mielisairaus vai hengellinen rappio?

Anonyymi

Teen tästä viestistä vielä oman avauksen, jonka kirjoitin mielenterveys avaukseen, jos herää joitain ajatuksia jollain...

"No kyllä se vähän viittaa sinne päin. Lapsena käytiin harvoin es seuroissa olin terve, sitte nuorena käytiin enemmän tulin sairaaksi, ajattelin itsemurhaa joka päivä, sitte lopetin seuroissa käymisen ja aloin parantumaan pikku hiljaa kunnes olin lähes terve, sitten menin seuroihin muutaman kerran ja aloin taas sairastaa, mutta lopetin seuroissa käymisen taas fyysisesti ainakin, ja taas aloin parantumaan ja nyt taas lähes terve.
Opillisesti se voi olla oikein tuomita synti synniksi. Mutta ihmisen mielenterveys ei välttämättä erityisherkällä kestä jatkuvaa lyttäämistä ja alaspainamista.

Ehkä siksi joku saarnaaja joskus sanoikin että joka ei tee parannusta/jättää kristillisyyden parempi kuin ei olisi koskaan kuullutkaan kristillisyydestä.

Koska ihminen joka ei tee parannusta es lestojen seuroissa heidän tavalla eli kaulassa ripittäytyminen hän saa saarnasta vaan lyttäämisen olet paska ja joudut helvettiin, mutta vain hän joka käy kaulassa saa synnit anteeksi. Näin se on, kaikki sen tietää, vaikka maailman korvien takia muodon vuoksi sanotaan että kaikki saavat uskoa synnit anteeksi, kuitenkin kaikki tietävät ja se on kirjoittamaton sääntö että vain he jotka ripittäytyvät saarnaajan kaulassa vain he saavat synnit anteeksi.

Ja siksi siellä sairastuu muutama mielenterveys ongelmiin koska kaikilla ei ole voimaa käydä halailemassa jotain , varsinkin kun itsekin olen heteroseksuaali muutenkin, ei huvita jotain hikistä miestä käydä paijaamassa muutenkaan.

Tiivistettynä: jos et ole valmis anomaan syntejä anteeksi saarnaajan kaulassa, mielenterveytesi puolesta parempi kuin et mene seuroihin."

43

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin olen itse ymmärtänyt että itsemurhan jälkeen ainakin joutuu kadotukseen? Joten eikö tässä tapauksessa ole parempi olla käymättä?

      • Anonyymi

        Tarkoitan vain, että tietyssä mielessä se kyltti missä lukee tervetuloa! Ei aivan pidä paikkaansa. Kyllä tervetuloa he, jotka ovat valmiita anomaan syntejä anteeksi saarnaajan kaulassa. Eikö sen voisi kirjoittaa siihen kylttiin jatkoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan vain, että tietyssä mielessä se kyltti missä lukee tervetuloa! Ei aivan pidä paikkaansa. Kyllä tervetuloa he, jotka ovat valmiita anomaan syntejä anteeksi saarnaajan kaulassa. Eikö sen voisi kirjoittaa siihen kylttiin jatkoksi?

        Koska jos he jotka eivät ano syntejään anteeksi saarnaajan kaulassa, eivät saa syntejä anteeksi, niin eiväthän he ole tervetulleita. Joten kyltti on tässä mielessä hieman kyseenalainen. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska jos he jotka eivät ano syntejään anteeksi saarnaajan kaulassa, eivät saa syntejä anteeksi, niin eiväthän he ole tervetulleita. Joten kyltti on tässä mielessä hieman kyseenalainen. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan..

        Mutta toivottavasti teillä kaikilla saarnamiehillä on hyvä omatunto sitten viimeisellä tuomiolla ja kevyt katsoa Jumalaa ja vapahtajaa silmiin, kun seisotte siinä kaikkien heidän kanssa jotka tekivät itsemurhan kun eivät löytäneet toivoa taivaaseen eikä helvettiin. Siinähän sitä sitten tapitetaan napit vastakkain. "Opettajat saavat suuremman tuomion.." että toivottavasti on puhdas omatunto näissä asioissa kaikilla opettajilla, ettei kenenkään itsemurha lepäisi jonkun puhujan omallatunnolla, kuolleelta kun voi olla vähän kenho tai vähintäänkin hankala pyytää anteeksi...ja niin edelleen... Emt edes ite mitä selitän:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta toivottavasti teillä kaikilla saarnamiehillä on hyvä omatunto sitten viimeisellä tuomiolla ja kevyt katsoa Jumalaa ja vapahtajaa silmiin, kun seisotte siinä kaikkien heidän kanssa jotka tekivät itsemurhan kun eivät löytäneet toivoa taivaaseen eikä helvettiin. Siinähän sitä sitten tapitetaan napit vastakkain. "Opettajat saavat suuremman tuomion.." että toivottavasti on puhdas omatunto näissä asioissa kaikilla opettajilla, ettei kenenkään itsemurha lepäisi jonkun puhujan omallatunnolla, kuolleelta kun voi olla vähän kenho tai vähintäänkin hankala pyytää anteeksi...ja niin edelleen... Emt edes ite mitä selitän:)

        Ja siinä on yksinkertaisesti syy miksi lopetin seuroissa käymisen, yksinkertaisesti ei mielenterveys enään kestänyt. Jos joku on sitä joskus miettinyt että miksi, siinä se nyt lukee.
        Mitään pahaa sanottavaa armosta ei ole, siis vapahtajasta ja Jumalasta.
        Ainoastaan tuo mielenterveydellinen puoli.
        Ja sitten pitää tehdä parannusta.
        Se on ihan ok.
        Mut sit jos ei tee, sit ei oo ok,
        Selvä?
        Piste.
        Moi.
        Eli miksi hän ei tee parannusta?
        Se on se kysymys, ei miksi hän ei käy seuroissa, miksi hän on sairas, EI, vaan kysymys on, miksi en tee parannusta?
        Vastaus: Ei HARMAINTA aavistustakaan.


      • Anonyymi

        Kuka sulle sellaista valhetta kertoo että itsemurhasta kadotukseen. Saatanan oppeja. Ei varmasti joudu. Lestat elää outoja oppeja saatanan kanssa ,✡️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sulle sellaista valhetta kertoo että itsemurhasta kadotukseen. Saatanan oppeja. Ei varmasti joudu. Lestat elää outoja oppeja saatanan kanssa ,✡️

        Vai sinä. Ei sinulla ole valtaa lupailla tuollaisia valeheiden mestari.


    • Anonyymi

      Raamatulla voi puolustella itseään oli vastassa kuka tahansa ja niin saada mielenrauhan. Eihän ihmisiin pidä koskaan tukeutua uskossa eikä uskon olla millään tavalla ihmisistä ja heidän opeistaan riippuvaista. Tai jos on, niin silloin kyse harhaopista. Kristuksessa ihminen on aina vapaa ja voi iloista toisista vapaista ihmisistä. Jos menee kyräilyksi, niin heti on saatanalla ja harhaopilla sormet pelissä.

    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Tuossa kuviossa on myös sairauden mitat. Mikähän tarve lestadiuksella on haukkua kaikkia. Sanoisin että kun lestadius seurasi lutheria niin oli tästä sairas versio joka yhä kummittelee siinä luonteessa mukana. Itse en koskaan kuuntele lestadiuksen lukuja enkä lue sen kirjoja. Ne eivät ole raamattu joten siten arvottomia teoksia ja hukkaan heitettyä aikaa. Muuten saatan kuunnella jos ei mene överiksi jollakin puhujalla. Olen ottanut vapauden kuunnella silloin kunnon oikeaa puhetta ja jaksan. Muuten en. Kannustan aloittajaa kuuntelemaan omaa sydäntä ja saa olla juuri sellaisena kun on. Mielenvikaisia on ihan tilastotieteellisestikin joka 10s vastaantulija. Viottuneet ihmiset hakevat turvaa joten tuolla niitä on. Yrittävät saada elämäänsä jotakin. Edes haukkumisen kautta.
      Hyvä aloitus!!!

    • Anonyymi

      Kristinuskossa synnit saadaan anteeksi USKON kautta.

      Mihin siis uskotaan. Sen jokainen voi lukea kolmesta alkukirkon uskontunnustuksesta, joist vanhin on apostolisena uskontunnustuksena tunnettu, alkujaan 0200 luvulta.

      Jumala on jättänyt meille syntille ARMOVÄLINEET. Jumalan Sana, kaste ja HPE.
      Nämä kaikki todistavat Kristuksesta, Jumalan pojasta joka inkarnoitui tähän näkyvään maailmaan neitsyt Marian kohdusta, vaelsi Jumalan tahdon mukaisen elämän, noin 33 vuotta ihmisenä. Vuodatti verensä ja antoi henkensä, uhriksi meidän kaikken ihmisten syntien sovitukseksi.

      Yksi tapa synerinsä vaivaamalle ihmiselle kuulla evankeliumi syntien sovituksesta on ripittäytyminen. Tässäkään ei ole se rippi eikä se kaula, vaan EVANKELIUMIN SANA. Usko kaikki syntisi anteeksi, Jeesuksen ristintyön tähden, kaikki syntisi on Golgatalla jo maksettu, saat sovituksen synneistäsi Jumalalta aivan lahjaksi. Jeesuksen nimessä ja veressä on syntiesi sovitus. Sanoman sovituksesta voi julistaa myös Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Oppi jonka mukaan synnit saisi anteeksi VAIN joidenkin ihmisten suullisen todistuksen kautta, on puhtaasti ihmisoppia. Tosi on, että moni arka on tällaisilla puheilla ahdistettu väärän mahdottomuuden tilaan.

      Siksi terve Kristuksen oppi on aina julistettava puhtaana. USKO evankeliumi syntiesi sovituksesta Kristuksessa Jeesuksessa, niin sinä saat elää. 🙏😇🧡

      • Anonyymi

        Niin kyllä pyhähenki tuli ihmisten avuksi siihen asti kun Jeesus tulee takasin. Kyllä se ihmisiä puhuttaa ja on ihmisen turvana. Ihmiset ovat vain ihmisiä. Syövät ja pierevät. Mikään ihmisessä ei ole hyvä mutta hyvä voi kulkea ihmisen kautta ja mukana.


      • Anonyymi

        Voiko ihminen, jolla ei ole Jumalan Pyhää Henkeä, julistaa toiselle synnit anteeksi?


      • Anonyymi

        Aamen! Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi että se on sittenkin sitä samaa todistuksen sanaa ripissä, että synnit on anteeksi annettu ja maksettu Golgatan ristillä!

        Tuli kyllä avuksi ja tarpeeseen. Kiitos tästä! Mutta mä en vain tiedä, jos menen seuroihin, varmaan taas aivan alasti riisutaan... Sitten tulee taas sama mahdottomuus? Kun pitäisi omalla voimalla tehdä parannusta ja kun ei ole mitään omaa voimaa, kun kaikki voima on siinä pelastuksen sanassa että synnit on anteeksi annettu. Siinä tuleekin se ristiriita, että jos parannuksen teko vaatii sen seurakunnan edessä käymisen, mutta ei ole voimaa siihen, ja voima on siinä sanassa että synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja veressä!
        Eli ikäänkuin pitäisi ensiksi kuulla ne sanat ja vasta sitten olisi voimaa mennä sinne eteen, koska ei ole muuta voimaa kuin vain se voima joka on siinä pelastuksen sanassa, niin juuri siinä tulee se suuri mahdottomuus, ainakin itsellä. Kun pitäisi kerätä voimaa, että saisin kuulla sen yhden sanan, mutta että pääsisin sinne asti, missä sen sanan kuulee, niin se tarvitsisi sen voiman, joka on siinä mitä haluan kuulla. Niin tässä ei ole mitään järkeä, että omalla voimalla pitää kävellä seurakunnan eteen että saa kuulla todistuksen Jumalan voimasta... Siks mä en enää haluakaan koskaan uskoa noin, niin kuin uskoin ennen.
        Enää en halua luopua uskosta Herraan Jeesukseen ja risti kuoleman syntien anteeksi saamisen armoon.
        Vaikka on ne sanat kiva kuulla toisen suustakin, mutta itsellä tulee siitä teko, eli itse teko on siinä suurempi kuin ne sanat että synnit on anteeksi annettu. Sen takia armosta on tullukki mulle omanvanhurskauden teko.
        Armo olikin siinä sanassa eikä siinä teossa. Kyl mä ton nyt ymmärrän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen! Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi että se on sittenkin sitä samaa todistuksen sanaa ripissä, että synnit on anteeksi annettu ja maksettu Golgatan ristillä!

        Tuli kyllä avuksi ja tarpeeseen. Kiitos tästä! Mutta mä en vain tiedä, jos menen seuroihin, varmaan taas aivan alasti riisutaan... Sitten tulee taas sama mahdottomuus? Kun pitäisi omalla voimalla tehdä parannusta ja kun ei ole mitään omaa voimaa, kun kaikki voima on siinä pelastuksen sanassa että synnit on anteeksi annettu. Siinä tuleekin se ristiriita, että jos parannuksen teko vaatii sen seurakunnan edessä käymisen, mutta ei ole voimaa siihen, ja voima on siinä sanassa että synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja veressä!
        Eli ikäänkuin pitäisi ensiksi kuulla ne sanat ja vasta sitten olisi voimaa mennä sinne eteen, koska ei ole muuta voimaa kuin vain se voima joka on siinä pelastuksen sanassa, niin juuri siinä tulee se suuri mahdottomuus, ainakin itsellä. Kun pitäisi kerätä voimaa, että saisin kuulla sen yhden sanan, mutta että pääsisin sinne asti, missä sen sanan kuulee, niin se tarvitsisi sen voiman, joka on siinä mitä haluan kuulla. Niin tässä ei ole mitään järkeä, että omalla voimalla pitää kävellä seurakunnan eteen että saa kuulla todistuksen Jumalan voimasta... Siks mä en enää haluakaan koskaan uskoa noin, niin kuin uskoin ennen.
        Enää en halua luopua uskosta Herraan Jeesukseen ja risti kuoleman syntien anteeksi saamisen armoon.
        Vaikka on ne sanat kiva kuulla toisen suustakin, mutta itsellä tulee siitä teko, eli itse teko on siinä suurempi kuin ne sanat että synnit on anteeksi annettu. Sen takia armosta on tullukki mulle omanvanhurskauden teko.
        Armo olikin siinä sanassa eikä siinä teossa. Kyl mä ton nyt ymmärrän.

        Sano vaa jos kirkastu väärin.


      • Anonyymi

        siinäon saatu sekaisin lähes kaikki perusasiat !

        Kuka Raamatussa uskoo omat syntinsä anteeksi, aloita siitä sotkun selvitys nyt aluksi!

        itten voi miettiä kuka missä j amilloin käytti niitä kuvittelemiasi armonvälineitä, Apostolien joukossa!!

        Lue sitten vaikkapa Hebr kirjeen luku 11 ja koita etsiä niitä välineitäsi sieltä, ok !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäon saatu sekaisin lähes kaikki perusasiat !

        Kuka Raamatussa uskoo omat syntinsä anteeksi, aloita siitä sotkun selvitys nyt aluksi!

        itten voi miettiä kuka missä j amilloin käytti niitä kuvittelemiasi armonvälineitä, Apostolien joukossa!!

        Lue sitten vaikkapa Hebr kirjeen luku 11 ja koita etsiä niitä välineitäsi sieltä, ok !

        Kyllä puhutaan kätten päälle panemisesta monessa paikassa. Eri asia mitä sillä tarkoitetaan. Mutta Jeesus on jo sovittanut maailman synnit, ei tarvita uutta sovitusta, tarvitaan vain usko niin kuin ylempänä sanoi.

        Sitten on paikka taivaan valtakunnan avaimista että ne annettiin Pietarille. Mutta pietarihan oli tunnettu siitä että hän oli uskossa luja,vaikka kielsikin Jeesuksen. Ehkä siinä onkin se salaisuus mitä kyseisellä paikalla tarkoitetaan. Että kysymys onkin uskosta. Että taivaan valtakunnan avaimet onkin sidottu uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puhutaan kätten päälle panemisesta monessa paikassa. Eri asia mitä sillä tarkoitetaan. Mutta Jeesus on jo sovittanut maailman synnit, ei tarvita uutta sovitusta, tarvitaan vain usko niin kuin ylempänä sanoi.

        Sitten on paikka taivaan valtakunnan avaimista että ne annettiin Pietarille. Mutta pietarihan oli tunnettu siitä että hän oli uskossa luja,vaikka kielsikin Jeesuksen. Ehkä siinä onkin se salaisuus mitä kyseisellä paikalla tarkoitetaan. Että kysymys onkin uskosta. Että taivaan valtakunnan avaimet onkin sidottu uskoon.

        Mutta lestadiolaisuudessa halutaan erotella kuollut ja elävä usko, siksi tarvitaan välikappale. Mutta siinä on vaara että Jeesuksen sovitustyö tehdään turhaksi ja aletaan rakentamaan omanvanhurskauden päälle. Jos menee uskossa harhaan, ja alkaa omiin tekoihin turvaamaan. -aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta lestadiolaisuudessa halutaan erotella kuollut ja elävä usko, siksi tarvitaan välikappale. Mutta siinä on vaara että Jeesuksen sovitustyö tehdään turhaksi ja aletaan rakentamaan omanvanhurskauden päälle. Jos menee uskossa harhaan, ja alkaa omiin tekoihin turvaamaan. -aloittaja.

        Eli aloittajan ongelma oli, huom, olen aloittaja, että kun es lestat erottelee elävän ja kuolleen uskon, niin heille ei riitä että uskoo vain että Jeesus on kärsinyt ja kuollut minun syntieni edestä ristin puulla, se on vain uskoa, mutta uskon pitää tulla eläväksi ja eläväksi se tulee vain silloin kuin toinen kristitty todistaa synnit anteeksi, tätä ei voi kieltää kukaan lestadiolainen, koska olen itse kuullut kuin he sanovat näin. Joten avaus ei mun mielestä ollut turha. Koska monta ihmistä kyllä uskoo, mutta koska he eivät tee kaula parannusta niin he ovat siis kuolleessa uskossa ja joutuvat kadotukseen. Niin ei ole tällaisella uskovalla kovin tervetullut olo siellä. Että vasta sitten saa kokea olevansa oikea uskovainen ja oikein elävässä uskossa kun on kaulaparannusta tehnyt. Eli jos menet Es lestadiolaisten seuroihin, niin uskon kanssa, niin se riisutaan sinulta pois ja jos et tee kaulaparannusta niin lähdet seuroista huonompana kuin mitä menit sinne.
        Seuroihin mentäessä oli kuollut usko, pois lähtiessä ei ole sitäkään. Silloin ei ole enään toivoa taivaaseen eikä helvettiin..
        Jos asian kuuluu olla näin, ei siinä mitään, Ihmettelin vaan koko asiaa.. ilmeisesti Es lestadiolaisten mielestä on parempi olla ilman uskoa kuin olla kuolleen uskon kanssa? Koska eihän sellaisella uskolla mitään tee mitä ei ole vahvistettu kaulaparannuksella. Parempi olla ilman uskoa kuin uskon kanssa mitä ei olla vahvistettu. Ns, boostattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli aloittajan ongelma oli, huom, olen aloittaja, että kun es lestat erottelee elävän ja kuolleen uskon, niin heille ei riitä että uskoo vain että Jeesus on kärsinyt ja kuollut minun syntieni edestä ristin puulla, se on vain uskoa, mutta uskon pitää tulla eläväksi ja eläväksi se tulee vain silloin kuin toinen kristitty todistaa synnit anteeksi, tätä ei voi kieltää kukaan lestadiolainen, koska olen itse kuullut kuin he sanovat näin. Joten avaus ei mun mielestä ollut turha. Koska monta ihmistä kyllä uskoo, mutta koska he eivät tee kaula parannusta niin he ovat siis kuolleessa uskossa ja joutuvat kadotukseen. Niin ei ole tällaisella uskovalla kovin tervetullut olo siellä. Että vasta sitten saa kokea olevansa oikea uskovainen ja oikein elävässä uskossa kun on kaulaparannusta tehnyt. Eli jos menet Es lestadiolaisten seuroihin, niin uskon kanssa, niin se riisutaan sinulta pois ja jos et tee kaulaparannusta niin lähdet seuroista huonompana kuin mitä menit sinne.
        Seuroihin mentäessä oli kuollut usko, pois lähtiessä ei ole sitäkään. Silloin ei ole enään toivoa taivaaseen eikä helvettiin..
        Jos asian kuuluu olla näin, ei siinä mitään, Ihmettelin vaan koko asiaa.. ilmeisesti Es lestadiolaisten mielestä on parempi olla ilman uskoa kuin olla kuolleen uskon kanssa? Koska eihän sellaisella uskolla mitään tee mitä ei ole vahvistettu kaulaparannuksella. Parempi olla ilman uskoa kuin uskon kanssa mitä ei olla vahvistettu. Ns, boostattu.

        Ei mitään pahaa sanottavaa kaulaparannuksesta, mutta mietin vaan että onko oikein tuomita heidät kenellä ei ole voimaa kaulaparannukseen? Siis jos kuvitellaan että se olisi oikeasti niin että on elävä ja kuollut usko, niin onko oikein että elävässä uskossa tuomitsevat kuolleessa uskossa olevia?

        Viisaat ottivat öljyä lamppuihinsa...

        Voidaanko sanoa että öljy olisi uskoa, Es lestat ajattelevat että tyhmillä on kuollut usko, mutta sitten voi paikan tulkita myös niin, että puhutaan jumalisuuden ulkokuoresta mutta sisällä ei ole yhtään uskoa. Eli tyhmät olisivatkin tapakristittyjä ilman uskoa.

        Eli olisi kiva kuulla että millä Raamatun paikoilla erityisesti korostetaan että Jumala erottelee uskon. Eläväksi ja kuolleeksi.

        Ainakin yksi on usko ilman tekoja on kuollut!

        Mutta tarkoittaako tämä usko on kuollut vai yksinkertaisesti vain että ei ole uskoa eli merkki muille kristityille että mistä tunnistaa onko vieruskaveri uskossa. Koska sitähän tässä ei selkeästi sanota, että onko kyseessä vääränlainen usko vai ihminen jolla ei ole uskoa ollenkaan eli usko on kuollut pois..jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään pahaa sanottavaa kaulaparannuksesta, mutta mietin vaan että onko oikein tuomita heidät kenellä ei ole voimaa kaulaparannukseen? Siis jos kuvitellaan että se olisi oikeasti niin että on elävä ja kuollut usko, niin onko oikein että elävässä uskossa tuomitsevat kuolleessa uskossa olevia?

        Viisaat ottivat öljyä lamppuihinsa...

        Voidaanko sanoa että öljy olisi uskoa, Es lestat ajattelevat että tyhmillä on kuollut usko, mutta sitten voi paikan tulkita myös niin, että puhutaan jumalisuuden ulkokuoresta mutta sisällä ei ole yhtään uskoa. Eli tyhmät olisivatkin tapakristittyjä ilman uskoa.

        Eli olisi kiva kuulla että millä Raamatun paikoilla erityisesti korostetaan että Jumala erottelee uskon. Eläväksi ja kuolleeksi.

        Ainakin yksi on usko ilman tekoja on kuollut!

        Mutta tarkoittaako tämä usko on kuollut vai yksinkertaisesti vain että ei ole uskoa eli merkki muille kristityille että mistä tunnistaa onko vieruskaveri uskossa. Koska sitähän tässä ei selkeästi sanota, että onko kyseessä vääränlainen usko vai ihminen jolla ei ole uskoa ollenkaan eli usko on kuollut pois..jne...

        Opetuslapsille oli kyllä vääränlaista uskoa kuin he kysyivät kuka meistä on suurin taivaan valtakunnassa!

        Mutta silloin he eivät uskoneetkaan Jeesukseen vapahtajanaan synneille ja syntiturmelukselle vaan lihallisen kunnian takia.

        Siksi on outoa puhetta arvostella uskoa joka turvaa syntien takia uskolla Jeesukseen pelastajanaan. Että kuinka se on kelvoton usko. Vai tarkoittavatko Es lestat että ei se kelvoton usko ole, mutta täytyy vielä tulla puhdistetuksi Jeesuksen verellä. Eli ikäänkuin pelkkä usko ei pesisi puhtaaksi vaan elävä usko tarkoittaa Es termein Jeesuksen veri puhdistusta/priiskoitusta.

        Aika mielenkiintoista, mihin Raamatun sanaan tuo perustuu jos näin on, ja jos ei ole niin korjaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuslapsille oli kyllä vääränlaista uskoa kuin he kysyivät kuka meistä on suurin taivaan valtakunnassa!

        Mutta silloin he eivät uskoneetkaan Jeesukseen vapahtajanaan synneille ja syntiturmelukselle vaan lihallisen kunnian takia.

        Siksi on outoa puhetta arvostella uskoa joka turvaa syntien takia uskolla Jeesukseen pelastajanaan. Että kuinka se on kelvoton usko. Vai tarkoittavatko Es lestat että ei se kelvoton usko ole, mutta täytyy vielä tulla puhdistetuksi Jeesuksen verellä. Eli ikäänkuin pelkkä usko ei pesisi puhtaaksi vaan elävä usko tarkoittaa Es termein Jeesuksen veri puhdistusta/priiskoitusta.

        Aika mielenkiintoista, mihin Raamatun sanaan tuo perustuu jos näin on, ja jos ei ole niin korjaa .

        Tässä ollaan mielestäni aika ytimessä että mikä on ero esikoislestaadiolaisten ja muiden krsitillisten seurakuntien välillä. Eli muilla usko puhdistaa, mutta esikoislestaadiolaisuudessa elävä usko eli Jeesuksen sovinto veri se on ikään kuin erillinen asia. Eli usko ja sovitus/puhdistus on ikäänkuin kaksi eri asiaa.

        Kun muilla kristityillä uskossa on puhdistus

        Niin esikoislestaadiolaisuudessa näyttää olevan niin että uskolla vain vastaanotetaan se puhdistus että puhdistus on kristityn kielen alla, eli kristityn pitää sanoa sanat äänteet, ei riitä että uskova ajattelee mielessä synnit on anteeksi annettu koska Jeesus on kuollut ristillä, vaan pitää sanoa äänen toisen kristityn toiselle.

        Es lestadiolaisuudessa usko ei siis puhdista niin kuin muualla kristillisissä piireissä?

        Uskolla vain vastaanotetaan puhdistus eli sama sana kaikki on täytetty synnin velka on maksettu. Kuin muualla se sisältyy siihen itse uskoon.

        Eli ikään kuin sama asia mutta pilkottu 2osaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ollaan mielestäni aika ytimessä että mikä on ero esikoislestaadiolaisten ja muiden krsitillisten seurakuntien välillä. Eli muilla usko puhdistaa, mutta esikoislestaadiolaisuudessa elävä usko eli Jeesuksen sovinto veri se on ikään kuin erillinen asia. Eli usko ja sovitus/puhdistus on ikäänkuin kaksi eri asiaa.

        Kun muilla kristityillä uskossa on puhdistus

        Niin esikoislestaadiolaisuudessa näyttää olevan niin että uskolla vain vastaanotetaan se puhdistus että puhdistus on kristityn kielen alla, eli kristityn pitää sanoa sanat äänteet, ei riitä että uskova ajattelee mielessä synnit on anteeksi annettu koska Jeesus on kuollut ristillä, vaan pitää sanoa äänen toisen kristityn toiselle.

        Es lestadiolaisuudessa usko ei siis puhdista niin kuin muualla kristillisissä piireissä?

        Uskolla vain vastaanotetaan puhdistus eli sama sana kaikki on täytetty synnin velka on maksettu. Kuin muualla se sisältyy siihen itse uskoon.

        Eli ikään kuin sama asia mutta pilkottu 2osaan.

        Eli tiivistettynä:

        Esikoislestaadiolaisuudessa uskolla vastaanotetaan puhdistus: kristityltä kristitylle suun tunnustuksen kautta: usko kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja usko iloon ja vapauteen asti! Yms omin sanoin ..

        Muualla: puhdistus on siinä uskossa, eli usko itsessään puhdistaa kaikesta synnistä...

        Joten olisi kiva kuulla perustelut kummaltakin puolelta Raamatun sanoin, koska se on kirjoitettu,
        Että vaikka enkeli taivaasta tulisi ja toisin todistaisi, niin älkää uskoko.

        Ja siksi kaikki mitä opetetaan, tulee pohjautua puhtaaseen Jumalan sanaan, ja ei ole muuta puhdasta kuin ensimmäinen Jumalan sana eli mitä on Raamatussa jos yksinkertaisesti uskomme ettei sitä ole väärennetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tiivistettynä:

        Esikoislestaadiolaisuudessa uskolla vastaanotetaan puhdistus: kristityltä kristitylle suun tunnustuksen kautta: usko kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja usko iloon ja vapauteen asti! Yms omin sanoin ..

        Muualla: puhdistus on siinä uskossa, eli usko itsessään puhdistaa kaikesta synnistä...

        Joten olisi kiva kuulla perustelut kummaltakin puolelta Raamatun sanoin, koska se on kirjoitettu,
        Että vaikka enkeli taivaasta tulisi ja toisin todistaisi, niin älkää uskoko.

        Ja siksi kaikki mitä opetetaan, tulee pohjautua puhtaaseen Jumalan sanaan, ja ei ole muuta puhdasta kuin ensimmäinen Jumalan sana eli mitä on Raamatussa jos yksinkertaisesti uskomme ettei sitä ole väärennetty.

        Kumpikin on oikein! Ei kannata kirjoitella silloin, kun ei tunne Raamattua!!!

        Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Sananl. 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikin on oikein! Ei kannata kirjoitella silloin, kun ei tunne Raamattua!!!

        Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Sananl. 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Mutta olen omin korvin kuullut en nyt nimiä sano, kun esikoislestadiolaiset sanovat että usko tulee eläväksi VASTA KUN PYYTÄÄ SYNTEJÄ ANTEEKSI. joten tuo mitä kirjoitit ei pidä paikkaansa esikoislestaadiolaisten seuroissa ja se henki siellä myös on, että he katsovat karsaasti heitä jotka vain uskovat mutta eivät ano syntejään anteeksi. En mä jaksa riidellä, mutta mulle riittää että Jeesus on jo kuollut, en mä etsi mitään uutta. Olisi ollut vain kiva oppia.
        Niin sinä sanot että kummatkin on oikein, sekä usko että parannuksen tekeminen fyysisesti mutta tuo henki eikä opetus ole seuroissa. Elävä usko tulee vasta kun tekee parannusta niin he sanovat.
        Joten kaikki arat ihmiset saa siellä mielenterveys ongelmia.
        Miksi et myönnä kun se on näin, miksi haluat valehdella? Haluatko että mainitsen heidän nimensä joilta olen tämän opetuksen kuullut? Että usko tulee eläväksi vasta kun pyytää syntejä anteeksi.
        Tulee pitkää lista...
        Ja sitte vielä saarnaaja sanoo en taaskaan mainitse huomaatko nimeltä, mutta hän sanoi, "EI, KYLLÄ USKO TULEE YHDELLÄ KERTAA"! Mutta sitten kuitenkin kuulee opetusta että usko tulee eläväksi vasta kuin pyytää synnit anteeksi, "JA KYLLÄ SE IHMISEN PUOLELTA PALJAS USKO MILLÄ SE OTETAAN VASTAAN!" Huomaatko ristiriidan, etkö?
        Siis tuleeko se usko yhdellä kertaa vai ei?
        Otatko tosiaan elävän uskon vastaan kuolleella uskolla?
        Vähintäänkin mielenkiintoista....
        Eli kuolleella uskolla kun teet parannusta, niin saat elävän uskon?

        Eli usko ei tullutkaan yhdellä kertaa vaan 2 osassa!

        Miksi et myönnä kuin omin korvin olen kuullut kuin näin opettavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikin on oikein! Ei kannata kirjoitella silloin, kun ei tunne Raamattua!!!

        Jaak. 5:16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        Sananl. 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        Ap. t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

        Ja en totisesti vaikene niin kauan kunnes kaikki on huudettu julkisesti. Se mikä on salassa tehty, tulkoot julki. Alasti ja raadeltuna aina lähdin seuroista. Alasti ja raadeltuna! Ei ole mitään syytä olla hiljaa. Tulkoot kaikille tiettäväksi.
        Ei ole Jeesus kuollut kirkon kappelissa eikä Laestaadiolaisten komeissa linnoissa, vaan alasti raukka on ristin puulla lyöty kuoliaaksi Golgatan tunkiolla missä roistot ja murhaajat mestattiin. Sieltä vuotaa Jeesuksen sovinto veri vielä tänäkin päivänä kaikki on maksettu ja synnin velka on sovitettu. Ja sitä ei voi yksikään Laestaadiolainen tyhjäksi tehdä, sillä se on totinen viinipuu. Ja antaa hedelmänsä jokainen kuukausi. Ja on kasvanut suureksi puuksi, Kristin usko on levinnyt koko maailmaan. Kiitos siitä Jeesus. !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puhutaan kätten päälle panemisesta monessa paikassa. Eri asia mitä sillä tarkoitetaan. Mutta Jeesus on jo sovittanut maailman synnit, ei tarvita uutta sovitusta, tarvitaan vain usko niin kuin ylempänä sanoi.

        Sitten on paikka taivaan valtakunnan avaimista että ne annettiin Pietarille. Mutta pietarihan oli tunnettu siitä että hän oli uskossa luja,vaikka kielsikin Jeesuksen. Ehkä siinä onkin se salaisuus mitä kyseisellä paikalla tarkoitetaan. Että kysymys onkin uskosta. Että taivaan valtakunnan avaimet onkin sidottu uskoon.

        Niin. Tuntuu hengessä oikealta.


    • Anonyymi

      kyl taitaa kaikilla lestadiolaisilla olla vääristyneet ja vinksahtaneet arvomaailmat

      • Anonyymi

        Lestadiolaisilla on elävä usko ja kuten tässä ketjussa todella hyvin mainittiin, sen uskon tekee eläväksi synnintunnustus. Se, pitääkö kaulailla kuten es lest. vai nostaa käsi pystyyn kuten vl, on aivan sama asia loppupeleissä. Jumala on herättänyt ihmisessä synnintunnon. Sen uskon, miksi Jeesus kuoli. Yleis kristillisissä piireissä uskotaan vain siihen että Jeesus kuoli ja sovitti synnit ja loppu onkin ihmisestä kiinni. Mutta elävässä uskossa=lestadiolaisuudessa, se on syvempi asia, Jumala itse antaa sen uskon ja voiman ja se ie ei ole raskas kantaa, minun ikeeni on kevyt kantaa, sanoi Jeesus. Jos ihminen ei koe vapautusta synneistä synninpäästössä niin silloin sydämen asenne ei ole oikea. Ei tietenkään meille tule joka päivä katumuksen tunnetta, mutta joka viikko, ainakin itse huomaan olevani siinä yhä uudelleen ja uudelleen. Tarvitsen synninpäästön että uskoni pysyy elävänä. Se ei ole koskaan pakkoa, vaan lähtee suoraan sydämestä se halu! Tätä ei vaan ulkopuoliset tajua kun eivät ole itse kokeneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestadiolaisilla on elävä usko ja kuten tässä ketjussa todella hyvin mainittiin, sen uskon tekee eläväksi synnintunnustus. Se, pitääkö kaulailla kuten es lest. vai nostaa käsi pystyyn kuten vl, on aivan sama asia loppupeleissä. Jumala on herättänyt ihmisessä synnintunnon. Sen uskon, miksi Jeesus kuoli. Yleis kristillisissä piireissä uskotaan vain siihen että Jeesus kuoli ja sovitti synnit ja loppu onkin ihmisestä kiinni. Mutta elävässä uskossa=lestadiolaisuudessa, se on syvempi asia, Jumala itse antaa sen uskon ja voiman ja se ie ei ole raskas kantaa, minun ikeeni on kevyt kantaa, sanoi Jeesus. Jos ihminen ei koe vapautusta synneistä synninpäästössä niin silloin sydämen asenne ei ole oikea. Ei tietenkään meille tule joka päivä katumuksen tunnetta, mutta joka viikko, ainakin itse huomaan olevani siinä yhä uudelleen ja uudelleen. Tarvitsen synninpäästön että uskoni pysyy elävänä. Se ei ole koskaan pakkoa, vaan lähtee suoraan sydämestä se halu! Tätä ei vaan ulkopuoliset tajua kun eivät ole itse kokeneet.

        Se on tuttu halu. Koko keskustelu lähtikin siitä, että on ihmisiä jotka haluavat tehdä parannusta ja tuntevat syntinsä mutta eivät saa voimaa anoa syntejä anteeksi toisten kaulassa. Joten kristillisyytenne ei Kohtele tasapuolisesti heitä.

        Kyllä mäkin olen kaulaparannuksesta saanut elävästi kokea armon, mutta ne tapahtuikin seurakunnan ulkopuolella. Seurakunnan sisällä on vain alasti raadeltu ja jätetty verta vuotavana mätänemään ja kuolemaan.

        Ja se ei ole sellaista jota Martti Luther opettaa. Luther sanoo että hyvä saarnamies voi aloittaa kovilla sanoin, mutta ei jätä koskaan epätoivoon kuulijaansa. Ja siinä on koko tämän keskustelun ydin.

        Esikoislestaadiolaisuudessa kaikki jotka eivät, vaikka tuntisivat syntinsä, eivät tee kaulaparannusta jätetään verta vuotavina kuolemaan ja mätänemään.

        Sellainen kristillisyys. Aika reilu eiks vaa, mitäs jos sinne eksyy sokea, kuuro, ja rampa, ja ei pääse omin avuin armon alttarille, jätätte hänetkin kuolemaan ja mätänemään niin kuin raadon?!

        Totisesti on Herra Jeesus maksanut maailman synnit ja kuollut meidän kaikkien syntien edestä!

        Nyt on aika lopettaa paskan vääntäminen ku ei tommonen johda muuhun kuin sisäsiittoisuuteen, eikä Jumala anna siunausta väärintekijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuttu halu. Koko keskustelu lähtikin siitä, että on ihmisiä jotka haluavat tehdä parannusta ja tuntevat syntinsä mutta eivät saa voimaa anoa syntejä anteeksi toisten kaulassa. Joten kristillisyytenne ei Kohtele tasapuolisesti heitä.

        Kyllä mäkin olen kaulaparannuksesta saanut elävästi kokea armon, mutta ne tapahtuikin seurakunnan ulkopuolella. Seurakunnan sisällä on vain alasti raadeltu ja jätetty verta vuotavana mätänemään ja kuolemaan.

        Ja se ei ole sellaista jota Martti Luther opettaa. Luther sanoo että hyvä saarnamies voi aloittaa kovilla sanoin, mutta ei jätä koskaan epätoivoon kuulijaansa. Ja siinä on koko tämän keskustelun ydin.

        Esikoislestaadiolaisuudessa kaikki jotka eivät, vaikka tuntisivat syntinsä, eivät tee kaulaparannusta jätetään verta vuotavina kuolemaan ja mätänemään.

        Sellainen kristillisyys. Aika reilu eiks vaa, mitäs jos sinne eksyy sokea, kuuro, ja rampa, ja ei pääse omin avuin armon alttarille, jätätte hänetkin kuolemaan ja mätänemään niin kuin raadon?!

        Totisesti on Herra Jeesus maksanut maailman synnit ja kuollut meidän kaikkien syntien edestä!

        Nyt on aika lopettaa paskan vääntäminen ku ei tommonen johda muuhun kuin sisäsiittoisuuteen, eikä Jumala anna siunausta väärintekijöille.

        Ja jatkan vielä, älkää uskoko saatanan valheita, kaikki rammat ja raajarikot, kaikki on täytetty ja täydellisesti sovitettu Golgatan keskimmäisellä ristillä vuonna 33 , synnin velka on maksettu, uskokaa iloon ja vapauteen asti. Yksikään synti ei pidä enään vaivaamaan, aina saamme kääntää katseemme ristin puulle jossa riippuu viaton uhri karitsa, synnit ja puutokset on anteeksi annettu. Ja siihen saamme KAIKKI! USKOA! Siihen ei ole yksin oikeus kenelläkään. Sinäkin joka kelvoton olet ja saatanan orjana ollut tähän päivään asti, usko nyt ja katso kuinka suloinen on uhrilammas, yhdessä hetkessä olet puhdas, ja kaikki on anteeksi annettu Jeesuksessa Kristuksessa amen!

        Eikö pidä helmiä antaa sioille? Niinkö ajattelette, mutta paljon enemmin sioille kuin hurskaille farisealaisille jotka eivät parannusta tarvitse.

        Usko siis sinäkin sikopaimen, Jeesuksen ristin tähden, ei hän turhaan kuollut, vaan sinun syntiesi takia, että sinä saisit elää. Ei tästä lähin sinunkaan pidä sikoja paimentaa vaan Herraa Jeesusta ylistämän! Mutta jos et usko et myöskään sitä omista. Ja niin paimennat sikoja hautaan asti.

        Uskosta tulee siis vanhurskaus.!


    • Anonyymi

      "ne on ne vapaat kaupungit ja herran kansan rubiinit!"

      • Anonyymi

        Eri ryhmien panettelussa ei ole mitään asiaa. Panettelija todistaa vain itsestään sen, ettei hän tunne Kristusta. Paskan jauhaminen toisista kristityistä on äärimmäisen typerää syntiä.

        Erilaisilla kristinuskoa tunnustavilla ryhmillä on oikeus toimia RAUHASSA, kenekään panettelematta, perinteisiinsä kuuluvin jumalanpalvelusmenoin.

        Me jotka Jeesuksessa Kristuksessa elämme ja hänessä toimimme, me kerrome täällä ja kaikkialla kristinuskosta. Mihin kristitty uskoo, kuka on hänen vanhurskautensa. Kuka on hänen pyhyytensä ja kuka on Kristukseen uskovan vanhurskaus.

        Kaikki ihmiset ovat kadotuksen ansainneita rikollisia, monessa erehtyviä, tässä ei ole mitään erotusta.
        Jumalan vanhurskauden syntinen voi saada ainoastaan uskomalla Kristuksen lunastustyön omakseen.


        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        Room. 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri ryhmien panettelussa ei ole mitään asiaa. Panettelija todistaa vain itsestään sen, ettei hän tunne Kristusta. Paskan jauhaminen toisista kristityistä on äärimmäisen typerää syntiä.

        Erilaisilla kristinuskoa tunnustavilla ryhmillä on oikeus toimia RAUHASSA, kenekään panettelematta, perinteisiinsä kuuluvin jumalanpalvelusmenoin.

        Me jotka Jeesuksessa Kristuksessa elämme ja hänessä toimimme, me kerrome täällä ja kaikkialla kristinuskosta. Mihin kristitty uskoo, kuka on hänen vanhurskautensa. Kuka on hänen pyhyytensä ja kuka on Kristukseen uskovan vanhurskaus.

        Kaikki ihmiset ovat kadotuksen ansainneita rikollisia, monessa erehtyviä, tässä ei ole mitään erotusta.
        Jumalan vanhurskauden syntinen voi saada ainoastaan uskomalla Kristuksen lunastustyön omakseen.


        Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        Room. 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

        Mielestäsi on oikein että esikoislestadiolaiset nuoret tekevät itsemurhia?
        Okei.
        Asia selvä.
        Avasin keskustelun aiheesta ja kerroin mistä itsemurhat johtuvat. Mutta sattuuhan se totuus.
        Ei tässä mitään sen kummempaa.
        En kiistänytkään esikoislestadiolaisten uskovien uskoa.
        Puhe ei koskaan ollut heistä.
        Jos olisit lukenut muuta kuin omat ajatuksesi olisit
        Huomannut että puhuin esikoislestaadiolaisten piirissä sivuraiteille ajautuneista ja heidän mielenterveys ongelmistaan. Mutta hienosti sivuutit koko asian panetteluna. Asia on kuitenkin faktaa, mutta jos sinua ei kiinnosta että nuorianne tekee itsemurhia, älä sitten tule tänne itkemään jos oma lapsesi tekee itsemurhan.
        Mä toin vain sanan.
        Jos ette ota sitä vastaan, olkaa ilman.
        Mä olen Jumalan edessä puhdas, olen puhunut kaiken minkä Jumala kirkasti.
        Enempää ei ole sanottavaa.

        Ja muistakaa vielä, Kaikki on täytetty! Synnin velka on maksettu! Saamme olla iloisia ja vapaita ja lentää armon vapaassa ilmassa kuin muuttolinnut taivaan alla! Eikä tarvi itse tehdä sen eteen mitään Herra Jeesus on itse tehnyt ja valmistanut sinulle sijan taivaan valtakunnassa! Ristin puulla riippuu viaton uhrikaritsa! Synnit on anteeksi annettu! Amen!

        Ja sinä joka sivuraiteilla vaellat, sinä eksynyt lammas, tule ristin puulle ja katso, sinun herrasi ja sinun vapahtajasi!

        hän roikkuu alasti ja haavoissaan, naulat käsissään ja jaloissaan, että sinä saisit elää! Että sinä saisit iloita ja riemuita, että sinä saisit uskolla vaeltaa vanhurskauden teitä,

        Että sinulla olisi iankaikkinen elämä! Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi on oikein että esikoislestadiolaiset nuoret tekevät itsemurhia?
        Okei.
        Asia selvä.
        Avasin keskustelun aiheesta ja kerroin mistä itsemurhat johtuvat. Mutta sattuuhan se totuus.
        Ei tässä mitään sen kummempaa.
        En kiistänytkään esikoislestadiolaisten uskovien uskoa.
        Puhe ei koskaan ollut heistä.
        Jos olisit lukenut muuta kuin omat ajatuksesi olisit
        Huomannut että puhuin esikoislestaadiolaisten piirissä sivuraiteille ajautuneista ja heidän mielenterveys ongelmistaan. Mutta hienosti sivuutit koko asian panetteluna. Asia on kuitenkin faktaa, mutta jos sinua ei kiinnosta että nuorianne tekee itsemurhia, älä sitten tule tänne itkemään jos oma lapsesi tekee itsemurhan.
        Mä toin vain sanan.
        Jos ette ota sitä vastaan, olkaa ilman.
        Mä olen Jumalan edessä puhdas, olen puhunut kaiken minkä Jumala kirkasti.
        Enempää ei ole sanottavaa.

        Ja muistakaa vielä, Kaikki on täytetty! Synnin velka on maksettu! Saamme olla iloisia ja vapaita ja lentää armon vapaassa ilmassa kuin muuttolinnut taivaan alla! Eikä tarvi itse tehdä sen eteen mitään Herra Jeesus on itse tehnyt ja valmistanut sinulle sijan taivaan valtakunnassa! Ristin puulla riippuu viaton uhrikaritsa! Synnit on anteeksi annettu! Amen!

        Ja sinä joka sivuraiteilla vaellat, sinä eksynyt lammas, tule ristin puulle ja katso, sinun herrasi ja sinun vapahtajasi!

        hän roikkuu alasti ja haavoissaan, naulat käsissään ja jaloissaan, että sinä saisit elää! Että sinä saisit iloita ja riemuita, että sinä saisit uskolla vaeltaa vanhurskauden teitä,

        Että sinulla olisi iankaikkinen elämä! Aamen!

        Esikoislestadiolaiset nuoret eivät tee itsemurhia. Tämä on puhtaasti valetta. Enkä ole kirjoittanut sanaakaan esikoislestadiolaisten nuorten itsemurhista.

        Sen sijaa jumalattomien nuorten keskuudessa itsemurhat ovat lisääntyneet aivan räjähdysmäisesti. - Pysytään siis asiassa.

        Mielisairaudet eivät kuulu sinun toimenkuvaasi, eikä tälle palstalle, joten pidä pienempää lärviä.

        Jokainen itsemurha on liikaa, se on selvä, mutta mielen sairaus ei liity lestadiolaisuuteen mitenkään. Aina joillakin on mieli sairas, aivan kuten jokin muukin sairaus. Näillä ei ole kuitenkaan lestadiolaisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Kristittyjen tehtävä on julistaa evankeliumia Kristuksesta, joka vapauttaa kaikista taakoista. Lestadiolaisten mustamaalaaminen internetin palstoilla kertoo siitä, ettet ole käsittänyt lainkaan vielä kristinuskoa.


    • Anonyymi

      Puhukaa teidän lapsillenne, puhukaa armollisesta herrasta Jeesuksesta, puhukaa ristin puusta, puhukaa kuinka hän on huutanut, kaikki on täytetty! Ei tarvitse mitään UUTTA sovitusta, KAIKKI on sovitettu, HÄN Jumalan ainoa poika, Jota jeesukseksi Kristukseksi kutsutaan, HÄN on jo sovittanut KAIKKI synnit vuonna 33 Golgatan mäellä. EI tarvita mitään uutta sovitusta. Puhukaa lapsillenne. Saatte nähdä, että he iloitsevat ja riemuitsevat.

      Mutta vielä on joitakin, joita saatana saa kiusata valheen verkoilla, ja kannattaa aina muistaa, saatanalla on vain yksi tahto ja se on tappaa. Ja hänellä on kiire. Hänellä ON KIIRE JA HÄN TAPPAA KAIKKI! JOTKA HÄN PYSTYY! TÄYTYY HUUTAA TÄLLE TYHMÄLLE JA HUORUUDEN SUKUKUNNALLE ETTÄ KUULISITTE!

      Puhukaa Jeesuksesta, puhukaa hänen sovitustyöstään. Silloin teidän lapsenne saavat olla vapaita saatanan päälle karkaamisilta. Eikä yhdenkään tarvitse tulla niin saatanan pettämäksi että riistää oman henkensä.

      Vaimon pää on käärmeen rikki musertava. Mutta jos oppiin tule, silloin tulee kristillisyyteen vika.

      Jos uskovalta riistetään usko, silloin hän on saatanan edessä alasti, ja koska hän alasti on, pääsee saatana häntä kiusaamaan, ja koska hän ei ainoastaan kiusaa vaan tahtoo myös tappaa, silloin voi sitten käydä niin että joku onneton riistää henkensä oman käden kautta.

      • Anonyymi

        *mutta jos oppiin tulee vika


      • Anonyymi

        Sen tähden rakkaat nuoret ja vanhat ja kaikki ihmiset. Älkää olko ilman uskoa, vaan uskokaa. Katsokaa ristille, siellä on vapahtaja. Vieläkin vuotaa viattoman veri syntien anteeksi saamiseksi. Joka hetki.


      • Anonyymi

        Joo, kyllä väärä vanhurskaus, ihmisopit ja ihmiskäskyt on väärä tie. Oikea tie on Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tähden rakkaat nuoret ja vanhat ja kaikki ihmiset. Älkää olko ilman uskoa, vaan uskokaa. Katsokaa ristille, siellä on vapahtaja. Vieläkin vuotaa viattoman veri syntien anteeksi saamiseksi. Joka hetki.

        Usko Kristukseen on Jumalan lahja syntiensä tuntoon tulleille, syntiensä sovitusta kaipaaville. Tekopyhät eivät tarvitse pelastusta, ikävä kyllä, he luottavat itseensä.


    • Anonyymi

      Jumala auta kun sairasta porukkaa !!

      • Anonyymi

        Jumala tosiaan auttakoon sinua, että tulisi tuntemaan sairautesi. Sairaille on parantaja, Jeesus Kristus. Ylpeille ja tekopyhille on vain kadotustuuomio edessä, kun henki poistuu ruumiista.


    • Anonyymi

      Tapoja ehtoja ja sääntöjä. Lestadius ei ole jumala eikä tiennyt muuta kun mitä vähäisessä määrin sai. Lapin Maria taisi olla suurin löytö lestadiukselle. Vaikka sekään ei ollut uskon este muuta kun larssille itselleen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe