Kaupan sipulin itäminen

Anonyymi

Taitaa olla sen verran tyhmä kysymys, etten siksi löydä suoraa vastausta. Vihertumpelona kysyn silti: miten saan kaupan sipulin kasvamaan?

Joskus vihreä varsi on ilmestynyt ihan itsekseen pöydälle unohtuneeseen sipuliin. Nyt kun tarkoituksella sitä toivoisin, ei näytä tapahtuvan mitään.

Voiko kasvua jotenkin edesauttaa vaikka pitämällä sipulia pimeässä tai valoisassa? Pitäisikö sipulit kastella? Vai mitä niille tehdään jos mitään?

Kiitoksia kelle vaan ohikulkijalle avusta!

6

2603

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Istuta sipuli aurinkoiseen paikkaa maahan ja kastele. Sipuli ei haudata, vaan hiukan voi jättää näkyviin. Sipulin siemeniä siis yrität tuottaa?
      Jos haluat sipuleista satoa, käy kiireen vilkkaan ostamassa marketista pussillinen istukassipuleita.

• Anonyymi

Eli satoa saadakseen ei voi istuttaa mitä tahansa kaupasta ruoanlaittoa varten ostettua sipulia?

Olen hurahtanut hyötykasvien istuttamiseen keittiön jämistä ja olisi kivaa saada myös perus keltasipuleita ja punasipuleita omasta takaa, eli juu ihan syötäviä sipuleita yritän saada aikaiseksi.

Tästä on jostain syystä tosi hankala löytää tarkkoja ohjeita, puhutaan ylimalkaisesti vaan "sipuleista". Ilmeisesti asiassa on siis muutakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli satoa saadakseen ei voi istuttaa mitä tahansa kaupasta ruoanlaittoa varten ostettua sipulia?

Olen hurahtanut hyötykasvien istuttamiseen keittiön jämistä ja olisi kivaa saada myös perus keltasipuleita ja punasipuleita omasta takaa, eli juu ihan syötäviä sipuleita yritän saada aikaiseksi.

Tästä on jostain syystä tosi hankala löytää tarkkoja ohjeita, puhutaan ylimalkaisesti vaan "sipuleista". Ilmeisesti asiassa on siis muutakin.

Jos vain kaupasta vielä saa, osta siemensipuleita. Melkein joka marketti myy. Etkö ymmärrä?
        Siemensipulit ovat pakatut tavaallisesti pikkuiseen verkkopussiin. Käy katsomassa tai googlaa: istukas-tai siemensipuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jämäsipulit voivat tuottaa siemeniä. Mutta vasta kolmantena vuotena saat sipulisatoa, sillä jos ensi keväänä kylvät tämän kesän siemnenet, niin sipulit eivät ehdi kasvaa isoiksi, vaan sipulit pitää tallettaa vielä seuraavaan kevääseen asti.

• Anonyymi

Liottaminen ennen istuttamista auttaa mutta ei ole pakollista ja istuta nimenomaan istukassipuleita eikä ruokasipuleita.

• Anonyymi

Miksi edes yrittää kasvattaa itse? Kaupasta saa halvemmalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      133
      1675
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      225
      863
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      144
      851
    4. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      35
      775
    5. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      73
      747
    6. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      727
    7. 54
      712
    8. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      63
      618
    9. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      80
      608
    10. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      561
    Aihe