Kelakyytejä ei saa, koska kuskit eivät ota tilauksia vastaan. Myös välityskeskuksien kautta ei saa tilattua taksia, koska hinnat ovat liian halvat, jolloin kuljettaja ei vastaanota tai hylkää tilauksen. Kuljettaja päättää aina yksin ajaako hän tilauksessa olevan kuljetuksen. Kukaan muu ei sitä pysty päättämään.
Valtion toimesta kelakuljetuksiin pitäisi asettaa minimiveloitus esim. 50€ ja inva-autoille 100€ aloitusmaksuksi, sekä kaksinkertainen aika- ja kilometriveloitus nykyisiin verrattuna.
Nyt meneillään on valtava työvoimakriisi ja yhteiskunnallinen ongelma, joka estää terveydenhuollon sujuvat kuljetukset ja asettaa sairaat ihmiset vaikeaan asemaan. Lisäksi suurin osa terveydenhuollon käyttämättömistä tilatuista hoito- ja toimenpideajoista johtuu siitä, että kelataksia ei saa. Tämä on demareiden tahtotila, vaikeuttaa terveydenhuoltoa.
Taksin kelakuljetuksien hinnat edelleen liian alhaiset
25
956
Vastaukset
- Anonyymi
Dieselin hinnannousu on ollut viimeisen puolentoista vuoden aikana rajua. Toukokuussa 2020 litra maksoi 1,16 euroa ja nyt hinta on noin 2,60 euroa. Tankatessa hinta on yli kaksinkertaistunut, joten on ymmärrettävää ettei taksien kannata ajaa kelakyytejä.
- Anonyymi
Minä aja kela kyti joka paiva
- Anonyymi
Lopetan kela kyytien ajamisen syksyllä.
- Anonyymi
Hyvä sitten minulla on enemmän ajoja,kiitos.
- Anonyymi
Lpetin Kela ja muidenkin kyytien ajamisen 2018 ,eikä kaduta yhtään.
- Anonyymi
Ongelma ratkeaisi jos taksinkuljettajien ja terveydenhuollon palkat saataisiin samalle tasolle!
- Anonyymi
Mites demarit liittyy taksien Kelakyyteihin?
- Anonyymi
Demarit ovat päättämässä asioista.
Täältä löytyy taksinkuljettajia ja kelakuljetuksia tarvitsevia henkilöitä vihaavat kansanedustajat.
https://www.kela.fi/valtuutetut
He haluavat, että taksitoiminnassa on toimittava laittomilla palkoilla, ajoneuvoilla ja jätettävä verot, vakuutukset ja lakisääteiset maksut maksamatta. Lisäksi he ovat järjestäneet kuljetuksia tarvitseville sairaille lisää kärsimystä, koska heidän mielestään sairaudet eivät rankaise ihmisiä riittävästi..
- Anonyymi
Kelakyytejä en halua ajaa.5
1. Hinnat ovat 20 vuoden takaisia.
2. Valtioneuvoston määrittelemistä taksoista, jotka ovat ihan järkeviä joku teki huutokaupan, millä alennuksella tarjosivat!
3. Laadulla ei ole mitään painoarvoa.
4. Taksiautoilija ei ole hyväntekijä, liiketoiminnan pitää kannattaa.
5. Siis ajakoot muut, minä en!
6, Saadaan hiljalleen mamut työllistettyä, jos löytyy y-tunnus ja verot maksetaan. - Anonyymi
Miksi yleensä Kela kilpailutti ja vaati, käytännössä, välityskeskuksia? Nyt kannattavuus on heikko koko maassa, vain meno-paluukuljetus tuottaa jos autoilija itse ajaa. Työntekijää se ei kestä,jos maksaa oikean palkan. Näin se vaan on, taksat nousseet jopa neljäkymmentä prosenttia, mutta montako prosenttia kelataksat nousseet??? Tutkijat tutkii muttei kela kuljetusten kannattavuutta.
- Anonyymi
Hintojen nousu on täyttä paskapuhetta. Tilastokeskuksen pelle on ottanut muutaman erillisen hinnan, eikä katso koko alan hinnoittelua.
Kelakyytejä oli 3,5 miljoonaa viime vuonna ja niitä ajoi noin 8 000 taksiautoilijaa. Se puuttuu tilastosta kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hintojen nousu on täyttä paskapuhetta. Tilastokeskuksen pelle on ottanut muutaman erillisen hinnan, eikä katso koko alan hinnoittelua.
Kelakyytejä oli 3,5 miljoonaa viime vuonna ja niitä ajoi noin 8 000 taksiautoilijaa. Se puuttuu tilastosta kokonaan.Eihän se paskaa ole, että hintoja korotettu. Jokainenhan ymmärtää, että eilmaisia lounaita ei ole. Kyllä kilometri taksa pitää olla pari euroa jos meinaa elää ja elättää kuljettajan. Olenko väärässä tutkijat. Ihmettelen tätä jatkuvaa rienaamista alaa kohtaan. Tutkijat ja veroviranomaiset tietää mitä kilometri maksaa, jos kulut on 46 senttiä kilometri millä virkamies liikkuu, ymmärrän, ettei taksia käytä. Palkka päivärahat päälle! Miettikää, kadehtijat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se paskaa ole, että hintoja korotettu. Jokainenhan ymmärtää, että eilmaisia lounaita ei ole. Kyllä kilometri taksa pitää olla pari euroa jos meinaa elää ja elättää kuljettajan. Olenko väärässä tutkijat. Ihmettelen tätä jatkuvaa rienaamista alaa kohtaan. Tutkijat ja veroviranomaiset tietää mitä kilometri maksaa, jos kulut on 46 senttiä kilometri millä virkamies liikkuu, ymmärrän, ettei taksia käytä. Palkka päivärahat päälle! Miettikää, kadehtijat!
Pulinat pois. Kenenkään ei ole pakko tehdä itselleen huonoa sopimusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pulinat pois. Kenenkään ei ole pakko tehdä itselleen huonoa sopimusta.
33 senttiä oma auton käytöstä kela korvaapi. Juuri sillä polttoaineen saa!
- Anonyymi
Tähän sopisis ratkaisuksi se, että kelakyydeistä maksettaisiin enemmän, mutta niiden määrää rajoitettaisiin.
Ihan sama sopii kunta-alan palkkoihinkin, 30% lisää liksaa, mutta kuntatyöntekijöistä 25% pihalle. - Anonyymi
Minä takia polttoaine/energia kallistuu? Ainoa ratkaisu on ydinenergia, mutta sekin ajetaan alas samoin uusiutuva turve. Ilman polttoainetta ei renkaat pyöri. Ainoa järkevä liikkumismuoto on lentäminen, halpaa ja nopeaa jaaa tietenkin ympäristöystävälllistä?
- Anonyymi
Onhan lentäminen sentään pääosin joukkoliikennettä. Eli sitä hyvää liikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan lentäminen sentään pääosin joukkoliikennettä. Eli sitä hyvää liikennettä.
Ei kuitenkaan pärjää ilman julkista tukea, vaikka lentopolttoaineen vero on 0 %. Kumipyöräliikenteen polttoaineen vero 60 %.
Alla esimerkki lentoliikenteen tuesta Savonlinnan osalta:
https://www.libera.fi/2018/03/28/savonlinnnan-lennot-saavat-julkista-tukea-265-euroa-per-matkustaja/
Matkustajan lennättäminen Thaimaahan ja takaisin vaatii n. 420 litraa/matkustaja. Pakokaasut työnnetään ilmakehään ilman niiden puhdistamista. Missä saastuttaja maksaa -periaatteen toteutuminen?
- Anonyymi
Hulluahan sitä on tappiolla ajaa.
- Anonyymi
Suomen veronmaksajat rahoittaa Kelan.
Pitääkö siis veroja laskea?
Toimisiko talous silloin paremmin ja kelakyytien taksoja voisi nostaa taksille?- Anonyymi
Niin. Kela kuljetusten osuus on häviävän pieni koko Kelan butjetissa, mutta näkyvin tai ainakin puhutuin. Terveys on kaiken perusta.
- Anonyymi
Aina olen kelakeikan ajanut jos hakumatka on järkevä sekä kohdeosoite. Jos haku on 15km päästä ja jatkaa eteenpäin 3 km niin hylkyyn menee. 33km tyhjänä ajoa jollain 12e keikalla ei ole millään matikalla kannattavaa.
- Anonyymi
Kuin myös.
- Anonyymi
Eilen ajoin ekan kelakyydin Uudellamaalla.
55 km, 42 min. 71€.
Ltx-taksalla n.108€.
Onks tässä mitään järkeä? - Anonyymi
Taisipa taksilain uudistuksen taka-ajatuksena olla saada yhteiskunnan maksamiin kuljetuksiin säästöjä.Pieleen meni , palvelun taso on romahtanut ja ajajia ei tahdo enään löytyä .Bonuksena tuli tietenkin omilla rahoillaan kulkevienkin asiakkaiden kohtaamat ongelmat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 676539
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274223Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2702627Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262030MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301558- 971397
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee551101Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771056Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391031