Mazda lisää täyshybridien tuotantoa EU alueella

Anonyymi

Mazdalla ei yritetä peitellä vuosia jatkunutta Toyota-yhteistyötä, jonka myötä Japanissa valmistettavan Mazda 2:n rinnalle on tullut Euroopassa valmistettava Mazda 2 Hybrid. Mallinimen lisäosa on oleellinen, sillä kyseessä on ensimmäinen hybriditekniikkaa sisältävä Mazda Euroopassa.

https://www.is.fi/autot/art-2000008871952.html

52

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mazda tunnusti tosiasiat. Yksi on ylitse muiden, miksi keksiä pyörää uudestaan.

      • Anonyymi

        Niin tunnusti Toyotakin. Parhaat pakut saa Stellantikselta ja urhelumallit Subarulta ja BMW:ltä.


    • Anonyymi

      Pitääkö tuokin merkki pilata?

      • Anonyymi

        Ei ole pilattu, Mazda on edelleen ja onkin Japseista paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pilattu, Mazda on edelleen ja onkin Japseista paras.

        Mazdan laatu on pysynyt hyvänä koska on valmistettu japanissa, nyt jos puhutaan rebrändäksen laadusta, se tulee putoamaan jyrkästi se laatu.


    • Anonyymi

      Mazda ei ole TEHNYT YHTÄÄN YHTEISTYÖTÄ TOYOTAN KANSSA jos Kakkosta ja avolava malleja ei lasketa !

    • Anonyymi

      Mazda ja Subaru ovat pilanneet tuotteensa tällä badge engineerillä. Sama paska eri paketissa, niinku konsernivehkeissä.

      • Anonyymi

        Mazda ei ole pilannut tuotettaan, miten selität sen että, kun Mazda on Japseista paras , ja Mazda onkin Itsenäisin Japsivalmistaja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda ei ole pilannut tuotettaan, miten selität sen että, kun Mazda on Japseista paras , ja Mazda onkin Itsenäisin Japsivalmistaja .

        Paremmuudelle löytyy varmaan perustelut. Itsenäinen ei ole, jos muilta ostaa tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmuudelle löytyy varmaan perustelut. Itsenäinen ei ole, jos muilta ostaa tekniikkaa.

        Niin ja ei osta muilta tekniikkaa, Mazda käyttää erinomaista ja pomminvarmaa omaa Skyactiv-tekniikkaansa. Honda ja Toyota ostaa muilta tekniikkaa.ja muutkin Japsit, kuten Nissan Micrakin jo tehdään Ranskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja ei osta muilta tekniikkaa, Mazda käyttää erinomaista ja pomminvarmaa omaa Skyactiv-tekniikkaansa. Honda ja Toyota ostaa muilta tekniikkaa.ja muutkin Japsit, kuten Nissan Micrakin jo tehdään Ranskassa.

        Mazda 2 on sama auto kuin Yaris. Mazda osti koko auton kun ei itse osaa hybridi tekniikkaa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda 2 on sama auto kuin Yaris. Mazda osti koko auton kun ei itse osaa hybridi tekniikkaa tehdä.

        Mazda kehittää nyt uutta Hybriditekniikkaa , joten ei ole vielä tullut omaa hybridi tekniikkaa, paitsi On Mazdan Skyactiv-M ja X ne ovat Hybridijärjestelmän muistaakseni ja Japsiautojen paras Hybridimoottori on kyllä Toi Skyactiv-X, pomminvarma. Nolottaisi todella kovasti jos yrittäisi trollata Mazdaa kun Mazda on Japseista paras ja itsenäisin brändimerkki. Mazda on tehnyt Yhteistyötä ei ominut, Toyota yariksen ja Mazda 2 hybridin kanssa ainoastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda kehittää nyt uutta Hybriditekniikkaa , joten ei ole vielä tullut omaa hybridi tekniikkaa, paitsi On Mazdan Skyactiv-M ja X ne ovat Hybridijärjestelmän muistaakseni ja Japsiautojen paras Hybridimoottori on kyllä Toi Skyactiv-X, pomminvarma. Nolottaisi todella kovasti jos yrittäisi trollata Mazdaa kun Mazda on Japseista paras ja itsenäisin brändimerkki. Mazda on tehnyt Yhteistyötä ei ominut, Toyota yariksen ja Mazda 2 hybridin kanssa ainoastaan.

        " Nolottaisi todella kovasti jos yrittäisi trollata Mazdaa kun Mazda on Japseista paras ja itsenäisin brändimerkki."

        Voi lapsi pieni. Se, että olet ostanut itsellesi ruosteisen mazdan ensiautoksi ja sillä on kivaa vetää rinkiä kirkonkylällä, ei tarkoita sitä, että se olisi paras, muidenkin mielestä.

        Itsenäisyys merkkinä ei välttämättä ole hyväksi laisinkaan. Jos katsotaan USA:n autohistoriaa, niin siellä nimenomaan itsenäiset merkit kuolivat. Ne jotka alkoivat tehdä muiden kanssa yhteistyötä, selvisivät hengissä. Markkinajohtaja Ford oli poikkeus, se selvisi itsenäisenä, mutta syynä oli ylivoimainen markkinajohtajuus.

        Mazda, pienenä merkkinä, tulee katoamaan 10 vuodessa, ellei se ala tekemään yhteistyötä muiden kanssa. Tuo sama tulee toki tapahtumaan monelle muullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Nolottaisi todella kovasti jos yrittäisi trollata Mazdaa kun Mazda on Japseista paras ja itsenäisin brändimerkki."

        Voi lapsi pieni. Se, että olet ostanut itsellesi ruosteisen mazdan ensiautoksi ja sillä on kivaa vetää rinkiä kirkonkylällä, ei tarkoita sitä, että se olisi paras, muidenkin mielestä.

        Itsenäisyys merkkinä ei välttämättä ole hyväksi laisinkaan. Jos katsotaan USA:n autohistoriaa, niin siellä nimenomaan itsenäiset merkit kuolivat. Ne jotka alkoivat tehdä muiden kanssa yhteistyötä, selvisivät hengissä. Markkinajohtaja Ford oli poikkeus, se selvisi itsenäisenä, mutta syynä oli ylivoimainen markkinajohtajuus.

        Mazda, pienenä merkkinä, tulee katoamaan 10 vuodessa, ellei se ala tekemään yhteistyötä muiden kanssa. Tuo sama tulee toki tapahtumaan monelle muullekin.

        Totesin että Mazda on Japseista itsenäisin, ja silti paras. Jenkkiautot on taas roskaa laadultaan, ei ihme että katosivat. Mazdat eivät ole ruostunut yhtään Sakasalaisia nopeammin 10 vuoteen, Nykyään paras ruostesuojaus japseista. Vanhat mazdat olivat ehkä nopeita ruostumaan , mutta tekniikka on ikuista, se se selittää Paremmuuden, Hyvä luotettavuus = Hyvä laatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesin että Mazda on Japseista itsenäisin, ja silti paras. Jenkkiautot on taas roskaa laadultaan, ei ihme että katosivat. Mazdat eivät ole ruostunut yhtään Sakasalaisia nopeammin 10 vuoteen, Nykyään paras ruostesuojaus japseista. Vanhat mazdat olivat ehkä nopeita ruostumaan , mutta tekniikka on ikuista, se se selittää Paremmuuden, Hyvä luotettavuus = Hyvä laatu.

        " Mazdat eivät ole ruostunut yhtään Sakasalaisia nopeammin 10 vuoteen, Nykyään paras ruostesuojaus japseista."

        Ei se silti hyvä ole, kun saksalaiset autot keskimäärin ruostuu aika vauhdilla. Jos siis puhumme saman hintaluokan autoista.

        "Vanhat mazdat olivat ehkä nopeita ruostumaan , mutta tekniikka on ikuista, se se selittää Paremmuuden, Hyvä luotettavuus = Hyvä laatu."

        Jaa, kattos niitä kutos mazdojen moottoririkkoja suurennuslasilla nyt, jos et muuten havaitse.

        Sitä paitti, vaikka siinä olisi ikuinen moottori niin ei se tee tuotteesta täydellistä.

        Auto on aina kompromissi erilaisten komponenttien välillä ja se joka onnistuu tekemään parhaan kompromissin, kustannusten pysyessä hallinnassa, on voittaja. Ei se jolla on paras ruostesuojaus mutta huonoin moottori tai se jolla on kestävin moottori mutta ruostuvin kori.

        Ymmärrän että on kiva vaahdota täällä testosteronin paukkuessa ylärajalla. Auto on nuorelle miehelle elämä ja tärkein asia mitä maa päällään kantaa.

        Kun ikäännyt, huomaat että se on ihan se ja sama millä sen matkan taittaa.

        Jos nyt vielä analysoit omalla kohdallasi, että miksi sinusta on tullut fanaattinen mazdapoika, niin varmasti huomaat että olet päätynyt mazdaan jonkun "täysin turhan" ominaisuuden vuoksi, kuten ulkonäön.

        En halua sinua kurmottaa enkä lytätä mutta vanhempi herrasmies tässä sinulle kertoo elämän faktoja, olen itse ollut tuossa samassa tilassa kun ikää oli 20 vee. Sittemmin olen oppinut ajattelemaan.

        Kaikkea hyvää sinulle poikaseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda kehittää nyt uutta Hybriditekniikkaa , joten ei ole vielä tullut omaa hybridi tekniikkaa, paitsi On Mazdan Skyactiv-M ja X ne ovat Hybridijärjestelmän muistaakseni ja Japsiautojen paras Hybridimoottori on kyllä Toi Skyactiv-X, pomminvarma. Nolottaisi todella kovasti jos yrittäisi trollata Mazdaa kun Mazda on Japseista paras ja itsenäisin brändimerkki. Mazda on tehnyt Yhteistyötä ei ominut, Toyota yariksen ja Mazda 2 hybridin kanssa ainoastaan.

        Ei pidä paikkaansa. Mazda 40 on Toyotan kopio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mazdat eivät ole ruostunut yhtään Sakasalaisia nopeammin 10 vuoteen, Nykyään paras ruostesuojaus japseista."

        Ei se silti hyvä ole, kun saksalaiset autot keskimäärin ruostuu aika vauhdilla. Jos siis puhumme saman hintaluokan autoista.

        "Vanhat mazdat olivat ehkä nopeita ruostumaan , mutta tekniikka on ikuista, se se selittää Paremmuuden, Hyvä luotettavuus = Hyvä laatu."

        Jaa, kattos niitä kutos mazdojen moottoririkkoja suurennuslasilla nyt, jos et muuten havaitse.

        Sitä paitti, vaikka siinä olisi ikuinen moottori niin ei se tee tuotteesta täydellistä.

        Auto on aina kompromissi erilaisten komponenttien välillä ja se joka onnistuu tekemään parhaan kompromissin, kustannusten pysyessä hallinnassa, on voittaja. Ei se jolla on paras ruostesuojaus mutta huonoin moottori tai se jolla on kestävin moottori mutta ruostuvin kori.

        Ymmärrän että on kiva vaahdota täällä testosteronin paukkuessa ylärajalla. Auto on nuorelle miehelle elämä ja tärkein asia mitä maa päällään kantaa.

        Kun ikäännyt, huomaat että se on ihan se ja sama millä sen matkan taittaa.

        Jos nyt vielä analysoit omalla kohdallasi, että miksi sinusta on tullut fanaattinen mazdapoika, niin varmasti huomaat että olet päätynyt mazdaan jonkun "täysin turhan" ominaisuuden vuoksi, kuten ulkonäön.

        En halua sinua kurmottaa enkä lytätä mutta vanhempi herrasmies tässä sinulle kertoo elämän faktoja, olen itse ollut tuossa samassa tilassa kun ikää oli 20 vee. Sittemmin olen oppinut ajattelemaan.

        Kaikkea hyvää sinulle poikaseni.

        Joo, mutta Mazdat ovat unelma-autojani, sillä niissä on Ylivoimainen luotettavuus, Haluaisin Mazda 6 Signature farmarin. Kuutosella kuitenkaan ei ole ollut ikinä mitenkään erikoisia "moottoririkkoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Mazda 40 on Toyotan kopio.

        Tarkoit kait Mazda CX 50, se on Corolla Crossin kopio


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta Mazdat ovat unelma-autojani, sillä niissä on Ylivoimainen luotettavuus, Haluaisin Mazda 6 Signature farmarin. Kuutosella kuitenkaan ei ole ollut ikinä mitenkään erikoisia "moottoririkkoja."

        "Kuutosella kuitenkaan ei ole ollut ikinä mitenkään erikoisia "moottoririkkoja.""

        Onhan. Diesel-moottorit hajoili ja bensamoottoreissakin oli joku ongelma. En jaksa nyt googlettaa mutta kaiva tietoa itse jos kiinnostaa.

        "Joo, mutta Mazdat ovat unelma-autojani, sillä niissä on Ylivoimainen luotettavuus"

        Huijaat siis itseäsikin? Haluat mazdan sen vuoksi että diggaat sen ulkonäköä, näin se markkinakoneisto ja tuotteen brändääminen toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuutosella kuitenkaan ei ole ollut ikinä mitenkään erikoisia "moottoririkkoja.""

        Onhan. Diesel-moottorit hajoili ja bensamoottoreissakin oli joku ongelma. En jaksa nyt googlettaa mutta kaiva tietoa itse jos kiinnostaa.

        "Joo, mutta Mazdat ovat unelma-autojani, sillä niissä on Ylivoimainen luotettavuus"

        Huijaat siis itseäsikin? Haluat mazdan sen vuoksi että diggaat sen ulkonäköä, näin se markkinakoneisto ja tuotteen brändääminen toimii.

        Minä tiedän , että ne ovat hyviä ,sillähän Mazda on paras jaappanilainen, Ulkonäkö ja luotettavuus on parhaimmistoa. Taas sinä poltit päreesi kateellisuudestasi, kun Hondan romusi ei ole lähelläkään Mazdan tasoa , ja sitä pitää tänne tulle itkemään ja valittamaan. Bensa-kutosissa ei ole mitään ongelmia ollut ikinä, tarkoitat varmaan Hondan romuasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän , että ne ovat hyviä ,sillähän Mazda on paras jaappanilainen, Ulkonäkö ja luotettavuus on parhaimmistoa. Taas sinä poltit päreesi kateellisuudestasi, kun Hondan romusi ei ole lähelläkään Mazdan tasoa , ja sitä pitää tänne tulle itkemään ja valittamaan. Bensa-kutosissa ei ole mitään ongelmia ollut ikinä, tarkoitat varmaan Hondan romuasi.

        Esimerkiksi mekaanisessa ahtimessa on ollut ongelmia Skyactiv moottoreissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi mekaanisessa ahtimessa on ollut ongelmia Skyactiv moottoreissa.

        Ei ole, nyt puhut satuja, Skyactiv koneissa ei IKINÄ ole mitään ongelmia ollut. Nolottavaa käytöksesi Honda omapoika ja pitää sinunkin tulla tänne itkemään. Voi pientä kun asiat on niin kuin on. Ei sitä tarvitse itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, nyt puhut satuja, Skyactiv koneissa ei IKINÄ ole mitään ongelmia ollut. Nolottavaa käytöksesi Honda omapoika ja pitää sinunkin tulla tänne itkemään. Voi pientä kun asiat on niin kuin on. Ei sitä tarvitse itkeä.

        Ai tää oli näin lasten palsta.

        Pitäkää tunkkinne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tää oli näin lasten palsta.

        Pitäkää tunkkinne

        Niinpä. Suuri todennäköisyys Honda-omapoikien kohdalla, niin lapsellista vastustaa Mazdaa ja tulla tänne itkemään kateudestaan. me Mazdamiehet täällä pidetään vähän kuria Honda-lapsille.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän , että ne ovat hyviä ,sillähän Mazda on paras jaappanilainen, Ulkonäkö ja luotettavuus on parhaimmistoa. Taas sinä poltit päreesi kateellisuudestasi, kun Hondan romusi ei ole lähelläkään Mazdan tasoa , ja sitä pitää tänne tulle itkemään ja valittamaan. Bensa-kutosissa ei ole mitään ongelmia ollut ikinä, tarkoitat varmaan Hondan romuasi.

        Kun koitat arvailla mitä olen ja mitä edustan niin sen verran voin sinulle kertoa, että en aja hondalla, enkä japanilaisella autolla ollenkaan.

        Sinänsä minulle on aivan sama mitä sinä sanot, koska on selvää, että vedät niin vahvasti tunteella, että totuus jää pimentoon kohdallasi.

        "Bensa-kutosissa ei ole mitään ongelmia ollut ikinä"

        Noniin, hienoa, myönnät nyt siis jo sen, että diesel-moottoreissa on ollut ongelmia. En jaksa edelleenkään sinulle kaivaa netistä totuuksia, mutta kyllä saman aikakauden bensamoottoreissa on ollut myös ongelmia. Niitä oli yhdessä vaiheessa myynnissä varmaan viisi kappaletta nettiautossa kommenteilla "moottori kuluttaa öljyä" tai "moottori jumissa".

        Ja kun kuitenkin alat inttämään että mitä viisi kappaletta todistaa, niin se todistaa sen, että niitä on varmaan 195 muuta, joita ei ole työnnetty nettiautoon myyntiin.

        En ole kateellinen mistään, enkä ole polttanut päreitäni, miksi olisin?

        Mistä aikuisen ihmisen tulisi olla lapselle kateellinen, ihmiselle, joka ei vielä ymmärrä mistään mitään?

        Sinun ikäisen kaverin pitäisi rakentaa elämälleen perustaa. Koulutus, työpaikka, asunto ja kenties perhe, siinä aika kohtuullinen kivijalka elämään.

        Mitä teet sinä? Väännät täällä pää märkänä kommenttia peltilaatikon paremmuudesta.

        Herää nyt tähän maailmaan ja kasva aikuiseksi niin arvostat itseäsi enemmän siinä vaiheessa kun alat ymmärtämään asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun koitat arvailla mitä olen ja mitä edustan niin sen verran voin sinulle kertoa, että en aja hondalla, enkä japanilaisella autolla ollenkaan.

        Sinänsä minulle on aivan sama mitä sinä sanot, koska on selvää, että vedät niin vahvasti tunteella, että totuus jää pimentoon kohdallasi.

        "Bensa-kutosissa ei ole mitään ongelmia ollut ikinä"

        Noniin, hienoa, myönnät nyt siis jo sen, että diesel-moottoreissa on ollut ongelmia. En jaksa edelleenkään sinulle kaivaa netistä totuuksia, mutta kyllä saman aikakauden bensamoottoreissa on ollut myös ongelmia. Niitä oli yhdessä vaiheessa myynnissä varmaan viisi kappaletta nettiautossa kommenteilla "moottori kuluttaa öljyä" tai "moottori jumissa".

        Ja kun kuitenkin alat inttämään että mitä viisi kappaletta todistaa, niin se todistaa sen, että niitä on varmaan 195 muuta, joita ei ole työnnetty nettiautoon myyntiin.

        En ole kateellinen mistään, enkä ole polttanut päreitäni, miksi olisin?

        Mistä aikuisen ihmisen tulisi olla lapselle kateellinen, ihmiselle, joka ei vielä ymmärrä mistään mitään?

        Sinun ikäisen kaverin pitäisi rakentaa elämälleen perustaa. Koulutus, työpaikka, asunto ja kenties perhe, siinä aika kohtuullinen kivijalka elämään.

        Mitä teet sinä? Väännät täällä pää märkänä kommenttia peltilaatikon paremmuudesta.

        Herää nyt tähän maailmaan ja kasva aikuiseksi niin arvostat itseäsi enemmän siinä vaiheessa kun alat ymmärtämään asioita.

        Kasva itse aikuiseksi, niin itsekin tajuat mistä puhut, ja mistä ihmeen lapsesta puhut, niin varmaan siitä yhdestä Hondan omapojasta , minä en ole se kyseinen henkilö , minä myönsin , mutta sinä et, sillä sinähän nyt väität että minä inttäisin jostain, ehkäpä. Missä ovat ne viisi Mazdaa, jossa Omistaja on sanonut että , moottori olisi jumissa.... ? Kerropas sitten. Sinulla ei taida edes olla sydäntäkään kun, noin hailea ja tylsä olet, joka kirjoittaa koko ajan jotain Romaaneja kateudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasva itse aikuiseksi, niin itsekin tajuat mistä puhut, ja mistä ihmeen lapsesta puhut, niin varmaan siitä yhdestä Hondan omapojasta , minä en ole se kyseinen henkilö , minä myönsin , mutta sinä et, sillä sinähän nyt väität että minä inttäisin jostain, ehkäpä. Missä ovat ne viisi Mazdaa, jossa Omistaja on sanonut että , moottori olisi jumissa.... ? Kerropas sitten. Sinulla ei taida edes olla sydäntäkään kun, noin hailea ja tylsä olet, joka kirjoittaa koko ajan jotain Romaaneja kateudestaan.

        Olen samaa mieltä, ethän sinä olisi niin tyhmä että jättäisit dieselongelmat myöntämättä. dieselongelmat oli VAIN 2008-2010 vm Kutosissa. Naurettavaa tuon yhden käytös kun kirjoittelen romaaneja, ja on etsinyt niin paljon, kun on 400kpl Kutosiata tarkistanut jokaisen ja on löytänyt viisi, naurettavan paljon aikaa on mennyt pelkästään kommentin vastaamiseen. Hihii😂


    • Anonyymi

      Yksikään järkevä ostaja ei osta enää tuollaista itselataavaa hybridiä, vaikka sen nimi olisikin Mazda. Tuossa testauksessakin todettiin että sähköajo on mitättömän vähäistä. Eikä auton teho ole hääppöinen vaikka kolmipyttyisen polttomoottorin tehoon ynnätään hetkellisesti tarjolla oleva sähkömoottorin antama teho.

      • Anonyymi

        Pitäisikö sitten ostaa Patterilelu?!!? Joka on RUMA kuin mikäkin ja ri kestä kovia pakkasia , ja on sähköltään vaarallinen ympäristölle todella paljon myös, ja kuluttaa kaiken kaikkiaan kaikki sähköt pois.


    • Anonyymi

      Oivoi! Maksalaatikko lähtee Tuhnujen tielle! Onneksi sentään on (vielä) CX-60!

      • Anonyymi

        Maksalaatikko olet sinä. Kaikki Mazdat ovat olleet ja ovatkin hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksalaatikko olet sinä. Kaikki Mazdat ovat olleet ja ovatkin hyviä.

        Muuten hyvä mutta Mazda alentuu epätoivoisiin tekoihin syytämällä markkinoille tuhnuja omilla logoillaan. Ei hyvä! Aiemmin Mazdat kieltämättä olivat ihan siedettäviä joskin herkkiä ruostumaan. Kateudesta vihertävät vihreät haluavat kieltää CX60:n kaltaisten mestariteosten olemassaolon ja tähän on tultu. Tulevaisuus näyttää huonolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mutta Mazda alentuu epätoivoisiin tekoihin syytämällä markkinoille tuhnuja omilla logoillaan. Ei hyvä! Aiemmin Mazdat kieltämättä olivat ihan siedettäviä joskin herkkiä ruostumaan. Kateudesta vihertävät vihreät haluavat kieltää CX60:n kaltaisten mestariteosten olemassaolon ja tähän on tultu. Tulevaisuus näyttää huonolta.

        Kommenttisi oli ihan asiallinen , mutta mitä tarkoitat tuhnulla? Mazda onkin hyvä ja Japsista paras, eikä ole ruostunut saksalaisia nopeammin 10 vuoteen , vuonna 2012 Mazda jätti ruosteet taakseen Cx-5 tultua Skyactiv-tekniikalla. Mazda on edelleen omalla tiellään ja onkin tulevaisuudessa , en ikinä uskoisi 100%, että Mazda olisi Toyotan kanssa ikään kuin "liitossa kahdestaan" Mazdahan on Japseista itsenäisin. Jos Tojosta, Hondasta ja Mazdasta , tässä lista Parhaasta viimeisimpään.
        1. Mazda: Paras laatu,luotettavuus, Ajettavuus (kaikki mallit huomioiden), muotoilu sekä paras ruostesuojaus ja turvallisuus, eniten eurooppalaisin Hondan kanssa, pisteet: 100p./100.p
        2. Honda: Eniten teinien suosiossa, Kaikki asiat Hyvää ja kohtalaista, mutta ei vaan yllä millään tavalla Mazdan tasolle sekä eniten eurooppalaisin Mazdan kanssa, pisteet: 94p./100p.
        3. Toyota: Japanilaisin automerkki, Paras "kestävyys-imago" sekä edullisin pitää näistä kolmesta, mutta selkeästi vanhanaikaisen ja huonoin auto näistä kolmesta , pisteet: 65p./100p.
        Pisteet keksisin ihan itse , mutta erot ovat siinä kohtaan todelliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi oli ihan asiallinen , mutta mitä tarkoitat tuhnulla? Mazda onkin hyvä ja Japsista paras, eikä ole ruostunut saksalaisia nopeammin 10 vuoteen , vuonna 2012 Mazda jätti ruosteet taakseen Cx-5 tultua Skyactiv-tekniikalla. Mazda on edelleen omalla tiellään ja onkin tulevaisuudessa , en ikinä uskoisi 100%, että Mazda olisi Toyotan kanssa ikään kuin "liitossa kahdestaan" Mazdahan on Japseista itsenäisin. Jos Tojosta, Hondasta ja Mazdasta , tässä lista Parhaasta viimeisimpään.
        1. Mazda: Paras laatu,luotettavuus, Ajettavuus (kaikki mallit huomioiden), muotoilu sekä paras ruostesuojaus ja turvallisuus, eniten eurooppalaisin Hondan kanssa, pisteet: 100p./100.p
        2. Honda: Eniten teinien suosiossa, Kaikki asiat Hyvää ja kohtalaista, mutta ei vaan yllä millään tavalla Mazdan tasolle sekä eniten eurooppalaisin Mazdan kanssa, pisteet: 94p./100p.
        3. Toyota: Japanilaisin automerkki, Paras "kestävyys-imago" sekä edullisin pitää näistä kolmesta, mutta selkeästi vanhanaikaisen ja huonoin auto näistä kolmesta , pisteet: 65p./100p.
        Pisteet keksisin ihan itse , mutta erot ovat siinä kohtaan todelliset.

        Päin mäntyä meni. Josko se Mazda nyt oivaltaisi edes sähköistymisen merkityksen Euroopassa. CX-60 jo vanha syntyessään, autossa vaihdelaatikko, joka pudotetaan pois kokonaan sähköajolla. Kulutus iso polttomoottorilla ajettaessa. Ei näissä vehkeissä enää vaihdelaatikolla tee mitään. Sähköautolla kun ajaa vähän aikaa, niin sen jälkeen ei kukaan halua sitä nytkyttelyä enää autoonsa takaisin. Euroopan plugareissa sama homma, toisiinsa liimattua vanhaa tekniikkaa.

        Puheet Mazdan itsenäisyydestä huvittaa. Monta mallia löytyy, mitkä ostettu muilta. Toyotalla on oma tekniikka, samoin Hondalla. Hondalta löytyy ZF:n vaihdelaatikko IV CR-V.stä. Mitään muuta ostettua tekniikkaa muilta niistä et löydä. Moottorit, vaihdelaatikot, korit, alustat jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin mäntyä meni. Josko se Mazda nyt oivaltaisi edes sähköistymisen merkityksen Euroopassa. CX-60 jo vanha syntyessään, autossa vaihdelaatikko, joka pudotetaan pois kokonaan sähköajolla. Kulutus iso polttomoottorilla ajettaessa. Ei näissä vehkeissä enää vaihdelaatikolla tee mitään. Sähköautolla kun ajaa vähän aikaa, niin sen jälkeen ei kukaan halua sitä nytkyttelyä enää autoonsa takaisin. Euroopan plugareissa sama homma, toisiinsa liimattua vanhaa tekniikkaa.

        Puheet Mazdan itsenäisyydestä huvittaa. Monta mallia löytyy, mitkä ostettu muilta. Toyotalla on oma tekniikka, samoin Hondalla. Hondalta löytyy ZF:n vaihdelaatikko IV CR-V.stä. Mitään muuta ostettua tekniikkaa muilta niistä et löydä. Moottorit, vaihdelaatikot, korit, alustat jne.

        Testeissä sanottiin että kulutus ei ole iso polttomoottorilla, sillä siinä on tekniikka joka vähentää kulutusta, vihjaatko että Honda on parempi kuin Mazda?!?Ei todellakaan ole, kuin vertailisi Ötökkää( honda ) ja kärpästä.( Mazda ) kärpänen voittaa selvästi , mitä muita malleja Mazdalla on jotka ovat "ostettu" muilta, paitsi mitään ei ole ostettu, Mazda on Japseista se itsenäisin , Mazdassa käytetään ihan omaa Skyactiv-tekniikkaa, Hondassa taas ihan normia tekniikkaa mitä on muissakin autoissa ja se Naurettava-CV-T vaihdelaatikko joka on selvästi huonompi kuin Mazdan oma vaihdelaatikko, Cx-60 on aika modernin oloinen, ei niin vanhahtava kuin Honda ja Toyota, Mazdat ovat aina olleet muita Japseja edessä ajassa. Kaikki nämä Mazdan moottorit, vaihdelaatikot, korit ja alustat ovat Mazdan omia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testeissä sanottiin että kulutus ei ole iso polttomoottorilla, sillä siinä on tekniikka joka vähentää kulutusta, vihjaatko että Honda on parempi kuin Mazda?!?Ei todellakaan ole, kuin vertailisi Ötökkää( honda ) ja kärpästä.( Mazda ) kärpänen voittaa selvästi , mitä muita malleja Mazdalla on jotka ovat "ostettu" muilta, paitsi mitään ei ole ostettu, Mazda on Japseista se itsenäisin , Mazdassa käytetään ihan omaa Skyactiv-tekniikkaa, Hondassa taas ihan normia tekniikkaa mitä on muissakin autoissa ja se Naurettava-CV-T vaihdelaatikko joka on selvästi huonompi kuin Mazdan oma vaihdelaatikko, Cx-60 on aika modernin oloinen, ei niin vanhahtava kuin Honda ja Toyota, Mazdat ovat aina olleet muita Japseja edessä ajassa. Kaikki nämä Mazdan moottorit, vaihdelaatikot, korit ja alustat ovat Mazdan omia.

        Hondan hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. Hondalta löytyy hybridit, plug-in hybridit ja sähköautot. Kaikkia melleja ei tosin ole Euroopassa myytävänä. Esim. HR-V sähköauto ja CR-V plug-in puuttuvat vielä. e:HEV on Hondan oma hybridijärjestelmä. Mitä Mazdalta löytyy?

        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE
        23:44 kohdalta löytyy professorin mielipide e:HEV järjestelmästä.

        Nykyisen Civicin CVT:tä ei ole kukaan moittinut testeissä. Olen itse ajanut ja ei huuda ja vingu niinkuin Toyotan CVT:t ja hybridit. Kannattaa käydä kokeilemassa.

        https://www.nettiauto.com/artikkeli/honda_civic_natti_natimpi_civic

        https://www.is.fi/autot/art-2000005481335.html

        https://autobild.fi/tuoteesittely/isoveljen-saappaisiin--koeajossa-turbomoottorinen-honda-civic-4d-6.182.34531.93589ea1fe

        https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI

        Jos haluaa ajaa vapaastihengittävällä moottorilla, niin siihen Mazda on oikein hyvä vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. Hondalta löytyy hybridit, plug-in hybridit ja sähköautot. Kaikkia melleja ei tosin ole Euroopassa myytävänä. Esim. HR-V sähköauto ja CR-V plug-in puuttuvat vielä. e:HEV on Hondan oma hybridijärjestelmä. Mitä Mazdalta löytyy?

        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE
        23:44 kohdalta löytyy professorin mielipide e:HEV järjestelmästä.

        Nykyisen Civicin CVT:tä ei ole kukaan moittinut testeissä. Olen itse ajanut ja ei huuda ja vingu niinkuin Toyotan CVT:t ja hybridit. Kannattaa käydä kokeilemassa.

        https://www.nettiauto.com/artikkeli/honda_civic_natti_natimpi_civic

        https://www.is.fi/autot/art-2000005481335.html

        https://autobild.fi/tuoteesittely/isoveljen-saappaisiin--koeajossa-turbomoottorinen-honda-civic-4d-6.182.34531.93589ea1fe

        https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI

        Jos haluaa ajaa vapaastihengittävällä moottorilla, niin siihen Mazda on oikein hyvä vaihtoehto.

        Ja sitäpäitsi vapaasti hengittävät moottorit ovat luotettavampia kuin Turbomoottorit. Mutta Turbomoottoreita löytyy Mazdalta hyvinkin. Honda on se Japsista toiseksi paras ja onkin myös hyvä auto.😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. Hondalta löytyy hybridit, plug-in hybridit ja sähköautot. Kaikkia melleja ei tosin ole Euroopassa myytävänä. Esim. HR-V sähköauto ja CR-V plug-in puuttuvat vielä. e:HEV on Hondan oma hybridijärjestelmä. Mitä Mazdalta löytyy?

        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE
        23:44 kohdalta löytyy professorin mielipide e:HEV järjestelmästä.

        Nykyisen Civicin CVT:tä ei ole kukaan moittinut testeissä. Olen itse ajanut ja ei huuda ja vingu niinkuin Toyotan CVT:t ja hybridit. Kannattaa käydä kokeilemassa.

        https://www.nettiauto.com/artikkeli/honda_civic_natti_natimpi_civic

        https://www.is.fi/autot/art-2000005481335.html

        https://autobild.fi/tuoteesittely/isoveljen-saappaisiin--koeajossa-turbomoottorinen-honda-civic-4d-6.182.34531.93589ea1fe

        https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI

        Jos haluaa ajaa vapaastihengittävällä moottorilla, niin siihen Mazda on oikein hyvä vaihtoehto.

        Mazdaltakin löytyy hybridimoottoreita kuten Skyactiv-X.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdaltakin löytyy hybridimoottoreita kuten Skyactiv-X.

        Kevythybridi, en tiedä itkiskö vai nauraisko! Hihnakäyttöinen käynnistingeneraattori. Mazda teknologiaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi oli ihan asiallinen , mutta mitä tarkoitat tuhnulla? Mazda onkin hyvä ja Japsista paras, eikä ole ruostunut saksalaisia nopeammin 10 vuoteen , vuonna 2012 Mazda jätti ruosteet taakseen Cx-5 tultua Skyactiv-tekniikalla. Mazda on edelleen omalla tiellään ja onkin tulevaisuudessa , en ikinä uskoisi 100%, että Mazda olisi Toyotan kanssa ikään kuin "liitossa kahdestaan" Mazdahan on Japseista itsenäisin. Jos Tojosta, Hondasta ja Mazdasta , tässä lista Parhaasta viimeisimpään.
        1. Mazda: Paras laatu,luotettavuus, Ajettavuus (kaikki mallit huomioiden), muotoilu sekä paras ruostesuojaus ja turvallisuus, eniten eurooppalaisin Hondan kanssa, pisteet: 100p./100.p
        2. Honda: Eniten teinien suosiossa, Kaikki asiat Hyvää ja kohtalaista, mutta ei vaan yllä millään tavalla Mazdan tasolle sekä eniten eurooppalaisin Mazdan kanssa, pisteet: 94p./100p.
        3. Toyota: Japanilaisin automerkki, Paras "kestävyys-imago" sekä edullisin pitää näistä kolmesta, mutta selkeästi vanhanaikaisen ja huonoin auto näistä kolmesta , pisteet: 65p./100p.
        Pisteet keksisin ihan itse , mutta erot ovat siinä kohtaan todelliset.

        Tuhnu tarkoittaa laiskaa luuskaa ja Tojotan kabiinissa leijailevaa pierun hajua. Puhumattakaan karmeista ajo-ominaisuuksista. Nyt Mazda omaksuu näitä haitallisia Tojon ominaisuuksia länttäämällä Tojottimiin omia logojaan. Eli pistelaskentasi mukaiset Mazdan 100/100 p. laskee 65/100 p. tasolle.

        Eli Mazda jätti ruosteen taakseen Skyactiv-tekniikan tultua Cx-5:een? Voisitko selittää miten Skyactiv-tekniikka poistaa ruosteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevythybridi, en tiedä itkiskö vai nauraisko! Hihnakäyttöinen käynnistingeneraattori. Mazda teknologiaa!!!

        Kevythybridi , kuitenkin ikään kuin pienesti Hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhnu tarkoittaa laiskaa luuskaa ja Tojotan kabiinissa leijailevaa pierun hajua. Puhumattakaan karmeista ajo-ominaisuuksista. Nyt Mazda omaksuu näitä haitallisia Tojon ominaisuuksia länttäämällä Tojottimiin omia logojaan. Eli pistelaskentasi mukaiset Mazdan 100/100 p. laskee 65/100 p. tasolle.

        Eli Mazda jätti ruosteen taakseen Skyactiv-tekniikan tultua Cx-5:een? Voisitko selittää miten Skyactiv-tekniikka poistaa ruosteen?

        Niin 65.p pelkästään HYBRIDI kakkosen osalta , muut mazdat täysi kymppi. Skyactiv-tekniikan tultua Kori ja alusta liittyivät skyactiv-tekniikkaan muutenkin jo alettiin tehdä parempia ruostesuojauksia. Mutta Mazda ei ole kuin Tojota, ei LÄHELLÄKÄÄN, hybridi-kakkosta lukuun ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. Hondalta löytyy hybridit, plug-in hybridit ja sähköautot. Kaikkia melleja ei tosin ole Euroopassa myytävänä. Esim. HR-V sähköauto ja CR-V plug-in puuttuvat vielä. e:HEV on Hondan oma hybridijärjestelmä. Mitä Mazdalta löytyy?

        https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE
        23:44 kohdalta löytyy professorin mielipide e:HEV järjestelmästä.

        Nykyisen Civicin CVT:tä ei ole kukaan moittinut testeissä. Olen itse ajanut ja ei huuda ja vingu niinkuin Toyotan CVT:t ja hybridit. Kannattaa käydä kokeilemassa.

        https://www.nettiauto.com/artikkeli/honda_civic_natti_natimpi_civic

        https://www.is.fi/autot/art-2000005481335.html

        https://autobild.fi/tuoteesittely/isoveljen-saappaisiin--koeajossa-turbomoottorinen-honda-civic-4d-6.182.34531.93589ea1fe

        https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI

        Jos haluaa ajaa vapaastihengittävällä moottorilla, niin siihen Mazda on oikein hyvä vaihtoehto.

        Kyllä se hihnavetokin on vaihdelaatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se hihnavetokin on vaihdelaatikko.

        Kyllä, mutta sellaista ei Hondan hybrideissä ole. Veto on suoraan sähkömoottorilla. Ja CR-V hybridissä neliveto on kardaanilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta sellaista ei Hondan hybrideissä ole. Veto on suoraan sähkömoottorilla. Ja CR-V hybridissä neliveto on kardaanilla.

        Suomen myyntiluvut ei tee RAV4:sta hyvää. CR-V:ssä maavaraakin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen myyntiluvut ei tee RAV4:sta hyvää. CR-V:ssä maavaraakin enemmän.

        Totta !


      • Anonyymi

        Tuo ei näytä yhtään Tojolta , parempi kuin Tojo, sillä se on Mazda.


    • Anonyymi

      Kuka hölmö ostaa vielä itsetyydyttäviä hybridejä. Eikä auton nimittäminen Mazdaksi auta yhtään.

      • Anonyymi

        Niinpä, Mazdat ovat todella hyviä autoja, mutta jostain syystä tehdas halusi laittaa Mazdan logon yarikseen , olen kyllä äimistynyt , sillä Mazda on aina käyttänyt kymmenen vuoden aikana omaa Skyactiv-tekniikkaa, johon liittyy esim... kori ja moottori. Ja Jenkeissä ovat omat asiat jolloin SIELLÄ Mazda ja Toyota tekevät yhteistyötä, mutta Japanista Europpaan tulleet Mazdat ovat ihan Mazdan omia parhaita Japseja Hybridi-kakkosta lukuun ottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, Mazdat ovat todella hyviä autoja, mutta jostain syystä tehdas halusi laittaa Mazdan logon yarikseen , olen kyllä äimistynyt , sillä Mazda on aina käyttänyt kymmenen vuoden aikana omaa Skyactiv-tekniikkaa, johon liittyy esim... kori ja moottori. Ja Jenkeissä ovat omat asiat jolloin SIELLÄ Mazda ja Toyota tekevät yhteistyötä, mutta Japanista Europpaan tulleet Mazdat ovat ihan Mazdan omia parhaita Japseja Hybridi-kakkosta lukuun ottamatta.

        "Skyactiv-tekniikkaa, johon liittyy esim... kori ja moottori" - juu ja pyöräkumit kans 🤣 eihän se pelkillä vanteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Skyactiv-tekniikkaa, johon liittyy esim... kori ja moottori" - juu ja pyöräkumit kans 🤣 eihän se pelkillä vanteilla.

        Lol, Skyactiv-tekniikka on tosi hyvä😎


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe