Olen myymässä asuntoa ja puhuimme osakehuoneiston toimeksiantosopimuksen tekemisestä välittäjä sanoi heti että siihen tarvitaan myyjän pankkitunnukset. Sitten kun ostaja on löytynyt ja ruvetaan kaupantekoon välittäjä sanoi että siihen tarvitaan pankkitunnukset.
Mihin näitä pankkitunnuksia välittäjä tarvitsee, olen ollut ennenkin asuntojen myyntiprosesseissa eikä välittäjät ole koskaan vaatineet pankkitunnuksia? Ostajan rahat ovat siirtyneet myyjän tilille normaalisti tilisiirtona.
Mihin välitysfirma tarvitsee myyjän pankkitunnuksia?
2
92
Vastaukset
- Anonyymi
"Olen myymässä asuntoa ja puhuimme osakehuoneiston toimeksiantosopimuksen tekemisestä välittäjä sanoi heti että siihen tarvitaan myyjän pankkitunnukset. Sitten kun ostaja on löytynyt ja ruvetaan kaupantekoon välittäjä sanoi että siihen tarvitaan pankkitunnukset.
Mihin näitä pankkitunnuksia välittäjä tarvitsee, olen ollut ennenkin asuntojen myyntiprosesseissa eikä välittäjät ole koskaan vaatineet pankkitunnuksia? Ostajan rahat ovat siirtyneet myyjän tilille normaalisti tilisiirtona."
Miten jumalattoman tyhmä ihminen voi olla?!?!?
Välittäjä tarvitsee tiedon siitä, että asiakkaalla on pankkitunnukset, ilman niitä kun sähköinen asiointi ei ole mahdollista!
Toisen pankkitunnuksia ei voi käyttää, se ei edes ole teknisesti mahdollista., eikä pankkitunnusten haltija voi niitä luovuttaa kolmannelle osapuolelle.
Nykyisin tehdään sähköinen toimeksiantosopimus ja selostusliite, jotka toimeksiantaja allekirjoittaa verkkopankkitunnuksilla.
Sitten otetaan sähköinen ostotarjous, jonka tarjouksentekijät allekirjoittavat verkkopankkitunnuksilla.
Myyjä hyväksyy tehdyn tarjouksen verkkopankkitunnuksilla.
Sitten itse kauppakirja allekirjoitetaan verkkopankkitunnuksilla. Myyjä ja ostaja antavat omien pankkiensa tarvitsemat asiakirjat allekirjoitettavaksi verkkopankkitunnuksilla.
Eli kyllä välittäjän täytyy tietää, että onko asiakkaan mahdollista allekirjoittaa asiakirjoja sähköisesti!- Anonyymi
Kiitos tiedoista, asia selvisi harvinaisen hyvin.
En ole jumalaton enkä tyhmä, kukaan ei vain ole kertonut koskaan mitä tarkoittaa käytännössä sähköinen asuntokauppa, nyt tiedän miten se menee.
Digiaikaan siirtyvä ap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984