Keulapotkurin kanssa hieman ongelmaa, jää pyörimään, vaikka ohjaus yksikkö palautettu 0 asentoon. Pyörii muutamia sekuntteja kierrokset laskevasti, mikä neuvoksi asian korjaamiseksi?
Ilmeisesti rele ei helppaa, voiko sille tehdä jotain vai vaihtaa uusi, tämä on oma arvaukseni, ei fakta.
Keulapotkuri murhe
21
830
Vastaukset
- Anonyymi
Ei yhtään vastausta, ei edes kettuilua?
Muistan joskus lukeneeni, että jollain oli saman tyyppinen ongelma ankkurivintturin kanssa, että jäi pyörittämään, vaikka ei painannut nappulaa.- Anonyymi
Keulapotkuri purkkarissa... ei jaksa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keulapotkuri purkkarissa... ei jaksa.
Pitkäkölisessä erityisesti hyvä varuste. Lienet joku motskarijannu kun et tätä ymmärrä. Mulla on eväkölisessä, auttaa satamamanöövereissä. Vaikka hallitsen kyllä ilmankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkäkölisessä erityisesti hyvä varuste. Lienet joku motskarijannu kun et tätä ymmärrä. Mulla on eväkölisessä, auttaa satamamanöövereissä. Vaikka hallitsen kyllä ilmankin.
Purjehdin eväkölistä purkkaria ja ajan liukuvarunkoista moottorivenettä. Kummassakaan ei ole keulapotkuria. Vain moottoriveneeseen voisin harkita, purkkarissa sellainen olisi turhake/haitake.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile plaanaavan keulahyttiveneen satamamanööverereitä sivutuulessa niin ymmärrät kuinka helppoa se on eväkölisellä purjeveneellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile plaanaavan keulahyttiveneen satamamanööverereitä sivutuulessa niin ymmärrät kuinka helppoa se on eväkölisellä purjeveneellä.
Kokemusta on moottoriveneestä, pitkä- ja eväkölisisitä purjeveneistä. Kokeilepa Maarianhaminan itäsataman tolppapaikkoja pitkäkölisellä purjeveneellä. Tiedät miksi keulapotkuri on hyvä myös purjeveneessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemusta on moottoriveneestä, pitkä- ja eväkölisisitä purjeveneistä. Kokeilepa Maarianhaminan itäsataman tolppapaikkoja pitkäkölisellä purjeveneellä. Tiedät miksi keulapotkuri on hyvä myös purjeveneessä.
Eikö se olekaan palvelusatama? Opastavat paikalle kumiveneellä ja vähän tuuppaavat tarvittaessa? En tiedä, kun en ole keksinyt syytä mennä Maarianhaminaan millään veneellä. Sen tiedän, ettei pitkäkölistä ole alkujaan suunniteltu keulapotkurille tai millekään muullekaan potkurille, ja silti niillä on osattu kulkea.
- Anonyymi
Mstala jännite. Se voi saada releen kärjet tarttumaan toisiinsa.
- Anonyymi
Maalla vai vedessä?
- Anonyymi
Relekärjet saattaisivat liimata, mutta vielä toistaiseksi jousivoima jaksaa hissukseen avata kärjet. Ilmiön saa parhaiten esiin sekopäisellä vasemmalle -oikealle-vasemmalle -kääntelyllä.
Joskus sitten ne kärjet jäävät yhteen ja vene pyörii paikallaan kunnes jonnekin keulaan sijoitettu keulapotkurin virransyötön kahvakatkaisija saadaan käännettyä nollille. Tuossa vikatilassa potkuri ei sammu kuin akkuyhteyden katkaisulla.
Olen havainnut ilmiön että katsastuksissa kiinnitetään kovin vähän huomiota keulapotkuriin. - Anonyymi
Kiitos vastauksista, kokeilen tänään tuota vinkkiä kun rutkuttaa puolelta toiseen, josko palautuisi vielä kuntoon.
- Anonyymi
Ei se palaudu sillä, että renkuttaa.
Saat sen vain hajalle koska suunnan vaihto kedken pyörimisen rasittaa vaihdetta.
Renkuttaminen ei myöskään nosta jännitettä.
Napojen ja liitosten puhdistamisesta voisi olla apua ja ehkä uudesta akusta.
- Anonyymi
Uskon, että vika poistuu kun asennat releeseen piikintappodiorin.
- Anonyymi
Minä uskon taas Ukko ylijumalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä uskon taas Ukko ylijumalaan.
Taasko? Olitko välillä alijumalien kanssa kaljalla.
- Anonyymi
Ei ollut rele!
Oli pinni mennyt, kun kerkisin tarkemmin ihmettelemään tätä murhetta....
Mikä lie sen rikkonut, hyvää kauden jatkoa.
AP- Anonyymi
Sen rikkoo nopea suunnan vaihdos eli ns renkuttaminen 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen rikkoo nopea suunnan vaihdos eli ns renkuttaminen 😅
Vehkeessä on huomioitu kipparin tyhmyys ja siinä on viive estämässä tätä ongelmaa, joten renkutuksesta puolelle ja toiselle ei pitäisi olla ongelma.
AP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vehkeessä on huomioitu kipparin tyhmyys ja siinä on viive estämässä tätä ongelmaa, joten renkutuksesta puolelle ja toiselle ei pitäisi olla ongelma.
APVanhoissa ei ole viivettä.
- Anonyymi
Tulee mieleen että akku on finaalissa.Mittaa akun jännite kun kierrokset laskevat.
- Anonyymi
Niin, kuin totesi tappi rikki ja kone ulvo laskevalla kierros äänellä, kun helppaa. Akuissa jännite 12,74V ja 240Ah kapasiteettia ankkurivintturille ja keula potkurille.
Tämä on nyt loppuun kaluttu ketju aloittajan osalta, kiitos vielä kaikille...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423