Ystäväni sanoi, että kaikki jumalat mukaan luettuna Raamatun Jumala ovat mielikuvituksen tuotetta ja siten satua eivätkä lainkaan todellisia.
Mietin tämän argumentin totuusarvoa noin sekunnin tuhannesosan tai sitä vähemmän ja tajusin heti, että tottahan se on: fiktiotahan ne ovat.
Tämän tajuttuani ryhdyin heti tuumasta toimeen ja en tehnyt yhtään mitään. Olin toki tajunnut jo syntymästäni asti sen, että jumalat ja uskonnot ovat fiktiota, joten jatkan nyt elämääni entiseen malliin... :)
No tämä nyt on parasta mitä olen koskaan kuullut!
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ystäväsi ei ole Jumala, mutta uskot häneen sokeasti, vaikka et tietenkään pysty tietämään, puhuuko hän faktaa, koska hän on oman subjektiivisen mielensä vanki. Kukaan ei pysty todistamaan omia aatoksiaan ja henkisiä kokemuksiaan todeksi.
- Anonyymi
Uskotko sinä sokeasti lahkojohtajasi puheita? Mistä tiedät, että hän puhuu faktaa? Pystytkö sinä itse todistamaan omat aatoksesi todeksi? Etkö sinäkin ole oman subjektiivisen mielesi vanki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskotko sinä sokeasti lahkojohtajasi puheita? Mistä tiedät, että hän puhuu faktaa? Pystytkö sinä itse todistamaan omat aatoksesi todeksi? Etkö sinäkin ole oman subjektiivisen mielesi vanki?
Saarnaaja puhuu totta, jos puhuu Raamatun kanssa yhtäpitävästi. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olen subjektiivisen mieleni vanki ja kiitän siitä Jumalaa riemuiten, että Hän on selkeästi ja selkokielellä ilmoittanut itsensä ja tahtonsa minulle henkilökohtaisesti. Sinulle ateisti, on turha tässävaiheessa todistaa mitään. Saatanan sokaisemat silmäsi eivät vielä näe totuuksia. Sinun on itse hankittava todisteesi. Aloita lukemalla psalmeja, rukoillen Pyhää Henkeä avaamaan noita ihmeellisiä jakeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olen subjektiivisen mieleni vanki ja kiitän siitä Jumalaa riemuiten, että Hän on selkeästi ja selkokielellä ilmoittanut itsensä ja tahtonsa minulle henkilökohtaisesti. Sinulle ateisti, on turha tässävaiheessa todistaa mitään. Saatanan sokaisemat silmäsi eivät vielä näe totuuksia. Sinun on itse hankittava todisteesi. Aloita lukemalla psalmeja, rukoillen Pyhää Henkeä avaamaan noita ihmeellisiä jakeita.
Taitaa sulla olla tylsä elämä? Ei ole tarpeaksi haasteita?
- etkö osaa tehdä mitään itse "
Jahas, ja missä todisteet?
että äänet päässäsi ei oo omaa hulluuttasi vaan Jumalan
ettet alkoholistu kuin palstan evankelistat
varoitan sua :()
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17411323/1-poistin-evankelointini-ja-aloin-juoda - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinun on itse hankittava todisteesi. "
Heh!
Koulutuksesi, tai muuta kautta et siis ole oppinut, että todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä, eli tässä tapauksessa sillä, joka väittää jonkun jumalan olevan olemassa?
No, ehkä asia vielä avautuu sinulle...
- Anonyymi
Minä juttelen Jumalan kanssa päivittäin. Tänäänkin hän sanoi minulle, että pari päivää tässä vielä pitää poutaa, mutta helatorstaina tulee vettä kuin Esterin persvärkistä. En tiedä, ketä Esteriä hän tarkoitti, mutta pakkohan se on uskoa, jos itse Herra näin sanoo.
- Anonyymi
Taitaa sulla olla tylsä elämä? Ei ole tarpeaksi haasteita?
- Anonyymi
Joo ystävä sanoi? Seuraavaks varmaankin saadaan 100% varmuus, kun vielä Ukraina kertoo ja Brittitiedustelu todistaa?
- Anonyymi
CIA on jo aikoja sitten todistanut, että Jumalaa ei ole olemassa, ja Mossad sitä ennen. :L)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CIA on jo aikoja sitten todistanut, että Jumalaa ei ole olemassa, ja Mossad sitä ennen. :L)
Jahas, ja missä todisteet?
- Anonyymi
> tajusin heti, että tottahan se on
Ateismi pähkinänkuoressa:
tämä on totta, koska minä sanon tämä on totta, koska minä sanon tämä on totta.... :D- Anonyymi
Tieteellinen tutkimus tukee ajatusta, jonka mukaan Jumalaa tai jumalia ei ole, mutta se ei tue lainkaan näiden olemassa oloa. :)
Anonyymi kirjoitti:
Tieteellinen tutkimus tukee ajatusta, jonka mukaan Jumalaa tai jumalia ei ole, mutta se ei tue lainkaan näiden olemassa oloa. :)
Et siis ymmärrä mitä on tiede.
Tiede on menetelmä jolla etsitään selityksiä ja sitä mikä on totta. Tiede ei itse ole ateistinen eikä teistinen, se on tavallisen arkijärjen jatke joka on hiotumpaa ka kehittynempää kuin arkijärki. Jumalia eikä uskoa tiede ei tarvitse.
- Anonyymi
Melkeen jokainen juuri syntynyt tajuaa hetkessä. Se on elämän todellisin tapahtuma.
- Anonyymi
jumalahan meille oli Venäjä,mutta usko sum-kansalle tuli hiidenkirnuista,eikä pappien saarnoista,toki papit olivat sanoneet että Jeesus on Kallio ,mutta nähdessään hiidenkirnun he tajusivat ,että tämä on se Kallio johon me tahdomme uskoa -luonnon keskellä mieli hieman rauhoittuu ja helvetin tilalle tulee suomalainen(saamelainen)peruskallio Itsenäisyys on sekä illuusio,että paradoksi Venäjän keisari Elisabeth lupasi Suomelle itsenäisyyttä:"sum-kansan edustaja katsoi vasemmalla silmällä itärajan suuntaan -joslähdette taistelemaan Ruotsia vastaan:"Suomi käänsi oikean silmänsä länteen Ruotsia kohden.Et voi lähteä vastakkaisiin suuntiin samanaikaisesti>se on ahneutta, sota tuli mutta itsenäisyyttä ei koska>se on paradoksi sum-kansalla oli poikkeuksellinen äly päästää venäläiset länsirannikolle ilman kahinaa,vai oliko se tuon Elisabethin sana:"Saatte itsenäisyyden, jos lähdette meidän kanssa Ruotsia vastaan".Sitä ennen Itämaalla sumeineen oli erittäin hyvät välit 50%:n veroineen:"Missä oli se hiidenkirnut kun itsenäisyyttä tarjottiin ,no sehän oli ollut saamelaisten omaisuutta>ahneus ei voi olla itsenäisyys>sota ei myöskään saa innoittaa itsenäisyyteen>siitä seuraa että 'itsenäisyyttä 'ei ole rauhanomaisissa kulttuureissa, autonomia on sitä että suurempi valtio hallitsee pienempää,ja antaa itsemääräämisoikeuden omista asioistaan. Voisiko olla toisinpäin,ei pienempi valtio tai kunta on aina suuremman kokonaisuuden alainen siitä seuraa;itsemäärmisoikeus>on suurempi kuin itsenäisyys,koska täytyy ottaa suuremmat kokonaisuudet huomioon,itsenäisyys on paradoksi,eli ahnusvirhe kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973