Protuleiri kannattaa perua rahanmenetyksestä huolimatta

Anonyymi

Kannattaa perua osallistuminen protuleirille, vaikka siinä menettäisi rahaa. Tärkeintä on varmasti oman nuoren turvallisuus.

Epämääräinen saunakäytäntö leireillä on toistuvasti tuottanut kohuja. Taustalla on leiriläisille kiusallisia tilanteita paljon useammin kuin julkisuuteen on päätynyt.

Asiantuntijat pitävät Protun käytäntöjä kyseenalaisina. Tuossa yksi monista uutisista asiaan liittyen, sisältää myös asiantuntijalausunnon: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000639870.html

Älkää uhratko nuorten turvallisuutta protulle.

32

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika paljon kuulunut huonoa protuleireistä. Kehotan vanhempia perumaan lapsensa osallistumisen. Kyse on nuoren hyvinvoinnista, jolle protu ei tee hyvää.

      • Anonyymi

        Kyllä. Traumatriggereistä alkaen kaikenlaista esiintynyt protuleirillä kiusatuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Traumatriggereistä alkaen kaikenlaista esiintynyt protuleirillä kiusatuilla.

        Kauheaa. Vastuullinen vanhempi peruuttaa lapseltaan tuommoisen leirin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheaa. Vastuullinen vanhempi peruuttaa lapseltaan tuommoisen leirin.

        Ehdottomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Traumatriggereistä alkaen kaikenlaista esiintynyt protuleirillä kiusatuilla.

        Tuo on totta. Asia nousi esiin jo lähes 10 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Seksuaalisen teon tekeminen alaikäiselle on rangaistavaa.

      • Anonyymi

        Nimenomaan.


      • Anonyymi

        Toivon mukaan tulee rikosilmoitus.


    • Vaparit houkuttelevat herkässä nuoruusiässä olevia protuttamallaan sauna-astomuudella, joka on vaparien mielestä jotain "extrapätäkkää".
      Sitten pornotempauksistaan tunnetut vaparit
      - mm. pornolehtien vaihto Raamattuihin
      Kolmen Sepän Patsaalla Helsingissä -
      tarjoavat erilaisia vaihtoehtoja Protu-leirien sekasaunojaisille. Näin vaparit yrittävät kiemurrella pois heitä vaivaavasta porno- ja alastomuussyyllisyydestä.

      Nyt, nyt, nyt vaparit !
      Tehkää parannus !
      Porno ja alastomuudella mässäily tuhoaa nuorten herkkää elämää.
      Eivät vaparit pääse piilossa luimistelemalla pakoon vastuutaan viettelysten ja synnin levittämisestä ja harjoittamisesta.

      • Anonyymi

        Uskonnottomastakin näkökulmasta protu on aika epäilyttävä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus!


    • Anonyymi

      Todella huolestuttavaa. On ollut kohuja, mutta valitettavasti se suurin rysäys on vielä tulematta. Miksi aina pitää päästää asiat maksimaalisen ongelmalliseksi ennekuin siihen herätään? Protulle pitää laittaa rajat jo nyt!

      • Anonyymi

        Asiantuntijatkin ovat osoittaneet toiminnan epäilyttävyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijatkin ovat osoittaneet toiminnan epäilyttävyyden.

        Viranomaisten puututtava Protun pervoiluihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viranomaisten puututtava Protun pervoiluihin!

        Protu kiellettävä


    • Anonyymi

      Miksi vaparit kannattavat protuleirejä? Haluavatko he pahaa lapsille?

      • Anonyymi

        Lapset ja nuoret ovat vapareille vain välineitä ideologiansa myllyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ja nuoret ovat vapareille vain välineitä ideologiansa myllyssä.

        Juuri niin. Ihmisarvoa ei vapareille ole olemassa, vain välinearvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ihmisarvoa ei vapareille ole olemassa, vain välinearvoa.

        Törkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ihmisarvoa ei vapareille ole olemassa, vain välinearvoa.

        Valitettavasti tämä on nähty monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ja nuoret ovat vapareille vain välineitä ideologiansa myllyssä.

        Röyhkeää ja julmaa!


    • Anonyymi

      Ikäviä asioita kuulunut jo tänäkin kesänä.

      • Anonyymi

        Olisi tuo pysäytettävä


      • Anonyymi

        Hirveää!


    • Anonyymi

      Outo saunajärjestelmä pyörii edelleen.

      • Anonyymi

        Sairasta!


      • Anonyymi

        Soittakaa poliisi!


    • Anonyymi

      Nyt on joku äijä tuomittu suhteesta 13-vuotisen kanssa. Tuo ikä oli muuten pornotempauksen puuhamiehen, vaparien Paalasen mielestä sopiva ikä suhteisiin. Eli tuossa ei Paalasen mielestä ole mitään outoa. Miettikää sitä, kun laitatte lapsianne protulle.

      • Anonyymi

        Vaparit ovat vaaraksi lapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaparit ovat vaaraksi lapsille.

        Wille R sopisi opettajaksi Protulle. Selvästi protuhenkinen.


    • Anonyymi

      Taas on ollut ongelmia protulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe