Arvostamisen puute

Anonyymi

Kuinka näyttää ulospäin itsevarmalta, sellainen auktoriteetin omaava?
Itse olen sellainen muiden kynnysmatto, reppana. Monesti tuntunut siltä että mua mitätöidään sekä puhutaan ilkeästi, kuinka tästä pääsee eroon?
Kuinka te teette sen että näkyy ulospäin, kun tuntuu että monet ihmiset ovat sellasia varmoja. Voisko vinkkejä antaa mistä se kumpuaa?

39

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ole oma itsesi jos olet reppana sittenhän olet ei se ole luin itsetunto kysymys

    • Anonyymi

      Hassu juttu, ajatteletko tosiaan, että joku päälleliimattu rooli olisi ratkaisu tuohon "ongelmaasi"?

    • Anonyymi

      Kannattaa ajatella itse itsestään myönteisesti ja hyväksyvästi. Minä olen hyvä, minä kelpaan, minä riitän juuri tällaisena kuin olen. Ei tarvitse olla yhtään mitään muuta kuin oma itsensä.

      • Anonyymi

        Jokainen voi kehittyä haluamaansa suuntaan. Tietenkin realiteetit on rajoina, jotkut asiat on vain hyväksyttävä, jos kyvyt ei enempään riitä. Terapiassa on mahdollisuus löytää ratkaisuja ja saada ohjausta kehittymiseen.


    • Anonyymi

      Onpa kyllä ilkeitä kommentteja tullut tähänkin aloitukseen, ihmisillä on selkeää mitätöimisen tarvetta jopa tuntemattomia kohtaan. ei sillä, että tuttujen lyttääminen olisi sen jalompaa puuhaa. Helppo lukea rivienvälistä huonoitsetuntoisten kiusaajien egonsa pönkitysyrityksiä

      • Anonyymi

        Ilkeitä kommentteja? Mitä itse olet tuonut tähän keskusteluun muuta kuin toisten arvostelemista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkeitä kommentteja? Mitä itse olet tuonut tähän keskusteluun muuta kuin toisten arvostelemista?

        Yksi ilkeä egonpönkittäjä ilmottautui..


    • Anonyymi

      Tiedätkö aloittaja, joka selvästi pelleilee koko teeman kanssa miten sen teet? Heijastelet vain sitä, että miten nimenomaan ne mitätöijät sinut näkee. Niiden mielestä saatat hyvinkin olla itse euroopan omistaja vain sillä, että ylipäätään olet olemassa ja se on heidän oma sisäinen ristiriitansa se

      • Anonyymi

        Onneksi ei tarvitse olla persoonallisuushäiriöisten kanssa missään tekemisissä, mitään et sellaisilta henkisesti saa vahingossakaan. "Meitä on fiksuja, erityisempaattisia henkilöitä ja teitä reppanoita". Ihan ihmetyttää joidenkin ihmisten ylimielisyys, mihin "kykyihin" tai ominaisuuksiin mahtaa perustua, kun ei ulospäin mitään näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei tarvitse olla persoonallisuushäiriöisten kanssa missään tekemisissä, mitään et sellaisilta henkisesti saa vahingossakaan. "Meitä on fiksuja, erityisempaattisia henkilöitä ja teitä reppanoita". Ihan ihmetyttää joidenkin ihmisten ylimielisyys, mihin "kykyihin" tai ominaisuuksiin mahtaa perustua, kun ei ulospäin mitään näy.

        Enkä nyt sitten tarkoita valehtelua ja manipulointia kykyinä, koska en niitä osaa arvostaa. Joillakin lienee lahjakkuusprofiilin huipulla.


    • Anonyymi

      Kaikki lähtee itsensä arvostamisesta.

      • Anonyymi

        Miten voi alkaa arvostamaan itseä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi alkaa arvostamaan itseä?

        Ihmisessä on kaksi puolta, tunne ja äly, ja ne tasapainottelevat meissä kaikissa. Tunteet ovat tunteita ja tulevat ja menevät ja tunteita voi älyllä ohjata haluamaansa suuntaan. Mutta tavoitteet pitääolla realistisia, että kehittyminen on mahdollista. Täytyy siis olla itsetuntemusta ja kehyttynyttä kykyä tunnistaa omat reaaliteetit.
        Sinulla on varmasti paikkasi maailmassa, täytä se, äläkä vertaile itseäsi muihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi alkaa arvostamaan itseä?

        Itsekunnioitus lähtee itsensä tuntemisesta. Mieti kuka sinä olet ja mitä sinä olet.

        Jokaisessa ihmisessä on hyviä ominaisuuksia ja huonoja ominaisuuksia. Keskity niihin puoliin itsessäsi, jotka ovat hyviä. Mikä tekee sinusta sinut? Mitä sinä olet nyt ja mitä tahtoisit olla? Pohdi asioita realistisesti, niistä omista lähtökohdistasi. Kukaan ei onnistu kaikessa, eikä kukaan voi olla ihan mitä vain, mutta jokainen voi olla jotakin ja tehdä jotakin, joka tuo itselle hyvää oloa ja josta voi olla jopa ylpeä. Mitä ne asiat ovat sinulle? Älä mieti muita, äläkä vertaa itseäsi muihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekunnioitus lähtee itsensä tuntemisesta. Mieti kuka sinä olet ja mitä sinä olet.

        Jokaisessa ihmisessä on hyviä ominaisuuksia ja huonoja ominaisuuksia. Keskity niihin puoliin itsessäsi, jotka ovat hyviä. Mikä tekee sinusta sinut? Mitä sinä olet nyt ja mitä tahtoisit olla? Pohdi asioita realistisesti, niistä omista lähtökohdistasi. Kukaan ei onnistu kaikessa, eikä kukaan voi olla ihan mitä vain, mutta jokainen voi olla jotakin ja tehdä jotakin, joka tuo itselle hyvää oloa ja josta voi olla jopa ylpeä. Mitä ne asiat ovat sinulle? Älä mieti muita, äläkä vertaa itseäsi muihin.

        Tuo prosessi ei ole nopea. Se ei tapahdu sormia näpäyttämällä. Se lähtee pienistä askelista ja pienistä jutuista. Ne pienet jutut kuitenkin kumuloituvat, kun niitä kertyy lisää. Sama kuin jos alat kuntoilla tyhjästä. Tarvitaan pieniä tavoitteita, joiden saavuttaminen tuo onnistumisen tunteen. Seuraavan tavoitteen pitää aina olla realistinen ja saavutettavissa. Jos sen tavoitteen asettaa heti alkuun liian kauas, niin into pyrkiä sinne loppuu luultavasti kesken.

        Toki itselleen voi luoda jonkin ison tavoitteen, jonne on alussa pitkä matka. Sellainenkin tavoita luo motivaatiota. Oleellista on kuitenkin palastella se pitkä matka sopiviin etappeihin, joista saa onnistumisen tunteita ja joiden kautta itsetunto ja arvostus omaa itseä kohtaan kasvaa pikkuhiljaa.

        Mitään taikasauvaa ja taikasanaa ei kukaan voi antaa. Jokainen meistä on yksilö ja jokainen meistä arvostaa erilaisia asioita. Juuri siksi se ensimmäinen etappi on oppia tuntemaan itseään, löytää niitä asioista, joita itsessään arvostaa ja kehittää sellaisia asioita, joilla on itselle arvoa. Muiden arvostus on toissijaista, eikä sitä kannata itsessään tavoitella. Muiden arvostus tulee tietyltä automaattisesti, kun oppii arvostamaan itseään ja sitä kautta vaatii sitä arvostusta myös muilta. Ja kun arvostaa itseään, niin ei niillä muiden mietteillä lopulta ole enää kummemmin väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo prosessi ei ole nopea. Se ei tapahdu sormia näpäyttämällä. Se lähtee pienistä askelista ja pienistä jutuista. Ne pienet jutut kuitenkin kumuloituvat, kun niitä kertyy lisää. Sama kuin jos alat kuntoilla tyhjästä. Tarvitaan pieniä tavoitteita, joiden saavuttaminen tuo onnistumisen tunteen. Seuraavan tavoitteen pitää aina olla realistinen ja saavutettavissa. Jos sen tavoitteen asettaa heti alkuun liian kauas, niin into pyrkiä sinne loppuu luultavasti kesken.

        Toki itselleen voi luoda jonkin ison tavoitteen, jonne on alussa pitkä matka. Sellainenkin tavoita luo motivaatiota. Oleellista on kuitenkin palastella se pitkä matka sopiviin etappeihin, joista saa onnistumisen tunteita ja joiden kautta itsetunto ja arvostus omaa itseä kohtaan kasvaa pikkuhiljaa.

        Mitään taikasauvaa ja taikasanaa ei kukaan voi antaa. Jokainen meistä on yksilö ja jokainen meistä arvostaa erilaisia asioita. Juuri siksi se ensimmäinen etappi on oppia tuntemaan itseään, löytää niitä asioista, joita itsessään arvostaa ja kehittää sellaisia asioita, joilla on itselle arvoa. Muiden arvostus on toissijaista, eikä sitä kannata itsessään tavoitella. Muiden arvostus tulee tietyltä automaattisesti, kun oppii arvostamaan itseään ja sitä kautta vaatii sitä arvostusta myös muilta. Ja kun arvostaa itseään, niin ei niillä muiden mietteillä lopulta ole enää kummemmin väliä.

        Yksi aina toimiva ohje on olemassa. "fake it till you make it". Joskus sitä joutuu vain kärsimään huijarisyndroomasta ja esittämään olevansa enemmän kuin onkaan, kunnes lopulta sitten on sitä mitä alunperin sanoikin olevansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi aina toimiva ohje on olemassa. "fake it till you make it". Joskus sitä joutuu vain kärsimään huijarisyndroomasta ja esittämään olevansa enemmän kuin onkaan, kunnes lopulta sitten on sitä mitä alunperin sanoikin olevansa.

        En kyllä suosittelisi mitään feikkipersoonallisuuksia pitämään yllä. Vain ja ainostaan hidastaa aitoa oppimisprosessia. Vähän vastuullisuutta neuvoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä suosittelisi mitään feikkipersoonallisuuksia pitämään yllä. Vain ja ainostaan hidastaa aitoa oppimisprosessia. Vähän vastuullisuutta neuvoissa.

        Luulen, että juuri tämän takia ihmiset pitävät sinua nolona reppanana ja nauravat sinulle, kun kömpelösti esität jotain tyhjää esitystä. Ole oma itsesi äläkä teeskentele mitään, niin voit kehittyä ihmsenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä suosittelisi mitään feikkipersoonallisuuksia pitämään yllä. Vain ja ainostaan hidastaa aitoa oppimisprosessia. Vähän vastuullisuutta neuvoissa.

        Tuossa on kyse ihan eri asiasta, kuin feikkipersoonasta. Siinä on kyse siitä, että olet sitä mitä koet olevasi, kunnes se alkaa tuntua luontevalta. Aluksi se ei nimittäni tunnu. Aluksi joutuu ulos mukavuusalueeltaan. Vaan lopulta se alkaa tuntua omalta. Ketään muuta ei tietenkään kannata esittää, vaan ihan omaa itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä suosittelisi mitään feikkipersoonallisuuksia pitämään yllä. Vain ja ainostaan hidastaa aitoa oppimisprosessia. Vähän vastuullisuutta neuvoissa.

        Tuo on erittäin toimiva neuvo kaikessa. Toimii yhtä hyvin uudessa työssä (tai työhaussa), kuin parisuhteessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä suosittelisi mitään feikkipersoonallisuuksia pitämään yllä. Vain ja ainostaan hidastaa aitoa oppimisprosessia. Vähän vastuullisuutta neuvoissa.

        Vaan se on se ainoa toimiva keino. Jos et oikeasti ole itsevarma, niin ainoa keino tulla itsevarmaksi on esittää itsevarmaa, kunnes se alkaa tuntua luontevalta. Tai sitten voi olla pölyrätti lopun ikäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi aina toimiva ohje on olemassa. "fake it till you make it". Joskus sitä joutuu vain kärsimään huijarisyndroomasta ja esittämään olevansa enemmän kuin onkaan, kunnes lopulta sitten on sitä mitä alunperin sanoikin olevansa.

        Totta.


    • Anonyymi

      Sinun täytyy rakastua itseesi. Älä ikinä kuvaile itseäsi reppanana! Ei, ei, ei! Et ole mikään reppana! Olet elämäsi tärkein henkilö. Muut tulevat ja menevät, ei niillä ole väliä (tietenkin kohtelet muita kunnioittaen). Sinä olet nähnyt sun elämäsi onnellisia hetkiä ja onnistumisia, sinä sinnittelit itsesi kanssa ja kestit kaiken kurjuuden. Sinä tunnet kaikki pelkosi ja mieltymyksesi. Joten ET ole reppana, vaan VIP henkilö itsellesi. Tekemäsi virheet ovat oppitunteja, et tietenkään saa itseäsi näistä ruoskia. Sinun onnistumiset eivät ole sattumaa, ne ovat Sinun saavutuksiasi älä ikinä vähättelet niitä. Sinä olet selvinnyt monesta, et ole täydellinen eikä sun pidä ollakaan, mutta olet uniikki ja itselläsi ainoa! Pärjäät ilman muita muttet ilman itseäsi.

      Rakastu itseesi, ole lempeä itseäsi kohtaan. Alussa se voi olla vaikeaa, varsinkin jos olet tottunut, että menneisyyden äänet - vanhemmat, exät, kiusaajat, ilkeilijat- haukkuvat. Erottele nämä äänet kuka sua sisällä haukkuu kun teet virheen, onko se joku menneisyydestä ja kun tunnistat häädä se henkilö päästäsi ja lempeästi selitä itsellesi, ettet sinä ole se joka VIP itseäsi hauku, vaan se menneisyyden ihminen. Sinä opit, olet selvinnyt monesta ja vain sinä yksin tiedät millaista on olla sinä. Ei Sinun ikinä tarvitse hävetä itseäsi. Olet täydellisen epätäydellinen ja paras mahdollinen sinä.

      Kun rakastut itseesi huomaat, ettei muiden mielipiteet enää saa sinua häpeämään. Että ne muut eivät merkitse. Tiedät mitä, miksi ja miten teet elämäsi kanssa ja jos jollekin se ei käy, niin ei käy sitten. Se on hänen ongelmansa.

      Oikein paljon Tsemppiä ja jaksoja sinulle, oman elämäsi VIP!

      • Anonyymi

        Ja kun opit rakastamaan itseäsi, huomaat että muutkin ihmiset alkavat kohdella sinua erilailla. Opit asettamaan muille rajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun opit rakastamaan itseäsi, huomaat että muutkin ihmiset alkavat kohdella sinua erilailla. Opit asettamaan muille rajat.

        Juuri näin. Sen lisään vielä, että omaan ryhtiin kannattaa kiinnittää huomiota. Ja siihen että hengittää keuhkoihin raitista ilmaa. Ei kannata viestiä ulkomaailmalle olemuksellaan, ettei arvosta itseään. Se houkuttelee huonoa seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Sen lisään vielä, että omaan ryhtiin kannattaa kiinnittää huomiota. Ja siihen että hengittää keuhkoihin raitista ilmaa. Ei kannata viestiä ulkomaailmalle olemuksellaan, ettei arvosta itseään. Se houkuttelee huonoa seuraa.

        Jumalauta miten törkeää kommentointia! Ei voi ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalauta miten törkeää kommentointia! Ei voi ymmärtää

        Mitähän törkeää tuossa sitten oli? Jos kuljet pää painuksissa, viestit silloin että kimppuusi on helppo hyökätä. Ihmiset ovat usein täysiä petoja, kyllä itseään täytyy osata suojata ulkoisia uhkia vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän törkeää tuossa sitten oli? Jos kuljet pää painuksissa, viestit silloin että kimppuusi on helppo hyökätä. Ihmiset ovat usein täysiä petoja, kyllä itseään täytyy osata suojata ulkoisia uhkia vastaan.

        Olet vajaa älyllisesti. Lopeta neuvojen jakaminen.


    • Anonyymi

      Vastaa joskus haasteeseen, niin voi olla, että näet sitä todellista reppanuutta sieltä kulissien takaa.
      Tai älä sittenkään. Aika huono neuvo oli ja tosi röyhkee.

    • Anonyymi

      Itsevarmuutta tulee, kun tietää asioista. Jos ei tiedä mitään, niin ei ole autoriteettiä.

    • Sinun pitää osata ensin keskittyä itseesi ja hyvinvointiisi sen sijaan että yrität kerjätä jonkun huomiota väkisin. Itsevarmuus ja onnellisuus tuppaa näkymään väistämättä sisältä ulospäin eri muodoissa.

      Ei tarvitse olla siis mikään ekstrovertti limusiinilla liikkuva somevaikuttaja jos se ei sovi omaan luonteeseesi. Myös salaperäinen ja vaatimaton voi olla kunhan on hienovaraisesti sana hallussa ja pilke silmäkulmassa, sekin on karismaa.

      Tai kuuntele tämä:

      ⸻ ♫✧♫ ⸻

      ♫ Marina — Venus Fly Trap:
      https://open.spotify.com/track/6h7AmUi3ghBeEfsZygAxOd?si=a773d3e7d8ec4e3e

    • Anonyymi

      Miten mun sydämessä on sellainen tosi pehmoinen ja pörröinen paikka tällaisille ihmisille kuin sinä. Että mä tykkään siitä, että ihminen voi olla reilusti ihan auki ja oma itsensä!
      Itse aikanaan tein sellaisen päätöksen, että tuli, mitä tuli, katson aina tulijaa suoraan silmiin häpeilemättä. Hidastan aavistuksen kävelyä ja otan siihen tarkoituksella vähän uteliaisuutta ja pientä uhoa. Ikään kuin voitan sen pelin jo ennen kuin se on alkanut. Lapsena jouduin vähän pelkäämään isompia. Kaupunginosa, jossa kasvoin oli levoton. Päätin, että mua ei hallita pelolla.
      Olen silti aina vähän kadehtinut niitä lapsia, jotka sai olla lapsia. Opin pärjäämään aika varhain itse.

    • Anonyymi

      Yksi keino on myös kasvattaa massaa tai opetella itsepuolustusta. Fyysinen itsepuolustus opettaa myös henkisesti pitämään rajoja. Itsevarmuuteen kasvaa massan mukana :)

      Sitten sulla on Taivaan Isä, joka rakastaa sua äärettömän paljon.

    • Anonyymi

      Se on helppoa. Itse esitän monesta eri syystä kuin en olisi.

    • Anonyymi

      En häpeä itsessäni mitään, sen eli häpeän yli pääsin jo ammoisessa nuoruudessa, kun mua haukuttiin sukunimen takia... venäläinen isä ja siitä tuli jopa kiviä niskaan... mutta löysin ihanan kumppanin, olin 18 v kun tapasin kumppanini ja olimme yhdessä 49 vuotta eli siihen asti kun hän kuoli... hän loi minuun rohkeutta ja uskoa itseeni.

    • Anonyymi

      En ole kynnysmatto. . Mulla on ikää jo liki 70 v mut en ole huonon itsetunnon omaava, vaikka mua on haukuttu läpi elämäni kuka mitenkin, viimeisin haukku tuli mun nykyiseltä ystävättäreltäni juotuaan muutaman oluen hän arvosteli mua ja mun miesystävääni, kuuntelin ja kun aloin tuntemaan huonoa oloa, lähdin vaan pois... tuli vielä arvosteluryöppy tekstarina... mikä mahtaa olla pointti tähän arvosteluun, olen kuulemma määräilevä miesystävääni kohtaan, tämä määräilevyys on kuulemma tätä kun sanon tälle miehelle että nyt lähdetään kotiin... onko tämä määräilyä... ja hän arvostelee tämän miehen ulkonäköä näin että "karvat nousee pystyyn kun katsoo sitä miestä" tämä mies on kurdi, voi olla rasismia noin ylipäätään, minä tykkään miehestä, upea seksissä ja muutenkin kiltti ja siisti ja kohtelias ja huomaavainen... mun yksi miestuttuni kysyi tässä aikoinaan että onko tämä nainen kateellinen kun mulla on tämä mies... no nyt huomaan että on... miten mahtaa mennä meidän reissu, olemme samassa hytissä hän ja minä... ryhmämatka, 2 yötä hyttielämää... voi olla vaikeeta...

    • Anonyymi

      Rakass onnea matkaan mihin ikinä menettekin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe