Pelkkä provisiopalkka työntekijälle

Anonyymi

Mikäli ei ole töitä ei saa palkkaa työssäoloajalta. Tämä malli olisi useissa yrityksissä työnantajalle riskitön vaihtoehto. Mahdollistaisi työllistymisen monella alalla.
Myöskään erillisiä palkanlisiä ei tarvitse maksaa.
Tämä malli on käytössä esimerkiksi julkisessa taksiliikenteessä, esimerkiksi kelakuljetuksia ajettaessa. Kestää siis päivänvalon, koska myös kansaneläkelaitos hyväksyy tämän palkkamallin.

9

1330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sulla ei ole nyt oikeaa tietoa.
      Ei kannata provosoida.

• Anonyymi

Kyseläppä nyt vaikka ihan mistä työntekijöidenliitosta vain asiaa.
        Oikeudessa nämä "provisio" työnantajat ovat joutuneet poikkeuksetta maksamaan korvauksia jälkikäteen työntekijän palkanlisiä vaatiessa.

• Anonyymi

Et ilmeisesti, ole kuullut 0-tuntisopimuksesta.

• Anonyymi

Itse kokeneena kyseisen mallin,askel yrittäjyyteen aika lyhyt.Työntekijä käytännössä ottaa kantaakseen yrittäjän riskit ja työnantaja(onko se enää mikään TYÖNantaja jos töitä ei ookkaan välttämättä tarjolla),vetää siivun vain kun itse olet palkkasi ansainnut.

• Anonyymi

Vanha prosentti palkka taksirengeillä..
        30 kuski 35 auto 35 isäntä tämä esimerkki.

• Anonyymi

Pitäähän lain mukaan työntekijälle maksaa myös pyhäkorvaukset ja ylityöt aina. Tämä lukee laissa.(koskee myös järjesymättömiä aloja)
      Provisiopalkkaus on laiton sellaisenaan.
      Kukaan ei ole niin tyhmä tänä päivänä että suostuu moiseen.
      Ilmainen työ on töntekijän huijaamista suorastaan.

• Anonyymi

Idiootti vain suostuu provisioon. Olen kokenut omakohtaisesti tuon. Ei enää ikinä uudestaan.
      Tuo on toisilla aloilla todella härskiä miten työntekijöitä huijataan olemaan ilmaiseksi töissä.
      Kyllä tuosta voisi joku vaikka kansalaisaloitteen tehdä. Kiellettävä tuo palkkamalli. Ainakin pelkkänä palkkana. Toki kannustin tuntipalkan päälle hyvin tehdystä työstä kuuluu asiaan.
      Taitaa minimi tuntipalkat pyöriä jo yli 12e/h lähes poikkeuksetta.

• Anonyymi

Työaikalaki velvoittaa työnantajaa maksamaan sunnuntaityöstä tuplapalkan ja tämän oikeuden kiistäminen olisi suora loukkaus suomalaisen palkansaajan oikeuksia kohtaan.

Vihreät tosiaan yrittää saada aikaan muutosta.

• Anonyymi

Ettei olisi Rädyn aloitus?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 151
      3853
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      87
      3269
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      86
      2655
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      7
      2436
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      252
      2419
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2246
    7. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      90
      1874
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      999
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      978
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      53
      869
    Aihe