Hei kaikille! Osaisikohan kukaan arvata tai tietäisikö täällä ketään mikä voisi olla jäähdytinnesteen vähenemisen syy, kun auto on 2015 mallinen Honda Cr v diessel ja ajettu 100 000km ja viimevuonna vaihdatutin huollossa ensimmäisen kerran itse jäähdytinnesteet autoon ja olin hankkinut sen auton vasta pariviikkoa ennen ennen huoltoa. Kun hain auton huollosta niin nesteen pinta säiliössä oli max merkin kohdalla, mutta se väheni jo parissa viikossa minimi merkin kohdalle. Kävin huoltamolla näyttämässä sitä ja he sanoivat siellä, että se on ihan normaalia, että kun nesteet on vaihdettu juuri niin voi alkuun vielä pientä alenemaa olla ja sitten he täyttivät säiliön uudelleen max merkkiin asti. Uskoin ja ymmärsin huoltamossa kerrotun, että pinta voi vaihdella ja en puuttunut asiaan enään mitenkään ja seuraavalla viikolla lähdin autolla kesäloman viettoon viikoksi helsingistä pohjoiseen rovaniemelle ja reissun aikana kilometrejä kertyi reilu 2000km ja jonka aikana tarkkailin kokoajan nesteen tasoa, mutta joka ei muuttunut ollenkaan matkan aikana.
Nyt kuluneen vuoden aikana olen joutunut täyttämään säiliön minimi tasosta maximi tasoon kaksi kertaa noin 4-5 kuukauden välein ja olen ajanut vuoden aikana noin reilu 9000km ja minkäänlaista vuotoja/pisaroita ole nähnyt maassa tai konehuoneessa, eikä öljyn seassa ole näkynyt vaahtoa tai öljypinnan taso olisi muuttunut. Katsastuksesta meni kuukausi sitten läpi ilman ongelmia, eli ei päästöissäkään siis pitäisi olla mitään, eli nestevuotoja moottorin sisällä, jos päästömittaukseen on luottamista? Nesteen pinta jatkaa edelleen laskuaan joten olen miettinyt, että olisivatko huoltamolla voineet täyttää järjestelmän todella huolimattomasti sekä ilmata huonosti, jolloin järjestelmä laskee edelleen vieläkin kunnes on täynnä vai mahtaakohan olla kyseessä jokin mikro vuoto jossakin?
Onko muita ideoita joita voisi olla?
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Jäähdytinnesteen outo väheneminen
Anonyymi
1
83
Vastaukset
- Anonyymi
Painetta systeemiin ja tarkkaillaan aleneeko paine.
Jos alenee, niin jossain on vuoto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831449Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671235Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78791