Toiminimi vai kevytyrittäjyys?

Anonyymi

Hei
Olen aloittamassa pientä yritystoimintaa. Joka paikassa toitotetaan, että kevytyrittäjyys on parempi, jos alussa laskuttaa asiakasta vain muutaman kerran vuodessa. Itse taas mietin, että eikös silloin kannattaisi perustaa toiminimi, ettei menisi alv-maksuja, kun tulos olisivat alle 15000 e vuosi? Kevytyrittäjänä alv menee samantien kun olet kevytyrittäjä-firman palkansaaja. Ja kun tulot olisivat jopa alle 8000 e vuosi, ei menisi YEL-maksuja(?). Kirjanpitoa en pelkää, se kyllä sujuu.

Mutta mitä muuta en hoksaa? Onko esim. toiminimestä jotain haittaa/kuluja niinä kuukausina, kun en laskuta laskuta, eli yrityksellä ei ole toimintaa?

Muuten olen opiskelijana lukiossa (alle 18 v).

4

786

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toiminimi on minusta selkeämpi kaikin puolin. Kuukausimaksuja ei mene, olet itse vastuussa koko toiminnasta. Kevytyrittäjä kai maksaa palvelun tarjoajalle eri maksuja.

• Anonyymi

Näin se menee. Tuo kevytyrittäjyys vähän harhaanjohtava termi, jota k,äytetään markkinointimielessä. Tosiasiassa ostetaan ostopalveluna taloushallinnon palveluja ja siinä se "keveys". Kaikki muu pitää tehdä niinku kuka tahansa yrittäjä. Jos tuntuu ettei yrittäjän hallintoasiat suju, tottakai kannattaa käyttää ulkopuolista palvelua apuna. Semmonen hyöty kylläkin on, että voi saada aiemman työsuhteen perusteella ansiopäivärahaa mitä tmin kanssa ei voi saada.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se menee. Tuo kevytyrittäjyys vähän harhaanjohtava termi, jota k,äytetään markkinointimielessä. Tosiasiassa ostetaan ostopalveluna taloushallinnon palveluja ja siinä se "keveys". Kaikki muu pitää tehdä niinku kuka tahansa yrittäjä. Jos tuntuu ettei yrittäjän hallintoasiat suju, tottakai kannattaa käyttää ulkopuolista palvelua apuna. Semmonen hyöty kylläkin on, että voi saada aiemman työsuhteen perusteella ansiopäivärahaa mitä tmin kanssa ei voi saada.

lajijasuris

Kiitos vastauksesta

• Anonyymi

Minkälaista yrittäjyyttä teet? Laskutatko yksityisiä vai yrityksiä? Laskulla, kortilla, käteisellä?

Myytkö omaa työtäsi/palvelua vai muitakin juttuja?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe