Olen tavallinen veneilijä, mutta olen välillä lukenut näitä ammattilaisten sivujakin.
Täällä on viimeaikoina ollut ketju, jossa esiintyy erikoinen sana. ” kaiffareita”.
Kysyisin, mistä tuo sana on tullut teidän sanastoonne?
Toisin sanoen kielestä se on lainattu?
Kysymys merenkulkijoille
15
959
Vastaukset
- Anonyymi
Kaiffari on kaveri, heppu, kundi.....
- Anonyymi
Kaiffareita olen tuntenut maailman sivu. En minä eikä kukaan kaiffareista ole merimiehiä ammatiltaan.
- Anonyymi
...yk-soltut puhui toisistaan kaiffreina..
- Anonyymi
YK:n nimi saattaa olla päällysmiehen nimitystaustainen gafferi eikä merimiestaustainen.
Gafferi on myös esimies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YK:n nimi saattaa olla päällysmiehen nimitystaustainen gafferi eikä merimiestaustainen.
Gafferi on myös esimies.Kafferi on Afrikan maissa halventava nimitys nee*eristä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kafferi on Afrikan maissa halventava nimitys nee*eristä.
Se kuulsotaa samalta kuin kaiffari merimiehistä, mutta alkuperä on eri. Vähän niin kuin uni ja uuni, mutta painajaisuni ei tarkoita surkeaa hellaa...
- Anonyymi
Tulee gafferista, joka on juontunut kahvelirigauksesta, joka on sittemmin antanut nimen sitä kautta myös purjehtijoille ja myöhemmin ylipäänsä merimiehille.
- Anonyymi
Jo on höpötystä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo on höpötystä!
Se oli sinua fiksummille...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli sinua fiksummille...
Ei osaa raukka edes googlata ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo on höpötystä!
Sana "höpötys" juontaa muinaisesta Aramean kielestä ja tarkoittaa tyhjän lässyttämistä. Esim. orjat pyrkivät puhumaan paljon eli lässyttämään isännilleen saadakseen siten mahdollsimman paljon lepoaikaa varsinaisesta työnteosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana "höpötys" juontaa muinaisesta Aramean kielestä ja tarkoittaa tyhjän lässyttämistä. Esim. orjat pyrkivät puhumaan paljon eli lässyttämään isännilleen saadakseen siten mahdollsimman paljon lepoaikaa varsinaisesta työnteosta.
Jokainen paljastaa täällä oman osaamisensa tason.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen paljastaa täällä oman osaamisensa tason.
Sinun tason täytyy lähennellä nollaa, koska et osannut vastata edes kysymykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun tason täytyy lähennellä nollaa, koska et osannut vastata edes kysymykseen.
Niin voisikin olla, mutta me molemmat tiedämme, ettet sinä pystyisi sitä tunnistamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672451Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis451465Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999