Sähkö auyon latausaseman liitos jihto

Anonyymi

Tervehdys sähköalan ammattilaiset,
Millaisella kaaoelilla olette usemmiten liittäneet sähköautojen latausasemai pientaloon jossa esim toyota sähköauto

18

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähkökaapelilla eikä esim. tojotan sähköauto tee poikkeusta vaikka se lieneekin ollut aloituksen pointti palstan aktivoinnin lisäksi

      • Anonyymi

        Tolloloota on itäauto siinä missä Kia ja näissä tuppaa olemaan vaihtovirtalataus max. 1x32 A eli sisäänrakennettu laturi on 1-vaiheinen halpismalli. Täydellä teholla lataaminen edellyttää latausasemaa, joka kykenee syöttämään 32 A virtaa - käytönnössä pitää löytää 3x32 A = 22 kW speksattu latausasema, josta itäauto sitten lataa 1/3 eli reilun 7 kW teholla.

        Kunnon sähköautoissa vaihtovirtalataus (kotilataus monet liikekeskusten asiakaslaturit) toimii kolmivaiheisesti 3x16 A = 11 kW teholla.

        Pientaloissa on usein pääsulakkeet 3x25 A, joten pientaloon ei pysty 3x32 A latausasemaa asentamaan - normimalli on 3x16 A, josta itäautoa tankataan vain 1x16 A = 3,7 kW teholla. Lataushybridille tämä riittää, täyssähköautolle ei.

        Itäautoille on tarjolla purkkaviritys, muuntajalla varustettu latausasema, joka ottaa sisään 2 vaihetta (liitäntä 2x16 A eli vehje syö 400 V jännitettä) ja tuuttaa ulos 1x25 A @230 V. Teho vajaat 6 kW. Jos itäauto myöhemmin vaihtuu kunnon sähköautoon, purkkaviritus pitää korvata 3x16 A latausasemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolloloota on itäauto siinä missä Kia ja näissä tuppaa olemaan vaihtovirtalataus max. 1x32 A eli sisäänrakennettu laturi on 1-vaiheinen halpismalli. Täydellä teholla lataaminen edellyttää latausasemaa, joka kykenee syöttämään 32 A virtaa - käytönnössä pitää löytää 3x32 A = 22 kW speksattu latausasema, josta itäauto sitten lataa 1/3 eli reilun 7 kW teholla.

        Kunnon sähköautoissa vaihtovirtalataus (kotilataus monet liikekeskusten asiakaslaturit) toimii kolmivaiheisesti 3x16 A = 11 kW teholla.

        Pientaloissa on usein pääsulakkeet 3x25 A, joten pientaloon ei pysty 3x32 A latausasemaa asentamaan - normimalli on 3x16 A, josta itäautoa tankataan vain 1x16 A = 3,7 kW teholla. Lataushybridille tämä riittää, täyssähköautolle ei.

        Itäautoille on tarjolla purkkaviritys, muuntajalla varustettu latausasema, joka ottaa sisään 2 vaihetta (liitäntä 2x16 A eli vehje syö 400 V jännitettä) ja tuuttaa ulos 1x25 A @230 V. Teho vajaat 6 kW. Jos itäauto myöhemmin vaihtuu kunnon sähköautoon, purkkaviritus pitää korvata 3x16 A latausasemalla.

        Tulikin liioiteltua. Uusimman itäauton bZ4X sisäänrakennettu 1-vaihelaturi on 6,6 kW tehoinen. Eli 22 kW latausasemasta ladataan todellisuudessa vain 6,6 kW eli 30 % teholla.

        11 kW latausasemasta (yleisin kotilatausaseman tyyppi) ladataan enintään 3,7 kW / 33 % teholla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolloloota on itäauto siinä missä Kia ja näissä tuppaa olemaan vaihtovirtalataus max. 1x32 A eli sisäänrakennettu laturi on 1-vaiheinen halpismalli. Täydellä teholla lataaminen edellyttää latausasemaa, joka kykenee syöttämään 32 A virtaa - käytönnössä pitää löytää 3x32 A = 22 kW speksattu latausasema, josta itäauto sitten lataa 1/3 eli reilun 7 kW teholla.

        Kunnon sähköautoissa vaihtovirtalataus (kotilataus monet liikekeskusten asiakaslaturit) toimii kolmivaiheisesti 3x16 A = 11 kW teholla.

        Pientaloissa on usein pääsulakkeet 3x25 A, joten pientaloon ei pysty 3x32 A latausasemaa asentamaan - normimalli on 3x16 A, josta itäautoa tankataan vain 1x16 A = 3,7 kW teholla. Lataushybridille tämä riittää, täyssähköautolle ei.

        Itäautoille on tarjolla purkkaviritys, muuntajalla varustettu latausasema, joka ottaa sisään 2 vaihetta (liitäntä 2x16 A eli vehje syö 400 V jännitettä) ja tuuttaa ulos 1x25 A @230 V. Teho vajaat 6 kW. Jos itäauto myöhemmin vaihtuu kunnon sähköautoon, purkkaviritus pitää korvata 3x16 A latausasemalla.

        Et kyll ä ollut amiksen säjköopin tunneilla paikammaalla.
        olit t korjaamassa illat karvanoppa bmw täsi ja nukuit aamut kun opettettiin sähköopin alkeita.

        Itse tulin ajoissa tynneille tojotallani.
        Joka juåyt ei aloituksen pääaihe ollut muuta se erotti ammittilaiset amispelleistä

        Asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyll ä ollut amiksen säjköopin tunneilla paikammaalla.
        olit t korjaamassa illat karvanoppa bmw täsi ja nukuit aamut kun opettettiin sähköopin alkeita.

        Itse tulin ajoissa tynneille tojotallani.
        Joka juåyt ei aloituksen pääaihe ollut muuta se erotti ammittilaiset amispelleistä

        Asiantuntija

        Olitkohan silloikaan joka aamu ajokunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitkohan silloikaan joka aamu ajokunnossa?

        Maailma on täynnä virheitä, myös kirjoitusvirheitä. Ole sinä tyytyväinen itseesi kun olet niin virheetön. Asia tuli kyllä selväksi vaikka virhe löytyikin.
        Mutta asiastahan vastaajalla ei hajuakaan.

        Kiitos kuitenkin avusta suureti

        Nämä ihmiset pelastaa maailaman tärkeillä komenteillaan hyödyllisellä tiedolla

        Suomi nousuun ilman sipilää.


        Vanhat jätkät sano, että olivat kerran nähneet oikean asiallisen vastauksen johonki kysymykseen tässä ryhmässä. Epäilen että puhuvat paskaa.


        Maailma on täynnä virheitä, myös kirjoitusvirheitä. Ole sinä tyytyväinen itseesi kun olet niin virheetön. Asia tuli kyllä selväksi vaikka virhe löytyikin.

        Mutta asiastahan vastaajalla ei hajuakaan.

        Kiitos kuitenkin avusta suureti

        Nämä ihmiset pelastaa maailaman tärkeillä komenteillaan hyödyllisellä tiedolla

        Suomi nousuun ilman sipilää.



        Oi että löytyi se kielioppinatsikin. Oma itsetunto pysyy ylhäällä kun pääsee muille pätemään. Oliko ihan "a" kun piti olla vieresen napin "s"? Taitaa olla tälläinen päteminen ainoa keino millä vielä stondiksen ylipäänsä saa.


        Kirjoitellaan asiallisesti niin kaikilla on mukavaa. Täällä käy myös nuoria.


        Mielenkiintoisia kommentteja kertoo aika paljon kirjoittajan älykkyys ja tieto taitoidoista
        Niin kuin kokonaisvaltaisesti

        Asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyll ä ollut amiksen säjköopin tunneilla paikammaalla.
        olit t korjaamassa illat karvanoppa bmw täsi ja nukuit aamut kun opettettiin sähköopin alkeita.

        Itse tulin ajoissa tynneille tojotallani.
        Joka juåyt ei aloituksen pääaihe ollut muuta se erotti ammittilaiset amispelleistä

        Asiantuntija

        Tolloloota on rattijuoppojen suosikkimerkki.

        Tosin vaikutussuhde voi hyvinkin olla päinvastainen - tollolootalla ei kestä ajaa selvinpäin...


      • Anonyymi

        Kun tietääkö kukaan millä yleisimmin on kytketty.
        Kaverin Volvon latatauslite olin liitetty 3 x 1,5 mm2 s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tietääkö kukaan millä yleisimmin on kytketty.
        Kaverin Volvon latatauslite olin liitetty 3 x 1,5 mm2 s

        Eli on laitettu tilapäisratkaisuna 1-vaiheinen latausasema. Fiksuinta on asentaa, jos suinkin mahdollista, kertalaakista 3-vaiheinen Type-2 latauspiste, josta lataa niin lataushybridit kuin täyssähköautotkin.

        Onhan joissain uudemmissa lataushybrideissäkin on 2-vaihetta hyödyntävä reilun 7 kW latausteho.

        3x16 A latausaseman saa melkein taloon kuin taloon. 3x32 A ei saa ja sama vika myös 1x32 A (idän ihmeille).

        Itäautoijen puutteita voi yrittää paikata myös kalliilla purkkavirityksellä, joka ottaa 2x16 A ja tuuttaa ulos 1x25 A. Tämä vaan muuttuu hyödyttömäksi, jos auto myöhemmin vaihtyy paremmin suunniteltuun.


    • Anonyymi

      Niin omilla suola autoo ja minkä merkkinen

    • Anonyymi

      Mistä johtuu nykyään Toyota kateellisuu.

      Ei se Toyota nyt niin erikoinen ole
      Ainostaan korjaamon omistajat eivät tykkään. Kun niihin tehdään pelkät huollot.

      Muilla merkeillä tienaa enemmän
      Esim audit bmv Volvo

      Aina jotain piilo vikaa

      Kysyin kerran kahdelta kun oli volvomhuollossa miehen on toiminut

      Onko olut vikaa

      Ei ole

      Muta huollossa korjattiin. Ikinä , vaihteisto opettelin uudetaan ja ....

      • Anonyymi

        Korjaamoille tolloloota on kultakaivos. Lyhyt huoltoväli, paljon vikoja ja uutta peltiäkin pääsee hitsaamaan alle 10-vuotiaaseen. Nimim. 2 tollolootaan omistanut. Ensimmäisen ja viimeisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaamoille tolloloota on kultakaivos. Lyhyt huoltoväli, paljon vikoja ja uutta peltiäkin pääsee hitsaamaan alle 10-vuotiaaseen. Nimim. 2 tollolootaan omistanut. Ensimmäisen ja viimeisen.

        Korjaamon omista pitkällä kokemuksella puhuu toista
        Myöskin ktsastys tilastot puhuu t oista

        Etpä ole kertonut millämitse ajat jos sulla autoo onkaan vielä

        Huoleto kuski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaamon omista pitkällä kokemuksella puhuu toista
        Myöskin ktsastys tilastot puhuu t oista

        Etpä ole kertonut millämitse ajat jos sulla autoo onkaan vielä

        Huoleto kuski

        Tolloloota kuuluu viedä katsastukseen katsastushuollon kautta. Näin laaduttomaan itäautoon hairahtuneet pyrkivät ylläpitämään valheellista laatuvaikutelmaa.

        Moni muulla merkillä ajava toimii päinvastoin eli käy hakemassa katsastajalta vikadiagnoosin (mikä alustan koliseva palikka pitää vaihtaa) ja tekee korjauksen itse tai halvassa nyrkkipajassa. Vianhaulle tulee hintaa uusintakatsastuksen verran vs. vianhaku merkkikorjaamolla 110-130 €/h × väh. puoli tuntia ja tottakai tojopappa myös korjauttaa siellä ja antaa korjaamon hoitaa myös katsastuksen. Ei tule virheellisiä tilastomerkintöjä ja lysti maksaakin vain muutaman satasen.

        Tosin näitä muutamia satasia tollolootan ylläpitoon sitten uppoaa useamman kerran vuodessa, mutta siitähän ei sitten kenellekään hiiskuta. Muutoin voi maine järkimiehenä kärsiä.


    • Anonyymi

      Jokainen voi halukas voi ostaa oman tojotan

      Nelivetoset 222hv parhaita

    • Anonyymi

      Toyata vittuilijalls ei edelleenkään varaa 200 00 0 mersuun
      Eikö edes 2 000 e nisssniin

      Aha millä ajat mutta perille vaan pääset

      Toyotallaö

      • Anonyymi

        Tolloloota on rattijuoppojen suosikkimerkki, kuten tästäkin keskusteluketjusta hyvin nähdään.

        Tosin epäselväksi on jäänyt, oliko muna ennen kanaa. Eli

        a) kehno itäauto on tullut ostettua kännipäissään (sattuuhan sitä, humalassa)

        Periaatteessa ihan OK selitys, ei vanhanaikaista, kallista ja huonoa ajettavaa autoa kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva osta.

        b) tohjon ostaminen johtaa alkoholismiin, koska tohjolla ei kestä selvinpäin ajaa (kuski on pelkkä matkustaja, etenkin talvikelillä...)

        Laaduttoman itäauton omistamisesta on minullakin kokemusta kahden auton verran - ensimmäisen ja viimeisen. Tuli korjaamo tutuksi.... Vaihtoehto b:lle laitan oman panokseni.


    • Anonyymi

      Nii. Minkä auton ostat kun saat äidiltä rahaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1516
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1268
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1022
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      940
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      863
    6. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      863
    7. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      814
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      40
      766
    Aihe