"Käyttöohjeet" farmariladaan

uunituore ladan omistaja

Eilen hankin timantin viisivaihteisen farmari- Ladan 2104.
Edellinen omistaja oli laittanut kirjasen varmaan paikkaan ja siellä se on vieläkin.
En ole juuri aiemmin ajanutkaat Ladaa ja mielessä pyörii muutamia kysymyksiä: tankin koko (- eli paljonko tankissa vielä bensaa kun valo palaa) rengaspaineet, kulutusarvot, öljyt ym.
Vaikka olenkin naispuolinen autoilija, osaan siitä huolimatta tehdä normaalit hoito- ja yksinkertaiset huoltotoimenpiteet, ja haluan huolehtia autostani.

Mistä saisin käyttöohjekirjan hankittua, vai löytyisikö keskustelijoista joku, joka viitsisi valaista minua?

4

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lada

      Jos 2104 on takavetoinen malli, sen tankin koko pitäisi olla 37 litraa. Farmarimallista en ole aivan varma. Varoitusvalon syttyessä jäljellä on about 5..8 litraa. Aikoinaan omassa Ladassani (sedan 2105) tankin sijainti aiheutti yllätyksen. Koska täyttöputki on lyhyt, tankkasin alussa tietämättäni säiliön aina vain puolilleen ja luulin varotusvalon valehtelevan. Jäin kerran tankin tyhjetessä matkan varrelle, onneksi lähelle huoltoasemaa. Nimittäin bensamittarin pistoolin pitkä piippu ylsi tankin sisään puolivälin korkeudelle. Luulin tankanneeni täyteen. Tosiasiassa tankkini oli vain puolillaan. Opin vähitellen pitämään tankkauspistoolia ylempänä ikään kuin "huulilla" saadakseni tankin täyteen.

    • Ladisti

      Farmarimallin ladan koko on noin 39 litraa, mutta en oo saanu koskaan mahtumaan 32 litraa enempää, vaikka mittari ollu pohjissa. rengaspaineet etu 2.1 ja taka 2.2 jos paljon tavaraa ni sit 0.2 enemmän. Kulutus vaihtelee 7-10 litran välillä riippuen ajotyylistä ja kelistä. Sade kelillä vähemmän. =)valon syttyessä mutkassa tankissa on noin 10 litraa, mut suoralla n.7 litraa. öljyä menee koneeseen koko 4litran kannu, kun vaihdat suodattimenki. suosittelen jotain täyssynteettistä, mutta ei teboilin öljyjä!!!!!!
      Kysele, jos tarvit muuta tietoa.

    • Tietävä

      Ohjeet:starttaa ja laita vaihde päälle ja talla pohjaan sekä AJA PUUTA PÄIN!

      • uunituore ladan omistaja

        ... on noita näsäviisaita reppanoita, joilla ei ole mitään oikeaa asiaa toiselle ihmiselle! Mene terapiaan!

        Muille kiinnostuneille voin kertoa, että olen iloisesti yllättynyt Ladan suhteen; routivalla soratiellä ei Ladalla ole hätäpäivää ajella, kun isommatkaan montut ei tunnu juuri missään!

        Kulutuskaan ei ole ollenkaan sitä luokkaa, mitä tutut pelotteli. Näkyvyyskin on korkeammalta parempi, varsinkin lyhyelle ihmiselle!

        Keväisiä tuulia kaikille.
        Lähde sinäkin Tietävä kunnon ulkoilulenkille, josko sunkin päässäs alkais pyöriä oikeita ajatuksia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      303
      1853
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1715
    3. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1537
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      67
      1510
    5. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      61
      1424
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1255
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1028
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      20
      972
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      972
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      928
    Aihe