Mistä löytäisin uskovia ystäviä?

Anonyymi

Seurakunnassa seurani ei kiinnosta ketään, olen kaikille väärän ikäinen tai jotain. Eikö Kristus yhdistäkään yli rajojen? Olen pettynyt, kun tuntuu että seurakunnissa on vallalla samanlaiset karjamarkkinat kuin maailmassa; vain nuoret, kauniit, menestyvät ja seksikkäät ihmiset kelpaavat ja kiinnostavat. Onko mitään nettisaittia, mistä voisi etsiä uskovia, omaa sukupuolta olevia ystäviä?

35

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luulin, että edes seurakunnat ovat paikkoja, joissa heikot ja hyljeksitytkin hyväksytään.

• Anonyymi

Oletko kova valittamaan ja nurisemaan?

Ani,

Selef Urge

• Anonyymi

Aloitus on hyväksyttävää palstan aktivointia...

• Anonyymi

Kun tunet istsesi ulkopuoliseksi.On varmaan muitakin uskontokuntasi seurakunta saleja?Menen katsomaan niihin tai vaihda kokonaan johonkin muuhun .

• Anonyymi

Ei seurakuntalaiset valitettavasti ole paljoakaan sen kummempia kuin maailman ihmiset. Uskovat ovat vain armahdettuja syntisiä, jotka pikkuhiljaa kasvavat Jumalan koulussa, eli uskovaisuus ei tee kenestäkään vielä ns. jalompaa, vaan vasta kasvaminen uskossa muuttaa ihmistä Jumalan sanan mukaiseksi. Useimmat ovat kovasti keskeneräisiä kasvussaan. Ja sen takia suhteetkin menevät, kuten maailmassakin eli vain samanhenkisten kanssa lyöttäydytään seurakunnassa yhteen ja ollaan tekemisissä sellaisten kanssa, joiden kanssa synkkaa.

Tiedän kuitenkin tapauksia, joissa Jumala on rukouksesta johtanut ystäviä yksinäiselle tai yksin olemiseen kyllästyneelle seurakunnan sisältä, jos lyyti ei muuten kirjoita. Eli Herra voi kyllä tehdä asioille jotain, kun rukoilet asiaa.

Kehotan myös avartamaan sitä omaa näkemystäsi ja hakeutumaan muiden joukkoon itsekin, sekä olemaan altis laajentamaan ystäväkäsitettäsi myös oman seurakuntasi ulkopuolelle, sillä Jumalan seurakuntaan kuuluvat kaikki uudestisyntyneet kristityt. Itselläkin on tutut ja ystävät lähinnä naapuriseurakunnassa, eikä siinä, missä Herran tahdosta käyn.

• Anonyymi

Uskovat aina selittää "olemme raadollisia" vaikka todellisuudessa se on ylpeyttä eikä kurjuutta.

Kun joku halpa-arvoinen ei kelpaa ystäväksi niin se on maailmallisuutta eli elitismiä.

Joissakin seurakunnissa jopa opetetaan "älä tuhlaa aikaasi ihmisiin jotka ei voimauta sinua". Sitä on turha luulla Jumalan seurakunnaksi.

Jos ne "yrittää tutustua" niin ne kuulustelee mikä olet miehiäsi, onko sinusta hyötyä, oletko viisas, rikas, onko sinulla isokin talo jne.
        Jos olet tylsä ja köyhä niin se siitä tutustumisesta.

En ole tyhmä mutta en toki tuo kaikkea tietoa diivailuksi heti ensi kuulustelussa. Joten en tutustu.

Vuoisikymmeniä halveksitut lisäksi ajattelee "ei kukaan minuun haluakaan tutustua, ne vain teeskentelee". Mikä varmaan usein onkin totta.

Ainakin Suomessa tutustumiset alkaa aina teeskentelyllä. Vasta vuosien kuluttua voi havaita mikä oli totuus.

• Anonyymi

Eikö Jeesus yhdistä? Hänenhän pitäisi olla uskoville myöskin se kuuluisa "yhteinen mielenkiinnon kohde".

• Anonyymi

Kanssauskovien lisäksi uskovalla kuuluisi olla jonkinlaista tuttava- ja ystäväpiiriä myös ei-uskovissa. Esim. niiden entisten kavereitten kanssa, joita tunsi ennen uskoontuloa. Tai vaikka työkavereitten tai naapuruston kanssa. Maailmaanhan Jeesus meidät lähetti, eikä eristäytymään maailmasta ja jumalattomista johonkin seurakuntarakennuksen suojiin ja pelkkien muiden uskovien pariin. Pitää vain muistaa olla valona ja suolana niille ei-uskoville, eikä toisinpäin.

Jeesuskin vaelsi tavallisen kansan keskuudessa. Ei hän pelkästään omien ystäviensä ja seuraajiensa seurassa ollut.

• Anonyymi

Tuo vika oli hyvä pointti. Mut uskovat kelpuuttaa vain omiansa..

• Anonyymi

Mutta kyllä Raamatusta se seurakuntayhteys löytyy, siis sen tärkeys. Seura tekee kaltaisekseen, ja ei-uskovat asettavat uskovalle helposti painetta luopua uskostaan, tai ainakin suhtautua asiaan vähemmän vakavasti. Kyllä uskova ihminen tarvitsee uskovia ystäviä säilyttääkseen vakaumuksensa vahvana. Uskon että helpointa olisi, jos näitä uskovia olisi ystävistä pääosa.

• Anonyymi

"Eikö Kristus yhdistäkään yli rajojen? "

Ystävyys on eri asia kuin uskovien yhteys. Siihen vaaditaan muutakin yhteistä. Ihmiset ja elämäntilanteet ovat erilaisia. Monella saattaa olla täysi työ olemassaolevissa ihmisuhteissa. Ei riitä energiaa enempään.

Ystävystyminen on aina myös sattuman kauppaa. Siinä vaaditaan molemminpuolista "kemiaa". Pitäisi olla riittävästi yhteistä ja sen jälkeen vielä olla sama käsitys ystävyydestä. Usein ystävyys kariutuu juuri siihen, etteivät odotukset kohtaa.

Itsenäiset kavahtavat riippuvaisia ja usein myös päin vastoin. Yksi etsii omaa peilikuvaansa, toinen taas sietää enemmän myös erilaisuutta. Yksi hakee "terapeuttia", toinen tasavertaista ihmissuhdetta.

Ei ole vääränlaisia ihmisiä, mutta voi olla vääriä ihmisuhteita. Ystävyyden on annettava kehittyä hitaasti ilman ennakko-odotuksia. On myös oltava valmis päästämään irti, jos ihmisuhde ei toimi.

• Anonyymi

Jaa no mitä se uskovien yhteys sitten on?

• Anonyymi

Eikö muka ole yhteistä Jeesukseen uskovilla ihmisillä? Miten olisi se Jeesus? Eikö se Jeesus sitten olekaan riittävän mielenkiintoinen asia uskoville?

• Anonyymi

Kannattaa mennä oman kunnan tai kaupungin eri seurakuntien tilaisuuksiin. Ev lut kirkolla on ainakin paljon erilaista toimintaa, joissa tutustuu ihmisiin. Ja jos omistaa auton tai julkisilla liikkuu helposti niin voi tutustua myös naapuri kuntien toimintaan.

Aivan varmasi seurakuntien tilaisuuksissa tutustuu toisiin uskovaisiin ja löytää ystäviä. Yksi hyvä tapa on myös osallistua johonkin vapaaehtoiseen toimintaan vaikka jossain ruokajonossa mihin yleensä pääsee helposti mukaan.

Se on totta että tavallisessa Sunnuntain jumalanpalveluksessa kaikilla on kiire kotiin eikä siellä oikein keneenkään tutustu. Jossain pienemmässä rukouspiirissä se on eri asia.

• Anonyymi

Meidän läheltä löytyy vaan joku nuorten aikuisten piiri eivätkä halua vanhemmaksi ehtineitä mukaan. Nuorille nää piirit on usein myös parisuhdemarkkinoita.

• Anonyymi

Asia on varmasti paljolti itsestä kiinni, löytyykö ystäviä. Jos on kinnostusta muita kohtaan ja halukkuutta myös yhteiseen tekemiseen, saa varmasti ystäviä.

• Anonyymi

Ei se aina niin ole, itsekin tulen jatkuvasti torjutuksi eri seurakunnissa sen takia että en ole yhtä pinnallinen mielestäni kuin muut. Sanon rehellisesti mitä mieltä olen maailman menosta esimerkiksi ja haluan uskovien kanssa myös keskustella uskon asioista enkä pelkästä maallisesta elämästä.
        Itselläni ei ole uskovaa perhettä johon nojautua samalla tavalla kuin monet pystyvät vaikeina aikoina sekä vapaa-ajalla tekemään. Vaikuttaa ettei niillä seurakuntalaisilla ole niinkään väliä jotka joutuvat olemaan yksin koko sen muun ajan kun ei olla seurakunnassa.
        Olen eri mieltä siitä että kaikkien ystävien tulisi olla maailmasta jos on itse kääntynyt kesken elämäänsä uskoon, ihan tarpeeksi olen jo joutunut maailman menoa katselemaan ja vain siitä keskustelemaan koko aiemman elämäni kunnes synnyin uudesti Pyhästä Hengestä.
        Huonoa ja armotonta toimintaa mielestäni seurakuntien taholta vasta uskoontulleille, onko siis ihmekään jos ihmisiä ei tule seurakuntiin nykyään enää? Samat mukavat piirit on ja niihin ei kovin hyvin mahtune mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se aina niin ole, itsekin tulen jatkuvasti torjutuksi eri seurakunnissa sen takia että en ole yhtä pinnallinen mielestäni kuin muut. Sanon rehellisesti mitä mieltä olen maailman menosta esimerkiksi ja haluan uskovien kanssa myös keskustella uskon asioista enkä pelkästä maallisesta elämästä.
        Itselläni ei ole uskovaa perhettä johon nojautua samalla tavalla kuin monet pystyvät vaikeina aikoina sekä vapaa-ajalla tekemään. Vaikuttaa ettei niillä seurakuntalaisilla ole niinkään väliä jotka joutuvat olemaan yksin koko sen muun ajan kun ei olla seurakunnassa.
        Olen eri mieltä siitä että kaikkien ystävien tulisi olla maailmasta jos on itse kääntynyt kesken elämäänsä uskoon, ihan tarpeeksi olen jo joutunut maailman menoa katselemaan ja vain siitä keskustelemaan koko aiemman elämäni kunnes synnyin uudesti Pyhästä Hengestä.
        Huonoa ja armotonta toimintaa mielestäni seurakuntien taholta vasta uskoontulleille, onko siis ihmekään jos ihmisiä ei tule seurakuntiin nykyään enää? Samat mukavat piirit on ja niihin ei kovin hyvin mahtune mukaan.

Tuolla asenteella ei ole mikään ihme, jos tulee torjutuksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä toinen jolla ei ole uskovaista perhettä muuta kuin että itse olen uskossa. Se olisikin hyvä ja helpompaa elämä jos aviopuolisokin olisi uskossa saisi puhua raamatun asioista Jeesuksesta rukoilusta yms hänen kuultensa.
        On mennyt niin herkäksi ettei siedä mitään uskon asioista puhuttavan ainakaan minun kanssani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä toinen jolla ei ole uskovaista perhettä muuta kuin että itse olen uskossa. Se olisikin hyvä ja helpompaa elämä jos aviopuolisokin olisi uskossa saisi puhua raamatun asioista Jeesuksesta rukoilusta yms hänen kuultensa.
        On mennyt niin herkäksi ettei siedä mitään uskon asioista puhuttavan ainakaan minun kanssani.

Minulla onkin rukous aihe että rukoilen aviomieheni takia että hän saisi uskon lahjan.
        Olemme olleet yhdessä kohta 23 vuotta.
        17:39 on minun viesti myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä jaksa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskoja selityksiä niillä jotka eivät halua osoittaa uskovien yhteyttä eikä rakkautta, ehkä sitä ei heissä edes ole, on vain teorioita "kuinka ystävyys syntyy".
        Ystävyydelle ei edes anneta mahdollisuutta syntyä koska väärä mielipide saa muut heti kääntämään selkänsä.
        Se ei ole uskovien yhteyttä vaan asenteiden ja mielipiteiden yhteyttä. Ehkä ne siksi aina teeskenteleekin koska eivät itsekään uskalla hylkäämisen pelossa olla aitoja. Tai sitten elitismi vaan on arvo nunero yksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen jo oppinut että Jumala johdattaa paremmin uskovia pareja koska heillä aina on rukouspari.

Onhan sanakin "missä kaksi tai kolme on koolla"....
        Yksin ei ole koolla vaikka siihenkin hylkääjät keksii puolustuksen "onhan sinulla Jeesus toisena".
        Vaikka Hän itse sanoi "missä teitä on 2 tai kolme".

En enää edes jaksa välittää näiden parempiosaisten ikuisista selityksistä. Se vain miten on. Ja se siitä.

Olisivat edes armollisia ja rukoilisivat muiden puolesta mutta ei, mieluummin lässyttävät rutiinipuolustuksia. Se on teeskenneltyä uskonnollisuutta, farisealaista diivailua. Olkoot kun kerran haluavat olla.

• Anonyymi

On nettisaitteja ja uskovien deittikerhoja, mutta eipä niitten tarjontaa voi suositella oikein kenellekään. Meinaan monet naisimmeiset kertovat, että niissä haetaan vain petikumppania ja muulle yhteydenpidolle kuulostaa olevan yks'hailee. Ja ellei ole valmis seksiin, niin hyvästi.

• Anonyymi

Ajan kuluessa saattaa löytyä seurakunnasta, kunhan ensin tutustut porukoihin ja olet itse aktiivinen esim. todistuskokouksissa. Mutta kaikkea ei omasta menneisyydestä kannata kertoa kenellekään edes pienessä keskusteluryhmässä, sillä juoruakkoja löytyy myös ns. kaks'lahkeisista.

• Facebookissa on erilaisia ryhmiä ja niitä on kyllä paljon.

• Anonyymi

Minkä ikäinen olet aloittaja?
      T:yksi uskovainen

• Anonyymi

Olen täällä, voit kirjoittaa minulle.

• Anonyymi

Eikös seurakunta ole Jumalanpalveluksen paikka, missä rakennutaan Jumalan sanalla, että elämän suunnat oikeassa elämässä on siunaavia.
      Ei seurakunta ole mikään bingokerho - johon mennään pelaamaan.
      Minkäkin katsoin uskovana - uskovan puolison työpaikaltani, enkä siinä mennyt kirkkoon vahtaamaan vieruskaveria. Kirkko oli minulle paikka, jossa Jumala itse opettaa Sanaa.
      Työpaikka, josta otin puolison, on liitto kestänyt lähdes 50- vuotta.
      Seurakunta oli paikka, sitten missä nuortenillassa - siellä pidettiin juhlahetki ja kaikki osallistui liiton juhlimiseen.

• Anonyymi

En ole aloittaja mutta minä tarkoitin uskovaa ystävää nais puolista ja itse olen myös nainen. Silloin kun alunperin menin seurakuntaan löysin siellä ystävän että kyllä sieltä ystäviä löytyy.

• Anonyymi

Joo ja avioliitto on ikuinen lisäyksenä se tähän.

• Anonyymi

Täällä on paljon hihhuleita. Kannattaa kylläkin mennä mieluummin terkkariin keskustelemaan sun meilenterveysongelmasta ja yrittää saada terapiaa ja mahdollista lääkehoitoa.
      Ensimmäinen askel on tunnustaa, että uskomukset ovat vain kuvitelmia, eivät faktoja, ja lähtee siitä sitten ymärtämään, mikä hihhuli on, ja miksi se on mielisairaus ja pahaksi myös ympäristölle.

• Anonyymi

Hei kuule, mikään uskonyhteisö ei katso hyvällä, jos vanha mies tulee sinne etsimään nuorta naista.

• Anonyymi

Sekin on ihan ihmeellistä, että kun seurakuntaan astuu sisään, niin monet kääntyvät katsomaan mutta kukaan ei hymyile tai tervehdi. Miksi sitten edes katsoa, jos ei aio ottaa kontaktia? Tuo on epäsivistynyttä ja olo on kuin baariin tulisi ja sun arvos mitataan päästä varpaisiin, että TUON näköinen.

• Anonyymi

Eilen tuon koin. Olen Lopella käymässä siskon mökillä. Takana pitkä ryyppyputki. Ajattelin hakea lohtua ja sympatiaa herätysjuhlilta. Minua ylenkatsottiin. Läksin pois mieli entistäkin apeampana. Otin suruuun taas alkoholia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4740
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2471
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      576
      1861
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1723
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1577
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1138
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      998
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      987
    Aihe