Suunnittelen uuden pontikkapannun tekoa.
Rosteri kolonnin tein 100 mm putkesta noin 80 sm korkea.
Toimi melko hyvin.
Kolonni syntyy kuparista ja liitokset pehmytjuotoksella. Miksiköhän kolonnit ovat kuparia?
Millainen rakenne tuloisi monivaihe kolonnissa olla?
Millainen pontikkapannu?
6
815
Vastaukset
- Anonyymi
Englanniksi Reflux still olisi varmaan tehokas ja reflux levyjä saa ostaa valmiina, mutta kovaan hintaan..
Mutta toimisiko sama periaate täyttämällä kolonni lasikuulilla? - Anonyymi
Rankkiin syntyy käymisen tuloksena vetysulfidia. Kupari katalysoi vetysulfidin ja poistaa pontikan makuan ja hajua.
Reflux pannun kuplailulevyt (bubble plates ) tehdään kuparista.
Reflux keittää yhdellä kertaa monta keitosta ( kolmesti tai useammin kirkastettua).- Anonyymi
Omassa kolonnissa on lasimurskaa ja kokemuksen mukaan reflux toimii silläkin.
Mitat kuten aloituksessa ja rosteria.
Ulostulo noin 90 % tavaraa, poistaisiko kupari pontikan maun? - Anonyymi
Rankki on tislausjäte, kun siitä on erotettu alkoholi. Viiiittu kun vituttaa asiasta tietämättömät. Reflux on Suomeksi palautusjäähdytys. Itse osaan tehdä kunnon tislauslaitteet. Orgaanisen kemian pahvit ja lhitsausluokat tehty. No, nyt täytyy taas ottaaa kuppia, heips
- Anonyymi
Teettekä vain omaan käyttöön vai myyttekö?
- Anonyymi
Miten olisi tietokoneohjattu pontikkalaitteisto, ei tarvitsisi kuin jonkin ikivanhan 80-luvun tietokoneen jossa joku MS-DOS 6.22 käyttöjärjestelmä, vaatimukset vain Joystick-portti sekä LPT-portti pitää olla.
Voisi tarkkailla helposti 4:ää eri lämpötilaa ja ohjata 8:aa eri venttiiliä releiden kautta helposti.
Eikä kannattaisikaan mitään monen kymmenen euron arvoista tietokonetta tuollaiseen uhrata, koska se tietokone tuhoutuisi kuitenkin jotenkin vahingossa tuossa hommassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731671
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471268- 661169
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html193930- 44888
- 69778
- 49770
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244537715- 119664
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79640