Miksi Jeesus tulisi juuri m e i d ä n sukupolvemme aikana?

Anonyymi

Kristikunta on odottanut Jeesuksen takaisin tuloa alkuseurakunnasta lähtien. Kuitenkin Jeesuksen takaisin tulo on viipynyt jo kaksituhatta vuotta. Tänä päivänä kuitenkin monet uskovat Jeesuksen antaman lupauksen täyttyvän meidän aikanamme. Miksi sitten Jeesus tulisi juuri meidän aikanamme? Miksi hän ei ole tullut jo vuosisatojen aikana ennen meitä tai miksi hän ei voisi tulla vasta monen sukupolven päästä meidän jälkeemme. Raamattu antaa meille joitakin vastauksia näihin kysymyksiin.

Miksi juuri meidän sukupolvemme olisi se sukupolvi, jolloin Jeesus tulee takaisin. Eikö jokainen kristillinen sukupolvi ole ajatellut niin! Jopa alkuseurakunnassa Jeesuksen takaisin tulon odotus oli vahva ja monet uskoivatkin, että Jeesus tulisi takaisin jo heidän aikanaan.

Vasta Pietari Toisessa kirjeessään, jonka hän kirjoitti elämänsä viimeisinä vuosina, tuo selvästi esille ajatuksen Jeesuksen takaisin tulon viipymisestä. Pietari jopa ennustaa sen kehityksen, mikä tulee tapahtumaan kristikunnassa ja seurakunnan keskuudessa lopun aikana. Pietari kirjoittaa, 2. Piet. 3:3, 4: ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: ´Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt niin kuin se on ollut luomakunnan alusta`.”

Pietarille myös ilmoitettiin, että tähän kaikkeen saattaisi kulua aikaa jopa tuhansia vuosia. Siksi hän jakeessa kahdeksan sanoo: ”Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että ´yksi päivä on Herran silmissä niin kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niin kuin yksi päivä`.”

Kuinka totta tuo Pietarin ennustus onkaan tänä päivänä. Monien seurakuntalaisten keskuudessa alkaa olla sellaista ilmapiiriä, että Jeesuksen takaisin tulosta ei oikein kärsitä edes puhua. Alkuseurakunnan harras pyyntö ”Tule Herra Jeesus” ei ole enää huulilla, vaan mieluumminkin toive: ”Älä tule ihan vielä, että ennättäisimme nauttia tästä maailmasta mahdollisimman paljon!”
Mutta sitten tuo aivan tarpeellinen kysymys. Miksi Jeesuksen pitäisi tulla juuri meidän sukupolvemme aikana, koska ovathan Hänen tulemustaan yhtä innokkaasti odottaneet monet kymmenet sukupolvet ennen meitä!

Meidän sukupolvemme on kuitenkin se, jonka aikana eräs Raamatun tärkeä profetian merkki on toteutunut. Tuon profetian täyttyminen on ollut niin merkittävä, että ennen sitä Jeesuksen takaisin tulo ei yksinkertaisesti ole ollut mahdollista. Ja tuo merkkihän on ollut tietysti Israelin valtion syntyminen, joka toteutui vuonna 1948. Raamatun profeetallinen ilmoitus antaa selvästi ymmärtää, että kun Jeesus tulee toisen kerran tänne maailmaan, silloin Israelin valtakunta on olemassa ja Jerusalem tulee olemaan sen merkittävin kaupunki ja jumalanpalveluksen paikka. Jopa juutalaisten temppelin olemassaolo Jerusalemissa ilmoitetaan selvästi.

Joku jää ehkä kysymään, miksi sitten jo alkuseurakunta odotti innokkaasti Jeesuksen toista tulemusta. No, syy oli yksinkertaisesti se, että nuo ehdothan olivat täyttyneinä alkuseurakunnan aikana. Israel oli kansakuntana olemassa, Jerusalem heidän pääkaupunkinaan ja temppeli oli heidän jumalanpalveluksensa keskus. Jerusalemin temppelin tuhohan tapahtui vasta varsinaisen apostolisen ajan jälkeen vuonna 70, ja juutalaiset karkotettiin roomalaisten toimesta Jerusalemista vuoden 130 tienoilla. Siis vasta näiden tapahtumien jälkeen ei enää ollut israelilaisilla omaa maata, eikä Jerusalem ollut heidän pääkaupunkinsa, eikä siellä juutalaisten temppeliä. Siitä lähtien, liki kaksituhatta vuotta, ovat puuttuneet nämä tärkeät profeetalliset merkit, jotka tekevät Jeesuksen toisen tulemisen mahdolliseksi.

No, miksi emme sitten saman tien voisi otaksua, että Jeesuksen tulo viipyy, ja myös tulevaisuudessa monet, monet sukupolvet tulevat odottamaan Hänen toista tulemustaan. Jeesus kuitenkin sanoi: ”Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus, kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä”, Matt. 24: 32. Viikunapuu on yleensä ymmärretty Israelin vertauskuvaksi. Eli meidän aikanamme tuo viikunapuu on uudestaan vironnut eloon ja lehdet puhjenneet kasvamaan. Siksi voimme uskoa, että meidän ajallamme on tärkeä asema kristikunnan kaksituhatta vuotta kestäneessä historiassa, liittyen myös Jeesuksen takaisin tuloon. Kesä on todellakin lähellä, vaikkakaan sen tarkemmin meidän ei ole tarvis aikamääreitä arvailla.

Samalla haluan ottaa tiettyä rajanvetoa toiseen suuntaan. Tarkoitan tällä sitä, että usein kuulee sanottavan, että Jeesus voi tulla takaisin millä hetkellä tahansa, vaikka ensi yönä. Oman Raamatun tulkintani mukaan tuo väite perustuu kuitenkin virheelliseen menestysteologian mukanaan tuomaan Raamatun tulkintaan. Tuossa tulkinnassa tempauksen eli uskovien poisottamisen katsotaan tapahtuvan, ennen kuin mitkään lopunajan ahdistukset alkavat, eivätkä uskovat näin ollen joutuisi kokemaan mitään vainoa ja ahdistusta. Mutta tämä on mielestäni virheellinen Raamatun tulkinta

155

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta tämä on mielestäni virheellinen Raamatun tulkinta. Uskallan väittää, että vielä on tiettyjä Raamatun profetioita täyttymättä, joiden tulee täyttyä ennen kuin Jeesus tulee omansa noutamaan eli ns. tempaus tapahtuu.

      Jeesushan sanoo selvästi, että kun lopunajan synnytystuskat alkavat, ”silloin te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden”, Matt. 24:9. Voimme todeta, että esim. täällä länsimaissa emme ole vielä vainojen keskellä. Uskovat eivät siis ole vielä kaikkien kansojen vihattavina Jeesuksen nimen tähden. Myös Paavali antaa kaksi selvää merkkiä, jotka täytyy toteutua, ennen kuin tapahtuu uskovien tempaus pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, 2. Tess. 2:3. Luopumus on jo tosin tapahtumassa, mutta laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi eli antikristus ei ole vielä ilmestynyt. Myöskään lopunajan petovaltio ei ole vielä syntynyt, vaikkakin on kovaa vauhtia muotoaan ottamassa. Eli paljon on vielä asioi-ta tapahtumatta, jotka Raamatun ennustusten mukaan tulee tapahtua ennen kuin Kristus tulee omansa täältä pois noutamaan.

      No, jos Jeesus tulisi vaikka ensi yönä, ei minulla olisi mitään sitä vastaan. Jos niin tapahtuisi, en osaisi muuta kuin kiitollisena huudahtaa: ”Tule Herra Jeesus!””

      -Jouko koistinen-

      • Aika paljon oli sinun omaa tulkintaasi mutta sanonpa nyt tämän, että jos sattuisi tulemaan vaikka ensiyönä niin meidän vierasaitta on valmiina ja evästä varmasti löytyy. Nuo tempaus asiat on sitten taas enemmän noita monesti kastettujen ja ne vaihtelee aina siitä, että "pääseekö vainottavaksi ja pääseekö sitten kuitenkin näkemään helvettiin menevien kärsimykset koska tuo tuntuu olevan myös erittäin tärkeä asia uudesti kastetuille eli kait se niin on, ettei mikään voita vahingoniloa.

        No joka tapauksessa täällä ollaan "valmiudessa" viimeinen lainausmerkeissä koska olisihan se melkoinen tilanne mutta siis kaikki on valmiina ja tuo vierasaitta lienee luksusta siihen missä hän viime visiitillään yöpyi.


      • Pohja on poissa.

        Yksikään silminnäkijäksi sanottu ei ole kirjoittanut mitään Jeeusuksen taivaaseen menosta. Asia jäi arvoitukseksi.


      • torre3 kirjoitti:

        Pohja on poissa.

        Yksikään silminnäkijäksi sanottu ei ole kirjoittanut mitään Jeeusuksen taivaaseen menosta. Asia jäi arvoitukseksi.

        Onhan tuossa myös sellainen sudenkuoppa, että meistä tavallaan tulisi tämän valmiimpia . Mitä epäilen koska kertomushan on niin epämäärinen, että tosiaan voi tulla milloin tahansa :d eli tavallaan meistä ei tule tämän valmiimpia.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Aika paljon oli sinun omaa tulkintaasi mutta sanonpa nyt tämän, että jos sattuisi tulemaan vaikka ensiyönä niin meidän vierasaitta on valmiina ja evästä varmasti löytyy. Nuo tempaus asiat on sitten taas enemmän noita monesti kastettujen ja ne vaihtelee aina siitä, että "pääseekö vainottavaksi ja pääseekö sitten kuitenkin näkemään helvettiin menevien kärsimykset koska tuo tuntuu olevan myös erittäin tärkeä asia uudesti kastetuille eli kait se niin on, ettei mikään voita vahingoniloa.

        No joka tapauksessa täällä ollaan "valmiudessa" viimeinen lainausmerkeissä koska olisihan se melkoinen tilanne mutta siis kaikki on valmiina ja tuo vierasaitta lienee luksusta siihen missä hän viime visiitillään yöpyi.

        Voitko ottaa jonkun kohdan mikä on hänen omaa tulkintaansa ja miten sinä sen kohdan ymmärrät?


      • Anonyymi

        Jeesus tulee omansa noutamaan?! Keitä nämä ovat? Niitäkö, jotka juhlivat häntä uhrina itsensä puolesta Paavalin luomalla opilla Jeesuksen kuolemasta, jonka itse määräsi jumalanpilkasta? Kuinkahan monta aivosolua tämän lauseen ymmärtäminen edellyttäisi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tulee omansa noutamaan?! Keitä nämä ovat? Niitäkö, jotka juhlivat häntä uhrina itsensä puolesta Paavalin luomalla opilla Jeesuksen kuolemasta, jonka itse määräsi jumalanpilkasta? Kuinkahan monta aivosolua tämän lauseen ymmärtäminen edellyttäisi?!

        Jeesus tuntee kyllä omansa ja Jeesuksen omat tuntevat Hänet. Sinä et kuulu heihin.


      • Anonyymi

        Siis anti Kristus on se henki joka kieltää ihmiseksi syntyneen pojan ja väärät jeesukset on noitia jotka kerää rahaa ihmeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis anti Kristus on se henki joka kieltää ihmiseksi syntyneen pojan ja väärät jeesukset on noitia jotka kerää rahaa ihmeillä.

        Niinpä. Paavalin sanat Raamatusta:

        <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Wikipedia:

        <<Kirous on ääneen lausuttu toivomus tai maaginen rituaali, jossa loitsimalla tai jollain toiminnolla kuten eleellä tai maagisen esineen luovutuksella toivotaan toiselle ihmiselle jotain pahaa. Kirouksia ovat muinaisina aikoina langettaneet toisen ihmisen päälle vain maagit ja noidat.<<


      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Aika paljon oli sinun omaa tulkintaasi mutta sanonpa nyt tämän, että jos sattuisi tulemaan vaikka ensiyönä niin meidän vierasaitta on valmiina ja evästä varmasti löytyy. Nuo tempaus asiat on sitten taas enemmän noita monesti kastettujen ja ne vaihtelee aina siitä, että "pääseekö vainottavaksi ja pääseekö sitten kuitenkin näkemään helvettiin menevien kärsimykset koska tuo tuntuu olevan myös erittäin tärkeä asia uudesti kastetuille eli kait se niin on, ettei mikään voita vahingoniloa.

        No joka tapauksessa täällä ollaan "valmiudessa" viimeinen lainausmerkeissä koska olisihan se melkoinen tilanne mutta siis kaikki on valmiina ja tuo vierasaitta lienee luksusta siihen missä hän viime visiitillään yöpyi.

        Olet harvinaisen tietämätön mutta kova jankuttaan ja kinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet harvinaisen tietämätön mutta kova jankuttaan ja kinaan.

        Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Olen tasan samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tulee omansa noutamaan?! Keitä nämä ovat? Niitäkö, jotka juhlivat häntä uhrina itsensä puolesta Paavalin luomalla opilla Jeesuksen kuolemasta, jonka itse määräsi jumalanpilkasta? Kuinkahan monta aivosolua tämän lauseen ymmärtäminen edellyttäisi?!

        Kyllä tätä hömppää käytetään pelkän vallan pönkittämiseksi.Tämä on sitä huu-haata,minkä varjolla on käyty sotia tehty kansan murhia.Ei mitään tekemistä todellisuuteen kanssa.


    • Anonyymi

      Syvällinen opetus.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvä.


    • Anonyymi

      Se uusi Jerusalemhan lasketaan taivaasta, miten se voisi olla nykyinen Jerusalem?

      • Taivaalla ei vaan ole havaittu Jerusalemia.


      • Anonyymi

        Kaikki vanha tuhotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vanha tuhotaan.

        Niin kuin Putin Ukrainassa siis!


      • Anonyymi

        Ilmestyskirja 11 luku kohta 8


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Taivaalla ei vaan ole havaittu Jerusalemia.

        On siellä moskeija nykyään


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siellä moskeija nykyään

        Ei taivaalla ole moskeijaa havaittu.


    • Anonyymi

      Heppu teki teille oharit - oli se vaan semmoinen koijari.

      • Anonyymi

        OIKEESTI, raamatussa Jeesus sanoo:

        "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut"
        Apt: 1: 7

        siis, lahkot ennustelee täysin raamatunvastaisesti, mitä Jeesus sanoo, ja vielä toinenkin :
        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on`, tahi: "Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä". Luuk: 17: 21

        helluntailaiset toimii siinäkin täysin raamatunvastaisesti, kun mainostavat:
        "tule kohtaamaan Jeesus", - siis sinne heidän temppeliinsä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIKEESTI, raamatussa Jeesus sanoo:

        "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut"
        Apt: 1: 7

        siis, lahkot ennustelee täysin raamatunvastaisesti, mitä Jeesus sanoo, ja vielä toinenkin :
        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on`, tahi: "Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä". Luuk: 17: 21

        helluntailaiset toimii siinäkin täysin raamatunvastaisesti, kun mainostavat:
        "tule kohtaamaan Jeesus", - siis sinne heidän temppeliinsä !!!

        Jeesus itse sanoi, että siellä missä kaksi tahi useampi on koolla minun nimessäni, siellä heidän keskenään minä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse sanoi, että siellä missä kaksi tahi useampi on koolla minun nimessäni, siellä heidän keskenään minä olen.

        Jeesus itse ei ole sanonut Raamatussa sanaakaan.


      • Anonyymi

        Jeesus koijari?! Oletko aivan varma, ettei Paavali, joka ryhtyi väittämään hänestä kaikenlaista, kun oli ensin surmauttanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIKEESTI, raamatussa Jeesus sanoo:

        "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut"
        Apt: 1: 7

        siis, lahkot ennustelee täysin raamatunvastaisesti, mitä Jeesus sanoo, ja vielä toinenkin :
        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on`, tahi: "Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä". Luuk: 17: 21

        helluntailaiset toimii siinäkin täysin raamatunvastaisesti, kun mainostavat:
        "tule kohtaamaan Jeesus", - siis sinne heidän temppeliinsä !!!

        Oikeasti Jeesus ei sano Raamatussa sanaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse sanoi, että siellä missä kaksi tahi useampi on koolla minun nimessäni, siellä heidän keskenään minä olen.

        Jeesus "otetaan vastaan, kasteessa", ei siis mihinkään "ilmaan hosuen",
        "ettette ilmaan hosuen",

        kaikkien rukoukset kyllä kuullaan, vaan "vastaanotetaan" / "puetaan"> k a s t e e s s a.

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus koijari?! Oletko aivan varma, ettei Paavali, joka ryhtyi väittämään hänestä kaikenlaista, kun oli ensin surmauttanut?

        Lisäystä tähän. Mikä teidän aivoissanne on vikana, kun ette ymmärrä murhaajan ja uhrin eroa ja sitä, että jos murhaaja kertoo jotakin uhristaan, niin eiköhän sillä ole katala tarkoitus ja on suhtauduttava kaikkeen myös varauksella? Ehkä joku päivä kuulemme myös uhrin kertomuksen tähän jumalanpilkka syytteeseen, minkä vuoksi Paavali hänet tappoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti Jeesus ei sano Raamatussa sanaakaan.

        Lue edes evankeliumit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus koijari?! Oletko aivan varma, ettei Paavali, joka ryhtyi väittämään hänestä kaikenlaista, kun oli ensin surmauttanut?

        Paavali surmautti kun oli juutalainen rabbi fariseus mutta ei enää kun kääntyi kristityksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti Jeesus ei sano Raamatussa sanaakaan.

        Oikeastaan Jeesus on sana joka tuli ihmiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali surmautti kun oli juutalainen rabbi fariseus mutta ei enää kun kääntyi kristityksi.

        Paavali teki teille Raamatun mukaan opin Kristuksesta omien sanojensa mukaan kiivaillessaan Jumalan kiivaudella, kun synnytti teidät asettaessaan yhden miehen eteen puhtaan neitsyen, eikä teillä ole muuta isää kuin hän - eli Paavali. Ei hän itseään synnyttänyt, vaan teidät. Paavali oli loppuun asti juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus "otetaan vastaan, kasteessa", ei siis mihinkään "ilmaan hosuen",
        "ettette ilmaan hosuen",

        kaikkien rukoukset kyllä kuullaan, vaan "vastaanotetaan" / "puetaan"> k a s t e e s s a.

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

        Ja kaikki te olette Jeesuksen lailla Paavalin sanoin kirottuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue edes evankeliumit.

        Hyvä neuvo.


    • Anonyymi

      Nyt olisi korkea aika herätä satumaailmastasi. Sitä ei tule ikinä tapahtumaan, liekö moista ukkelia koskaan ollutkaan ainakaan sellaisena Copperfieldinä kuin hänet Isossa satukirjassa esitetään

      Ja että isä on poika ja poika on isä samassa kuosissa ja sitten on vielä joku henkikin siinä kolmen kimpassa, ei jumankekka 😅😂🤣

      • Anonyymi

        Satumaailma, tosin raadollinen Hannu ja Kerttu satu, joka kertoo siitä, kun noita laittaa lapsia uuniin, on kristinusko Kristuksella, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.


      • Anonyymi

        Epäusko onkin se synti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satumaailma, tosin raadollinen Hannu ja Kerttu satu, joka kertoo siitä, kun noita laittaa lapsia uuniin, on kristinusko Kristuksella, mutta sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.

        Ole pilkkaaja. Kohtalosi on surkea kun kuolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäusko onkin se synti

        ”Epäusko onkin se synti”

        Höpönpöpön! Elämääni ei kuulu sana synti, ja mikään ei ole minulle pyhää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole pilkkaaja. Kohtalosi on surkea kun kuolet.

        Olen realisti eikä minua kukaan eikä mikään pelota sitten kun poistun täältä tallustelemasta😎👍

        Maailma olisi onnellinen paikka ilman kaikkia uskontoja eikä sotia olisi ollut niin usein kun historiassa on ollut. Uskonnot on syypäitä miljoonien ihmisten kuolemiin (esim. raakalaismaiset ristiretket, jossa murhattiin, raiskattiin ja harrastettiin ihmissyöntiä 🤢🤮)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen realisti eikä minua kukaan eikä mikään pelota sitten kun poistun täältä tallustelemasta😎👍

        Maailma olisi onnellinen paikka ilman kaikkia uskontoja eikä sotia olisi ollut niin usein kun historiassa on ollut. Uskonnot on syypäitä miljoonien ihmisten kuolemiin (esim. raakalaismaiset ristiretket, jossa murhattiin, raiskattiin ja harrastettiin ihmissyöntiä 🤢🤮)

        Olet pelkkä kommunismin ihailija!


    • Anonyymi

      Miksi Jeesus tulisi juuri meidän aikana? Siksi, koska tiede tänä päivänä pystyy todistamaan Jeesuksen puheet todeksi. Tosin samalla se myös kaataa niiden uskonnon, jotka kuvittelivat, että Paavali, joka opetti uhrikulttiuskontoa Jeesuksesta uhrina, olisi ollut Jeesuksen asialla. Ei ollut.

      • Anonyymi

        Alunperin eläimiä uhrattiin eri jumalille ja sitten jahvelle oinaita.


    • Anonyymi

      Jeesus itse opettaa: Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
      Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
      Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
      Denari oli Jeesuksen aikaan yhden päivän palkka. Laupias samarialanen, kuva Jeesuksesta, antoi kahden päivän palkan sanoen: jos lisää kuluu maksan palatessani.
      Pietari todisti: "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

      • Anonyymi

        Hienoa minkäs maan raha DENARI olikaan. Arabian . Antoi Pyhän hengen öljyt hyvä opetus juutalaisille miten arabit hoitaa sairaita ja maksaa vielä.


      • Anonyymi

        Denari oli arabien raha mutta Rooman raha oli siihen aikaan käytössä siellä toki shekeleitä oli myös. Egyptin punta. Kreikan drakma.


    • Anonyymi

      Sairasta pitää yllä jotain maahisen ja yksisarvisen kaltaisen hahmon maailmaan tuloa uskotella pimeää kulttia henkisesti heikkojen kiusaksi ja heidän hyväksikäytön varjolla.
      Törkeää, sanon minä.

      • Anonyymi

        Vielä sairaampaa on kommentoida niitä kun ei ymmärrä yhtään mitään.


      • Anonyymi

        🦄 yksisarvinen on juutalainen arabialainen karkotettujen sulttaanien lasten oma satu mesopotaniasta. Sen kuva on mesopotanian portissa.


      • Hyvin vastaat itsellesi, Pallopää Anoliini.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Hyvin vastaat itsellesi, Pallopää Anoliini.

        Väärässä olit tapasi mukaan, sinä päästäsi vettynyt uskontopesulan Paavo pesusieni 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärässä olit tapasi mukaan, sinä päästäsi vettynyt uskontopesulan Paavo pesusieni 😂

        Anoliini Pallopää oikein onnistut. 😸


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Hyvin vastaat itsellesi, Pallopää Anoliini.

        Se on trollololooooo!


    • Anonyymi

      Rahan Jumala on jo tullut ja sitä palvoo moni Jeesuksen runnalla.

    • Anonyymi

      Tosi on ettei ole olemassa Jeesusta tai Jumalaa,vai onko joku heidät tavannut.
      Ja avaruudessakaan ei ole miehiä näkynyt.

      • Tuhansia aivoleikmausia tehnyt aivokirurgi sanoi, ettei ole koskaan nähnyt yhtään ajatusta.
        Ajatuksia ei siis ole?


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Tuhansia aivoleikmausia tehnyt aivokirurgi sanoi, ettei ole koskaan nähnyt yhtään ajatusta.
        Ajatuksia ei siis ole?

        Niin, hän toimi aivokirurgina Neuvostoliiton aikoina. Muistatko mistä kyseinen kommentti sai alkunsa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, hän toimi aivokirurgina Neuvostoliiton aikoina. Muistatko mistä kyseinen kommentti sai alkunsa?

        Toki muistan. Se oli kommentti Juri Gagarinille.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Tuhansia aivoleikmausia tehnyt aivokirurgi sanoi, ettei ole koskaan nähnyt yhtään ajatusta.
        Ajatuksia ei siis ole?

        Ei kukaan ole koskaan väittänyt että ajatukset näkyvät, mutta olennot näkyvät ja niitä voi kosketella. Mieti nyt vähän lisää asiaa, pahvi 😁


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Tuhansia aivoleikmausia tehnyt aivokirurgi sanoi, ettei ole koskaan nähnyt yhtään ajatusta.
        Ajatuksia ei siis ole?

        Kuinka moni on nähnyt kahden kännykän välisen yhteyden? Ei voida edes keskustella siitä, että onko Jumala olemassa vai eikö ole, jos ei edes kukaan tiedä Jumalaksi kutsutun tahon ominaisuuksia tai että niistä olisi edes mitenkään sovittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole koskaan väittänyt että ajatukset näkyvät, mutta olennot näkyvät ja niitä voi kosketella. Mieti nyt vähän lisää asiaa, pahvi 😁

        Olennot, mistä olennoista puhut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni on nähnyt kahden kännykän välisen yhteyden? Ei voida edes keskustella siitä, että onko Jumala olemassa vai eikö ole, jos ei edes kukaan tiedä Jumalaksi kutsutun tahon ominaisuuksia tai että niistä olisi edes mitenkään sovittu.

        Kännyköiden välinen yhteys ei ole ajatus.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Olennot, mistä olennoista puhut?

        Ihmiset ja muut eläimet on olentoja

        Sinulla on sitten niitä satuolentoja joita kukaan ei ole nähnyt, koska niitä EI OLE

        Ihminen loi jumalasi satukirjaan ja fuulaa tyhmimpiä (uskovaisia) sillä


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Toki muistan. Se oli kommentti Juri Gagarinille.

        Muistan myös tuon lehdistötilaisuuden.


    • Anonyymi

      Ei merkitse mitään kristityille mutta muille kyllä alkuaineet tulessa sulaa ja peto heitetään tulijärveen 🌋 🤩 ja ne jotka on vahingoittanut kristittyjä menee sinne myllynkivi kaulassa ja taivaan voimat järkkyy ....

      • Jos alkuainet sulavat ihmisetkään eivät jää jäljelle, eivät edes kristityt joten...


      • Anonyymi

        Te Krisset murhasitte miljoonia muslimejaristiretkillänne, mitäs meinaat että Allahhi on miettinyt teidän pään menoksi vikalla portillanne 🤣🤣 🤣

        Me uskonnottomat voidaan steppailla ihan huoletta vaan, taitaa harmittaa teitä aivopestyjä urpoja 🥴


      • Anonyymi

        Kristityt on niitä, jotka uskovat Jeesuksen murhaajaa, kun tämä tekee Jeesuksesta uhrilampaan itsensä puolesta Jeesuksen Raamatussa sanomalle perkeleelle. Ketkä menee tuliseen järveen?


    • Anonyymi

      Puuilon maitokärry vaatii kolmannen pyörän asentamisen transvegastiittiin menoksi.

      • Anonyymi

        Sepä mielenkiintoista.


    • Anonyymi

      Perusteellinen selvitys.

    • Anonyymi

      Ja tämä valtakunnan evankeliumi saarnataan kaikkialla maailmassa ja sitten tulee loppu.
      Mun mielestä kahden tai kolmen todistajan todistus on pätevä vasta. islam puhuu jopa neljästä todistajasta. Siksi pitää kaksi tai kolme tai neljä kertaa kiertää evankeliumi kautta koko maailman.
      Mutta tapahtuuko tuo julistus pelkästään kristittyjen voimin sillä myös islamilla ja Intialaisilla on evankeliumi esittää kaikille kansoille. Intia alkoi ensin buddhalaisuudella ja sitten tuli Kristus ja viimein tuli vielä islam evankeliumia levittämään.

      Milloin ensimmäistä kertaa voidaan sanoa evankeliumin kiertäneen koko maailman. Amerikka on ainakin valloitettu kolme kertaa:
      600 eKr Mormonit
      300 jKr Buddhalaiset Fusang löytöretkeilijät eli Profeetta Hud
      1500 jKr Kristityt Kolumbuksen johdolla.

      Mutta itse pidän vasta INTERNETIN ja kännyköiden aikakautta sinä, jolloin evankeliumi on mahdollista joka kolkkaan maailmassa ulottaa. Ja se tapahtuu luultavasti Neljän käden kautta: Juutalaiset, Intia, Kristityt ja Islam.

      Viidentenä voidaan vielä mainita erilaiset itseoppineet lahkot.

      Kristinusko on loppusuoralla sillä 2028 jkr tulee Jumalan valtakunta
      Islam myös opettaa että 2100 jKr mennessä umma tulee tiensä päähän.
      Mutta Intia ja juutalaiset saattavat vielä jatkaa 2100-2800 jKr.
      2800 jKr ihmisen pojan pitäisi saada entinen valtakuntansa takaisin.
      Siitä alkaa hänen johdollaan ehkä 12 x 7000 vuoden ajanjaksot, joilla kullakin on oma imaami.

      Ruumiin ylösnousemus olisi noin vuonna 3333 jKr
      Viimeinen tuomio 4444 jkr

      Raamattua voi tulkita näinkin, mutta Jumala voi kyllä muuttaa tämän raamattuun perustuvan vuosilaskelman toiseksi niin tahtoessaan.

      Kristus tulee ensin profeetta ISANA eli Luojan suun henkäyksenä tuhoamaan antikristusta. Sitten hän tulee runsaan 2000 vuoden kuluttua tulemisensa kirkkaudella eli Taivaan pilvissä voiman oikealla puolella.

      Nämä laskelmat perustuvat pelkästään raamattuun. Intialaisilla ja muslimeilla on omat eskatologiansa. on ihme jos nämä vuosiluvut todella toteutuisivat, mutta mun mielestä aikaskaalaa on kelattava eteenpäin, jos pitäydytään raamatun sanoihin.

      Ne, nämä, nuo päivät 0-2000 jkr
      Tämä päivä 2000-3000 jKr
      Se päivä, sinä päivänä 3000-4000 jKr
      Tuo päivä 4000-5000 jKr

      Tosin on olemassa ydinaseet ja jännitteet ja kuudes joukkosukupuuttoaalto. Aivan yhtä hyvin voi maailman loppu tulla koska vain ja raamattu jäädä toteutumatta.
      Jos raamattu jää toteutumatta luetaan se kristittyjen ja islamin viaksi.
      ILMESTYS 17-20 kertoo Jumalan sanan sodasta väärää profeettaa vastaan sekä karitsan sodasta porttoa ja petoa vastaan. ja vielä Googin ja Maagogin sodasta sen jälkeen kun panettelija on eksyttänyt maan neljä kulmaa eroon Jumalan sanasta kulkemaan harhojen ja luopumuksen tietä. Näin on Suomessa jo tapahtunut ja Suomi tai Skandinavia on yksi maailman kulmista. Seuraa siitä Googin ja Maagogin sota aina. Skandinavian pitäisi pysyä uskollisena Jumalan Sanalle.

      1. Venäjän ja Ukrainan sota on karitsa vs. peto ja portto
      2. USA vastaan islam sota on Jumalan sana vs. väärä profeetta
      3. Saksa vs. Venäjä sota vielä puuttuu koskien maan neljää kulmaa, mutta tuo ensimmäinen konflikti saattaa sellaiseksi laajeta.

      Saa nähdä voittaako JUMALAN SANA vai voittaako Väärä profeetta!!!11

      • Anonyymi

        Kenen Jumalan sanasta puhut - Jahve Perkeleen Paavalin opilla, vaiko taivasten valtakunnan Isä Jumalan Jeesuksen opilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen Jumalan sanasta puhut - Jahve Perkeleen Paavalin opilla, vaiko taivasten valtakunnan Isä Jumalan Jeesuksen opilla?

        Kun puhutaan valtakunnan evankeliumin julistamisesesta, niin on kaksi valtakuntaa, Jeesuksen opettama taivasten valtakunta ja Paavalin opin synnin valtakunta uskovaisilla Jeesuksen uhrilla. Jeesuksen opin evankeliumia ei ole julistettu vielä päivääkään.


    • ”Tarkoitan tällä sitä, että usein kuulee sanottavan, että Jeesus voi tulla takaisin millä hetkellä tahansa, vaikka ensi yönä. Oman Raamatun tulkintani mukaan tuo väite perustuu kuitenkin virheelliseen menestysteologian mukanaan tuomaan Raamatun tulkintaan. ”

      Kyllä se Raamatussa on selkeästi sanottu:
      Matt
      24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
      24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
      24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

      1Tess. 5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

      ”Tuossa tulkinnassa tempauksen eli uskovien poisottamisen katsotaan tapahtuvan, ennen kuin mitkään lopunajan ahdistukset alkavat, eivätkä uskovat näin ollen joutuisi kokemaan mitään vainoa ja ahdistusta. ”

      Tämä tempausoppi on 1800 luvulta.

      Siitä on aika monia erilaisia versioita ja sen ”…juuret ovat John Nelson Darbyn (1800-1882) opetuksissa. Oppi levisi Darbyn matkojen kautta Yhdysvaltoihin 1860-luvulla. Oppia on tehnyt tunnetuksi Scofieldin selitysraamattu (1909) ja tämän dispensationalismina tunnetun opin läpimurto tapahtui 1920-luvulla.”
      Eriävät näkemykset liittyvät mm. ajankohtaan, eli onko ennen, näiden aikana vai näiden jälkeen se tempaus: suuri vaivanaika, Harmageddon, tuhatvuotinen valtakunta vai tuomiopäivä. Sitten osa katsoo että näitä tempaamisia tehdään vähitellen tai että vain osa seurakunnasta temmataan.

      Osa taas katsoo että uskovat eivät joudu mihinkään vaivanaikoihin sun muihin, vaan sitä ennen he saavat ohitusreitin. Tämä on menestysteologiaa.

      Mutta kun aletaan tehdä näitä ennusteluja ja nähdä kaikenlaisia merkkejä, niitähän on tehty vuosisatoja. Jostain syystä jotkut tykkää näitä tehdä, vaikka toistuvasti ne ovat menneet pieleen.

      • Anonyymi

        Mutta vaikka useimmat ennustukset Jeesuksen takaisintulosta ovat menneet pieleen, niin se ei tee tyhjäksi sitä Jeesuksen lupausta, ennen taivaaseennousemistaan, jossa Hän lupasi palata maan päälle:
        Ap 1
        "ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        Ja eräs tärkeä tapahtuma on toteumassa meidän aikanamme, nimittäin luopumus Jumalan sanasta ja sen arvovallan mitätöiminen aivan kirkon johtajien toimesta.
        2. Tess 2
        "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vaikka useimmat ennustukset Jeesuksen takaisintulosta ovat menneet pieleen, niin se ei tee tyhjäksi sitä Jeesuksen lupausta, ennen taivaaseennousemistaan, jossa Hän lupasi palata maan päälle:
        Ap 1
        "ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        Ja eräs tärkeä tapahtuma on toteumassa meidän aikanamme, nimittäin luopumus Jumalan sanasta ja sen arvovallan mitätöiminen aivan kirkon johtajien toimesta.
        2. Tess 2
        "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,"

        Tyhjä lupaus niin kauan kun lupaus on vain lupaus.


      • Anonyymi

        Pitkälti ennen evankeliumeiden ja Raamatun kirjoittamista, on kirjoitettu Tuomaan evankeliumi - saatesanojen mukaan Jeesuksen kaksoisveli - joka nyt on enemmän Jeesuksen omaa puhetta kuin vuoden 100 tietämillä tehdyt Raamatun evankeliumit:

        <<Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin synti, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. Se sisältää kuitenkin useita vertauksia, jotka löytyvät myös kanonisista evankeliumeista. Niihin sisältyvät mm. Jumalan valtakunta, Taivas, Helvetti, ikuinen kadotus, ihmeet (Jeesus käskee seuraajiaan parantamaan) ja pelastus.<<

        Tässä hyvää perustietoa siitä, että mitä Jeesus todellisuudessa opetti. Ei kelvannut tämä evankeliumi Raamattuun, tehty jo noin vuonna 40, kun on ristiriidassa Paavalin Jeesuksesta tekemän uhrikultin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkälti ennen evankeliumeiden ja Raamatun kirjoittamista, on kirjoitettu Tuomaan evankeliumi - saatesanojen mukaan Jeesuksen kaksoisveli - joka nyt on enemmän Jeesuksen omaa puhetta kuin vuoden 100 tietämillä tehdyt Raamatun evankeliumit:

        <<Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin synti, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. Se sisältää kuitenkin useita vertauksia, jotka löytyvät myös kanonisista evankeliumeista. Niihin sisältyvät mm. Jumalan valtakunta, Taivas, Helvetti, ikuinen kadotus, ihmeet (Jeesus käskee seuraajiaan parantamaan) ja pelastus.<<

        Tässä hyvää perustietoa siitä, että mitä Jeesus todellisuudessa opetti. Ei kelvannut tämä evankeliumi Raamattuun, tehty jo noin vuonna 40, kun on ristiriidassa Paavalin Jeesuksesta tekemän uhrikultin kanssa.

        Jeesus ei siis luvannut palata mihinkään, mutta Raamatusta haluttiin tehdä kirja koukuttaa uskovaiset uhrikulttiuskontoon ja tuijottamaan taivaalle, sen sijaan että he tuijottaisivat valtaapitävien touhuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei siis luvannut palata mihinkään, mutta Raamatusta haluttiin tehdä kirja koukuttaa uskovaiset uhrikulttiuskontoon ja tuijottamaan taivaalle, sen sijaan että he tuijottaisivat valtaapitävien touhuja.

        Tottakai lupasi palata Öljymäelle mistä taivaaseen nousikin ja palaa myös.


    • Anonyymi

      Istuva esivalta ajaa omaa politiikkaansa edelleen.

      • Anonyymi

        Kuten on aina ajanut - eduskunnan käytävillä puhutaankin vain vaalikarjasta.


    • Anonyymi

      En millään osaa ottaa uskovaisia ihmisiä vakavasti, koska he uskovat satuolentoihin ja pidän heitä suoraan sanoen hyvin tyhminä

      Lapsetkin pitäisi heiltä huostaanottaa ja operoida uskovaiset aikuiset steriileiksi

      • Anonyymi

        Taidat itse olla aika tyhmä, kun kirjoitat tuollaista.
        Ateismille on oma palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla aika tyhmä, kun kirjoitat tuollaista.
        Ateismille on oma palsta.

        Älykkäät ihmiset eivät usko satuolentoihin. Etkö ole muka nähnyt tutkimusta (jompikumpi iltapvlehti julkaisi joku v sitten), jossa on todistettu että uskonnottomat ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset. Ja senhän nyt näkee Reetan sokea kanakin 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykkäät ihmiset eivät usko satuolentoihin. Etkö ole muka nähnyt tutkimusta (jompikumpi iltapvlehti julkaisi joku v sitten), jossa on todistettu että uskonnottomat ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset. Ja senhän nyt näkee Reetan sokea kanakin 😏

        Et ole sitten älynnyt tutustua kyseiseen tutkimukseen huolellisemmin, vaan otsikkotason tiedoilla kuvittelet, että asia pätisi kaikkien uskonnottomien kohdalla suhteessa uskoviin ja osoittaisi, että olisi tyhmää uskoa.. Kertoo pelkästään oman älykkyytesi puutteesta päätyä sellaisiin johtopäätöksiin.


    • Anonyymi

      Hetki jota ei aavisteta. Sellaisena. Öljyä lampusta neuvon olemaan sammuttamatta. Henkeä älkää sammuttako! Löytäneenä hän uskoa maan päältä kun tulee? Jos kysymys käännettäisikin niin että miksi hän ei tulisi meidän aikanamme? Katso mut tuota maailman menoa, ei ihan samanlaista kun aina aiemmin ollut..

      • Anonyymi

        Uskon Paavalin oppiin, jolla hän on uhrilahja Jahvelle ristiin kirottuna, jonka vastustamisesta hänet tuoittiin kuolemaan?


      • Raamattu kertoo menneestä ajasta.

        Sotia sotien perään, surmaamisia miekalla: asialla Jumalan porukka, ei autettu köyhiä,

        Nyt ei ole ainakaan huonommin


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamattu kertoo menneestä ajasta.

        Sotia sotien perään, surmaamisia miekalla: asialla Jumalan porukka, ei autettu köyhiä,

        Nyt ei ole ainakaan huonommin

        Etkö vieläkään ole keksinyt, että mikä heidän Jahve Jumalansa on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö vieläkään ole keksinyt, että mikä heidän Jahve Jumalansa on?

        Joka on myös kristittyjen Jumala käyttämällä Jeesusta uutena liittona verelään ristiin kirotuna uhrilampaana.


    • Anonyymi

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_messiah_claimants
      Jeesus on palannut montakin kertaa. Luterilainen kirkko vain on samanlainen kuin juutalaiset, eli kieltää uusien messiaiden olemassaolon. Kumpikaan eivät ole Jumalan kansaa.

      Jumala on tasaiseen tahtiin lähettänyt uusia messiaita ja profeettoja, eikä niiden ilmaantuminen ole yhtäkkisesti loppunut n. 2000 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        No nehän on kaikki tapettu. Ja ne on tapettu täsmälleen saman tahon toimesta, joka julistaa heidät sitten Pyhiksi ja käskee palvomaan heidän hautojaan. Näin kävi Jeesuksenkin. Ja juuri näitä, jotka tähän menevät, Jeesus sanoo olevan kyykäärmeitten sikiöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nehän on kaikki tapettu. Ja ne on tapettu täsmälleen saman tahon toimesta, joka julistaa heidät sitten Pyhiksi ja käskee palvomaan heidän hautojaan. Näin kävi Jeesuksenkin. Ja juuri näitä, jotka tähän menevät, Jeesus sanoo olevan kyykäärmeitten sikiöitä.

        Juutalainen tappoi Jeesuksen ja täsmälleen sama juutalainen tekee opin palvoa Jeesusta teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta, ja nämähän palvovat. Kyykäärmeitten sikiöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen tappoi Jeesuksen ja täsmälleen sama juutalainen tekee opin palvoa Jeesusta teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta, ja nämähän palvovat. Kyykäärmeitten sikiöt.

        Tässä on pointti Lutherin 'juutalaisvihaan', kun hän ei vain voi sanoa, että ettekö te idiootit tajua?! Ja niinpä hän vain tyytyi kertomaan minkälaisia ovat juutalaiset; nämä maailman varmasti älykkäimmät ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on pointti Lutherin 'juutalaisvihaan', kun hän ei vain voi sanoa, että ettekö te idiootit tajua?! Ja niinpä hän vain tyytyi kertomaan minkälaisia ovat juutalaiset; nämä maailman varmasti älykkäimmät ihmiset.

        Lutherin ohella minäkin ihmettelen, että miten uskovaiset voivatkin olla näin sokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherin ohella minäkin ihmettelen, että miten uskovaiset voivatkin olla näin sokeita.

        Ja sitten nämä onnettomat vielä odottava, että Jeesus tulee noutamaan heidät uskollisuudesta taivaan iloihin, kun jopa Raamatussa lukee, että he menevät helvetin tulenliekkeihin ja ovat Paavalin sanoin jo luonnostaankin vihattavia. Toisaalta niin surullistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nehän on kaikki tapettu. Ja ne on tapettu täsmälleen saman tahon toimesta, joka julistaa heidät sitten Pyhiksi ja käskee palvomaan heidän hautojaan. Näin kävi Jeesuksenkin. Ja juuri näitä, jotka tähän menevät, Jeesus sanoo olevan kyykäärmeitten sikiöitä.

        Tässä on tämä kohta Matteuksen evankeliumista - fariseusten uskonto on täsmälleen sama, jonka fariseus Paavali teki Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana kristityille.

        Matt.23:29<<te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'! Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat. Täyttäkää siis te isäinne mitta.Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja RISTIINNAULITSETTE, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin; että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.<<

        Loppuosa on lainaus VT:stä lähes sanasta sanaan ja on tässä vain laitettu Jeesuksen sanomaksi. Tämä selitettynä 'suomeksi' edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on tämä kohta Matteuksen evankeliumista - fariseusten uskonto on täsmälleen sama, jonka fariseus Paavali teki Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana kristityille.

        Matt.23:29<<te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'! Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat. Täyttäkää siis te isäinne mitta.Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja RISTIINNAULITSETTE, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin; että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.<<

        Loppuosa on lainaus VT:stä lähes sanasta sanaan ja on tässä vain laitettu Jeesuksen sanomaksi. Tämä selitettynä 'suomeksi' edellä.

        Ja ennen tuota:

        23:13 <<te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! Voi teitä, te sokeat taluttajat, te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden!

        Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin! Te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!<<

        Mutta kun ei, niin ei - täälläkin uskovaist vain hokevat, että miten he - ja kaikki muutkin - ovat vain läpikotaisin syntisiä ja pahoja. Ja onneksi Jeesus on kidutettu hengiltä ja vuodattanut verensä heidänkin pahojen tekojensa puolesta. Sellaistako Jeesus on opettanut Raamatun mukaan?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ennen tuota:

        23:13 <<te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! Voi teitä, te sokeat taluttajat, te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden!

        Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin! Te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! Puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi! Te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!<<

        Mutta kun ei, niin ei - täälläkin uskovaist vain hokevat, että miten he - ja kaikki muutkin - ovat vain läpikotaisin syntisiä ja pahoja. Ja onneksi Jeesus on kidutettu hengiltä ja vuodattanut verensä heidänkin pahojen tekojensa puolesta. Sellaistako Jeesus on opettanut Raamatun mukaan?!

        Ja edelleenkin tiedoksi, en edusta mitään uskontoa, en mitään kristinuskon lahoa, en todellakaan mitään kristinuskoa edes, mutta en ole Jehova, enkä mikään muukaan jahvelainen, ainoastaan Raamatun lukenut, jota nyppii ihmisten - siis uskovaisten - tolkuttoman älytön tyhmyys. Ja samalla juutalaisten käsittämätön älykkyys pystyä luomaan näin ovela oppi ihmisten hallintaan, jota ei tyhmälle ihmiselle pysty selittämään niin, että tämä sen kykenisi ymmärtämään.

        Varsinkaan, kun sama taho on manipuloinut uskovaisten päihin, että sehän on perkeleestä ja antikristus, joka näin tekisi ja saisi vielä ymmärryksen aukeamaankin tähän juttuun. Huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleenkin tiedoksi, en edusta mitään uskontoa, en mitään kristinuskon lahoa, en todellakaan mitään kristinuskoa edes, mutta en ole Jehova, enkä mikään muukaan jahvelainen, ainoastaan Raamatun lukenut, jota nyppii ihmisten - siis uskovaisten - tolkuttoman älytön tyhmyys. Ja samalla juutalaisten käsittämätön älykkyys pystyä luomaan näin ovela oppi ihmisten hallintaan, jota ei tyhmälle ihmiselle pysty selittämään niin, että tämä sen kykenisi ymmärtämään.

        Varsinkaan, kun sama taho on manipuloinut uskovaisten päihin, että sehän on perkeleestä ja antikristus, joka näin tekisi ja saisi vielä ymmärryksen aukeamaankin tähän juttuun. Huoh.

        Mutta lisäyksenä vielä. Pidän kyllä Jeesusta eräänä maailman viisaimpana ihmisenä - vastaahan hänen ajattelunsa tämän päivän tieteellistä tasoa Albert Einsteinin ohella, joten on valtavan suuri sääli, että hänet on alennettu uskonnossa vain pelkäksi teurastetuksi uhrilampaaksi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Juutalaiset saivat tarinan syötettyä aitouskovaisille ja loivat valheellisen toivontunteen jeesuksen paluusta kuolleista maan pinnalle.
      😁

    • Anonyymi

      > Miksi Jeesus tulisi juuri m e i d ä n sukupolvemme aikana?

      "Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
      Matt. 24:44

      "Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon."
      1 Tes. 5:3

      Nyt taitaa olla odotukset aika vähäiset, eli todennäköisyys melko suuri.

      • Anonyymi

        Unohditko tahallasi Jeesuksen kuvauksen minkälainen maailma on ennen Hänen paluutaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohditko tahallasi Jeesuksen kuvauksen minkälainen maailma on ennen Hänen paluutaan?

        Amen!


      • Jeesus puhui ihmiselle 2000 vuotta sitten: olkaa tekin valmiit.

        Turhaa puhetta kaikki.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus puhui ihmiselle 2000 vuotta sitten: olkaa tekin valmiit.

        Turhaa puhetta kaikki.

        Etkö keksi edes Kurikassa mitään muuta tekemistä kuin länkyttää täälä?
        Kenen nurkissa loisit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö keksi edes Kurikassa mitään muuta tekemistä kuin länkyttää täälä?
        Kenen nurkissa loisit?

        Mitä hyötyä Jeeusuksen puheista oli kuulijoille?


    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus!

    • Anonyymi

      Koistinen kirjoittaa asiasta hyvin.

    • Lähetysjärjestö Patmoksen blogit ovat kyllä asiallisia ja kiinnostavia, mutta jos niitä vain kopioi tänne, se ei ole hyvä aloitus. Hyvä aloitus tiivistäisi keskeiset kohdat ja laittaisi varsinaisen blogin linkkinä.

      Olisi myös kiva kuulla aloittajan omaa pohdiskelua.

      Rovasti Jouko Koistinen on yksi suosikkejani. Hänen Ihmeellinen Raamattu-sarjansa Radio Patmoksessa on vakiokuuntelukamaa. Hänen bloginsa on samaten harkittua tekstiä ja kirjoitettu erinomaisesti. Mutta aloituksena täällä se on liian pitkä ja myös liian "hyvä". Vähän niin kuin helmiä sioille. :)

      Mutta on tämä silti keskimääräistä parempi aloitus tällä palstalla.

    • Anonyymi

      Merkit Imaami Mahdin ja Profeetta ISAn tulemuksesta on olleet selkeät vuodesta 2011 lähtien. Melkein joka vuosi on yksi merkki toteen käynyt. on epäselvää voiko koskaan toiste maailmanhistoriassa niin suuret merkit enää toiste käydä toteen. Esim. Damaskon ja Syyrian tuhoutuminen ja Isiksen nousu jne.
      Tämä tuntuisi olevan se hetki jolloin tulemus tapahtuu, mutta ......

      Merkkejä voi lähettää kolme eri tahoa:

      1. Jumala
      2. Antikristus tulee suurten merkkien kera eli saatana voi myös merkkejä antaa.
      3. Ilmestyksen kolme saastaista henkeä kokoaa Harmageddoniin petollisilla tunnusmerkeillä.

      Koraanin mukaan merkkeihin on joka tapauksessa uskottava. On vaarassa joutua helvettiin jos ei usko. Se on outo piirre tuossa kirjassa, että se ei ollenkaan te eroa noiden KOLMEN eri merkin tekijän kesken, vaan katsoo kaikki merkit vastaanottamisen arvoiseksi. En tiedä syytä siihen, mutta voi olla että saatanan ja komen saastaisen hengen merkit tapahtuvat näkymättömissä ja salassa niin että Jumalan palvelijat eivät edes niitä näe. Ehkä Jumalan palvelijat näkevät vain Jumalan lähettämät merkit.

      Juutalaiset odottivat Jeesuksesta sotaisaa messiasta, joka vapauttaa Rooman ikeestä miekan ja joukkojen avulla. Toisin kävi. Juutalaiset pettyivät pahoin ja kokivat jopa kansanmurhan.

      Samoin me nyt odottamme Imaami Mahdista lempeää ja hurskasta asioiden kuntoon saattajaa, mutta joudummeko pettymään jälleen pahoin. Tuleekin sotaisa ja taisteleva soturimessias joka saa aikaan väkivaltaa vailla määrää.

      Osat ovatkin menneet päinvastoin. Profeetta Hoosean JISREEL joka oli Kristus toimi lempeydellä. Ja Profeetta Hoosean Lo-Ammi, Lo-Ruhama joka on Imaami Mahdi toimiikin kovuudella. Kaikissa olosuhteissa näyttää siltä, että odottajat joutuvat pettymään. Lemmpeys onkin jo ollut osanamme toisen maailmansodan jälkeen 60-70 vuotta ja alkaakin kovat ajat, joita emme osanneet ennakoida kuuluvaksi Kristuksen tulemukseen.

      • Ei ole tuhoutunut.

        Nyt on Unkari tuhoutumassa.


      • Kerrankin olet oikeassa. Onnittelut!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kerrankin olet oikeassa. Onnittelut!

        Elät Jampan sukulaisten nurkissa ja he inhoavat sinua.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kerrankin olet oikeassa. Onnittelut!

        Syöt muiden jääkaapeista mutta on varmaan vaikeaa olla selvinpäin.


      • Anonyymi

        Kristus on uusi nimi Auringonjumala Sol Invictukselle piispa Huovisen sanoin. Mitenkähän käy, kun Auringonjumala saapuu paikalle, kärvennymmekö kaikki kuumuudessa poroksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus on uusi nimi Auringonjumala Sol Invictukselle piispa Huovisen sanoin. Mitenkähän käy, kun Auringonjumala saapuu paikalle, kärvennymmekö kaikki kuumuudessa poroksi?

        Ja tämä sitten saa aikaiseksi valtavan määrän väkivaltaa ja vääryyttä paluullaan, kun nyt meillä on ollut rahan lempeys ja ilo kristinuskon siipien suojassa noitarovioin, inkvisiitiolla, uskonsodilla, häpeäpaaluin, ristiin kiroamisin ja lasten hyväksikäytöin. Jestas, mitä onkaan edessä vielä?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä sitten saa aikaiseksi valtavan määrän väkivaltaa ja vääryyttä paluullaan, kun nyt meillä on ollut rahan lempeys ja ilo kristinuskon siipien suojassa noitarovioin, inkvisiitiolla, uskonsodilla, häpeäpaaluin, ristiin kiroamisin ja lasten hyväksikäytöin. Jestas, mitä onkaan edessä vielä?!

        Lisäystä vielä: uskovaisten hulluudella ei ole mitään rajoja.


      • torre3
        Anonyymi kirjoitti:

        Elät Jampan sukulaisten nurkissa ja he inhoavat sinua.

        Nyt olet taas väärässä tuttuun tapaan.

        Olen selvittänyt, että sinulla on voimakas tarve esittää omia toiveitasi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Nyt olet taas väärässä tuttuun tapaan.

        Olen selvittänyt, että sinulla on voimakas tarve esittää omia toiveitasi.

        Väität asuvasi omalla kustannuksellasi Pohjanmaalla🤔


      • Anonyymi

        Heh, kehtaat Ioisia toisten nurkissa.
        🤓


      • Anonyymi

        Tolloa on elää muiden sivellä ILMAISEKSI.


    • Anonyymi

      2.Timoteuksen kirje: 3
      Vapahtaakseen.

    • Anonyymi

      Alkuseurakuntalaiset odottivat kiihkeästi jeesusta lähiaikoina tulevaksi, kun hän ei tullut, raamattua muokattiin niin että jeesus tarkoittikin myöhempiä aikoja.
      Kaikki tämä on selvitetty Raamatusta.
      😁

      • Joka tapauksessa Raamattussa on, että Jeesuksen piti tulla takaisin sen ajan ihmisten aikana.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Joka tapauksessa Raamattussa on, että Jeesuksen piti tulla takaisin sen ajan ihmisten aikana.

        Et maksa ruokaakaan omasta pussistasi.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Joka tapauksessa Raamattussa on, että Jeesuksen piti tulla takaisin sen ajan ihmisten aikana.

        Onhan jokin syy, miksei jeesuksen kaikkia sanomisia muokattu jälkikäteen.
        Pyhiä sanoja ei saanut muuttaa?
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et maksa ruokaakaan omasta pussistasi.
        🤓

        Kiihkeä kundi, haluutko häntä?
        😁


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Joka tapauksessa Raamattussa on, että Jeesuksen piti tulla takaisin sen ajan ihmisten aikana.

        Ei ollut!
        Jeesus itsekin ennusti, että hänen jälkeensä tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä ja tämä tapahtui 300-luvulla, kun katolinen kirkko otti monopoliaseman seurakuntien hallitsemiseksi. Se ei säästänyt laumaa eikä toisinajattelijoita, vaan vainosi ja tappoi heitä.

        Jeesus ennusti temppelin hävityksen, joka tapahti 70 jKr ja sen, että uskovat joutuvat lähtemään pois Jerusalemista.

        Jeesus ennusti, että juutalaiset hajoitetaan kaikkien kansojen sekaan ja kootaan Pyhään maahan lopun aikana. jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut!
        Jeesus itsekin ennusti, että hänen jälkeensä tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä ja tämä tapahtui 300-luvulla, kun katolinen kirkko otti monopoliaseman seurakuntien hallitsemiseksi. Se ei säästänyt laumaa eikä toisinajattelijoita, vaan vainosi ja tappoi heitä.

        Jeesus ennusti temppelin hävityksen, joka tapahti 70 jKr ja sen, että uskovat joutuvat lähtemään pois Jerusalemista.

        Jeesus ennusti, että juutalaiset hajoitetaan kaikkien kansojen sekaan ja kootaan Pyhään maahan lopun aikana. jne.

        Jeesus sanoi opetuslasten näkevän kaiken tapahtuvan. Heitä tultaisiin raastamaan ulos synagoogista.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus sanoi opetuslasten näkevän kaiken tapahtuvan. Heitä tultaisiin raastamaan ulos synagoogista.

        Et siis asu omalla kustannukseIIasi PohjanmaaIIa.

        Asia selvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et maksa ruokaakaan omasta pussistasi.
        🤓

        Tänään lompakko keveni 20 euroa ravintolassa.

        Olet erikoinen ääliö.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tänään lompakko keveni 20 euroa ravintolassa.

        Olet erikoinen ääliö.

        Sekin halpa sapuska on muuttunut jo paskaksi ja kyttää jo mitä saisit seuraavaksi ilmaista.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus sanoi opetuslasten näkevän kaiken tapahtuvan. Heitä tultaisiin raastamaan ulos synagoogista.

        Kukaan ei siedä sinua sielläkään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tänään lompakko keveni 20 euroa ravintolassa.

        Olet erikoinen ääliö.

        OIet mahtava soIvaaja.

        Et maksa asumisesta mitään. Kehtaat Ioisia toisten nurkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiihkeä kundi, haluutko häntä?
        😁

        Toki haIuat.
        😁


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus sanoi opetuslasten näkevän kaiken tapahtuvan. Heitä tultaisiin raastamaan ulos synagoogista.

        Ei sanonut.
        Jeesus sanoi, että opetuslapset joutuvat vainottaviksi Hänen nimenä tähden, mutta Jeesus sanoi lopun ajoista, että "siitä hetkestä ei tiedä kukaan, vain Isä taivaassa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanonut.
        Jeesus sanoi, että opetuslapset joutuvat vainottaviksi Hänen nimenä tähden, mutta Jeesus sanoi lopun ajoista, että "siitä hetkestä ei tiedä kukaan, vain Isä taivaassa."

        Siis ne 11 opetuslasta, joille Jeesus puhui: te tulette näkemään.

        Miksi yrität huijata minua?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siis ne 11 opetuslasta, joille Jeesus puhui: te tulette näkemään.

        Miksi yrität huijata minua?

        Miten kehtaat Ioisia toisten nurkissa🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki haIuat.
        😁

        Haluutko penistäni?
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIet mahtava soIvaaja.

        Et maksa asumisesta mitään. Kehtaat Ioisia toisten nurkissa.

        Et näe tukkipuuta silmissäsi, rontti.
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet mahtava soIvaaja.

        Et maksa asumisesta mitään. Kehtaat Ioisia toisten nurkissa.

        Oletko ikinä sanonut mitään järkevää? Tuolla tyylillä saat narrin maineen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oletko ikinä sanonut mitään järkevää? Tuolla tyylillä saat narrin maineen.

        Loisit siis iImaiseksi toisten nurkisssa🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loisit siis iImaiseksi toisten nurkisssa🤔

        Olet sitkeä kuin visvasyylä.
        😁


    • On oma suunitelma.

    • Anonyymi

      Ei Jeesuksen nyt kannata tulla talous laskussa jne...Jeesushan ei oikein töitä tykännyt tehdä kierteli jenginsä kanssa tykkäsi ottaa viiniä ja muuta sellaista rentun kulkurielämää vietti.

      Työkkärit ja sosiaalituki nyt laskukautena ei todennäköisesti elätä Jeesusta varsinkin kun alkoholien hinnat olleet nousussa ja lainsäädäntökin hieman muuttunut silloin kun Jeesus varasti aasin jenginsä kanssa siitä ei seurannut mitään nykyään kulkuneuvona on autot ja sen varastamisesta napsuu tuomio tämä nykyinen maailma ei vaan sovi Jeesukselle tulee yksi syrjäytynyt ja masentunut lisää kuormittuneelle mielenterveyshuollolle ja moni Jeesushan viettää aikaansa nytkin mielisairaalassa antaessaan henkilötietonsa "Jeesus Nasaretilainen Jumalan poika" siinä vastaanotto neiti joutuu soittamaan jo esimiehen paikalle jos ei ihan pilailuna pitäisi asiaa.

      Kyllä Jeesuksen nyt kannattaa vaan viettää lepposia päiviä siellä taivaan iloissa ja viinin huurussa maailma ei ole vielä valmis toiseen tulemiseen ei taloudellisesti eikä muutenkaan.

      • Anonyymi

        Mustalaisilta neuvoja hankkikoon.


      • Anonyymi

        Ei kai se nyt missään taivaan iloissa ole, kun itse opetti, että se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme. Eikö, tikku, teille mene mikään perille?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se nyt missään taivaan iloissa ole, kun itse opetti, että se taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme eläessämme. Eikö, tikku, teille mene mikään perille?!

        KELA kortti romaaneille ja somaleille mm.


    • Anonyymi

      Pitäisi kunnioittaa sukupolvien erottamisen lahjojen antajaa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe