Suomi VIHAA Amerikkaa !!!

Järkevä

Miksi suomalaisia riivaa syvä viha U.S.A :ta kohtaan? Mitä niin pahaa Amerikka on meille tehnyt, että sitä pitää vihata?

Jotkut vihaavat jenkkikulttuuria. Se on muka pinnallista. Miksi hampurilaisen syönti on pinnallista, mutta läskisoosin syönti syvällistä? Miksi rock on pinnallista silloinkin, kun se on runollista ja kantaaottavaa, mutta slaavilaishenkiset ranteet-auki-iskelmät syvällisiä? Mitä hienostunutta on suomalaisessa Pekka Puupäässa verrattuna Mikki Hiireen?

Toiset vihaavat jenkkejä, koska he käyvät sotimassa ulkomailla ja puolustavat Israelia. Mutta ovatko he hyökänneet Suomeen? Meille on tavattu hyökätä idästä. Neuvosto-Venäjän aggressioita maailmalla nämä jenkinvihaajat ovat aina pitäneet ihan oikeutettuina. Ja jenkki ei saisi myydä aseita Israelille, mutta venäläiset saavat myydä Palestiinalle. Miksi?

Eiköhän tuohivirsukansan vihaan oikeasti ole kaksi syytä. Toinen on kateus rikasta kansaa kohtaan, jossa sivistymätön duunarikin voi nousta maineeseen ja rikkauteen perustamalla hyvän bisneksen. Suomessa duunari pysyy köyhänä. Toinen syy on Venäjän ihailu. Aikoinaan NL:n henkisen miehityksen vuosina suomalaiset aivopestiin vihaamaan Amerikkaa, ja näiden aivopestyjen lapset jatkavat samaa perinnettä. U.S.A. -viha on kansallinen, hoitamaton trauma.

68

2633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppo

minua ei raha kiinnosta yhtään joten en voi olla kateellinen.
      toiseksi en ihaile venäjää.

• sanot tästä,sillä vihaan yhtälailla sekä Venäjää,
      että USA:a,joten siinä sulle on miettimistä pitkäksi aikaa.

• zzyyzz

on sisäsyntyinen tarve vihata jotain.

Ja nämä pikkupioneerit ja sirolaopiston kasvatit on on jo pienenä aivopesty kohdistamaan vihansa nimenomaan länteen.

Sama henkilöt varmaan viettävät juhlia joulukuun 21 päivä ja surevat maaliskuun viides. Arvaa miksi.

• Järkevä

Näin on! Onkohan punikkitauti perinnöllistä, kuten jotkut syöpälajit? Yhtä tuhoisaa ainakin.

• huu
        Järkevä kirjoitti:

Näin on! Onkohan punikkitauti perinnöllistä, kuten jotkut syöpälajit? Yhtä tuhoisaa ainakin.

teillä järki paljoo päätä pakota!
        Mikä tää teidän missio oikein on?
        Teette ittenne täysin pelleiks ainakin!

• sympatiaa

IMPPERIALISMIA kohtaan. En taida sitä lyhykäisemmin sanoa !

• Järkevä

Nimittäin NEUVOSTOimperialismia kohtaan! Ja panslavistista. Ja arabi-imperialismia.

• miksu-one

olenko mielestäsi neuv.. sori USA-vastainen, joka pitäisi hiljentää, kuten neuvostovastaiset 70-luvulla?

olen kokenut 70-luvun, ja aivan samaa henkeä kuin neuvostovastaisuuden kitkijöissä oli niin on nykyään näissä usanisteissa.

Hyökkäys Irakiin oli laiton, eikä sota siellä ole vielä ollenkaan ohi, vaan tilanne pahenee päivä päivältä muodollisista edistysaskeleista huolimatta.

• II Järkevä

Kukaan ole neuvostovastainen,jos kritisoi kommunismin julmuuksia ja diktatuuria.
        USA on demokratia, ja kukaan ei ole kieltänyt sinua arvostelemasta sitä. Suomessa 70-luvulla jopa Eduskunnassa eräät kommunistit vaativat lakia jossa olisi kriminalisoitu NL:n arvostelu !

Suhteellisuudentajua, poika !

Demokratia ja vapautuminen diktatuurista eivät ole mitään "muodollisia edistysaskeleita", vaan valtava harppaus eteenpäin - meikö perille ?

• Näinhän se
        II Järkevä kirjoitti:

Kukaan ole neuvostovastainen,jos kritisoi kommunismin julmuuksia ja diktatuuria.
        USA on demokratia, ja kukaan ei ole kieltänyt sinua arvostelemasta sitä. Suomessa 70-luvulla jopa Eduskunnassa eräät kommunistit vaativat lakia jossa olisi kriminalisoitu NL:n arvostelu !

Suhteellisuudentajua, poika !

Demokratia ja vapautuminen diktatuurista eivät ole mitään "muodollisia edistysaskeleita", vaan valtava harppaus eteenpäin - meikö perille ?

on.

• Jan-Erik

Kirjoitit täyttä asiaa,paljoa tohon juuri ole lisättävää.

Minunkin mielestäni pikku-pioneerileireillä ja YLE:n propagandalla tehty Amerikanvastainen patologinen viha,johon edes mitään syytä,tulee hoitaa näiden traumaatikkojen osalta kuntoon - olisiko idässä niin suositut uudelleen kasvatusleirit nyt tarpeen :) ?

• Moonman.

Usa on itsekeskeinen ja ympäri maailmaa ryöstelevä paskiainen, eikä se siitä ole vuosin saatossa mihinkään muuttunut. Usa syöksee vallasta demokraattisilla vaaleilla valitutkin maan johtajat, jos sen oma etu niin vaatii. Usa tuki mm. Saddamia ja myi sille tappavia myrkkyjä, joilla Saddam vastaavasti tappoi kurdeja.

Usa ei piittaa muusta kuin omista eduistaan ja siksi se saastuttaa eniten maaimassa, eikä liity ilmastosopimuksiin. Usa on maailman rikollisin maa ja sen vankiloissa istuu suhteessa väkimäärään eniten ihmsiä maailmassa.

Usaa johtaa fakki-idiootti, jonka sanomisia koko maailma nauraa. Bush mm. luuli, että Afrikka on valtio. Pelle mikä pelle.

Jos jotkut idiootit typeryyttään palvovat tätä maata, on syytä vilkaista peiliin.

• Ranuli
        Moonman. kirjoitti:

Usa on itsekeskeinen ja ympäri maailmaa ryöstelevä paskiainen, eikä se siitä ole vuosin saatossa mihinkään muuttunut. Usa syöksee vallasta demokraattisilla vaaleilla valitutkin maan johtajat, jos sen oma etu niin vaatii. Usa tuki mm. Saddamia ja myi sille tappavia myrkkyjä, joilla Saddam vastaavasti tappoi kurdeja.

Usa ei piittaa muusta kuin omista eduistaan ja siksi se saastuttaa eniten maaimassa, eikä liity ilmastosopimuksiin. Usa on maailman rikollisin maa ja sen vankiloissa istuu suhteessa väkimäärään eniten ihmsiä maailmassa.

Usaa johtaa fakki-idiootti, jonka sanomisia koko maailma nauraa. Bush mm. luuli, että Afrikka on valtio. Pelle mikä pelle.

Jos jotkut idiootit typeryyttään palvovat tätä maata, on syytä vilkaista peiliin.

Tiedonantajan kotisivu on taas VAUHDISSA!!!!

• todellisuustajua

Järkevää, on hakea ystävät läheltä ja viholliset kaukaa.
      Neukkula tappoi 60 vuotta sitten Suomalaisia naisia ja lapsia , mutta siitä ei saa puhua . Siispä suurvalta jatkaa samalla linjalla vieläkin , eikä nytkään saa puhua mitää.

Samalla tavalla USA toimii , kun sen tekemiä rikoksia ei ole tuomittu , eikä koskaan tulla tuomitsemaan. Ei se silti tarkoita että kaikkien pitää ne rikokset hyväksyä , olemalla hiljaa.

• Järkevä

Ainoa hyvä kommunisti on, ei kuollut kommunisti vaan, elävä Esko Seppänen. Siinä on mies, joka myös elää niin kuin uskoo. Miksei muka U.S.A :n rikoksia ole tuomittu? Ei ehkä tuomioistuimessa, mutta media lahtaa kyllä jenkit! Aikoinaan neukkujen rikoksia ei otettu esiin Suomen mediassa koskaan, ja vielä äskettäinkin jälkipunikit sulkivat tsetseenisaitin. Jenkkien rikoksista taas vedettiin kohujuttuja ennenkin, nyt vielä tuplasti. Mediaa johtavat Tampereen yliopiston punaisen tiedotusopin laitoksen käyneet reportterit.

• miksu-one
        Järkevä kirjoitti:

Ainoa hyvä kommunisti on, ei kuollut kommunisti vaan, elävä Esko Seppänen. Siinä on mies, joka myös elää niin kuin uskoo. Miksei muka U.S.A :n rikoksia ole tuomittu? Ei ehkä tuomioistuimessa, mutta media lahtaa kyllä jenkit! Aikoinaan neukkujen rikoksia ei otettu esiin Suomen mediassa koskaan, ja vielä äskettäinkin jälkipunikit sulkivat tsetseenisaitin. Jenkkien rikoksista taas vedettiin kohujuttuja ennenkin, nyt vielä tuplasti. Mediaa johtavat Tampereen yliopiston punaisen tiedotusopin laitoksen käyneet reportterit.

kun NL oli vielä voimissaan oli ihan oman edun kannaltakin parempi vähän harkita mitä päästelee suustaan NL:sta.
        tiedäthän, miten kävi DDR:n leipäkapinan 1973, Unkarin kansannousun 1956, Tsekkoslovakian "kevään" 1968 ja Puolan solidaarisuusliikkeen 1981.
        NL oli diktatuuri, joten sitä kannattikin pelätä.

USA sitä vastoin ei ole diktatuuri, joten sitä saa ja pitääkin arvostella sen politiikan epäkohdista. USA:ta voi arvostella pelkäämättä joutua sen miehittämäksi. tai ainakin niin on ollut tähän asti. tällä palstalla esiintyy sellaisia voimia, jotka haluaisivat USA:n miehittävän Suomen...

• Järkevä
        miksu-one kirjoitti:

kun NL oli vielä voimissaan oli ihan oman edun kannaltakin parempi vähän harkita mitä päästelee suustaan NL:sta.
        tiedäthän, miten kävi DDR:n leipäkapinan 1973, Unkarin kansannousun 1956, Tsekkoslovakian "kevään" 1968 ja Puolan solidaarisuusliikkeen 1981.

USA sitä vastoin ei ole diktatuuri, joten sitä saa ja pitääkin arvostella sen politiikan epäkohdista. USA:ta voi arvostella pelkäämättä joutua sen miehittämäksi. tai ainakin niin on ollut tähän asti. tällä palstalla esiintyy sellaisia voimia, jotka haluaisivat USA:n miehittävän Suomen...

Nuo ns. kapinat olivat pienen joukon kapinoita. Miksi muuten se, mikä ei 50- ja 60 -luvuilla onnistunut, onnistui 80 - 90 -lukujen taitteessa? Mieti sitä. Ja Suomen kannalta, jos valtakuntaa olisi johtanut joku muu kuin valistunut yksinvaltias Kekkonen, olisimme jo olleet neuvostotasavalta. Ja USA:n miehitystä en minäkään toivo. Onneksi jenkki miehittää vain epästabiileja valtioita, ja hyvä, että miehittää. Sivistysvaltio ei sodi sivistysvaltioita vastaan, vain epästabiileja ja diktatuureja.

• Järkevä
        miksu-one kirjoitti:

Vielä lisäys. Silloin, kun Puolaa johtanut kenraali Jaruzelski piti maassa yllä sotatilaa, minä olin turistina Gdanskissa, Lenina huta -telakan viereisessä hotellissa. Vappuna, työläisten juhlana, jolloin pelättiin kansan kapinaa. Minä kuljin Solidarnosz -teepaita päällä ja Solidarnosz -badge rinnassa. Joka kadunkulmassa oli poliisipartio, ja he näyttivät pystyyn nostettua peukaloa, tuen tunnusta, minulle turistille. Eivät vieneet kamarille.

• Ranuli
        Järkevä kirjoitti:

Vielä lisäys. Silloin, kun Puolaa johtanut kenraali Jaruzelski piti maassa yllä sotatilaa, minä olin turistina Gdanskissa, Lenina huta -telakan viereisessä hotellissa. Vappuna, työläisten juhlana, jolloin pelättiin kansan kapinaa. Minä kuljin Solidarnosz -teepaita päällä ja Solidarnosz -badge rinnassa. Joka kadunkulmassa oli poliisipartio, ja he näyttivät pystyyn nostettua peukaloa, tuen tunnusta, minulle turistille. Eivät vieneet kamarille.

Ei näy mooman-onen "vastausta" tähänkään ASIAAN, kommunistista vastausta????????

• Hoituri
        Ranuli kirjoitti:

Ei näy mooman-onen "vastausta" tähänkään ASIAAN, kommunistista vastausta????????

Etkö hyvä poika tiedä, että Suomessa saa vielä olla kommunistikin jos haluaa ja minä olen sellainen niinkauan, kun et ole minua tappanut! Minulla on myöskin paljon sukulaisia Usassa, mitä ei sinulla taida olla!

• Järkevä
        Hoituri kirjoitti:

Etkö hyvä poika tiedä, että Suomessa saa vielä olla kommunistikin jos haluaa ja minä olen sellainen niinkauan, kun et ole minua tappanut! Minulla on myöskin paljon sukulaisia Usassa, mitä ei sinulla taida olla!

Hänestä en tiedä, mutta itselläni on kaukaisia sukulaisia Atlantassa, Georgiassa - eikä se ole sama kuin Gruusia-Georgia. Tietääkseni sukulaiseni taistelivat siellä jo 1860-luvulla Konfederaatin sotilaina jenkkejä vastaan (häpeä myöntää, mutta totta!).

• Ranuli
        Hoituri kirjoitti:

Olenhan minä TODENNUT ensimäisestä "moonmannin" "jutusta" lähtien jonka luvin, että tässä on tosi KIREÄ KOMMARI kysymyksessä!!!

• ...
        Ranuli kirjoitti:

Olenhan minä TODENNUT ensimäisestä "moonmannin" "jutusta" lähtien jonka luvin, että tässä on tosi KIREÄ KOMMARI kysymyksessä!!!

KYLLÄ RANSU TIETÄÄ!!!

• sama vanha

En minä ainakaan vihaa amerikkalaisia, eikä minulla ole mitään amerikkalaista kulttuuria vastaan, jos joku pitää amerikkalaisista elokuvista, musiikista, kirjallisuudesta, autoista, ym niin siitä vaan aivan vapaasti. Pidän itsekin amerikkalaisista elokuvista, musiikista yms. ja ne amerikkalaiset mitä ole tavannut ovat olleet fiksuja tyyppejä.

Mutta onko kiellettyä olla kriittinen USA:n hallituksen harjoittamaa politiikkaa kohtaan? Tarkoitatko että pitäisi esim. hyväksyä USA:n harjoittama ulkopolitiikka oikeudenmukaisena ja hyvänä vain siksi että he sattuvat olemaan amerikkalaisia? Eivät kaikki amerikkalaiset itsekään hyväksy oman maansa (sisä- ja ulko)poliittisia ratkaisuja. Et kai sinäkään hyväksy kaikkia Suomen hallituksen ratkaisuja? Vai hyväksytkö?

Nykyinen suuri vastustus (niin Suomessa, muualla Euroopassa kuin eri puolilla maailmaa) USA:ta kohtaan kohdistuu ylivoimaisesti suurimmalta osaltaan USA:n hallitukseen eikä amerikkalaisiin.

USA:n nykyhallituksen pyrkimykset unilateralismiin, jättäytyminen pois monista kansainvälisistä sopimuksista (Kioton ilmastosopimus, Kansainvälinen Haagin rikostuomioistuin), ennaltaehkäisevien iskujen oppi jota Bushin hallinto on julistanut, pyrkimys sanella mitä muiden maiden pitäisi tehdä, toisaalta kyllä vaikuttaa siten että joissakin ihmisissä antipatiaa syntyy, ei vain USA:n hallitusta, vaan myös amerikkalaisia kohtaan.

• z.x.c

Taitaa olla tuo USA vastaisuus maailman laajuista eikä vain Suomalaisten etuoikeus.
      Tuosta rikkaudesta sen verran, että rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Vai kuinka monia slummeja tai kodittomia olet Suomessa nähnyt ? veikkaampa että et kovin montaa.
      Kuinka usein olet uutisista kuullut Suomalaisen opiskelijan vieneen asetta kouluun ja tappanut useita koulu-tovereitaan ? et koskaan.
      Onko sinulla käynyt mielessäkään, että Suomessa et voisi laittaa lapsiasi kouluun tai lääkäriin, jos sinulla ei ole rahaa ? Eipä ole.
      Kolmannes Amerikalaisista elää köyhyysrajan alapuolella, eli mitä tarkoitat USA:n rikkaudella ?
      USA:n valtion velka on lähes 10 000 miljardia dollaria, jälleen mitä tarkoitat USA:n rikkaudella ?
      Voisin jatkaa esimerkkejä vielä pitkään, mutta siintä tuskin olisi mitään hyötyä.

Kerroppa jotain esimerkkejä Venäjän ihailusta.

Ja voin rehellisesti kertoa sinulle, että en todellakaan ole kateellinen USA:lle.

• Järkevä

Ai montako slummia Suomessa? Hervanta, Hakunila, Pallivaha, muitakin on.

• huu
        Järkevä kirjoitti:

kehtaa vastata, tai ainakaan kuulija ei ymmärrä, jos sanot olevasi pallivahasta!
        Rangaistus jo sinänsä!
        Missäpäin Suomea sellainen vahapalli on?
        Hervanta on perseestä nimim. 10 vuoden kokemuksella!

• ex-turkulainen

• z.x.c
        Järkevä kirjoitti:

Tuossa hyvinvointi USA:ssa slummit ovat levyistä kasattuja jonkinlaisia asumuksia, jotka lasketaan tuhansissa.
        Suomen ''slummit'' ovat keskiverto asuntoja moneen USA:n köyhällistön asumukseen verrattuna.

• HUU

• z.x.c kirjoitti:

Tuossa hyvinvointi USA:ssa slummit ovat levyistä kasattuja jonkinlaisia asumuksia, jotka lasketaan tuhansissa.
        Suomen ''slummit'' ovat keskiverto asuntoja moneen USA:n köyhällistön asumukseen verrattuna.

USA:n malli:

http://www.missouritrailertrash.com/

Tähän täytyisi päästä Suomessakin, jos meinataan pysyä kilpailussa mukana

• työtön nro 495785
        Talkkuna kirjoitti:

USA:n malli:

http://www.missouritrailertrash.com/

Tähän täytyisi päästä Suomessakin, jos meinataan pysyä kilpailussa mukana

näkyvät koslat (autot) eivät olleet kyllä mitään loistokkaita amerikanrautoja, vaan ikäloppuja raatoja, joiden hintatasoon olisi suomalaisellakin työmarkkinatukilaisella varaa, ja varsinkin amerikan autojen hintatasossa.

• 1959 Cadillac
        työtön nro 495785 kirjoitti:

näkyvät koslat (autot) eivät olleet kyllä mitään loistokkaita amerikanrautoja, vaan ikäloppuja raatoja, joiden hintatasoon olisi suomalaisellakin työmarkkinatukilaisella varaa, ja varsinkin amerikan autojen hintatasossa.

Totta puhut! Ja kyllä 56 vuotta vanha Amerikan Cadillac aina 1 vuotta vanhan Venäjän Ladan voittaa!

• 1959 Cadillac kirjoitti:

Totta puhut! Ja kyllä 56 vuotta vanha Amerikan Cadillac aina 1 vuotta vanhan Venäjän Ladan voittaa!

sulle laskuvirhe tuossa auton iässä,kun se on minun laskun mukaan 46 vuotta.

• .

"Kuinka usein olet uutisista kuullut Suomalaisen opiskelijan vieneen asetta kouluun ja tappanut useita koulu-tovereitaan ? et koskaan."

• ........
        . kirjoitti:

"Kuinka usein olet uutisista kuullut Suomalaisen opiskelijan vieneen asetta kouluun ja tappanut useita koulu-tovereitaan ? et koskaan."

Paitsi, että on. Eihän tässä ole montaa vuotta kun oli ne kaksi kouluammuskelua siellä Kauhajoella ja jossain muualla. Ja sitten se yksi episodi, kun joku tyhmä oli tuonut puukon kouluun ja sillä uhkaillut (kukaan ei kuollut tai loukkaantunut, mutta silti). Mitäköhän seuraavaksi?

• huu

Ei suomalaiset jenkkejä vihaa, vaan tyhmiä päättäjiä, jotka tekevät sikailupolitiikkaa!
      Heitä ahneita elitistejä ja vallantavoittelijoita taas on joka maassa tasapuolisesti!
      Jenkkilän ongelma on, että se on tälläkertaa täysin paskahattujen vallassa!

• Drifter

olen kanssasi samaa mieltä.
        Ei suomalaiset vihaa tavallisia amerikkalaisia ihmisiä, vaan näitä omaneduntavoittelijoita, joilla ei mitään käsitystä todellisesta elämästä ja työnteosta.
        Jos valtakunnan päättäjät eivät ajattele tulevaisuutta vaan ainoastaan parempiosaisten etuja, ei sellainen voi pitkälle potkia.
        Tällöin luodaan yhteiskuntaan vastakkaisasettelu, jossa saatetaan törmätä yhteen hyvinkin pahasti.
        Johan nyt siellä rikollisuus ja varattomien sekä nälkäänäkevien joukko on hirvittävän suuri.
        Jos hyväosaiset joutuvat omissa asuinalueillaan turvautumaan vartiointiyrityksiin ja elektronisiin turvalaitteisiin säilyttääkseen turvallisuutensa, se kertoo yhteikunnan tilasta.
        Eikä sellainen varmasti ole kenenkään amerikkalaisen etu tulevaisuudessa.
        Aina tarkoitushakuinen eriarvoisuuden luominen jäytää valtion perustuksia ja luo lisää ongelmia.

• Huvittunut

jenkkejä. Suomihan on euroopan amerikkalaisin maa. Kritiikki ja viha ovat eri asiota. Kyllä hyvää ystävää saa kritisoida, jos se tekee väärin.

• Me voitettiin Ruotsi jääkiekon MM-kisoissa 5-1.
        Jii-haa

• miksi kysyt!!!

Jos menet katsomaan kunnissa olevia kirkkomaita, niin näet sankarivainajat. Usa tuki neuvostoliittoa ja varusti punaarmeijan amerikkalaisilla varusteilla. Niillä varusteilla tapettiin Suomalaisia sotilaita. Kirkkomaassa lepaa 100 000 Suomalaista kaatunutta. Luku olisi paljon pienempi jos usa ei olisi tukenut Neuvostoliittoa. Suomesta otettiin maa-alueita usa avustuksella.

• Jussuf (se sama)

Amerikka on monelle myös ihannemaa, joten sen vihaaminen ärsyttää sitten kanssaihmisiä.

Erityisesti persut etsivät koko ajan jotain asiaa josta olla eri mieltä naapurikylän ihmisten kanssa, joten he mielellään vihaavat englanninkieltä jos naapurikylässä sattuu olemaan joku englanninkieltä osaava.

• Not in my name

Mitä höpiset?

Jos muutama punikkiluuseri tai historiaa tuntematon amispelle vihaa USAta, niin se ei tarkoita, että "Suomi vihaa USAta".

• karjalaisäijä77

amerikka on tekopyhä kusipää joka työntää nokkansa joka vitun maa asioihin. En väitä, että suomen täytyisi kallistua itäänpäin muttei hitossa länteen. Eli ruotsiin ja yhdys vitun valtoihin. Kfc on kfc

• klkljgiuggiu

olisiko valtamedia yleisradio ja hesari ja sellaiset opettaneet

• vitunluuseritsaatana

Kylpähä mahtaa Detroitin voittajia naurattaa lueksia suolimenoa24 h palstaa kun kaupunki autioituu raunioiksi mutta se on yksittäisten luusereiden osa vaan voittajat nimittäin senkun vaan tekee voittoa ja se on pääasia.

• Mitä Detroitin

voittajia?

Pistons voitti mestaruuden 2005. Vai oliko se 2004?

Mitä urpo horisee?

• rebel yell

Vapaamuurareiden perustama Yhdysvallat perustuu saatanalliselle manifestille. Ja tämä nähdään ja koetaan joka päivä ympäri maailmaa ihmisten murhaamisena ja kokonaisten kansakuntien sisäisiin asioihin puuttumisena ja sitä kautta suvereenien yhteisöjen vammauttamisena ja kaaoksen kylvämisenä. Kansakuntien tulisikin yksimielisesti tuomita väkivallan käyttö "amerikkalaisen unelman" levityksessä mutta YK vaikenee. Miksi? Koska on pelkkä nukketeatteri jonka lankoja pitelee US of Israel?

• Amerikan herra

Ihan sama jos vihaa Amerikka on turbomahtivaltiosuperjätti että puupäät taida edes tietää että amerikassa on peräti Helsinki niminen kaupunkikin joten jos pöljä menet laukoon että olet helsingiistä niin jenkki ei välttämättä edes ymmärrä että olet jostain v i t u n hevoslandiasta joka on jäässä

• Äläs nyt

Onhan Suomi Oregonin kokoinen kuitenkin - kyllä suomaalaisten viha tuntuu;)

• Hellsinski

Ei USAssa ole Helsinki-nimista kaupunkia, kaksi Stockholmia kylla loytyy.

• Hellsinski

Ei USAssa ole Helsinki-nimista kaupunkia, kaksi Stockholmia kylla loytyy.

• Hellsinski

Ei USAssa ole Helsinki-nimista kaupunkia missaan osavaltiossa, kaksi Stockholmia kylla loytyyy. Knucklehead.

• tästä syystä
    • eI kAPPaLEJAKOJA

Suurvallat on anuksesta mutta tuovat ne omalla tavallaan tasapainoa maailmanrauhaan. Ilman suurvaltoja moni pikkuvaltio olis keskenään aina jossain päin maailmaa kärhämässä. Suurvallat ajavat omia etujaan kaikessa, niin Usa, Venäjä kuin Kiinakin. Mutta eipä ole Suomipojan tarvinnut enää sotimaan lähteä, kohta 70 vuotta rauhanaikaa.

• Niinkf

Trumppia kylläki

• Anonyymi

Mulla on nettiystävii Amerikkassa ja mun äiti just puhu hirveen rasistisesti amerikkalaisia vastaan, teki pahaa mun ystäviä kohtaan en tiiä jaksanko pitää meidän välejä ees kasassa jos sama jatkuu, lyhyesti sanottuna ihan vituttaa kaikki mitä kuulin äidilt, siis mitä pahaa amerikka oikeesti on tehnyt meille?? vaikk mäkin vihaan Trumpii ja sen juttuja ei vihaa silti kannata antaa amerikkassa asuville jotka eivät edes ole vastuusta koko jutustu, vituttaa

• Anonyymi

Mitä outoa siinä on? Vihaahan pohjois koreakin etelä koreaa.

• Anonyymi

Ei suomalaiset vihaa jenkkejä, mutta venäläisiä halveksitaan.

• Anonyymi

Usastahan tämä kapitalistinen markkinatalous on lähtöisin. Ja se on pahinta laatua olevaa syöpää kansalaisille.

• Anonyymi

En itse ainakaan vihaa USA:ta. Olen oleillut siellä jonkin aikaa pariinkin kertaan . Maassa on paljon hyvää, etenkin kun sitä katselee keskiluokan asuttamilta turvallisilta alueilta.

Sen sijaan Trumpin hallintoa kohtaan tunnen suurta epäluottamusta ja jopa halveksuntaa. Tämän tunteen jakavat useat jenkkiläiset demokraatit ja nykyään myös yhä useampi republikaakien eturivin vaikuttaja on kääntänyt Trumpille selkänsä aivan julkisesti.

Kannattaa muistaa, että vaikka Hilary Clinton oli epäsuosittu elitistisen maineensa johdosta, hän sai enemmän ääniä kuin Trump. Suomen järjestelmässä Clintonista olisi tullut pressa.

• Anonyymi

Vihaan Amerikkaa, koska sielläkin on annettu STM:n kannasta poiketen suosituksia käyttää maskia.
      Lisäksi Ameriikassa yksityiset terveysfirmat tekevät coronatestauksia.
      Olen todella vihainen Ameriikalle, että menevät tällaista tekemään vastoin SDP:n perusperiaatteita.
      Suomessa tuli vähän coronauhreja, kun noudatettiin SDP:n 1903 Forssan kokouksen ohjelmajulistusta.
      (Vielä paremmin pärjäsivät Uganda ja Eritrea, ei yhtään coronauhria.)

• Anonyymi

Ainoa maa joka kylvää tuhoa ja sotii ympäri maailman.
      Pitäisikö tuosta vielä tykätä??????

• Anonyymi

SDP on tarttunut kivääriin viimeksi 1918 pyrkiessään edistämään rauhanaatettaan.

SDP ei ole virallisesti taistellut aseellisesti muissa maissa.

• Anonyymi

Eniten sekaantunut sotiin viimeisen 100 vuoden aikana = USA.
        Hyökännyt, järjestänyt vallankaappauksia, rähinöitä, salamurhia ym.
        Tuota pitäisi vielä kunnioittaa.
        Sääliä ja inhoa korkeintaan.

• Anonyymi

Jenkit hävinneet kaikki sodat mutta tappoivat 3miljoonaa vietnamilaista,turhaan, onko se ihannemaa kuten ei venäjäkään

• Anonyymi

Vaihtoehdot Suomessa ovat joko ihannoida Amerikkaa tai kannattaa punavihreää aatetta?

Jos vastustaa punavihreää pakkososialisointia, on Ameriikan ihannoija (kuten kaikki muutkin ei-sosialistit) ?

Kyseessä on luokkien välinen taistelu: sorretut työläiset vastaan riistävät kapitalistit.

Yhteiskunnan omistama joukkokulkuväline vastaan amrikkalaistyylinen yksityisauto.

Kenen autolla ajelet, sen leipää syöt.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4899
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3840
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3611
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3279
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1961
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      185
      1833
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1696
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe