Ei tee mieli tehdä mitään aloitusta 4

Anonyymi

Joitakin päiviä vanha uutinen askarruttaa edelleen.
Lääkäri määräsi nelinkertaisen Temesta-annoksen. Hoitovirheestä lähihoitaja irtisanottiin, ei lääkäriä.
Minun ethokseni ei tätä sulata. Kaikenlaisia kummallisia selityksiä annettiin.
Eikö lääkäreille makseta yliopistokoulutuksesta ja v a s t u u s t a enemmän kuin hoitajille.
Miten tuo vastuu kääntyi noin päälaelleen.
Oli toinenkin tapaus, missä operaation jälkeen potilas tulehduksineen kotiutettiin ja huonosti kävi.
Taaskin vastuusta livahdettiin.
Minusta pitäisi olla operaation jälkeen hieman laajempi verenkuva kuin pelkkä hemoglobiini. Samoin, jos tule sairaalaoloaika on hyväksytty 3 vrk, miksi sietää työnnetään ulos 2 vrk aiemmin. Ns. keskussairaalankin 5 vrk: veloitukseen mahtuu 5 päivää.
Beng

117

1226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaivat kullakin mulla taas veriarvot ei meinaa asettua, oikeaa lääkitystä etsitty monta vuotta, erikoislääkärini haluaa minut yleislääkärin jatko tutkimukseen loppukuusta, yleiskunnossa en huomannu mitään erikoista.

Eläkeläisellä aikaa käydä tutkimuksissa, samalla näkee vaivaisia ihmisiä.

• Anonyymi

Lisään kommettiini.
        Olen erittäin tyytyväinen suomen julkiseen palveluun, sieltä sain viimein apua psoriakseen kun yksityinen ei saanut. Ennen kaikkea halpaa ja lääkekatto mistä älytön etu.

Pertikki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään kommettiini.
        Olen erittäin tyytyväinen suomen julkiseen palveluun, sieltä sain viimein apua psoriakseen kun yksityinen ei saanut. Ennen kaikkea halpaa ja lääkekatto mistä älytön etu.

Pertikki

15:37
        Hoidon taso saattaa vaihdella.
        Valitettavasti minulla on kokoelma huonoja kokemuksia.
        Jopa omakannassa on sepitteitä eli muunneltua totuutta, vaikka asiat ovat tarkastettavissa.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

15:37
        Hoidon taso saattaa vaihdella.
        Valitettavasti minulla on kokoelma huonoja kokemuksia.
        Jopa omakannassa on sepitteitä eli muunneltua totuutta, vaikka asiat ovat tarkastettavissa.
        Beng

Uskon kuten sanot, entinen hyvä naapuri vuosien takaa joka sairastui syöpään joka todettiin tutkimuksissa, kävi niin että sisäinen viestintä petti ja tieto joka piti edetä ei edenny hoitoasteelle, puolen vuoden jälkeen naapuri hakeutui vastaanotolle jolloin syöpä oli levinny niin pahaksi ettei mitään ollu tehtävissä. Sairaalasta ilmoitettiin voitte tehdä rikosilmoituksen hoitovirheestä, mitä rikosilmoitus olisi auttanut kuolevaa.

Kyllä näitä tapahtuu kuten ilmaisit, inhimillisiä virheitä että jostain muusta syystä. Kuten ilmaisin ylempänä yksityisellä tapahtuu sitä samaa. Ihmiset ovat yksilöinä erillaisia, minäkin menen loppukuusta jatko tutkimuksiin syystä siitä huolimatta en voi luottaa muuhun kuin sairaanhoitopalvelun tasoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon kuten sanot, entinen hyvä naapuri vuosien takaa joka sairastui syöpään joka todettiin tutkimuksissa, kävi niin että sisäinen viestintä petti ja tieto joka piti edetä ei edenny hoitoasteelle, puolen vuoden jälkeen naapuri hakeutui vastaanotolle jolloin syöpä oli levinny niin pahaksi ettei mitään ollu tehtävissä. Sairaalasta ilmoitettiin voitte tehdä rikosilmoituksen hoitovirheestä, mitä rikosilmoitus olisi auttanut kuolevaa.

Kyllä näitä tapahtuu kuten ilmaisit, inhimillisiä virheitä että jostain muusta syystä. Kuten ilmaisin ylempänä yksityisellä tapahtuu sitä samaa. Ihmiset ovat yksilöinä erillaisia, minäkin menen loppukuusta jatko tutkimuksiin syystä siitä huolimatta en voi luottaa muuhun kuin sairaanhoitopalvelun tasoon.

Nimmari jäi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17:36
        1. kappaleen viimeinen virke.
        Eräs puhelinlääkäri kirjoitti tietoihini yhtä ylimielisen kommentin. Hän ei ollut koskaan nähnyt minua saati hoitanut.
        Eli lekureissa on niitä, jotka kuvittelevat olevansa jumalista seuraavia.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eräs puhelinlääkäri kirjoitti tietoihini yhtä ylimielisen kommentin. Hän ei ollut koskaan nähnyt minua saati hoitanut.
        Beng

Tuo ylimielisyys on kyllä valitettavaa. Sairaalamaailman hierarkia ruokkii varmasti joidenkin lääkäreiden ylenmääräistä ylemmyydentunnetta. Siitä saavat potilaatkin osansa. Niinhän ei saisi olla.
        Nykyisin, kun yhä enenevässä määrin siirrytään terveydenhoidossa digikommunikointiin ja diagnooseja tehdään potilasta näkemättä oirekuvauksen perusteella on vähintäänkin arveluttavaa.
        Aina olen kuvitellut, että lääkäri tutkiessaan aistii myös potilaan kiputason ja sen olevan tärkeää tietoa lääkärille.

Tauteja on tietysti mielinmäärin ja jotkut "vähäpätöisimmät" selviävät näkemättä.
        Se, että moni eri lääkäri käsittelee tietoja näkemättä potilasta on riski. Yhden väärä tulkinta ja kirjaus potilaspapereihin voi aiheuttaa vakavia seurauksia. Ketjureaktio.

Taidankin mennä omakantaan tarkistuskäynnille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ylimielisyys on kyllä valitettavaa. Sairaalamaailman hierarkia ruokkii varmasti joidenkin lääkäreiden ylenmääräistä ylemmyydentunnetta. Siitä saavat potilaatkin osansa. Niinhän ei saisi olla.
        Nykyisin, kun yhä enenevässä määrin siirrytään terveydenhoidossa digikommunikointiin ja diagnooseja tehdään potilasta näkemättä oirekuvauksen perusteella on vähintäänkin arveluttavaa.
        Aina olen kuvitellut, että lääkäri tutkiessaan aistii myös potilaan kiputason ja sen olevan tärkeää tietoa lääkärille.

Tauteja on tietysti mielinmäärin ja jotkut "vähäpätöisimmät" selviävät näkemättä.
        Se, että moni eri lääkäri käsittelee tietoja näkemättä potilasta on riski. Yhden väärä tulkinta ja kirjaus potilaspapereihin voi aiheuttaa vakavia seurauksia. Ketjureaktio.

Taidankin mennä omakantaan tarkistuskäynnille.

Etähoito palvelee vain silloin, kun on jonkin potilaan jatkohoidosta kyse.
        Muutoin vaikuttaa lähes puoskaroinnilta. Ei luotettavaa. Villiä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

Minä olen huomannut että ikätoverit puhuvat usein ylimielisydestä kun on lääkäri kyseessä sitten kun saan nähdä mitä kyseinen lääkäri on kirjoittanut niin en näe siinä mitään muuta kun asiaa . Voi olla niinkin että moni tulkitsee väärin
        Mutta voi olla että potilaalla on jotkut odotukset etukäteen , ja sitten kun ei olekaan sellainen niin tulmieleen kaikenlaista,
        Minä,ennole koskaan nähnyt ylimielistä lääkäriä .
        Mutta tunnetaan on jokaisen oma ,siis ei oikeaa ei väärää ainoastaan tunne

• Anonyymi

Hemoglobiini, jos on kovin alhaalla on aika vetämätön olo.
      Folaatilla korjattiin ferritiiniarvoja, jotka nyt ovat niukin naukin alarajan yli.
      Punasolutuotantoa varten tärkeää.
      Beng

• Anonyymi

Miten folaatti vaikuttaa ferritiiniarvoihin ?

• Anonyymi

Kyllä kannattaa kyseenalaistaa lääkärienkin sanomiset ja tekemiset. Hekin ovat "vain" ihmisiä. Joukossaan on erehtyväisiä, välinpitämättömiä, alkoholin- ja lääkkeiden väärinkäyttäjiä, psyykkisesti ja fyysisesti sairaita. Elikkä ei aina se paras päivä vaan niitä "maanantaipäiviä" voi olla muuallakin kuin alkuviikosta.

Tsemppiä kaikille meille, joita jo tietämättämme priorisoidaan tutkimusten ym. osalta.

• Anonyymi

Aloituksessani viittasin, miten virheestä sai rangaistuksen toinen ihminen.
        Beng
        Minulla on ollut aika kehnojakin kokemuksia. Niin kehnoja, etten toivo sellaisia kelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksessani viittasin, miten virheestä sai rangaistuksen toinen ihminen.
        Beng
        Minulla on ollut aika kehnojakin kokemuksia. Niin kehnoja, etten toivo sellaisia kelleen.

Luin myös tuon tapauksen. Minulle ei oikein selvinnyt saiko lääkäri yhtään mitään kurinpitotoimia.
        Sehän on julkisesti tiedossa, että vanhukset lääkitään toiminta- ja liikuntakyvyttömiksii vuodeosastoilla ja hoitokodeissa.
        Kuinkahan paljon virheitä tapahtuu lääkityksessä psykiatrisella puolella. Ne voidaan "selittää" lääkekokeiluiksi, kun potilaat zombeina vaeltaa.
        Juuri oli kolme itsemurhaa hukuttautumalla psykiatrisessa sairaalassa. Herättää kysymyksiä. Esim. joku tietty lääke tai lääkekombo.
        Kaikki kolme yli 50 v. naisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin myös tuon tapauksen. Minulle ei oikein selvinnyt saiko lääkäri yhtään mitään kurinpitotoimia.
        Sehän on julkisesti tiedossa, että vanhukset lääkitään toiminta- ja liikuntakyvyttömiksii vuodeosastoilla ja hoitokodeissa.
        Kuinkahan paljon virheitä tapahtuu lääkityksessä psykiatrisella puolella. Ne voidaan "selittää" lääkekokeiluiksi, kun potilaat zombeina vaeltaa.
        Juuri oli kolme itsemurhaa hukuttautumalla psykiatrisessa sairaalassa. Herättää kysymyksiä. Esim. joku tietty lääke tai lääkekombo.
        Kaikki kolme yli 50 v. naisia.

17:54
        Ei lääkärille mitään seuraamusta tullut.
        Beng
        Kyllä nuo itsemurhat ihmetyttävät.
        Onhan sairaaloissa ollut hyväksikäyttöjäkin.
        Olen miettinyt sitä, että kun ei ole julkisen ja yksityisen terveydenhoidon yhteistä it-ohjelmaa, jää tärkeitä tietoja pimentoon.
        Voisi tosiaan paljastua kyseenalaista lääkitystä.

• Anonyymi

Ihminen pidetään teho-hoidossa niin kauan kuin hän on hengenvaarassa.
      Olen ollut yhteen syssyyn eri tehoilla kuusi viikkoa kuolemankielissä intubaatiossa
      ja lähes koko ajan sedaatiossa, kuuden viikon "kuolemantunnelissa".
      Keuhkoissa vettä, munuaisten pettäminen, sydänkohtaus
      tehohoitoaikana ym. Lista oli karmiva, kun sen jälkeenpäin luin.
      Koko elimistö petti, kun lonkkaleikkauksen jälkeen kehittyi keuhkoödeema,
      jota ei jälkitarkastuksessa huomattu.
      Onnistuivat kuitenkin pitämään minut hengissä vaikka koko elimistö
      petti ja lopuksi oli tehtävä avosydänleikkaus hengen pelastamiseksi.

• Anonyymi

Lisään vielä, että olen pieneläkeläinen ja minua hoidettiin silti kuusi viikkoa teholla.

• Anonyymi

Karmeaa luettavaa.
        Lonkkaleikkauksesta laitetaan liian varhain kotiin.
        Jälkitarkastus oli pelkkä hemoglobiini - veriarvot alhaalla, veripussit odottivat - ei siirtoa.
        Nuo liian aikaiset ulosheitot pitäisi jonkun tutkia ja tästä johtuvat takaiskut.
        Beng

• Anonyymi

Turhaan olit! Olisit kuollut ilman tehohoitoa. Miten ihmiset/potilaat voivat olla niin ilkeitä. Ihminen kun ei ole tekninen/mekaaninen laite, josta on helppo havaita vika ja korjata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaan olit! Olisit kuollut ilman tehohoitoa. Miten ihmiset/potilaat voivat olla niin ilkeitä. Ihminen kun ei ole tekninen/mekaaninen laite, josta on helppo havaita vika ja korjata.

23:02
        Kyllä ihmisestä sanoja lähtee eli potilaat kyllä ilmaisevat vointinsa. On eri asia kuunnellaanko vieressä viran puolesta tai ymmärretäänkö tai halutaanko edes ymmärtää potilaan viestejä.
        Beng

• Anonyymi

tuota noin,,,,
      ettekö jo näe ja tiedä
      suomessa toimii vanhvasti eriarvoistava terveyden hoito,

määrätyt kriteerit täyttävät ihmiset hoidetaan asiallisesti loppuun asti,

ja määrätyt yhteiskunnalle tarpeettomat eivät tule koskaan saamaan asiallista hoitoa,
      vain plliattiivista oireenmukaista hoitoa ja lievitystä
      niillekki joitten vaivat oikein hoidettuna oikeesti paraniski,

mieti
      kumpaan ryhmään kuulut
      1 A ryhmään tarpeelisiin
      vai
      2 B ryhmään,,, tarpeettomiin ,,

• Anonyymi

Ei se noin mene, jos hoitolaitos on sama ja kaikkia kasteja samaan aikaan hoidetaan.
        Ero syntyy hoitolaitoksen valinnassa. Silti arvelen, että kummassakin osataan tunaroida.
        Toisessa tunaroidaan hintavammin, toisessa halvemmin.
        Mutta, jos ulosheitto tehdään liian varhain, siitä jälkilaskua tulee.
        Beng

• Anonyymi

Höpön höpön. Suomessa hoidetaan hyvin, turhan hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpön höpön. Suomessa hoidetaan hyvin, turhan hyvin.

23:04
        Pelkkä väite on mielipide, ei faktaa.
        Beng

• Anonyymi

Aloituksen juttua en ole nähnyt, mutta väärin on tehty. Olisiko sitten lähihoitajan pitänyt tarkastaa ja hoksata että annostus on liian suuri. Ja miten irtisanominen auttoi Temesta-potilasta.
      Tyttäreni sai aikanaan pienokaiselleen antibioottiannoksen aikuisen potilaan mukaan. Hän huomasi heti kun sai reseptin käteensä, sattui olemaan apteekin leivissä, silloin ei vielä kirjoitettu reseptejä omakantaan. Lääkäri oli korjannut ja kiitellyt, niin että harvinaisen fiksu lääkäri.
      Hiljattain kuulin että omainen oli huomannut hoitokodissa läheisensä kuivuneen, oli voimattomana roikkunut tuolissa. Oli juottanut ja kohta asukas oli alkanut piristyä. Oli sanonut hoitajalle, alattehan antaa päivittäin nestettä enemmän. Hoitaja oli sanonut: meille on sanottu että emme saa tehdä asukkaalle mitään ilman lääkärin määräystä.

• Anonyymi

Lääkemääritystä seliteltiin sillä, että lääkäri päättelee hoitajan puheen perusteella. Jotenkin näin. Mitä hoitaja sanonut ja mitä lääkäri ymmärtänyt jää arvoitukseksi.
        Hoitokodissa on jotain pielessä, jos hoitohenkilökunta ei saa käyttää aivojaan.
        Onhan helpompaa hygienia, kun ulos vaippoihin ei tule pissaakaan. 1 - 2 litraa päivässä pitäisi nestettä nauttia. Vaikuttaa moneen. Hoito kuin saattohoitoa terveille jos noin on.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkemääritystä seliteltiin sillä, että lääkäri päättelee hoitajan puheen perusteella. Jotenkin näin. Mitä hoitaja sanonut ja mitä lääkäri ymmärtänyt jää arvoitukseksi.
        Hoitokodissa on jotain pielessä, jos hoitohenkilökunta ei saa käyttää aivojaan.
        Onhan helpompaa hygienia, kun ulos vaippoihin ei tule pissaakaan. 1 - 2 litraa päivässä pitäisi nestettä nauttia. Vaikuttaa moneen. Hoito kuin saattohoitoa terveille jos noin on.
        Beng

Vaipoissa hoitokodissa. Niin mieti kuinka laadukasta se elämä on? Jos hoidokki ei halua juoda niin ehkä hän haluaa kuolla. Hirveää pitää ihmistä väkisin täällä. Vuoroin lykätään suuhun sapuskaa tai letkuruokitaan ja uloste kaivetaan ulos, lisäksi vaipat eikä tajua ympäristöstä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaipoissa hoitokodissa. Niin mieti kuinka laadukasta se elämä on? Jos hoidokki ei halua juoda niin ehkä hän haluaa kuolla. Hirveää pitää ihmistä väkisin täällä. Vuoroin lykätään suuhun sapuskaa tai letkuruokitaan ja uloste kaivetaan ulos, lisäksi vaipat eikä tajua ympäristöstä mitään.

23:11
        Eiköhän jokainen mieti omia ja läheisten vointeja.
        Miksi miettisin jonkun tuiki tuntemattoman sairaudentilaa, koska se maallikolle kaikkine monine syineen ja vaiheineen ei ole mielekästä.
        Kysyn, että miksi enää kotihoidossa? Jos hoitaminen on noin vaikeaa ja vastenmielistä ja vie puolison voimat, joka ei ole ammatiltaan hoitsu, pitää löytyä muu hoitoratkaisu. Vaadi sitä.
        Beng

• Anonyymi

Minua tuskin olisi auttanut, vaikka lonkkaleikkauksen jälkeen olisi pidetty
      viisi päivää sairaalassa. Sepelvaltimotautini ei ollut tiedossa.
      En päässyt koskaan tutkimuksiin terveyskeskuksen kautta,
      vaikka kerroin oireistani monena vuotena ja olin huolestunut.
      Sepelvaltimotauti aiheuttaa sydämen vajaatoimintaa, mikä voi kerätä nestettä
      keuhkoihin. Ehkä leikkauksesta keuhkoködeeman kehittyminen sai vauhtia ?
      En tiedä, kun en ole lääkäri.
      Tunsin itseni väsyneeksi, mutta ajattelin sen kuuluvan toipumiseen.
      Väsymys voimistui voimistumistaan, mutta kontrollikäynti oli jo
      niin lähellä, että otaksuin syitä selvitettävän siellä.
      Ei selvitetty. Seuraavana päivänä olin tukehtua hapenpuutteeseen,
      sain sydärin ja vietiin kiireellä ambulanssilla suoraan teholle, missä meni kuusi viikkoa, kun muutkin elimet alkoivat romahtaa kuin keuhkot ja sydän.
      Sairaalassa olin saanut toisen sydärin, paljon oli tapahtunut,
      josta en itse tiennyt mitään, koska olin sedaatiossa
      lähes koko ajan, muuten ei kestä intubaatiotakaan.

Minusta pitäisi ainakin eläkeläisen ikäisille ihmisille tehdä ennen leikkausta
      perusteellisempi tutkimus.
      Mikäpä minä, maallikko, olen toisaalta sanomaa mitään.

• Anonyymi

En voi muuta kuin ihmetellä tuota terveydenhoidon kuuroutta.
        Kyllähän meidän ikäiset itsensä tuntevat.
        Beng
        Tällä viikolla jatkohoitoon hylkäys sellaisen henkilön toimesta, joka ei ole ikinä minua nähnyt, kuullut tai tavannut. Itse en päätöstä saanut ollenkaan, mikä oli annettu jo huhtikuun lopulla.
        Valitusaikakin meni umpeen päiviä sitten, mikä yleensä on 30 päivää.
        Nelikymppinen ei-lääkärismies. Tuli taas vaikutelma puoskaroinnista.
        Ja näille me maksamme palkkaa veroistamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En voi muuta kuin ihmetellä tuota terveydenhoidon kuuroutta.
        Kyllähän meidän ikäiset itsensä tuntevat.
        Beng
        Tällä viikolla jatkohoitoon hylkäys sellaisen henkilön toimesta, joka ei ole ikinä minua nähnyt, kuullut tai tavannut. Itse en päätöstä saanut ollenkaan, mikä oli annettu jo huhtikuun lopulla.
        Valitusaikakin meni umpeen päiviä sitten, mikä yleensä on 30 päivää.
        Nelikymppinen ei-lääkärismies. Tuli taas vaikutelma puoskaroinnista.
        Ja näille me maksamme palkkaa veroistamme.

"Tuli taas vaikutelma puoskaroinnista." Miten niin ?
        Terveydenhuollossa on kaiketi tietosi kunnostasi jälkitarkastuksen perusteella
        ja sen perusteella on arvioitu tarvitsetko kuntoutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tuli taas vaikutelma puoskaroinnista." Miten niin ?
        Terveydenhuollossa on kaiketi tietosi kunnostasi jälkitarkastuksen perusteella
        ja sen perusteella on arvioitu tarvitsetko kuntoutusta.

Minähän kirjoitin tuohon tilanteen. Kyllähän siitä pitäisi käydä selville.
        Mikä ihmeen jälkitarkastus? Ja kuntoutussuunnitelma on tehty päiviä sitten.
        Beng

• Anonyymi

2 viikkoa lonkkaleikkauksen jälkeen minulla oli
      "jälkitarkastus"/kontrolli eli käynti saman sairaalan lääkärillä, jossa
      minut leikattiin.

• Anonyymi

Minun jälkitarkastuksen teki fysioterapeutti, ei lääkäri.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun jälkitarkastuksen teki fysioterapeutti, ei lääkäri.
        Beng

Niinhän se on nykyään että fysioterapeutit hoitelevat monia asioita,terveys asemilla , kuten eräät jälkitarkastuksetkin .
        Heillä on laaja osaamisalue työssään. Ovat taitavia .
        Minä luulen että odotukset ovat korkeat kun mennään lääkäriin, siksi moni pettyy. Ennen oli perhelääkäri jolla oli aikaa potilaalleen enemmän mitä nykyajan lääkäreillä on . Mutta väkiluku on kasvanut niistä ajoista ja tuntuu ettei mikään riitä nykyään, lääkäreillä on kovia työpäiviä , ja potilaita näyttää riittävän koko ajan .
        Se 15 minuuttia minkä saa lääkärin ajaksi menee hyvin nopeasti , ja seuraava jo yskii oventakana tekoyskää etteikö jo olisi hänen vuoronsa.
        Joskus on niin että lääkärikin saa migreenikohtauksen ja menee nukkumaan tunniksi jolloin hänen pitäisi syödä sillä se on ruokatunti , että jaksaa iltapäivään ollla töissä , ja ne iltapäivät venyy melkein aina pitkiksi kun uusia potilaita koko ajan .

• Anonyymi

Lukematta kaikkia koneteja,,,

mielipide kuitenki,,,

kun noin paljon tehdään hoitovirheitä,
      jotkut vaikuttaa jopa tahallisilta

miksi yhteiskuntaamme EI halua olla rehellinen,
      ja myöntää tahalliset tekonsa,

ja alkaisi avoimesti jakamaan pillereitä kaikille niille
      jotka itse haluaa JO luopua maanpäällisisistä kivuistaan lopullisesti,

tämä avuttomien sairaitten vanhusten elämä EI enään ole elämisen arvoista,

moni sairas loppuun uupunu vanhus haluaisi jo pois,
      ja moni EI halua yhteiskunnan riesaksi hoitolaitoksiin,

niin kaiken järjen mukaan terveyden hoiton pitää alkaa REHELLISEKSI
      REHELLISESTI keskustella vanhusten kanssa ja antaa vanhukselle redepti lääkkeestä jolla pääsee kivuttomasti nopeesti nukkuessaan pois maanpäälisistä vaivoistaan lopullisesti,

miksi suomessa vanhusten hoidossa ollaan niin helvetin TEENNÄISIÄ,
      kun
      todellisuudessa vanhukset jätetään oikeaa asiallista hoitoa vaille,
      kitumalla kuolemaan,

sairaat eläimetki päästetään heti vaivoistaan,
      miksi ihmisiä kidutetaan hivuttamalla tapetaan,
      kun voisi antaa nukutuspillerin ja uhminen pääsisi pois,

• Anonyymi

Tahallista virheistä joutuu yleensä syytteeseen. En usko, että lääkärit
        tahallaan tekee virheitä, mutta virheitä voi tulla, kun ei esim. välitetä kuunnella
        potilasta, tulee vääriä diagnooseja. Ei ne kokeet ja tutkimukset ole kaikki kaikessa.
        Olen saanut väärän diagnoosin, kun lääkäriä ei kiinnostanut kuunnella
        mitä minulla olisi kerrottavaa sairaudestani.

• Anonyymi

Voi olla, että potilaan hoito tulee myös laiminlyödyksi, kun ei potilasta
      kuunnella eikä uskota.

• Anonyymi

jokatapauksessa,
        on tullu vahvasti vaikutelma,
        suomen tervyden hoito ON mennty takapakkia monsessaki ei osioissa,

hoito eriarvoistettu,

voi ehkä luokitella,
        köyhiä hoidetaan eritavoin kuin varakkaita, siis,,, hymm,,
        vammasia ja sairaita vanhuksia hoito on lähinnä paaliatiivistä hoitoa,
        siis saattohoitoon verrtavaa
        oireen mukaista hoitoa, ei siis enään parantavaa hoitoa,
        ym. mitettikää itte,,, mitä tarkottaa eiarvoistava hoito, ,,,
        jotkut saa asianmukaista parantavaa hoitoa,

jotku ei saa kun kuvaannollisesti
        myötätuntoa ja lämmintä kättä,,,

että semmosta se on nykyään,,

• Taitaa olla ihan onnenpeliä mihin sairaanhoitoon tai sairaalaan sattuu osumaan.

Kuuntelin juutuupilta yhden vielä verrattain nuoren miehen sairaalaan joutumista ja sitten hänen siirtämistään toiseen hoitopaikkaan. Mikä iso ero hoidossa.

https://www.youtube.com/watch?v=ymrtLZXJ-b8

• Anonyymi

Niinpä niin.
        Onko eri sairaaloissa eri meininki.
        Olen kovasti miettinyt, missä vika.
        Sanoisin kunnianhimottomuus. Viimeistelemättömyys.
        Muissa töissä ei voi jättää jälkeensä puolinaista työtä tai tuotetta, mutta sairaanhoidossa voi.
        Beng

• Anonyymi
      • Anonyymi

Mitenkähän tuollainen 'kuolo' korjataan. Järjestelmä.
        'Kyllähän noita virheitä sattuu' ei käy perfektionistille.
        Sairaalassa minunkin tietojani oltiin laittamassa toisen henkilön tietoihin.
        Virheen tekoa häiritsi, kun keskeytin tyhmillä kysymyksilläni hoitajan ja tämä huomasi silloin, mitä virheitä oli tekemässä.
        Entäpä, jos hoidokki ei ole ihan tajuissaan? Entä muiden tiedot? Tuliko sinä päivänä pomppuja tutkimustulosten arvoihin?
        Beng

• Anonyymi

Anteeksi kun laitatte jonkun lääkeen nimen,ihmiset ei välttämättä tiedä mikä se on? En ainakaan minä. Kyllä vimeset 12 vuotta sairaalat laittanut ulos niin pian kuin mahdollista eläkeläisen ..Jos osaston lääkärillä kanttia ulos kirjoitaa. Lääkäri pulat ja osastot hukkuisi vanhuksiin. Niinpä on ruhkaa juuri siksi päivystävät plk.Kun siellä on enemmistö henkilöitä,jotka sairaalasta kirjattu ulos ennen aikoja.Hyvä Puolustusvoimien lippujuhlaa kuitenkin tältä Itä-Helsinki!.Koste juhlasta tulee Tv 1 kello 17.05-18.

• Anonyymi

Tuossa kirjoituksesi sisällä on nykyhoidon jännä piirre.
        Ulos operaatioista ja sitten myöhemmin plk:lla tai toisessa sairaalassa.
        Rahaa kuluu enemmän ja sitoo enemmän ihmisiä.
        Kas, kun kukaan ei tutki tätä puolta.
        Puhutaan oikeusturvasta, voisiko sairausvakuutukseen sisällyttää terveysturvan.
        Eli, jos ulkoistava sairaala hätäilee tai kotihoito on ammattitaidotonta ja tulee komplikaatioita, niin korvataan. Automaattisesti. Kun olisi tiukempi korvausuhka, ehkä huolellisuuteenkin olisi varaa.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli, jos ulkoistava sairaala hätäilee tai kotihoito on ammattitaidotonta ja tulee komplikaatioita, niin korvataan. Automaattisesti. Kun olisi tiukempi korvausuhka, ehkä huolellisuuteenkin olisi varaa.
        Beng

Kotihoitaja on lähihoitaja, ei sairaanhoitaja, ei hänen ammattitaitonsa riitä
        arvioimiseen mikä on tilanne sairauksien suhteen. Kotihoidossa on kyllä sairaanhoitajakin, joka voi konsultoida lääkäriä.

Komplikaatioita on hyvin vaikea estää. Niitä ei voi oikein ennakoida.
        Pienimmässäkin leikkauksissa on komplikaation vaara.
        Miten potilaan elimistö reagoi, se voi aiheuttaa komplikaation.
        Iäkkäillä on suurempi riski saada komplikaatioita "lahon" kroppansa kanssa.

Uskon, että jokainen lääkäri tekee työnsä niin, ettei komplikaatioita
        tulisi, ettei potilaan tarvitse palata sairaalaan kuluttamaan yhteiskunnan
        varoja. Sairaalapaikoista on pula, jonot ovat pitkät.
        Ei ole kenenkään etu olla "huolimaton".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

Potilas voi tehdä vahinkoilmoituksen
        https://www.pvk.fi/vahinkoilmoitus/potilasvahinkoilmoitus/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotihoitaja on lähihoitaja, ei sairaanhoitaja, ei hänen ammattitaitonsa riitä
        arvioimiseen mikä on tilanne sairauksien suhteen. Kotihoidossa on kyllä sairaanhoitajakin, joka voi konsultoida lääkäriä.

Komplikaatioita on hyvin vaikea estää. Niitä ei voi oikein ennakoida.
        Pienimmässäkin leikkauksissa on komplikaation vaara.
        Miten potilaan elimistö reagoi, se voi aiheuttaa komplikaation.
        Iäkkäillä on suurempi riski saada komplikaatioita "lahon" kroppansa kanssa.

Uskon, että jokainen lääkäri tekee työnsä niin, ettei komplikaatioita
        tulisi, ettei potilaan tarvitse palata sairaalaan kuluttamaan yhteiskunnan
        varoja. Sairaalapaikoista on pula, jonot ovat pitkät.
        Ei ole kenenkään etu olla "huolimaton".

Kukin taho pesee käsiään.
        Mielestäni lähihoitajan koulutuksessa on paha aukko, jos ei osaa oireista päätellä mitään ja saamattomuutta, jollei konsultoi trk-lääkärin kanssa. Sairaanhoitajia on yksi per ryhmä.
        Eräskin lähihoitaja toivoi sairaanhoitajaa perehdyttämään, koska l.hoitajan koulutuksesta puuttuu asioita. Mielestäni hän oli avoin ja rehellinen toiveessaan.
        Verokokeesta voi päätellä jotain, jos 'serppi' hipoo kahta sataa (ehkei ihan vielä kuoloksi...)
        Mutta kun ottaa yhteyttä lääkäriin, ei hänkään 'turhia' otata, kunnes ollaan osastolla 'kuluttamassa....'
        Taitamaton hoitajakunta on menoerä. Jotkut 'työllistävät' muuta henkilökuntaa.
        Eli komplikaatioita voidaan kyllä estää.
        Muutama tippa verta, kertoo paljon. Jos edes se viitsittäisiin ottaa.
        Beng

• Anonyymi

• Anonyymi

Huomenta.
      Onko meidän ikäihmisten muistettava ja jaksettava olla huolellisia.
      Portugalissa on kuollut noin 1500 ihmistä toukokuun alun jälkeen viimeiseen omigron-variaatioon.
      Nyt terveysviranomaisten tulisi muistuttaa tästä ja vedota omaan vastuuseen itsestä ja muista ja alkaa piikittämään meitä 4. kertaa pikapikaa, jottei loppukesään mennessä sairaalat täyty. Ennaltaehkäisyä nyt.
      Sairaalassa tapasin ensimmäisen aallon aikana sairastuneen. Hankalat 2 vuotta hällä. Silmät kyynelissä.
      Beng

• Anonyymi

Suomessa on annettu ymmärtää, että uusin omikron ei anna aihetta huoleen.
        Ihmetyttää.

• Anonyymi

Korona variaatioineen on yli mainostettu tauti Suomessa
        Verrattavissa ihan vaan influenssaan.
        Mulle riiti hyvin kaksi rokotusta. Ikää 71 v

• Anonyymi

Laissa on säädetty potilaan oikeuksista muun muassa seuraavasti:

-Potilaalle on ilmoitettava hoitoon pääsyn ajankohta.
      -Hoitoa jonottamaan joutuvalle potilaalle on kerrottava, kuinka kauan jonottamisen arvioidaan kestävän.
      -Potilaalle on annettava tiedot hänen terveydentilastaan, hoidon merkityksestä, eri hoitovaihtoehdoista ja niiden vaikutuksesta sekä muista hoitoon liittyvistä seikoista, joilla on merkitystä hoidosta päätettäessä.
      -Potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan.
      -Jos alaikäinen potilas ikäänsä ja kehitystasoonsa nähden kykenee päättämään hoidostaan, hänellä on oikeus kieltää terveydentilaansa ja hoitoansa koskevien tietojen antaminen huoltajalleen.

-Hoitoon tai kohteluun tyytymätön voi tehdä muistutuksen hoitolaitokselle.
      -Muistutukseen on annettava ratkaisu kohtuullisessa ajassa.

-Terveydenhuollon toimintayksiköllä on oltava potilasta avustava potilasasiamies, joka antaa potilaalle tietoa tämän oikeuksista ja avustaa tarvittaessa potilasta muistutuksen, kantelun tai korvaushakemuksen teossa.

• Anonyymi

Lain nuo kohdat ovat aika ylimalkaiset.
        Tuota potilasasiamiesten voisikin vaivata ja haastatella.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lain nuo kohdat ovat aika ylimalkaiset.
        Tuota potilasasiamiesten voisikin vaivata ja haastatella.
        Beng

Oletko kärsinyt jotain suurta vääryyttä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kärsinyt jotain suurta vääryyttä ?

19:00
        Kokoelman verran.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoelman verran.
        Beng

20:45
        Lisäys. Omasta kokemastani lähtien olen miettinyt, näinkö muitakin.
        Ovatko ikäihmiset hiljaa, liian hiljaa.
        Tuorein tilanne on niin korni, ettei toista.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoelman verran.
        Beng

Ettet vaan suurentelisi asioita - jostain syystä ?
        Epäilen, että on olemassa paljon sairaampia ja vaikeampia kohtaloita kokenut
        terveydenhuollon rattaissa-
        Monet taistelevat vakavien pitkäaikaissairauksien kanssa.
        Mono on niihin jo kuollut nuorempana kuin me.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettet vaan suurentelisi asioita - jostain syystä ?
        Epäilen, että on olemassa paljon sairaampia ja vaikeampia kohtaloita kokenut
        terveydenhuollon rattaissa-
        Monet taistelevat vakavien pitkäaikaissairauksien kanssa.
        Mono on niihin jo kuollut nuorempana kuin me.

20:53
        Ettet vain vähättelisi.
        Ei kait ole mitään SM-kilpailua sairauksissa.
        Taidat mitätä surunkin kyynelien määrästä.
        Beng
        Sinun sairautesi on mitätöinti. Huomaatko.

• Anonyymi

Muistaakseni lääkäri Lasse Lehtonen on ollut huolissaan.
      Beng

• Anonyymi

Onneksi sentään joku lääkäreistä on realisti !

• Anonyymi

Sinulle Anonyymi 03.06.2022 23:11. Dementikko ei osaa sanoa milloin on jano niin että pyytäisi juomaa. Niin että juottamatta kuolisivat kaikki jonossa muutaman päivän sisällä. Kuka sanoisi halusivatko kuolla. Läheiseni on ollut tiputuksessa pari kertaa kun juomista ei ole tarjottu. Ja vaikkei olisikaan ohjeisiin kirjattu lääkärin määräämänä, pitäisin juoman tyrkyttäminen olla itsestään selvyys ainakin nimenomaan dementiapotilaille.

• Anonyymi

17:12
        On merkillistä toimintaa. Jos hoitajat eivät tiedät juomisen tärkeyttä, kuka sitten.
        Jo lääkkeiden kanssa tulee juoda.
        Ei kait ajatella, että säästyy vaippojen vaihdossa.
        Beng

• Anonyymi

Oikeastihan lääkärit eivät ole mistään vastuussa. Lääkärien kaikki vastuu on lääkäriliiton vaatimuksesta ulkoistettu hoitajille.

Systeemi on niin sairas ettei sanoja löydy. Iso palkka tärkeässä työssä ilman minkäänlaista vastuuta.

Lääkäreitähän ei irtisanota hoitovirheistä. Lääkäreiden hoitovirheitä ei edes tutkita. Ei edes kaikkien karkeimpia virheitä jotka johtavat kuolemiin. Jos kukaan hoitaja ei ole avustanut lääkäriä virheen teossa niin sitten kukaan ei joudu vastuuseen.

• Anonyymi

Uskon, että lääkärit parhaansa tekevät.
        Potilaita kuolee joka päivä sairaaloissa.
        Kuka uskaltaisi alkaa lääkäriksi,
        jos on jatkuvasti syytteitä odotettavissa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon, että lääkärit parhaansa tekevät.
        Potilaita kuolee joka päivä sairaaloissa.
        Kuka uskaltaisi alkaa lääkäriksi,
        jos on jatkuvasti syytteitä odotettavissa ?

Eiköhän kaikkien tule tehdä työnsä mitä parhaiten.
        Jos ei tekisi, saa huomautuksen ja lopuksi potkut.
        Oletko ollut työelämässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän kaikkien tule tehdä työnsä mitä parhaiten.
        Jos ei tekisi, saa huomautuksen ja lopuksi potkut.
        Oletko ollut työelämässä?

Tietysti, mutta kun täällä kun eräs hakee jatkuvasti vikoja lääkäreistä ja terveysalan työntekijöistä, katsoin asiakseni puolustaa heitäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti, mutta kun täällä kun eräs hakee jatkuvasti vikoja lääkäreistä ja terveysalan työntekijöistä, katsoin asiakseni puolustaa heitäkin.

Eihän kyse ole vikojen hakemisesta vaan kertoa tosielämästä.
        Snaijaatko.
        Beng
        Toki on hyviäkin kokemuksia, sillä tokko muuten tässä kirjoittaisin.
        Tuo 9:08 asenne on hieman säälivä ja tarpeetonta.
        Joka ammattiryhmässä lienee kymppinsä ja välttävät.

• Anonyymi

Kyllä kuule tutkitaan ja itse ilmoitus tehdään jos on tehnyt hoitovirheen , joka aamu on palaveri lääkärien ja hoitajien kanssa ja kaikki asiat keskustellaan.
        Usein on vaan niin että lääketieteellisesti ei ole tapahtunut virhettä , josta taas potilas on tehnyt oman ilmoituksen. Ei kukaan vastuutaan pakene .
        Systeemiin muuttunut niin toiseksi mitä se oli ennen. Hoitajilla suurempi vastuu ja saavat ottaa vastaan eräänlaatuisia potilaita. Samoin fysioterapeutit heillä myös vastuu siitä mitä tekee
        Kiireistä porukkaa ovat, ja jos laittaisivat pitemmän ajan potilaille m niin aina vaaan vähempi määrä saisi hoitoa joten yksinkertaisesti haluavat kuunnnella miksimpotilas on tullut vastaanotolle , ja sitten pohtii mikä diagnoosi hänellä,on, kirjoittaa lääkereseptin ja seuraavan potilaan vuoro taas .joten näin se on lääkärien päivä , pitäis revetä joka paikkaan .enemmän sais olla lääkäreitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan kiva kun puolusti, kyllä se niin on että lääkärit tekee parhaansa mitä tulee potilaaseen
        Ja sitten nämä lehtikirjoittelut meidänkin kaupungissa oli yksi potilas oikein lehdessä kun häntä oltiin muka kohdeltu väärin. Mutta onneksi asia selvisi ja potilas itse oli käsittänyt väärin , joten niinkin käy jos menee lääkäriin joissain luuloissa ja pettyy kun se ei olekaan sitä mitä potilas on odottanut.
        Onhan näitä väärinkäsitys juttuja muistissa.

• Anonyymi

Kun rahat loppuu tulonjakoyhteiskunnassa niin osa maksaa itse

Joku rahalla
      Joku seisoo hoitojonossa
      Joku kuolee sinne tai hoidon puutteeseen

Kaikki maksaa tulonjaon

Onhan teillä varaa ja sivistysmaa
      Jaatte vain tuloja
      Hyvä näin

• Anonyymi

Mistäs kaukaa tämä kommentti tuli?
        Beng
        Perusterveydenhoito hoituu.
        Erityishoitoa joutuu odottamaan. Toisaalta, mikä on erityistä? Sairauksia on paljon, tuolla sanallako hoito voidaan hinnoitella korkeammaksi?

• Anonyymi

Nelikymppinen fysioterapeuttimies eväsi 70-vuotiaalta tukisukat, koska kliinisesti tutkittuna ei auta mukamas yhtään tulpan synnyn estämisessä. Mummeli tuumasi, jotta miehellä voi olla kokemusta sukkanauhaliikeistä ja pitkistä tukisukista vain jos on transu.
      Onhan se parempi, että julkisia varoja laitetaan raketteihin kuin mummelien tukisukkia, vaikka naishoitajat ehdottivat niitä. Mies ei ole lääkäri, mokoma terapeutti vaan.

• Anonyymi

Tukisukkansa joutuu useimmiten kustantamaan itse niinkuin vaippansa ja lääkkeensäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tukisukkansa joutuu useimmiten kustantamaan itse niinkuin vaippansa ja lääkkeensäkin.

Tuossahan on kyse siitä, että f.terapeutti kiistää tukisukan hyödyn. Ei lääkäri, ei hoitajat.
        Joo. Kuinkahan monella miehellä on ollut polvenylisukat tulppien välttämiseksi?
        Joillakin on oikein veritulppataipumus ja voi jopa selvitä niistä.
        Estolääkkeet lienevät ykköshoito.
        Napapiikit ovat ällöjä.
        Onhan sekin jännää, jos jollekin mummelille ei ole varaa kustantaa sukkia, mutta miehelle erikoiskengät kahden vuoden välein. Eikö?
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossahan on kyse siitä, että f.terapeutti kiistää tukisukan hyödyn. Ei lääkäri, ei hoitajat.
        Napapiikit ovat ällöjä.
        Onhan sekin jännää, jos jollekin mummelille ei ole varaa kustantaa sukkia, mutta miehelle erikoiskengät kahden vuoden välein. Eikö?
        Beng

Tukisukat ei mene polven yli.

• Anonyymi

Jos lääkäri on suositellut lääkinnällisiä tukisukkia,
        pitääkö olla niin hönö, että uskoo fysioterapeuttia ?
        Tuskin fysioterapeutti voi "kävellä lääkärin yli".
        Ottaisin yhteyden uudestaan lääkäriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tukisukat ei mene polven yli.

Kylläpä menee ja katsopas Googlesta ettet valheita väitä.
        Sukat tehdään potilaan 'mittojen mukaan'.
        Katsopa myös millaisia pukemishärveleitä tarvitaan.
        Erikseen on tukipolvisukat, jopa vetoketjulliset.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lääkäri on suositellut lääkinnällisiä tukisukkia,
        pitääkö olla niin hönö, että uskoo fysioterapeuttia ?
        Tuskin fysioterapeutti voi "kävellä lääkärin yli".
        Ottaisin yhteyden uudestaan lääkäriin.

Sinäpä se vasta tietämätön ja hönö olet, senkin saastainen nimittelijä.
        No mietipä, mitä kautta asia laitetaan vireille: lääkärin kautta laitetaan hakemus.
        Vastaus tulee samaa reittiä eli lääkärin kautta.
        Tuo mummeli ei saanut edes miesfysioterapeutilta suoraan vastausta eli päätöstä potilaalle.
        Yleensä niissä on 30 päivän valitusoikeus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Napapiikit ovat ällöjä.
        Beng

Jos potilaalla on vajavuus verenkiertosysteemissä, niin yleensä ei tukisukkaa silloin suositella., riippuu ihan tapauksesta.
        Niitähän on apteekissa vapaasti myytävänä , sieltä voi ostaa sukat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä menee ja katsopas Googlesta ettet valheita väitä.
        Sukat tehdään potilaan 'mittojen mukaan'.
        Katsopa myös millaisia pukemishärveleitä tarvitaan.
        Erikseen on tukipolvisukat, jopa vetoketjulliset.
        Beng

Ihan niin ne on aina yksilölliset etenkin kompressori sukat joita taas tarvitaan muihin asioihin kun mihin tavallinen tukisukka auttaa .

• Anonyymi

Harva kuolee luonnollisen kuoleman, muisten äitiäni elämää kymmenen vuotta melkein vihanneksena, itse moni sairas silti tyytyväinen.

• Anonyymi

Mikä on "luonnollinen kuolema" ?
        Jos vanha ihminen kuolee vanhuuttaan ja sairauksiaan eikö se ole luonnollinen
        kuolema ? Joku asia ihmisen elimistössä on pettänyt, kun ihminen kuolee,
        Täysin terve ihminen eläisi ikuisesti tai no, niin kauan kun on terve.

• Anonyymi

14:58
        No, mitä mieltä olet vihanneksena makuuttamisesta?
        Rankka kysymys.
        Olen pahoillani puolestasi, jos sinulla on useita sairauksia.
        Kun olet tyytyväinen, se on hyvä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

15:49
        Sivusta. Nythän kehitellään jotain lääketieteellistä ihmettä, missä suomalainen tutkija on mukana.
        Nuoren verta vanhukseen? Ja ikää saadaan yli 120 vuotta.
        Onkohan tätä jotkut kokeilleet jo ja hoidattaneet näin?
        Minua odotti 2 pussia, muttei siirtoa. Olen ihan 'yhtä vanha' kuin ennenkin.
        Oma vereni on niin pippurista, etten sitä kelleen antaisi.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

15:49
        Sivusta. Nythän kehitellään jotain lääketieteellistä ihmettä, missä suomalainen tutkija on mukana.
        Nuoren verta vanhukseen? Ja ikää saadaan yli 120 vuotta.
        Onkohan tätä jotkut kokeilleet jo ja hoidattaneet näin?
        Minua odotti 2 pussia, muttei siirtoa. Olen ihan 'yhtä vanha' kuin ennenkin.
        Oma vereni on niin pippurista, etten sitä kelleen antaisi.
        Beng

Ei se pelkkä veri ihmeitä tee, kun ruho ja elimet on menettäneet toimintakuntoaan.
        Ei kannettu veri suonissa pysy. Punasolut uusiutuvat muistaakseni noin kolmen
        viikon välein, ei veritankkaus ole pysyvää. Verta pitäisi antaa usein lopun ikää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Termi luonnollinen kuolema kuolla vanhuuttaan, kyllä tämän termin olen kuullut monasti, hän kuoli johonkin sairauteen, onko se saivartelun arvoista.

Äidistäni, aivohalvaus teki ensin osittain liikuntakyvyttömäksi lopulta sängyssä makaamiseksi, syötettiin pestiin, vaikea kuivitella omalta kohdalta joutua sänkyyn vuosikausiksi, TV riippui edessä tiedä mitä hän ymmärsi katselemisesta, osastolla vastaavia vihanneksia.

Valittaa voi melkein mistä vaan, asiasta joistakin tullu tapa valittajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Termi luonnollinen kuolema kuolla vanhuuttaan, kyllä tämän termin olen kuullut monasti, hän kuoli johonkin sairauteen, onko se saivartelun arvoista.

Äidistäni, aivohalvaus teki ensin osittain liikuntakyvyttömäksi lopulta sängyssä makaamiseksi, syötettiin pestiin, vaikea kuivitella omalta kohdalta joutua sänkyyn vuosikausiksi, TV riippui edessä tiedä mitä hän ymmärsi katselemisesta, osastolla vastaavia vihanneksia.

Valittaa voi melkein mistä vaan, asiasta joistakin tullu tapa valittajia.

19:01
        Onko niin, että sinä 'vain kerrot' ja muut v a l i t t a v a t. Malka silmässä?
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

19:01
        Onko niin, että sinä 'vain kerrot' ja muut v a l i t t a v a t. Malka silmässä?
        Beng

Jokainen valittaa, toisille siitä tullu tapa sen näkee tällä palstalla kun kirjoitat myönteisistä asioista, luonnollisesti siitä etsitään heti negatiiviset puolet, valittamisen aiheita on päivittäin.

En halua elää sellaisessa maailmassa missä ei näy mitään myöteisyyttä, eniten ärsyttää ideologiset valittajat, poliittiset valittajat pahimpia.

Ennen kuin valitat, voisi vähän miettiä ettei valita turhaan asioilla tuppaa olemaan toinenkin puoli, tai usempia puolia. sinun mielipide ei ole välttmättä oikea tai paras.

Pertikki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen valittaa, toisille siitä tullu tapa sen näkee tällä palstalla kun kirjoitat myönteisistä asioista, luonnollisesti siitä etsitään heti negatiiviset puolet, valittamisen aiheita on päivittäin.

En halua elää sellaisessa maailmassa missä ei näy mitään myöteisyyttä, eniten ärsyttää ideologiset valittajat, poliittiset valittajat pahimpia.

Ennen kuin valitat, voisi vähän miettiä ettei valita turhaan asioilla tuppaa olemaan toinenkin puoli, tai usempia puolia. sinun mielipide ei ole välttmättä oikea tai paras.

Pertikki

Oliko tämä juuri henk.koht. minulle? Vai kaikille sinuille.
        Minusta asioiden totuudenmukainen havainnoiminen ja siitä kertominen ei ole valitusta.
        Sijoitan itseni joukko-opin mukaan joukkoon a, b, c jne.
        Tässä a = liikaa huonoja kokemuksia terveydenhoidossa ja siihen liittyvissä palveluissa, b = ikäihmiset, joiden ajatellaan pysyvän vaiti eli hyvä kun jotain heidän kanssaan vielä puuhastellaan, c = veronmaksanut, veronmaksaja, palkkioiden maksaja, sotu-maksaja, d = kuntalainen, d = milloin tehdään hallinto- tai hoitovirheitä, mitä ei mietitä niin, että jospa tämä ole ihan lainmukaista (esim. mitä kartoittajalle kuuluu, mitä omistan).
        Olen sitä mieltä, että jos meillä on järkeä ja voimia, niin osaamme ja jaksamme reagoida epämääräisyyksiin, outoihin toimintatapoihin.
        Jos emme reagoi, meitähän saa kohdella miten huonosti vaan. Hoitolaitos- tai kotihoitokuolemat? Passiivisuus, kun ei potilaan sanaa kuulla.
        Voin kertoa, että palautetta olen antanut ja saanut ihan asiallisia vastauksia.
        Me voimme myös 'kouluttaa' viranomaisia. Sillä kyllä meitä yritetään vaientaa....
        Tai on kuntia, joissa toimintatapa on vähintäinkin omituista. Ja tämä voi olla monen asian syy ja syy, että jos muualla toimitaan toisin, vaikkapa potilaslähtöisesti, asukkaat eivät koskaan koe tällaista.
        Beng

• Anonyymi

Veren vaihtoa harrastivat huipulla urheilijat viime vuosisadalla.

• Anonyymi

En enää muistanut tuota skandaalia.
        Kaipa sitä on ensin testattu ja miten kukin sietää, luvaton hyöty.
        Syöpähoidossa tehdään veritankkausta tai kun menettää verta esim. auto-onnettomuudessa tms. Luin pikkulapsen syöpähoidosta ja mietin, vedotaanko ihmisiin ja kutsutaan verenluovutuksiin syöpäsairaiden hyväksi. Minä en muista näin kohdennettua pyyntöä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syöpähoidossa tehdään veritankkausta tai kun menettää verta esim. auto-onnettomuudessa tms. Luin pikkulapsen syöpähoidosta ja mietin, vedotaanko ihmisiin ja kutsutaan verenluovutuksiin syöpäsairaiden hyväksi. Minä en muista näin kohdennettua pyyntöä.
        Beng

Ei siinä mitään pahaa jos on huolestunut maailman epäkohdista, monet asiat on itseselvyyksiä.
        Tuttujen papaamisissa toinen on iloinen kysyessään mitä kuuluu ' hyvää kuuluu ' juttelu milloin mistäkin, Jotkut ei tahdo löytää mistään positiivisuutta.
        Sairaudet henkilökohtaisia, niistä jatkuvaan valittamisen sijaan etsittävä apua sieltä mistä saa.

Koivisto sanoi näin " Asiolla on tapana korjaantua " muistan yrittäjänä kun tuntui ettei mikään onnistu, kumma kyllä aina asiat kääntyi tavalla tai toisella kohdalleen, joskus se vaatii aikaa.

Pertikki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä mitään pahaa jos on huolestunut maailman epäkohdista, monet asiat on itseselvyyksiä.
        Tuttujen papaamisissa toinen on iloinen kysyessään mitä kuuluu ' hyvää kuuluu ' juttelu milloin mistäkin, Jotkut ei tahdo löytää mistään positiivisuutta.
        Sairaudet henkilökohtaisia, niistä jatkuvaan valittamisen sijaan etsittävä apua sieltä mistä saa.

Koivisto sanoi näin " Asiolla on tapana korjaantua " muistan yrittäjänä kun tuntui ettei mikään onnistu, kumma kyllä aina asiat kääntyi tavalla tai toisella kohdalleen, joskus se vaatii aikaa.

Pertikki

Toki on niin, kun ihminen parantuu jostain vaivasta, hankaluudet unohtuu.
        Jos olisi vain yksi sattumus, mutta kun niitä on ollut usealla osa-alueella.
        Kun kerroin terv.alan tutulle, hän hihitteli ja sanoi, että kuin jostain sketsisarjasta.
        Beng
        On raskasta olla kiukkuinen välinpitämättömän ja piittaamattoman organisaation kynsissä.

Ketjun lukuohje: Jos jokin hiertää, niin kuvittele Jope jopettamassa esim. taksikuskina, joka survoo tulppaisen potilaan ahtaaseen istuimeen ja särky on helvetillinen; miehen, jolle on määrätty pitkät tukisukat ja sukkanauhaliivit; hoitajat, jotka jo ovella näyttävät tympeää naamaa, kun ei hotsita tulla ja kun palkka on pieni ja joka kerta muistutus, kuinka vähän on henkilökuntaa; kotihoidon tarvearvio miehelle: housut alas, kalu näytille ja uusien kalsarien vetoyritys tilalle ja perään toteamus, ettei onnistu ja saa kotihoitoa tämän perusteella - ei sairaalan sairaskertomuksen tai veriarvojen perusteella; taksinkuljettaja, joka riuhtoo pyörätuolin sisälle, niin, että pää heiluu ja joka ei avita kenkien ja takin riisumisessa ja joka marisee, kun saa liian vähän korvauksia ja on kallis velkainen auto, mutta älyää ihmetellä, miten pärjään, kun olen yksin, jne, jne, jne.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng

Minun ystävättäreni mies tarvitsi tankkauksen usein lopulta ei hänen kehonsa enää kestänyt sitäkään, hän menehtyi sairauteensa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki on niin, kun ihminen parantuu jostain vaivasta, hankaluudet unohtuu.
        Jos olisi vain yksi sattumus, mutta kun niitä on ollut usealla osa-alueella.
        Kun kerroin terv.alan tutulle, hän hihitteli ja sanoi, että kuin jostain sketsisarjasta.
        Beng
        On raskasta olla kiukkuinen välinpitämättömän ja piittaamattoman organisaation kynsissä.

Ketjun lukuohje: Jos jokin hiertää, niin kuvittele Jope jopettamassa esim. taksikuskina, joka survoo tulppaisen potilaan ahtaaseen istuimeen ja särky on helvetillinen; miehen, jolle on määrätty pitkät tukisukat ja sukkanauhaliivit; hoitajat, jotka jo ovella näyttävät tympeää naamaa, kun ei hotsita tulla ja kun palkka on pieni ja joka kerta muistutus, kuinka vähän on henkilökuntaa; kotihoidon tarvearvio miehelle: housut alas, kalu näytille ja uusien kalsarien vetoyritys tilalle ja perään toteamus, ettei onnistu ja saa kotihoitoa tämän perusteella - ei sairaalan sairaskertomuksen tai veriarvojen perusteella; taksinkuljettaja, joka riuhtoo pyörätuolin sisälle, niin, että pää heiluu ja joka ei avita kenkien ja takin riisumisessa ja joka marisee, kun saa liian vähän korvauksia ja on kallis velkainen auto, mutta älyää ihmetellä, miten pärjään, kun olen yksin, jne, jne, jne.
        Beng

?? Voi mahotonta. Ketju käy yhä oudommaksi. Ihan vilpittömästi yritin päästä kärryille mitä tämä tarkoittaa. En pääse, ilo on siinä etten myöskään putoa.
        Hyvää mieltä kaikille kirjoittajille, jätän asian tähän.

• Anonyymi

Huomenta.
      Eräs havaintokooste kirjoitettava muistiin.
      Olen seurannut ihmisiä, joilla on vaivasenluut, kivuliaatkin ja mitkä varmasti vaikeuttavat kävelyä, onko lääkäri koskaan kysynyt, että ovatko vaivasenluut eli nivelrikko hankaloittaneet liikkumista, miten on? Katsotaanpa ne jalkaterät. Olisiko mitään apuvälineitä? Jne.
      Ei. Ei ikinä.
      Ja kun seuraa kadulla ihmisten kävelyä, niin moni tarvitsisi erityispohjallisia tai kenkiä?
      Jos ei noita vaivoja helpoiteta, edessä on iso lasku.
      Liikuntarajoitteinen ei kykene harrastamaan kävelyä jne. jos vaiva muistuttaa itsestään joka askeleella.
      Työterveydelle voisi laittaa haasteen: tarkkailkaa, hoitakaa.
      Beng

• Anonyymi

"Lääkäri määräsi nelinkertaisen Temesta-annoksen. Hoitovirheestä lähihoitaja irtisanottiin, ei lääkäriä".

Ehdottomasti väärin toimittu, sanoo maalaisjärki. Hoitajahan ei saa puuttua lääkeannosteluun, se määrä on annettava, mikä reseptissä lukee.
      Toki saa kysyä asiaa jos epäilee virhettä annostelussa, mutta riittääkö lähihoitajan
      lääketuntemus siihen ?
      Liiton olisi pitänyt vetää asia raastupaan käsiteltäväksi.

• Anonyymi

Juuri noin se menee aina. Isot, vuosikymmeniä toimineet organisaatiot vierittävät virheensä aina sen pienimmän ja vähiten asioihin ja organisaatiorattasisiin vaikuttavan niskaan. A i n a .

• Aikanaan olen myös nähnyt vastaavaa tapahtuvan, toimiessani hoitoalalla.
        Itselläni kokemus kaupasta, jossa olin 15-vuotiaana apulaisena. Myymälänhoitaja teki virheen ja asiakas tuli siitä valittamaan.
        Myymälänhoitaja haukkui minut asiakkaan edessä. Selitteli jälkeenpäin, ettei hän nyt voinut sitä sanoa, että hän se oli.
        Enpä puhunut mitään mihinkään suuntaan. Virhe sinällään oli tahaton.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Aikanaan olen myös nähnyt vastaavaa tapahtuvan, toimiessani hoitoalalla.
        Itselläni kokemus kaupasta, jossa olin 15-vuotiaana apulaisena. Myymälänhoitaja teki virheen ja asiakas tuli siitä valittamaan.
        Myymälänhoitaja haukkui minut asiakkaan edessä. Selitteli jälkeenpäin, ettei hän nyt voinut sitä sanoa, että hän se oli.

Ehkä se vika on juurikin siinä, että ihmiset eivät aukaise suutaan väärin kohdelluksi tullessaan. Vialla tarkoitan asioitten muuttumattomuutta. Kaikille passaa hyvin, että herrat ja narrit eivät joudu virheistään vastuuseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se vika on juurikin siinä, että ihmiset eivät aukaise suutaan väärin kohdelluksi tullessaan. Vialla tarkoitan asioitten muuttumattomuutta. Kaikille passaa hyvin, että herrat ja narrit eivät joudu virheistään vastuuseen.

Tänä päivänä kyllä avaisin suuni välittömästi, tuolloin olin korvessa kasvanut 15-vuotias.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Aikanaan olen myös nähnyt vastaavaa tapahtuvan, toimiessani hoitoalalla.

15:51
        Todella ikävä kokemus nuorelle.
        Beng

• Anonyymi

Tai vedotaan kunnan juristiin.
      Ja ajatellaan tuolla karistettavan kiusallisesti kyselevän asiakkaan.
      Beng
      Vuoden alussa se riemu vasta alkaa, kun kaikki on yhden puhelinnumeron takana.
      Monikohan kuolee?

• Anonyymi

Mitä numeroa tarkoitat ? Kai vastaajia on enemmän kuin yksi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä numeroa tarkoitat ? Kai vastaajia on enemmän kuin yksi ?

Ehkä siihen tulee sata vaihtoehtoa; paina yksi, kaksi, kolme......sata, sen på svenska ett, två, tre...hundra and in english one, two.....hundret, ....palvelussamme on ruuhkaa....soita myöhemmin uudestaan.
        Naks.
        Ja maksoi 10 - 20 €.
        Just married: käpykylä ja puhelinyhtiö.
        Beng
        Jossain numeropalvelussa sentään sanotaan "miten voin auttaa".

• Anonyymi

Pitääpä alkaa tutustua alueisiin. Ensimmäinen löytö:
      Hyvinvointialueitten interaktiivinen kartta.
      Osoita kursorilla haluamaasi aluetta ja klikkaaa
      https://soteuudistus.fi/hyvinvointialuekartta

Kaikilla hyvinvointialueilla on jo omat sivut erikseen.

• Anonyymi

Joopa, vuoden alusta alkaen laki, jos arvostelee naista; "herkkupyllyksi" heti joutuu tuomiolle , miespoloinen.
      Sääliksi käy nuorempia miehiä, ei juuri uskalla sanoa tytölle mitään. Kirjeenvaihto jo kyseenalaista.

• Anonyymi

Elämä oksettaa,
      ihmiset tympii,
      kaikki tympii, haluis häipyä koko maailmasta,

en hyväksy sitä, että lääkäri tekee muka hoitovirheen ja potis kuolee,
      mutta hyväksyn sen jos lääkäri kirjoitta pyydettäessä reseptin oikeeta myrkkyä jolla henki lähtee, sen voi hyväksyä, silloin on potilas i t s e päättäny lähteä maanpäältä pois,

on se kumma kun en voi hyväksyä jos joku toinen tapaa toisen , mutte sen voi hyväksyä jos ihminen itse tapaa itsensä,

miten tommosen mielipiteen voi psykiatri ymmärtää, kertokaapa se,,

• Anonyymi

Oksettaako ja tympiikö joka vuosi samaan aikaan.
        Muistatko?
        Marraskuu?
        Ei mikään hääppöinen kuukausi.
        Ei mieli ylenny.
        Jos podet masennusta? Onko se sinusta johtuvaa vai voisitko sanoa, että olotilasi on marraskuun vika, pimeyden vika, jaksamattomuuden vika.
        Ylität marraskuun. Joulukuunkin. Sitten saat uuden vuoden.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oksettaako ja tympiikö joka vuosi samaan aikaan.
        Muistatko?
        Marraskuu?
        Ei mikään hääppöinen kuukausi.
        Ei mieli ylenny.
        Jos podet masennusta? Onko se sinusta johtuvaa vai voisitko sanoa, että olotilasi on marraskuun vika, pimeyden vika, jaksamattomuuden vika.
        Ylität marraskuun. Joulukuunkin. Sitten saat uuden vuoden.
        Beng

Marraskuu on ihan hyvä kuukausi. Epätäydellisyyden kuukausi.
        Saa olla epätäydellinen, kun marraskuukin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marraskuu on ihan hyvä kuukausi. Epätäydellisyyden kuukausi.
        Saa olla epätäydellinen, kun marraskuukin on.

Aivan. Ei marraskuussa ole mitään vikaa. Se kuuluu vuodenaikojen kiertoon .
        Vika on ihmisessä joka koko ajan psyykkaa itseään ajattelemaan kyllä on synkkää,
        kyllä on pitkästyttävää ja kyllä on kurjaa ja kyllä oksettaa niin varmaan kohta yrjöökin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Ei marraskuussa ole mitään vikaa. Se kuuluu vuodenaikojen kiertoon .
        Vika on ihmisessä joka koko ajan psyykkaa itseään ajattelemaan kyllä on synkkää,
        kyllä on pitkästyttävää ja kyllä on kurjaa ja kyllä oksettaa niin varmaan kohta yrjöökin.

9:25
        Aika monella ihmisellä on silmät päässä.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

9:25
        Aika monella ihmisellä on silmät päässä.

Beng

Tarvitaan myös aivot, että ymmärtää mitä näkee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarvitaan myös aivot, että ymmärtää mitä näkee.

22:26
        Onko sulla?

• Anonyymi

HALOOOO,,,,,,

RYTKÖNEN on pahin sekasorron ja pahoinvoinnin aiheuttaja,
      RYTKÖNEN on se joka UHKAILEE kaikkia työntekijöitä jos ei ole RYTKÖSEN kanssa samaa mieltä,
      RYTKÖNEN ON taustahenkilö joka niitä potkuja järjestää työkavereille,,

HERÄTYS

POISTAAKA HITLERI TYÖPAIKALTA siis RYTKÄNEN

niin saadaan työpaikka rahua takasi,

RYTKÖSELTÄ PUUTTUU HAHMOTTAA kokonaisuus suomen koko talouden tilasta, ja koko työmarkkinoitten toiminnasta ja toiminta mahdollisuuksista

RYTKÖSELLE POTKU
      on aina ratkaisu työrauhan saavuttamisesksi,,

• Anonyymi

Harmillista, kun palstaa sotketaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8202
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5191
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5186
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe