SUPERMARKET ELLEN PYYTÄÄ

Anonyymi

asiakkaita näyttämään reppunsa, ja kassinsa kassahenkilölle. Tiedoksi vaan kauppiaille ja asiakkaille,että ei ole mitään tarvetta näytellä reppujaan kaupan henkilökunnalle, eikä edes vartijalle.ASIATON pyyntö ei perustu LAKIIN, VAAN LAIN MUKAAN ASIAKKAAN EI TARVITSE REPPUJEN SISÄLTÖÄ NÄYTTÄÄ KAUPPIAILLE AINOASTAAN POLIISILLE.

33

548

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei todellakaan myyjille pidä mitään ruveta nättelemään. Ihan sama kun pyytäisivät laskemaan asiakkaan housut ja katsomaan mitä housujen alta paljastuu.

• Anonyymi

Myös rahtihameitten ostostaskuja tarkastetaan kassalla, tosin satunnaisesti.

• Anonyymi

Kannattaa varmaan lyödä luukut samantien kiinni. Moka on jo tapahtunut, eikä siellä montaa asiakasta koskaan näykkään. Toista oli muutama vuosi sitten oli hyvä kalatiski jossa oli usein jonoa. MUUTENKIN NOIN 25% KALLIIMPI KUIN LIITERI.

• Anonyymi

Asiakkaat ei varmaan pidä siitä, jos kassalla kehoitetaan näyttämään laukun sisältö. Itse en ainakaan sitä pyyntöä tule ikinä noudattamaan.

• Anonyymi

Pakkoko siellä on asioida kun ääsmarketti vieressä. Postissa joutuu käymään ja vartija kyttää ja tulee sanoo päivää. Kumma asenne tuolla.

• Anonyymi

Kyllä kaupassa pitää voida käydä vapaasti, Itsekkin siellä tänään kävin ja kyseisen plakaatin näin. Kassalla oli kaksi tosi nuorta poikaa, joten vaikea kuvitella että pyytäisivät repun näyttämään. Kannattaa panostaa varkaisiin, ja jättää maksavat asiakkaat rauhaan.

• Anonyymi

Ei kai jokaisen käsilaukkuja tarkasteta, epäiltyjen ehkä.

• Anonyymi

Lukikohan siinä jotenkin, että VALMISTAUDU näyttämään kassisi. Minä valmistaudun vain maksamaan. Liiterissä ei ole vaakoja sen tähden ,että asiakas voi tehdä vilppiä. Näin kassari vastasi, kun sitä kerran kysyin. Elikkä osaavat ne muutkin kaupat dissata asiakkaita.

• Anonyymi

Tuollaiset kaupat saa mennä konkkaan jos asiakas on epäiltynä myymälävarkauksiin pelkän kassin takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaiset kaupat saa mennä konkkaan jos asiakas on epäiltynä myymälävarkauksiin pelkän kassin takia.

"Tuollaiset kaupat saa mennä konkkaan jos asiakas on epäiltynä myymälävarkauksiin pelkän kassin takia."

On yleisessä tiedossa, mikä riesa ja kuluerä myyälävarkaudet kauppiaalle nykyään on.

1. 100% aluksella kaupasta kannetut tavarat maksaa se 0% alennusta käyttävä asiakas. Sinä ja minä. Ihmettelen, miksei tämä asia sinua vituta?

2. Myymälävarkaus on rikos.

3. Länkyttämällä kassin avaamisesta henkilö selkeästi vaikeuttaa myymälävarkauksien torjuntaa ja itse asiassa selkeästi asettuu varkaiden puolustajaksi. Komeeta touhua, arvon varkaansuojelijat.

• Anonyymi

Ellenin kokoinen kauppa menettää vuodessa varkauksien takia rahaa keskimäärin saman verran kun henkilöauto maksaa. Toisaalta, vaikka varkauksia olisi 0% niin kaupan hinnat eivät olisi yhtään edullisempia. Hintoihin on jo lisätty varkauslisä.Reppujen ja kassien sisältöä ei kenenkään tarvitse näytellä luki sitten kyltissä mitä vaan. Edes poliisiin alkometriin ei lain mukaan tarvitse puhaltaa, joten moinen kehoitus on mauton. Itse jätän moisen kehoituksen huomioimatta, mutta jokainenhan sen päättää itse. Laki ei siihen velvoita. Kyltin tarkoitus on vähentää varkauksia, ja hyvä niin ,mutta varas ei reppujen sisältöä näyttele, joten luulen ettei vaikuta varkauksien määrään..

• Anonyymi

Huomaatko aikamoisen ristiriidan kirjoituksesasi:
        "Toisaalta, vaikka varkauksia olisi 0% niin kaupan hinnat eivät olisi yhtään edullisempia. Hintoihin on jo lisätty varkauslisä."

....siis miksiihmeessä hintoihin olisi lisätty mitään "varkauslisää, jos ei kerran varasteltaisi?????

Niin tai näin, nykyisellään varkauksista koituvat kulut mksaa, kukas muu kuin se maksava asiakas.

-Jos laukun avaaminen ei kerran käy pirtaan, niin miten mielestäsi myymälöiden varkaus- ja näpistysongelmaa mielestäsi pitäisi hoitaa?

– 𝙏𝙖𝙥𝙖𝙧𝙞𝙠𝙤𝙡𝙡𝙞𝙨𝙚𝙩 𝙥𝙞𝙩𝙖̈𝙫𝙖̈𝙩 𝙥𝙞𝙠𝙠𝙪𝙠𝙖𝙪𝙥𝙥𝙤𝙟𝙖 𝙟𝙖̈𝙖̈𝙠𝙖𝙖𝙥𝙥𝙚𝙞𝙣𝙖𝙖𝙣, 𝙟𝙤𝙞𝙨𝙩𝙖 𝙫𝙤𝙞 𝙝𝙖𝙠𝙚𝙖 𝙩𝙖𝙫𝙖𝙧𝙖𝙖 𝙖𝙞𝙣𝙖 𝙝𝙖𝙡𝙪𝙩𝙚𝙨𝙨𝙖𝙖𝙣, 𝙆-𝙈𝙖𝙧𝙠𝙚𝙩 𝙃𝙖̈𝙧𝙠𝙖̈𝙢𝙖̈𝙚𝙣 𝙠𝙖𝙪𝙥𝙥𝙞𝙖𝙨 𝙅𝙪𝙝𝙖-𝙋𝙚𝙧𝙩𝙩𝙞 𝘼𝙝𝙩𝙞𝙣𝙚𝙣 𝙨𝙖𝙣𝙤𝙤 𝙡𝙚𝙝𝙙𝙚𝙡𝙡𝙚.

-Siitä sitten vaan rustaamaan myymälävarkausmyöntesiä kirjoituksia kilvan!!

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008794613.html

• Anonyymi

Taitaa keskusttas asua aika paljon varkaita

• Anonyymi

-Sille tosiaan vaikuttaa. Kovasti otetaan hernettä nenään kuten AP kauppiaan laukun avaamispyynnöstä.

• Anonyymi

Varkauslisä on tuotteiden hinnassa, kun varkaita on aina ollut ja tulee aina olemaan. Kauppias luulee,että kyltti vähentää varkauksia ilmeisesti voi vähentää, ja hyvä niin. Itse luulen ettei varkaat reppujaan esittele, eikä sen tähden voi ihmisiä kiinni ottaa, joten varkaudet eivät vähene. Päinvastoin arvelen, että kauppiaan liikevaihto pienenee kun on ihmisiä jotka kokevat,että heitä epäillään ja jättävät menemästä kauppaan. Tulevaisuudessa varkaudet vain lisääntyvät. Ärrälläkin jengi hakee kaljat maksamatta, eivätkä poliiset edes tule paikalle. Seuraavana päivänä katsotaan tallenteet ja todetaan, että samat tyypit joille ei mitään voi. Vanhaan hyvään aikaan oli sakkojen elinkautinen 3kk, joten ainakin sen aikaan olivat pois pelipaikoilta. Tapavarkaat eivät sakkojaan maksele.

• Anonyymi

Toi on niin tosi. Kyseessä on näpistys kun väkivaltaa ei käytetä. Seuraamuksena on sakko joita taparikolliset eivät maksa. Muutama vuosi sitten lakia muutettiin ja juoksukaljojen haku lisääntyi huomattavasti. Syynä oli,että vanki maksaa yhteiskunnalle liikaa. Kyltit eivät ritsaajia pidättele, joten kauppiaalla ei ole paljoa tehtävissä. Tosin eipä kyseisessä kaupassa ruuhkaan ole,joten ei taida olla mikään rahasampo, ja varkaat päälle.

• Anonyymi

Jos kassalla pyydetään näyttämään laukku, niin se näytetään silloin eikä aleta esittämään mitään kusipäätä. Alatko lentokentälläkin satunnaisessa tarkastuksessa kiukuttelemaan oikeuksistasi yms yms? Jos on olemassa mahdollinen epäily tai kyseessä satunnainen rutiinitarkastus, en suosittele hankaloittamaan asiaa entisestään ja ansaitsemaan kusipään leimaa otsaansa. Jos sulla ei siellä repussa/laukussa ole mitään ja sen itsekin hyvin tiedät, niin sitten voit ihan hyvin hyvällä omallatunnolla sen kassahenkilölle näyttää. Ei aleta miskikään helvetin jenkeiksi täällä.

• Anonyymi

Ainut mitä näytän on keskisormi. Lakia et näytä tuntevan. Tullivirkailijalla on laillinen oikeus tarkistaa laukut.

• Anonyymi

Laista nyt ei käytännössä olekkaan kyse, vaan asioiden tahallisesta hankaloittamisesta. Miksi sitä laukkua ei voi näyttää, jos siellä ei ole mitään? Miten itse näet asiakkaan, joka pyynnöstä huolimatta ei suostu näyttämään laukkuaan? En usko että näet silmissäsi uljaan ja rohkean omaa vapauttaan puolustavan sankarin viitta hulmuten, vaan 50% idiootin ja 50% mahdollisen varkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laista nyt ei käytännössä olekkaan kyse, vaan asioiden tahallisesta hankaloittamisesta. Miksi sitä laukkua ei voi näyttää, jos siellä ei ole mitään? Miten itse näet asiakkaan, joka pyynnöstä huolimatta ei suostu näyttämään laukkuaan? En usko että näet silmissäsi uljaan ja rohkean omaa vapauttaan puolustavan sankarin viitta hulmuten, vaan 50% idiootin ja 50% mahdollisen varkaan.

Tolla logiikalla voisi pysäyttää vaikka auton, ja kysyä ajokorttia, ei siinä mitään menettäisi jos kortti löytyy. Varmaan itse näyttäisitkin. Todella outo näkemys asioista, jos näin alettaisiin toimia.Pitäisikö housutkin riisua, kun niihinkin voi tuotteita laittaa. Sinä varmaan riisut housutkin kassalla, jos siellä ei ole mitään, ja tuskin onkaan. Kauppiaalta rimanalitus, ja sama kauppias menee myös asuntomessualueelle k-kauppiaaksi tuleekohan sinnekin KÄSKYKYLTTI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tolla logiikalla voisi pysäyttää vaikka auton, ja kysyä ajokorttia, ei siinä mitään menettäisi jos kortti löytyy. Varmaan itse näyttäisitkin. Todella outo näkemys asioista, jos näin alettaisiin toimia.Pitäisikö housutkin riisua, kun niihinkin voi tuotteita laittaa. Sinä varmaan riisut housutkin kassalla, jos siellä ei ole mitään, ja tuskin onkaan. Kauppiaalta rimanalitus, ja sama kauppias menee myös asuntomessualueelle k-kauppiaaksi tuleekohan sinnekin KÄSKYKYLTTI.

Kun asioidaan jonkun muun tiloissa, on syytä pelata myös heidän säännöillään. Muussa tapauksessa ulos toisten tiloista.
        Itse en ole koskaan joutunut laukkuani/reppuani avaamaan, mutta jos näin kysytään niin avaan sen enkä ala änkyröimään vastaan. En halua turhaan vaikeuttaa toisten työtä, eikä sen laukun avaaminen omaanikaan merkittävästi vaikeuta, koska en kärsi kleptomaniasta.

• Anonyymi

Kunnon natsiasenne kaikkialla naantalissa.

• Anonyymi

JOO, Ei pidä alistua kapitalistien käskyvallan alle. Suomessa on lait ja riittää kun niitä noudattaa.

• Anonyymi

Niitä toki voisi hieman parannella.

• Anonyymi

MISSÄ NE VARKAAT SIELLÄ ON, KUN EI OLE ASIAKKAITAKAAN.

• Anonyymi

Aivan älyttömän kallis kauppa, kuten muutkin supermarketit. Prisma ja s-market myyvät noin 20% halvemmalla. Ainoastaan viikonloppuisin 1-2 tuotetta tarjouksessa. Kaupassa on todella paljon pakattuja raakaliha paketteja. Hävikin määrä on valtava mihinköhän se laitetaan?

• Anonyymi

Kerran käyny tosa marketis. Vieres ääsmarket joten ihan turha kauppa

• Anonyymi

Paljon on todellakin pakattuja kyljyksiä,pihvejä,ynm,ynm. Varma juttu on,että paljon menee vanhaksi. täytyy ihmetellä, että ruoka on suolasen kallista. Luulisi myyvän halvemmalla, niin menisivät kaupaksi. Aikanaan kaupassa kävi paljon asiakkaita ja viikonloppuisin oli jonoa kalatiskille. Nykyään on enemmän myyjiä kun asiakkaita ainakin päivisin.

• Anonyymi

Runosmäessä Turussa kans sama juttu. Jos kassi on mukana niin pitää avata, jos epäilevät jotain. Itse hyvin tunnollisena kansalaisena sain tai jouduin avaamaan kassini, joka on aina mukana, kun en muovikasseja ostele.Kassissani on vain minun henkilökohtaisia asioitani, kuten muistikirja, lompakko kortteineen, kampani, meikkini, kascomaskeja 6 kappaletta, aurinkorasva, terveyssiteitä ja välipalani sokeritaudin takia. Joten ei mitään rikollista kannettavaa mukana. Kännykkä on aina kädessä.

Poliisi on se viranomainen, jolle kassi tai reppu avataan, jos pyytää avaamaan.

• Anonyymi

mutta hei, eiks niiden pidä perustella, että MIKSI PYYTÄVÄT AVAAMAAN? siinähän on rikosepäily kyseessä. voit haastaa Ellenein oikeuteen, jos sinua epäillään turhaan.

• Anonyymi

"voit haastaa Ellenein oikeuteen, jos sinua epäillään turhaan."

-Mikä olisikaan perusteesi haasteelle, pyyntö avata kassi??

Ihan mielenkiinnosta, voinet kertoa tarkemmin, mitä kaikkea ajattelit sisällyttää haasteeseesi?

• Anonyymi

Varkaudet ovat lisääntyneet, ja kauppias olettaa, että syyllisiä ovat asiakkaat Olisiko muita epäilyksen alaisia?

• Anonyymi
      UUSI

Kumma jos huvittaa mennä uudestaan jos varkaaksi epäillään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjän sotilaiden raiskaama 1 vuotias poika kuoli vammoihinsa

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fac86480-df24-41b8-be6c-6ab6ff6476e4 Järkyttävää tämä jatkuva raiskaaminen. patriarkka Kirilin mielestä p
      Maailman menoa
      348
      2641
    2. Lasta odottava Johanna Harlin hehkuu Cannesin juhlissa - Some ylistää: "Maailman kaunein mama"

Oi, mitkä kuvat suoraan Ranskan Rivieralta. Onnea loppuodotukseen, Johanna ja Renny Harlin! Oletko muuten katsonut The Harlins -realityä? Mielipiteit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      2632
    3. Martina taitaa olla Hangossa

Mitäköhän siellä tapahtuu…
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1353
    4. Meidän Hanko

Siis toi ämmä. Mitähän Stefu maksoi (ehkä ponin), että astuu tiluksilleen kuittailemaan Sohville. Nyt on pappa siinä kunnossa, että kannattanee olla h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1110
    5. Sano mies jotain mistä tietäisin että tykkäät

Olen itse kirjoittanut tosi tunnisteellisesti, tiedät mun naisen olevan täällä, jos olet hän. Ihan siksi että uskallan paremmin irl, jos tiedän että t
      Ikävä
      120
      1100
    6. 55
      984
    7. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      418
      725
    8. Tänään puhutaan loukkauksista

(En huomioi sua röllikkä tänään, koska päänsärkyisenä ei huvita vääntää sun kans riitaa) Ihmisetkokee erilailla asioita. Toiset loukkaantuu pienemmis
      Ikävä
      118
      705
    9. Kaikkeuden kauniimmat simmut

Olet timanttia ja ja. Ikävä on.
      Ikävä
      23
      692
    10. Suomen kuherruskuukausi Ukrainan kanssa on ohi. Väitän, että suomalaisia on harhautettu.

Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voi myös olla sitä mieltä, että saa haluta Suomen liittymistä Natoon. Enne
      Maailman menoa
      217
      665
    Aihe