Narsistiämmän konsti

Anonyymi

Narsistiämmän keinoihin kuuluu provosoida riitaa ja saada näyttämään että vastapuoli suuttui ilman mitään aihetta. Näin itse tuon toimintatavan lapsena omassa lapsuudenkodissani, narsistiäidistä näki vähän ennen kuin isäni palasi kotiin töistä että tänään tulee riita. Kotona odottava narsisti meni hiljaiseksi ja vihaisen oloiseksi, tuijotteli ikkunasta ja päästi pieniä ihmeellisiä yhkäyksiä kurkustaan. Hän harjoitteli isäni suututtamista. Kun isäni tuli sitten kotiin, hän ei ollut koskaan suuttunut kun tuli kotiin, mutta äitini ei sanonut eikä puhunut sanaakaan isälleni. Hän osoitti mykkäkoululla ja eleillä mieltään ja ei mennyt kauaa kun isäni suuttui oikeasti moiseen teatteriin. Riita alkoi. Sitten kuulin myöhemmin aina kun äitini kertoi omalle siskolleen kuinka isäni suuttui ihan aiheetta itsekseen.

Ovelaa toimintaa narsistiäidiltä, luuli ettei kukaan näe, mutta minä olin paikalla ja minä näin....ehkä hän piti minun, lapsen läsnäoloa niin mitättömänä etten huomaa...

14

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti olet kertonut tädillesi kuinka asian toinen osapuoli sai kärsiä turhanpäiväisen oikuttelun takia. (Voi olla että hän pitää normaalina siskoaan ja puolustaa häntä koska on saman mallin oppinut lapsena kuin äitisi.) On normaalia suuttua ynseästä käytöksestä ja mitätöinnistä. Kysy äidiltäs miltä itsestään moinen tuntuisi. Tuskin älyää koska ei kykene asettumaan toisen asemaan mut omapahan on henkinen köyhyytensä. Kenenkään hyvän itsetunnon omaavan ei onneksi sellaisten takia tarvitse kärsiä. Toivottavasti tietoisuus narsismista lisääntyy jotta useammat välttyy sen aiheuttamilta kärsimyksiltä eikä narsisteilla ole enää niin hyvät oltavat toisten kustannuksella.
      (Itse vasta eron jälkeen sain tietää narsismista. Onneksi mittani tuli täyteen epäreiluudesta ja tein päätökseni jota en ole katunut. Vain sitä ihmetellyt joskus etten heti älynnyt hivuttautua pois hirvityksen vaikutuspiiristä.
      Kaikkien kannattaa pysähtyä miettimään jos suhde ei ole tyydyttävä ja jatkuvasti on epäreiluuden kokemista, mitä on sen takana ja olla sietämättä yhtään enempää valehtelua, useaa erisorttista hyväksikäyttöä, väkivaltaa ja manipulointia.
      Ei olla k-päiden hyödykkeitä.)

      • Anonyymi

        Ja miten narsisti jaksoi vuosikausia tuota samaa käytöstä ja näytöstä. Hän osoitti mieltään aina käytöksellään ja se asia ei koskaan tule selväksi miksi hän tekee niin. Eikä välitä lapsistaan ovatko lapset paikalla ja kuulevatko nämä riitaa vai ei. Ajattelee vain itseään. Tarkoitus hänellä myös oli manipuloida meidät lapset omalle puolelleen, minä huomasin mitä hän teki, enkä mennyt hänen juoneensa, mutta siskoni uskovat edelleen että isäni olisi yksin syyllinen riitoihin.


    • Anonyymi

      Ja niinpä isästäsi tuli se " hirmu" aviopuoliso jonka kaikkien piti hylätä kun yks paska ämmä valehtelee ja juoruaa isästäsi. Kerro ihmeessä totuus ja tiedä ,ämmä tulee sitten sinunkin päällesi jos totuuden kerrot mutta mitäpä tuolla on väliä. Pidä isäsi puolta.

      • Anonyymi

        Mitäpä jos eläisimme sitä omaa elämää, emmekä pitäisi toisten puolesta puolta. Pitäisimme omista elämän asioista huolta. Ajatuksena tämä. Sillä kaikki epäselvyydet alkaa siitä, että luulemme tietävämme toisista jotain. Siitä voi alkaa pitkä sotku elämässämme.


      • Anonyymi

        Sama ämmä oli minunkin lapsuuden kodissani. Kun puolustin tätinäni jonka narsisti aina haukkui,niin pian narsisti hyökkäsi minunkin niskaani ja niin on kääntänyt koko perheeni minua vastaan. Hienosti kävi,valeillaan ja itkut mukana niin täydestä meni.
        Narsisti toimii kuten kolhoosin johtaja,manipuloi kaikki täydellisesti ottamalla ROHKEUDET pois. Kaikki pelkäävät narsistin pirullisuutta,mieluummin uskovat narsistia kun kääntyvät vastaan.Narsisti on itse saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos eläisimme sitä omaa elämää, emmekä pitäisi toisten puolesta puolta. Pitäisimme omista elämän asioista huolta. Ajatuksena tämä. Sillä kaikki epäselvyydet alkaa siitä, että luulemme tietävämme toisista jotain. Siitä voi alkaa pitkä sotku elämässämme.

        On kysymys rohkeudesta. Rohkeat ihmiset uskaltavat ottaa totuudesta kiinni.


    • Anonyymi

      <<Oliko lapsuudenkotisi tunneilmasto riippuvainen äitisi ailahtelevista tunnetiloista>>

      Tämän luin eräästä narsistiäidin tuntomerkeistä. Miten hämäävää se on kun se tapahtuu noin kuin aloittajalla, ensin äiti käyttää omia ailahtelevia tunnetiloja miehensä suututtamiseen ja sitten kun se toinen suuttuu hän manipuloi lapsia kuinka isän tunnetilat vaihtelivat ilman syytä.

      • Anonyymi

        M inun äidilläni on epärasapainoinen tunne-elämä ja aivotoiminta,
        Kun altistun emotionaaliselle häiriköinnilleen ja siitä seuraavaa aivojeni stressitilaa
        systeemit tulkitsevat niin, että ongelma on yksin minussa, vaika minulla itselläni on kehittynyt
        ja tasapainoinen tunne-elämä-
        Tämän johdosta luottamukseni koko apusysteemin on mennyt. Kaikki puolustus on vain häiriintyneelle käytökselle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M inun äidilläni on epärasapainoinen tunne-elämä ja aivotoiminta,
        Kun altistun emotionaaliselle häiriköinnilleen ja siitä seuraavaa aivojeni stressitilaa
        systeemit tulkitsevat niin, että ongelma on yksin minussa, vaika minulla itselläni on kehittynyt
        ja tasapainoinen tunne-elämä-
        Tämän johdosta luottamukseni koko apusysteemin on mennyt. Kaikki puolustus on vain häiriintyneelle käytökselle,

        jatkuu.
        Nykyjärjestelmässä henkisestä väkivallasta ei voi puhua joutumatta 100 kertaisen henkisen väkivallan kohteeksi sen seurauksena. Myöskään henkisesti väkivaltaista osapuolta en uskaltaisi paljastaa, koska huolena olisi hänen joutuminen huonoon kohteluun minuun sijastani. On se kumma kun henkisestä väkivallasta ei voi puhua niin, että kukaan ei joutuisi huonoon kohteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkuu.
        Nykyjärjestelmässä henkisestä väkivallasta ei voi puhua joutumatta 100 kertaisen henkisen väkivallan kohteeksi sen seurauksena. Myöskään henkisesti väkivaltaista osapuolta en uskaltaisi paljastaa, koska huolena olisi hänen joutuminen huonoon kohteluun minuun sijastani. On se kumma kun henkisestä väkivallasta ei voi puhua niin, että kukaan ei joutuisi huonoon kohteluun.

        Muutenkin en juurikaan uskaltaisi "paljastaa" ongelmaisia nykyiselle apujärjestelmälle,
        niin huonosti se havaintojeni perusteella toimii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin en juurikaan uskaltaisi "paljastaa" ongelmaisia nykyiselle apujärjestelmälle,
        niin huonosti se havaintojeni perusteella toimii

        Täm'n johdosta olen ottanut kaikkien ongelmat omalle kontolleni ja minun luullaan olevan se ongelmainen koska stressikuorma on melkoinen tässä roolissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täm'n johdosta olen ottanut kaikkien ongelmat omalle kontolleni ja minun luullaan olevan se ongelmainen koska stressikuorma on melkoinen tässä roolissa,

        Mitä järkeä on apujärjestelmässä, jossa henkisestä väkivallasta kertoja leimataan jonka johdosta häneen kohdostetaan 100 kertainen teholtaan henkinen väkivalta?
        Minulle kävi nöin kun kerroin kriisipuhelimeen henkisestä väkivallasta,. En toistaisi virhettäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä on apujärjestelmässä, jossa henkisestä väkivallasta kertoja leimataan jonka johdosta häneen kohdostetaan 100 kertainen teholtaan henkinen väkivalta?
        Minulle kävi nöin kun kerroin kriisipuhelimeen henkisestä väkivallasta,. En toistaisi virhettäni.

        Jonkun narsistisesta käytöksestäö ei voi kertoa tai saat kymmenen narsistista käyttäytyjää ympärillesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun narsistisesta käytöksestäö ei voi kertoa tai saat kymmenen narsistista käyttäytyjää ympärillesi

        Minä päätin narsismista avoimesti ja kiihkottomasti puhua, se ei toiminut, jouduin kymmenkertaisesti huonoon kohteluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      280
      3143
    2. 202
      2888
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2474
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      222
      1944
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1378
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1221
    Aihe