Kaupan sipulin itäminen

Anonyymi

Taitaa olla sen verran tyhmä kysymys, etten siksi löydä suoraa vastausta. Vihertumpelona kysyn silti: miten saan kaupan sipulin kasvamaan?

Joskus vihreä varsi on ilmestynyt ihan itsekseen pöydälle unohtuneeseen sipuliin. Nyt kun tarkoituksella sitä toivoisin, ei näytä tapahtuvan mitään.

Voiko kasvua jotenkin edesauttaa vaikka pitämällä sipulia pimeässä tai valoisassa? Pitäisikö sipulit kastella? Vai mitä niille tehdään jos mitään?

Kiitoksia kelle vaan ohikulkijalle avusta!

6

2149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Istuta sipuli aurinkoiseen paikkaa maahan ja kastele. Sipuli ei haudata, vaan hiukan voi jättää näkyviin. Sipulin siemeniä siis yrität tuottaa?
      Jos haluat sipuleista satoa, käy kiireen vilkkaan ostamassa marketista pussillinen istukassipuleita.

• Anonyymi

Eli satoa saadakseen ei voi istuttaa mitä tahansa kaupasta ruoanlaittoa varten ostettua sipulia?

Olen hurahtanut hyötykasvien istuttamiseen keittiön jämistä ja olisi kivaa saada myös perus keltasipuleita ja punasipuleita omasta takaa, eli juu ihan syötäviä sipuleita yritän saada aikaiseksi.

Tästä on jostain syystä tosi hankala löytää tarkkoja ohjeita, puhutaan ylimalkaisesti vaan "sipuleista". Ilmeisesti asiassa on siis muutakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli satoa saadakseen ei voi istuttaa mitä tahansa kaupasta ruoanlaittoa varten ostettua sipulia?

Olen hurahtanut hyötykasvien istuttamiseen keittiön jämistä ja olisi kivaa saada myös perus keltasipuleita ja punasipuleita omasta takaa, eli juu ihan syötäviä sipuleita yritän saada aikaiseksi.

Tästä on jostain syystä tosi hankala löytää tarkkoja ohjeita, puhutaan ylimalkaisesti vaan "sipuleista". Ilmeisesti asiassa on siis muutakin.

Jos vain kaupasta vielä saa, osta siemensipuleita. Melkein joka marketti myy. Etkö ymmärrä?
        Siemensipulit ovat pakatut tavaallisesti pikkuiseen verkkopussiin. Käy katsomassa tai googlaa: istukas-tai siemensipuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jämäsipulit voivat tuottaa siemeniä. Mutta vasta kolmantena vuotena saat sipulisatoa, sillä jos ensi keväänä kylvät tämän kesän siemnenet, niin sipulit eivät ehdi kasvaa isoiksi, vaan sipulit pitää tallettaa vielä seuraavaan kevääseen asti.

• Anonyymi

Liottaminen ennen istuttamista auttaa mutta ei ole pakollista ja istuta nimenomaan istukassipuleita eikä ruokasipuleita.

• Anonyymi

Miksi edes yrittää kasvattaa itse? Kaupasta saa halvemmalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6278
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      350
      5764
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2763
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2198
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1888
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1744
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1633
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1290
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1088
    Aihe