Puolet palkasta bensaan

Anonyymi

Tarjosivat taas töitä hoitokodista kesäksi, reilu 70 kilsaa suuntaansa. En ottanut vastaan kun nyt puolet palkasta menisi pelkkään bensaan. Siinäpähän kitisevät hoitajapulaa. Viime vuonna bensa oli puolta halvempaa. Työkkäriin sanoin auton olevan rikki ja laitoin sen seisontaan. Pitäkööt tunkkinsa.

62

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Viime vuonna bensa oli puolta halvempaa."
      Aloittajalla huono muisti mutta silleen saa hyviä provoaloituksia !

      • Anonyymi

        Taitaa olla kymmeniä vuosia kun bensa oli puolta halvempaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2020 95e10 maksoi noin puolet tämän hetkisestä hinnasta, eli ei siitä todellakaan ole vuosikymmeniä.

        PS. Minä sain ajokortin syksyllä 2001 ja muistan täysin elävästi, että ainakin 95 maksoi tuolloin alle euron litralta.

        PPS. https://www.aut.fi/tilastot/verotus_hintakehitys_ja_liikennemenot/bensiinin_ja_dieselin_hintakehitys

        2020 oli hetkellinen bensan hinnan "romahdus" jolloin päästiin lähes puoleen kalleimpiin tämänhetkisiin hintoihin, sitten hinta nousi nopeasti. Yleisesti bensan hinta on ollut puolet nykyisestä parikymmentä vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2020 oli hetkellinen bensan hinnan "romahdus" jolloin päästiin lähes puoleen kalleimpiin tämänhetkisiin hintoihin, sitten hinta nousi nopeasti. Yleisesti bensan hinta on ollut puolet nykyisestä parikymmentä vuotta sitten.

        Loppuvuodesta 2008 ja alkuvuodesta 2009 bensa on myös ollut noin puolet nykyisestä hinnasta.


      • Anonyymi

        Vuosi sitten bensa maksoi 1,58 €/l ja nyt 2,58€/l.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi sitten bensa maksoi 1,58 €/l ja nyt 2,58€/l.

        "Vuosi sitten bensa maksoi 1,58 €/l ja nyt 2,58€/l."
        Tankkasin viime vuonna 10.6. ja maksoin 1,669 €/litra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi sitten bensa maksoi 1,58 €/l ja nyt 2,58€/l.

        Vuonna 1975 95/96 bensa maksoi 1,56 MARKKAA litra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1975 95/96 bensa maksoi 1,56 MARKKAA litra.

        Pakko kysyä että mitä sitten? Nyt se maksaa päälle 2,50 euroa ja sen mukaan pitää säätää elämä eikä sen mukaan mitä tapahtui vuonna 1975.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1975 95/96 bensa maksoi 1,56 MARKKAA litra.

        Vuoden 1975 rahamäärää 1,56 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2021 oli 1,35 euroa.


    • Anonyymi

      Puolet ja kakki kertaa on hankalia asioita... ;)

      Mutta jos bensan hinta alenisi nyt 50%
      2,300-50%= 1,150€/l
      Jotta päästään takaisin 2,300€/l, niin bensan hinnan pitää nousta 100%

      Mutta viime syksynä bensa maksoi 1,500€/l ja ja nyt se maksaa 2,250€/l, joten nousua on 50%

    • Anonyymi

      Ilmasto skeida, saa vaarin ja mummon vaipat paisumaan petissä?😿😿

    • Anonyymi

      Aika pientä palkkaa tarjoavat, jos tuollainen pikkuisen yli 300 € kuukaudessa on puolet palkasta. Lisäksi verotuksessa voi vähentää suuren osan noista kuluista työmatkakuluina, ellei ole julkista liikennettä tarjolla, tai käyttö on vaikeaa esimerkiksi työvuorojen takia. Eli kaikkia polttoainekuluja ei voi laskea kuluiksi, mutta onhan tuo hyvä syy kieltäytyä tarjotusta työstä ettei tule karenssia.

      • Anonyymi

        Ja mikä parasta, oman auton käytöstä voi hakea veroprosentiin korjauksen etukäteen.


      • Anonyymi

        Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle.

        140 km päivä × 22 = 3080 km/kk eli 308 litraa bensaa, joka kustantaa 2,5 euron litrahinnalla 770 euroa per kuukausi.

        Verotuksessa saatu nettohyöty (3080×0,25 miinus 70 € omavastuu ja veropros. 25 mukaan) on 175 euroa kuukaudessa eli n. 600 euroa jää maksettavaa vähennysten jälkeen.

        Lähihoitajan lähtöpalkka on n. 2100 kk ja sunnuntailisillä (jos niitä on) saa siihen muutaman satasen lisää, ilta ym. lisät ovat vain muutamia kymppejä per kk. Nettona pyöritään 1500-1900 euron välissä per kk.

        Uutisissa bensan hinnan on kerrottu kohoavan jopa yli kolmen euron tulevana kesänä ( 308×3=924 €/kk). Lisäksi tuollainen 3000 km kuukaudessa kuluttaa autoa renkaineen melkoisesti ja tihentää huoltojen tarvetta ettei tuollaisessa työmatkassa ole tosiaankaan mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle.

        140 km päivä × 22 = 3080 km/kk eli 308 litraa bensaa, joka kustantaa 2,5 euron litrahinnalla 770 euroa per kuukausi.

        Verotuksessa saatu nettohyöty (3080×0,25 miinus 70 € omavastuu ja veropros. 25 mukaan) on 175 euroa kuukaudessa eli n. 600 euroa jää maksettavaa vähennysten jälkeen.

        Lähihoitajan lähtöpalkka on n. 2100 kk ja sunnuntailisillä (jos niitä on) saa siihen muutaman satasen lisää, ilta ym. lisät ovat vain muutamia kymppejä per kk. Nettona pyöritään 1500-1900 euron välissä per kk.

        Uutisissa bensan hinnan on kerrottu kohoavan jopa yli kolmen euron tulevana kesänä ( 308×3=924 €/kk). Lisäksi tuollainen 3000 km kuukaudessa kuluttaa autoa renkaineen melkoisesti ja tihentää huoltojen tarvetta ettei tuollaisessa työmatkassa ole tosiaankaan mitään järkeä.

        "Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle."

        Minä ajan 25 vuotta vanhalla perheautolla ja vaikka ajoni on kehä kolmosen sisäpuolella, on vuodenympäri olevan keskikulutus 7,3 litraa satasella.

        Kesäkelillä, maantieajossa, on kulutus pudonnut alimmillaan 5,8 litraa satasella, yhden tankillisen keskiarvona.

        Jos siis autosi vie maantieajossa, jota oletan 75km ajon olevan, noin 10 litraa satasella, lienee autossasi vähintään 3 litran moottori.

        Pienemmälläkin pärjäisi.

        Laskelmasi muuttuu aika merkittävästi jos kulutukseksi otetaankin 6,5 litraa satasella, joka on hieman realistisempi maantiekulutus, hieman realistisemman kokoiselle moottorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle.

        140 km päivä × 22 = 3080 km/kk eli 308 litraa bensaa, joka kustantaa 2,5 euron litrahinnalla 770 euroa per kuukausi.

        Verotuksessa saatu nettohyöty (3080×0,25 miinus 70 € omavastuu ja veropros. 25 mukaan) on 175 euroa kuukaudessa eli n. 600 euroa jää maksettavaa vähennysten jälkeen.

        Lähihoitajan lähtöpalkka on n. 2100 kk ja sunnuntailisillä (jos niitä on) saa siihen muutaman satasen lisää, ilta ym. lisät ovat vain muutamia kymppejä per kk. Nettona pyöritään 1500-1900 euron välissä per kk.

        Uutisissa bensan hinnan on kerrottu kohoavan jopa yli kolmen euron tulevana kesänä ( 308×3=924 €/kk). Lisäksi tuollainen 3000 km kuukaudessa kuluttaa autoa renkaineen melkoisesti ja tihentää huoltojen tarvetta ettei tuollaisessa työmatkassa ole tosiaankaan mitään järkeä.

        Tolkutonta sahata työmatkoja useita satoja kilometrejä viikossa, kun kohta joutuu ottamaan velkaa ajaakseen niitä työmatkoja. Auto syö enemmän kuin kuski tienaa.
        Hölmö maa, kun ihmiset asuvat joko muutamissa kasvukeskuksissa tai sitten korvessa, josta on perkeleen pitkät matkat töihin ja kaikkialle.
        Kaupungeissa vielä pystyy elämään, kun pääsee julkisilla töihin ja säästää sen miljoonan vuodessa, kun ei tartte autoa. Koko tili kun menisi tankkiin.

        Joskus Shell mainosti, että pistä tiikeri tankkiin. Nykyään sopisi mainostaa, että pistä tili tankkiin. 💸💸💸
        Ladan ja muiden kevytperäisten takatuuppareiden takakonttiin voisi pistää painoksi rahasäkkejä, jos vaan niitä takavetoisia olisi ja käteistä käytettäisi kuten ennenvanhaan. Nykyautoilija tarttee säkkitolkulla rahaa, että pystyy ajelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkutonta sahata työmatkoja useita satoja kilometrejä viikossa, kun kohta joutuu ottamaan velkaa ajaakseen niitä työmatkoja. Auto syö enemmän kuin kuski tienaa.
        Hölmö maa, kun ihmiset asuvat joko muutamissa kasvukeskuksissa tai sitten korvessa, josta on perkeleen pitkät matkat töihin ja kaikkialle.
        Kaupungeissa vielä pystyy elämään, kun pääsee julkisilla töihin ja säästää sen miljoonan vuodessa, kun ei tartte autoa. Koko tili kun menisi tankkiin.

        Joskus Shell mainosti, että pistä tiikeri tankkiin. Nykyään sopisi mainostaa, että pistä tili tankkiin. 💸💸💸
        Ladan ja muiden kevytperäisten takatuuppareiden takakonttiin voisi pistää painoksi rahasäkkejä, jos vaan niitä takavetoisia olisi ja käteistä käytettäisi kuten ennenvanhaan. Nykyautoilija tarttee säkkitolkulla rahaa, että pystyy ajelemaan.

        Sivuhuomautus: Se ei ollut Shell vaan Esso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle."

        Minä ajan 25 vuotta vanhalla perheautolla ja vaikka ajoni on kehä kolmosen sisäpuolella, on vuodenympäri olevan keskikulutus 7,3 litraa satasella.

        Kesäkelillä, maantieajossa, on kulutus pudonnut alimmillaan 5,8 litraa satasella, yhden tankillisen keskiarvona.

        Jos siis autosi vie maantieajossa, jota oletan 75km ajon olevan, noin 10 litraa satasella, lienee autossasi vähintään 3 litran moottori.

        Pienemmälläkin pärjäisi.

        Laskelmasi muuttuu aika merkittävästi jos kulutukseksi otetaankin 6,5 litraa satasella, joka on hieman realistisempi maantiekulutus, hieman realistisemman kokoiselle moottorille.

        Kaksilitraisella myllyllä kympin keskikulutus on ihan kohtuullista, autolla kuitenkin omamassa 1500 kiloa ja pääsee lumisella soratielläkin eteenpäin. Maaseudulla asuva kun ei pikkuautolla oikein pärjää jos mielii päästä aamuisin töihin ympäri vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuhuomautus: Se ei ollut Shell vaan Esso.

        Niin, Esso eikä Shell. Kaiken sitä muistakin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle."

        Minä ajan 25 vuotta vanhalla perheautolla ja vaikka ajoni on kehä kolmosen sisäpuolella, on vuodenympäri olevan keskikulutus 7,3 litraa satasella.

        Kesäkelillä, maantieajossa, on kulutus pudonnut alimmillaan 5,8 litraa satasella, yhden tankillisen keskiarvona.

        Jos siis autosi vie maantieajossa, jota oletan 75km ajon olevan, noin 10 litraa satasella, lienee autossasi vähintään 3 litran moottori.

        Pienemmälläkin pärjäisi.

        Laskelmasi muuttuu aika merkittävästi jos kulutukseksi otetaankin 6,5 litraa satasella, joka on hieman realistisempi maantiekulutus, hieman realistisemman kokoiselle moottorille.

        Usein kuulee, että vaihda halvempaan/pienempään/uudempaan ym. skeidaa.
        Ei velkaista autoa noin vain vaihdella yhtään mihinkään!

        Velkaosuus on helposti samaa luokkaa, kuin auton arvo, joskus enemmän. Sitä voi olla hyvinkin jumissa vanhan bensarosvon kanssa pitkään! Kun se on joskus maksettu (haave) niin sitä ennen se on todennäköisesti levinnyt jostain (moottori) eikä remontiin ole varaa: olet pulassa ja velkaa edelleen jäljellä reilusti.

        Näitä tapauksia on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle.

        140 km päivä × 22 = 3080 km/kk eli 308 litraa bensaa, joka kustantaa 2,5 euron litrahinnalla 770 euroa per kuukausi.

        Verotuksessa saatu nettohyöty (3080×0,25 miinus 70 € omavastuu ja veropros. 25 mukaan) on 175 euroa kuukaudessa eli n. 600 euroa jää maksettavaa vähennysten jälkeen.

        Lähihoitajan lähtöpalkka on n. 2100 kk ja sunnuntailisillä (jos niitä on) saa siihen muutaman satasen lisää, ilta ym. lisät ovat vain muutamia kymppejä per kk. Nettona pyöritään 1500-1900 euron välissä per kk.

        Uutisissa bensan hinnan on kerrottu kohoavan jopa yli kolmen euron tulevana kesänä ( 308×3=924 €/kk). Lisäksi tuollainen 3000 km kuukaudessa kuluttaa autoa renkaineen melkoisesti ja tihentää huoltojen tarvetta ettei tuollaisessa työmatkassa ole tosiaankaan mitään järkeä.

        Uusi autoni kuluttaa tehtaan ilmoituksen mukaan 4,3 l/100km. Toteutunut kulutus on 7,4l/100km.

        Sama koskee kaikkia autoja, siis todellinen kulutus ei koskaan ole tuo ilmoitettu kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle."

        Minä ajan 25 vuotta vanhalla perheautolla ja vaikka ajoni on kehä kolmosen sisäpuolella, on vuodenympäri olevan keskikulutus 7,3 litraa satasella.

        Kesäkelillä, maantieajossa, on kulutus pudonnut alimmillaan 5,8 litraa satasella, yhden tankillisen keskiarvona.

        Jos siis autosi vie maantieajossa, jota oletan 75km ajon olevan, noin 10 litraa satasella, lienee autossasi vähintään 3 litran moottori.

        Pienemmälläkin pärjäisi.

        Laskelmasi muuttuu aika merkittävästi jos kulutukseksi otetaankin 6,5 litraa satasella, joka on hieman realistisempi maantiekulutus, hieman realistisemman kokoiselle moottorille.

        Et ymmärrä autoista mitään. Autonmoottofin iskutilavuus ei mitenkään suoraan korfeloi kulutuksen kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi autoni kuluttaa tehtaan ilmoituksen mukaan 4,3 l/100km. Toteutunut kulutus on 7,4l/100km.

        Sama koskee kaikkia autoja, siis todellinen kulutus ei koskaan ole tuo ilmoitettu kulutus.

        "Sama koskee kaikkia autoja, siis todellinen kulutus ei koskaan ole tuo ilmoitettu kulutus."

        Minunkin autoni ilmoitettu kulutus on 8,6 mutta olen ajanut sillä 14 vuotta ja ympärivuotinen kulutus onkin ollut 7,32.

        Ei ne ilmoitetut paikkaansa pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha rousku hörppii kesällä alle kympin ja talvella yli kympin, joten keskiverto vaikka se kymppi satkulle.

        140 km päivä × 22 = 3080 km/kk eli 308 litraa bensaa, joka kustantaa 2,5 euron litrahinnalla 770 euroa per kuukausi.

        Verotuksessa saatu nettohyöty (3080×0,25 miinus 70 € omavastuu ja veropros. 25 mukaan) on 175 euroa kuukaudessa eli n. 600 euroa jää maksettavaa vähennysten jälkeen.

        Lähihoitajan lähtöpalkka on n. 2100 kk ja sunnuntailisillä (jos niitä on) saa siihen muutaman satasen lisää, ilta ym. lisät ovat vain muutamia kymppejä per kk. Nettona pyöritään 1500-1900 euron välissä per kk.

        Uutisissa bensan hinnan on kerrottu kohoavan jopa yli kolmen euron tulevana kesänä ( 308×3=924 €/kk). Lisäksi tuollainen 3000 km kuukaudessa kuluttaa autoa renkaineen melkoisesti ja tihentää huoltojen tarvetta ettei tuollaisessa työmatkassa ole tosiaankaan mitään järkeä.

        auton kaikki muut kulut


    • Anonyymi

      Harakka lupasi jouluksi kinkkurahaa 2000 eur jos polttoaine nousee liikaa

    • Anonyymi

      Kannattaisi lyödä perse penkkiin pysyvästi kaikkien autoilijoiden jotta eduskunnassa tehtäisiin asian eteen jotain , vaan eipäs tästä lammaslaumasta ole mihinkään muuhun kuin foorumeilla itkemiseen surkeuttaan.

      • Anonyymi

        Mitenkä luulet kuinka kalliiksi tuo tulisi autoilijalle ja yhteiskunnalle. Mielenosoituksia voisi järjestää, mutta lakkoja ei voi ilman jälkiseurauksia järjestää.


      • Anonyymi

        Sinähän voit lähteä ajamaan tuota asiaa ponnekkaasti, etkö?


    • Anonyymi

      Kaikki voi vaikuttaa tähän äänestämällä PS, jopa YLE uutisoi että polttoaineveron (joka bensassa 57%) voisi puolittaa jos vain poliittista tahtoa olisi. Tämä ei vielä olisi pahasti ristiriidassa EUn ilmastotavoitteiden kanssa.

      • Anonyymi

        Bensavero n. 0,8€

        Bensa nyt 2,500€/l
        Bensaveron puolitus -0,4000€/l (ALVin osuus) 0,08€/l
        Bensan uusi hinta, jos veroalennus menisi täysimääräisesti hintaan 2,002€/l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensavero n. 0,8€

        Bensa nyt 2,500€/l
        Bensaveron puolitus -0,4000€/l (ALVin osuus) 0,08€/l
        Bensan uusi hinta, jos veroalennus menisi täysimääräisesti hintaan 2,002€/l

        Sori 2,080€/l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensavero n. 0,8€

        Bensa nyt 2,500€/l
        Bensaveron puolitus -0,4000€/l (ALVin osuus) 0,08€/l
        Bensan uusi hinta, jos veroalennus menisi täysimääräisesti hintaan 2,002€/l

        Bensassa on yli puolet veroa, YLEn mukaan 57%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensassa on yli puolet veroa, YLEn mukaan 57%.

        Kyllä.
        Mutta ei polttoaineveroa.


      • Anonyymi

        Persujen äänten kalastelua tyhmiltä. Persujen lupaukset on sellaisia jotka ei voi missään olosuhteissa toteutua.
        Ei kai kukaan järkevä Persujen juttuja usko, tai jos uskoo, niin ei ymmärrä politiikasta mitään.


    • Anonyymi

      Moottoribensiinin valmistevero 1.1.2022 alkaen 75,96 snt/l ja arvonlisävero on 24 % . Arvonlisävero maksetaan myös hintaan sisältyvästä valmisteverosta.

      Hallitus voisi halutessaan laskea tai poistaa veroja jos se olisi kansan asialla.

      • Anonyymi

        Poistetaan kaikki verot, ja katsellaan pari vuotta mitenkä yhteiskunta silloin pyörisi.....😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistetaan kaikki verot, ja katsellaan pari vuotta mitenkä yhteiskunta silloin pyörisi.....😆

        Sen kun vain - pimeä työ kunniaan, oravannahkakauppaa jne.

        Hiiteen kaikki verot - anarkiaa peliin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistetaan kaikki verot, ja katsellaan pari vuotta mitenkä yhteiskunta silloin pyörisi.....😆

        Lopetetaan se rahan älytön lappaminen ulkomaille ja katsotaan miten yhteiskunta sitten pyörii.


    • Anonyymi

      Utsjoella tänään 2.82 ysikasi

    • Anonyymi

      Meillä 2,573 eur 95 teen omalla autolla töitä hoitaja olen kirjoitin kansalaisaloitteen jossa vaaditaan kilometrikorvauksen nostoa

      • Anonyymi

        Kilometrikorvaus pitäisi tuplata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilometrikorvaus pitäisi tuplata.

        Moi Niin pitäisi ei tuo kata kuluja


    • Anonyymi

      Kannattaisiko harkita muuttamista vähän lähemmäs potentiaalisia työpaikkoja? Ei tuollaisten työmatkojen tekemisessä olisikaan oikein mitään järkeä, joten ymmärrän hyvin päätöstäsi siinä mielessä.

      Mutta noin yleisesti tällaisia tilanteita varten hallitus voisi laskea palkkojen verotusta eli ansiotuloveroja. Näin olisi isompi kannuste ottaa työpaikka vastaan, vaikka sitä varten pitäisi ajaakin.

      Enemmän perusteluja löytyy täältä: https://politiikkaajarjella.blogspot.com/2022/06/pitaisiko-rajusti-kohonneita.html

      • Anonyymi

        Muuttaminen lähemmäksi työpaikkaa.
        Jos minä muuttaisin lähemmäksi työpaikkaa, niin vaimon työmatka pitenisi saman verran kuin minulla lyhenisi.


    • Anonyymi

      Mitä täällä valitatte, tarttukaa aseisiin ja käykää sotaan. Jos teistä on edes siihen.

    • Anonyymi

      Savonlinna 95 tänään 2,61 eur löysin sen kansalaisaloitteen ja kirjoitin sen

      • Anonyymi

        Veikkaan, että Enonkoskella ja Lohilahdella on vielä kalliimpaa bensaa.


    • Anonyymi

      Ensinnäkin vanhukset pitää hoitaa sinuakin hoidetaan kun kohta olet vanha ja bussit junat kulkee on myös mahdollista katsoa läheltä leirintä alue ja vuokrata asuntovaunu missä asuu.Tai muuttaa työpaikan viereen.Seisonta vakuutettu auto on ihan turha osta asuntoauto tai vaihda asuinpaikka.

    • Anonyymi

      Asut kesän asuntoauto saa vaunussa teltassa leirintä alueella tai motellissa tai vuokraat huoneen.

    • Anonyymi

      Ääni persuille ensi vuoden eduskuntavaaleissa ja ehdottomasti myös EU vaaleissa, ei tässä muuta voi tehdä. Tuo on ainoa mahdollisuus saada bensaveroa alas tai edes estää suurimmat uudet korotukset.

      • Anonyymi

        Mistä mielestäsi valtion tulisi sitten tuo sama rahamäärä ottaa, joka menetettäisiin polttoaineveron alentamisella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä mielestäsi valtion tulisi sitten tuo sama rahamäärä ottaa, joka menetettäisiin polttoaineveron alentamisella?

        Valtio saa nyt bensalitrasta selvästi enemmän veroa kuin vuosi sitten. Vero on isolta osin myös prosentuaalinen.

        Toiseksi, mistä ne otettiin ennen 8/2020 korotusta joka oli vuosituhannen suurin korotus?

        Ehdotuksena vaikka ettei makseta italialaisten taloremppoja, lasketaan asumistukia ettei köyhiä asuteta Suomen kalliimmilla paikkakunnilla, lentolippujen hitaan 10% CO2 vero jne jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä mielestäsi valtion tulisi sitten tuo sama rahamäärä ottaa, joka menetettäisiin polttoaineveron alentamisella?

        Se tulee valtiolle takaisin ALVina kun pystytään kuluttamaan taas kotimaisiin tuotteisiin ja palveluihin.

        Älä nyt persujen vastustaja noin tyhmää esitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio saa nyt bensalitrasta selvästi enemmän veroa kuin vuosi sitten. Vero on isolta osin myös prosentuaalinen.

        Toiseksi, mistä ne otettiin ennen 8/2020 korotusta joka oli vuosituhannen suurin korotus?

        Ehdotuksena vaikka ettei makseta italialaisten taloremppoja, lasketaan asumistukia ettei köyhiä asuteta Suomen kalliimmilla paikkakunnilla, lentolippujen hitaan 10% CO2 vero jne jne

        Bensavero on senttimääräinen: n. 79 senttiä litralta. Vain ALV osuus on prosentuaalinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensavero on senttimääräinen: n. 79 senttiä litralta. Vain ALV osuus on prosentuaalinen.

        Bensaverostakin maksetaan ALVia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio saa nyt bensalitrasta selvästi enemmän veroa kuin vuosi sitten. Vero on isolta osin myös prosentuaalinen.

        Toiseksi, mistä ne otettiin ennen 8/2020 korotusta joka oli vuosituhannen suurin korotus?

        Ehdotuksena vaikka ettei makseta italialaisten taloremppoja, lasketaan asumistukia ettei köyhiä asuteta Suomen kalliimmilla paikkakunnilla, lentolippujen hitaan 10% CO2 vero jne jne

        "lasketaan asumistukia ettei köyhiä asuteta Suomen kalliimmilla paikkakunnilla"

        "Köyhien" asumisen tukeminen "kalliilla" paikkakunnilla, eli pk-seudulla, maksaa valtiolle noin 80 miljoonaa euroa vuosittain. Merkityksetön summa kokonaisuuden kannalta. Tuo on siis summa, joka säästettäisiin asumistuissa, jos nuo pk-seudulla asuvat, tukea saavat ihmiset asuisivat vaikka Kouvolassa.

        Kun näillä pienillä, kuolevilla paikkakunnilla, ei ole työpaikkoja, todennäköisesti tilanne olisi plus miinus nolla, kun työttömyystukien ym. tukirahojen määrä kasvaisi.


    • Anonyymi

      Vihreät hurraa, kun SDP:N ja Vasemmistoliiton kannattajien diesel autot alkaa seisoskeleen parkissa.

    • Anonyymi

      Minä lopetin työt jos viime syksynä jo koska ei ollut varaa maksella bensoja. 300 euroa työmatka bensoihin joka kuukausi olis liikaa. Nyt se olis vielä kallimpaa, tänään katsoin niin on jo 2.57 euroa litra. Pomokaan ei halunnut maksaa enempää palkkaa niin jäin työttömäksi raksatöistä. Mut säästöjä on tullut koska auto on ollut pihassa enkä ole sillä ajellut kuin muutamia kertoja. Kesälomareissuun jää nyt enemmän rahaa ja lähdemme sitten reissuun tyttöystävän kanssa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe