Miksei kuvatata takaa ajoneuvoa? MP saataisiin myös näin kuvattua.
Kameratolppa kuvaamaan takaapäin
31
499
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi pitäisi ?
- Anonyymi
Koska moottoripyörät ja mopot kaahaa nyt vapaasti kameratolppienkin kohdalla, koska kuvaan ei tule rekisteritunnusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska moottoripyörät ja mopot kaahaa nyt vapaasti kameratolppienkin kohdalla, koska kuvaan ei tule rekisteritunnusta
Minä en kaahaa moottoripyörällä, en kameroiden kohdalla enkä muuallakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kaahaa moottoripyörällä, en kameroiden kohdalla enkä muuallakaan.
Älä selitä, varmasti kaahaat. Kaikki moottoripyöräkuskit kaahaa aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä selitä, varmasti kaahaat. Kaikki moottoripyöräkuskit kaahaa aina.
No enhän kaahaa. Nautiskelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä selitä, varmasti kaahaat. Kaikki moottoripyöräkuskit kaahaa aina.
Ja autokuskit kaahaa aina kaikkialla paitsi juuri kameratolpan kohdalla. Kameratolpat lisäävät huomattasti hiilidioksi- ja hiukkaspäästöjä kun kaikki autot järjestäen jarruttavat juuri ennen tolppaa ja kiihdyttävät voimakkaasti heti sen jälkeen. Motoristit sentään ajavat taloudellisella tasanopeudella tolppien ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja autokuskit kaahaa aina kaikkialla paitsi juuri kameratolpan kohdalla. Kameratolpat lisäävät huomattasti hiilidioksi- ja hiukkaspäästöjä kun kaikki autot järjestäen jarruttavat juuri ennen tolppaa ja kiihdyttävät voimakkaasti heti sen jälkeen. Motoristit sentään ajavat taloudellisella tasanopeudella tolppien ohi.
Läheskään kaikki autoilijat eivät jarruta kameran kohdalla, koska ajavat sallittua nopeutta. Huonot autoilijat on sitten asia erikseen. Jos olet päästöistä huolissasi, niin huolesi tulisi kohdistua ylinopeuteen, koska päästöt ovat suoraan riippuvaisia kulutuksesta ja pippeli suurempi nopeus kuluttaa polttoainetta enemmän per matkayksikkö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheskään kaikki autoilijat eivät jarruta kameran kohdalla, koska ajavat sallittua nopeutta. Huonot autoilijat on sitten asia erikseen. Jos olet päästöistä huolissasi, niin huolesi tulisi kohdistua ylinopeuteen, koska päästöt ovat suoraan riippuvaisia kulutuksesta ja pippeli suurempi nopeus kuluttaa polttoainetta enemmän per matkayksikkö.
Jarruvalotko ne itsekseen syttyvät siinä vähän ennen tolppaa, Moni hidastaa jopa mittarinäyttämällä alle nopeusrajoituksen, ja sitten taas tolpan jälkeen 10 km/h todellista ylinopeutta. Näin se näyttää toimivan useimmilla autoilijoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarruvalotko ne itsekseen syttyvät siinä vähän ennen tolppaa, Moni hidastaa jopa mittarinäyttämällä alle nopeusrajoituksen, ja sitten taas tolpan jälkeen 10 km/h todellista ylinopeutta. Näin se näyttää toimivan useimmilla autoilijoilla.
En ole huomannut tuollaista. Ehkä eri puolilla maata käytös on erilaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheskään kaikki autoilijat eivät jarruta kameran kohdalla, koska ajavat sallittua nopeutta. Huonot autoilijat on sitten asia erikseen. Jos olet päästöistä huolissasi, niin huolesi tulisi kohdistua ylinopeuteen, koska päästöt ovat suoraan riippuvaisia kulutuksesta ja pippeli suurempi nopeus kuluttaa polttoainetta enemmän per matkayksikkö.
Kuuluuko poikkeava pippelinsä lumoissa elävä muka tolppien kohdalla jarruttamattomiin ajokykyisiin yksilöihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarruvalotko ne itsekseen syttyvät siinä vähän ennen tolppaa, Moni hidastaa jopa mittarinäyttämällä alle nopeusrajoituksen, ja sitten taas tolpan jälkeen 10 km/h todellista ylinopeutta. Näin se näyttää toimivan useimmilla autoilijoilla.
Normi toimintaa normi kuskilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läheskään kaikki autoilijat eivät jarruta kameran kohdalla, koska ajavat sallittua nopeutta. Huonot autoilijat on sitten asia erikseen. Jos olet päästöistä huolissasi, niin huolesi tulisi kohdistua ylinopeuteen, koska päästöt ovat suoraan riippuvaisia kulutuksesta ja pippeli suurempi nopeus kuluttaa polttoainetta enemmän per matkayksikkö.
Ja pippelimies taas vauhdissa. Miten joku voikin olla jäänyt noin pahasti lapsen tasolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole huomannut tuollaista. Ehkä eri puolilla maata käytös on erilaista.
No jos ajelee maalla pikkuteillä vain harvoin, voi olla ettei ole osunut silmiin. Minä olen kyllä havainnut useinkin kuinka jarruvalot syttyy vaikka todellinen nopeus olisi aivan sallittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos ajelee maalla pikkuteillä vain harvoin, voi olla ettei ole osunut silmiin. Minä olen kyllä havainnut useinkin kuinka jarruvalot syttyy vaikka todellinen nopeus olisi aivan sallittu.
Siitä en tiedä, mitä vain pikkuteillä ajavat näkevät. Itse ajelen lähinnä Pirkanmaan, Kanta-Hämeen, Uudenmaan ja Keski-Suomen alueilla.
- Anonyymi
No ei. Prätkällä on kiva vetää naamiaisasussa kahta sataa kameraan.
- Anonyymi
Kuskin tunnistaminen. Prätkissä vois olla kilpi myös edessä ja henk.kohtainen numeroitu kypärä.
- Anonyymi
Mutta jos vetää kameraan 200km/h keula pystyssä, niin ei sitä rekkaria siinä keulassa se kamera erota silloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos vetää kameraan 200km/h keula pystyssä, niin ei sitä rekkaria siinä keulassa se kamera erota silloinkaan.
ehhhh... no siitä vaan sitten.
- Anonyymi
Englanti on kieltänyt omia ohjelmiaan varten.
- Anonyymi
Mikä sua harmittaa tässä eniten?
Se että ajat autoa ja tolpat pelottaa ?
Se että prätkällä on vaan niin sujuvaa mennä tuolla paikasta toiseen?
Vai kuitenkin vaan pelottaa ne tolpat 😂😂😂😂😂😂 - Anonyymi
Aloittaja on varmaan kuitenkin huomannut ettei kamera välähdä, kun "kaahaan" hänen ohitseen moottoripyörällä tai autolla?
Mietittävää teille kaahailua kauhisteleville... - Anonyymi
Näköjään nyt harmittaa autoilijoita joilla ei riittänyt uskallus/ajotaito mp-korttiin.
Parasta moottoripyöräilyssä juuri se ettei tarvi kameroista välittää ja voi kaahata autoilijoiden ohi :) - Anonyymi
Suomessa on sellaiset säännöt, että virheen tekijä pitää olla kuvasta tunnistettavissa. Siksi ei kuvata takaa päin.
Aina välillä meilläkin viritellään sellaista muutosta sääntöihin, että liikennevirhemaksut voitaisiin periä ajoneuvon omistajalta. Hän voi sitten nyhtää omansa ajoneuvon "lainaajalta", jos ei itse ole vastuussa.
Tämä ei toimi sellaisissa maissa, joissa on virhepistesysteemi (erilaisilla liikennevirheillä menetät ajokortilta pisteitä, joiden loppuessa ajokortti mitätöityy ja joudut suorittamaan sen uudelleen) käytössä. Meillä ei ole, joten joku kaunis päivä tämä vielä hyväksytään. - Anonyymi
Laita kypärä päähän ja tumma visiiri, niin ei tartte maksaa kamerasakkoja autollakaan. Tai maski ja aurinkolasit tai vaikka joulupukin naamari.
- Anonyymi
Ainoa huono puoli on siinä, että se auton rekkari loistaa päin kameraa kuin Naantalin aurinko, ja sakko tulee sille auton omistajalle....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa huono puoli on siinä, että se auton rekkari loistaa päin kameraa kuin Naantalin aurinko, ja sakko tulee sille auton omistajalle....
Sakko läheteään auton omistajalle tai mahdolliselle haltijalle. Mutta maksaa ei tartte jos ei ole tunnistettavissa tekijäksi. On poliisin velvollisuus näyttää syyllisyys toteen. Se rekisterikilpikin voi olla väärennetty...
- Anonyymi
Nykyäänhän ei enää tarvitse kuskia tunnistaa. Auton omistajan/haltijan vastuulla on todistaa että autoa ajoi joku muu, jos ei myönnä syyllisyyttään. Sama kai pätee myös moottoripyöriin, ja tämä lieneekin yksi askel siihen suuntaan, että myös takaa päin voidaan alkaa kuvaamaan.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Kansalaisen ei tarvitse todistaa syyttömyyttään, syyllisyyden todistaminen on poliisin vastuulla. Parkkisakot on ainoa poikkeus tästä.
- Anonyymi
On poliisilla jo tällaiset käytössä.
https://www.erillisverkot.fi/drone-on-poliisille-korvaamaton-tyokalu/ - Anonyymi
Tekninen juttu, missä on mittaavat anturit. Nopeusrajoitus laskee ennen kylä yhteisöä 80 laskua 60. Merkin kohdalla mersu ohittaa. Kamera välähtää. Jos kamera ottaisi takaa päin kuvan, saattaisin olla autoineni tiellä kuvan edessä. Jotta saataisiin oikeasta autosta kuva. En saisi ajaa yhtään ylinopeutta ja mersun ylinopeus, pitäisi olla huomattavan korkea. Takaa päin otetussa kuvassa pitää myös huomioida tien profiili. On helpompi rakentaa järjestelmä joka teknisesti kuvaa oikean auton. kuin järjestelmä joka kuvaa takaa päin. Kun meillä on aika vähän näitä keskimatkan tuntinopeuden järjestelmiä, niin, Miten anturi tiessä tietää rekisteriotteen. Tälläistä järjestelmää rakentaessa pitää olla kuva matkan alusta ja lopusta. Eli järjestelmä kuvaa kaikki ajoneuvot. Mikä tarkoittaa kameroiden nopeaa täyttymistä ja suuren määrän dataa tutkimista. Joka taas tarkoittaa kalliimpaa tietokoneohjelmaa ja ihmis silmää.... Joka klikkaa kaikki sakot..... Suurin osa kameroista on suomessa asennettu turvaamaan kyliä ja isoja risteyksiä.............jaaaa sit on ne vitsit satasen teillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851