Helluntai on Pyhän Hengen vuodattamisen päivä

Se on meille erittäin tärkeä.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilman helluntaita ei olisi ihania hurmahenkiä ja kaikkea muuta kivaa. Olisi aika tylsää. Pelkkä farisealainen jäkätys uskosta jollei helluntaina olisi tullut hurmahenkiä.

    • Anonyymi

      Totta, että kun saa kiittää Jumalaa hurmoksessa, hartaasti kammiossaan, tai riemuita Pyhän Hengen vallassa, saatuaan maistaa Hänen valtavaa hyvyyttään, niin se aiheuttaa väkisinkin pulppuavan, ylitsevuotavan ylistyksen. Sääli, ettei ateisteilla ole mitään todellisia hyvää hedelmää tuottavaa annettavaa.

    • Anonyymi

      Kah, Trollikeijo on taas herännyt pesästään!

    • Anonyymi

      Ei trolli, vaan arkitodellisuutta.

    • Niin, mutta lue se keneen Henki tuli?
      Vain ja ainoastaan Jeesuksen omiin, Häneen uskoviin luvatuksi Messiaaksi, ei muihin.
      Huomioi myös se, että He saivat jokainen armolahjoja, mm kielillä puhumista, onko niitä Welluissa?

      Roomalaiskirje:
      12:6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;

      1.Korinttolaiskirje:
      12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
      12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

    • Anonyymi

      Armostahan tuossa lahja annetaan eikä erotella ihmisiä tai suljeta pois.

      Toisekseen hengen saaminen on joillekin vain kuin punainen vaate, hurmahenkiä, joita pahempia ei juurikaan ole.

      • Jos armo olisi kaikilla, miksi Isä uhrasi poikansa?
        Silloinhan kaikki pelastuisivat, jopa Wellut ja muslimitkin. Mutta kun ei. Jeesus sanoo kymmenkunta kertaa Raamatussa, - Joka uskoo minuun, on Pyhä ja kun ottaa kasteen, niin saa Hengen ja pelastaa paljonkin muita Hänen piiriinsä.
        Koko asian fokus, on ottaa Jeesus vastaan kaikkivaltiaana Herrana ja levittää sanaa Hänestä.
        Matteus 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Vain, joka uskoo Häneen pelastuu; Johanneksen evankeliumi:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö

        Miltä tuntuu?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos armo olisi kaikilla, miksi Isä uhrasi poikansa?
        Silloinhan kaikki pelastuisivat, jopa Wellut ja muslimitkin. Mutta kun ei. Jeesus sanoo kymmenkunta kertaa Raamatussa, - Joka uskoo minuun, on Pyhä ja kun ottaa kasteen, niin saa Hengen ja pelastaa paljonkin muita Hänen piiriinsä.
        Koko asian fokus, on ottaa Jeesus vastaan kaikkivaltiaana Herrana ja levittää sanaa Hänestä.
        Matteus 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Vain, joka uskoo Häneen pelastuu; Johanneksen evankeliumi:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö

        Miltä tuntuu?

        Voi sitä ihmistä joka Herran hylkää mutta voi voi sitä ihmistä jonka Herra hylkää.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos armo olisi kaikilla, miksi Isä uhrasi poikansa?
        Silloinhan kaikki pelastuisivat, jopa Wellut ja muslimitkin. Mutta kun ei. Jeesus sanoo kymmenkunta kertaa Raamatussa, - Joka uskoo minuun, on Pyhä ja kun ottaa kasteen, niin saa Hengen ja pelastaa paljonkin muita Hänen piiriinsä.
        Koko asian fokus, on ottaa Jeesus vastaan kaikkivaltiaana Herrana ja levittää sanaa Hänestä.
        Matteus 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Vain, joka uskoo Häneen pelastuu; Johanneksen evankeliumi:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö

        Miltä tuntuu?

        Ei tunnu miltään harhapastorin jorinat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä ihmistä joka Herran hylkää mutta voi voi sitä ihmistä jonka Herra hylkää.

        Eli mitä yrität sanoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnu miltään harhapastorin jorinat.

        Eihän niitä ilman Pyhää Henkeä ja Jeesusta tajua.
        Se vain on niin. Jatka samaan malliin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eihän niitä ilman Pyhää Henkeä ja Jeesusta tajua.
        Se vain on niin. Jatka samaan malliin.

        Joh. 3:8

        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 3:8

        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Niin se on, JOKAISELLE, JOKA ON HENGEST' SYNTYNYT.
        Miten se koskee sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä ihmistä joka Herran hylkää mutta voi voi sitä ihmistä jonka Herra hylkää.

        Uuden testamentin mukaan Jumalan poika ei hylkää ketään mutta sinun herroista ei ole tietoa.


    • Anonyymi

      PH:n vaikutuksestako vl:t vuodattavat kyyneleitä tunnepaatteina?

      • Miten Sinulla on sellainen kuva, että Welluilla on Pyhä Henki?
        Kastamattomia pakanoita, ihmisuskovia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten Sinulla on sellainen kuva, että Welluilla on Pyhä Henki?
        Kastamattomia pakanoita, ihmisuskovia.

        Niillä on pelastusvarmuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niillä on pelastusvarmuus.

        Eli kenellä ja miten?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten Sinulla on sellainen kuva, että Welluilla on Pyhä Henki?
        Kastamattomia pakanoita, ihmisuskovia.

        Helluntailainen iski taas ✡️🔱


      • Anonyymi

        Siion.fi käy katsomassa juutalaisia hellareita kun ne itkee. Töölössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siion.fi käy katsomassa juutalaisia hellareita kun ne itkee. Töölössä.

        Vapaakirkon arkki seurakunta siellä vasta itketäänkin oikein itämaan kielillä. Arkki.fi


    • Anonyymi

      Luterilaiset saavat Pyhän Hengen kasteessa ja se Pyhä Henki on parempi kuin hurmahenkien Pyhä Henki.

      • Anonyymi

        hehe voi pimeyttä ja sokeutta !

        Pikkulapsi ei saa kasterituaalissaan yhtään mitään sen vesitipan lisäksi eikä kukaan välikaton yläpuolella ole kuullutkaan moisesta taikatempusta.

        etkö osaa lukea raamatrustasi ketä siellä kastettiin milloin j a miksi, ei se niin vaikeaa ole kokeile edes kerran avata se kirja elosi aikana, voit yllättyä jopa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hehe voi pimeyttä ja sokeutta !

        Pikkulapsi ei saa kasterituaalissaan yhtään mitään sen vesitipan lisäksi eikä kukaan välikaton yläpuolella ole kuullutkaan moisesta taikatempusta.

        etkö osaa lukea raamatrustasi ketä siellä kastettiin milloin j a miksi, ei se niin vaikeaa ole kokeile edes kerran avata se kirja elosi aikana, voit yllättyä jopa !

        Juutalainen ei voi uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hehe voi pimeyttä ja sokeutta !

        Pikkulapsi ei saa kasterituaalissaan yhtään mitään sen vesitipan lisäksi eikä kukaan välikaton yläpuolella ole kuullutkaan moisesta taikatempusta.

        etkö osaa lukea raamatrustasi ketä siellä kastettiin milloin j a miksi, ei se niin vaikeaa ole kokeile edes kerran avata se kirja elosi aikana, voit yllättyä jopa !

        Hieno vesitippa.Sanansa vaikuttaa sellaista.


    • Anonyymi

      YouTube Espoon helluntai seurakunta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe