Lapsi on pelkkä väline

Anonyymi

Vanhempi joka ei ole itse saanut hankittua itselleen kunniaa yrittää hankkia sitä lastensa kautta. Hänelle toisi kunniaa se jos lapsi olisi kouluttautunut vaikka lääkäriksi, tai muuksi arvostetun ja hyvin koulutetun ammatin edustajaksi. Hän näkee asiat vain oman itsensä kannalta, hän odottaa milloin hän saa maistaa glooriaa lastensa ansiosta jotka ovat hänen mielestään hänen itsensä ansaitsemia.

Ikävä vaan että nämä itsehankittua arvostusta ja kunniaa vaille jääneet vanhemmat antavat lapselle saman arvon kuin työkalulle, sitä käytetään ja sitten hylätään ja jos se ei toimi kunnolla se heitetään pois. Lapsi työnnetään putkeen toisesta päästä ja he menevät putken toiseen päähän odottamaan, että sieltä tulisi ulos valmis kunniantuottaja. He eivät välitä mitä lapselle putken sisällä tapahtuu, he odottavat vain kiihkeästi sitä lopputulosta että heistä tulee arvostettuja.

Ansaitsevatko nämä vanhemmat sen kunnian? He ovat yleensä heikommin koulutettuja kuin muut ja heikommissa ammateissa olevia mutta jotka janoavat kunniaa nousta parempiosaisten rinnalle hinnalla millä hyvänsä. Jos lapsi ei tuota toivottua lopputulosta hän on hylkiö.

8

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina ei ole kyse siitä, etteikö vanhemmalla itsellään olisi asiat hyvin. Lapsiaan harrastuksesta toiseen isolla autolla kiidättävillä vanhemmilla on usein virheettömältä vaikuttava kulissi ja huolella rakennettu ura. Samalla kun varmistetaan kaikin keinoin lapsen koulumenestystä, tehdään kovasti töitä omien työkuvioiden nousujohteisuuden puolesta, liikutaan ammattitrainerin ohjeiden mukaan ja pidetään koti, piha ja mökki viimeistä kaapin nurkkaa myöten järjestyksessä. Matkustellaan ja shoppaillaan. Someen päivitetään tyylikkäitä kuvia.

      Onko kyse persoonallisuushäiriöstä vai koetaanko elämä kaiken kaikkiaan vakavana suorituksena, jossa ollaan kaiken aikaa arvosteltavana sekä vastaavasti arvostellaan muita? Veikkaan jälkimmäistä.

    • Anonyymi

      Törmäsin tuohon heikon itse tuntoon .oliko vime kevät vai tämä kevät? Vuosien takaa naisipuolinen ystäväni eron ja uden aviolitonsa myötä otti kontakti. Kun eri kaupungit asutin ihania paperi kirjeitä kirjoitti eläkeläisenä miehensä mökiltä, Kuin s-postia tavikaudet oli vain jos elämyksiä!Yksi hänen suuri elämys oli vanhin lapsen lapsi pääsi tai sai ylioppilaslakin,jossain päin suomea.Nitä usempi lapsen lasia. Kun hekutti nin pirusti. Laitoin tytäreni poikani 2 aikuisen lapsen lapsen fotot pälekäin ja otin kuvan sitä pinosta jossa ei kavoja kuitenkaan näy.Tumaten onhan näitä täläkin ja kuvat näet livenä jos joskus tuelt käymän kun tuossa ovat esillä.En vaan lähetä heidän kuvia kelekKään.VASTAUS TULI MIKSI ET KERTONUT,EN EDES TIENNYT. No enhän minä yliopilas ole enkä korkea koulu kuten he. Miksi jolekin nuorus ystävälle kertoisin elämstäni mitä häntä ei kinostanut vissin 20-30 vuoteen?Molemat hän ja minä ihan kansa ja kansalaiskoulun käyneet. Minä kuitenkin työelämä olin koko ajan yksinhuoltaja äitinä..Ytän en häpeä taustaan, mutta en leveile lasien jotka jo 50v ja 46 v. koultus tasoa elämä ja savutuksia.tai lasten lasteni. En tarvitse olaksen minä aito ihminen mitään muiden kehyksiä ympärilleni.kieleni ei myöskään ruskea,en nuole titeleitä en rahaa.Kai se on olen sovussa itseni ja ympäristöni kanssa. Vaikka ei ole miehen raha kukkaroa apuna.eikä miehen mökejä ymm.Kun ei kurkota tähtiin ,ei tipu korkealta tähden sarakelta.jep joo kitos lit lukihäiriöni anteksi en näe teksitini virheet.yksi mutsi 69v. Mutsi siis oneista mutseistä itä-Hesinki

    • Anonyymi

      Hyvät arvosanat vaikuttaa kuitenkin oleellisesti lapsen mahdollisuuksiin kouluttautua joten hyviin koulu arvosanoihin kannustaminen on viisasta ja vastuullista. Lapsella parempi mahdollisuus havitella toive ammattiaan ja elää onnellisena aikuisena kun pohja on hyvä. Vai oletko itse se kateellinen kun toiset jaksaa panostaa ja iloitsee onnistumisesta vanhempana. Ei se välttämättä ole lapsen kautta elämistä vaan positiivisuutta. Joskus on hyvä kehua itseään ja lastaan onnistumisista. Se ei kyllä sinällään liity persoonaan mitenkään. Jotkut ehkä haluaa sitten kuulla ja nähdä vain toisten epäonnea ja sitä miten huonosti menee. Hyviä uutisia ei kestetä etenkin jos on totuttu näkemään joku luuserina.

    • Anonyymi

      Mitä sinä sitten toivoisit tälle heikomassa olevassa olevalle lapselle tapahtuvan? Että hänkin pysyisi matalasti koulutettuna. Hieman jo kyllästyttää tämä matalasti koulutettujen lokeroiminen ja syyttely kaikesta kun kuitenkin ne korkeasti koulutetu näyttää suunnan, heillä se valta on ja he tekevät päätökset. Joten aika jännä, että miten ihmiset haluavat paljon valtaa ja kuulua parempiin piireihin, mutta eivät sitten ole siellä tehdyistä päätöksistään missään vastuussa vaan "kaikki on noiden matalasti koulutettujen vika". Jokin tässä yhteiskunassa mättää tuolta osin. Jos se lapsi kouluttautuu lääkäriksi niin oletko jotenkin kateellinen kun ne matalasti koulutetut vanhemmat onnistui ja heidän lapsestaan kasvoikin kunnon kansalainen...esimerkiksi lääkäri jos se lapsikin itse sitä halusi. Tosin tuo kunnia juttu on kyllä vähän ihmeellinen tässä, että miten se tähän liittyy nyt. Jos matalasti koulutetun vanhemman lapsi tekee luokkanousun niin tottakai hän ansaitsee tunnustuksen tekemästään kasvatustyöstä. Moni ei onnistu niin hyvin ja lapsi voi päätyä katuojaankin. Joten tottakai vanhempi saa olla ylpeä onnistumisistaan. Ei se sinulta ole pois jos toiset onnistuu. Se on sitten eri asia jos lapsi ei olisi halunnut sitä ja on jotenkin pakotettu väkisin johonkin vanhemman haluamaan ammattiin. Tunnen vain itse esimerkiksi stereotypioita rikkovan yh äiti siivoojan jonka molemmat lapset hyvin koulutettuja ja töissä. Ihmiset vain haluavat katsoa muita ylhäältä alaspäin, mutta voisiko se egosi pönkittyä jotenkin muuten kuin jakamalla ihmisiä lokeroihin.

    • Anonyymi

      Enti. Neen pääm i n is t eri ja eksm iehe sä oli ko m ies j as e k ke. R ssa

    • Anonyymi

      Asuuko se lapsi jossain laitoksessa?

    • Anonyymi

      Ei kun se lääkäri on hoidossa. Päässä viiraa.

    • Anonyymi

      Höpö Höpö.Onko sinulla edes itseläsi lapsia? Teetkä olettamuksen yhdestä perheestä?Ei kuitenkaan ole Koko Suomi ja Suomen lapsiperheet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe