scream!

hotdevil-92

mitä mieltä olette elokuvasta scream??? itse sanon että se on paras leffa jonka olen nähnyt ja kaikissa vuokraamoissa se on luokiteltu klassikoihin.. nyt tahtoisin tietää mielipiteitä...SCREAM RULEZ!!!!!!

49

3418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

onks toi ainoo leffa minkä oot nähny?

• hotdevil-92

hooh.. olen nähnyt paljon elokuvia mutta itse asiassa vaibn muutaman k-18 ja ne ovatkin milestäni jotenkin tylsiä...pidin vain screamista koska siinä oli huumoria,takaa-ajoa ja ruumita..lopeta näsäviisastelu ja kerro mielipiteesi! :D

• isay

Kieltämättä on usein huvittanut seurata mistä elokuvista tällä klassikkopalstalla keskustellaan.

"Classic is a piece of writing or film of HIGH QUALITY that has become a standard against which similar things are judged."

Verrataanko kauhuleffoja suhteessa Screamiin? Tuskin. (paitsi Screamin jatko-osia).

• hotdevil-92

mielenkiintoinen näkökanta..scream on kyllä klassikko elokuva mutta ihmiset tuomitsevat sen siksi että takana lukee kategoriana kauhu vaikka se olisikin hauska ja mielenkiintoine..ei kauhu aina tarvitse olla sellaista että tulee paskat housuun..! :( :) xp tässä elokuvassa on myös huumoria :D

• pirimeister

älkää nyt jaksako hottisdevilii kiusata sen elokuvamausta...no screamithan ei todella ole klassikoita, mutta kyllä poika sen tajuaa parin vuoden päästä itsekkin. silti kyl screami ykkösosa iha katsottava oli...ainaki nuorempana.

• StrigoiWampire

No kun kerran kysyt niin vastaan... Minäkin joskus pidin elokuvasta ja silloin kun se tuli eka kerran ulos ni kyllähän kaikki tykästyivät! Ihan ok mut ei mikään rajoja rikkova luomus! Jatko-osat skeidaa.. Ja maku-asioistahan ei oikein voi kiistellä... tai voi! Loputtomiin... Eiks jeh?! =op

• devil

No en nyt halua lähteä arvostelemaan kenenkään leffamakua, mutta ei scream elokuva ole millään tasolla klassikko. Lähinnä se on huvittava ja viihdyttävä... klassikoista puhutaan muutenkin heppoisesti.

• hotdevil-92

jaa jaa..on totta et makuasioista voi kiistellä loppuun asti vaik onki vaa mielipide..! x) :D jos scream ei enää nii hetkauta nii mikäs? voitko suositella mitään semosii leffoi jotka ois k-16 tai 16 ja joissa ois kaikkee raakaa ja sit jotain huumorii kans ja vaik jotain murhaajatyyppistä..? ei haittaa vaik et osais..kiittii mielipiteestä :D

• hotdevil-92
        devil kirjoitti:

No en nyt halua lähteä arvostelemaan kenenkään leffamakua, mutta ei scream elokuva ole millään tasolla klassikko. Lähinnä se on huvittava ja viihdyttävä... klassikoista puhutaan muutenkin heppoisesti.

ei tuo mitenkään loukkaa mutta kyllä se on klassikko sillä kaikissa klassikoissa maakuuneissa on sellainen amelie-tarra ja screamissa on ja sit screamin löytää kans klassikko-osastolta..! :D

• punpattavalla Barbaralla

No, aika näyttää tuleeko siitä klassikkoa!
      Itse arvostan elokuvan korkealle, pitkästä aikaan Cravenilta hyvä leffa. On väärin tuomita tämä sen aivottomien kloonien vuoksi.
      Scream on ovela satiirinen slasher!

• hotdevil-92

mielipiteitä mielipiteitä.. hohhoi..

• nuunuu
        hotdevil-92 kirjoitti:

mielipiteitä mielipiteitä.. hohhoi..

no, ensiksikin scream-elokuvat pilasi se, että niistä yritettiin tehdä toimiva trilogia. ykkönenhän niistä on se paras ja kaksi muuta ihan täyttä paskaa. tosin eipä tuo ensimmäinenkään kyllä ihan lempielokuviin kuulu... se ei todellakaan ole mitään kauhua, lähinnä teineille suunnattu leffa johon on tungettu paljon typerää teinihuumoria. enkä sanoisi etteikö se olisi paikoitellen hauskakin, mielestäni vaan huumori ja kauhu eivät muodosta kovin toimivaa yhtälöä. eli siis kauhun pitäisi pelottaa ja scream kun nyt vaan ei satu pelottamaan missään kohtaa, on siis tylsä =/

• hotdevil-92
        nuunuu kirjoitti:

no, ensiksikin scream-elokuvat pilasi se, että niistä yritettiin tehdä toimiva trilogia. ykkönenhän niistä on se paras ja kaksi muuta ihan täyttä paskaa. tosin eipä tuo ensimmäinenkään kyllä ihan lempielokuviin kuulu... se ei todellakaan ole mitään kauhua, lähinnä teineille suunnattu leffa johon on tungettu paljon typerää teinihuumoria. enkä sanoisi etteikö se olisi paikoitellen hauskakin, mielestäni vaan huumori ja kauhu eivät muodosta kovin toimivaa yhtälöä. eli siis kauhun pitäisi pelottaa ja scream kun nyt vaan ei satu pelottamaan missään kohtaa, on siis tylsä =/

kiitos hyvin öö..selvästä mielipiteestä.. tiesitkö että 2006 tammikkun aikoihin tulee scream4?:D mustakin ykkönen oli paras,kakkonen emt. ja kolmonen oli ok. :D

• vaovas
        hotdevil-92 kirjoitti:

kiitos hyvin öö..selvästä mielipiteestä.. tiesitkö että 2006 tammikkun aikoihin tulee scream4?:D mustakin ykkönen oli paras,kakkonen emt. ja kolmonen oli ok. :D

Ei missään kyllä lue, että Scream 4 tulisi, toivottavasti ei tulekaan. Mutta tämän toinen nimi on Scream 4, hotdevilhän voisi saada tästä vaikka org****n:

http://www.imdb.com/title/tt0280672/

:DDDDDDDDDDDDD

• hotdevil-92
        vaovas kirjoitti:

Ei missään kyllä lue, että Scream 4 tulisi, toivottavasti ei tulekaan. Mutta tämän toinen nimi on Scream 4, hotdevilhän voisi saada tästä vaikka org****n:

http://www.imdb.com/title/tt0280672/

:DDDDDDDDDDDDD

pyh! xp

• Baxter

Mielenkiintoinen keskustelu. Haluan myös osallistua.

"Classic is a piece of writing or film of HIGH QUALITY that has become a standard against which similar things are judged."

Yleensä jos jotain siteerataan niin tapana on merkitä myös lähde. Tässä niin ei ole tehty, joten keskustelun jatkaminen on vähän hataralla pohjalla. (En millään tahtois kuulostaa miltään snobilta besserwisseriltä näin sanoessani.)

Anyway, siitä voidaan kiistellä, mikä on tämä "high quality". Varmasti Scream on korkealuokkaa verrattuna vaikkapa Ben Kamrasin Life on the lineen, mutta moni saattaa yskähtää pahasti jos sitä kehuu Felliniä paremmaksi.

Mitä samankaltaisten vertailuun tulee, Scream aloitti uudelleen teinikauhuleffojen vyöryn ja näitä imitaattoreita monesti tulee verratuksi tähän käynnistäjään.

Voidaanko siis sanoa, että oman genrensä sisällä Scream on luokiteltavissa klassikoksi?

Loppukusetusten ystävänä tykkäsin Screamistä paljon nähdessäni sen 16-kesäisenä, ja olisin varmasti pitänyt siitä vielä enemmän jos slasher-leffat olisivat olleet entuudestaan tuttuja. Jatko-osa oli yllättävän onnistunut, mutta kolmosessa alkuperäiskäsikirjoittajan poissaolon pystyi aistimaan jonkinlaisena hampaattomuutena.

Olisko Scream sitten jonkinmoinen puoliklassikko? "Kvasiklassikko" tai "semiklassikko"? Onko sellaisia sanoja ylipäätään olemassa...?

• hotdevil-92

mukavaa että jostakusta keskusteluni on kiintoisa..osallistu vain! xp periaatteessa scream on klassikko mutta käytänöstä en ole varma.. :) sun mielipitees oli jokseenkin hienostunenn ja älykkyyden oloinen..ihan kuin aikuinen olisi sen kirjoittanut :)saatahan kyllä olla aikuinen mut anyway.. xp musta scream2 oli nistä huonoin ku sillä murhaajalla oli tod. huono motiivi..mitä kukaan on mua haukkuun et scream on teinikauhua jne. sillä mähän oon teini xp :)

• isay

No joo, myönnän, että lähde olisi pitänyt merkitä. Missähän sanojen merkityksiä yleensä selitetään? Sanakirjoissa. Tuo ensimmäinen oli omasta English dictionarysta. Tässä esimerkki Websterin sanakirjasta
        Classic Noun
        1. A creation of the highest excellence.
        2. An artist who has created classic works.

Termillä on Websterin mukaan myös erikoismerkitys, jonka raameissa joku ehkä voisi pitää Screamia klassikkona.
        Classic: An adjective used before or after a noun to describe the original version of something. This construction is especially used of product series in which the newer versions are considered worse than the older ones.
        http://www.websters-online-dictionary.org/definition/english/cl/classic.html

Olen valmis myöntämään, että Scream on jonkun näköinen merkkiteos uuden teinikauhun saralla, mutta mielestäni näin pieniin alagenreihin jaottelu on turhaa. Kauhuelokuvien joukossa Scream ei ansaitse klassikkonimitystä.

Mielestäni klassikoiksi ei pitäisi kutsua kuin todellisia mestariteoksia ja uraa uurtavia filmejä, sillä muuten koko termi kokee pahan inflaation.

• hotdevil-92
        isay kirjoitti:

No joo, myönnän, että lähde olisi pitänyt merkitä. Missähän sanojen merkityksiä yleensä selitetään? Sanakirjoissa. Tuo ensimmäinen oli omasta English dictionarysta. Tässä esimerkki Websterin sanakirjasta
        Classic Noun
        1. A creation of the highest excellence.
        2. An artist who has created classic works.

Termillä on Websterin mukaan myös erikoismerkitys, jonka raameissa joku ehkä voisi pitää Screamia klassikkona.
        Classic: An adjective used before or after a noun to describe the original version of something. This construction is especially used of product series in which the newer versions are considered worse than the older ones.
        http://www.websters-online-dictionary.org/definition/english/cl/classic.html

Olen valmis myöntämään, että Scream on jonkun näköinen merkkiteos uuden teinikauhun saralla, mutta mielestäni näin pieniin alagenreihin jaottelu on turhaa. Kauhuelokuvien joukossa Scream ei ansaitse klassikkonimitystä.

Mielestäni klassikoiksi ei pitäisi kutsua kuin todellisia mestariteoksia ja uraa uurtavia filmejä, sillä muuten koko termi kokee pahan inflaation.

miten vaan..sehän on vain sinun mielipiteesi tästä elokuvasta..suurin osa pitää screamista kuitenkin..ja see on periaateessa klassikko..kiitos mielipiteestä..:)

• asfijas
        hotdevil-92 kirjoitti:

miten vaan..sehän on vain sinun mielipiteesi tästä elokuvasta..suurin osa pitää screamista kuitenkin..ja see on periaateessa klassikko..kiitos mielipiteestä..:)

"suurin osa pitää screamista kuitenkin..ja see on periaateessa klassikko.."

Ei ja ei. Suurin osa nauraa Screamin typeryydelle. Voisiko kliseisempää ja ennalta-arvaamattomampaa juonta enää mistään löytää? Naamiomurhaaja jahtaa teinejä. Siinäkö klassikkoainesta? Ei todellakaan. Sanoja "klassikko" ja "Scream" ei saisi edes mainita samassa lauseessa, se on häpeäksi kaikille todelisille klassikoille! En löydä mitään, mikä puhuisi sen puolesta, että Scream olisi jonkinlainen klassikko. Se ei yksinkertaisesti ole. Montako sataa samantyylistä "kauhuelokuvaa" maailmasta löytyykään? Monta. Scream on vain yksi niiden joukossa, ei yhtään enempää. Mutta se on mielipiteeni elokuvasta, huom! ELOKUVASTA! Eli älä ota henkilökohtaisesti kuuma piru ;)

• hotdevil-92
        asfijas kirjoitti:

"suurin osa pitää screamista kuitenkin..ja see on periaateessa klassikko.."

Ei ja ei. Suurin osa nauraa Screamin typeryydelle. Voisiko kliseisempää ja ennalta-arvaamattomampaa juonta enää mistään löytää? Naamiomurhaaja jahtaa teinejä. Siinäkö klassikkoainesta? Ei todellakaan. Sanoja "klassikko" ja "Scream" ei saisi edes mainita samassa lauseessa, se on häpeäksi kaikille todelisille klassikoille! En löydä mitään, mikä puhuisi sen puolesta, että Scream olisi jonkinlainen klassikko. Se ei yksinkertaisesti ole. Montako sataa samantyylistä "kauhuelokuvaa" maailmasta löytyykään? Monta. Scream on vain yksi niiden joukossa, ei yhtään enempää. Mutta se on mielipiteeni elokuvasta, huom! ELOKUVASTA! Eli älä ota henkilökohtaisesti kuuma piru ;)

senkun haukut mua ja mun leffamakua mut toi ei oikeesti tunnu missään..scream on teini"kauhua" ja ei siis ihme jos et pidä siitä..! xp mainitseppa joku sinun mielestäsi klassikko niin mä nauran :) *nauraa etukäteen* xD

• asfijas
        hotdevil-92 kirjoitti:

senkun haukut mua ja mun leffamakua mut toi ei oikeesti tunnu missään..scream on teini"kauhua" ja ei siis ihme jos et pidä siitä..! xp mainitseppa joku sinun mielestäsi klassikko niin mä nauran :) *nauraa etukäteen* xD

Kaksi kappaletta:

Cool Hand Luke (Lannistumaton Luke) 1967
        Rain Man (Sademies) 1988

Hakkaa jotkut v**** Screamit aika kevyesti :)

• asijaf
        asfijas kirjoitti:

Kaksi kappaletta:

Cool Hand Luke (Lannistumaton Luke) 1967
        Rain Man (Sademies) 1988

Hakkaa jotkut v**** Screamit aika kevyesti :)

Eipä taida hotdevilin äly riittää noita katsomaan, saatika älyämään. Eikä taida kärsivällisyys riittää katsomaan kunnon elokuvia vaan pitää keskittyä katsomaan ennalta-arvattavia teinikauhuja, joiden loppuratkaisun tietää jo kahden minuutin, korjaan: ennenkuin elokuvan katsomisen on edes aloittanut! :)

• No joo. Sanon saman minkä muutama muukin henkilö(/tär). Scream ei ole mielestäni "klassikko" sanan varsinaisessa merkityksessä. Toisaalta taas Coca Colaakin markkinoidaan jossain Classic Cokena, eli se alkuperäinen on "klassikko". Siten Scream olisi teinikauhukomediaklassikko, mutta jotenkin typerää tuommoinen lokerointi. Kauhuelokuvaklassikoksi siitä ei mielestäni ole. Sellaisiin kuuluviksi luen Nosferatun (1922), Tohtori Caligarin kabinetin (1920) ja Vampyrin (1932). Toki myös Hammerin tunnetuimmat kauhuilut ovat "klassikoita", siis Draculat, muumiot ja muut ihmissudet. Mitähän muuta? Hohto (1980), Friday the 13th (1980) ja Halloween (1978) ovat jotakuinkin uusimpia elokuvia jotka lasken klassikoihin kuuluviksi.

Elokuvaklassikon pitää kestää aikaa. Jos Screamista julkaistaan 20-vuotisjuhlaversio vuonna 2016 niin sitten voi sanoa että kyseessä on klassikko. Kuka muistaa elokuvan "Ruumis joka luokassa" (Student Bodies, 1981) kauhukomedian/parodian joka hyvinkin saattoi olla oman aikansa Scream?

Ja mitä tulee vuokraamojen hyllytyskäytäntöön, moiseen ei kannata perustaa väitettä klassikosta. Oman kokemukseni mukaan elokuva voi löytyä mistä hyllystä hyvänsä riippumatta siitä miten hyvin se ko. hyllyyn sopii. Kerran näin jopa Meet the Feebleesin lastenelokuvien joukossa!

Lopuksi vielä selitystä: Tarkoitukseni ei ole vähätellä Screamia elokuvana eikä sinun elokuvamakuasi, kukin katsoo mitä parhaimmaksi näkee.

• klassikoista

Laskisin uudempiin kauhuelokuvaklassikoihin vielä ensimmäisen tappajahain ja ehkäpä ensimmäisen alienin, vaikka se luultavasti luokitellaan enemmänkin scifikauhuksi.

Muuten olen kanssasi kovasti samaa mieltä. Jos jokainen ennalta-arvattava muodikas teinikauhukomedia laskettaisiin klassikoksi (vaikka vain lajityyppinsä sisällä) niin eihän maailmaan muuta mahtuisikaan.

• hotdevil-92

jaa jaa..tämä on edelleen mielipide keskustelua joten en kommentoi..eihän aikuinen voi ymmärtää hölkäsen pöläystä teinielokuvista..voisittekohan lopettaa haukkumiset sillä sellaisiin on tod. tylsä vastata.. xp :D

• papillon
        hotdevil-92 kirjoitti:

jaa jaa..tämä on edelleen mielipide keskustelua joten en kommentoi..eihän aikuinen voi ymmärtää hölkäsen pöläystä teinielokuvista..voisittekohan lopettaa haukkumiset sillä sellaisiin on tod. tylsä vastata.. xp :D

Kyllä se scream klassikoks luokitellaan!!!!!!!!
        sanokaa vaan mitä huvittaa mutta niin se vain on niin.

• isay
        hotdevil-92 kirjoitti:

Yksikään klassikko-käsitteestä kirjoittanut ei ole haukkunut kyseistä filmiä. Olemme vain kertoneet perustellun mielipiteemme, miksi sitä ei voida pitää klassikkona. Se ei tarkoita sitä, että elokuva olisi huono.

Scream menestyi hyvin siinä missä se pyrkikin menestymään, eli elokuva on onnistunut tavoitteissaan. Se on myöskin huomattavasti parempi kuin moni muu teinikauhuelokuva.

• isay
        isay kirjoitti:

Yksikään klassikko-käsitteestä kirjoittanut ei ole haukkunut kyseistä filmiä. Olemme vain kertoneet perustellun mielipiteemme, miksi sitä ei voida pitää klassikkona. Se ei tarkoita sitä, että elokuva olisi huono.

Scream menestyi hyvin siinä missä se pyrkikin menestymään, eli elokuva on onnistunut tavoitteissaan. Se on myöskin huomattavasti parempi kuin moni muu teinikauhuelokuva.

No näytti tuolla olevan yksi neropatti, joka ei ole rajoittanut haukkumistaan pelkästään elokuvaan, vaan haukkuu myös toisten ihmisten älykkyyttä heidän elokuvamakunsa perusteella. Se on mielestäni ala-arvoista käytöstä.

• hotdevil-92 kirjoitti:

Missä kohti minä haukuin sinua? Mielestäni en niin tehnyt, ainakaan ei ollut tarkoitukseni.

"eihän aikuinen voi ymmärtää hölkäsen pöläystä teinielokuvista." Tämä onkin mielenkiintoinen väite. Mihin käsityksesi perustuu? Siihenkö, että harvat täysi-ikäiset ovat tässä ketjussa Screamia kehuneet? Itse olin 15-vuotias kun Scream teattereissa pyöri, silloin myös sen ensimmäisen kerran näin. Kuuluin siis hyvin pontevasti kohderyhmään. En silloinkaan pitänyt Screamia kovin kaksisena elokuvana, joten selvästi aikuismaisuuteni ei vaikuta käsitykseeni elokuvasta. Tai sitten olin jo silloin, teini-ikäni kukoistuksessa, kovin aikuinen.

En vieläkään tiedä mikä seikka/mitkä seikat puoltavat Screamin statusta elokuvaklassikkona. Keräilin tähän säikeeseen kirjoittamistasi viesteistä asiaa puoltavat jutut:

#1: kaikissa vuokraamoissa se on luokiteltu klassikoihin

#2: pidin vain screamista koska siinä oli huumoria,takaa-ajoa ja ruumita..

#3: se on klassikko sillä kaikissa klassikoissa maakuuneissa on sellainen amelie-tarra ja screamissa on ja sit screamin löytää kans klassikko-osastolta..!

#4: periaatteessa scream on klassikko mutta käytänöstä en ole varma

#5: suurin osa pitää screamista kuitenkin..ja see on periaateessa klassikko

Ensimmäinen kohta ei pidä paikkaansa, sillä Scream ei löydy klassikkohyllystä kaikissa vuokraamoissa.

Jos toisessa kohdassa mainitut kolme seikkaa ovat klassikon tunnusmerkkejä, on valtaosa elokuvista klassikoita. (Vaikkapa Power Rangers - The Movie ja 3 Ninjas: High Noon at Mega Mountain. Ajatuskin puistattaa.)

Kolmas argumentti on jokseenkin sama kuin ensimmäinen, yksi tarra ei todista mitään. ("Sticking feathers up your butt does not make you a chicken.") Väitteesi on sukua tunnetulle "Raamattu on totta" -päätelmälle, joka menee näin: Raamattu on totta, koska Raamatussa lukee niin ja Raamatussa kerrotaan totuus. Väitettä ei voi kumota, mutta se ei tarkoita, että se pitäisi paikkansa.

Neljännestä ei voi sanoa juuri mitään, se ei edes ole perustelevinaan näkemystäsi millään tavoin. "Periaatteessa Scream on klassikko." Mitä tuo muka tarkoittaa?

Ja niin tulee viides ja viimeinen perustelu sille, että Scream olisi elokuvaklassikko. Suurin osa, mikä suurin osa? Suurin osa maailman väestöstä? Suurin osa Suomen nuorista? Turhan ympäripyöreä väite. Ja sitten taas tuo "periaatteessa klassikko" -juttu. Minä olen periaatteessa Jude Law, käytännöstä en ole varma.

Kuten jo aikaisemmassa viestissäni kirjoitin, katsotaan sitten 2016 uudestaan tätä klassikko-juttua.

• Chuashfas
        matthau kirjoitti:

Missä kohti minä haukuin sinua? Mielestäni en niin tehnyt, ainakaan ei ollut tarkoitukseni.

"eihän aikuinen voi ymmärtää hölkäsen pöläystä teinielokuvista." Tämä onkin mielenkiintoinen väite. Mihin käsityksesi perustuu? Siihenkö, että harvat täysi-ikäiset ovat tässä ketjussa Screamia kehuneet? Itse olin 15-vuotias kun Scream teattereissa pyöri, silloin myös sen ensimmäisen kerran näin. Kuuluin siis hyvin pontevasti kohderyhmään. En silloinkaan pitänyt Screamia kovin kaksisena elokuvana, joten selvästi aikuismaisuuteni ei vaikuta käsitykseeni elokuvasta. Tai sitten olin jo silloin, teini-ikäni kukoistuksessa, kovin aikuinen.

En vieläkään tiedä mikä seikka/mitkä seikat puoltavat Screamin statusta elokuvaklassikkona. Keräilin tähän säikeeseen kirjoittamistasi viesteistä asiaa puoltavat jutut:

#1: kaikissa vuokraamoissa se on luokiteltu klassikoihin

#2: pidin vain screamista koska siinä oli huumoria,takaa-ajoa ja ruumita..

#3: se on klassikko sillä kaikissa klassikoissa maakuuneissa on sellainen amelie-tarra ja screamissa on ja sit screamin löytää kans klassikko-osastolta..!

#4: periaatteessa scream on klassikko mutta käytänöstä en ole varma

#5: suurin osa pitää screamista kuitenkin..ja see on periaateessa klassikko

Ensimmäinen kohta ei pidä paikkaansa, sillä Scream ei löydy klassikkohyllystä kaikissa vuokraamoissa.

Jos toisessa kohdassa mainitut kolme seikkaa ovat klassikon tunnusmerkkejä, on valtaosa elokuvista klassikoita. (Vaikkapa Power Rangers - The Movie ja 3 Ninjas: High Noon at Mega Mountain. Ajatuskin puistattaa.)

Kolmas argumentti on jokseenkin sama kuin ensimmäinen, yksi tarra ei todista mitään. ("Sticking feathers up your butt does not make you a chicken.") Väitteesi on sukua tunnetulle "Raamattu on totta" -päätelmälle, joka menee näin: Raamattu on totta, koska Raamatussa lukee niin ja Raamatussa kerrotaan totuus. Väitettä ei voi kumota, mutta se ei tarkoita, että se pitäisi paikkansa.

Neljännestä ei voi sanoa juuri mitään, se ei edes ole perustelevinaan näkemystäsi millään tavoin. "Periaatteessa Scream on klassikko." Mitä tuo muka tarkoittaa?

Ja niin tulee viides ja viimeinen perustelu sille, että Scream olisi elokuvaklassikko. Suurin osa, mikä suurin osa? Suurin osa maailman väestöstä? Suurin osa Suomen nuorista? Turhan ympäripyöreä väite. Ja sitten taas tuo "periaatteessa klassikko" -juttu. Minä olen periaatteessa Jude Law, käytännöstä en ole varma.

Kuten jo aikaisemmassa viestissäni kirjoitin, katsotaan sitten 2016 uudestaan tätä klassikko-juttua.

Tuo oli hyvä viesti. Ei saatu itseäni ainakaan vakuuttuneeksi siitä, että Scream olisi klassikko. Joten päätän puheen tähän: Scream ei ole klassikko vaan TEINIKAUHU siinä missä monet muutkin.

• psychoman99
        hotdevil-92 kirjoitti:

perustele mulle jos se on muka klassikko? :D oletko käyny jossain videodivaris kattoon kun se on siel klassikko hyllys vai? siellä hän on melkein kaikki uusimmatkin:D niillä ei pelaa tuo järjestys oikein:D

• asgsadg
        isay kirjoitti:

No näytti tuolla olevan yksi neropatti, joka ei ole rajoittanut haukkumistaan pelkästään elokuvaan, vaan haukkuu myös toisten ihmisten älykkyyttä heidän elokuvamakunsa perusteella. Se on mielestäni ala-arvoista käytöstä.

"Se on mielestäni ala-arvoista käytöstä."
        No höh, enkö nyt sitten pääsekään luokalta?

"näytti tuolla olevan yksi neropatti"
        No kiitoksia vaan :D

"haukkuu myös toisten ihmisten älykkyyttä heidän elokuvamakunsa perusteella."
        Minkäs sille voi jos kattoo Screamejä? Väkisinkin siinä älykkyys tipahtaa kuten käsikirjoittajalla kyseistä elokuvaa kirjoittaessaan :)

"rajoittanut haukkumistaan pelkästään elokuvaan"
        Äsken tuolla saarnasit, että "kukaan ei ole haukkunut Screamiä", mutta nytkö onkin toisinpäin? Kuinka asia nyt sitten onkaan? Menikö senat sakaisin :DDD

Kiitos.

• isay
        asgsadg kirjoitti:

"Se on mielestäni ala-arvoista käytöstä."
        No höh, enkö nyt sitten pääsekään luokalta?

"näytti tuolla olevan yksi neropatti"
        No kiitoksia vaan :D

"haukkuu myös toisten ihmisten älykkyyttä heidän elokuvamakunsa perusteella."
        Minkäs sille voi jos kattoo Screamejä? Väkisinkin siinä älykkyys tipahtaa kuten käsikirjoittajalla kyseistä elokuvaa kirjoittaessaan :)

"rajoittanut haukkumistaan pelkästään elokuvaan"
        Äsken tuolla saarnasit, että "kukaan ei ole haukkunut Screamiä", mutta nytkö onkin toisinpäin? Kuinka asia nyt sitten onkaan? Menikö senat sakaisin :DDD

Kiitos.

Katsopas mitä siinä aiemmassa viestissä luki. En suinkaan kirjoittanut, että kukaan ei ole elokuvaa haukkunut, vaan että ne, jotka ovat perustelleet miksi kyseistä elokuvaa ei voi luokitella klassikoksi, eivät ole itse elokuvaa haukkuneet.

Lisäyksen pistin, kun huomasin sinun kirjoituksesi.

• agasd
        isay kirjoitti:

Katsopas mitä siinä aiemmassa viestissä luki. En suinkaan kirjoittanut, että kukaan ei ole elokuvaa haukkunut, vaan että ne, jotka ovat perustelleet miksi kyseistä elokuvaa ei voi luokitella klassikoksi, eivät ole itse elokuvaa haukkuneet.

Lisäyksen pistin, kun huomasin sinun kirjoituksesi.

Luetun ymmärtäminen onnistuu, mutta kirjoitetusta viestistä kirjoitetun viestin ymmärtäminen ei sinulta nyt nähtävästi onnistunut.

"Yksikään klassikko-käsitteestä kirjoittanut ei ole haukkunut kyseistä filmiä."

Niin. Siinäpä päivän puheenaihe. Seuraavassa viestissä luki jo: "ei ole rajoittanut haukkumistaan elokuvaan", joten tämä kuulostaa siltä, että kaikki muut olisivat haukkuneet elokuvaa, mutta minä olisin haukkunut muutakin. Kirjoittaminen on mukava harrastus, harjoittele lisää. Antaisin arvosanan 7 (itse annoit minulle ala-arvoisen) :DDD No, vitsi vitsi.

• hotdevil-92
        Chuashfas kirjoitti:

Tuo oli hyvä viesti. Ei saatu itseäni ainakaan vakuuttuneeksi siitä, että Scream olisi klassikko. Joten päätän puheen tähän: Scream ei ole klassikko vaan TEINIKAUHU siinä missä monet muutkin.

jep! xp :)

• hotdevil-92
        psychoman99 kirjoitti:

perustele mulle jos se on muka klassikko? :D oletko käyny jossain videodivaris kattoon kun se on siel klassikko hyllys vai? siellä hän on melkein kaikki uusimmatkin:D niillä ei pelaa tuo järjestys oikein:D

vain...en jaksa perustella sitä vaan olen vain pyytänyt mielipiteitä siitä elokuvasta! kiitos niille jotka ovat sen tehneet..

• hotdevil-92
        papillon kirjoitti:

Kyllä se scream klassikoks luokitellaan!!!!!!!!
        sanokaa vaan mitä huvittaa mutta niin se vain on niin.

kiwa ku joku on ees tota mieltä!!!!!!! sulle special kiitokset! :D

• hotdevil-92
        hotdevil-92 kirjoitti:

vain...en jaksa perustella sitä vaan olen vain pyytänyt mielipiteitä siitä elokuvasta! kiitos niille jotka ovat sen tehneet..

jotenki alkaa jo tuntuu siltä että tästä mun keskustelu-palstasta on tulossa kakroitten riita-palsta...vähän rauhoittukaa ihmiset!!! :D mielipiteitä siitä elokuvasta eikä kinaa pyydän..tack so mycke tjs.. :) xp

• hotdevil-92 kirjoitti:

jotenki alkaa jo tuntuu siltä että tästä mun keskustelu-palstasta on tulossa kakroitten riita-palsta...vähän rauhoittukaa ihmiset!!! :D mielipiteitä siitä elokuvasta eikä kinaa pyydän..tack so mycke tjs.. :) xp

Alkuperäisessä viestissäsi pyysit toisten mielipiteitä elokuvasta ja samaan hengenvetoon mainitsit Screamin kuuluvan klassikkoelokuviin. Väistämättömästihän tuosta seuraa se, että jos jonkun mielestä Scream ei ole klassikko niin hän sen kertoo. Etkä itsekään ole kinasteluun ihan syytön, sen verran provosoivaa on käytöksesi ajoittain ollut. "mainitseppa joku sinun mielestäsi klassikko niin mä nauran :) *nauraa etukäteen*"

Viimeisimmässä viestissäsi sanoit, ettet jaksa perustella väitettäsi Screamin klassikkoasemasta. Väkisinkin tulee mieleeni, että etkö jaksa vai etkö pysty? (Kyllä, tämän olisi tarkoitus saada sinut vastaamaan edellisessä viestissäni esittämiini vastaväitteisiin.) No hyvä. Oletetaan, että pystyisit perustelemaan kantasi, mutta et vain jaksa. Kuitenkin olet jaksanut väittää vastaan kun ihmiset ovat olleet eri mieltä kanssasi. Aika hataralla pohjalla on puolustuksesi kun sanot vain että "en jaksa perustella, mutta on se silti klassikko".

"jotenki alkaa jo tuntuu siltä että tästä mun keskustelu-palstasta on tulossa kakroitten riita-palsta...vähän rauhoittukaa ihmiset!!! :D mielipiteitä siitä elokuvasta eikä kinaa pyydän..tack so mycke tjs.. :) xp"

Kiistelyksihän se helposti muuttuu mielipiteiden kertominen tämmöisillä keskustelupalstoilla. Ja mielipiteitähän sinä olet ihmisiltä saanutkin, jopa perusteltuja mielipiteitä. Samaa pyydän sinulta (jälleen kerran), eli ole hyvä ja p e r u s t e l e mielipiteesi.

• CcCcCcCc
        matthau kirjoitti:

Alkuperäisessä viestissäsi pyysit toisten mielipiteitä elokuvasta ja samaan hengenvetoon mainitsit Screamin kuuluvan klassikkoelokuviin. Väistämättömästihän tuosta seuraa se, että jos jonkun mielestä Scream ei ole klassikko niin hän sen kertoo. Etkä itsekään ole kinasteluun ihan syytön, sen verran provosoivaa on käytöksesi ajoittain ollut. "mainitseppa joku sinun mielestäsi klassikko niin mä nauran :) *nauraa etukäteen*"

Viimeisimmässä viestissäsi sanoit, ettet jaksa perustella väitettäsi Screamin klassikkoasemasta. Väkisinkin tulee mieleeni, että etkö jaksa vai etkö pysty? (Kyllä, tämän olisi tarkoitus saada sinut vastaamaan edellisessä viestissäni esittämiini vastaväitteisiin.) No hyvä. Oletetaan, että pystyisit perustelemaan kantasi, mutta et vain jaksa. Kuitenkin olet jaksanut väittää vastaan kun ihmiset ovat olleet eri mieltä kanssasi. Aika hataralla pohjalla on puolustuksesi kun sanot vain että "en jaksa perustella, mutta on se silti klassikko".

"jotenki alkaa jo tuntuu siltä että tästä mun keskustelu-palstasta on tulossa kakroitten riita-palsta...vähän rauhoittukaa ihmiset!!! :D mielipiteitä siitä elokuvasta eikä kinaa pyydän..tack so mycke tjs.. :) xp"

Kiistelyksihän se helposti muuttuu mielipiteiden kertominen tämmöisillä keskustelupalstoilla. Ja mielipiteitähän sinä olet ihmisiltä saanutkin, jopa perusteltuja mielipiteitä. Samaa pyydän sinulta (jälleen kerran), eli ole hyvä ja p e r u s t e l e mielipiteesi.

Taas hyvin sanottu! Hyvä hyvä.

• hotdevil-92
        matthau kirjoitti:

mut en jaksanu lukee sun viestiä kokonaan joten en tiiä mitä kirjotit...ei muloo aikaa tommosii metrin viestei lukee.. xp :)

• hotdevil-92 kirjoitti:

mut en jaksanu lukee sun viestiä kokonaan joten en tiiä mitä kirjotit...ei muloo aikaa tommosii metrin viestei lukee.. xp :)

Ei ole aikaa? Joko olet tolkuttoman kiireinen, hirmuisen hidas lukemaan tai sitten et keksinyt mitään muuta veruketta olla vastaamatta. Rohkenisin veikata syyksi jälkimmäistä vaihtoehtoa. Ei sinun ole pakko viestejäni sana sanalta lukea jos ne ovat sinulle liikaa, voithan silmäillä tekstin läpi ja kiinnittää huomiosi vain olennaisimpiin seikkoihin.

Viestieni sisältö tiivistettynä:
        1. viesti: Scream ei ole klassikkoelokuva.
        2. viesti: Perustelen väitteeni uudestaan ampumalla alas esittämäsi Screamin klassikkostatusta puoltavat väitteet.
        3. viesti: Näkemyksiäni mielipiteiden vaihtamisesta ja pyyntö (tai kehotus) perustella kantasi 2. viestissäni esittämieni vastaväitteiden pohjalta.

Siinä ne. Minkä tekosyyn keksit seuraavaksi?

• hotdevil-92
        matthau kirjoitti:

Ei ole aikaa? Joko olet tolkuttoman kiireinen, hirmuisen hidas lukemaan tai sitten et keksinyt mitään muuta veruketta olla vastaamatta. Rohkenisin veikata syyksi jälkimmäistä vaihtoehtoa. Ei sinun ole pakko viestejäni sana sanalta lukea jos ne ovat sinulle liikaa, voithan silmäillä tekstin läpi ja kiinnittää huomiosi vain olennaisimpiin seikkoihin.

Viestieni sisältö tiivistettynä:
        1. viesti: Scream ei ole klassikkoelokuva.
        2. viesti: Perustelen väitteeni uudestaan ampumalla alas esittämäsi Screamin klassikkostatusta puoltavat väitteet.
        3. viesti: Näkemyksiäni mielipiteiden vaihtamisesta ja pyyntö (tai kehotus) perustella kantasi 2. viestissäni esittämieni vastaväitteiden pohjalta.

Siinä ne. Minkä tekosyyn keksit seuraavaksi?

ihan oikeesti en jaksanut lukee sitä viestii...kiva tiiviste xp..en kerkeä lukemaan kilometrin pituisia viestejä sillä on mulla oikeekin elämä elettävänä. :s :)p.s. eikä täs mitään tekosyitä olla keksitty

• jkdsfas
        hotdevil-92 kirjoitti:

ihan oikeesti en jaksanut lukee sitä viestii...kiva tiiviste xp..en kerkeä lukemaan kilometrin pituisia viestejä sillä on mulla oikeekin elämä elettävänä. :s :)p.s. eikä täs mitään tekosyitä olla keksitty

Ääliöllä ei aivot riitä lukemaan viestejä. Eipä mikään ihmekään 12 vuotiaalta teiniltä, vai 13? 5-vuotias jos minä saan sanoa. Elämä elettävänä? Niin näkyykin, joka minuutti vastailemassa Suomi24 keskusteluihin :) Ja tietty onhan sulla sekin harrastus, että "hauskuutat nauravaa joukkoa ympärilläsi punaisella tukallasi" :DDD

• GMA
        hotdevil-92 kirjoitti:

Lukaisin galleriasivultasi kirjoittamasi esittelyn ja etenkin yksi seikka pisti silmään. Suora lainaus hotdevilin jutusta:
        "oon sit oikee elokuva-frikki eli elokuvat on yx parhaista juttu-aiheista eli jos haluutte jutella elokuvista niin mulle käy koska vaan..!"

Jos siis sulle sopii elokuvista jutustelu "koska vaan", niin miten sinulle ei käy vastata tässä ketjussa esitettyihin väitteisiin? Mm. matthaun viesteihin voisit vastata, olisi hauska lukea mitä keksit...

Taitaa olla aika viheltää keskustelu poikki ja julistaa tuomio: Scream ei ole klassikkoelokuva. Ja turha on hotdevilin tähän tulla vastaamaan että onpas, perustele ensin kantasi ja vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin, katsotaan sitten uudestaan. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin selvästi se, että Scream ei ole foorumilaisten mielestä klassikko.

• hotdevil-92
        GMA kirjoitti:

Lukaisin galleriasivultasi kirjoittamasi esittelyn ja etenkin yksi seikka pisti silmään. Suora lainaus hotdevilin jutusta:
        "oon sit oikee elokuva-frikki eli elokuvat on yx parhaista juttu-aiheista eli jos haluutte jutella elokuvista niin mulle käy koska vaan..!"

Jos siis sulle sopii elokuvista jutustelu "koska vaan", niin miten sinulle ei käy vastata tässä ketjussa esitettyihin väitteisiin? Mm. matthaun viesteihin voisit vastata, olisi hauska lukea mitä keksit...

Taitaa olla aika viheltää keskustelu poikki ja julistaa tuomio: Scream ei ole klassikkoelokuva. Ja turha on hotdevilin tähän tulla vastaamaan että onpas, perustele ensin kantasi ja vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin, katsotaan sitten uudestaan. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin selvästi se, että Scream ei ole foorumilaisten mielestä klassikko.

tarkoitin sitä elokuva-juttua sillä jos olen chatissa kanssani saa tulla juttelemaan elokuvista xp vastailen sitten kun kerkiän sillä on ollut nyt hiukan kiirus... :)

• Paskalakki
        hotdevil-92 kirjoitti:

kiwa ku joku on ees tota mieltä!!!!!!! sulle special kiitokset! :D

Miten sä jaksat taistella jostain Screamin klassikkomaisuudesta..HUH HUH! Jos koku fucking makuuni laittaa sen klassikko hyllyyn (niiden jaettelut on muutenkin välillä sekaisin) ,ni älä sä ylvästele heti paskalla elokuvallas! Kuten täällä obn moneen kertaan mainittu, että klassikon kuuluu olla merkittävä teos elokuvataiteen ja viihteen saralla ja yleensä klassikot tunnustetaan vasta vuosien kuluttua..koska ne ovat elokuvia jotka kestävät päivänvaloon ottamisen vielä myöhemminkin kun seuraavana päivänä ennenkuin sen palauttaa takaisin Rajajoosepin R-kioskille..kuhan kasvat aikuiseksi, ni tajuat mistä täällä puhutaan..SAATANAN "KAIKKITIETÄVÄT" TEINITUNARIT!!

• Sami79

Minä pidän Scream elokuvista tosi paljon. Harmittaa vieläkin kun olen kattonu sen kolmosen loppuun ja Sidny jättää sen portin ja oven auki, merkkinä siitä että se on loppu nyt. Kumpa niitä tulisis vielä joskus lisää mutta ei taida tulla.
      Yks parhaimmist kauhuelokuvista koko maailmassa...

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe