Purjehtija raportoi Facebookissa keskeltä valtamerta, että muovia näkyy jatkuvasti. Tämä on jokseenkin surullista. Luulisi, että vettä on niin jumalaton määrä, että edes se piilottaisi ihmisen pskaavan kädenjäljen, mutta ei.
Muovia keskellä valtamerta
14
68
Vastaukset
- Anonyymi
Olisko kuitenkin että näkyy muoviroskaa päivittäin, eikä ihan joka tunti näy tms?
- Anonyymi
Siellähän se muovimeri ollu jo kauan , ,,
- Anonyymi
Ei se tietenkään missään muovijätteessä purjehdi vaan nimenomaan niin, että joka päivä näkyy, mutta kun miettii millainen määrä sitä on oltava ennen kuin se rupeaa silmiin osumaan, niin surulliseksi tekee.
- Anonyymi
Olen muutaman kerran purjehtinut Atlantin poikki uistinta vetäen, valitettavan usein "tärppäsi" pienempi tai suurempi muovipala. Ongelma on todella suuri eli vakava.
- Anonyymi
Jo vuosia sitten taivaallisille merille siirtynyt P. Dunker taisi jo jotain 30- 40 vuotta sitten maailaman meriä seilatessaan raportoida että jo silloin muoviroskaa oli vähän kaikkialla, tilanne tuskin on muuta kuin huonontunut?
Oli ja ehkä on Areenassa edelleen TV- ohjelma Turunmaan saarista, Korppoota ja sitä seutua. Siinä näytettiin ja kerrottiin miten yksi mies tekee lähes päätöikseen maanteitten varsilta roskienkeruuta aina varsinkin lomakauden jälkeen. Ollaan siis Suomessa ja luulisi ihmisten edes vähän välittävän mutta mistään ei piitata, roskaa viskataan minne sattuu ja missä se sattuu käsistä putoamaan, siellä on pulloa ja purnukkaa hurjat määrät ihan tietoisesti ja tahallaan luontoon heitettynä.- Anonyymi
Jotenkin tuntuu siltä, että tännekin pitäisi saada Singaporen kuri tähän roskaamisen ehkäisyyn.
Sitä en tiedä miten tarkkaan he niitä määräyksiään siellä valvovat, mutta joidenkin uutisten mukaan jotkut ovat jääneet kiinni ja katuneet raskaasti sotkujaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin tuntuu siltä, että tännekin pitäisi saada Singaporen kuri tähän roskaamisen ehkäisyyn.
Sitä en tiedä miten tarkkaan he niitä määräyksiään siellä valvovat, mutta joidenkin uutisten mukaan jotkut ovat jääneet kiinni ja katuneet raskaasti sotkujaan.Eipä taitaisi paljoa valtamerriin olla vaikutusta. Vai mistä täältä kirjoittelet?
- Anonyymi
Kun meitä ihmisiä on tällä hetkellä kai yli 7 000 000 000.
- Anonyymi
Mutta jos on olemassa kaksi vaihtoehtoa, olla roskaamatta tai roskata, mikä pakko on valita se roskaava käytöstapa varsinkin kun ei se niin kovin paljoa vaatisi laittaa roskansa jonnekin keruupaikkaan. Eli ihmisten suurikaan määrä ei edellytä roskaamista, tosin ainakin läntisessä maailmassa myös kulutusta olisi mahdollista huomattavasti vähentää jolloin myös syntyvä roskan määrä vähenisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos on olemassa kaksi vaihtoehtoa, olla roskaamatta tai roskata, mikä pakko on valita se roskaava käytöstapa varsinkin kun ei se niin kovin paljoa vaatisi laittaa roskansa jonnekin keruupaikkaan. Eli ihmisten suurikaan määrä ei edellytä roskaamista, tosin ainakin läntisessä maailmassa myös kulutusta olisi mahdollista huomattavasti vähentää jolloin myös syntyvä roskan määrä vähenisi.
No lopeta se roskaaminen nyt sitten heti, Ian vapaaehtoisesti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No lopeta se roskaaminen nyt sitten heti, Ian vapaaehtoisesti!
Ian, lan, heti heti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ian, lan, heti heti...
Hienoa, nyt kun ilmiselvästi olet oppinut lukemaan ja erottamaan kirjoitusvirheitä niin opit varmasti myös jätteiden lajittelun ja niiden oikean sijoittamisen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roskikset on monessa paikassa ihan tuntematon käsite. Venäjällä kävin yhdessä ulkoilusaaressa, ja siellä oli yhdessä laaksossa hiekkarannan takana tuhansia roskia kaikki pusikot täynnä ja roskiksia ei missään. Ehdotin venäläisille isännille, että hiekkarannalle laitettaisiin iso roskis, joka tyhjennettäisiin silloin tällöin. He katsoivat minua kuin tyhmää, ja sanoivat, että se riittää kun vapaaehtoiset opiskelijat käyvät putsaamassa pusikot kerran vuodessa. Samoin monessa paikassa ihmiset ei vain ymmärrä, miksei saisi auton ikkunasta heittää roskia ulos.
- Anonyymi
Sateenkaaren omiminen onkin niin syntiä syntien päälle. Apostolikin luuli elävänsä siinä hengessä. Harvat sillä tiellä tosin kulkeekaan nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391