Tiesittekös lapset, että vaikka palkkatulon saajan veroprosentti voi olla vaikka 0%, niin tuensaajan ei kuitenkaan yhtään vähempää kuin 16,5%, ja tuensaajan veroprosenttia ei saa muutettua muuten kuin soittamalla. Ei siis OmaVerossa.
Tämä olikin sitten hieno upea yllätys 18v työelämässä olleelle ja sitten työkyvyttömäksi joutuneelle.
Eivät siis nipistä tuista suoraan vaan käyttävät verolaitosta aseena tässä.
Perusvalitusta: Kyllä huomaa, että uudet tuulet puhaltaa kaikessa, kun on päättäjäsukupolvi vaihtunut.
Sitä en ymmärrä, että miksi moni asia pitää tehdä kieroilemalla nykyään.
Toimeentulotuen saajan epäreilu verotus
Anonyymi
2
109
Vastaukset
- Anonyymi
Toimeentulotuki on verovapaata eli veroprosentti täysi 0. Siinä sinulle "epäreilua".
- Anonyymi
Jos tarkoitat etuuden (työttömyyspäivärahaa, sairauspäiväraha) verotusta, niin tällainen verotuskäytäntö on ollut jo kauan. Ei todellakaan ole mikään uusi juttu, että etuuden verotus on kovempaa kuin palkan. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että etuudesta ei peritä työttömyys- ja eläkevakuutusmaksuja kuten palkasta.
Verokortin etuudelle voi tehdä myös omaverossa, ei tarvitse soittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824757- 1842063
- 1321762
- 1741390
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161261- 351086
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj161027- 78983
- 52966
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh299962