Työmaan opastusauton ohittaminen

Anonyymi

Joillakin tienpäällystystyömailla käytetään ns. opastusautoja. Ne jatkavat köröttelinopeudella, vaikka työmaa on jo ohitettu. Kuulemma siksi, että koko letka ehtii esmes 30 kmh rajoituksen ohi. Mutta jos tilaa on, ei kait mikään estä ohittamasta tätä köröttelevää opastusautoa?!

20

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja on tyypillinen "mutta kun minä sitä ja tätä"-ääliö.

      • Anonyymi

        ÄLÄ ohita saattoautoa!

        Jos sen jälkeen tapahtuu jotain, johon sinut todetaan syylliseksi, olet aloittanut tilanteen toimimalla vastoin liikenteenohjaajan näyttämää toimintatapaa. Se tekee liikennerikkomuksesta aina vähintään törkeän. Olet rikkonut poliisiin rinnastettavan ohjaajan osoittamaa. TLL 8 ja 65 §.

        Ne autot ovat siellä juuri siksi, että työmaan ohi ajaminen ei ilman niitä on osoittautunut vaaralliseksi työntekijöille (ja työmaan ohittaville muille autoilijoille). Jos ohikulkijoista edes joka kymmenes ajaisi sääntöjen mukaan ilman saattoautoa, niitä ei tarvittaisi ollenkaan. Ne sääntöjen mukaan ajavat riittäisivät pitämään muidenkin ajamisen joissain järkevissä rajoissa.


    • Anonyymi

      Minkä takia koko letkan pitäisi päästä työmaan ohi ennen kuin alkupään autot saa alkaa palaamaan normaaliin ajoon?

      • Anonyymi

        Noi opastusautot on puhdasta v.ttuilua. Varataan 3 km pätkä 30km/h rajoitukselle vaikka töitä tehdään vain 100 metrin matkalla. Hidasta päästä alueen läpi mutta myös odotat pitkään. Se on jännää kun noilla asfalttifirmoilla ei tunnu olevan mitään rajoituksia liikenteen haittaamiselle.


      • Anonyymi

        Aiemmin autoilijoille annettiin se mahdollisuus, että ihan itse ja oma-aloitteisesti pitävät nopeuden turvallisena työmaa-alueella. No, me tiedämme, miten hyvin se onnistui.

        Jos ihmettelee, miksi se opastusauto ei kiihdytä heti työmaan jälkeen, niin kannattaa miettiä, miten jono toimii ja miten jonon nopeus määräytyy sen eri kohdissa. Ymmärrys on yhden ahaa-elämyksen päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin autoilijoille annettiin se mahdollisuus, että ihan itse ja oma-aloitteisesti pitävät nopeuden turvallisena työmaa-alueella. No, me tiedämme, miten hyvin se onnistui.

        Jos ihmettelee, miksi se opastusauto ei kiihdytä heti työmaan jälkeen, niin kannattaa miettiä, miten jono toimii ja miten jonon nopeus määräytyy sen eri kohdissa. Ymmärrys on yhden ahaa-elämyksen päässä.

        Se on juuri näin. Jonon toiminta ja mekanismi eivät monellekaan ole millään tavalla tuttua eivätkä kykene hahmottamaan asioita sen suhteen. Sama homma on "haamuaaltojen" syntymisen mekanismi jonoutuneessa liikenteessä. Usean toiminta vaikuttavat niiden syntymiseen.

        Olen todennut että iso haittatekijä jonoutuneessa liikenteessä on se, että joidenkin on pakko heti ajaa se edellä ajava kiinni jos tulee vähänkään rakoa ja sitten hidastaa. Tällainen synnyttää nopeusjojoilua ja haamuaalto lähtee valumaan jonoa taaksepäin. Taaempana voi liikenne tästä syystä jopa pysähtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi opastusautot on puhdasta v.ttuilua. Varataan 3 km pätkä 30km/h rajoitukselle vaikka töitä tehdään vain 100 metrin matkalla. Hidasta päästä alueen läpi mutta myös odotat pitkään. Se on jännää kun noilla asfalttifirmoilla ei tunnu olevan mitään rajoituksia liikenteen haittaamiselle.

        Se ei ole vittuilua, se on työturvallisuutta. Mutta kun ne työmaat ovat ilman työntekijöitä ja jossain pientareen takana niin se on vittuilua kun tiellä on joku matala rajoitus, esim yöllä. Sitä ei voi kukaan käsittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole vittuilua, se on työturvallisuutta. Mutta kun ne työmaat ovat ilman työntekijöitä ja jossain pientareen takana niin se on vittuilua kun tiellä on joku matala rajoitus, esim yöllä. Sitä ei voi kukaan käsittää.

        Aiheuttavat itse itselleen työturvallisuusinflaation. Jos rajoitukset olisi ainoastaan siellä, missä työskennellään, niin niitä kunnioitettaisiin. Nyt kun niitä kylvetään enempiä miettimättä ja jätetään yöksi ja viikonlopuksi paikoilleen, niin niiden merkitys katoaa. Typerää.


    • Anonyymi

      Itse en ymmärrä, miksi tietyön kohdalla pitää olla kiire ja ajaa yli rajoitusten. Ei ymmärretä tilannenopeuden merkitystä ja vaarannetaan työmaan henkilökunta.

      • Anonyymi

        Huhu kertoo, että asvaltointityömaalla vaarallisesti ajavan autoilijan autoon saattaa jostain lennähtää kuumaa pikeä. En tiedä, onko se totta. Jos on, niin sehän on auton maalille ja pellille ikävä juttu. Ja jos tuollainen pääsee käymään, niin kukaan siellä työmaalla ei tiedä yhtään, että mistä se piki sillä tavalla lensi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhu kertoo, että asvaltointityömaalla vaarallisesti ajavan autoilijan autoon saattaa jostain lennähtää kuumaa pikeä. En tiedä, onko se totta. Jos on, niin sehän on auton maalille ja pellille ikävä juttu. Ja jos tuollainen pääsee käymään, niin kukaan siellä työmaalla ei tiedä yhtään, että mistä se piki sillä tavalla lensi.

        Se on aivan totta mutta onhan ne äijät aika päälliköitä siellä töissään. Jotenkin niistä on tehty jotain kuninkaita. Ette voi uskoa miten lähellä ne toopet seisoo kun ajaa rekalla ohi. Ei isolla autolla voi ajaa ojaan kuitenkaan. Kerran pysähdyin ja näytin, että siirry vähän ettei peili käy päähäs. Ei sanonu mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan totta mutta onhan ne äijät aika päälliköitä siellä töissään. Jotenkin niistä on tehty jotain kuninkaita. Ette voi uskoa miten lähellä ne toopet seisoo kun ajaa rekalla ohi. Ei isolla autolla voi ajaa ojaan kuitenkaan. Kerran pysähdyin ja näytin, että siirry vähän ettei peili käy päähäs. Ei sanonu mitään.

        Tietysti ohi ajavat autoilijat tietävät heitä itseään paremmin, miten heidän tulisi työnsä tehdä. Outo juttu, ettei halunnut käydä neuvotteluja kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti ohi ajavat autoilijat tietävät heitä itseään paremmin, miten heidän tulisi työnsä tehdä. Outo juttu, ettei halunnut käydä neuvotteluja kanssasi.

        En neuvonut häntä työssään mutta varoitin peilistä. Kaide toisella puolella ei oiken paljon antanut mahdollisuutta mennä kauempaa. Niinkuin kerroin ei sanonut mitään, ei siis mitään neuvotteluja. Ymmärsi luultavasti miksi pysähdyin.


      • Anonyymi

        No, tämähän kuuluu sarjaan mistään piittaamattomat, välinpitämättömät, muiden terveydestä ja hengestä piittaamattomat ”teiden ritarit”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhu kertoo, että asvaltointityömaalla vaarallisesti ajavan autoilijan autoon saattaa jostain lennähtää kuumaa pikeä. En tiedä, onko se totta. Jos on, niin sehän on auton maalille ja pellille ikävä juttu. Ja jos tuollainen pääsee käymään, niin kukaan siellä työmaalla ei tiedä yhtään, että mistä se piki sillä tavalla lensi.

        Niin ja voihan se latan varren pää "yllättäen" osua liian lujaa ajavan auto etuvaloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En neuvonut häntä työssään mutta varoitin peilistä. Kaide toisella puolella ei oiken paljon antanut mahdollisuutta mennä kauempaa. Niinkuin kerroin ei sanonut mitään, ei siis mitään neuvotteluja. Ymmärsi luultavasti miksi pysähdyin.

        Siinä on kyllä työmaajärjestelyt pielessä, jos noin kapea ränni on jätetty autoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja voihan se latan varren pää "yllättäen" osua liian lujaa ajavan auto etuvaloon.

        Työmies maksaa... kalliiksi tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja voihan se latan varren pää "yllättäen" osua liian lujaa ajavan auto etuvaloon.

        Jos osuu niin liikenne pysähtyy siihen paikkaan ja varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on kyllä työmaajärjestelyt pielessä, jos noin kapea ränni on jätetty autoille.

        Ei kaikki asfalttitiet ole moottoriteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmies maksaa... kalliiksi tulee.

        Kuka? Kun kukaan ei nähnyt, mitä oikein tapahtui.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1453
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1269
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      25
      1248
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1134
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1076
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1002
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe