Olen addikti

Anonyymi

Olen nuori käyttäjä. Käytän säännöllisesti erilaisia aineita, pääasiassa stimulantteja. Oon käyttänyt tosi nuoresta asti ja oon sen takia kokenu elämässä isoja muutoksia ja menetyksiä. Noin kuukausi sitten päätin että haluan vähentää, mutta olen viimeaikoina tullut tulokseen että haluan lopettaa. Kuitenkin houkutus on aina suuri, kun aineita on helposti saatavilla. Pelkään myös, että tyttöystäväni ajautuu samalle polulle kuin minä.

Entiset käyttäjät; millaista lopettaminen teillä oli? Lopetitteko vapaaehtoisesti, vai ohjattiinko teitä vierotukseen yms? Millainen polku lopettamiseen teidän mielestä oli? Näihin kysmyksiin tulevat vastaukset vähän toisi pientä tukea ja helpotusta :).

Ja tiedän että huumeita ei kannata käyttää ja ne on perseestä ymym, joten jeesustelua en tarvi.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopettaminen on helppoa. Lopetat! Siinä kaikki. Ei sinuun kukaan muu aineita tunge. Asia on omissa käsissäsi.

    • Anonyymi

      Miksi ap "nuorentaa" itseään. Umpiruostunut talliriimukin huomaa, että sama vanha mies jälleen asialla.
      Myös toinen aloitus, jossa hän kertoo olevansa nuori addikti. War ll aikana syntyneet ovat jo " varttuneita " nuoria.

      • Anonyymi

        Onko sulle korkea ikäsi ongelma, kun eri palstoilla arvuuttelet muiden ikiä?
        Ollaan ikäihmisinä vain onnellisia siitä, että jotkut ovat vielä nuoria.


    • Anonyymi

      Siinä oli taas jonkun " helppoheikin " vastaus, joka pitää asiaa helppona.
      Tavallaan, joo, asia on omissa käsissä, mutta kun se ei ole addiktoituneen kohdalla ihan niin yksiselitteistä.

      Tarpeeksi pahassa jamassa kun on, niin on vaikeaa lähteä irtautumaan aineista.
      Pakko sanoa, etten itse ole käyttänyt muuta kuin viinaa ja pillereitä, kannabista ym.
      Piikittänyt en ole koskaan.
      Mutta jo noistakin luetelluista ei ollut kovin helppoa irtaantua, tosin omalla kohdalla tuli pakollinen stoppi, sattuneista syistä.

      Neuvona sellainen, että jos itseä vähänkin epäilyttää onnistuuko yksin, niin ilman muuta kannattaa hakea apua ja tukea. Sitä on kuitenkin saatavilla.

      Retkahdukset ja sortumiset kuuluvat usein myös olennaisena mukaan lopetuskuvioihin, mutta niistä ei kannata lannistua, vaan yrittää taas uudestaan.
      Joku kerta on se hyvä kerta, kun onnistuu oikeasti pääsemään eroon aineista.

      Ja matka on jo hyvällä alulla, kun haluaa alkaa yrittää lopettamista. Siitä se lähtee.
      Voin sanoa, että helppoa ei tule olemaan, mutta lopputulos on kuitenkin se, mikä ratkaisee, elämä ilman päihteitä on jotain sellaista, josta ei osaa edes haaveilla, ennenkuin onnistuu kokeilemaan sitä.
      Ja kun onnistuu kokeilemaan päihteetöntä elämää, niin useimmiten haluaa myös päihteettömänä jatkaa.

      Kaikkea hyvää sulle ap. Onneksi olet vielä nuori, voi olla hyvä elämä vasta edessä päin, ja toivottavasti onkin. Tsemppiä.

      • Anonyymi

        Hyvä kannustus. Tuli mieleen että myös ympäristön ja kaveripiirin vaihto tukee toisenlaista elämäntapaa. Ikävältä ja kylmältä äkkisistään vaikuttaa entisen jättäminen taakse mutta kuten alottaja totesi, paheet ovat tyrkyllä eikä lopettaminen helppoa senkään takia. Eli jos on vain päihteiden käyttöä nykyisten kavereitten kanssa, ei muuta, sama meno jatkuisi kunnes jotakin (pahaa) tapahtuu. Vaihda tyttöystäväsi kanssa paikkakuntaa eläkä samanlaisiin porukoihin eksy vaan kuntouta itseäsi paremman tulevaisuuden vuoksi
        (Itse olen tupakan jättänyt kauan sitten. Se kävi yllättävän helposti, laastareiden avulla. Kadutti hieman se etten aiemmin uskaltanut tuumasta toimeen ryhtyä.)
        Rohkeasti vaan tavoittelemaan uutta, parempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe