Ostin sohvakaluston osamaksulla. Osamaksut siirsi myyjäfirma rahoitusthtiölle ja olen maksut siitä lähtien maksanut. Ongelma on se, ettei myyjä ole saanut toimitettua koko kalustoa vaikka aikaa on kulunut jo kolme kuukautta. Hänellä on aina joku pätevä selitys viivästykselle ja hän on hyvä puhumaan.
Mitä olisi syytä tehdä? Onko tässä perusteita vaatia kauppa purettavaksi? Maksaako rahoitusyhtiö rahani takaisin jos kauppa puretaan?
Osamaksut juoksee, tavara ei tule
22
9328
Vastaukset
- kuluttaja-asiamiestä tarvinnut
Muuta en osaa neuvoa, mutta yhden HYVÄN neuvon annan, koska aikaa on kulunut tapauksessasi niin paljon. Ota yhteys välittömästi kuluttaja-asiamieheen! He osaavat ainakin siellä antaa oikeat neuvot, toisin kun täältä saattaa tulla mitä neuvoja sattuu ; )
- kortti
Millä osamaksusyteemillä sinä maksat? Käyttöluotto, Aktiiviraha, Tiliraha jne ?
- Minä.
Osamaksulla eli on vino pino tilisiirtokuponkia ja niillä sitten säännöllisesti maksetaan aina osa velasta pois. Tää on kovin yleistä että siirretään osamaksuvelka rahoitusyhtiölle. Yhden miehen huijarifirma saa rahansa samantien ja rahoitusyhtiöllä on omat voimakeinonsa velan perintään.
Minä. kirjoitti:
Osamaksulla eli on vino pino tilisiirtokuponkia ja niillä sitten säännöllisesti maksetaan aina osa velasta pois. Tää on kovin yleistä että siirretään osamaksuvelka rahoitusyhtiölle. Yhden miehen huijarifirma saa rahansa samantien ja rahoitusyhtiöllä on omat voimakeinonsa velan perintään.
Ilmoitat rahoitusyhtiöön, että tavaraa ei ole toimitettu, ja yhtään maksua et enää maksa, ennenkuin tavara on tullut. Olethan reklamoinut myös myyjälle?
- kortti
Minä. kirjoitti:
Miksi olet maksanut mitään ennenkuin olet saanut tavaran?
Olet tehnyt osamaksusopimuksen, mutta et tiedä kenelle maksat ja millä ehdoilla?
Esim Aktiivirahalla on se systeemi että he lähettävät laskun sen jälkeen kun kauppias on ilmoittanut sen toimitetuksi. Ei siis ole luottoyhtiön vika jos kauppias väittää jo toimittaneensa tavaran sinulle. Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä luottoyhriöön ja ilmoittaa että et ole saanu tuotetta ja et maksa yhhtäkään erää enempää ennenkuin tavara on sinulle toimitettu. - Minä.
kortti kirjoitti:
Miksi olet maksanut mitään ennenkuin olet saanut tavaran?
Olet tehnyt osamaksusopimuksen, mutta et tiedä kenelle maksat ja millä ehdoilla?
Esim Aktiivirahalla on se systeemi että he lähettävät laskun sen jälkeen kun kauppias on ilmoittanut sen toimitetuksi. Ei siis ole luottoyhtiön vika jos kauppias väittää jo toimittaneensa tavaran sinulle. Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä luottoyhriöön ja ilmoittaa että et ole saanu tuotetta ja et maksa yhhtäkään erää enempää ennenkuin tavara on sinulle toimitettu.Minä en ole Minna.
- Minna
Se on Ålandsbankenin rahoitusfirman kautta se osamaksujuttu, mutta ei se niiden syy ole vaan sen myyjän. Se on saanut rahat tuolta rahoitusyhtiöltä varmaan joten se on kertonut sinne toimittaneensta kaluston. Onkohan kyseessä petos?
- kyse on petoksesta
Minna kirjoitti:
Se on Ålandsbankenin rahoitusfirman kautta se osamaksujuttu, mutta ei se niiden syy ole vaan sen myyjän. Se on saanut rahat tuolta rahoitusyhtiöltä varmaan joten se on kertonut sinne toimittaneensta kaluston. Onkohan kyseessä petos?
Kyse on petoksesta. Sovi, että alat maksaa osamaksuja vasta sitten kun tavara on toimitettu. Rehelliselle rahoitusyhtiölle tämä kelpaa. Rahoitusyhtiö voi sitten selvittää sotkut myyjäliikeeen kanssa.
- latkin vettä
Minä. kirjoitti:
osta käteisellä,,,, niin tarvia vinkua
- Toinen Minna
Olisiko firma kenties Suomi-soffa?
- tökkii
Suomi-soffalla tuntuu olevan vaikeuksia saada soffat perille: ensin tuli sohva ilman jalkoja ja käsinojia, sitten (kuukauden päästä) tuli loput osat, mutta käsinojasta oli kierteet rikki=sohva ei vieläkään ole kasassa! Sohvan oli tarkoitus tulla kokonaisuudessaan maaliskuun alkupuolella.Suomi-soffalla on varaa laittaa jokaiseen hesariin sivun kokoinen mainos, mutta käytännössä mikään ei toimi. Ilmoittivat myös, että hyvitystä ei tule. Taitaa peruuntua koko kauppa.- Onneksi en vielä ole maksanut latiakaan.
- Minna
Ei ole Suomi-soffa. On kuitenkin eräs valtalunnallinen huonekalu ketju. Ainakin markkinoivat yhdellä nimellä kaikkialla ja ko nimi lukee liikkeiden seinissä. En tiedä kuka liikkeet omistaa, onko jokin fransishing (jotenkin tuohon suuntaan tuo kirjoitetaan) juttu.
- europamobeln
Minna kirjoitti:
Ei ole Suomi-soffa. On kuitenkin eräs valtalunnallinen huonekalu ketju. Ainakin markkinoivat yhdellä nimellä kaikkialla ja ko nimi lukee liikkeiden seinissä. En tiedä kuka liikkeet omistaa, onko jokin fransishing (jotenkin tuohon suuntaan tuo kirjoitetaan) juttu.
EM siis. Jokainen ketjun yrittäjä toimii itsenäisesti.
- Minna
europamobeln kirjoitti:
EM siis. Jokainen ketjun yrittäjä toimii itsenäisesti.
Ei ollut tuolla nimellä. Kusetettuhan minua on mutta en silti viitsi sanoa firman nimeä.
- ei voi käsittää
Minna kirjoitti:
Ei ollut tuolla nimellä. Kusetettuhan minua on mutta en silti viitsi sanoa firman nimeä.
Kerro nyt ihmeessä että muutkin voi välttää moista kusetusfirmaa?
- jykke
tökkii kirjoitti:
Suomi-soffalla tuntuu olevan vaikeuksia saada soffat perille: ensin tuli sohva ilman jalkoja ja käsinojia, sitten (kuukauden päästä) tuli loput osat, mutta käsinojasta oli kierteet rikki=sohva ei vieläkään ole kasassa! Sohvan oli tarkoitus tulla kokonaisuudessaan maaliskuun alkupuolella.Suomi-soffalla on varaa laittaa jokaiseen hesariin sivun kokoinen mainos, mutta käytännössä mikään ei toimi. Ilmoittivat myös, että hyvitystä ei tule. Taitaa peruuntua koko kauppa.- Onneksi en vielä ole maksanut latiakaan.
Pahasti tökkivät ko. firmassa sekä asiakaspalvelu että toimitukset.
Tilasimme mm. sohvan ja nojatuolin joille sovittin toimituspäivä jota kerran jo sitten siirrettiin (ilmoitivat kyllä muutoksesta !)
mutta sovittuna toimituspäivänä ei huonekaluja näkynyt klo 16:00 mennessä kuten oli sovittu.
Lukuisten puhelujen jälkeen saimme selville että
auto oli vasta lastaamassa ja meille luvattiin ilmoittaa milloin olisi tulossa vaan soittoa ei
kuulunut. Uuden soittokierroken jälkeen ilmeni etä
auto olikin hajonnut joten sovimme kokonaan uuden päivän. Kun tavarat sitten saapuivat, puuttui sohvasta jalkoja sekä tyynyt ja tuoli oli erivärinen kuin oli tilattu. Tuolin osalta saimme onneksi kaupan peruttua, sohvan jalat noudimme myymälästä itse ja sohvatyynytkin tulivat sitten
muutaman viikon päästä melkoisen puelinrumban jälkeen vaan olivat tietysti vääränlaiset.
Uudet tyynyt tulivat sitten n. kuukaden perästä ja niidenkin toimitus oli yhtä tyylikästä kuin aikaisemminkin. Oli sovittu että toimituksesta ilmoitetaan hyvissä ajoin mikä tässä tapauksessa myyjäpuolelta tarkoitti sitä että kuljettaja soitti kun oli saapunut pihallemme ja ihmetteli kun ketään ei ole kotona. Siinä kaveri sitten joutui puolisen tuntia odottelemaan eli taisi taas jonkun huonekalutoimitus myöhästyä odottelun vuoksi.
Olen lähettänyt Suomi-Soffalle 3 kirjallista reklamaatiota mutta mitään vastatusta niihin eikä jättämiimme soittopynntöihin oletullut. Kirjoitin tästä aiheesta jo aikaisemmin ja silloin kyllä SS:sta ottivat yhteyttä ja uhkasivat laittaa asian tutkintaan jos kirjoitusta ei poisteta.Heillä kun meni herne nenään erään käyttämäni vertauksen vuoksi.
No ehkäpä nyt ottavat sitten taas yhtetyttä kun näkevät tämän kirjoituksen. Muuten ei ko. firmaa asiakastyytyväisyys ilmeisesti kiinnosta pätkääkään.
- Minna
Ne tuli nyt!
En ehtinyt vielä ryhtyä edes mihinkään toimenpiteisiin.
Loppu hyvin kaikki hyvin, en kyllä enää osta siitä liikkeestä mitään, kolmen kuukauden toimitusaika on kyllä liikaa.
Myös sen opin, etten suostu maksamaan osamaksuja ennen kuin tavaran saa. - kauppias
Kukaan rehellinen sohvakauppias ei toimi näin. Asiakkaalta otetaan käsiraha ja osamaksuerät alkavat juosta vasta sitten kun tavara on toimitettu.
- Minna
Kusetettu on, mutta olen ostanut tuotteen maksan sen sovitusti ja olen nut myös tuotteen saanut, en ala siitä enempää riitelemään. Kalusto on juuri nyt ihan uusi, se voisi olla jo kolmekuukautta vanhakin.
En ole sen luonteinen, että narisen kovin pienistä, voi sillä kauppiaalla olla ihan oikeitakin ongelmia eikä hän tahallaan yrittänyt minua kusettaa koska toimitti lopulta tavaran heti kun sen sai. En ole kärsinyt lopulta mitään oikeaa tappiota.
En ota kantaa enää mihinkään spekulaatioihin ko firman nimestä.
Kiitti kovasti vastanneille. Mieleen jäi vielä kaihertamaan miten olisi käynyt jos ko firma olisi vaikka kaatunut? Rahoittava pankkihan maksoi kauppahinnan soffakauppiaalle ja minulla oli sopimus kauppahinnan maksamisesta rahoittajalle, olisinko joutunut maksamaan osamaksut loppuun asti vaikken olisi koskaan sohvia saanutkaan? Tässähän oli kai kaksi erillistä sopimusta, kauppasopimus ja osamaksusopimus. Sopimukset olivat siis eri yhtiöiden kanssa enkä tiedä jos toisen sopija osapuolen konkurssi olisi antanut perusteet myös toisen sopimuksen purkamiseen.
Kyseleepi Minna - Ammatilainen
Haista paska et tiedä asiasta mitään.
- miksa31
Ammatilainen kirjoitti:
Haista paska et tiedä asiasta mitään.
..raukkoja se ei oo muuta kun rahan keruuta!!!!!!hoitaisipa muut asiansa kuntoon ensiksi..ei taida olla tällä "brändillä" mitään merkitystä
- miksa31
Minna kirjoitti:
Kusetettu on, mutta olen ostanut tuotteen maksan sen sovitusti ja olen nut myös tuotteen saanut, en ala siitä enempää riitelemään. Kalusto on juuri nyt ihan uusi, se voisi olla jo kolmekuukautta vanhakin.
En ole sen luonteinen, että narisen kovin pienistä, voi sillä kauppiaalla olla ihan oikeitakin ongelmia eikä hän tahallaan yrittänyt minua kusettaa koska toimitti lopulta tavaran heti kun sen sai. En ole kärsinyt lopulta mitään oikeaa tappiota.
En ota kantaa enää mihinkään spekulaatioihin ko firman nimestä.
Kiitti kovasti vastanneille. Mieleen jäi vielä kaihertamaan miten olisi käynyt jos ko firma olisi vaikka kaatunut? Rahoittava pankkihan maksoi kauppahinnan soffakauppiaalle ja minulla oli sopimus kauppahinnan maksamisesta rahoittajalle, olisinko joutunut maksamaan osamaksut loppuun asti vaikken olisi koskaan sohvia saanutkaan? Tässähän oli kai kaksi erillistä sopimusta, kauppasopimus ja osamaksusopimus. Sopimukset olivat siis eri yhtiöiden kanssa enkä tiedä jos toisen sopija osapuolen konkurssi olisi antanut perusteet myös toisen sopimuksen purkamiseen.
Kyseleepi Minnakohta kun kerkee se on VARMA!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802