Varokaa Osuuspankkia

Anonyymi

Osuuspankkia ei anna minulle oikeutta käyttää omaa tiliäni. Koko perheelläni on ollut 60-luvulta asti kaikki pankkitilit Osuuspankissa. Vaadittiin sitä, että saatiin laina talon rakentamiseen. Se laina on maksettu, eikä ole ollut tiliylityksiään, paitsi viimeisen vuoden aikana: johtuen Osuuspankin omista toimista.

Minulle ei aikoinaan myönnetty edes pankkikorttia, kun oli työtön. Sitten se pakotettiin ottamaan. Sama oli luottokortin kanssa, kun olin edelleen työtön. Sitten sekin pakotettiin ottamaan. Isäni, joka ei ymmärrä vieläkään mitään Internetin, tietokoneen tai edes kummankaan käytöstä yhtään mitään: hänelle vaan lyötiin pankkitunnukset kouraan. Häneltä Ei millään tavalla edes kysytty, että tietääkö hän edes millä puolen tietokonetta istutaan. Tai että onko hänellä edes tietokonetta puhumattakaan intranetiä. Isä ei ole kertaakaan käyttänyt niitä, eikä myöskään kirjastoa. Minä puolestani en saanut tunnuksia.

Sitten jossain vaiheessa tuli korkeamman tahon päätös (laki) jonka mukaan pankkien asiakkaiden piti saada pankkitunnukset. En tiedä koska, sillä minä en niitä saanut. Niistä ei tullut edes tiedotusta, että olisi voinut varautua. Ne menivät jonkin toisaalle. Hyvin hoidettu Osuuspankki. Ne ei varmistaneet, että olisin saanut tunnukseni. Se jolle ne menivät, on ystävällisesti ollut käyttämättä niitä. Minulla on vahvasti käsitys, että Osuuspankki rikkoi tässä jotenkin lakia tai ainakin hyviä tai asiallista käytöstä. Minut on asetettu eriarvoiseen asemaan muiden asiakkaiden kanssa.

Olen siis maksanut laskuja käteisellä tai ystävällisten sukulaisteni kautta. Olen myös aikoinaan liittynyt Osuuspankin jäseneksi ja minulle kertyi bonuksia, joita voisi käyttää laskujen maksuun: ei vaan onnistu, kun ei ole niitä tunnuksia. Bonuksilla olisi myös voinut ostaa alennuksella jotain hyödyttömiä arvotavaroita (joiden hinta vaikutti hinattu ylös). Pohjola vakuutus tarjosi vakuutusta bonusten katteeksi. Meni halpaan ja otin Vakuutuksen. Täysin hyödytön: se on voimassa vain, kun olen sadan km päässä kotoa. Eikä minulla ole varaa matkustaa. Bonukset loppuivat ja sitten Pohjola alkoi vaatia rahaa tästä hyödyttömästä vakuutuksesta. Ja ulosottoa (niin miten minä maksaisin, kun ei niitä pankkitunnuksia).

Ilman pankkitunnuksia en saa verokorttia, lääkäriaikaa, koronatodistusta, pääsee varamaan laboratorioaikaa. hakea passia, en pysty vaihtamaan tunnussanaa yliopistolla tai edes päivittämään sitä yms. ja en pysty kirjautumaan mihinkään verkon kautta tapahtuviin palveluun. Kiitos vaan Osuuspankki. Osuuspankki ilmoitti, että voin saada uudet pankki tunnukset (no, minä oikeastaan haluan ne alkuperäiset joita en saanut), mutta täytyy olla passi. Jota en siis saa, kun ei ole pankkitunnuksia. Jota en voi edes hakea, kun ei ole pankkitunnuksia, Kotipaikalla ei ole edes poliisilaitosta. Ja sinnekin pitää varata aika pankkitunnuksilla.

Konttorissakaan en voi käydä, kun se lähti koko paikkakunnalta muiden pankkien mukana. Tosi fiksua. Tietäkää että lain mukaan pankki on velvollinen tukemaan paikkakunnan toimia (kuten urheilu seuroja yms.). Eli jos koti paikkakunnallasi ei ole pankkikonttoria, sinun rahojasi käytetään jonkun ison kaupungin toimien tulemiseen. Ei sinun kotikuntasi. Niin ja ajanvaraus pankki konttoriin tapahtuu verkkotunnusten avulla. Kiitos vaan osuuspankki.

Koska asun kasvavalla paikkakunnalla, tänne tulee jonain päivänä toinen pankki. Hyvästi silloin Osuuspankki. En todellakaan suosittele teitä. No kevään laskennassa näemmä teidän tuottonne on vähentynyt roimasti.

51

1984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä oli tämän sepustuksen pointti?

      • varottaa toisia. Eikös se lue otsikossa?
        Osuuspankki katsoo oikeudekseen sortaa osaa asiakkaistaan. Rahat kelpaa mutta palvelua ei saa.


      • Anonyymi
        peb1 kirjoitti:

        varottaa toisia. Eikös se lue otsikossa?
        Osuuspankki katsoo oikeudekseen sortaa osaa asiakkaistaan. Rahat kelpaa mutta palvelua ei saa.

        Näin tapahtui tänään. Menin Kuopion Osuuspankkiin aikomuksena maksaa lasku. Se ei onnistunut. Laskua ei voinut maksaa! Alas on "palvelu" ajettu.
        Ennen ei olisi isoa vaivaa tarvinnut asiakkaan laskuasian vuoksi nähdä vaan olisi pystynyt maksamaan laskun kaupassa asioinnin yhteydessä maksulaitteella johon laskun viivakoodin näytti kun pankkikortti oli sisällä ja homma oli sillä selvä.
        Nykyisin yritetään keinotekoisesti saada ihmisille perintätoimistoja kimppuun keinottelemalla jotta olisivat vielä huonommassa asemassa olevia orjia porvareille.
        Valtion valvonnassa pitäisi roistomainen riistotoiminta olla. Pankin maksut sen kun härskisti nousee mutta palvelustaa ei ole enää tietoakaan.
        S-pankissa olisin asioinut seuraavaksi laskun takia mutta siellä oli pitkä jono, noin 30 asiakasta ennen minua enkä ollut yhtään varma onnistuuko laskun maksaminen sielläkään vaikka tilillä rahaa ja käteisenä joten annoin olla. On kohtuutonta odotuttaa noin kauaa asioimaan pääsyä.
        Naapuri lupasi auttaa asiassa kun kerroin tapahtuneesta. Ilman hänen apuaan olisi joku roistorobo päässyt kimppuuni koska asian hoitaminen on tehty mahdottomaksi.
        Vielä, Kuopion Puijonkadun Osuuspankista lähtiessä yritin maksaa torin R-kioskilla laskun (n.19e) mutta sinne ei voinut käteisellä maksaa, edes pientä laskua. Myyjä kyseli pankkikorttia ja kerroin etten kortilla voi maksaa, nostaa vain käteistä automaatilta minkä just olin tehnyt. Myyjä kysyi milläs sinä sitten meinasit maksaa johon ihmeissäni vastasin että käteisellä, rahalla. Laskussa oli viivakoodikin joka vaadittiin.. Turha vaiva sekin oli. Turhaan näin ison vaivan tänään ja aikaani tuhlasin hirveästi.
        Vihastuttaa vieläkin. Pettynyt olen.
        Hyvässä pankissa johtaja olisi ongelman ilmetessä tullut paikalle kysymään asiakkaalta, kuinka voin olla avuksi. Näin ei Op:ssa käynyt vaan lasku jäi maksamatta. Jäykkää, osaamatonta toimintaa. (Meinasin kadulla kysellä ventovierailta apua maksamiseen koska jokaisen väitetään olevan netissä ja siellä asioivan!)
        Ikäni olen sen pankin asiakas ollut, tämä oli sitä kiitosta pitkästä asiakkuudesta?
        Kuinka syvään tietty kansanosa antaa itseään kyykyttää?


    • Anonyymi

      Kyllä sinun pitää saada omat pankkitunnukset, iske vaikka nyrkkiä pöytään, se on lakisääteinen juttu. Jos pankki on ehtinyt antaa tunnuksesi jo toiselle, ei muuta asiaa. Epäilen kuitenkin että noin olisi tapahtunut. Sitten saat kylmästi uudet tunnukset ja vanhat väärällä henkilöllä olevat mitätöidään pankin toimesta.

      Laki muuttui 5 vuotta sitten. https://www.fine.fi/ajankohtaista/uutinen/mita-ovat-peruspankkipalvelut.html

      Nykyään kaikki ovat oikeutettuja peruspankkipalveluihin. Omaa pankkiaan voi vaihtaa niin usein kuin halua<, eikä pankki voi kieltäytyä avaamasta tiliä tai antamasta maksukorttia ja verkkopankkitunnuksia.

      Osuuspankilla on nykyään muuten oma neuvontanumero seniorikansalaisille.

      Numero ja muuta tietoa seniorikansalaisille löytyvät tältä sivulta https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/teemat/seniorit . Puhelu maksaa 17 snt minuutissa.

      • Anonyymi

        Arvaas mitä olen tehnyt. Kolmesti. Eri konttoreissa.
        Konttoreita on vaan vaikea löytää... varsinkin sellaista joka olisi auki. Yleensä kaikkiin pitää varata aika - ja se onnistuu vaan pankkitunnuksella. Nekin johon pääsee aikaa varaamatta: on vaan muutaman tunnin auki jonain päivinä viikolla. Kävin oven takana turhaan useasti.

        Asiakkaalla on siis umpikuja, kun pankki töppää...
        Siksi minä kirjoitin tämän tekstinkin.
        Soittamisessa on se vika että minulla on kuulovamma,
        Enkä usko sen auttavan ("tämä on meidän käytäntö" -hahaa)…. mutta otettaan vaan puhelusta ekstramaksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaas mitä olen tehnyt. Kolmesti. Eri konttoreissa.
        Konttoreita on vaan vaikea löytää... varsinkin sellaista joka olisi auki. Yleensä kaikkiin pitää varata aika - ja se onnistuu vaan pankkitunnuksella. Nekin johon pääsee aikaa varaamatta: on vaan muutaman tunnin auki jonain päivinä viikolla. Kävin oven takana turhaan useasti.

        Asiakkaalla on siis umpikuja, kun pankki töppää...
        Siksi minä kirjoitin tämän tekstinkin.
        Soittamisessa on se vika että minulla on kuulovamma,
        Enkä usko sen auttavan ("tämä on meidän käytäntö" -hahaa)…. mutta otettaan vaan puhelusta ekstramaksu.

        Vissiin liikaa vaadittu työttömältä, että on 10v aikana kerran ajoissa 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaas mitä olen tehnyt. Kolmesti. Eri konttoreissa.
        Konttoreita on vaan vaikea löytää... varsinkin sellaista joka olisi auki. Yleensä kaikkiin pitää varata aika - ja se onnistuu vaan pankkitunnuksella. Nekin johon pääsee aikaa varaamatta: on vaan muutaman tunnin auki jonain päivinä viikolla. Kävin oven takana turhaan useasti.

        Asiakkaalla on siis umpikuja, kun pankki töppää...
        Siksi minä kirjoitin tämän tekstinkin.
        Soittamisessa on se vika että minulla on kuulovamma,
        Enkä usko sen auttavan ("tämä on meidän käytäntö" -hahaa)…. mutta otettaan vaan puhelusta ekstramaksu.

        OP:n ajanvaraukseen ei tarvitse pankkitunnuksia. Katot vaan tarkemmin kun otat ajanvaraussivun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vissiin liikaa vaadittu työttömältä, että on 10v aikana kerran ajoissa 😂

        Työllinenkään ei pankissa noin vain voi aukioloaikana asioida. Ei ruokatunnulla ehdi.
        Näprää vaan nettii ja itse itsees tyydytä siellä vastuullasi ja maksa siitä vielä.
        Palvelumaksujen vastineeksi on aiheellista palvelua vaatia. Ei itsetyydyttelyjä netissä omalla kululla ja ajalla niin että ihraperse kasvaa!


    • Anonyymi

      Haloo pööpö. Kaikilla pankeilla on sama juttu. Turhaan tulet tänne Osuuspankkia tylyttämään.

      • Anonyymi

        muihin pankkeihin pääsemiseen ei tarvita passia. Ajokorttikin kelpaa, sillä' siinä on viranomaisten leima ja sen on käypä henkilötodistus. Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa.
        Passi on voimassa vaan määräajan... ja sitä ei anneta kaikille.
        Tämä ei ole siis alkuperäisessä osuuspankin sopimuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muihin pankkeihin pääsemiseen ei tarvita passia. Ajokorttikin kelpaa, sillä' siinä on viranomaisten leima ja sen on käypä henkilötodistus. Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa.
        Passi on voimassa vaan määräajan... ja sitä ei anneta kaikille.
        Tämä ei ole siis alkuperäisessä osuuspankin sopimuksessa.

        "Ajokorttikin kelpaa, sillä' siinä on viranomaisten leima ja sen on käypä henkilötodistus"

        Ei muuten kelpaa, tai he rikkovat lakia. Ajokortti ei ole mikään henkilötodistus. Se kertoo vain ajo-oikeudesta.

        "Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa."

        Varmasti kelpaa, koska se on virallinen henkilötodistus. Miksi pitää koko ajan valehdella?

        "ja sitä ei anneta kaikille."

        Jos on esimerkiksi vankeustuomioita suorittamatta, niin silloin ei yleensä saa.

        "Tämä ei ole siis alkuperäisessä osuuspankin sopimuksessa."

        Ja mitä sitten? Sopimushan on varmasti uusittu jo monta kertaa. Ja voit heittää tuon alkuperäisen roskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muihin pankkeihin pääsemiseen ei tarvita passia. Ajokorttikin kelpaa, sillä' siinä on viranomaisten leima ja sen on käypä henkilötodistus. Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa.
        Passi on voimassa vaan määräajan... ja sitä ei anneta kaikille.
        Tämä ei ole siis alkuperäisessä osuuspankin sopimuksessa.

        Kylläpä ongelmaa pukkaa teidän taloudessa. Kyllä Osuuspankissakin ajokortti käy, kun kyse ei ole verkkopalvelutunnuksiin liittyvästä asiasta.

        Laki vaatii, että pankkitunnusten saamiseksi pitää olla tietynlainen erittäin luotettava henkilötodistus https://www.op.fi/turvallinen-asiointi/hyvaksyttavat-henkilollisyystodistukset

        "Jos asiasi liittyy verkkopalvelutunnuksiin, ajokortti ei kelpaa henkilöllisyystodistukseksi. Tunnuksia koskevissa asioissa tarvitset Suomen, toisen ETA-maan, Sveitsin tai San Marinon myöntämän passin tai henkilökortin. Sinulla tulee olla myös suomalainen henkilötunnus. "

        "Kun asiasi ei koske verkkopalvelutunnuksia, sopivia henkilöllisyystodistuksia ovat:

        Suomalaisen viranomaisen myöntämä ja voimassa oleva
        a) henkilökortti, joka on myönnetty 1.3.1999 jälkeen. Myös alaikäisen henkilökortti, ulkomaalaisen henkilökortti ja väliaikainen henkilökortti kelpaavat.
        b) Suomen kansalaiselle myönnetty passi, väliaikainen passi, virka- tai diplomaattipassi tai merimiespassi. Hätäpassi ei kelpaa. Myös ulkomaisen viranomaisen myöntämä matkustusasiakirjaksi kelpaava ja voimassa oleva passi sekä diplomaattipassi kelpaavat.
        c) Suomen kansalaiselle 1.10.1990 jälkeen myönnetty ajokortti (muovinen). Ei kuitenkaan väliaikainen ajokortti, tilapäinen tai sähköinen ajokortti, vaihdettu ajokortti (ajokortissa ehtokoodi 70), eikä ulkomaalaiselle myönnetty ajokortti. Ajokortti ei kelpaa, jos haet konttorista verkkopalvelutunnuksia.
        ETA-maan sekä Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä matkustusasiakirjaksi kelpaava ja voimassa oleva passi, diplomaattipassi tai henkilökortti. Poikkeuksen muodostavat Irlannin, Norjan ja Tanskan kansalaiset, jotka tarvitsevat aina passin pankkiasiointiin.
        Muun ulkomaisen viranomaisen myöntämä matkustusasiakirjaksi kelpaava ja voimassa oleva passi tai diplomaattipassi.
        "

        Tuolla on googlaustaidottomille Nordean vastaava ohje https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tule-asiakkaaksi/nordeassa-hyvaksyttavat-henkilollisyysasiakirjat.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajokorttikin kelpaa, sillä' siinä on viranomaisten leima ja sen on käypä henkilötodistus"

        Ei muuten kelpaa, tai he rikkovat lakia. Ajokortti ei ole mikään henkilötodistus. Se kertoo vain ajo-oikeudesta.

        "Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa."

        Varmasti kelpaa, koska se on virallinen henkilötodistus. Miksi pitää koko ajan valehdella?

        "ja sitä ei anneta kaikille."

        Jos on esimerkiksi vankeustuomioita suorittamatta, niin silloin ei yleensä saa.

        "Tämä ei ole siis alkuperäisessä osuuspankin sopimuksessa."

        Ja mitä sitten? Sopimushan on varmasti uusittu jo monta kertaa. Ja voit heittää tuon alkuperäisen roskiin.

        eipä kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä kelvannut.

        Ainakaan minä en pysty ratkaisemaan ongelmianne. Jos ette pysty itse niitä ratkomaan, joudutte olemaan lopun ikää ilman henkilötodistusta ja verkkopankkitunnuksia. Ehkä saatte siitä jopa nautintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muihin pankkeihin pääsemiseen ei tarvita passia. Ajokorttikin kelpaa, sillä' siinä on viranomaisten leima ja sen on käypä henkilötodistus. Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa.
        Passi on voimassa vaan määräajan... ja sitä ei anneta kaikille.
        Tämä ei ole siis alkuperäisessä osuuspankin sopimuksessa.

        Ajokortti ei ole mikään henkilötodistus, vaan auton ajamiseen tarvittava läpyskä.
        Ei kelpaa ainakaan Nordeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajokortti ei ole mikään henkilötodistus, vaan auton ajamiseen tarvittava läpyskä.
        Ei kelpaa ainakaan Nordeassa.

        Puolitotta oleva kommentti! Tililtä saa rahaa ajokortilla, mutta tallettamiseen pitää olla virallinen henkilökortti tai passi! Se on totta ettei ajokortti ole nykyää enää kuin lupa ajaa autoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajokorttikin kelpaa, sillä' siinä on viranomaisten leima ja sen on käypä henkilötodistus"

        Ei muuten kelpaa, tai he rikkovat lakia. Ajokortti ei ole mikään henkilötodistus. Se kertoo vain ajo-oikeudesta.

        "Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa."

        Varmasti kelpaa, koska se on virallinen henkilötodistus. Miksi pitää koko ajan valehdella?

        "ja sitä ei anneta kaikille."

        Jos on esimerkiksi vankeustuomioita suorittamatta, niin silloin ei yleensä saa.

        "Tämä ei ole siis alkuperäisessä osuuspankin sopimuksessa."

        Ja mitä sitten? Sopimushan on varmasti uusittu jo monta kertaa. Ja voit heittää tuon alkuperäisen roskiin.

        "Henkilökorttikaan ei kelpaa Osuuspankissa.

        Varmasti kelpaa, koska se on virallinen henkilötodistus. Miksi pitää koko ajan valehdella?

        ja sitä ei anneta kaikille.

        Jos on esimerkiksi vankeustuomioita suorittamatta, niin silloin ei yleensä saa"

        MIKSI Henkilökorttia ei annettaisi kaikille (olipa vankeustuomioita suorittamatta tai ei) ?

        Jos kyse on Henkilökortin matkustusoikeudesta EU / ETA -maihin, niin voitaisiinhan Henkilökortti myöntää, niin että kansallisuustunnuksen (Suomen kansalaisilla FIN) tilalla lukee XXX. Henkilöllisyystodistuksena aivan yhtä pätevä, mutta tuollaisella kortilla, jossa on kansallisuustunnuksena XXX, ei voi matkustaa, koska se ei ole pätevä matkustusasiakirja.


      • Anonyymi

        Hyvä nostaa epäkohdat esiin vaik ei niihin muutoksia tule. Huononnuksia vaan!


    • Anonyymi

      Näin siinä käy kun holhousta vaativat ihmiset päästetään asumaan omillaan ja hoitamaan omat asiansa. Asiat jää hoitamatta ja tilalle tulee valitus ja syyttömien haukkuminen

    • Anonyymi

      Päihderiippuvaisella koko ikänsä työttömänä olleella ajantaju eroaa muista ja eteen tulee lukuisia ongelmia mitä muut eivät edes osaa kuvitella.


      Tosiaan nettipankkitunnukset on kaikki luottotiedot omistavat henkilöt saaneet kohta 30v ja luottotiedottomatkin lähes 10. Pankkitunnukset käyvät viralliseen tunnistautumiseen, joten niiden saannin edellytys on, että tunnistautuu pankille virallisella henkilötunnuksella. Sinä varmasti saisit ainakin sossun kautta rahat henkilökorttiin, jos et juo rahoja ensin.

      • Anonyymi

        ” Sinä varmasti saisit ainakin sossun kautta rahat henkilökorttiin, jos et juo rahoja ensin.”

        Kela antaa maksusitoumuksen todistusta varten tai hyväksyy kuittia vastaan aiheutuneen kulun. Jos siis muuten edellytykset täyttyvät. Suoraan rahaa ei anneta.

        Lakia muutettiin 5 vuotta sitten ei lähes 10 vuotta sitten, eli nyt myös luottotiedottomille on oikeus kaikkiin laissa määriteltyihin peruspankkipalveluihin.


    • Anonyymi

      "Ilman pankkitunnuksia en saa verokorttia, lääkäriaikaa, koronatodistusta, pääsee varamaan laboratorioaikaa. hakea passia, en pysty vaihtamaan tunnussanaa yliopistolla tai edes päivittämään sitä yms. ja en pysty kirjautumaan mihinkään verkon kautta tapahtuviin palveluun."

      Et tarvitse noihin pankkitunnuksia(yliopiston tunnistautumisesta en tiedä). Hommaa mobiilivarmenne;

      https://www.telia.fi/kauppa/palvelut/mobiilivarmenne/artikkeli-henkkari

      Myymälässä tunnistautumiseen kyllä tarvitset passin/henkilökortin, kannattas alottaa sen hankkimalla. Otat passikuvan, menet poliisilaitokselle ja tilaat jommankumman.

      Elisalla ja Dna:llakin on ja Telialla ainakin saat prepaid-korttiinkin käymällä myymälässä(vaikka olisi pankkitunnukset).

      Ei ole iso vaiva hankkia passia/henkilökorttia vaikka joutusit matkustamaan pitemmällekin, sen kun teet niin pärjäät sen viisi vuotta niillä(passi/henkilökortti pitää uusia viiden vuoden kuluttua, mobiilivarmennetta ei tarvitse itse uusia, uusi sim-kortti tulee postissa viiden vuoden kuluttua, se pitää vaihtaa, olettasin että prepaid liittymän kanssa kyllä joudut matkustamaan myymälään, vai voiko senkin nykysin postissa jotain kautta tilata, kertokaa viisaammat).


      Toinen vaihtoehto on henkilökortti ja henkilökortinlukija, mutta se kannattaa ennen ostoa varmistaa että on toimiva henkilökortinlukija ja toimii 100%:sesti juuri sinun käyttämässä laitteessa(kyselet myyjältä/tuttavilta/asiantuntijoilta/yms.), mitä oon netistä googlettanu niiden toiminta on arvoitus. Etu tietysti että ei tarvitse puhelinta jos haluaa siitä säästää. Hyvällä tuurilla halvin vaihtoehto kun vaan tosiaan varmistat että lukija toimii juuri sinun laitteilla. Sekin on arvoitus jos hankit uuden laitteen nettailuun myöhemmin, toimiiko lukija enää siinä. Hyvällä tuurilla siksi että jos hommaat uuden laitteen nettailuun voi toimiakin. Jos ei toimi => jos takuu on loppunut joudut ostamaan uuden. Henkilökortinlukijat maksaa suunnilleen 10-30€, hyvällä tuurilla ei uutta tarvitse hommata.

      Jos ei puhelinta oo etkä tarvitse puhelinta, niin varmin ja halvin vaihtoehto tunnistautumiseen on prepaid(ainakin Telian prepaidiin saat mobiilivarmenteen käymällä myymälässä tunnistautumassa) ja kännykkä vähintään vuosimallia 2000, sellasen saat jo ilmaiseksi tuttavalta kunhan on laturi mukana. Tosin jos et käytä puhelinta muuhun pitää saldoa ladata 12kk:n välein(muuten liittymä katkeaa), mitä katsoin on 10€ halvimmat saldot mitä ladata. Voit ladata ainakin R-kioskeilla tai netissä tai jos et pankkitunnuksia halua ja asut kaukana R-Kioskista voit pyytää tuttavan lataamaan netistä. Ja kaipa liittymäntarjoajan myymälöissäkin voi käteisellä ladata. Telian prepaid mobiilivarmenteen aktivointi maksaa 40€ mitä googletin. Liittymä maksaa viidessä vuodessa 45€ jos ei muuta käyttöä ole.
      Puhelimessa on etuna vielä se että voit tunnistautua myös Osuuspankkiin puhelimen ja avainlukulistan kanssa. Jos sen verran kehtaat vaivautua että henkilökorttia/passia hommatessa samalle reissulle varaat pankkiin ajan ei tarvitse edes mobiilivarmenteesta maksaa, kirjaudut aina pankkitunnuksilla.

      • Anonyymi

        Tarkennusta vielä; siis "samalle reissulle" kun menet hommaamaan mobiilivarmenteen, varaat pankkiajan. Kun oot ensin henkkarit tilannu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennusta vielä; siis "samalle reissulle" kun menet hommaamaan mobiilivarmenteen, varaat pankkiajan. Kun oot ensin henkkarit tilannu

        eli pitäisi siis pitää taskussaan jotain mikä voidaan varastaa.
        hakkeroida tms. ja kaatuessa mennä rikki
        Ja menettää kaikki sen tien.

        Tässähän on siis kyseessä' vanha ihminen, joka ei opi uusia asioita.
        Eli vanhusta sorretaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli pitäisi siis pitää taskussaan jotain mikä voidaan varastaa.
        hakkeroida tms. ja kaatuessa mennä rikki
        Ja menettää kaikki sen tien.

        Tässähän on siis kyseessä' vanha ihminen, joka ei opi uusia asioita.
        Eli vanhusta sorretaan...

        Ei niitä tiedätkö aina tarvii pitää taskussa, toimivat muutenkin. Vai tarkotatko että mukana jos låhtee jonnekin? Ne voi säilyttää kotona vaikka lukitussa kaapissa ja käyttää vaan kotona ollessa. Pankkiin mennessä on joka tapauksessa oltava henkkarit vaikkapa taskussa sitten(ei oo laissa määrätty että taskussa pitäisi ehdottomasti kuljettaa)


      • Anonyymi

        Työttömille kaikki tekeminen on vähintään vaikeaa, ehkä ylitsepäääsemätöntä.

        Työttömyydelllekin on syy.
        Henkinen luuseri on työtön asenteeltaan. Hän ei vain pysty MIHINKÄÄN!


    • Anonyymi

      Äidilläni on sama tilanne.
      Isän kuoltua paljastui että isä oli maksanut äidin laskut, koska äiti ei ollut saanut pankkitunnuksia, Eli NEKIN HÄVISIVÄT POSTISSA
      Mä maksan nyt äitini laskuja.
      Äiti ei pysty hakemaan passia: on liikuntarajoitteinen, sitä ei saa paikalle.. Sillä oli aikoinaan kyllä työpaikka.
      Sillä on ollut joskus vuosikymmeniä sitten passia, mutta se ei käynyt ulkomailla. Kauppa hyväksyi vanhakin passin.
      Osuuspankki siis ei. Ei myöskään käynyt asiamies edustuskaan osuuspankkiin.

    • Anonyymi

      Nyky Osuuspankki on aivan paska, minäkin olen tuota syöttöporsasta ruokkinut jo 40 vuotta ja nyt olen totaalisen suivaantunut OP:hen. Laskut maksan verkkopankissa enkä ole rapaa kengissäni vienyt pankin marmorilattioille, mutta nyt perheen kuolemantapauksen takia olen joutunut asioimaan .... ja voi taivas mitkä ryöstöhinnat.
      Vainajan tili menee "lukkoon" oitis ja kaikki hautaus ja kuolemantapaukseen liittyvät maksut kehoitetaan lipevästi hoitamaan konttorissa ja jokaikisestä laskunmaksusta velotetaan 5 €. Siis 5 € ja niitä laskujahan tupsahtelee paljon, arkku, vainajan kuljetukset, muistotilaisuuspaikan vuokra, virkatodistukset ym ym ja OP kyllä ryöstää vaikka kohtuullista olisi 2 € per lasku. Sitten OP isolla joukolla lehtikuvassa naamat hymynvirneessä kehuu miljoonavoitoilla. Oksettavaa.

      Nyt joku mölisee, että ei pankki ole hyväntekeväisyylaitos, mutta kohtuus ryöväämisessäkin, saahan ne pankkien dirikat hyvästä tuloksesta ökysti palkanlisää. Vielä enemmän etoo.

      • Anonyymi

        Ihan sama juttu Nordeassa ja maksutkin samat.


      • Anonyymi

        Miten niitä laskuja voi tulla paljon? Ei kuolleella kovin kummoisia perustarpeita ole. Vesi, sähkö, netti, vastike(tai jätehuolto ja kiinteistövero).
        Oikeastaan netinkin voi lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niitä laskuja voi tulla paljon? Ei kuolleella kovin kummoisia perustarpeita ole. Vesi, sähkö, netti, vastike(tai jätehuolto ja kiinteistövero).
        Oikeastaan netinkin voi lopettaa.

        Voi pöljä riepu! Anonyymi klo 17:19.

        Kun ihminen kuolee, tarvit hommata arkun, vainajan kuljetukkset, krematoriomaksun, uurnan, kukat, muistotilaisuuden tarjoilut, muistotilaisuuspaikan vuokra, emäntien palkkiot ja sitten kun tehdään perunkirjoitus sekin maksaa ja tarvit perunkirjoitusta varten tukun virkatodistuksia sekä muita maksullisia todistuksia!!!!

        Ei kuolleella ole tarpeita, mutta kuoleminen maksaa, hautaus kaikine kuluineen vie helposti 10 000 €. Lisätään tähän vielä hautakivi haudalle, helposti useita tuhansia euroja! Esim Osuuspankki peri asiakkuustodistuksesta 90 €, yksisivuinen tuloste!

        Kuolleen asunnosta pitää maksaa hoitovastike, sähkö ym juoksevat kulut.

        Voi, voi, minkälaisia kommentteja näkee. Pankki kehoittaa lipevästi maksamaan kuolinpesän laskuja pankin konttoriin niin ne voi maksaa vainajan tililtä, mutta näistä jokaisesta laskusta peritään 5 €. Siis 5 € ja laskuja tulee paljon, ryöstöhinta tosissaankin.

        Vieläkö väität ettei kuolema aiheuta valtavaa rahanmenoa?????


      • Anonyymi

        Kumma että juuri kaikkein köyhimmät, sosiaalitukien varassa eläjät, kokevat, että kannattelevat pankkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pöljä riepu! Anonyymi klo 17:19.

        Kun ihminen kuolee, tarvit hommata arkun, vainajan kuljetukkset, krematoriomaksun, uurnan, kukat, muistotilaisuuden tarjoilut, muistotilaisuuspaikan vuokra, emäntien palkkiot ja sitten kun tehdään perunkirjoitus sekin maksaa ja tarvit perunkirjoitusta varten tukun virkatodistuksia sekä muita maksullisia todistuksia!!!!

        Ei kuolleella ole tarpeita, mutta kuoleminen maksaa, hautaus kaikine kuluineen vie helposti 10 000 €. Lisätään tähän vielä hautakivi haudalle, helposti useita tuhansia euroja! Esim Osuuspankki peri asiakkuustodistuksesta 90 €, yksisivuinen tuloste!

        Kuolleen asunnosta pitää maksaa hoitovastike, sähkö ym juoksevat kulut.

        Voi, voi, minkälaisia kommentteja näkee. Pankki kehoittaa lipevästi maksamaan kuolinpesän laskuja pankin konttoriin niin ne voi maksaa vainajan tililtä, mutta näistä jokaisesta laskusta peritään 5 €. Siis 5 € ja laskuja tulee paljon, ryöstöhinta tosissaankin.

        Vieläkö väität ettei kuolema aiheuta valtavaa rahanmenoa?????

        Kunnat ja jatkossa aluehallintovirasto vastaa varattomien hautauksista. Hautaus budjettia ei voi sanoa kohtuulliseksi vaan minimalistiseksi.


    • Anonyymi

      Eipä nuo muutkaan pankit ole parempia, Nordeakn asiakaspalvelu avoinna vain kahtena päivänä muutaman tunnin, ihmispolot jonottaa ja järjestysmies pitää kuria odottelijoille. Vanhojen ihmisten kiusaamista nykyisin kaikissa pankeissa ja kun asioit niin palvelusta törkeä ryöstöhinta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nordea Tabletti helpottamaan arkea

        Tabletin voit tilata soittamalla Nordean asiakaspalveluun. Neuvoja lähettää sinulle tekstiviestin, jolla voit noutaa tabletin DNA Kaupasta. Valitsemasi pankkisovellukset asennetaan tablettiin DNA Kaupassa valmiiksi. Poikkeustilanteessa tabletin voi noutaa DNA-kaupasta myös asiakkaamme läheinen."

        https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/verkko-mobiilipalvelut/digineuvontaa.html

        Ei minun 92 v äitini opi mitään uutta enää, hän käy nostamassa tililtä rahaa, hänellä ei ole pankkikorttia ja puhelimena vain lankapuhelin, laskut suoraveloituksessa.
        Muuten ihan terve liikkuu melkeen joka päivä eikä mitään lääkkeitä, asuu yksinään , siivoaa asuntonsa ja tekee itse ruokansa , ainoastaan ikkunain pesussa hän ei enää pärjää , minä käyn pesemässä hänen ikkunansa ja laitan myös verhot.


    • Anonyymi

      Pankit yrittävät kaikilla tavoin kääntää säästöt omiksi rahoikseen. Nyt kannattaa rueta säästämään patjan väliin. Tätä rauhatonta aikaa nää filunki pankit käyttää hyväkseen.

    • Anonyymi

      aiheetonta tietoa tulevaisuudessa harkitse kolmesti ennenkun julkaiset hevonpaskaasi interwebsiin

    • Anonyymi

      Mikä tuo aloittajan juttu oikein on?
      Ilman pankkitunnuksia ei saa verokorttia...ei kai sitä pankki anna verokorttia, sen tekee veroviranomainen eli verottaja eli valtio...en tajua?

      • Anonyymi

        "Mikä tuo aloittajan juttu oikein on?
        Ilman pankkitunnuksia ei saa verokorttia...ei kai sitä pankki anna verokorttia, sen tekee veroviranomainen eli verottaja eli valtio...en tajua?"

        Ihminen ei voi elää ilman rahaa, eikä aloittaja kirjoituksen perusteella voi rahaa käyttää. Eli elänyt vuosikymmenniä ilmaiseksi.

        Trolli mikä trolli!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä tuo aloittajan juttu oikein on?
        Ilman pankkitunnuksia ei saa verokorttia...ei kai sitä pankki anna verokorttia, sen tekee veroviranomainen eli verottaja eli valtio...en tajua?"

        Ihminen ei voi elää ilman rahaa, eikä aloittaja kirjoituksen perusteella voi rahaa käyttää. Eli elänyt vuosikymmenniä ilmaiseksi.

        Trolli mikä trolli!!

        Veroviraston sivuilla voi hoitaa vero asioita. hakea mm. verokortin yms...
        Mutta sisään kirjautumiseen tarvitaan pankkitunnukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroviraston sivuilla voi hoitaa vero asioita. hakea mm. verokortin yms...
        Mutta sisään kirjautumiseen tarvitaan pankkitunnukset.

        Ei tarvi. Henkilökortti ja kortinlukija riittää. Toinen vaihtoehto on mobiilivarmenne. Telialla mobiilivarmenne on maksuton. Elisa ja DNA perii parin euron kk maksun.


    • Anonyymi

      Pankkitunnuksia ei varsinaisesti tarvitse, mutta kiva ne on olla. Helpottaa monia asioita.

      • Anonyymi

        Ja tosiaan, kaikki jotla vaivautuvat hankkimaan virallisen henkilöllisyystodistuksen saavat pankkitunnukset


    • Anonyymi

      Kyllä verottajalle ja terveydenhuoltoon voi kirjautua myös mobiilivarmenteella hanki operaattoriltasi sellainen jos sulla on kännykkä.

    • Anonyymi

      Melkoinen trolli tuo aloittaja. Ei liikuntakyvyttömän eläkeläisen tarvitse tilata verokorttia eikä kirjautua yliopistoon. Se yliopistojuna meni 50v sitten.

    • Anonyymi

      Kuuleppas veetun itkijäaloittaja, edunvalvojasi hoitaa sinun raha-asiasi, eli rahoitu ja nauti elämästä!

      • Anonyymi

        Asiasta en tiedä, mutta edunvalvojastasi olen tietävinänl. Se on usein pelattu kortti.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin petyin OP. On ollut ja on nytkin paljon rahaa ja sijoituksia, joita hoidan itsenäisesti.
      Halusin lainaa asunnon ja auton vaihtoon 4-6 kk ajaksi. Vakuuksia olisi ollut tarjota moninkertainen määrä.

      tarjosivat Vekseliä yms. Vasta kun käännyin ovelle ja lopettivat juhlapuheet. Sen jälkeenkin tarjosivat lainaa, kovasti anteeksipyydellen. Mutta, sittenkin sain paljon edullisemmin pankista jossa ei ole ollut rahaan kuin muutama tonni jotta saa pankkikortit.

      Kerran testasin ja petyin.
      OP on tosin joka paikkakunnalla erilainen.

    • Anonyymi

      *Osuuspankki vasikoi kaikki tilitiedot viranomaisille. Pojan kummien avaaman talletustilin tiedot vuodettiin kelaan ja sossuun kun älykääpiöexäni sössi omat raha asiansa ja haki sosiaalietuuksia itselleen.
      Pienillä paikkakunnilla OP- pankki käyttää mafiaotteita kontrolloidakseen asukkaita. ja asiakkaita. Jostain kumman syystä lainojen vakuutena olleet varat /kiinteistöt päätyy sisäpiirinsä omistukseen.

      Valuutta ja pankkikriisissä OP-ryhmä ryösti asiakkaansa. Jos asia kiinnostaa kannatta katsoa "Helsinkisyndrooma tv-sarja. Siinä pankin nimeksi pantu SKOP.

      • Anonyymi

        "Pienillä paikkakunnilla OP- pankki käyttää mafiaotteita kontrolloidakseen asukkaita. ja asiakkaita."

        Osuuspankissa on Vapaamuurarimafia joka on erittäin häikäilemätön.

        Tässä vain murto-osa:
        https://osuuspankinvapaamuurarit.blogaaja.fi/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe