Onko nykyaikana profeettoja?

Anonyymi

Jotka jättävät historian kirjoihin
menestystarinoita, jotka ovat hyödyttäneet
ja tulevat hyödyksi koko ihmiskunnalle.
Siis globaalisti merkittäviä. Vähän kuten
Jesse ja opetuslapset.

9

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä on se ongelma ettei nykyään pitkälle valheella ratsasteta 🤣

    • Anonyymi

      Onhan niitä.
      Nykyään niitä sanotaan konsulteiksi!

    • Anonyymi

      Pitkälle kaikissa uskonnoissa. Lännellä on myös omanlaisia juttujaan; yliopisto mukaan luettuna.

    • Anonyymi

      Uskonnoissa ei ole globaalisti vaikuttavia, mutta JF Kennedy ja The Beatles
      vaikuttivat. Martin Luther King, Mandela vetivät myös rajat auki. Nykyään
      mediaprofeettoja "uuteen aikaan" Zuckenberg. Etenkin Elon Musk. Hän on
      aikamoinen velho. Jos Twitter-kauppa onnistuu, hän aikoo lahjoittaa pääkonttorin
      kodittomille. Kodittomia on San Franciskossa n. 5200. Saavutukset satelliitti-
      avaruus-Mars-projekteissa on kiistatonta. Hyväntekijä pohjimiltaan. Mainitaan
      vielä Bill Gates. Vaikutukset kansainvälisiä varsinkin lääketeollisuudessa.

    • Raamatussa on jo ilmoitettu maailman ja ihmiskunnan historian ja tulevaisuuden päälinjat ja -tapahtumat.

      Seurakunnassa toimii profetian armolahja.

      2. Pietarin kirje:
      1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

      1. Korinttolaiskirje:
      13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

      Profetaallinen sanoma on arvioitava / arvosteltava Raamatun, Jumalan Sanan auktoriteetin alla.
      Jos profeetta puhuu vastoin Raamattua, Jumalan täydellistä ilmoitusta, profeetan ilmoitus on tältä osin armotta hylättävä.

    • Anonyymi

      Putin aikoo katkaista sähköt Suomen kansalaisilta, jos Nato-hakemus lähtee.
      (France-24)

      Presidentti Niinistö aikoi soittaa Putinille asian tiimoilta.
      Jää historiaan.

    • Anonyymi

      Mitä teemme muille, teemme itsellemme.
      Sekä hyvässä, että varsinkin pahassa.

      • Anonyymi

    • Profetian armolahja seurakunnissa on vajavaista; profeetat ajavat aivankuin "lähivaloilla".
      1.Korinttolaiskirje:
      13:9 "Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista."

      Heidän julistama profetia ei yllä Raamatun kaanonin tasolle; kuten profeettoihin Jesaja, Jeremia, Aamos, Habakuk...

      Jeremia profetoi tuhansia vuosia sitten Israelin kansan Diasporan ja Exoduksen, joka tapahtuu tälläkin hetkellä:
      Jeremia:
      23:7" Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      23:8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa."

      Aamos julistaa että Herra ilmoittaa salaisuutensa profeetoille.
      Aamos:
      3:7 "Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille".

      Nykyaikaan liittyvänä tulee mieleen ns. Tukholman profetia, puhuttu v. 1984

      https://suomiprofetiassa.wordpress.com/tukholman-profetia-28-05-1984/

      Tämä profetia /Suomen kansalle/ saattaa hyvinkin linkittyä tähän hektiseen aikaan jota parhaillaan me täällä Suomessa elämme.

       "Suomessa sinulla on oleva leiri Norjaa ja sieltä lännestä nousevia kuninkaita
      vastaan, mutta sinä et saa vahingoittaa Suomen kansaa, etkä häpäistä sen pyhiä arvoja."

      Venäjä kokee uhkana NATO-Norjan alueen ja NATO-maat;  varsinkin USA:n ja UK:n (lännestä nousevat kuninkaat)
      Ja Suomen liittyminen NATOon ei ole läpihuutojuttu.
      Kuulimme tänään uutisissa Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğanin kannan Suomen ja Ruotsin NATO-jäsenyyteen.
      NATO-maa Turkki on ollut ennenkin kuin hiertävä kivi NATOn sotilassaappaassa

      Tulee mieleen 
      Psalmi 75:7 "Ei tule apua idästä, ei lännestä, ei vuorisesta erämaasta"

      Ei tule apua idästä,
      ei lännestä (NATO)
      ei vuorisesta erämaasta (Pohjoisen NATO-Norjan vuoriset erämaa-alueet Suomen pohj.puolella, Kebnekaisen vuoristo Pohjois-Ruotsissa...)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe