Pitääkö mun TAAS

Anonyymi

yksin puuhata tuo renkaanvaihto? Ei millään huvittaisi!

50

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei susta ole siihen. Etkös sä sanonu että jotkut kaverit hoitaa sen halvalla kun ei sun lihaksikas mies vartalos siihen taivu

      • Anonyymi

        Minä olen kylläkin edelleen mainen. Ei kannattaisi yhdistellä tekstejä kun sinusta selvästikään ei ole siihen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kylläkin edelleen mainen. Ei kannattaisi yhdistellä tekstejä kun sinusta selvästikään ei ole siihen!

        Siis nainen!


    • Anonyymi

      Minähän ne vaihdoin, pultit on momentissa

      • Anonyymi

        Edellisen kerran kun avulias aatu vaihtoi mun enkaita niin se maksoi mulle 250€ kun kierteet piti huollossa laittaa uusiksi. Senjälkeen mun renkaat vaihdetaan huollossa. Itse ne vain pitää kantaa autoon/varastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen kerran kun avulias aatu vaihtoi mun enkaita niin se maksoi mulle 250€ kun kierteet piti huollossa laittaa uusiksi. Senjälkeen mun renkaat vaihdetaan huollossa. Itse ne vain pitää kantaa autoon/varastoon.

        hahahaaa, noinkin voi käydä, myös huoltoliikkeessä osataan tunarointi.

        Vaihdan renkaat ja huollan auton itse, koska haluan, että kaikki tehdään kunnolla ja vähemmän menee aikaa, kun ei tarvitse odotella vuoroaan missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hahahaaa, noinkin voi käydä, myös huoltoliikkeessä osataan tunarointi.

        Vaihdan renkaat ja huollan auton itse, koska haluan, että kaikki tehdään kunnolla ja vähemmän menee aikaa, kun ei tarvitse odotella vuoroaan missään.

        Se on hienoa, kun osaa itse tehdä. Auton osalta mun itsehoitoon kuuluu vain pesu ja vahaus. Muun jätän ammattilaisille.


    • Anonyymi

      Ompa laiskoja ja osaamattomia ihmisiä. Itse olen nainen ja osaan kyllä vaihtaa renkaani aivan itse

      • Anonyymi

        Milläs sinä kotona tasapainotat ne?


      • Anonyymi

        Sillä aikaa kun sinä likaat itsesi renkaanvaihdossa niin renkaan vaihdattajat tekee sellaisia hommia mitä tavan tallaaja ei edes tiedä olevan olemassakaan! Muttereiden aukaisu/kiristäminen ei ole mitään rakettitiedettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä aikaa kun sinä likaat itsesi renkaanvaihdossa niin renkaan vaihdattajat tekee sellaisia hommia mitä tavan tallaaja ei edes tiedä olevan olemassakaan! Muttereiden aukaisu/kiristäminen ei ole mitään rakettitiedettä!

        Oletko katkera jostain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko katkera jostain?

        Minusta tuo renkaanvaihtaja vaikutti katkeralta, kun hän heitttäytyi 25 euron takia marttyyriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuo renkaanvaihtaja vaikutti katkeralta, kun hän heitttäytyi 25 euron takia marttyyriksi.

        Se on kivaa puuhaa. Mutta jos ei onnistu maasturin renkaita vaihtamaan ni pysy sä spaghetti kätenä. Oot varmaan joku opettaja sdp viher vassari😆 oman kullan kaa renkaan vaihto on tietty aina hauskempaa😘😛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kivaa puuhaa. Mutta jos ei onnistu maasturin renkaita vaihtamaan ni pysy sä spaghetti kätenä. Oot varmaan joku opettaja sdp viher vassari😆 oman kullan kaa renkaan vaihto on tietty aina hauskempaa😘😛

        En keskustele persujen kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En keskustele persujen kanssa!

        Joo kun sussa vaan ei oo vastusta.😄 eikä aivot riitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kun sussa vaan ei oo vastusta.😄 eikä aivot riitä

        En ole nähnyt täällä älykästä keskustelua. Toisten ihmisten nimittely ei ole keskustelua!


    • Anonyymi

      Kutsu se kamu auttamaan ja laitat lyhyen hameen.aina siinä pikku tauko tulee nii painan sut autoa vasten ja tuun takaapäin sinuun.

      • Anonyymi

        Tämä on perheelle sopiva aloitus.


    • Anonyymi

      Nainen kyllä saa avuliaita miehiä, kun ottaa vaan renkaat ja auton ohjekirjan esiin.

      Pulttien kiristysmomentti kannattaa selvittää ajoneuvon vamlistajalta etukäteen ja se on usein ilmoitettu voitelemattomalle pultille, eli voideltuna sitten hieman vähemmän.

      Jos kiristysmomenttia ei ole saatavilla, 100Nm on hyvä nykkisääntö 14mm pultille. Taas 12mm halkaisilalla noin 80Nm, jos pultin lujuusluokka on tuntematon.

      Jos momenttiavainta ei ole käytössä niin 100Nm on vajaa 10kg paino merin varren päässä, kun varsi on vaakatasossa. Vastaavasti 50cm varrelle 20kg punnus.

      • Anonyymi

        Hyvät ohjeet mutta kun pultit on koneella kiristetty niin ne ensin pitäisi saada auki ennenkuin ne voi uudestaan kiristää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät ohjeet mutta kun pultit on koneella kiristetty niin ne ensin pitäisi saada auki ennenkuin ne voi uudestaan kiristää!

        Silloin otat työkalulle jatkovartta, eli joku pitkä putki vain. Ei väliä kuinka tiukalla pultti on, 1.5 mertin putkella saa vaikka pultin katki naisen tai pikkulapsen voimilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin otat työkalulle jatkovartta, eli joku pitkä putki vain. Ei väliä kuinka tiukalla pultti on, 1.5 mertin putkella saa vaikka pultin katki naisen tai pikkulapsen voimilla.

        Juuri näin😊👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin otat työkalulle jatkovartta, eli joku pitkä putki vain. Ei väliä kuinka tiukalla pultti on, 1.5 mertin putkella saa vaikka pultin katki naisen tai pikkulapsen voimilla.

        Minä kyllä hypin sen jatkovarren päällä, eikä auennut! Turha antaa aikuiselle lasten ohjeita varsinkin kun muutenkin ärsyttää koko homma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä hypin sen jatkovarren päällä, eikä auennut! Turha antaa aikuiselle lasten ohjeita varsinkin kun muutenkin ärsyttää koko homma!

        Minkähän jatkovarren sinä olet ottanut, tuliko siihen muodonmuutosta? Vanha fysiikan sananlasku; "minkä voimassa voittaa, sen matkassa häviää". Samalla tavalla ne pyramiditkin on rakennettu, pelkkää ihmistä käyttäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän jatkovarren sinä olet ottanut, tuliko siihen muodonmuutosta? Vanha fysiikan sananlasku; "minkä voimassa voittaa, sen matkassa häviää". Samalla tavalla ne pyramiditkin on rakennettu, pelkkää ihmistä käyttäen.

        Tuskin sitä pyramidia yksi ihminen on rakentanut. Käytin kunnollista pitkävartista rengasavainta. En mitään postimyyntituotetta. Ei se kovasta käsittelystä vääntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sitä pyramidia yksi ihminen on rakentanut. Käytin kunnollista pitkävartista rengasavainta. En mitään postimyyntituotetta. Ei se kovasta käsittelystä vääntynyt.

        Rengasavain on sitten sinulle liian lyhyt, siihen joku putki jatkoksi. Putti avataan aina vastapäivään, jos auto on normaali nykyaikainen henkilöauto.

        Alat ymmärtämään fysiikkaa, yksi ihminen voi rakentaa pyramidin ja nostella 10 000kg painavat kivet yksin, mutta siihen menee vain enemmän aikaa. Pyramideja on ollut rakentamassa toki monta ihmistä, mutta ei sen takia, että voima ei riittäisi.

        Älä käytä ristikkoavainta koska siinä tulee taivutusta pultin kannalle ja avain voi luiskahtaa päällä pomppiessa, tarvitset pelkkää vääntöä. Esim tämä, jos ei naisen paino riitä tuon päällä niin sitten metrin putki jatkoksi.

        https://www.motonet.fi/fi/tuote/767066/MTX-Tools-Basic-Nivelvaannin-425mm-12?gclid=EAIaIQobChMIq5zgiafV9wIVrAZ7Ch03vwAxEAQYASABEgJouPD_BwE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rengasavain on sitten sinulle liian lyhyt, siihen joku putki jatkoksi. Putti avataan aina vastapäivään, jos auto on normaali nykyaikainen henkilöauto.

        Alat ymmärtämään fysiikkaa, yksi ihminen voi rakentaa pyramidin ja nostella 10 000kg painavat kivet yksin, mutta siihen menee vain enemmän aikaa. Pyramideja on ollut rakentamassa toki monta ihmistä, mutta ei sen takia, että voima ei riittäisi.

        Älä käytä ristikkoavainta koska siinä tulee taivutusta pultin kannalle ja avain voi luiskahtaa päällä pomppiessa, tarvitset pelkkää vääntöä. Esim tämä, jos ei naisen paino riitä tuon päällä niin sitten metrin putki jatkoksi.

        https://www.motonet.fi/fi/tuote/767066/MTX-Tools-Basic-Nivelvaannin-425mm-12?gclid=EAIaIQobChMIq5zgiafV9wIVrAZ7Ch03vwAxEAQYASABEgJouPD_BwE

        Älä nyt viitti! Kyllä siinä kävi miehiäkin vääntämässä. Ei kaupungissa mitään tarvi yksin tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt viitti! Kyllä siinä kävi miehiäkin vääntämässä. Ei kaupungissa mitään tarvi yksin tehdä.

        Kyllä joka toisella miehellä ainakin on autossa sen verran työkaluja mukana, että saa pultin väännettyä auki/katki.

        Jos kierre on jostain syystä vaurioitunut, liian suuri avausvoima lopulta katkaisee pultin, joka ei ole mikään menetys siinä vaiheessa.


    • Anonyymi

      Onko 50 ekee noin tiukalla?
      Liikkeet vaihtavat, pesevät, nostavat renkaat takaisin autoon ammattimaisesti.

      • Anonyymi

        Maksaa 25 euroo. Ongelma on se että renkaat ovat painavat. Ne ei hyppää kyytiin itsekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaa 25 euroo. Ongelma on se että renkaat ovat painavat. Ne ei hyppää kyytiin itsekseen.

        Hinnat ovat vaihtelevia paikkakunnasta riippuen. Vanne/rengas eri tuumakoolla on painavampi kuin pelkkien kumien vaihto auton alla oleviin vanteisiin.
        Ei kannatakaan riskeerata ranteita tai selkäpuolta, jos tuntee omat niksautusvaarat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinnat ovat vaihtelevia paikkakunnasta riippuen. Vanne/rengas eri tuumakoolla on painavampi kuin pelkkien kumien vaihto auton alla oleviin vanteisiin.
        Ei kannatakaan riskeerata ranteita tai selkäpuolta, jos tuntee omat niksautusvaarat.

        Edellisessä autossa oli pienemmät renkaat. Niiden liikuttelussa ei ollut ongelmia. Mulla selkä on heikoin lenkki. Sitä pitää varoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisessä autossa oli pienemmät renkaat. Niiden liikuttelussa ei ollut ongelmia. Mulla selkä on heikoin lenkki. Sitä pitää varoa.

        Lisään vielä, että ihan Espoon hinnoissa on haitari 25-50.


    • Anonyymi

      Aloittaja on läskipää mikä kuvittelee kaikkia illuusioita, sitten ilmoittaa miten läskiä päätä kiristää lisäten syyttävän katteen. Pikkulinnut ovat jo nokkineet taliaatteesi, rauhotus neiti pikkusen, neidillä on hieno nimi, taliaate, moro.
      T.kysy lisää
      Ole rauhassa, Jeesus Kristus on Kuningas.
      https://m.youtube.com/watch?v=KR4DjYczINM

      • Anonyymi

        Runebergin sadut osat 2010-2022


      • Anonyymi

        Tuhnulta tuhnu, paska hieroo.


    • Anonyymi

      10-20min. Plus ilmat, piece on cake

    • Anonyymi

      Kuulostaa sairaalloisen rankalta. Totuus on se että et osaa asettaa kondomia.

      • Anonyymi

        Joillakin ihmisillä täällä on rajoitettu tuo korvien väli!


    • Anonyymi

      Olet tehnyt valinnan.

      • Anonyymi

        Onneksi ei tunneta!


    • Anonyymi

      Hyvät yöt.

      • Anonyymi

        Hyvää Yötä. Kyllä tässä joutaa palstan sulkea tältä päivältä.


    • Anonyymi

      Ei kai miehetkään enää nykyään itse vaihda renkita kun se on melkein ilmaista rengasliikkeissä?! Auto ajetaan rengashotellille, jossa ammattimiehet tekevät sen pientä maksua vastaan.
      Kortin saatuani eli teininä vaihdoin jonkun kerran renkaat itse, vaikka nainen olenkin. Siinä ei ole yhtään mitään vaikeaa. Jokainen osaa ruuvata pultit auki ja taas kiinnittää. :)

    • Anonyymi

      Pikkaiset venttiilit lämpeneekin nopeammin 😂🤣😅

      • Anonyymi

        Tämä on taas jotakin, mitä en ymmärrä!


    • Anonyymi

      Nasta renkaisiin en kyllä enää koske, kuin pitkällä tikulla.

      • Anonyymi

        Se on ihan sama mitkä renkaat on talvella alla jos kaksi kertaa ajelee. Mulla on ihan turhaan testivoittajat Hakkapeliitat nastoilla.


      • Anonyymi

        Nastat tulee olemaan jatkossa, kitkat voivat ja yllättävät monet keväiisin kun lämpötilat vaihtelevat ja syntyy mustaa jäätä. Ei mitään pitoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe