Rakkaus lähimmäistä kohtaan ei kuole

Anonyymi

Naantali on rakas synnyinkaupunkini ja sitä en koskaan unohda.

15

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylläpäs oli kauniisti kirjoitettu.

      • Anonyymi

        No hyvä. Minä taas olin jopa unohtant missä kaupungissa olin syntynyt. Olen järjestälmällisesti ilmoittanut väärän kaupungin vuosikymmeniä joka paikassa kun kysytään ja nyt se tieto on väärin jokaikisessä rekisterissä. No ei haittaa. Syntymäkaupungistani en muista yhtään mitään enkä edes tästä seuraavasta asuinpaikasta jonka olen väärin ilmoittanut. Seuraavasta sitten on jo vähän muistojakin. Olis vissii pitäny ilmottaa kerimäki ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä. Minä taas olin jopa unohtant missä kaupungissa olin syntynyt. Olen järjestälmällisesti ilmoittanut väärän kaupungin vuosikymmeniä joka paikassa kun kysytään ja nyt se tieto on väärin jokaikisessä rekisterissä. No ei haittaa. Syntymäkaupungistani en muista yhtään mitään enkä edes tästä seuraavasta asuinpaikasta jonka olen väärin ilmoittanut. Seuraavasta sitten on jo vähän muistojakin. Olis vissii pitäny ilmottaa kerimäki ...

        Ne oli aikoja 4vuotiaalle. Asuttiin kuuluisan puukirkon vieressä. Syötiin kalakukkoja ja sai jo saunakaljanakin puolipulloa keppanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli aikoja 4vuotiaalle. Asuttiin kuuluisan puukirkon vieressä. Syötiin kalakukkoja ja sai jo saunakaljanakin puolipulloa keppanaa.

        Savon maalla sykki silloin.


    • Anonyymi

      Naantali ei ole synnnyinkaupunkini. Minut on kuitenkin pantu alulle Naantalissa.

      • Anonyymi

        Naantali ei voi olla kenenkään synnyinkaupunki, ei siellä oo ees synnytysoasastoa missään. Kukaan terveyskeskuksessa synnytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naantali ei voi olla kenenkään synnyinkaupunki, ei siellä oo ees synnytysoasastoa missään. Kukaan terveyskeskuksessa synnytä.

        nykyänsä noin. Aikaseimmin synnytykset tapahtuivat aika lailla kotioloissa. 50 luvulla varmaan ihan oikeastikin Naantalissa syntyneitä on.


    • Anonyymi

      Kävin lähikaupassa (siis Alepa) tankkaamassa puolityhjän jääkaappini sisältöä ennen viikonlopun työrupeamaa, ja poistuessani kaupasta lähestyi minua uloskäynnin välittömässä läheisyydessä n. 12-vuotias paikallinen räkänokka.
      Tämäkin kaveri on pyörinyt kaupan nurkilla useasti tupakkaa ja milloin mitäkin pummaten, muiden samaan ikäluokkaan kuuluvien opiskellessa ahkerasti kivenheiton päässä sijaitsevassa oppilaitoksessa. Seurasin poikasen lähestymistä kauppakassia roikottaen, ja odotin mitä tuolla esipuberteetin kukkasella on mielessä. "Voisitsä käydä ostamassa mulle sikspäkin karjalaa ja punasen äl-ämmän, sellaisen isomman askin?", kysyi nykyinen / tuleva sosiaalitapaus rutistaen ryppyistä kahdenkympin seteliä likaisessa teinipojan kädessään.
      Katsoin pikkumiestä arvioiden ja mietin että eikö se muista kysyneensä minulta tätä samaa noin 20 kertaa vastaukseni ollessa aina sama puolityly ja huvittuneen kielteinen? Nappasin kaverin kaksikymppisen ja laitettuani ostoskassini säilytyslokeroon, marssin takaisin tuonne S-ryhmän ostoparatiisiin. "Äläkä sitten yritä vittu oharia, tai mä vittu teen.... jotain!!!" - huuteli kaveri perääni kun nappasin ostoskorin sisäänkäynnin vierestä.
      Kassalla pakkasin ostokset keltaiseen alepan mainoskassiin, iskin silmää kassatytölle hänen ihmetellessä silmillään ostoksiani, ja painuin kaupan ulkopuolelle jossa varhaisteini jo odotteli kiilto silmissään.
      Kun kaveri sitten avasi "ostoskassinsa" hamuten sen sisältöä, pääsi hänen suustaan sihisevä "Mitä vittua...", kun hän tuijotti muovikassinsa pohjalla odottavia kahta Smurffi-limupulloa, sipsipussia, valion suklaatuuttia ja läjää Muumi-tikkareita. Lämäytin kaverille saman rypistyneen kaksikymppisen takaisin, ja sanoin että nyt ostoskassisi sisältö vastaa minun näkemystäni hänen ikäisensä vaippapöksyn perjantai-llanvietosta, ja kehotin laittamaan yhden vihreän Muumi-tikkarin suuhun (ne on parhaita!) ja lähtemään jolkottamaan kotiaan kohti, ennenkuin suklaatuutti sulaa muovikassissa syömäkelvottomaksi. Muistutin vielä illan lätkämatsista ja kehotin säästämään herkkuja myös otteluun. Annoin vielä matkamuistoksi puhelinnumeroni todeten että jos esim. terve elokuvaharrastus kiinnostaa itsensä tuhoamisen sijaan, niin saa soitella 24/7.
      Kaveri tuijotti minua naamafinnit hehkuen, ja sanoi hassunkuulloisella ja ikäiseltään todellakin kuullostavalla kimeähköllä äänellä "kiitti...ööö.. ja... öh... hyvää viikonloppua", tunki kaksikymppisensä takaisin taskuun ja lähti kohti kaupungin vuokrakiinteistöjä joissa hän nähtävästi vanhempiensa kanssa (toivottavasti) asustelee.
      Katselin hetken tuon nuorisotoivomme askellusta märällä ja halkeilleella asfaltilla, ja ajattelin ettei ikinä saa luovuttaa toivoa oman elämänsä suhteen, eikä koskaan saa lakata välittämästä itsestään eikä kanssa-ihmisistä. Ei koskaan. ❤

    • Anonyymi

      Onko Naantalissa vielä legenraadista kirkonmäkeä?

    • Anonyymi

      Naantaliin voisi muuttaa, mutta se terveyskeskus siellä on huonoissa kantimissa, niin ei voida sinne tulla asumaan.

      • Anonyymi

        Voi vaihtaa raision tkn asiakkaaksi


    • Anonyymi

      kiva kaupunki voisin asuu tuolla

    • Anonyymi

      Me muutettiin pois Naantalista, koska palvelut eivät toimi kunnolla. Myytiin omakotitalo ja muutettiin Raumalle, jossa tuntuu olevan paremmin niin moni asia. Se mikä haiskahti Naantalissa, oli tuo Luonnonmaan ja Naantalin keskusta-alueen jatkuva rakentaminen ja yleensäkin Naantalin kaupunkiin kuuluvien alueiden luonnon, metsien tuhoaminen. Kaivurit, koneet tuhoamassa kauneutta, se riitti meille. Asumme nyt Rauman alueella, emme todellakaan keskustassa siellä. Maaseudulla ja sellaisella alueella, johon ei ole tulossa mitään tuhoavia koneita kaivamaan maata, louhimaan kallioita ja kaatamaan puita.

    • Anonyymi

      Ei rakkaus kuole
      Se vain jättää meidät

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe