Miten ihminen on aiemmin tullut toimeen ilman päivittäin käytettäviä hoitotuotteita? On esimerkiksi kasvoille tarkoitettuja puhdistustuotteita, kasvovesiä, seerumeita, praimereita, voiteita jotka valmistavat varsinaiseen meikkiin. Silmänympärysvoiteita, anti-age-voiteita, yövoiteita, uv-suojavoiteita. Vartalonkuorinta ja voitelu erikseen. Jaloille rasvat kovettumien estoon. Puhumattakaan hiustenhoitoaineita. Melkoinen kustannuserä jos kaikkia noita käyttää.
Onko teillä jotkut omat luottotuotteet joita ette vaihda?
Siili
Päivittäisten hoitotuotteiden määrä
17
80
Vastaukset
- Anonyymi
Joku naamaseerumi on aina, vähän kalliimpaa, saattaa olla hömppää, mutta uskon, että virkistää ja pitää nuorena. Laitan sen pestyyn naamaan ekaksi, ei silmien ja suun ympärille ja sitten päivävoide päälle.
Silmänympärysvoide on aina, jotkut kasvovoiteet voivat kirvellä silmänympärystä, ainakin jos menee aurinkosuojaa.
Aurinkosuojaa käytin kasvoihin jo kevättalvella pidemmällä ulkoilulla, kesällä laajenee alue.
Ennen oli kasvonpuhdistusmaito ja kasvovesi. Nyt tuntuu vähän turhalta, luonnonsaippuapesun jälkeen kylmällä vedellä huuhtominen ajaa saman asian. Olen joskus kokeillut neoamiseptillä, jääkö sen jälkeen likaa/meikkiä kasvoihin, Ei jää. Jos pesen kasvot illalla, laitan yövoidetta. Jos ei ole ollut meikkejä ja olen aamulla putsannut, en pese illalla. Turhaa älytön yhden kohdan sutiminen, jos likaa ei ole. En usko että kasvoihini kertyy pölyjä, niin vilkkaassa paikassa en asu.
Shampoo ja hoitoaine kaupasta. Permiksen jälkeen päähän jätettävä hoitosuihke kampaajalta. Vartalovoide, nyt apteekin perusvoide. Jalkavoide ja jalan muotoiset muovipussit. Hieron perunankuorimahanskalla ja luonnonsaippualla joskus ihoa.
Ei ole vakimerkkejä, muttei ihan halvimpia. Kokeilen mielelläni uutta mutta vasta kun edellinen on loppu, haaskeelle ei mene rippeitäkään. Kiva aloitus.- Anonyymi
Valinnan vaikeus tuotteissa. Luvataan yhtä hyvää ja kahta kaunista. Kuitenkin lähtökohta on kunkin ihotyyppi etenkin kasvojen alueella. On kuivaa tai atooppista ihoa, allergioita, rasvaista, couperosa, akne tai sekaihoa. Eri kohtaan kasvoissa pitäisi olla eri tuotteet ja tuotteen sopivuus ei selviä kuin kokeilemalla.
Siili
- Anonyymi
Kahta en vaihda. Vesi ja saippua.
- Anonyymi
Nestemäinen vai palasaippua?
Siili
- Anonyymi
Mikään minkä iholle laittaa ei mene pintaa syvemmälle,
ja lähtee pesussa viemäriin,
mutta voihan sitä ihon kautta rahansa viemäriinkin laittaa.
Erilaisia iho-ongelmia voi auttaa edullisillakin voiteilla esim.
Tummelia kuivaan ihoon.- Anonyymi
Tuosta olen pikkuisen eri mieltä. Esimerkiksi itse olen avun saanut tietystä jalkarasvasta halkeileviin ja kuiviin kantapäihin. Myös kosteusvoide pintakuivalle iholleni on hyvä. Tosin en sitten taas oikein ymmärrä miksi kosteuttamiseen pitäisi olla kasvovesi, seerumi ja kosteusvoide, eikö yksi riittäisi? Ja onko silmänympärysvoiteilla oikeasti merkitystä?
Siili - Anonyymi
Ei taida ihan noin yksiselitteistä olla eli rahat menisivät viemäriin. Kyllä ihonhoidolla voi olla muutakin merkitystä kuin vain kosmeettinen.
- Anonyymi
Ceralan -pesuöljy ja -perusvoide, shampoo ja hoitoaine (Four Reasons) aina ilman silikonia.
- Anonyymi
Hyvin on tullut toimeen ja tulee edelleenkin.Lähes kaikki aloituksessa mainitut tuotteet on turhuuden turhuutta. Niitä käyttäessä menettää vain rahaa. Jos on iho-ongelmia niin kannattaa mennä lääkärille niin saa reseptin kunnolliseen salvaan.
Itselläni ei ole ollut iho-ongelmia koskaan. Pesen kasvot aamuin ja illoin vedellä, ei saippuaa. Vesi huuhtelee pois pintalian, ei siihen ihoa kuivattavaa saippuaa tarvita. Toki käytän saippuaa suihkussa vartalon pesussa mutta en käytä sen jälkeen mitään vartalorasvoja. Hyvin olen pärjännyt, ei kuivaa ihoa. Kesäisin, kun käytän sandaaleita ilman sukkia, kantapäät kovettuvat, silloin hieron jalkoihin erisan kosteusemulsiota, hajusteeton. Käsiä rasvaan vaseline aloe soothella silloin kun on tarvis. Saunassa käynti on ihan parasta ihon hoitoa, saippuaa voi käyttää halutessaan, usein riittää pelkkä vesipesu löylyjen jälkeen. Mitä enemmän ns hoitotuotteita käyttää iholle, niin sitä enemmän iho kuivaa ja ikäänkuin tarvitsee niitä koko ajan.
Mielestäni myös meikkaustuotteet ovat turhuutta. Luovuin niiden käytöstä yli 30 v sitten. Luonnollinen, raikas ja puhdas iho on myös monen miehen mieleen. - Anonyymi
Vesi vanhin voitehista, vesi on *askan lääke.
Kun saippuana käyttää espanjalaista ihoa kuivaamatonta Maja oliiviöljysaippuaa, niin ei tarvitse mitään voiteita. Näin on menty parikymppisestä asti tähän päivään. - Anonyymi
On hyvä jos halvalla pääsee ja on ihonsa kanssa hyvä olla. Otan matkalle kaikeksi rasvaksi vain yhden putken, apteenkin perusvoiteen, minun iholle sopivalla 30 prosentin rasvalla. Hyvä kun putkessa on lukemat sivussa. Sillä myös poistan ripsarin. En pärjäsi pitkään vaikka ihoni näyttää ihan tavallisen sileältä, eikä mitään erikoista vaivaa. Alkaa tuntua kiristävältä. Seerumi, päivä- ja yövoide korjaavat asian kohta ja kasvot tuntuvat joustavilta.
Haluan meikata, olen tehnyt sitä kymmeniä vuosia, kulmat, ripset, luomet sinisellä ja vihreällä vaihtoehdolla vaatteiden mukaan, meikki, poskipuna ja huulipuna, kaikkea niin vähän että moni ei edes huomaa että olen meikannut. Ihmeesti vain olen eri näköinen ilman ja meikin kanssa, jotenkin hohtavampi tai hehkuvampi. En siinä erityisesti miehiä ajattele, ihan yleisesti vain. - Anonyymi
"Miten ihminen on aiemmin tullut toimeen ilman päivittäin käytettäviä hoitotuotteita? "
Nykyisin ihmisellä iho joutuu kovalle koetukselle. Sisäilma kotona, työpaikan ilmastointi, tietokoneet, liikenne, kadulta nouseva pöly, suola, jopa vaatteet esimerkiksi fleecestä lähtevä mikromuovi ym altistaa ihon aivan eri tavalla kuin ennen.
Kasvojen vesipesun jälkeen on pakko laittaa jotain helposti imeytyvää rasvaa, muuten kutisee ja melkein hilseilee iho. Kynsinauhoihin saisi olla tehokkaampaa rasvaa, ovat tulleet röpelöisiksi, Huomaa myös suihkun jälkeen kuinka jalkojen ja säärien iho on aivan rutikuiva. - Anonyymi
Liialla saippualla/pesuaineilla pesemisellä ihmiset ovat saaneet ihonsa oman kosteustasapainon sekaisin ja siksi tarvitaan kaikenlaisia kosteus- ym voiteita.
Vesi ja ylempänä mainittu oliiviöljysaippua säilyttää ihon oman luonnollisen kosteuden ilman että on kuivumista ja hilseilyä.
Nuorena äitinä uskoin tietysti neuvolan ohjeita, ensimmäisen lapsen kanssa neuvottiin kylvettämään lapsi joka päivä, kylpyveteen laitettiin natusan lasten shampoota. Toisen kanssa oli ohjeet muuttuneen ja neuvottiin kylvettämään vain max. 2 kertaa viikossa ja shampootakin neuvottiin käyttämään mahdollisimman vähän. Nyt vuosikymmenet myöhemmin voin todeta että esikoiseni on saanut aina rasvailla ihoaan ja kuopukselleni on riittänyt oliiviöljysaippualla pesu ilman mitään kosteusvoiteita ja iho on paljon parempi kuin esikoisella. - Anonyymi
Porstaan kerran viikossa ihon kunnolla, Luonnonsaippuaa, jalkoihin jopa palamäntysuopaa, karkeaa sientä, pitkävartinen harja ja perusnankuorimahanska osaa ihoa. Perustuu oman pitkäaikaiseen tutkimukseen. Sanotaan että kun rasvoittavia hiuksia pesee liian usein, ne rasvoittuvat entistä tiuhempaan. Siitä päättelin että kun ennen liian kuivaa ihoani jyystää niin sen omat solut alkavat toimia kiihkeämmin ja kehittävät rasvaa ihon pintaan. Näin on omalla kohdalla käynyt, iho on nyt normaali. Kovan kertapesun jälkeen rasvaan kauttaaltaan kevyesti, paitsi selän, niskan ja reisien takaosan, jotka eivät ole koskaan kuivat.. Muun viikon pesut keskittyvät meikit pois, alapesu ja kainalot, muu osa viileällä tai kylmällä vedellä ilman saippuaa. Kantapäihin laitan rasvaa vähän joka suihkun jälkeen ja kävelen hetken varpaillani alasti. Uskon vakaasti tähän tutkimukseeni.
- Anonyymi
Oln sivulla pus 60. Ikäni naisena 69v.Lapsudessani oli kaivovedet Malmilla,Nykyisin Helsinki 70v. Sauna puilla lämitetty ja kaivovedellä keho pestiin.Tuskimpa 50 luku tai 60 luku oli nin paljon ilman saasteita edes? Tai saatvilla suomi rasvoja ymm.Jotka lityy kauneuteen. Teknologia tietokoneet tulivat kotitalouksin pikku hiljaa kaikille mahdolisuus noin 20 vuotta sitten ja tiedon saatavuus,mainonta sinne netti.Hana vedet ,gloria ymm, Kuin sähkö saunat on siis inunkin elämä olllut vuodesta 1967. Joten nekin tekee omansa iholle.Tarvitaan nitä rasvoja,ymm ,hiushoito valmisteita.Kunhan ihmiset katsois edes tuotet joita kehoonhiuksin ,naaman laitaa: Ei ole silikonia.Se on myrkkyä.Sitä käytetän rasvojen ,shampiden ymm.Meikkien: Kostumuksen pitäjänä,Tuoksun,värin ja kestävyyden. Olen ymmärtänyt niin.Minun ajatus,vain aurinkista perjantaita tältä Itä-Helsinki nainen 69v..ps.lukihäiriöinen..
- Anonyymi
Kaipa osa ihmisistä tulee yhä edelleen toimeen ilman noita. Maailma muuttuu ja ihmisten tarpeet ja toiveet sen myötä.
Minä meikkaan ja tietenkin sitä myötä käytän myös puhdistusaineita. Rasvaan vartaloni kerran viikossa vähintään. Hiuksiin käytän shampoota ja muotoilutuotteita. Eläisin kyllä ilmankin mutta tykkään käyttää noita kun niitä kerran on tarjolla. - Anonyymi
Entisvanhaan käytiin kerran viikossa saunassa ja siellä pestiin itsemme putipuhtaiksi.
Nykyään ravataan suihkussa aamuin illoin, vaikka ns. likaista työtä tehdään huomattavasti vähemmän.
Ei ihmisen iho kestä määräänsä enempää klooripitoisella vesijohtovedellä lutraamista ilman kemiallisilla rasvoilla voitelua.
Mökillä kun ollaan koko kesä, järvivedessä uidaan ja järvivedellä pestään, niin iho ei muuta tarvitse ja hiuksetkin muuttuu kuin uusiksi, ihanan pehmeiki ja taipuisiksi, kunnes taas syksyllä palataan kaupunkiin ja ensi suihkun jälkeen kaikki on taas toisin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726243- 1471734
- 1131518
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46942Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢29860Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97846Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan229767- 41759