Leskenlehti kukki aman pientareilla!

Eikä yhtään leskeä tuonut pihapiiriin!
Kasveilla on aivan järkeenkäyviä suomalaisia nimityksiä.
Se aika,jolloin piti kasveja kerätä yhteiskoulussa.
Se aika jolloin piti Sandels osata luokan edessä lausua sanasta
sanaan.
Minä osaan siitä vieläkin osan.
Joskus.kun poimin marjoja ja kukaan ei tiettävästi ole kuulo etäisyydellä,
annan Sandelssin nousta ratsunsa selkään tuolla pöpelikössä!
Teidän ama

9

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva kun maltat meitä muistaa. Ajattelin jo, että vallan olet kalastamisen lumoissa.
      Ei taida leskenlehdet siellä rannoillasi enää kukkia, mustikkakin on jo lopettanut ja tekee marjaa.

      • Kiitos Makriina2!
        Minä sekosin katiskajuttuihin?
        Minä en enää löydä omaa katiskaani?
        Naapuri t halusi olla etsimässä mukana.
        Uudet aivot etsijälle löytyisi hyvinvointi keskuksesta helpoimmin.
        kuin yksi katiska.
        Aivan hyvin ,vain katiska estää haukikannan lisääntymistä.
        Uskomatonta!
        Rengastettu selkälokki oli rantalaiturilla.
        En pystynyt lukemaan renkaita!
        Ei ollut kiikaria!
        Kaikki hukassa.kun niitä tarvittaisiin?
        Kertovat sen lääketieteellisesti olevan dementiaa?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos Makriina2!
        Minä sekosin katiskajuttuihin?
        Minä en enää löydä omaa katiskaani?
        Naapuri t halusi olla etsimässä mukana.
        Uudet aivot etsijälle löytyisi hyvinvointi keskuksesta helpoimmin.
        kuin yksi katiska.
        Aivan hyvin ,vain katiska estää haukikannan lisääntymistä.
        Uskomatonta!
        Rengastettu selkälokki oli rantalaiturilla.
        En pystynyt lukemaan renkaita!
        Ei ollut kiikaria!
        Kaikki hukassa.kun niitä tarvittaisiin?
        Kertovat sen lääketieteellisesti olevan dementiaa?

        Kävin lähikaupungissa lääkärissä.
        Mehiläisen vastaanotto on ihan keskustassa. Etsin parkkipaikkaa vähän sivummalta.
        Viimein löytyi ja sain vaihdettua kolikkoja läheisestä pizzeriasta.
        Loppu onkin kauhutarinaa, kun läksin etsimään autoani.
        Oli tosi kuuma, selkä kipeä ja autoa ei löytynyt mistään.
        Minulla on suomen huonoin suuntavaisto, mutta itseluottamus että osaan on huippuluokkaa.
        Varmaan pari tuntia hortoilin, pyysin apua eräältä pariskunnalta. Heidän autoonsa ei sopinut kun oli lomareissun takia lastattu täyteen.
        He kyselivät auton tuntomerkit ja rekkarin.
        Ei mennyt kauan kun tulivat kertomaan että auto on alle 100m päässä parkissa. Onneksi olin ostanut aikaa tosi reilusti.
        Olin hyvin rasittunut ja hikinen, mutta onnellinen kun sain Pösön alleni.


      • liekko kirjoitti:

        Kävin lähikaupungissa lääkärissä.
        Mehiläisen vastaanotto on ihan keskustassa. Etsin parkkipaikkaa vähän sivummalta.
        Viimein löytyi ja sain vaihdettua kolikkoja läheisestä pizzeriasta.
        Loppu onkin kauhutarinaa, kun läksin etsimään autoani.
        Oli tosi kuuma, selkä kipeä ja autoa ei löytynyt mistään.
        Minulla on suomen huonoin suuntavaisto, mutta itseluottamus että osaan on huippuluokkaa.
        Varmaan pari tuntia hortoilin, pyysin apua eräältä pariskunnalta. Heidän autoonsa ei sopinut kun oli lomareissun takia lastattu täyteen.
        He kyselivät auton tuntomerkit ja rekkarin.
        Ei mennyt kauan kun tulivat kertomaan että auto on alle 100m päässä parkissa. Onneksi olin ostanut aikaa tosi reilusti.
        Olin hyvin rasittunut ja hikinen, mutta onnellinen kun sain Pösön alleni.

        Voin uskoa liekko!
        Olen stadinfriidu!
        Kaisaniemen kansista ja Töölönyhteislyskaa!
        Ypäjän kartanon nykyisen omistajan nimmari on luokkakuvass
        a samoin entisen näyttelijän
        Näin vene meitä keikuttaa!
        Landella on niin mukavaa!


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Voin uskoa liekko!
        Olen stadinfriidu!
        Kaisaniemen kansista ja Töölönyhteislyskaa!
        Ypäjän kartanon nykyisen omistajan nimmari on luokkakuvass
        a samoin entisen näyttelijän
        Näin vene meitä keikuttaa!
        Landella on niin mukavaa!

        Anteeksi liekko!
        Minulla on vielä ajokortti,mutta Saabistani luovuin jo aikoja sitten!
        Entisenä valmetlaisena Ostin tietty kotimaista?
        Valmet kaiketi myi?
        Suomi on myynyt lähes kaiken osaamisensa Kiinaan.
        Marimekkokin valmistetaan nykyisin ties missä?
        Brändätään vain tuotteeseen madein Finland ja näin meitä kusetetaan.
        Meidän yhteiskunta maksaa.ettei alipalkkaisuus pääse rahoittamaan.
        Ammattijärjestöjen heput elävät lähes ministerien palkoilla?
        Ja kansalle syötetään! Ilmaisia lounaita ei ole?


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Kävin lähikaupungissa lääkärissä.
        Mehiläisen vastaanotto on ihan keskustassa. Etsin parkkipaikkaa vähän sivummalta.
        Viimein löytyi ja sain vaihdettua kolikkoja läheisestä pizzeriasta.
        Loppu onkin kauhutarinaa, kun läksin etsimään autoani.
        Oli tosi kuuma, selkä kipeä ja autoa ei löytynyt mistään.
        Minulla on suomen huonoin suuntavaisto, mutta itseluottamus että osaan on huippuluokkaa.
        Varmaan pari tuntia hortoilin, pyysin apua eräältä pariskunnalta. Heidän autoonsa ei sopinut kun oli lomareissun takia lastattu täyteen.
        He kyselivät auton tuntomerkit ja rekkarin.
        Ei mennyt kauan kun tulivat kertomaan että auto on alle 100m päässä parkissa. Onneksi olin ostanut aikaa tosi reilusti.
        Olin hyvin rasittunut ja hikinen, mutta onnellinen kun sain Pösön alleni.

        Minun miehelleni kävi kerran niin, että hän parkkeerasi autonsa jollekin paikalle, jossa piti maksaa parkkimaksu parin tunnin välein, ja hän kävi uskollisesti maksun maksamassa iltaan asti. Sitten huomasi, että oli lisännyt rahaa väärään autoon. Oma oli parinkymmenen metrin päässä. Ihme kyllä, kohtalo oli armahtanut ja estänyt Parkki-Pirkon käynnin. Ei ollut sakkolappua.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Ihania aamu tekstejä luin tällä tulokaan 15.6.22. meillä pääkaupunki seutu.Itä-Helsinki alueet. löytyy pientareita joilla jo ajat sitten leskenlehdet kukkineet ,kuin valkovuokot ja kielot nyt kukassa. Sirenit tuoksuu,siellä missä kasvavat ei kenenkään tontilla!Voikukat isoina ,pian ovat valkoisina hattaroina lasten puhalettavissa.Laskuvarjot lentelee,niinhän lapset ajattelee. Myös nillä pienillä tien varsien pientareet on paljon tulossa ahomansikkaa.Makeaa ja hyvää.Kulkioita tietysti paljon samat polut ,kävelytiet.Jokaiselle riitä suuhun muutama,toivon mukaan! Hyvää juhanuksen aikaa ja itse juhannusta kaikille.

    • Hauskaa tavata Sinut Ama pitkästä aikaa! Saan toivottaa hyvää kesää - paljon aurinkoisia lämpimiä päiviä, lauhoja tuulia, terveyttä ja hyvää mieltä.

      Auton löytäminen parkista tuottaa joskus ongelmia varsinkin vieraassa paikassa ja suurilla alueilla. Parkkihallissa ja kadunvarressa kuvaan kännykällä merkintöjä, katukilpiä tai näkyviä maamerkkejä. Parkkikekon unohtamisesta on muutamat sakot saatu, sekös kismittää! Kerran oli etupyörät parkkiruudun etureunan päällä, ja käry kävi. Olen käyttänyt työmatkoilla eneimmäkseen paikallisjunaa, ja vieläkin pidän junakyydistä, siinä saa rentoutua ja vaipua omaan maailmaansa, ohikiitävien maisemien vaihtuessa.

      Suomen kielen moninaisuus ja kauneus tulee tosiaan hienosti esille muunmuassa kasvikunnan sanastossa. Kasvutapaa kuvaava on tuo leskenlehti, kun "puoliso" kukka kuihtuu ennen isojen lehtien ilmaantumista. Tunteita kuvaavia on myös lemmikki (lemmenkukka) , palavarakkaus, kevätkaihonkukka, orvokki (orvonkukka), särkynyt sydän, onnenpensas. Komea "miehekäs" ritarinkannus nousee perennapenkissä muita ylemmäs, samoin ukonhattu. Äidillä oli usein leijonankitoja kasvamassa, seurana annansilmiä.

      Perinteisten juhannusruusujen aika on pian kotipihoilla, villi metsäruusu vangitsi laulun mukaan kulkijapojan sydämen. Metsän suloisista valkeista pienistä kukkijoista on jo valkovuokkojen aika mennyt, nyt on kielojen vuoro, sitten metsätähdet, orvanmarjat ja ketunleivät. Herkkä hennonpunerva mättäillä suikertava vanamo oli kasviteteilijä Linnén nimikkokukka, jonka tunnemme hyvin Eino Leinon Nocturnesta: "tuoksut vanamon ja varjot veen, niistä sydämeni laulun teen". Runo on omistettu "neiti kesäheinälle".

      Kesäterveisin!

      • Kiitos Ramoona ja kaikki Ihanat mukana kulkevat!
        Ajatelkaa! Nyt kurttulehtiruusu on julistettu ympäristön suurimmaksi tuhoojaksi?
        Ei lainkaan mölyäviä mökkiläisiä?
        Tälläkin pienellä järvellä heitä on lähes kaksikymmentä mökkikuntaa!
        Joskus vain,kun toi janojuoma alkaa maistamaan,heiltä katoaa olettamus,etteivät he
        todellakaan ole ainoita tällä järvenrantasektorilla.
        Joskus laitoin karaokelaitteet suurimmalle voluumille kun yritin viestittää,että kaikki evät pidä samanlaisesta musiikista.
        Tyyni järvi todella kantaa todella hyvin ääniä!
        Kuikanhuutokin kuuluu kilometrien päähän.
        Kaiketi joku teistä ajattelee.
        Muuta pois,älä aina valita.
        En valita!
        Olemme saaneet ihanan lämpimän kesän!
        Tosin hyttyset ovat täynnä intoa ja niitä on paljon!
        Älä huido!Käytä offia terveisin ama


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe