S20FE 5g lasin tai näytön vaihto

Anonyymi

Vajaan vuoden ikäinen tippui nahkakotelossa laatan päälle tarkasti näyttä alas polven korkeudelta. Lasi säröillä koko alaltaan. Näyttö ja kosketus toimii edelleen.

Eipä hajonnut S8 noin herkästi, vaikka tuli heiteltyä paljon pahemmin.

Näytön vaihtoa tarjoavat monet liikkeet alkean 199. Aika kallista vuoden vanhaan 500 maksaneeseen puhelimeen.

Lasin vaihtoa ei tarjota, mutta korjaussarjoja löytyy alkaen 12 €. Onko toivoa saada tuolla kuntoon?

18

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole toivoa ellei joku tuttava osaa korjata halvalla.

      • Anonyymi

        Siis itse ei voi osata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis itse ei voi osata?

        Opettelemalla voi mutta onko kannattavaa alkaa "leikkimään". Voi hajota korjauskelvottomaksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettelemalla voi mutta onko kannattavaa alkaa "leikkimään". Voi hajota korjauskelvottomaksi.

        Lasinvaihtoyrityksessä on vaikea kuvitella rikkovansa muuta kuin näytön ja ehkä rungon näytön ympäriltä. Molemmat uusitaan kuitenkin, jos Suomessa vie korjattavaksi. Itse en ainakaan ole löytänyt yhtään alle 199 € korjausta ja kaikissa vaohdetaan myös näyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasinvaihtoyrityksessä on vaikea kuvitella rikkovansa muuta kuin näytön ja ehkä rungon näytön ympäriltä. Molemmat uusitaan kuitenkin, jos Suomessa vie korjattavaksi. Itse en ainakaan ole löytänyt yhtään alle 199 € korjausta ja kaikissa vaohdetaan myös näyttö.

        Voi rikkoa myös sisäisiä komponentteja kuten piuhoja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rikkoa myös sisäisiä komponentteja kuten piuhoja..

        Miten se onnistuu lasinvaihtoyrityksessä? Siinähän ei avata koteloa. Ainoastaan siimalla ja lämmöllä irrotetaan näyttöön liimattu lasi. Yhtään piuhaa tai komponenttia ei ole silloin näkyvissä ellei tee näyttöön reikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se onnistuu lasinvaihtoyrityksessä? Siinähän ei avata koteloa. Ainoastaan siimalla ja lämmöllä irrotetaan näyttöön liimattu lasi. Yhtään piuhaa tai komponenttia ei ole silloin näkyvissä ellei tee näyttöön reikää.

        Kylläpä vaan on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä vaan on..

        Oletko katsonut yhtään videota, jossa vaihdetaan pelkkä lasi eikä näyttöä? Mikä piuha tai komponentti on lasin ja näytön välissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko katsonut yhtään videota, jossa vaihdetaan pelkkä lasi eikä näyttöä? Mikä piuha tai komponentti on lasin ja näytön välissä?

        Se millä kuva tulee näyttöön:) On näitä tullut vaihdettua ammatikseen kohta 10-vuotta.. Tarkkaa puuhaa on ja helposti voi mennä mönkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se millä kuva tulee näyttöön:) On näitä tullut vaihdettua ammatikseen kohta 10-vuotta.. Tarkkaa puuhaa on ja helposti voi mennä mönkään.

        Onko se näkyvissä? Ruskea näytön alareunassa? https://youtu.be/nRcj2dktFgo?t=416

        Jos tuon rikkoo, tulee sitten uusi, kun vaihtaa koko näytön. Sama tietysti, jos rikkoo itse näytön.

        Jos vaihdat noita ammatiksesi, osaat varmaankin kertoa vaihtaako kukaan Suomessa vain laseja, joka näyttää videon perusteella olevan alle puolen tunnin homma osa 20 € eli pitäisi maksaa reilusti vähemmän kuin koko näytön vaihto.


    • Anonyymi

      Nyt huomasin, että tässä on Gorilla glass 3, kun yleensä paremman pään malleissa on 6 tai 7, jotka kestävät iskuja aivan erilailla. 3 on erityisen kovaa eli kestää naarmutusta, mutta ei tiputusta.

      Mitähän sitten mahtaa olla ne 10-30 € vaihtolasit? Koko näytön vaihtamalla tulee sama heikko uudestaan.

      • Anonyymi

        Mitä kovempi lasi sen heikommin kestaa iskuja, naarmuja sitäkin paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kovempi lasi sen heikommin kestaa iskuja, naarmuja sitäkin paremmin.

        Joo eipä tässä yhtään naarmua ole, mutta on miljoona halkeamaa. Ei tullut naarmuja neljässä vuodessa S8:iin eikä halkeamia, vaikka tuli heiteltyä joskus ilman suojakuortakin. Siinä oli Gorilla Glass 5.


    • Anonyymi

      Teetin vaihdon. Joutuivat vielä uudestaan avaamaan, kun sormenjälkitunnistin ei enää toiminut kunnolla. Piti mennä odottaessa 1h, mutta menikin ensin 2h ja sitten seuraavana päivänä 1h.

      • Anonyymi

        Jep kuten jo totesin itse vaihtamalla voi aiheuttaa vahinkoa sillä ei todellakaan ole yksinkertaista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep kuten jo totesin itse vaihtamalla voi aiheuttaa vahinkoa sillä ei todellakaan ole yksinkertaista..

        No aika paljon nytkin tuli vahinkoa, kun piti odotella 3 h ja ajaa neljä kertaa 16 km matka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe