Miks luulette et avioliitto on este tai pelastus?

Anonyymi

Naiset usein luulee että se on joku onnellinen the end! Ja omistussuhde. Tai kauppakirja omistusesta esineeseen jonka sukuelin on nyt omistettu.

Avioliitto harvoin on lopullinen ja useimmat eroo ja/tai ovat onnettomia ja pettävät

175

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten kohta joka tapauksessa huomataan, että eihän se ollutkaan niin.

    • Anonyymi

      Oletpas sinä pessimistinen jo liittonne alkumetreillä.

    • Anonyymi

      Kunnon musulla on kolme vaimoa.

    • Anonyymi

      Ja luulen avioliiton onnellisen the end ajattelun tulevan varsinkin naisille noista prinsessa saduista ja jostain kauniista ja rohkeista.

      Eletään jossain lapsenuskossa ja luullaan et ne sadut on se tosielämän kuvio avioliitossa.

      Tai että pettäjä tai pelimies vr Ridge Forresteriin muuttuu kuin taikaiskusta kun pappi sanoo aamen ja sormukset vaihdettu.

      Mikä siinä on ettei varsinkin naiset tajua ettei huono mies tai huono suhde muutu jonkun lakipaperin allekirjoituksen jälkeen aivan toiseksi?

      Avioliitto ei estä pelimiestä eikä useimmalle avioliitto ole muu kuin muodolisuus. Avioliiton merkitys ei useinkaan oo monenkaan mielissä enää mikään yhteen muuttoo suurempi juttu.

      • Anonyymi

        Vertaat kauniisiin ja rohkeisiin, vaikka et ole edes katsonut niitä. Kaunissa ja rohkeissa nimenomaan miehiä ja naisia kierrätetään, ainakin eräs Brooke niminen nainen kierrrättää. Itse lakkasin katsomasta sitä kun sarja alkoi ällöttämään. Milloin Brooke oli Ridgen kanssa, milloin hänen isänsä tai veljensä ja kun vielä muutama muu oli käyty läpi niin taas alkoi Ridgen kanssa, hänen isänsä kanssa, Ridgen kanssa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaat kauniisiin ja rohkeisiin, vaikka et ole edes katsonut niitä. Kaunissa ja rohkeissa nimenomaan miehiä ja naisia kierrätetään, ainakin eräs Brooke niminen nainen kierrrättää. Itse lakkasin katsomasta sitä kun sarja alkoi ällöttämään. Milloin Brooke oli Ridgen kanssa, milloin hänen isänsä tai veljensä ja kun vielä muutama muu oli käyty läpi niin taas alkoi Ridgen kanssa, hänen isänsä kanssa, Ridgen kanssa jne.

        Kuka hitto on edes katsonut kauniita ja rohkeita?
        T. en ymmärrä kuin jos fossiilit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaat kauniisiin ja rohkeisiin, vaikka et ole edes katsonut niitä. Kaunissa ja rohkeissa nimenomaan miehiä ja naisia kierrätetään, ainakin eräs Brooke niminen nainen kierrrättää. Itse lakkasin katsomasta sitä kun sarja alkoi ällöttämään. Milloin Brooke oli Ridgen kanssa, milloin hänen isänsä tai veljensä ja kun vielä muutama muu oli käyty läpi niin taas alkoi Ridgen kanssa, hänen isänsä kanssa, Ridgen kanssa jne.

        Ridge kierrättää eli menee naiselta toiselle ja satuttaa Brookea, palaa Tayloriin ja vaikka kehen. Ericille hommataan aina juonien uusi vaimo.
        Taylor on aina ollut Ridgelle Brooken laastari, mutta eukko tyrkyttää itseään ja perheenkin pykäsi väliin. Brooke on satutettu hahmo ja sarjan syntipukki, koska on kaunein ja suosituin.


    • Anonyymi

      Kiitos tästä valaistuksesta, tämä kannattaa muistaa.

    • Anonyymi

      En luule ja nainen olen. Ei ole kukaan kosinut,ei ole edes kokemusta siis.

      • Anonyymi

        Minusta naimisiin kannattaa mennä vasta kun realistisesti tiedostaa mitä avioliitto on.

        Se on saman suhteen jatkoa mitä eli sen ko. Kumppanin kanssa ennen hääpäivää.

        Ei mikään muutu toisenlaiseksi sen päivän jälkeen.

        Lisäksi avioliitto ei suojaa toisiin ihastumisilta, rakkauden loppumisilta, pettämisiltä, pelimiehen käytöksen jatkumiselta, halusta elää kuin sinkku tai jättämiseltä

        Nuo kaikki ovat riippuvaisia enemmän valitun kumppanin henkisestä kypsyydestä ja asenteista kuin avioliiton solmimisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta naimisiin kannattaa mennä vasta kun realistisesti tiedostaa mitä avioliitto on.

        Se on saman suhteen jatkoa mitä eli sen ko. Kumppanin kanssa ennen hääpäivää.

        Ei mikään muutu toisenlaiseksi sen päivän jälkeen.

        Lisäksi avioliitto ei suojaa toisiin ihastumisilta, rakkauden loppumisilta, pettämisiltä, pelimiehen käytöksen jatkumiselta, halusta elää kuin sinkku tai jättämiseltä

        Nuo kaikki ovat riippuvaisia enemmän valitun kumppanin henkisestä kypsyydestä ja asenteista kuin avioliiton solmimisesta

        tiedän, joku nuori prinsessa voi elää haavemaailmassa,mutta ei aikuinen nainen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän, joku nuori prinsessa voi elää haavemaailmassa,mutta ei aikuinen nainen :)

        Miksi kukaan edes vastaa näihin mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän, joku nuori prinsessa voi elää haavemaailmassa,mutta ei aikuinen nainen :)

        Nuori prinsessa vois saada shokin kun kuulis tosielämän prinsessojen avioliitoista

        Ennen avioliitot oli järjestettyjä avioliittoja. Rahan takia naimisiin. Kuninkaalliset halusi saada suvun jatkajan joten he solmi avioliiton puhtaasti jotta maa saisi kruununperillisen.

        Tosielämän kuninkaallisten liitoista kertovat dokkarit paljastaa liittojen olleen onnettomia ja rakkaudettomia. Pettämistä täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuori prinsessa vois saada shokin kun kuulis tosielämän prinsessojen avioliitoista

        Ennen avioliitot oli järjestettyjä avioliittoja. Rahan takia naimisiin. Kuninkaalliset halusi saada suvun jatkajan joten he solmi avioliiton puhtaasti jotta maa saisi kruununperillisen.

        Tosielämän kuninkaallisten liitoista kertovat dokkarit paljastaa liittojen olleen onnettomia ja rakkaudettomia. Pettämistä täynnä.

        Kaukana näistä prinsessa ruususista, tuhkimoista ja lumikeista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuori prinsessa vois saada shokin kun kuulis tosielämän prinsessojen avioliitoista

        Ennen avioliitot oli järjestettyjä avioliittoja. Rahan takia naimisiin. Kuninkaalliset halusi saada suvun jatkajan joten he solmi avioliiton puhtaasti jotta maa saisi kruununperillisen.

        Tosielämän kuninkaallisten liitoista kertovat dokkarit paljastaa liittojen olleen onnettomia ja rakkaudettomia. Pettämistä täynnä.

        Tänä päivänä kansalaisuus-bisnes toimii samalla tavalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta naimisiin kannattaa mennä vasta kun realistisesti tiedostaa mitä avioliitto on.

        Se on saman suhteen jatkoa mitä eli sen ko. Kumppanin kanssa ennen hääpäivää.

        Ei mikään muutu toisenlaiseksi sen päivän jälkeen.

        Lisäksi avioliitto ei suojaa toisiin ihastumisilta, rakkauden loppumisilta, pettämisiltä, pelimiehen käytöksen jatkumiselta, halusta elää kuin sinkku tai jättämiseltä

        Nuo kaikki ovat riippuvaisia enemmän valitun kumppanin henkisestä kypsyydestä ja asenteista kuin avioliiton solmimisesta

        Avioliittoon menin koska halusin lapsia. Hyvä olla elättäjä. Kestänyt vuosikymmeniä.


    • Anonyymi

      Vituttaa nämä jutut

      • Anonyymi

        Sama täällä. Todellisuudessa ne miehet ovat omistushaluisia vaimoistaan.
        Tämä vaimojen mollaaminen on palstan henki. Voi vain kuvitella minkälaiset ihmiset sitä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Todellisuudessa ne miehet ovat omistushaluisia vaimoistaan.
        Tämä vaimojen mollaaminen on palstan henki. Voi vain kuvitella minkälaiset ihmiset sitä tekee.

        "Ne miehet"? Ryysyissä, baananivaltioissa?
        Suomi on koko maapallon tasa-arvoisin maa, maailman paras ja ihanin maa.


    • Anonyymi

      Avioliitto este mille? Avioliitto ei pelasta ketään.
      Nykyajan ihmiset eivät kunnioita avioliittoa he menevät naimisiin eroavat ja menevät uudestaan naimisiin. Tuollainen tapa on huono naimisiin pitäisi mennä elämän aikana vain yhdesti.
      Ja naimisiin mennään tarkoin harkitsemalla.

      • Anonyymi

        Noo, este muille läheisille suhteille..


      • Anonyymi

        Olen harkinnutkin niin tarkkaan että en ole naimisiin halunnut mennä. Sinkkuna siis jatkan.
        Ilmeisesti se oikea on vielä tulematta.


    • Anonyymi

      No avioliittoon ei kannata astua, jos Jumalan silmien edessä ei ole valmis sitoutumaan omaan kumppaniinsa. Mitä järkeä mennä naimisiin, jos ei ole aikomustakaan olla uskollinen. Tietysti avioliittoa pitää myös hoitaa, jotta ruoho ei näyttäisi vihreämmältä aidan toisella puolen.

      • Anonyymi

        Ei sun kannata mennä naimisiin jos noin ajattelet et ole silloin valmis avioliittoon.


    • Anonyymi

      Kuuleppa ap. Älä mene naimisiin, elä yksin ja anna toistenkin elää. Vai onko jonkun avioliitto sinulta pois.

      • Anonyymi

        Joo, sun. Tuot sen tänne palstalle mustasukkaisena.

        Ootko luulos että se pettää
        Sua täällä valtakunta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sun. Tuot sen tänne palstalle mustasukkaisena.

        Ootko luulos että se pettää
        Sua täällä valtakunta?

        Pidä vaan omat luulos, älä maalia anonyymiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä vaan omat luulos, älä maalia anonyymiä.

        Valtakunta. Ukkos ei kiinnosta ketään. Sulla on huono miesmaku.

        Turha fantasioida et muutkin havittelisi kumppanias. Se ei ole palkinto kenellekään


    • Anonyymi

      Prinsessat on vanhojapiikoja Suomessa. Ei ne ketään huoli. Raha ja huomio on tärkempää. Sivusta

      • Anonyymi

        Ostovaimo on paljon parempi, se sentään tekee mitä käsketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostovaimo on paljon parempi, se sentään tekee mitä käsketään.

        Sinun kaltaisella on vaimon halventaminen mielessäkö? Jos suunnittelet ulkomaalaisen vaimon ottamista niin pidä häntä hyvin hän pitää myös sinua hyvin.
        Avioliitto tuskin on sen tähden olemassa että toisen ihmisen pitäisi olla niin kuin robotti ja miellyttää toista kaikessa.
        Avioliitto on kummallekin puolisolle tarkoitettu ja heidän kuuluu hoitaa avioliittoaan ja pitää huolta toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kaltaisella on vaimon halventaminen mielessäkö? Jos suunnittelet ulkomaalaisen vaimon ottamista niin pidä häntä hyvin hän pitää myös sinua hyvin.
        Avioliitto tuskin on sen tähden olemassa että toisen ihmisen pitäisi olla niin kuin robotti ja miellyttää toista kaikessa.
        Avioliitto on kummallekin puolisolle tarkoitettu ja heidän kuuluu hoitaa avioliittoaan ja pitää huolta toisistaan.

        Joo mut mies voi kyntää vähän muuallskin. Sitäpsitsi kunnon musulla on kolme vaimoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mut mies voi kyntää vähän muuallskin. Sitäpsitsi kunnon musulla on kolme vaimoa

        Huorinteko se on jos mies kyntää muita kuin omaa vaimoa. Kaikesta saa sitten palkan miten on elänyt elämänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huorinteko se on jos mies kyntää muita kuin omaa vaimoa. Kaikesta saa sitten palkan miten on elänyt elämänsä.

        Muslimeilla on sama jumala kun sulla. Kolme vaimoakin on ookoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimeilla on sama jumala kun sulla. Kolme vaimoakin on ookoo.

        Eikö se kielletty jossain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimeilla on sama jumala kun sulla. Kolme vaimoakin on ookoo.

        Kun käyttää sanaa kyntää ei siinä taida vaimosta kyse olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun käyttää sanaa kyntää ei siinä taida vaimosta kyse olla.

        Ihsn sama, mies saa ottaa niin monta vaimoa kun pystyy elättämään eikö tämä muka teidänkin raamatussanne lue??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihsn sama, mies saa ottaa niin monta vaimoa kun pystyy elättämään eikö tämä muka teidänkin raamatussanne lue??

        Sun pitää sieltä uudesta testamentista lukea mitä raamattu sanoo moniavioisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitää sieltä uudesta testamentista lukea mitä raamattu sanoo moniavioisuudesta.

        Jaa nyt ruvetaankin palastelemaan ettei koko raamattua tarvikaan uskoa niinkö, vähän voi ottaa sieltä toista täältä niiku parhaiten soppii niinkö se olikin???

        Vittu mikö satukirja ja siihen uskovat ahdasmieliset pellet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa nyt ruvetaankin palastelemaan ettei koko raamattua tarvikaan uskoa niinkö, vähän voi ottaa sieltä toista täältä niiku parhaiten soppii niinkö se olikin???

        Vittu mikö satukirja ja siihen uskovat ahdasmieliset pellet.

        Ymmärrä miten ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrä miten ymmärrät.

        Ootte pellejä kaikkii silppuun uskovat, oman maun mukkaan säännöt sieltä täälää satukirjasta. :'D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootte pellejä kaikkii silppuun uskovat, oman maun mukkaan säännöt sieltä täälää satukirjasta. :'D

        Sotket nyt mormonien kirjan Raamattuun.


    • Anonyymi

      Avioliitto on sopimus muiden joukossa. Siitä on ihan lakitekstit olemassa. Suhde muuttuu sopimuksella. Mitään se ei takaa, mutta lapsien ja asioiden hoitamista helpottaa. Rakkaus säilyy vain hoitamalla ja harrastamalla seksiä. Me oltiin yhdessä 7 vuotta ennen naimisiin menoa. Nyt tulee 4 vuotta avioliitossa. Parisuhteen ylä ja alamäet ei liity avioliittoon, millään tavalla. Kaikki on sovittavissa. Ihastumisia tulee ja menee. Pettämistä ei ole tiedossa. Olen kovatuloisempi osapuoli, minulle suhdetta kantava motto on ollu "En tarvitse rahaa ollakseni rikas, riittää kun minulla on sinut." Uskovaisia ei olla, mutta uskollisia. Vastarakastuneita ei olla, mutta huumori kantaa. Jos odottaa liikaa tulee pettymään, kun ei odota mitään saattaa yllättyä.

      • Anonyymi

        Rakkaus säilyy mutta ei pelkällä seksillä.
        Jos rakkautena on pelkkä seksi niin ei se pitkälle kanna.
        Monenlaista yhteistä tekemistä juttelua myös omaa aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus säilyy mutta ei pelkällä seksillä.
        Jos rakkautena on pelkkä seksi niin ei se pitkälle kanna.
        Monenlaista yhteistä tekemistä juttelua myös omaa aikaa.

        Kyllä se niin on että jos ei ole seksiä niin ollaan vain kavereita, sekään ei kanna. Pitää olla myös omaa yhteisen elämän lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin on että jos ei ole seksiä niin ollaan vain kavereita, sekään ei kanna. Pitää olla myös omaa yhteisen elämän lisäksi.

        Kirjoitin että ei pelkällä seksillä en sanonut että seksiä ei olisi ollenkaan se kuuluu myös avioliittoon.


    • Anonyymi

      Ihmissuhteissa on aina ristiriitoja oli naimisissa, avoliitossa, seurustelusuhteessa tai sitten yksin.
      Se joka ei tätä tajua elää pullossa.

      • Anonyymi

        Riitoja ongelmia tulee mutta niistä pitäisi yrittää yhdessä selvitä.


    • Anonyymi

      Kaksi ihmistä jotka rakastavat toisiaan menevät naimisiin. Se tarkoittaa yleensä sitä että tahdon olla elämäni loppuun asti sinun kanssasi.
      Näillä ajatuksilla minä menin naimisiin ja elämäni loppuun asti olen aviossa.

      • Anonyymi

        Samaan perustan oman avioitumiseni.


    • Anonyymi

      Olen itse usein miettinyt, että miksi miehet ajattelevat noin. Oman kokemukseni mukaan kun naimisiinmeno on juuri miesten juttu. Itse olen aina pitänyt ko. puuhaa typeränä ja olen jokaisessa kolmessa parisuhteessa sanonut sen jo ihan alusta lähtien. Minä en naimisiin halua, enkä tule koskaan naimisiin menemään. En kuulu enää kirkkoon, en ole aikanani edes rippikoulua käynyt, ei kiinnosta edes maitraatti. Vaan silti joka-ainut niistä kolmesta miehestä on kosinut. Miksi? Mikä pakkomielle miehillä on naimisiin menoon? Sitten kun olen (yllätys yllätys) kieltäytynyt siitä sormuksesta niin siitä ollaan muka jotenkin ahdistuneita.

      • Anonyymi

        Sehän on ihan oma vikasi jos et kunniallista itsestäsi halua tehdä.
        Entisaikaan tuollaisia sanottiin susi pareiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on ihan oma vikasi jos et kunniallista itsestäsi halua tehdä.
        Entisaikaan tuollaisia sanottiin susi pareiksi.

        Se nyt ei kiinnosta vattujakaan vaikka olisi kutsuttu mäyriksi. Olen ihan erinomaisen kunniallinen ilman moisia typeryyksiäkin.


      • Anonyymi

        Miksi et mene naimisiin jos se on toiselle tärkeää. Taidat olla sitoutumiskammoinen. Avioliitto tuo myös turvaa silloin jos toinen puolisoista sairastuu. Saa hoidettua asiat paljon helpommin. Ei se ole pelkästään uskonasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt ei kiinnosta vattujakaan vaikka olisi kutsuttu mäyriksi. Olen ihan erinomaisen kunniallinen ilman moisia typeryyksiäkin.

        Et ole kunniallinen olet sitten kun olet aviossa oletpa sitten nainen tai mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kunniallinen olet sitten kun olet aviossa oletpa sitten nainen tai mies.

        Tuo on ihan sinun mielipiteesi. Minä taas pidän tuosta syystä naimisiin hinkuvia hieman yksinkertaisina yksilöinä. Paperinpala muuttaa kunnialliseksi, vaikka käyttäytyisi miten. No, elämä on helppoa, kun on vähän yksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et mene naimisiin jos se on toiselle tärkeää. Taidat olla sitoutumiskammoinen. Avioliitto tuo myös turvaa silloin jos toinen puolisoista sairastuu. Saa hoidettua asiat paljon helpommin. Ei se ole pelkästään uskonasia.

        Koska naimisiin menemättömyys on minulle tärkeää. Millä perusteella määritellään kenelle tärkeä on tärkeämpää? Olen mielipiteeni tuonut esille jo seurustelun alkuvaiheessa, joten ei ole voinut olla epäselvää, että asialla on minulle väliä.

        En tarvitse sitoutumiseen kenenkään aamenia ja paperinpaloja. Ne eivät muuta minun sitoutumistani mihinkään suuntaan. Ainoa sitoutuminen tapahtuu mun korvieni välissä ja loppu on vain teatteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et mene naimisiin jos se on toiselle tärkeää. Taidat olla sitoutumiskammoinen. Avioliitto tuo myös turvaa silloin jos toinen puolisoista sairastuu. Saa hoidettua asiat paljon helpommin. Ei se ole pelkästään uskonasia.

        Ihan kaikki juridiset kuviot saa hoidettua ilman avioliittoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kaikki juridiset kuviot saa hoidettua ilman avioliittoakin.

        Saa toki se vaan vaatii enemmän selvitystyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan sinun mielipiteesi. Minä taas pidän tuosta syystä naimisiin hinkuvia hieman yksinkertaisina yksilöinä. Paperinpala muuttaa kunnialliseksi, vaikka käyttäytyisi miten. No, elämä on helppoa, kun on vähän yksinkertainen.

        Sinä käyttäydyt itse vaikka miten kun nait miehiä vaikka et aviossa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä käyttäydyt itse vaikka miten kun nait miehiä vaikka et aviossa ole.

        En nai miehiä yleisellä tasolla. Ihan vaan sitä yhtä, jonka kanssa olen parisuhteessa. Eipä ole avioliittokaan vielä koskaan estänyt avioituneita naimasta ympäriinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa toki se vaan vaatii enemmän selvitystyötä.

        No eipä se mun mielestäni juuri selvitystyötä vaadi. Se kun hoitaa kuntoon ja siinä se. Enemmän vaivaa ja riesaa ihmiset niiden häidensä eteen usein näkevät, kuin pari allekirjoitettua paperia vaatii. Valtaosalla menee niihin häihinsä valtavan paljon enemmän rahaakin, kuin juristi ottaa niiden paperien kuntoon laittamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä se mun mielestäni juuri selvitystyötä vaadi. Se kun hoitaa kuntoon ja siinä se. Enemmän vaivaa ja riesaa ihmiset niiden häidensä eteen usein näkevät, kuin pari allekirjoitettua paperia vaatii. Valtaosalla menee niihin häihinsä valtavan paljon enemmän rahaakin, kuin juristi ottaa niiden paperien kuntoon laittamisesta.

        Se on juhlimista rakkaiden kanssa, eikä se vaadi kyllä montaa euroakaan jos niin haluaa. Virkatodistus ei maksa juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juhlimista rakkaiden kanssa, eikä se vaadi kyllä montaa euroakaan jos niin haluaa. Virkatodistus ei maksa juuri mitään.

        Tyhjänpäiväistä teatteria. Niiden sopimustenkaan ei tarvitse maksaa enempää kuin paperi ja muste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juhlimista rakkaiden kanssa, eikä se vaadi kyllä montaa euroakaan jos niin haluaa. Virkatodistus ei maksa juuri mitään.

        En juhlinut yhtään valmistumistanikaan sen kummemmin. En todellakaan oi juhlia mitään helkatin häitä. Kaamea ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjänpäiväistä teatteria. Niiden sopimustenkaan ei tarvitse maksaa enempää kuin paperi ja muste.

        Masentuneen mielipide, täyttä paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masentuneen mielipide, täyttä paskaa.

        Mikä sua masentaa? Elämä on kivaa, kun eilähde mukaan typerään teatteriin, jolla ei ole oikeasti mitään väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nai miehiä yleisellä tasolla. Ihan vaan sitä yhtä, jonka kanssa olen parisuhteessa. Eipä ole avioliittokaan vielä koskaan estänyt avioituneita naimasta ympäriinsä.

        Mutta olet aina uudestaan uuden miehen kanssa. Olet parisuhteessa panet eroat otat uuden ja toistat? Sua kohta kukaan huoli aviopuolisoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta olet aina uudestaan uuden miehen kanssa. Olet parisuhteessa panet eroat otat uuden ja toistat? Sua kohta kukaan huoli aviopuolisoksi.

        Samaahan ne eronneet tekevät. Ei mitään eroa. Avioliitto ei tuotakaan estä.

        Jep, kolme parisuhdetta on ollut. Yksi kesti 2 vuotta, yksi 8 ja yksi 7. Muita miehiä ei ole ollut ikinä.

        p.s. Harva alottaa parisuhdetta avioliitolla, eli samaa ympäriinsä paneskelua.

        p.p.s. Sitähän tässä toivonkin, ettei haluttaisi aviopuolisoksi, kun en aio koskaan naimisiin mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaahan ne eronneet tekevät. Ei mitään eroa. Avioliitto ei tuotakaan estä.

        Jep, kolme parisuhdetta on ollut. Yksi kesti 2 vuotta, yksi 8 ja yksi 7. Muita miehiä ei ole ollut ikinä.

        p.s. Harva alottaa parisuhdetta avioliitolla, eli samaa ympäriinsä paneskelua.

        p.p.s. Sitähän tässä toivonkin, ettei haluttaisi aviopuolisoksi, kun en aio koskaan naimisiin mennä.

        No sun tulevaisuus ei kuulosta kovin hääviltä.
        Eronneet myös tekevät väärin.



        Kaikki ihmiset eivät eroa vaan täyttävät vihki kaavan säännön. Avioliitto kestää ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sun tulevaisuus ei kuulosta kovin hääviltä.
        Eronneet myös tekevät väärin.



        Kaikki ihmiset eivät eroa vaan täyttävät vihki kaavan säännön. Avioliitto kestää ikuisesti.

        Se vaan ei tosiaan ei liity siihen avioliittoon mitenkään (kuten itse jo totesitkin). Liittyy vain ja ainoastaan yksilöihin. Toiset tarvitsevat avioliiton pystyäkseen olemaan "kunniallisia", toisilla taas ei ole tarvetta moiselle hölynpölylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaahan ne eronneet tekevät. Ei mitään eroa. Avioliitto ei tuotakaan estä.

        Jep, kolme parisuhdetta on ollut. Yksi kesti 2 vuotta, yksi 8 ja yksi 7. Muita miehiä ei ole ollut ikinä.

        p.s. Harva alottaa parisuhdetta avioliitolla, eli samaa ympäriinsä paneskelua.

        p.p.s. Sitähän tässä toivonkin, ettei haluttaisi aviopuolisoksi, kun en aio koskaan naimisiin mennä.

        Kyllä sunlaisella ihmisellä on varmasti vaikea saada edes puoliso enää joka haluaa naimisiin. Parempi haukkua toisten valintoja kun omapesä ei ole kunnossa. Häät on ihana juhla ja avioliitto onnistuessaan kaunis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sunlaisella ihmisellä on varmasti vaikea saada edes puoliso enää joka haluaa naimisiin. Parempi haukkua toisten valintoja kun omapesä ei ole kunnossa. Häät on ihana juhla ja avioliitto onnistuessaan kaunis.

        Olen haukkunut vain ihmisiä,jotka kokevat avioliiton olevan jotenkin kunniallinen vaihtoehto. Se kun on ajatuksena täysin naurettava, varsinkin kun ottaa huomioon miten iso osa naimisissa olevista toimii.

        Minusta naimisiin meno muutoinkin on naurettavaa teatteria. Vaan maksetaanhan joillekin miljoonia kameroiden edessä kekkalloinnistakin, joten mikäpä siinä, jos tykkää.

        Naimisiin tahtova yksilö olisikin minulle täysin turha, joten parempi vaan, jos sellaisia ei enää tulisi yhtään tyrkylle. Vaan tuosta miesten naimisiinmeno pakkomielteestä johtuen täytyykin olla seuraavan tarjokkaan kanssa vielä aiempiakin selkeämpi kommunikaatiossaan, ettei sitten ainakaan rupea sormusta tyrkyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sunlaisella ihmisellä on varmasti vaikea saada edes puoliso enää joka haluaa naimisiin. Parempi haukkua toisten valintoja kun omapesä ei ole kunnossa. Häät on ihana juhla ja avioliitto onnistuessaan kaunis.

        Avoliitto on onnistuessaan aivan yhtä kaunis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sunlaisella ihmisellä on varmasti vaikea saada edes puoliso enää joka haluaa naimisiin. Parempi haukkua toisten valintoja kun omapesä ei ole kunnossa. Häät on ihana juhla ja avioliitto onnistuessaan kaunis.

        Juu häät voivat olla ihanat, kunhan niissä ei vaan tarvitse olla se naimisiin menijä. Ei kiinnosta moinen kekkulointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan ei tosiaan ei liity siihen avioliittoon mitenkään (kuten itse jo totesitkin). Liittyy vain ja ainoastaan yksilöihin. Toiset tarvitsevat avioliiton pystyäkseen olemaan "kunniallisia", toisilla taas ei ole tarvetta moiselle hölynpölylle.

        Jos elät avoliitossa et ole kunniallinen vaan huoraat joka päivä koska mies jonka kanssa asut ei ole aviomiehesi kun et ole aviossa.
        Se että et ymmärrä mitä kirjoitan on oma ongelmasi ja vaikka miten vääntelet tosiasia ei muuksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos elät avoliitossa et ole kunniallinen vaan huoraat joka päivä koska mies jonka kanssa asut ei ole aviomiehesi kun et ole aviossa.
        Se että et ymmärrä mitä kirjoitan on oma ongelmasi ja vaikka miten vääntelet tosiasia ei muuksi muutu.

        Kuten sanoin jo aiemmin niin se on sinun mielipiteesi. Itseäni ei moiset sekoilut jaksa kiinnostaa. Mun liitoissani ei raha ole vaihtanut omistajaa ja jos jollakulla vaihtaa, niin huoraamista se on silloin aviossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos elät avoliitossa et ole kunniallinen vaan huoraat joka päivä koska mies jonka kanssa asut ei ole aviomiehesi kun et ole aviossa.
        Se että et ymmärrä mitä kirjoitan on oma ongelmasi ja vaikka miten vääntelet tosiasia ei muuksi muutu.

        Siinä olet oikeassa, että tosiasiat eivät muutu, vaikka sinä kuinka väännät. Paperinpala ei ketään kunnialliseksi muuta, muualla kuin hihhuleiden kuvitelmissa. Ihminen joko on kunniallinen tai sitten ei ole ja sillä paperilla voi vaikka pyyhkiä ahterinsa.


      • Anonyymi

        Syytön minä siihen ole, jos et sinä tiedä mikä huora on. Avioliiton kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, mutta rahan kanssa kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoliitto on onnistuessaan aivan yhtä kaunis.

        Tottakai, missään vaiheessa mitään sellaista edes tarkoittanut. En vain ymmärrä miksi pitää toisten ratkaisua avioliittoon menemisestä mollata. Se on kuitenkin vain sopimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai, missään vaiheessa mitään sellaista edes tarkoittanut. En vain ymmärrä miksi pitää toisten ratkaisua avioliittoon menemisestä mollata. Se on kuitenkin vain sopimus.

        Mitä molaamista se muka on, jos sanon etten itse moista ikinä halua? Jokainen tekee miten tahtoo. Yhden mielestä vain idiootti ostaa auton ja toisen mielestä asia on toisin. Tässä maassa on mielipiteen vapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai, missään vaiheessa mitään sellaista edes tarkoittanut. En vain ymmärrä miksi pitää toisten ratkaisua avioliittoon menemisestä mollata. Se on kuitenkin vain sopimus.

        Sanoo hän, joka alkaa henkilökohtaisuuksilla, kun joku ei halua ikinä naimisiin, mutta silti aina kositaan. Omahan se ongelmasi, jos itse haluat naimisiin, mutta kukaan ei kosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä molaamista se muka on, jos sanon etten itse moista ikinä halua? Jokainen tekee miten tahtoo. Yhden mielestä vain idiootti ostaa auton ja toisen mielestä asia on toisin. Tässä maassa on mielipiteen vapaus.

        "Minusta naimisiin meno muutoinkin on naurettavaa teatteria. " sulla puuttuu nyt punainenlanka, rönsyilet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo hän, joka alkaa henkilökohtaisuuksilla, kun joku ei halua ikinä naimisiin, mutta silti aina kositaan. Omahan se ongelmasi, jos itse haluat naimisiin, mutta kukaan ei kosi.

        Olen naimisissa jo. Kyseenalaistin vain motiivia, en tiedä anonyymin henkilökohtaisia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minusta naimisiin meno muutoinkin on naurettavaa teatteria. " sulla puuttuu nyt punainenlanka, rönsyilet.

        Kyllä, minusta se on typerää ja täysin tarpeetonta teatteria. Vaan jokainen saa tietysti vapaasti teatteria esittää. Ei se ole minulta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen naimisissa jo. Kyseenalaistin vain motiivia, en tiedä anonyymin henkilökohtaisia asioita.

        Kyseenalaista vapaasti. Omasi on aivan yhtä kyseenalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, minusta se on typerää ja täysin tarpeetonta teatteria. Vaan jokainen saa tietysti vapaasti teatteria esittää. Ei se ole minulta pois.

        p.s. Maailmassa on muuten paljon asioita, jotka ovat minusta ihan älyvapaita. Naimisiinmeno on vain yksi niistä, eikä edes se kaikkein älyvapain. Naimisiinmenossa nyt on edes se juridinen puoli, jolla sitä voi perustella, vaikka se muuten täysin järjenköyhää puuhaa onkin.


      • Anonyymi

        Sama kokemus. Miehet haluavat aina vähintään kihloihin ja se nyt on vielä pöljempää puuhaa. En ole menossa naimisiin, joten en todellakaan tarvitse jotain ikuisia kihloja. Kertooko jostain vajaudesta miehen päässä, että tollasia tarvitsee edes ehdotella. Siten kehittelevät jonkun ihme kosimisrituaalin, jossa on tosi vaikea sanoa ei ja olla loukkaamatta, kun toinen on nähnyt niin paljon vaivaa. Juu, ihan kiva ja kiitos ja ihana kun olet tehnyt tän kaiken, mut kun mä siis todellakaan en aio edelleenkää ikinä mennä naimisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa, että tosiasiat eivät muutu, vaikka sinä kuinka väännät. Paperinpala ei ketään kunnialliseksi muuta, muualla kuin hihhuleiden kuvitelmissa. Ihminen joko on kunniallinen tai sitten ei ole ja sillä paperilla voi vaikka pyyhkiä ahterinsa.

        Kunniallisia ovat avioliitossa elävät mutta sinä olet niin kauan kun siveettömästi elät niin huoraaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunniallisia ovat avioliitossa elävät mutta sinä olet niin kauan kun siveettömästi elät niin huoraaja.

        Juu, kunniallisia ovat, vaikka panisivat molemmat kymmentä muuta siinä sivussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kunniallisia ovat, vaikka panisivat molemmat kymmentä muuta siinä sivussa.

        Sarjassamme tekopyhyys kunniaan. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kunniallisia ovat, vaikka panisivat molemmat kymmentä muuta siinä sivussa.

        Sellaiset eivät ole kunniallisia.
        Avoiitto on synnissä elämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen haukkunut vain ihmisiä,jotka kokevat avioliiton olevan jotenkin kunniallinen vaihtoehto. Se kun on ajatuksena täysin naurettava, varsinkin kun ottaa huomioon miten iso osa naimisissa olevista toimii.

        Minusta naimisiin meno muutoinkin on naurettavaa teatteria. Vaan maksetaanhan joillekin miljoonia kameroiden edessä kekkalloinnistakin, joten mikäpä siinä, jos tykkää.

        Naimisiin tahtova yksilö olisikin minulle täysin turha, joten parempi vaan, jos sellaisia ei enää tulisi yhtään tyrkylle. Vaan tuosta miesten naimisiinmeno pakkomielteestä johtuen täytyykin olla seuraavan tarjokkaan kanssa vielä aiempiakin selkeämpi kommunikaatiossaan, ettei sitten ainakaan rupea sormusta tyrkyttää.

        Toivottavasti et pilaa enää yhtäkään sellaista miestä joka sinua kosii.
        Pakotat miehen myös elämään siveettömästi.
        Sekin voi aiheuttaa katkeruutta miehellesi.

        Sano vain suoraan miehellesi että haluat olla uusien tulevien miesten pano tavara.
        Et halua sitoa itseäsi keneenkään pyvästi.
        Kun yksi suhde päättyy otat aina uuden ja niinkö jatkat koko elämäsi ajan?
        Sitten kun olet vanha jotain 60 ja sulla on avoliitto suhteessa menossa varmaankin 15 mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaiset eivät ole kunniallisia.
        Avoiitto on synnissä elämistä.

        Tuo on ihan oma kuvitelmasi. Kunniallisuus asuu ihan jossain muualla kuin paperinpaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti et pilaa enää yhtäkään sellaista miestä joka sinua kosii.
        Pakotat miehen myös elämään siveettömästi.
        Sekin voi aiheuttaa katkeruutta miehellesi.

        Sano vain suoraan miehellesi että haluat olla uusien tulevien miesten pano tavara.
        Et halua sitoa itseäsi keneenkään pyvästi.
        Kun yksi suhde päättyy otat aina uuden ja niinkö jatkat koko elämäsi ajan?
        Sitten kun olet vanha jotain 60 ja sulla on avoliitto suhteessa menossa varmaankin 15 mies.

        En ole pilannut ketään. Jokainen on täysin vapaa poistumaan suhteesta, jos siltä tuntuu. Ketään ei voi Suomessa siihen pakottaa. On se kumma, jos asia ei ensiksi häiritse ollenkaan, mutta sittän yhtäkkiä oikein katkeroittaa. Kannattaisko mennä nuppitohtorille, jos tuolta tuntuu. Kukaan ei ole vielä koskaan ekoilla treffeillä kosinut ja lopuilta on naurettavaa katkeroitua.

        Miksi mä valehtelisin miehelleni? Mitä järkeä siinä olisi? Olen ollut hyvin sitoutunut. Yli kolmannes avioliitoista kariutuu vähemmissä vuosissa, kuin minun avoliittoni ovat kariutuneet. En ole koskaan hypännyt suhteesta toiseen. Nytkin on menossa kolmas sinkkuvuosi, enkä ole harrastanut lainkaan irtoseksiä. Taidat siis puhua lähinnä itsestäsi tuossa asiassa. Kiirettä pitää, kun en ole vielä onnistunut saamaan kasaan kolmea miestä enempää. Tätä tahtia pääsen ehkä just ja just kuuteen, koko loppuelämäni aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti et pilaa enää yhtäkään sellaista miestä joka sinua kosii.
        Pakotat miehen myös elämään siveettömästi.
        Sekin voi aiheuttaa katkeruutta miehellesi.

        Sano vain suoraan miehellesi että haluat olla uusien tulevien miesten pano tavara.
        Et halua sitoa itseäsi keneenkään pyvästi.
        Kun yksi suhde päättyy otat aina uuden ja niinkö jatkat koko elämäsi ajan?
        Sitten kun olet vanha jotain 60 ja sulla on avoliitto suhteessa menossa varmaankin 15 mies.

        Kyllä nyt jollakin ahdistaa oma surkea avioliittonsa. Eroa hyvä ihminen niin ei noin ahdista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt jollakin ahdistaa oma surkea avioliittonsa. Eroa hyvä ihminen niin ei noin ahdista.

        Se että et kestä totuutta omasta elämästäsi niin se on oma ongelmasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan oma kuvitelmasi. Kunniallisuus asuu ihan jossain muualla kuin paperinpaloissa.

        Kunniallisuus on ihmisessä itsessään joka oikein haluaa elää en minä mistään paperista puhu vaan vihkimisestä Jumalan kasvojen edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että et kestä totuutta omasta elämästäsi niin se on oma ongelmasi.

        Mun elämästäni et tiedä mitään, joten vaikea sun on mitään "totuuksia" siitä kertoa. Sun ahdistuksesi omaa paskamaista avioliittoasi kohtaan sen sijaan näkyy kilometrien päähän noista ylemmistä kirjotelmistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunniallisuus on ihmisessä itsessään joka oikein haluaa elää en minä mistään paperista puhu vaan vihkimisestä Jumalan kasvojen edessä.

        vaan ku nei se vihkiminen tee kenestäkään kunniallista. Valtavan moni vihitty elää vähemmän kunniallisesti. Ei auta vihkimiset, kun kunnia on ihmisessä, tai sitten ei ole. Ei tee avioliitto kenestäkään kunniallista, vain oma käytös voi sen tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pilannut ketään. Jokainen on täysin vapaa poistumaan suhteesta, jos siltä tuntuu. Ketään ei voi Suomessa siihen pakottaa. On se kumma, jos asia ei ensiksi häiritse ollenkaan, mutta sittän yhtäkkiä oikein katkeroittaa. Kannattaisko mennä nuppitohtorille, jos tuolta tuntuu. Kukaan ei ole vielä koskaan ekoilla treffeillä kosinut ja lopuilta on naurettavaa katkeroitua.

        Miksi mä valehtelisin miehelleni? Mitä järkeä siinä olisi? Olen ollut hyvin sitoutunut. Yli kolmannes avioliitoista kariutuu vähemmissä vuosissa, kuin minun avoliittoni ovat kariutuneet. En ole koskaan hypännyt suhteesta toiseen. Nytkin on menossa kolmas sinkkuvuosi, enkä ole harrastanut lainkaan irtoseksiä. Taidat siis puhua lähinnä itsestäsi tuossa asiassa. Kiirettä pitää, kun en ole vielä onnistunut saamaan kasaan kolmea miestä enempää. Tätä tahtia pääsen ehkä just ja just kuuteen, koko loppuelämäni aikana.

        Se on paljon jo kuusi mutta kun menisit naimisiin nykyisen miehesi kanssa uusia ei silloin tulisi.

        Minä olen aviossa ja pysyn aviossa. Minä kun sitoudun pysyn siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunniallisuus on ihmisessä itsessään joka oikein haluaa elää en minä mistään paperista puhu vaan vihkimisestä Jumalan kasvojen edessä.

        Sä puhut jatkuvasti itseäsi pussiin. Kaikki avioon vihityt, eivät käyttäydy kunniallisesti. Eli avioliitto ei tee kenestäkään kunniallista. Vaikka kuinka lupaisi minkä tahansa jumalankuvan ja samaanin edessä, niin aina voi käyttäytyä täysin kunniattomasti. Avioliitto ei takaa kunniaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon jo kuusi mutta kun menisit naimisiin nykyisen miehesi kanssa uusia ei silloin tulisi.

        Minä olen aviossa ja pysyn aviossa. Minä kun sitoudun pysyn siinä.

        Suuressa kaavassa se on hyvin vähän. Valtaosalla on enemmän takanaan avioon mennessään. Mä en tule menemään naimisiin, vaikka sinut onkin sellaiseen pakotettu ja joudut paskaa liittoasi katselemaan kunnes arkun kansi menee kiinni. Siinä se sitten olikin se sun ainutkertainen elämäsi, tuhlattuna paskaan avioliitton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon jo kuusi mutta kun menisit naimisiin nykyisen miehesi kanssa uusia ei silloin tulisi.

        Minä olen aviossa ja pysyn aviossa. Minä kun sitoudun pysyn siinä.

        Ai kato, kun niin sitoudun minäkin. En vain tarvitse tollasia pakanamenoja ja sekoiluja sitoutumiseen. Osaan tehdä sen ihan itse, ilman paperinpaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kato, kun niin sitoudun minäkin. En vain tarvitse tollasia pakanamenoja ja sekoiluja sitoutumiseen. Osaan tehdä sen ihan itse, ilman paperinpaloja.

        Jep. Jumalaan turvaavat ihmiset, jotka eivät osaa itse seisoa omilla jaloillaan ja kantaa vastuuta omista teoistaan. Ihmiset, jotka tarvitsevat elämäänsä ikuisen huoltajahahmon, jolle olla vastuussa ja joka heitä rankaisisi. Uskovat ovat ikuisia lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä puhut jatkuvasti itseäsi pussiin. Kaikki avioon vihityt, eivät käyttäydy kunniallisesti. Eli avioliitto ei tee kenestäkään kunniallista. Vaikka kuinka lupaisi minkä tahansa jumalankuvan ja samaanin edessä, niin aina voi käyttäytyä täysin kunniattomasti. Avioliitto ei takaa kunniaa.

        En puhu itseäni pussiin omasta avioliitostani puhun en muiden avioliitoista kaikki ovat omistaan vastuussa.
        Se on niin kuin sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuressa kaavassa se on hyvin vähän. Valtaosalla on enemmän takanaan avioon mennessään. Mä en tule menemään naimisiin, vaikka sinut onkin sellaiseen pakotettu ja joudut paskaa liittoasi katselemaan kunnes arkun kansi menee kiinni. Siinä se sitten olikin se sun ainutkertainen elämäsi, tuhlattuna paskaan avioliitton.

        Olen eri mieltä.

        Menin avioliittoon omasta tahdosta ja siinä myös pysyn omasta tahdostani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhu itseäni pussiin omasta avioliitostani puhun en muiden avioliitoista kaikki ovat omistaan vastuussa.
        Se on niin kuin sanoin.

        No puhu sitten vain itsestäsi, äläkä kuvittele voivasi sanoa yhtään mitään aviossa olevista ihmisistä yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Jumalaan turvaavat ihmiset, jotka eivät osaa itse seisoa omilla jaloillaan ja kantaa vastuuta omista teoistaan. Ihmiset, jotka tarvitsevat elämäänsä ikuisen huoltajahahmon, jolle olla vastuussa ja joka heitä rankaisisi. Uskovat ovat ikuisia lapsia.

        Muutako et keksi kun et kestä että olen oikeassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutako et keksi kun et kestä että olen oikeassa?

        Tuo on se, miten olen aina ajatellut. Uskovaisuus on keskenkasvuisuutta. Uskovaisuus on kykenemättömyyttä ottaa vastuuta itse omista tekemisistään. Mitä useampaan uskovaiseen olen elämässäni törmännyt, niin sitä selvemmäksi tuo on käynyt. Uskovaiset ulkoistavat vastuun aina. Noin pahastiko sattui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No puhu sitten vain itsestäsi, äläkä kuvittele voivasi sanoa yhtään mitään aviossa olevista ihmisistä yleensä.

        Nyky ihmiset eivät välitä mikä on oikein he menevät naimisiin eroavat se on väärin. Mutta itselleen he tekevät siinä vain ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyky ihmiset eivät välitä mikä on oikein he menevät naimisiin eroavat se on väärin. Mutta itselleen he tekevät siinä vain ongelmia.

        Eli avioliitto ei todellakaan tee kenestäkään sen kunniallisempaa. Johan se sanottiin sulle aikaa sitten, vaan edelleen jankutat typeriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on se, miten olen aina ajatellut. Uskovaisuus on keskenkasvuisuutta. Uskovaisuus on kykenemättömyyttä ottaa vastuuta itse omista tekemisistään. Mitä useampaan uskovaiseen olen elämässäni törmännyt, niin sitä selvemmäksi tuo on käynyt. Uskovaiset ulkoistavat vastuun aina. Noin pahastiko sattui?

        Maailman lapsi pitää raamatun sanomaa hullutuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman lapsi pitää raamatun sanomaa hullutuksena.

        Jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ja henkisesti aikuiseksi kasvanut pitää raamattua (ja kaikkia muitakin vastaavia satukirjoja) hullujen horinoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun elämästäni et tiedä mitään, joten vaikea sun on mitään "totuuksia" siitä kertoa. Sun ahdistuksesi omaa paskamaista avioliittoasi kohtaan sen sijaan näkyy kilometrien päähän noista ylemmistä kirjotelmistasi.

        Et sinäkään tiedä minun elämästäni tai liitostani mitään.

        Sun mielestä mun avioliitto on paska koska pidän avioliittossa olemista kunniallisena niin kuin sellaiset ihmiset onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaan ku nei se vihkiminen tee kenestäkään kunniallista. Valtavan moni vihitty elää vähemmän kunniallisesti. Ei auta vihkimiset, kun kunnia on ihmisessä, tai sitten ei ole. Ei tee avioliitto kenestäkään kunniallista, vain oma käytös voi sen tehdä.

        En minä muiden tekemisistä vastuussa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli avioliitto ei todellakaan tee kenestäkään sen kunniallisempaa. Johan se sanottiin sulle aikaa sitten, vaan edelleen jankutat typeriä.

        Tekee niistä jotka pysyvät avioliitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä muiden tekemisistä vastuussa ole.

        Älä sitten ota puheillasi vastuuta heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee niistä jotka pysyvät avioliitossa.

        Ei tee. Pettää voi vaikka joka päivä ja silti pysyä aviossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten ota puheillasi vastuuta heistä.

        En ole sellaista tehnyt ymmärrät asioita väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sellaista tehnyt ymmärrät asioita väärin.

        Koko ajan olet ottanut ja otit taas tuossa yllä. Vannot ja vakuutat aivan kaikkien aviossa olevien olevan kunniallisia. Viestitolkulla olet tuota vannonut käsi raamatulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tee. Pettää voi vaikka joka päivä ja silti pysyä aviossa.

        Sellainen on väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ajan olet ottanut ja otit taas tuossa yllä. Vannot ja vakuutat aivan kaikkien aviossa olevien olevan kunniallisia. Viestitolkulla olet tuota vannonut käsi raamatulla.

        En ole yhdessäkään viestissä niin sanonut tarkoitin vain niitä jotka ovat kunniallisia liitoissaan.

        Avoliitossa oleva ihminen kun menee naimisiin niin hänestä tulee kunniallinen.
        Mutta avioon mennään rakkaudesta ei muuten vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole yhdessäkään viestissä niin sanonut tarkoitin vain niitä jotka ovat kunniallisia liitoissaan.

        Avoliitossa oleva ihminen kun menee naimisiin niin hänestä tulee kunniallinen.
        Mutta avioon mennään rakkaudesta ei muuten vaan.

        Olet kuitenkin puhunut koko ajan avioliitoista ihan yleisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole yhdessäkään viestissä niin sanonut tarkoitin vain niitä jotka ovat kunniallisia liitoissaan.

        Avoliitossa oleva ihminen kun menee naimisiin niin hänestä tulee kunniallinen.
        Mutta avioon mennään rakkaudesta ei muuten vaan.

        Tulee kunniallinen, vaikka hyppisi jatkuvasti kukasta kukkaan. Aivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole yhdessäkään viestissä niin sanonut tarkoitin vain niitä jotka ovat kunniallisia liitoissaan.

        Avoliitossa oleva ihminen kun menee naimisiin niin hänestä tulee kunniallinen.
        Mutta avioon mennään rakkaudesta ei muuten vaan.

        Jep, eli taas avioliitto teki kunnialliseksi aivan riippumatta miten panjon paneskelee ympäriinsä. Tekopyhyys kunniaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuitenkin puhunut koko ajan avioliitoista ihan yleisesti.

        Vastasin tuohon jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee kunniallinen, vaikka hyppisi jatkuvasti kukasta kukkaan. Aivan.

        Tulee kunniallinen myös sellaisista koska jättävät sen elämän taakseen ja elävät siveästi loppu elämän. Sen jälkeen he eivät ole kun oman aviopuolisonsa kanssa.
        Mut joo olet oikeassa.

        Minulla ei tuommoista tarinaa ole eikä aviomiehellänikään mutta joillakin ihmisillä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaahan ne eronneet tekevät. Ei mitään eroa. Avioliitto ei tuotakaan estä.

        Jep, kolme parisuhdetta on ollut. Yksi kesti 2 vuotta, yksi 8 ja yksi 7. Muita miehiä ei ole ollut ikinä.

        p.s. Harva alottaa parisuhdetta avioliitolla, eli samaa ympäriinsä paneskelua.

        p.p.s. Sitähän tässä toivonkin, ettei haluttaisi aviopuolisoksi, kun en aio koskaan naimisiin mennä.

        Avioliittoon mennään kun toista rakastaa ei sinne huvin vuoksi mennä. Kumppani valitaan tarkoin. Maailma ajattelee että kolme on vähän ei se minun mielestäni paljon ole joku voi toisin ajatella. Mitä vähempi sen parempi. Raamatun silmin avoliitossa eläminen on huorintekoa vaikka sinä et niin ajattelisikaan. Se on sinun tulevaa aviomiestäsi kohtaan väärin ja jos sinun tuleva aviomies jonku toisen kanssa samoin tekee se on sinua kohtaan väärin. Jotkut ihmiset säästävät itseään avioliittoon. Sinä voisit aloittaa itsesi säästämisen tulevalle miehellesi. Se on vieläkin mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti et pilaa enää yhtäkään sellaista miestä joka sinua kosii.
        Pakotat miehen myös elämään siveettömästi.
        Sekin voi aiheuttaa katkeruutta miehellesi.

        Sano vain suoraan miehellesi että haluat olla uusien tulevien miesten pano tavara.
        Et halua sitoa itseäsi keneenkään pyvästi.
        Kun yksi suhde päättyy otat aina uuden ja niinkö jatkat koko elämäsi ajan?
        Sitten kun olet vanha jotain 60 ja sulla on avoliitto suhteessa menossa varmaankin 15 mies.

        Pyydän anteeksi kun sanoin rumasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli avioliitto ei todellakaan tee kenestäkään sen kunniallisempaa. Johan se sanottiin sulle aikaa sitten, vaan edelleen jankutat typeriä.

        Voisit pyytää anteeksi Jumalalta sitä että elät avoliitossa koska sillä satutat Jeesusta kun teet syntiä.


    • Anonyymi

      Luulen et kaksi hyvin rakastunutta menee naimisiin. Ei silloin ajatella muuta kuin sitä yhdessäoloa rakkaan kanssa.
      Jatko sitten näyttää pysytäänkö yhdessä ja opitaanko rakastamaan.
      Joillekin avioliitto on arvo ja sopimus eikä siinä ole kysymys omistuksesta. On vain lupaus rakastaa vasta ja myötämäessä.
      T. Kunnes kuolema erottaa

      • Anonyymi

        Juuri sen virheen rakastuneet tekee! Kun arki astuu kuvioon tilanteet muuttuu. Ja pöh pöh..lupaus rakastaa plaap plaap..niin metsä vastaa, kun sinne huutaa.


      • Anonyymi

        Kyllä ihmisen pitää osata ajatella. ” Ei silloin ajatella muuta kuin sitä yhdessäoloa rakkaan kanssa.” huh


    • Anonyymi

      Ai, ketkähän naiset noin luulee?? En ole ikinä kuullutkaan.

    • Anonyymi

      Ei naiset niin luule, että se olisi joku omistussuhde vaan naisille se on merkki sitoutumisesta. Mahdollisuus saada yhteinen sukunimi, perusta yhteiselle elämälle ja sille että hankitaan lapsia kun ollaan naimisissa. Mistä sinulle on tuollainen vääristynyt mielikuva tullut että avioliitto olisi joku omistussuhde? x(

      Noita asioita minä ainakin naisena toivon avioliitolta, jos menen joskus naimisiin.

    • Anonyymi

      Ei ole sukupuolesta kiinni tämä omistajuusharha.
      Terv. Kerran lyhyessä avioliitossa ollut nainen

    • Anonyymi

      Avioliitto on harha kaikelle. Silmät on sokeet! Kukaan ei omista ketään, jos jonkun haluaa itsellään pitää, muistaa tää: tee toiselle, niin kuin haluaisit itselleen tekevän, ehkä hänet saat pitää, mutta tämäkään ei ole tae asialle. Ihmiset eroavat onnettomista suhteista, muista kuunnella mitä toisella on asiaa, älä pidä toista itsestään selvyytenä. Tämä pätee sekä naisia ja miehiä. Ihminen on vapaa tekee mitä haluaa....valitettavasti, et toista omista!

      • Anonyymi

        Ei avioliitossa ihmistä omisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei avioliitossa ihmistä omisteta.

        Eikä missään suhteessa ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä missään suhteessa ikinä.

        Näin on.


    • Anonyymi

      Minusta se on ihanaa jos yksi ainoa nainen omistaa minut ihan kokonaan, eikä tarvitse ikinä edes muita ajatella. Kivoista naisista se on ihanaa myös. Kaikki ei ole kivoja. Yksi kiva riittää. Tiedoksi naiselle.

      • Anonyymi

        Tässä tilanteessa tarvitaan fiksua ihmistä. Ei ole normaalin elämän tilanteista nyt kyse


    • Anonyymi

      Pettäminen ei tee ketään onnelluseksi.

    • Anonyymi

      Uskomaton juttu ja olet tainnut kummallinen ihminen joten osaa olla katkera tai katellinen onneton. Pelotta sinua paljon sitoutuminen olet käynyt vieraissa uskoton ihminen. Et ole uskollinen. Kuka sellainen voi rakasta sinua. Ei kukaan

    • Anonyymi

      Avoin naisviha ja rehottaa näillä sivulla. En usko että nykypäivänä kovinkaan moni ajattelee avioliitosta noin. Varsinkin ne parit jotka olleet vuosia yhessä menevät monesti juridista syistä naimisiin. Eihän se itse suhdetta muuta miksikään. Ei tee siitä vakaampaa tai parempaa. Ei estä pettämistä.
      Tai kyllästymistä. Sitä että rakkaus loppuu Tietenkin eroaminen on hankalampaa mutta todennäköisesti samat tyypit olisi eronneet muutenkin ilman liittoa.

    • Anonyymi

      Sivukomentti sinkulta
      - Miksi sinun pitäisi saada rikkoa avioliitossa olevien liitto?
      - Miksi sinun pitäisi saada rikkoa ylipäätään kenenkään parin suhde?
      - Millä oikeudella?
      - Entä jos itse rakastuisit tulisesti johonkin upeaan ja ihanaan mieheen ja joku tulisi ja yrittäisi rikkoa teidän suhdetta ja vaikka onnistuisikin?
      - Entä jos rikkoisit avioliiton ja pääsisit sitten toisen paikalle? Miehen suku, kenties lasten isovanhemmat ja naisen suku yhdessä ei tulisi välttämättä hyväksymään sinua. Haluaisitko olla suhteessa jossa koko suku kohdistaisi vihansa sinuun. Ja vaikka niin ei kävisi niin lapset eivät välttämättä hyväksyisi sinua.
      - Vaikka suhde olisi kuinka onneton tahansa, niin siihen ei pidä mennä väliin ennen kuin pari on itse päätynyt eroratkaisuun ilman mitään kolmansia pyöriä sotkemassa siihen väliin. Sinä tekisit erosta vain riitaisamman, katkeramman ja raadollisemman. Lapset kärsisivät siitä eniten.

      Sinulla on mielessä vain minä, minä, minä. Aika itsekäs olet. Odota edes että päätyvät itse eroon jos päätyvät.

      • Anonyymi

        Rikon sun avioliiton koska olet siitä niin epävarma. Siellä ei ole enää rakkautta.

        Pelkäät et sut feidataan koska tahansa, joten tulen vöhän avittaan 😈


      • Anonyymi

        Mistä sinä päättelet aloittajan olevan nainen? Onko siellä taas joku itsestään liikoja kuvitteleva ressukka latelemassa neuvoja, ja vielä oikein listattuna. Ja joo sivusta ja kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikon sun avioliiton koska olet siitä niin epävarma. Siellä ei ole enää rakkautta.

        Pelkäät et sut feidataan koska tahansa, joten tulen vöhän avittaan 😈

        Hahahahahahahahahahahahahahahahah.......
        En ole epävarma. En ole naimisissa. En ole koskaan ollutkaan naimisissa.
        Sitä mitä ei ole ei voi rikkoa.
        Haehahahahahahahahahahahahahahahah.....
        ⛪🍷


      • Anonyymi

        Upeaan ja ihanaan mieheen😂👍🏻 Olisit säästänyt sormiasi


    • Anonyymi

      Kyl se näin on et mä omistan ukkoni. Jos joku luulee muuta niin täältä pesee. Joo ja ukko omistaa mun tissit.

      • Anonyymi

        Ai se on maksanut ne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se on maksanut ne?

        Joo eikä ollu halvat🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo eikä ollu halvat🤭

        Etkö kelvannut omilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kelvannut omilla?

        Uskovainen mies, vain paras ja isoin mitä rahalla saa, kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovainen mies, vain paras ja isoin mitä rahalla saa, kelpaa.

        Eikö luoja luonnut ihmisen omaksi kuvakseen? Ei siihen pidä kenenkään kajota. Taitaa vaan olla pervo.


      • Anonyymi

        Eikö ukkos omista sun riemurasiaa? pelkät tissit vain? Huono kauppa. Sanon näin naisena.
        Anna sille miehelles muutakin kuin tissiäs. Siks se on sut ottanutkin. Älä pihtaa.


      • Anonyymi

        Oottekste lisääntynyt? 🤦🏼‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovainen mies, vain paras ja isoin mitä rahalla saa, kelpaa.

        Miehesi ei ole silloin uskovainen vaan paholaisen talutus nuorassa kulkeva.
        Jumalalle olisit kelvannut sellaisena kuin olet.
        Miehesi Jumala on himo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kelvannut omilla?

        😂😇😂🤣Noh ehkä tää oli vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😇😂🤣Noh ehkä tää oli vitsi.

        Sehän on hyvä että oli pelkkä vitsi.
        Koska jos se totta olisi miehesi tila olisi aika huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on hyvä että oli pelkkä vitsi.
        Koska jos se totta olisi miehesi tila olisi aika huono.

        Ei ole miestä🤗


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ilman avioehtoa arveluttaa ihastuksen vallassa solmittu avio.

    • Anonyymi

      Avioliitto ei ole pelastus Jeesus pelastaa.
      Mutta tarkoitti miehen ja naisen yhteen, yhteen he kuuluvat avioliiton solmien.

      On niitä jotka eivät avioidu he elelevät yksikseen.
      He ovat valinneet sen tien.

    • Anonyymi

      Eläkkeessä on nuo kaikki.

    • Anonyymi

      Jostain pitää aloittaa elämän tilin tienaaminen . Muutaman eron jälkee alkaa fyrkka riittämään jos on valinnut puolisot oikein .

    • Anonyymi

      Niinhän sen periaatteessa kuuluisi ollakin, eräänlainen sinetti parisuhteelle ja mikä on luvattu niin pysyy. Vaan kun olosuhteet ja ihmiset muuttuvat ajan mittaan, liittokin saattaa olla solmittu ruusunpunaiset lasit silmillä tai muulla tavoin huonoilla perusteilla. Toisinaan puoliso on pelkkä hyväksikäytön kohde. Onnea matkaan, sitä todellakin tarvitaan.

      • Anonyymi

        Maailma muuttuu ja maailman ihmiset ja huteralle hiekalle perustuksen rakentaneet ihmiset sen mukana mutta Jumalan sana pysyy samana nyt ja ainiaan hän ei sanaansa yhdenkään ihmisen takia muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma muuttuu ja maailman ihmiset ja huteralle hiekalle perustuksen rakentaneet ihmiset sen mukana mutta Jumalan sana pysyy samana nyt ja ainiaan hän ei sanaansa yhdenkään ihmisen takia muuta.

        Niin ei : toisia hyväksikäyttävät huorat - heille on omat säätynsä jaettu ja valikoitu tarkasti.Entisen elämän pahat teot säilyvät heille aina mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei : toisia hyväksikäyttävät huorat - heille on omat säätynsä jaettu ja valikoitu tarkasti.Entisen elämän pahat teot säilyvät heille aina mukana.

        Puhutko kenties vaimostasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei : toisia hyväksikäyttävät huorat - heille on omat säätynsä jaettu ja valikoitu tarkasti.Entisen elämän pahat teot säilyvät heille aina mukana.

        En tiedä kenelle tuon kirjoitit mutta minä en ole hyväksikäyttänyt ketään.

        Jos sulla on katkeruutta jotain ihmistä kohtaan kannattaa käsitellä ne elämän aikana.


    • Anonyymi

      Niin se pitäis olla. Naiset on oikeassa. Miehet pokkuroivat ja siksi ei sitä ole🤷‍♀️itkeä pillittää sitten kun nainen jättää ja toteaa miehen sitoutumiskyvyttömäksi munamieheksi. Kauhea naisen mustamaalaus alkaa suvulle,ystäville ,työkavereille,jopa lapsille. Ja yhtään ei oma toiminta mietitytä🤔

    • Anonyymi

      No ei kannata yleistää, monet toki odottaa sitä oikeaa henkilöä pitkään ja mahdollisesti tuloksettomastikin. Kovin nuorena solmitut a enemmänkin mukavuusavioliitot ovat kuitenkin olleet vähenemään päin jo pidempään. Ennen mentiin naimisiin yksinkertaisesti siksi että voitiin aloittaa oma elämä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe