SUPERMARKET ELLEN PYYTÄÄ

Anonyymi

asiakkaita näyttämään reppunsa, ja kassinsa kassahenkilölle. Tiedoksi vaan kauppiaille ja asiakkaille,että ei ole mitään tarvetta näytellä reppujaan kaupan henkilökunnalle, eikä edes vartijalle.ASIATON pyyntö ei perustu LAKIIN, VAAN LAIN MUKAAN ASIAKKAAN EI TARVITSE REPPUJEN SISÄLTÖÄ NÄYTTÄÄ KAUPPIAILLE AINOASTAAN POLIISILLE.

72

1640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei todellakaan myyjille pidä mitään ruveta nättelemään. Ihan sama kun pyytäisivät laskemaan asiakkaan housut ja katsomaan mitä housujen alta paljastuu.

      • Anonyymi

        Housujen taskuissa onkin paljon varastettua tavaraa monellakin.


    • Anonyymi

      Myös rahtihameitten ostostaskuja tarkastetaan kassalla, tosin satunnaisesti.

      • Anonyymi

        Niillä on salataskut mutta myös koukut siellä.


    • Anonyymi

      Kannattaa varmaan lyödä luukut samantien kiinni. Moka on jo tapahtunut, eikä siellä montaa asiakasta koskaan näykkään. Toista oli muutama vuosi sitten oli hyvä kalatiski jossa oli usein jonoa. MUUTENKIN NOIN 25% KALLIIMPI KUIN LIITERI.

    • Anonyymi

      Asiakkaat ei varmaan pidä siitä, jos kassalla kehoitetaan näyttämään laukun sisältö. Itse en ainakaan sitä pyyntöä tule ikinä noudattamaan.

    • Anonyymi

      Pakkoko siellä on asioida kun ääsmarketti vieressä. Postissa joutuu käymään ja vartija kyttää ja tulee sanoo päivää. Kumma asenne tuolla.

      • Anonyymi

        Sekä asiakkaat että henkilökunta varastaa.Palkat maksetaan kuitenkin siitä kassarahasta.


    • Anonyymi

      Kyllä kaupassa pitää voida käydä vapaasti, Itsekkin siellä tänään kävin ja kyseisen plakaatin näin. Kassalla oli kaksi tosi nuorta poikaa, joten vaikea kuvitella että pyytäisivät repun näyttämään. Kannattaa panostaa varkaisiin, ja jättää maksavat asiakkaat rauhaan.

    • Anonyymi

      Ei kai jokaisen käsilaukkuja tarkasteta, epäiltyjen ehkä.

    • Anonyymi

      Lukikohan siinä jotenkin, että VALMISTAUDU näyttämään kassisi. Minä valmistaudun vain maksamaan. Liiterissä ei ole vaakoja sen tähden ,että asiakas voi tehdä vilppiä. Näin kassari vastasi, kun sitä kerran kysyin. Elikkä osaavat ne muutkin kaupat dissata asiakkaita.

      • Anonyymi

        Tuollaiset kaupat saa mennä konkkaan jos asiakas on epäiltynä myymälävarkauksiin pelkän kassin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset kaupat saa mennä konkkaan jos asiakas on epäiltynä myymälävarkauksiin pelkän kassin takia.

        "Tuollaiset kaupat saa mennä konkkaan jos asiakas on epäiltynä myymälävarkauksiin pelkän kassin takia."

        On yleisessä tiedossa, mikä riesa ja kuluerä myyälävarkaudet kauppiaalle nykyään on.

        1. 100% aluksella kaupasta kannetut tavarat maksaa se 0% alennusta käyttävä asiakas. Sinä ja minä. Ihmettelen, miksei tämä asia sinua vituta?

        2. Myymälävarkaus on rikos.

        3. Länkyttämällä kassin avaamisesta henkilö selkeästi vaikeuttaa myymälävarkauksien torjuntaa ja itse asiassa selkeästi asettuu varkaiden puolustajaksi. Komeeta touhua, arvon varkaansuojelijat.


      • Anonyymi

        hyi helevetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuollaiset kaupat saa mennä konkkaan jos asiakas on epäiltynä myymälävarkauksiin pelkän kassin takia."

        On yleisessä tiedossa, mikä riesa ja kuluerä myyälävarkaudet kauppiaalle nykyään on.

        1. 100% aluksella kaupasta kannetut tavarat maksaa se 0% alennusta käyttävä asiakas. Sinä ja minä. Ihmettelen, miksei tämä asia sinua vituta?

        2. Myymälävarkaus on rikos.

        3. Länkyttämällä kassin avaamisesta henkilö selkeästi vaikeuttaa myymälävarkauksien torjuntaa ja itse asiassa selkeästi asettuu varkaiden puolustajaksi. Komeeta touhua, arvon varkaansuojelijat.

        Yx myyjä kertoi varastaneensa vuosi oli tullut katumukseen ja kertoi kauppiaalle. No toinen kertoi että eniten varastetaan murukahvia pullaa ja kaljaa.


    • Anonyymi

      Ellenin kokoinen kauppa menettää vuodessa varkauksien takia rahaa keskimäärin saman verran kun henkilöauto maksaa. Toisaalta, vaikka varkauksia olisi 0% niin kaupan hinnat eivät olisi yhtään edullisempia. Hintoihin on jo lisätty varkauslisä.Reppujen ja kassien sisältöä ei kenenkään tarvitse näytellä luki sitten kyltissä mitä vaan. Edes poliisiin alkometriin ei lain mukaan tarvitse puhaltaa, joten moinen kehoitus on mauton. Itse jätän moisen kehoituksen huomioimatta, mutta jokainenhan sen päättää itse. Laki ei siihen velvoita. Kyltin tarkoitus on vähentää varkauksia, ja hyvä niin ,mutta varas ei reppujen sisältöä näyttele, joten luulen ettei vaikuta varkauksien määrään..

      • Anonyymi

        Huomaatko aikamoisen ristiriidan kirjoituksesasi:
        "Toisaalta, vaikka varkauksia olisi 0% niin kaupan hinnat eivät olisi yhtään edullisempia. Hintoihin on jo lisätty varkauslisä."

        ....siis miksiihmeessä hintoihin olisi lisätty mitään "varkauslisää, jos ei kerran varasteltaisi?????

        Niin tai näin, nykyisellään varkauksista koituvat kulut mksaa, kukas muu kuin se maksava asiakas.

        -Jos laukun avaaminen ei kerran käy pirtaan, niin miten mielestäsi myymälöiden varkaus- ja näpistysongelmaa mielestäsi pitäisi hoitaa?


        – 𝙏𝙖𝙥𝙖𝙧𝙞𝙠𝙤𝙡𝙡𝙞𝙨𝙚𝙩 𝙥𝙞𝙩𝙖̈𝙫𝙖̈𝙩 𝙥𝙞𝙠𝙠𝙪𝙠𝙖𝙪𝙥𝙥𝙤𝙟𝙖 𝙟𝙖̈𝙖̈𝙠𝙖𝙖𝙥𝙥𝙚𝙞𝙣𝙖𝙖𝙣, 𝙟𝙤𝙞𝙨𝙩𝙖 𝙫𝙤𝙞 𝙝𝙖𝙠𝙚𝙖 𝙩𝙖𝙫𝙖𝙧𝙖𝙖 𝙖𝙞𝙣𝙖 𝙝𝙖𝙡𝙪𝙩𝙚𝙨𝙨𝙖𝙖𝙣, 𝙆-𝙈𝙖𝙧𝙠𝙚𝙩 𝙃𝙖̈𝙧𝙠𝙖̈𝙢𝙖̈𝙚𝙣 𝙠𝙖𝙪𝙥𝙥𝙞𝙖𝙨 𝙅𝙪𝙝𝙖-𝙋𝙚𝙧𝙩𝙩𝙞 𝘼𝙝𝙩𝙞𝙣𝙚𝙣 𝙨𝙖𝙣𝙤𝙤 𝙡𝙚𝙝𝙙𝙚𝙡𝙡𝙚.

        -Siitä sitten vaan rustaamaan myymälävarkausmyöntesiä kirjoituksia kilvan!!

        https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008794613.html


    • Anonyymi

      Taitaa keskusttas asua aika paljon varkaita

      • Anonyymi

        -Sille tosiaan vaikuttaa. Kovasti otetaan hernettä nenään kuten AP kauppiaan laukun avaamispyynnöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Sille tosiaan vaikuttaa. Kovasti otetaan hernettä nenään kuten AP kauppiaan laukun avaamispyynnöstä.

        No nähtiin kun myyjä laittoi 20€ setelin kaula aukosta sisälle.....


    • Anonyymi

      Varkauslisä on tuotteiden hinnassa, kun varkaita on aina ollut ja tulee aina olemaan. Kauppias luulee,että kyltti vähentää varkauksia ilmeisesti voi vähentää, ja hyvä niin. Itse luulen ettei varkaat reppujaan esittele, eikä sen tähden voi ihmisiä kiinni ottaa, joten varkaudet eivät vähene. Päinvastoin arvelen, että kauppiaan liikevaihto pienenee kun on ihmisiä jotka kokevat,että heitä epäillään ja jättävät menemästä kauppaan. Tulevaisuudessa varkaudet vain lisääntyvät. Ärrälläkin jengi hakee kaljat maksamatta, eivätkä poliiset edes tule paikalle. Seuraavana päivänä katsotaan tallenteet ja todetaan, että samat tyypit joille ei mitään voi. Vanhaan hyvään aikaan oli sakkojen elinkautinen 3kk, joten ainakin sen aikaan olivat pois pelipaikoilta. Tapavarkaat eivät sakkojaan maksele.

    • Anonyymi

      Toi on niin tosi. Kyseessä on näpistys kun väkivaltaa ei käytetä. Seuraamuksena on sakko joita taparikolliset eivät maksa. Muutama vuosi sitten lakia muutettiin ja juoksukaljojen haku lisääntyi huomattavasti. Syynä oli,että vanki maksaa yhteiskunnalle liikaa. Kyltit eivät ritsaajia pidättele, joten kauppiaalla ei ole paljoa tehtävissä. Tosin eipä kyseisessä kaupassa ruuhkaan ole,joten ei taida olla mikään rahasampo, ja varkaat päälle.

    • Anonyymi

      Jos kassalla pyydetään näyttämään laukku, niin se näytetään silloin eikä aleta esittämään mitään kusipäätä. Alatko lentokentälläkin satunnaisessa tarkastuksessa kiukuttelemaan oikeuksistasi yms yms? Jos on olemassa mahdollinen epäily tai kyseessä satunnainen rutiinitarkastus, en suosittele hankaloittamaan asiaa entisestään ja ansaitsemaan kusipään leimaa otsaansa. Jos sulla ei siellä repussa/laukussa ole mitään ja sen itsekin hyvin tiedät, niin sitten voit ihan hyvin hyvällä omallatunnolla sen kassahenkilölle näyttää. Ei aleta miskikään helvetin jenkeiksi täällä.

    • Anonyymi

      Ainut mitä näytän on keskisormi. Lakia et näytä tuntevan. Tullivirkailijalla on laillinen oikeus tarkistaa laukut.

      • Anonyymi

        Laista nyt ei käytännössä olekkaan kyse, vaan asioiden tahallisesta hankaloittamisesta. Miksi sitä laukkua ei voi näyttää, jos siellä ei ole mitään? Miten itse näet asiakkaan, joka pyynnöstä huolimatta ei suostu näyttämään laukkuaan? En usko että näet silmissäsi uljaan ja rohkean omaa vapauttaan puolustavan sankarin viitta hulmuten, vaan 50% idiootin ja 50% mahdollisen varkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laista nyt ei käytännössä olekkaan kyse, vaan asioiden tahallisesta hankaloittamisesta. Miksi sitä laukkua ei voi näyttää, jos siellä ei ole mitään? Miten itse näet asiakkaan, joka pyynnöstä huolimatta ei suostu näyttämään laukkuaan? En usko että näet silmissäsi uljaan ja rohkean omaa vapauttaan puolustavan sankarin viitta hulmuten, vaan 50% idiootin ja 50% mahdollisen varkaan.

        Tolla logiikalla voisi pysäyttää vaikka auton, ja kysyä ajokorttia, ei siinä mitään menettäisi jos kortti löytyy. Varmaan itse näyttäisitkin. Todella outo näkemys asioista, jos näin alettaisiin toimia.Pitäisikö housutkin riisua, kun niihinkin voi tuotteita laittaa. Sinä varmaan riisut housutkin kassalla, jos siellä ei ole mitään, ja tuskin onkaan. Kauppiaalta rimanalitus, ja sama kauppias menee myös asuntomessualueelle k-kauppiaaksi tuleekohan sinnekin KÄSKYKYLTTI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolla logiikalla voisi pysäyttää vaikka auton, ja kysyä ajokorttia, ei siinä mitään menettäisi jos kortti löytyy. Varmaan itse näyttäisitkin. Todella outo näkemys asioista, jos näin alettaisiin toimia.Pitäisikö housutkin riisua, kun niihinkin voi tuotteita laittaa. Sinä varmaan riisut housutkin kassalla, jos siellä ei ole mitään, ja tuskin onkaan. Kauppiaalta rimanalitus, ja sama kauppias menee myös asuntomessualueelle k-kauppiaaksi tuleekohan sinnekin KÄSKYKYLTTI.

        Kun asioidaan jonkun muun tiloissa, on syytä pelata myös heidän säännöillään. Muussa tapauksessa ulos toisten tiloista.
        Itse en ole koskaan joutunut laukkuani/reppuani avaamaan, mutta jos näin kysytään niin avaan sen enkä ala änkyröimään vastaan. En halua turhaan vaikeuttaa toisten työtä, eikä sen laukun avaaminen omaanikaan merkittävästi vaikeuta, koska en kärsi kleptomaniasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolla logiikalla voisi pysäyttää vaikka auton, ja kysyä ajokorttia, ei siinä mitään menettäisi jos kortti löytyy. Varmaan itse näyttäisitkin. Todella outo näkemys asioista, jos näin alettaisiin toimia.Pitäisikö housutkin riisua, kun niihinkin voi tuotteita laittaa. Sinä varmaan riisut housutkin kassalla, jos siellä ei ole mitään, ja tuskin onkaan. Kauppiaalta rimanalitus, ja sama kauppias menee myös asuntomessualueelle k-kauppiaaksi tuleekohan sinnekin KÄSKYKYLTTI.

        Kultakoruja varastetaan kaupoista myös ihmisten päältä.


    • Anonyymi

      Kunnon natsiasenne kaikkialla naantalissa.

    • Anonyymi

      JOO, Ei pidä alistua kapitalistien käskyvallan alle. Suomessa on lait ja riittää kun niitä noudattaa.

      • Anonyymi

        Niitä toki voisi hieman parannella.


    • Anonyymi

      MISSÄ NE VARKAAT SIELLÄ ON, KUN EI OLE ASIAKKAITAKAAN.

    • Anonyymi

      Aivan älyttömän kallis kauppa, kuten muutkin supermarketit. Prisma ja s-market myyvät noin 20% halvemmalla. Ainoastaan viikonloppuisin 1-2 tuotetta tarjouksessa. Kaupassa on todella paljon pakattuja raakaliha paketteja. Hävikin määrä on valtava mihinköhän se laitetaan?

    • Anonyymi

      Kerran käyny tosa marketis. Vieres ääsmarket joten ihan turha kauppa

    • Anonyymi

      Paljon on todellakin pakattuja kyljyksiä,pihvejä,ynm,ynm. Varma juttu on,että paljon menee vanhaksi. täytyy ihmetellä, että ruoka on suolasen kallista. Luulisi myyvän halvemmalla, niin menisivät kaupaksi. Aikanaan kaupassa kävi paljon asiakkaita ja viikonloppuisin oli jonoa kalatiskille. Nykyään on enemmän myyjiä kun asiakkaita ainakin päivisin.

      • Anonyymi

        Ne myydään vähän ennen sulkemista tai aamulla miinus 30 tai puoleen hintaan.


    • Anonyymi

      Runosmäessä Turussa kans sama juttu. Jos kassi on mukana niin pitää avata, jos epäilevät jotain. Itse hyvin tunnollisena kansalaisena sain tai jouduin avaamaan kassini, joka on aina mukana, kun en muovikasseja ostele.Kassissani on vain minun henkilökohtaisia asioitani, kuten muistikirja, lompakko kortteineen, kampani, meikkini, kascomaskeja 6 kappaletta, aurinkorasva, terveyssiteitä ja välipalani sokeritaudin takia. Joten ei mitään rikollista kannettavaa mukana. Kännykkä on aina kädessä.

      Poliisi on se viranomainen, jolle kassi tai reppu avataan, jos pyytää avaamaan.

      • Anonyymi

        Myyjä saa tarkastaa tai vartija. Niin paljon on varkaita.


    • Anonyymi

      mutta hei, eiks niiden pidä perustella, että MIKSI PYYTÄVÄT AVAAMAAN? siinähän on rikosepäily kyseessä. voit haastaa Ellenein oikeuteen, jos sinua epäillään turhaan.

      • Anonyymi

        "voit haastaa Ellenein oikeuteen, jos sinua epäillään turhaan."

        -Mikä olisikaan perusteesi haasteelle, pyyntö avata kassi??

        Ihan mielenkiinnosta, voinet kertoa tarkemmin, mitä kaikkea ajattelit sisällyttää haasteeseesi?


      • Anonyymi

        Nuoret varastaa tosi paljon ihan kanasuikaleista kaljaan suklaaseen jäätelöön ja voi margariini.


    • Anonyymi

      Varkaudet ovat lisääntyneet, ja kauppias olettaa, että syyllisiä ovat asiakkaat Olisiko muita epäilyksen alaisia?

    • Anonyymi

      Kumma jos huvittaa mennä uudestaan jos varkaaksi epäillään.

      • Anonyymi

        Kukaan ei tarvitse Elleniä. En milloinkaan ole varastatanut, en mitään rikoksia tehnyt, mutta kassi pyydettiin avaamaan Ellenissä. Kuljen polkupyörällä ja pidän omaa kauppakassia mukana, koska en käytä muovisia kasseja, joita voi ostaa kaupoista. Ompelen kassini itse.

        Joten siis, siihen loppui Ellenissä asiointi. On niitä muitakin kauppoja Naantalissa. Näin on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tarvitse Elleniä. En milloinkaan ole varastatanut, en mitään rikoksia tehnyt, mutta kassi pyydettiin avaamaan Ellenissä. Kuljen polkupyörällä ja pidän omaa kauppakassia mukana, koska en käytä muovisia kasseja, joita voi ostaa kaupoista. Ompelen kassini itse.

        Joten siis, siihen loppui Ellenissä asiointi. On niitä muitakin kauppoja Naantalissa. Näin on parempi.

        Ellenissä köyhä on rikollinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tarvitse Elleniä. En milloinkaan ole varastatanut, en mitään rikoksia tehnyt, mutta kassi pyydettiin avaamaan Ellenissä. Kuljen polkupyörällä ja pidän omaa kauppakassia mukana, koska en käytä muovisia kasseja, joita voi ostaa kaupoista. Ompelen kassini itse.

        Joten siis, siihen loppui Ellenissä asiointi. On niitä muitakin kauppoja Naantalissa. Näin on parempi.

        Hyvä "Anonyymi 22.05.2022 15:21" !!

        Miksi sinulle on noin hirmuisen herkkä asia avata sitä jättikassiasi kaupassa, kassan asiallisesti sitä pyytäessä? Pelkäätkös, että sinne on kuitenkin unohtunut jotain sellaista, mitä ei ole hyvä näyttää...??? Vai mistä kenkä puristaa...???

        JOS on puhtaat jauhot pussissa, kassin avaamisen kanssa ei luulisi olevan pienintä ongelmaa. Itse voisin käyttää vaikka harvasilmäistä ja ohutlankaista verkkokassia, niin näkisi jo kauempaa, mitä kassissa on.

        -Miksi syydät propagandaa, että kassin avaamisessa kaupassa olisi jotain kauppiasta leimaavaa. Yritätkö jotenkin saada kassinavaamistapaa lopetetuksi ja mitä onkaan oma hämärä motiivisi ja kannustimesi edistää näin selkeästi myymälävarkauksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä "Anonyymi 22.05.2022 15:21" !!

        Miksi sinulle on noin hirmuisen herkkä asia avata sitä jättikassiasi kaupassa, kassan asiallisesti sitä pyytäessä? Pelkäätkös, että sinne on kuitenkin unohtunut jotain sellaista, mitä ei ole hyvä näyttää...??? Vai mistä kenkä puristaa...???

        JOS on puhtaat jauhot pussissa, kassin avaamisen kanssa ei luulisi olevan pienintä ongelmaa. Itse voisin käyttää vaikka harvasilmäistä ja ohutlankaista verkkokassia, niin näkisi jo kauempaa, mitä kassissa on.

        -Miksi syydät propagandaa, että kassin avaamisessa kaupassa olisi jotain kauppiasta leimaavaa. Yritätkö jotenkin saada kassinavaamistapaa lopetetuksi ja mitä onkaan oma hämärä motiivisi ja kannustimesi edistää näin selkeästi myymälävarkauksia?

        Kyse onkin periaatteesta, kun en ymmärrä kauppiaan pointtia. Varkaat tuskin reppujaan avaavat. Mistään kauppiaan dissaamisesta ei ole kyse, itse hän on kylttinsä laittanut. Ainut kauppa Naantalissa joka näin toimii. Miksiköhän kyltin kirjoitus on vain suomeksi, kun kesällä on paljon turisteja, vai eivätkö ulkomaalaiset varasta. Itse en enää kaupan palveluja käytä, ihan vain periaatteesta. Sama jos taksikuski pyytäisi ennen matkaa näyttämään, että minulla on rahaa niin en kyytiä ottaisi.Samoin en käytä lidlin palveluja, kun eivät pidä vaakoja, kun epäilevät, että asiakas voi tehdä vilppiä. Jokainen päättää itse.Kauppias päätti laittaa kyltin, ja minä päätin etten kyseissä kaupassa asioi. Asiasta ei kannata tehdä ongelmaa, kuten sanonta kuuluu asiakas äänestää jaloillaan.. T.periaatteesta ei jatkoon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onkin periaatteesta, kun en ymmärrä kauppiaan pointtia. Varkaat tuskin reppujaan avaavat. Mistään kauppiaan dissaamisesta ei ole kyse, itse hän on kylttinsä laittanut. Ainut kauppa Naantalissa joka näin toimii. Miksiköhän kyltin kirjoitus on vain suomeksi, kun kesällä on paljon turisteja, vai eivätkö ulkomaalaiset varasta. Itse en enää kaupan palveluja käytä, ihan vain periaatteesta. Sama jos taksikuski pyytäisi ennen matkaa näyttämään, että minulla on rahaa niin en kyytiä ottaisi.Samoin en käytä lidlin palveluja, kun eivät pidä vaakoja, kun epäilevät, että asiakas voi tehdä vilppiä. Jokainen päättää itse.Kauppias päätti laittaa kyltin, ja minä päätin etten kyseissä kaupassa asioi. Asiasta ei kannata tehdä ongelmaa, kuten sanonta kuuluu asiakas äänestää jaloillaan.. T.periaatteesta ei jatkoon...

        "Kyse onkin periaatteesta, kun en ymmärrä kauppiaan pointtia. Varkaat tuskin reppujaan avaavat. "
        - Mutta heille on jo ovella kyltissä kerrottu, että kassi saatetaan pyytää avaamaan, mitä ei siis muissa alueen kaupoissa edes varoiteta , joten kannattaa mennä varkaisiin naapurikauppaan---->selkeä ennalta ehkäisevä vaikutus!

        " Ainut kauppa Naantalissa joka näin toimii. "
        -Kauppa siis kerää toiminnastaan rusinat pullasta tässä asiassa. Sinä päivänä kun vastaava kyltti on alueen jokaisessa myymälässä, kaupat palaavat samalle viivalle takaisin tässä asiassa.

        "Miksiköhän kyltin kirjoitus on vain suomeksi, kun kesällä on paljon turisteja,"
        ...ja kesän sesonkiviikot ovat ainoastaan lyhyt jakso pitkässä vuodessa. Epäiletkö japanilaisia muumiituristeja siis...?

        "Sama jos taksikuski pyytäisi ennen matkaa näyttämään, että minulla on rahaa niin en kyytiä ottaisi."
        -Miksi ihmeessä sinulle on maksukykyyn ja näpistykseen liittyvät asiat noin äärimmäisen hermoherkkiä kysymyksiä?

        "Asiasta ei kannata tehdä ongelmaa..."
        Itse kuitenkin näytät tekevän oikein tekemällä ongelman lukemattomista varsin tavanomaisista ja arkisista pikkuasioista. Et vaikuta olevan kovinkaan onnellinen ihminen elämässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyse onkin periaatteesta, kun en ymmärrä kauppiaan pointtia. Varkaat tuskin reppujaan avaavat. "
        - Mutta heille on jo ovella kyltissä kerrottu, että kassi saatetaan pyytää avaamaan, mitä ei siis muissa alueen kaupoissa edes varoiteta , joten kannattaa mennä varkaisiin naapurikauppaan---->selkeä ennalta ehkäisevä vaikutus!

        " Ainut kauppa Naantalissa joka näin toimii. "
        -Kauppa siis kerää toiminnastaan rusinat pullasta tässä asiassa. Sinä päivänä kun vastaava kyltti on alueen jokaisessa myymälässä, kaupat palaavat samalle viivalle takaisin tässä asiassa.

        "Miksiköhän kyltin kirjoitus on vain suomeksi, kun kesällä on paljon turisteja,"
        ...ja kesän sesonkiviikot ovat ainoastaan lyhyt jakso pitkässä vuodessa. Epäiletkö japanilaisia muumiituristeja siis...?

        "Sama jos taksikuski pyytäisi ennen matkaa näyttämään, että minulla on rahaa niin en kyytiä ottaisi."
        -Miksi ihmeessä sinulle on maksukykyyn ja näpistykseen liittyvät asiat noin äärimmäisen hermoherkkiä kysymyksiä?

        "Asiasta ei kannata tehdä ongelmaa..."
        Itse kuitenkin näytät tekevän oikein tekemällä ongelman lukemattomista varsin tavanomaisista ja arkisista pikkuasioista. Et vaikuta olevan kovinkaan onnellinen ihminen elämässäsi?

        Taitaa se ongelma olevan siellä päässä. Itse en ostosta, tahi mitään muutakaan palvelua, tai työtä etukäteen maksa. Palkkaakaan ei taida työnantaja etukäteen maksaa. Sama jos hakisi duunia, ja pyytäisi työnantajaa näyttämään tiliote onko varaa maksaa palkkaa, Suomalaista duunaria ilmeisesti sopii epäillä, muttei japanilaista muumituristia. Itse en kategorioi ihmisä värin, tahi kansalaisuuden mukaan. Meneekö varas toiseen kauppaan kyltin takia EPÄILEN. Loogisesti ajatellen voi käydä päinvastoin, kun varas tajuaa, ettei kauppiaan valvonta toimi, kun taas muissa kaupoissa toimii. Sitten voi olla minun lisäkseni muitakin, jotka jättävät kyseisen kaupan palvelut väliin, ihan vaan PERIAATTEEN VUOKSI..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa se ongelma olevan siellä päässä. Itse en ostosta, tahi mitään muutakaan palvelua, tai työtä etukäteen maksa. Palkkaakaan ei taida työnantaja etukäteen maksaa. Sama jos hakisi duunia, ja pyytäisi työnantajaa näyttämään tiliote onko varaa maksaa palkkaa, Suomalaista duunaria ilmeisesti sopii epäillä, muttei japanilaista muumituristia. Itse en kategorioi ihmisä värin, tahi kansalaisuuden mukaan. Meneekö varas toiseen kauppaan kyltin takia EPÄILEN. Loogisesti ajatellen voi käydä päinvastoin, kun varas tajuaa, ettei kauppiaan valvonta toimi, kun taas muissa kaupoissa toimii. Sitten voi olla minun lisäkseni muitakin, jotka jättävät kyseisen kaupan palvelut väliin, ihan vaan PERIAATTEEN VUOKSI..

        Jos nyt ihan periaatteen vuoksi menisit juttelemaan asiantuntijan kanssa noista arkeasi ahdistavista, aivan lukemattomista asioista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt ihan periaatteen vuoksi menisit juttelemaan asiantuntijan kanssa noista arkeasi ahdistavista, aivan lukemattomista asioista....

        Täällähän niitä asiantuntijoita riittää, kuten kirjoituksesi osoittaa. Periaatteen vuoksi en mene, kun joka käyntikerta maksaa, eikä tulos ole taattu, ja minä en periaatteessa maksa ennenkuin työ on tehty,ja ongelma saatu korjattua. Kyseinen kauppa ei minua ahdista kun en heidän palvelujaan käytä.


    • Anonyymi

      NÄYTITKÖ?

    • Anonyymi

      No joka tapauksessa yleisenä tapana näin ei ole tehdä missään muualla.

      Natsimeininkiä.

    • Anonyymi

      Tutkitaanko taskut myös? Vedetäänkö kumihanska käteen?

    • Anonyymi

      Varkaat tarkastetaan kassalla koska jos näyttää köyhältä on varas. Mitä jos ei suostu tarkastukseen niin raahataanko takahuoneeseen mukiloitavaksi retku ja sitte soitetaan poliisit viemään riehujan putkaan. Kaikkeen sitä ihmiset alistuukin vaikkei mikään pakko tuolla nöyryytettävänä käydä.

      Ehkä pikku lisäkilpailu kaupoille olisi tervettä sittenkin

    • Anonyymi

      "Pyysikö myyjä sinua avaamaan laukun kassalla? – Ei ole pakko suostua"

      "Ainoastaan poliisilla on oikeus tehdä henkilöntarkastus."

      yle.fi/uutiset/3-9245250

      • Anonyymi

        YouTube varkaat jäi valvontakameraan


    • Anonyymi

      No johan on napisemisen aihetta. Käytäntö on ollut myös vanha tapa, juuri tällä viikolla vanhempi ihminen vilautti kassinsa näyttääkseen kassalle pyytämättä. Eikä ollut naantalin kauppa vaan turun isompi citymarket.

      Jossain turun keskustassa vaikka useassa kaupassa ostellessa pitäisi varmaan kaivaa eri kauppojen kassakuitteja tarkistajille. Voi olla samoja tuotteita useammassakin kaupassa.

      Ja ajatelkaa jossain ulkomailla jo kauppaan mennessä vartijoille pitää näyttää kassi, ettei ole pommeja tai aseita mukana.

    • Anonyymi

      Jos varkaudesta epäilee niin siinähän odotetaan poliisia. Ihan jo oman oikeusturvan takia. Milleen epämääräsille natsihenkilöille ei kannata näyttää yhtään mitään. Eikä tarvikaan. Onneksi.

      • Anonyymi

        Putinistien tapaan myös täällä Naantalifoorumilla nähdään natseja aina kun se omaan tarinankerrontaan passaa. Ihan kuin Kremlissä ja vastaavilla tarkoitusperillä.


    • Anonyymi

      Ihan oikeus poistua kaupasta koska haluaa. Mitään poliisikaan ei tarvi odottaa. Jos vartija estää ja käy käsiksi syyllistyy vapauden riistoon ja lievään pahoinpitelyyn. Ja sitten onkin syytä jo poliisia odottaa.

      Pitäkää kiinni oikeuksistanne. Ei kaikkeen tarvii alistua.

      • Anonyymi

        Höpön Höpön!

        𝙑𝙖𝙧𝙩𝙞𝙟𝙖 𝙨𝙖𝙖 𝙫𝙖𝙧𝙩𝙞𝙤𝙞𝙢𝙞𝙨𝙩𝙚𝙝𝙩𝙖̈𝙫𝙖̈𝙖̈ 𝙨𝙪𝙤𝙧𝙞𝙩𝙩𝙖𝙚𝙨𝙨𝙖𝙖𝙣 𝙤𝙩𝙩𝙖𝙖 𝙠𝙞𝙞𝙣𝙣𝙞 𝙫𝙚𝙧𝙚𝙠𝙨𝙚𝙡𝙩𝙖̈𝙖̈𝙣 𝙩𝙖𝙞 𝙥𝙖𝙠𝙚𝙣𝙚𝙢𝙖𝙨𝙩𝙖 𝙩𝙖𝙫𝙖𝙩𝙪𝙣 𝙧𝙞𝙠𝙤𝙠𝙨𝙚𝙣𝙩𝙚𝙠𝙞𝙟𝙖̈𝙣. 𝙏𝙖𝙧𝙠𝙚𝙢𝙢𝙞𝙣 𝙠𝙮𝙨𝙚𝙚𝙨𝙨𝙖̈ 𝙩𝙪𝙡𝙚𝙚 𝙤𝙡𝙡𝙖 𝙧𝙞𝙠𝙤𝙨, 𝙟𝙤𝙨𝙩𝙖 𝙨𝙖𝙖𝙩𝙩𝙖𝙖 𝙨𝙚𝙪𝙧𝙖𝙩𝙖 𝙫𝙖𝙣𝙠𝙚𝙪𝙩𝙩𝙖 𝙩𝙖𝙞 𝙠𝙪𝙣 𝙠𝙮𝙨𝙚𝙚𝙨𝙨𝙖̈ 𝙤𝙣 𝙡𝙞𝙚𝙫𝙖̈ 𝙥𝙖𝙝𝙤𝙞𝙣𝙥𝙞𝙩𝙚𝙡𝙮, 𝙣𝙖̈𝙥𝙞𝙨𝙩𝙮𝙨, 𝙡𝙞𝙚𝙫𝙖̈ 𝙠𝙖𝙫𝙖𝙡𝙡𝙪𝙨, 𝙡𝙞𝙚𝙫𝙖̈ 𝙡𝙪𝙫𝙖𝙩𝙤𝙣 𝙠𝙖̈𝙮𝙩𝙩𝙤̈, 𝙡𝙞𝙚𝙫𝙖̈ 𝙫𝙖𝙝𝙞𝙣𝙜𝙤𝙣𝙩𝙚𝙠𝙤 𝙩𝙖𝙞 𝙡𝙞𝙚𝙫𝙖̈ 𝙥𝙚𝙩𝙤𝙨.

        𝙑𝙖𝙧𝙩𝙞𝙟𝙖 𝙫𝙤𝙞 𝙤𝙩𝙩𝙖𝙖 𝙠𝙞𝙞𝙣𝙣𝙞 𝙢𝙮𝙤̈𝙨 𝙝𝙚𝙣𝙠𝙞𝙡𝙤̈𝙣, 𝙟𝙤𝙠𝙖 𝙫𝙞𝙧𝙖𝙣𝙤𝙢𝙖𝙞𝙨𝙚𝙣 𝙖𝙣𝙩𝙖𝙢𝙖𝙣 𝙚𝙩𝙨𝙞𝙣𝙩𝙖̈𝙠𝙪𝙪𝙡𝙪𝙩𝙪𝙠𝙨𝙚𝙣 𝙢𝙪𝙠𝙖𝙖𝙣 𝙤𝙣 𝙥𝙞𝙙𝙖̈𝙩𝙚𝙩𝙩𝙖̈𝙫𝙖̈ 𝙩𝙖𝙞 𝙫𝙖𝙣𝙜𝙞𝙩𝙩𝙖𝙫𝙖. 𝙆𝙞𝙞𝙣𝙣𝙞𝙤𝙩𝙚𝙩𝙩𝙪 𝙝𝙚𝙣𝙠𝙞𝙡𝙤̈ 𝙤𝙣 𝙫𝙞𝙞𝙥𝙮𝙢𝙖̈𝙩𝙩𝙖̈ 𝙡𝙪𝙤𝙫𝙪𝙩𝙚𝙩𝙩𝙖𝙫𝙖 𝙥𝙤𝙡𝙞𝙞𝙨𝙞𝙡𝙡𝙚.

        𝙆𝙖̈𝙮𝙩𝙩𝙖̈𝙚𝙨𝙨𝙖̈𝙖̈𝙣 𝙠𝙞𝙞𝙣𝙣𝙞𝙤𝙩𝙩𝙤-𝙤𝙞𝙠𝙚𝙪𝙩𝙩𝙖𝙖𝙣 𝙫𝙖𝙧𝙩𝙞𝙟𝙖𝙡𝙡𝙖 𝙤𝙣 𝙤𝙞𝙠𝙚𝙪𝙨 𝙩𝙖𝙧𝙠𝙞𝙨𝙩𝙖𝙖 𝙠𝙞𝙞𝙣𝙣𝙞𝙤𝙩𝙚𝙩𝙩𝙪 𝙨𝙚𝙠𝙖̈ 𝙝𝙖̈𝙣𝙚𝙣 𝙩𝙖𝙫𝙖𝙧𝙖𝙣𝙨𝙖 𝙫𝙖𝙧𝙢𝙞𝙨𝙩𝙖𝙖𝙠𝙨𝙚𝙚𝙣, 𝙚𝙩𝙩𝙚𝙞 𝙠𝙞𝙞𝙣𝙣𝙞𝙤𝙩𝙚𝙩𝙪𝙡𝙡𝙖 𝙤𝙡𝙚 𝙝𝙖𝙡𝙡𝙪𝙨𝙨𝙖𝙖𝙣 𝙚𝙨𝙞𝙣𝙚𝙞𝙩𝙖̈ 𝙩𝙖𝙞 𝙖𝙞𝙣𝙚𝙞𝙩𝙖, 𝙟𝙤𝙞𝙡𝙡𝙖 𝙝𝙖̈𝙣 𝙫𝙤𝙞 𝙖𝙞𝙝𝙚𝙪𝙩𝙩𝙖𝙖 𝙫𝙖𝙖𝙧𝙖𝙖 𝙞𝙩𝙨𝙚𝙡𝙡𝙚𝙚𝙣 𝙩𝙖𝙞 𝙢𝙪𝙞𝙡𝙡𝙚.

        𝙑𝙖𝙧𝙩𝙞𝙟𝙖𝙡𝙡𝙖 𝙤𝙣 𝙤𝙞𝙠𝙚𝙪𝙨 𝙤𝙩𝙩𝙖𝙖 𝙠𝙞𝙞𝙣𝙣𝙞𝙤𝙩𝙚𝙩𝙪𝙡𝙩𝙖 𝙥𝙤𝙞𝙨 𝙩𝙖̈𝙡𝙡𝙖𝙞𝙨𝙚𝙩 𝙚𝙨𝙞𝙣𝙚𝙚𝙩 𝙨𝙚𝙠𝙖̈ 𝙖𝙞𝙣𝙚𝙚𝙩. 𝙉𝙚 𝙤𝙣 𝙡𝙪𝙤𝙫𝙪𝙩𝙚𝙩𝙩𝙖𝙫𝙖 𝙫𝙞𝙞𝙥𝙮𝙢𝙖̈𝙩𝙩𝙖̈ 𝙥𝙤𝙡𝙞𝙞𝙨𝙞𝙡𝙡𝙚

        Lähde: Suomen laki


    • Anonyymi

      Jaa. Kun nyt kerran näin uhkaillaan asiakkaita ihan suoraan väkivallalla niin voitte olla varmoja ettei ellenissä käy kuin jotkut typerykset. Asiakas ei ole oletuksena varas. Paitsi ko kauppiaan päässä ilmeisesti niin taitaa olla...

      • Anonyymi

        Kyseessä on ainoastaan juristin kirjoittama yleinen tulkinta Suomen lain käytännön toteutumisesta.

        -Kuten tunnettua, yhteiskunnassa on ollut ja tulenee aina olemaan aineksia, joille lain noudattaminen on aivan tavattoman haasteellista. Kuulut selkeästi niihin ja onneksi et edes yritä feikata muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on ainoastaan juristin kirjoittama yleinen tulkinta Suomen lain käytännön toteutumisesta.

        -Kuten tunnettua, yhteiskunnassa on ollut ja tulenee aina olemaan aineksia, joille lain noudattaminen on aivan tavattoman haasteellista. Kuulut selkeästi niihin ja onneksi et edes yritä feikata muuta.

        Sinä kuulut selvästi pakastevihanneksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuulut selvästi pakastevihanneksiin

        ...ja sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu.

        Ompa asiallista. Ylimielinen natsikauppias.


    • Anonyymi

      Täytyy näyttää. Koululaiset laittaa reppuun äidit vaunuihin mummot myös muut housuihin ja hameisiin puseron kaula aukosta sisään. Paketteja avataan ja syödään kaupassa ne myyjien palkka rahat kuulkaa. Hillitse himosi. Myyjät kun varastaa.

    • Anonyymi

      Vartijoiden lisäksi kauppaan on palkattu muitakin asiakkaiden fyysiseen alistamiseen ja pahoinpitelyyn sopivia työntekijöitä. Kaapinkokokoisia hormoonivoimailijoita. Sopiva sotilaskoulutus ja kokemus sota-alueilta lienee myös. Huh huh.

    • Anonyymi

      "Ville Tavio:
      Näpistelijät suoraan putkaan yöksi

      Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio katsoo, ettei sarjanäpistelijöillä ole riittävää pelotetta lopettaa varastamista."

      𝙆𝙖𝙪𝙥𝙖𝙣 𝙡𝙞𝙞𝙩𝙩𝙤 𝙤𝙣 𝙖𝙧𝙫𝙞𝙤𝙞𝙣𝙪𝙩, 𝙚𝙩𝙩𝙖̈ 𝙖𝙡𝙖𝙣 𝙩𝙤𝙞𝙢𝙞𝙟𝙤𝙞𝙡𝙡𝙚 𝙖𝙞𝙝𝙚𝙪𝙩𝙪𝙪 𝙫𝙖𝙧𝙠𝙖𝙪𝙠𝙨𝙞𝙨𝙩𝙖 𝙟𝙖 𝙣𝙖̈𝙥𝙞𝙨𝙩𝙮𝙠𝙨𝙞𝙨𝙩𝙖̈ 𝙣𝙤𝙞𝙣 𝟱𝟱𝟬 𝙢𝙞𝙡𝙟𝙤𝙤𝙣𝙖𝙣 𝙚𝙪𝙧𝙤𝙣 𝙠𝙪𝙨𝙩𝙖𝙣𝙣𝙪𝙠𝙨𝙚𝙩 𝙫𝙪𝙤𝙨𝙞𝙩𝙩𝙖𝙞𝙣.

      -Kuka noita vielä haluaa hyysätä?

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9256ff54-31a4-4c0a-8c85-c39f019e95c0

    • Anonyymi

      Kauhiat kalterit ovat tulleet maailman kalliimpaan kauppaan, että kaikki menee kassan kautta?🐷🐷

    • Anonyymi

      𝙉𝙚𝙡𝙞𝙝𝙚𝙣𝙠𝙞𝙣𝙚𝙣 𝙥𝙚𝙧𝙝𝙚 𝙨𝙞𝙞𝙨 𝙠𝙪𝙨𝙩𝙖𝙣𝙩𝙖𝙖 𝙢𝙮𝙮𝙢𝙖̈𝙡𝙖̈𝙫𝙖𝙧𝙠𝙖𝙞𝙩𝙖 𝙨𝙪𝙪𝙧𝙪𝙪𝙨𝙡𝙪𝙤𝙠𝙠𝙖𝙣𝙖 𝟰𝟬𝟬€ 𝙫𝙪𝙤𝙙𝙚𝙨𝙨𝙖. 𝙀𝙞 𝙞𝙝𝙢𝙚, 𝙚𝙩𝙩𝙖̈ 𝙠𝙖𝙣𝙨𝙖 𝙫𝙖𝙖𝙩𝙞𝙞 𝙩𝙤𝙞𝙢𝙚𝙣𝙥𝙞𝙩𝙚𝙞𝙩𝙖̈ 𝙮𝙝𝙩𝙚𝙞𝙨𝙠𝙪𝙣𝙣𝙖𝙣 𝙨𝙮𝙤̈𝙥𝙖̈𝙡𝙖̈𝙞𝙨𝙩𝙚𝙣 𝙠𝙞𝙩𝙠𝙚𝙢𝙞𝙨𝙚𝙠𝙨𝙞.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe