Voiko päästä taivaaseen, jos ei ole virallisesti kristitty?

Anonyymi

Eli olen ihmetellyt ja miettinyt että onko tuo mahdollista, kun mitään virallista ristiäisjuhlaa en ole saanut. Käyn myös elämänkatsomustiedon tunneilla koulussa.
Uskon kyllä Jeesukseen ja Jumalaan, rukoilen, elän hyvää ja tervettä elämää yms. Onko mahdollista?

32

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä välitä, olen eronnut kirkosta jo 50v sitten .Mennään yhdessä sinne helvettiin ja ollaan kavereita

      • Anonyymi

        Minäkin erosin kirkosta mutta olen kristitty. Minun uskoni vahvistui kun erosin kirkosta.
        Kasteen yms voi ottaa myöhemminkin. Tai jos ei kuulu kirkkoon, niin sen voi tehdä joku toinen uskovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin erosin kirkosta mutta olen kristitty. Minun uskoni vahvistui kun erosin kirkosta.
        Kasteen yms voi ottaa myöhemminkin. Tai jos ei kuulu kirkkoon, niin sen voi tehdä joku toinen uskovainen.

        Kirkko on instituutio, rahan kerääjä, ahne ja iso bisnes. Uskontojakin on vähän joka lähtöön. Jumalaan, kaiken luojaan, enkeleihin ja henkioppaisiin voi uskoa ilman kirkkoon kuulumistakin. Usko tulee jokaisen ihmisen sisimmästä ja sitä ei voi keneltäkään ottaa, edes kirkon puolesta, pois. Kirkko itsessään on tehnyt paljon pahaa. Sotia, kidutuksia, murhia, noitavainoja ym. on kirkko siunannut. Ihmiset on tehokkaasti peloteltu helvettiin joutumisella ihan pienestäkin asiasta. Kirkosta on kehittynyt, parissa tuhannessa vuodessa patriarkaalinen, naisvihamielinen laitos. Puhutaan Taivaan Isästä. Miksei, Taivaassa voisi olla myös Isä ja Äiti? Lisääntymiseenkin tarvitaan molemmat. Mariastakin tehtiin kirkon puolesta ”neitsyt”, vaikka jokaisen, vähänkin biologiaa ymmärtävän mielestä, se ei voi olla totta! Kun lapsen tekee, siihen kyllä tarvitaan molempien, naisen ja miehen ”ainekset”. Uskon Jumalaan ja Taivaalliseen Isään ja Äitiin. Korkeampi/ korkeammat voimat ovat olemassa, sitä ei voi kukaan kieltää. Tarvitsee vain katsoa ympärilleen ja ihmetellä miten kaikki ”toimii” ja nivoutuu saumattomasti yhteen. Sanotaan, että jokainen voi uskoa vaikka aidanseipääseen. Se mihin uskoo, kumpuaa jokaisen omasta sisimmästä. Itse en kuulu kirkkoon, eli minua ei määritä eikä määrää ahdasmielinen kirkko-uskonto. Minun Jumalani, asuu omassa sisimmässäni.


    • Anonyymi

      Tottakai voi. Kaikki kirkot ja viralliset seurakunnat katoavat. Niitä on tuhansia kadonnut jo vuosien saatossa, eivätkä nämä nykyisetkään pysy ikuisesti. Taivas on iankaikkisuudessa ja katoamattomuudessa, Jumalan tykönä.

      Me olemme kaikki tässä hetkessä niin pahoja kuin pystymme olemaan. Jokainen kristittykin tekee vielä pahaa ja me tarvitsemme aina anteeksiantoa. Jumala haluaa ihmisten olevan arkoja omissa tunnoissaan, ei että me näemme oman elämämme terveenä ja hyvänä. Koska jos me emme ole arkoja omassatunnossamme, niin me emme enää tavoittele täydellisyyttä vaan tyydymme siihen mitä olemme.

      Taivaaseen ei päästä sillä että rukoilee ja elää hyvän elämän, vaan uskolla Jeesukseen. Jos uskot että Jeesus kuoli sinun syntisi sovittaakseen ja nousi kuolleista niin pelastut kun siinä uskossa pysyt. On myös tärkeää oppia tuntemaan hänet ja tässä Raamatun lukeminen on suureksi avuksi.

      Jeesukselta voi rukoilla ihan kaikkea pelastumisen ja uskon avuksi. Uskoa, rakkautta, viisautta, kykyä antaa toisille anteeksi, apua syntien voittamiseen omassa elämässä jne. Turvaamalla Jeesukseen = Herraan = Jumalaan, pelastutaan:

      Jesaja 49:23
      "... Silloin sinä tiedät, että minä olen Herra ja että ne,jotka minua odottavat, eivät häpeään joudu."

      Jesaja 66:2
      "Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaiki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä."

      Jeremia 39:18
      "Sillä minä pelastan sinut, niin ettet kaadu miekkaan, vaan saat pitää henkesi saaliinasi, koska sinä turvasit minuun, sanoo Herra."

      Älä turvaa omiin tekoihisi, turvaan Jeesuksen sovitustyöhön, usko ja luota häneen. Hän tekee ihmisestä hyvän, ei ihminen mitään itse mahda.

    • Taivaasee pääse ne jotka ovat uudesti syntyneete ylhäältä. Kuten raamattu sen ilmaisee hyvä elämä ei pelasta ketään vain Jeesuksen veren kautta on pelastus.

      • Anonyymi

        Aina kannattaa erota kirkosta. Kirkko vie helvettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina kannattaa erota kirkosta. Kirkko vie helvettiin.

        kirkko ei vie helvettiin se on popetuspaikka seurakuntalaiselle, jossa kerrotaan synin tuomiosta ja anteeksi saamisesta verenkautta.


      • Anonyymi

        Krematoriosta pääsee taivaalle, kun vesihöyry ja rasvat haihtuu. Jäljelle jää kivennäisaineet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Krematoriosta pääsee taivaalle, kun vesihöyry ja rasvat haihtuu. Jäljelle jää kivennäisaineet.

        Ettekö ole lukeneet lija ja veri eivät peri taivasten valtkuntaa. Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat. 1.Moos.3:19
        Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta. 1.Kor15:50


    • On paljon mahdollista, että varhaiskristillisyys oli mysteeriuskonto kuten Kybele ja Attis. Se vaati mysteerien opiskelun ja ymmärtämisen ja vihkimyksen,
      mutta klassinen kristillisyys ei vaadi kuin Jeesuksen ohjeitten noudattamista.

      Varhaiskristityillä saattoi olla jopa naispuolinen jumala.

    • Anonyymi

      Koska tahansa voi päästä ns. taivaaseen. Pitää vaan osata medioida tai rukoilla oikein. Kysehän on vain siitä että herää omaan nykyheteken todellisuuteen ja saa asiansa järjestykseen. Seurakunnat ovat vain yhteisöjä. Niihin pettyy moni. Jumala tarkoittaa totuutta elämässä eli todellisuutta. Joskus ihminen parantuessaan muuttuu. Uskomisia ei tarvita. Eikä näitä Raamatun lauseiden kopioijia. Buddhalaisuudessa voi olla neutraalimpi tie, Vähemmän ristiriitoja.

      • Meditointi on saatanan eksytys.
        Henkimaailmassa on olemassa demeneiksi sanottuja henkiä, jotka pettävät.

        Älkää koskaan olko minkäänlaisessa tekemisissä henkimaailmojen kanssa.
        Ainoa tie on Jeesus Kristus, joka voi johtaa oikeaan hengellisyytee, mutta on myös olemassa demoneita, jotka teeskentelevät olevans vaikka mitä.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Joh. 10:7-15
      Niin Jeesus vielä sanoi heille:
      "Totisesti,
      totisesti minä sanon teille:
      minä olen lammasten ovi.
      Kaikki,
      jotka ovat tulleet ennen minua,
      ovat varkaita
      ja ryöväreitä;
      mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
      Minä olen ovi;
      jos joku minun kauttani menee sisälle,
      niin hän pelastuu,
      ja hän on käyvä sisälle
      ja käyvä ulos
      ja löytävä laitumen.
      Varas ei tule muuta kuin varastamaan
      ja tappamaan
      ja tuhoamaan.
      Minä olen tullut,
      että heillä olisi elämä
      ja olisi yltäkylläisyys.
      Minä olen se hyvä paimen.
      Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
      Mutta palkkalainen,
      joka ei ole paimen
      ja jonka omia lampaat eivät ole,
      kun hän näkee suden tulevan,
      niin hän jättää lampaat
      ja pakenee;
      ja susi ryöstää
      ja hajottaa ne.
      Hän pakenee,
      sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
      Minä olen se hyvä paimen,
      ja minä tunnen omani,
      ja minun omani tuntevat minut,
      niinkuin Isä tuntee minut
      ja minä tunnen Isän;
      ja minä annan henkeni lammasten edestä.

    • Anonyymi

      > Voiko päästä taivaaseen, jos ei ole virallisesti kristitty?

      Raamatussa ikuinen elämä on luvattu vanhurskaille. Ei ole välttämätöntä olla virallisesti kristitty.

      J"a nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      "Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä- sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan."
      Room. 2:12-16

    • Anonyymi

      Lojallinen on hieno sana.

    • Anonyymi

      Ihminen on luotu lihalliseksi eikä ihmisellä ole sen takia mahdollisuutta "päästä" taivaaseen. Alunperin ihmisellä oli täydellisenä luomuksena mahdollisuus ikuiseen elämään Eedenin puutarhassa, jonka laajentaminen oli Jumalan ihmiselle antama tehtävä.

      " Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu " (1.Moos.1:28).

      Missään vaiheessa ei ihmisen annettu ymmärtää hänen siirtyvän taivaaseen jossain vaiheessa. Ainoastaan siinä tapauksessa, että ihminen tekisi jotain Jumalan tahdon vastaista, seurauksesta kerrottiin:

      " Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. Herra Jumala sanoi ihmiselle: »Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma" (1.Moos.2:16,17).

      Kuten Raamatusta voimme lukea, ensimmäinen ihmispari sössi mahdollisuutensa ikuiseen elämään ja sen seurauksena kaikille heidän jälkeläisilleen periytyi muottivika eli synti:

      " Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä " (Room.5:12).

      On huomioitava, ettei Jumala puhunut kuolemanrangaistuksen yhteydessä mitään siitä, että kuoleman jälkeen ihmisestä erkanisi mitään "lisäosia" jatkamaan elämää. Kuolema oli rangaistus sinällään eli ihmiseltä riistettiin oikeus ikuiseen elämään. Kuoleman jälkeen ei sanottu tapahtuvan mitään kuten myöhemmin Raamatussa sanotaan:

      " Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään - - - sillä tuonelassa, jonne olet matkalla, ei ole tekoja, ei ajatuksia, ei tietoa, ei viisautta " (Saarn.9:5,10).

      Mitätöikö ihmisen tottelemattomuus Jumalan suunnitelmat maapallon ja orastavan ihmiskunnan suhteen? Ei mitätöinyt, vaan Jumala esitti heti ihmisen turmiollisen teon jälkeen ennustuksen, joka osoitti Jumalan pitäytyvän suunnitelmassaan - tosin hieman viivästyneellä aikataululla. Miksi Jumala viivästytti suunnitelman toteutusta; kysehän oli varsin helposti poistettavasta ongelmasta? Uusi ihmispari peliin etc.

      Kun mietitään taustaa, ongelman ratkaisu ei ollut yksinkertaista. Kapinaa johti yksi Jumalan enkelipojista joka harhautti ihmisiä yhden luontokappaleen, käärmeen, välityksellä (on ilmeistä että Jumala oli estänyt henkiolentojen suoran kanssakäymisen ihmisen kanssa). Kapinallinen enkeli kyseenalaisti koko luomakunnan edessä Jumalan oikeuden hallita luomuksiaan ja väitti Jumalan valehtelevan ja pimittävän heiltä jotain:

      " Käärme - - - sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?" Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’". Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole. Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan " (1.Moos.3:1-5).

      Vastustajan (jonka nimi myöhemmin on Saatana) ja ihmisparin tuhoaminen välittömästi olisi jättänyt ympärillä oleville henkiluomuksille epäilyksen väitteen todenperäisyydestä (mikä ilmenikin siinä, että jotkut henkiluomuksista siirtyivät Saatanan puolelle, vrt. demonit). Jumala antoi siis Saatanalle tietyn ajan osoittaa väitteensä omasta hallintatapansa paremmuudesta oikeaksi ihmiskunnan kohdalla. Samassa yhteydessä esitetty ennustus kertoo, että kyseessä olisi määräaikainen tilanne:

      "Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille ja sinun sukusi ja hänen sukunsa välille:
      ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi, ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän" (1.Moos.3:15).

      "Ihminen" viittasi Jeesukseen ja "kantapäähän iskeminen" Jeesuksen kuolemaan joka päätti hänen maallisen vaelluksensa. Tällainen lunastuksen järjestämisen tarkoitus oli palauttaa Jumalan suunnitelma ihmiskunnan suhteen takaisin alkupisteeseen kun Saatanalle annettu aikamäärä täyttyisi. Tarkoitus ei siis ollut siirtää ihmisiä taivaaseen koska se ei alunperinkään ollut Jumalan antama tehtävä ihmiselle; tarkoitus on edelleen täyttää maapallo Jumalaa palvovilla ihmisillä.

      " Väärintekijät joutuvat tuhoon, mutta ne, jotka panevat toivonsa Herraan, saavat periä maan - - - nöyrät perivät maan, he saavat osakseen onnen ja rauhan " (Ps.37:9,11).

      Jumalaa tottelevien perintö on elämä maan päällä, jossa ei ole "väärintekijöitä" - aivankuin Eedeniä laajentavien ihmisten kohdalla oli tarkoitus.

      Jeesus osoitti, että hänellä on Jumalalta saatu voima herättää kuolleita. Siksi niilläkin, jotka ovat aikanaan kuolleet, on mahdollisuus tulevaisuudessa osoittaa olevansa arvollisia saamaan ikuinen elämä. Ja nimenomaan maan päällä, jonne ihminen luotiin elämään.

      • Anonyymi

        Siis, kirkon naisviha kumpuaa jostakin Eevasta, joka ’ vietteli’ Aatamin syntiin 😂. On kyllä ollut, luvalla sanoen, todella heikko mies tuo Aatami, nenästä vedettävä. Naisia pelkäävien- ja vihaavien tarina koko syntiinlankeemus. Eikös Aatamilla ollut jo ns. toinen kierros meneillään Eevan kanssa. Aatamillahan oli ainakin yksi suhde ennen Eeva. Lilith. SiinäKään, Aatami ei onnistunut 🤔. Miksiköhän? Raamatussa on kieltämättä paljon asiaa, myös satuja, joten kyseenalaistaa voi lukemansa, eikä sokeasti uskoa ihan kaikkea. Sekin on muuten tieteellisesti todistettu, että naista ei luotu miehen kylkiluusta.


    • Anonyymi

      Jeesus ei meikäläisen majaan astu tai muuten vedän pataan.

    • Anonyymi

      Kaikki pääsee taivaaseen.
      Varaa jo toimitus lähimmästä krematoriosta.

    • Anonyymi

      Miksi uskoa johonkin.
      Eikö kannata perustaa maailmankuvansa tietoon, vaikka vähän vailinaiseenkin ja kestää se ilman itselleen uskottelua.

    • Anonyymi

      Voi.

    • Anonyymi

      Ainakin pitää maksaa lahkolle kymmenykset mukisematta, jotta voi edes haaveilla onnistununeesta ylöstempauksesta.

    • Pelastut, jos olet kastettu Jeesuksen käskyn mukaan ja uskot Jeesukseen Jumalana, joka inkarnoitui kerran ihmiseksi. Kuoli puolestamme, nousi kuolleista, nousi ylös Taivaaseen, ja tuli Pyhänä Henkenä takaisin ensimmäisenä helluntaina, ja on täällä maan päällä jokaisessa Häneen uskovassa ja kastetussa ihmisessä.

      Usko Jeesukseen. Rukoile.

      • Anonyymi

        Otetaampa esimerkki kun pelastumaton ihminen esim sodassa rukoilee ja on kuolemassa ja jos häntä ei ole kastettu niin uskoisin hänen pääsevän taivaaseen vaikkei kasteella ole käynytkään.
        Ryöväri ristillä ei käynyt kasteella.


      • Anonyymi

        Vesikaste ei kuulu Paavalin julistukseen, ja tuo Kristuksen Paavalille ilmoittama evankeliumi on se mikä on voimassa. Jeesus ja kaksitoista apostolia julistivat Israelille. Kaksitoista apostolia, kaksitoista Israelin sukukuntaa. Jeesus itse sanoi:"Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö." On yksi kaste ja se on kaste Jeesukseen Kristukseen aivan kuten Jumala/Kristus Paavalin kautta on kirjoittanut. Tämä on armon evankeliumi. Valtakunnan evankeliumi on toinen evankeliumi.

        Teet pelastuksen käskyiksi: täytyy uskoa nämä asiat niin pelastuu. Ei se niin mene. Jumala armostaan antaa uskon Jeesuksen sovitustyöhön ja ylösnousemukseen ja hänen jumaluuteensa. Ihminen ei itse tuota uskoa hanki, se ei siis ole käsky jota noudatetaan. Israelin tuli uskoa että Jeesus on heidän Vapahtajansa, koska Israel ei uskonut, kääntyi Jumala meidän pakanoiden ja yksittäisten juutalaisten puoleen, ja tästä voi lukea enemmän Roomalaiskirjeestä eteenpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otetaampa esimerkki kun pelastumaton ihminen esim sodassa rukoilee ja on kuolemassa ja jos häntä ei ole kastettu niin uskoisin hänen pääsevän taivaaseen vaikkei kasteella ole käynytkään.
        Ryöväri ristillä ei käynyt kasteella.

        Tuo ryövärin tapaus on ehkä eniten väärin käytetty "perustelu" näissä kastekeskusteluissa.

        Ryöväriä EI VOINUT KASTAA, koska Jeesus ei ollut vielä asettanut kristillistä Kastetta.

        UT selvästi sanoo mitä Kasteessa tapahtuu. Kasteessa meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan sekä Kristuksen ylösnousemukseen kuolleista. Nuo kaksi asiaa täytyi ensin taphtua, ja ryöväreiden ollessa ristillä yhdessä Jeesuksen kanssa ei näitä kahta asiaa tietenkään ollut vielä tapahtunut.

        Room.6:4-5 "Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,"


    • Anonyymi

      Kyllä. Krematorion piipusta niin kuin kaikki muutkin.

    • Anonyymi

      Minä erosin kirkosta, koska nainen vaietkoon seurakunnassa. Kirkollisvero jäi luonnollisesti pois

    • Anonyymi

      Ajatteletko vapaasti ehtoollisella?

    • Anonyymi

      Ei ole mitenkän mahdollista. Alimpaan kattilaan joudut.

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Joh. 14:6
      Jeesus sanoi hänelle:
      "Minä olen tie ja totuus ja elämä;
      ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

    • Anonyymi

      Kukaan ei pääse taivaaseen omilla teoillaan eikä minkään uskonnollisen yhteisön jäsenkirjalla. Jokainen pääsee taivaaseen, teoistaan huolimatta, uskomalla Jeesuksen maksaneen syntivelkamme verellään.

      Jos uskot evankeliumin, eli sen, että olet syntinen ja että Jeesus vuodatti verensä sinun puolestasi, pelastut. Sillä hetkellä, kun uskot, saat kuolleen henkesi tilalle pyhän hengen ja pelastut. Yritä elää Raamatun mukaan, ja jos ja kun teet syntiä, tunnusta se Jumalalle. Pelastumistaan ei voi menettää, mutta huonosti elämällä ei saa palkintoja Kristuksen tuomioistuimessa. Hyvät teot ovat kuin investoimista ikuisuuteensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe