Joku ajoi motarilla melkein takapuskurissa. Häädin sen sieltä pesuvedellä.

Anonyymi

Joku ihme tyyppi tuli aika reipasta vauhtia takaa mutta sitten ei mennyt ohi, vaikka olisi ollut vapaa kaista. Jäi vaan ajamaan perässä aika lähellä. Tuota kesti kai 10 kilometriä ja sitten koetin kiihdyttää ja jättää sen, mutta tuli taas ja jatkoi perässä.

Sitten keksin käyttää tuulilasin- ja lampunpesimiä. Oli hauskaa seurata, kun sillä alkoivat tuulilasinpyyhkimet toimia. Ei se sitä kestänyt minuuttiakaan ja lopultakin vaihtoi kaistaa, meni ohi ja jatkoi taas reipasta vauhtia.

En käsitä, miksi se välillä liimautui takapuskuriini niin pitkäksi aikaa. Halusiko säästää bensaa imussa ajaessaan?

47

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No itse tulee tehtyä tätä kun säästää polttoainetta ja hyvällä tuurilla itikat ja paskat pois ikkunoista.
      Kiitos kun käytätte niitä pesureita siinä edessä 🤗

      • Anonyymi

        Jotkut (kaupunkilaiset?) eivät osaa ajaa jos edessä ei ole toisen auton takapää.

        Turha haaskata lasinpesunestettä. Alat vain ihan hiljalleen tiputtaa nopeutta. Yleensä maantiellä kukaan ei jää seuraamaan kun ollaan jossain 65 km/h tienoilla satasen tiellä. Siihen asti kuitenkin joku on seurannut, kun ei vain kestä ajaa edessä olevaa tyhjää tietä. Samalla saat pienen polttoaineen lisäsäästön itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut (kaupunkilaiset?) eivät osaa ajaa jos edessä ei ole toisen auton takapää.

        Turha haaskata lasinpesunestettä. Alat vain ihan hiljalleen tiputtaa nopeutta. Yleensä maantiellä kukaan ei jää seuraamaan kun ollaan jossain 65 km/h tienoilla satasen tiellä. Siihen asti kuitenkin joku on seurannut, kun ei vain kestä ajaa edessä olevaa tyhjää tietä. Samalla saat pienen polttoaineen lisäsäästön itsellesi.

        Turha tiputtaa nopeutta. Vakionopeussäädin vaan pois päältä ja sitten säästämään bensaa ns. pulse'n'glide tyylillä - hetki rullausta (annetaan nopeuden hiipua 10 km/h), sitten kiihdytys 15, uusi rullaus (nopeus laskee -15 km/h).


    • Anonyymi

      Anna ihmettelyn aihetta tälläiselle ja siirry ohituskaistalle muuttamatta nopeutta.
      Näin et ole sen perässä roikkujan tiellä :) Saattaa myös ihmetellä mitä oikein teet, siinähän saa tikkuja sormiinsa.

    • Anonyymi

      Moottoripyöräkuskit tykkää kans pesuaineesta kun ajavat pitkät päällä perässä. Saattaa pyjama haista pahalle kun monenlaista pesuainetta lentää päin.

    • Anonyymi

      Teoria 1: Olitte molemmat vasemmalla kaistalla ja takaa tullut muisteli ettei oikealta saa ohittaa.
      Teoria 2: Takaa tulijalla adaptiivinen vakkari, eikä viitsinyt alkaa ohittamaan, koska sinunkin vauhti oli aivan riittävä.
      Teoria 3: Takaa tulija jokin ohituspelkoinen tyyppi, joka ei hoksannut että eihän tässä tarvikaan mennä vastaantulijoiden puolelle, ja toisaalta kun mieleen on iskostettu, että ohitus on aina riski, niin on muutenkin tottunut ajamaan aina perässä jos saavuttaa jonkun.

      • Anonyymi

        Joskus vähän tuntuu että kun näkö on heikko niin ei uskalleta ohittaa koska ei näe kunnolla vastaantulevien kaistaa. Vasta kun näkee vastaantulijan valot, lähdetään ohittamaan koska nähdään mihin tie suuntautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus vähän tuntuu että kun näkö on heikko niin ei uskalleta ohittaa koska ei näe kunnolla vastaantulevien kaistaa. Vasta kun näkee vastaantulijan valot, lähdetään ohittamaan koska nähdään mihin tie suuntautuu.

        Ennen oli autoissa 60 hv ja osattiin ohittaa. Nyt on 120 hv ja ohittaa ei osata kuin ohituskaistoilla.

        Tavan tumpelot ei kertakaikkiaan osaa/uskalla ohittaa. Varmaan siitä syystä, etteivät tiedä, mitä kaasupolkimella on tarkoitus tehdä. Ei sitä poljinta osata käyttää liittymisrampeillakaan. Pelkäävät varmaan auton menevän rikki. Mutta ohituskaistoilla vauhtia riittää siinä vaiheessa, kun tumpelo yrittää estää taakseen kertynyttä jonoa pääsemästä ohi. Sitten vedetään ihan vakiona rajoitus 30.

        Sitten kun osuu eteen se poikkeusyksilö, joka lähtee ohitusta yrittämään, niin tämäkin miettii sitä ohitusta niin pitkään, että haaskaa koko kilometrin mittaisen suoran ja paukuttaa vastaantulijan kaistalle keltaisen viivan alkaessa ja on tukevasti rekan rinnalla kaarteessa. Eikä mittarinopaus tietenkään saa yli 100 nousta,joten se ohitus kestää ja kestää....

        Pelisilmää ei ole lainkaan. Ajetaan kiinni edelläajavan perseeseen ja roikutaan keskikaistan päällä. Tumpelo ei näe kunnolla eteensä ja blokkaa näkyvyyden ja mahdollisuuden palata omalle kaistalle muiltakin. Tällaisten perskärpästen "possujuna" eli rekka 2-4 ääliötä on pakko ohittaa yhdellä vedolla - mihin sopivia ohituspaikkoja ei ihan joka oksalla kasva.


      • Anonyymi

        Mikään noista ei oikeuta roikkumaan puskurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään noista ei oikeuta roikkumaan puskurissa.

        No ei kai tässä mitään oikeutusta ole puskurissa roikkumiselle haettukaan vaan ihmetelty mahdollista syytä ohittamattomuudelle.


    • Anonyymi

      Opetellut tässä kevään aikana sellaisen ajotyylin kun saanu ensin monta vuotta lukea paskamyrskyä täällä kun ajan itsekseni hiljaa rajoituksen mukaan ja teen muka jonoa.
      Olen nyt kesärengasajan ajanut niin taajamassa kuin isommilla teillä motareita myöten silleen että ajan aina edessämenevän kiinni.
      Hetken perässä sinne asti jos taakse tulee auto ja sitten ohi ja taas edessämenevä kiinni.
      Välillä joutuu vähän ajamaan lujempaa mutta eipä tuo ole kukaan siihen puuttunut.
      Ja kuka miettii minun puolesta kulutusta niin kyllä ne lehteen kirjoittaa kun korkeaoktaanisen myynti lopetetaan. Vie mitä vie, ainakin tähän asti sen tankin on saanut rahalla täyteen 🤗🤗

      • Anonyymi

        > Olen nyt kesärengasajan ajanut niin taajamassa kuin isommilla teillä motareita myöten silleen että ajan aina edessämenevän kiinni.

        Normi suoritus. Luulet ajavasi rajoituksen mukaan = nopeutesi hiipuu hiljalleen rajoitus -15, sitten heräät päiväuniltasi, vikaiset nopeumittaria, oho, on vähän alle -> nopea kiihdytys rajoitus 10 mittarinopeuteen ( 5 todellista), mistä alkaa taas uusi hiipuminen. Nopeus pumppaa siis 5...-15 ja keskinopeus jää liki 10 km/h alle rajoituksen. Ei tällaisen seilorin perässä kukaan täysiäinen jaksa ajaa.

        Kuvittelet itse ajavasi koko ajan rajoitus 10. Vaikka et osaa ilman tiennäyttäjää. Eteen ilmaantuva auto on helpotus ja sellainen pitää ajaa kiinni, koska tiennäyttäjän avulla tiedät, mihin suuntaan ja milla nopeudella kuuluu ajaa. Tiennnäyttäjän johdattaman kykenet ajamaan vakionopeudella. Tiennäyttäjän kääntyessä sivutielle nopeus hiipuu ja pumppaus alkaa.

        Silti on välttämätöntä puida nyrkkiä ja vilkutella pitkiä ohittajille. Tosin sen ohituksen jälkeen kannattaa liimautua ohittajan takapuskuriin. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla: protestointi "tarpeettomasta" ohituksesta ja pääset taas nauttimaan paremman kuskin tarjomasta ajoavusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Olen nyt kesärengasajan ajanut niin taajamassa kuin isommilla teillä motareita myöten silleen että ajan aina edessämenevän kiinni.

        Normi suoritus. Luulet ajavasi rajoituksen mukaan = nopeutesi hiipuu hiljalleen rajoitus -15, sitten heräät päiväuniltasi, vikaiset nopeumittaria, oho, on vähän alle -> nopea kiihdytys rajoitus 10 mittarinopeuteen ( 5 todellista), mistä alkaa taas uusi hiipuminen. Nopeus pumppaa siis 5...-15 ja keskinopeus jää liki 10 km/h alle rajoituksen. Ei tällaisen seilorin perässä kukaan täysiäinen jaksa ajaa.

        Kuvittelet itse ajavasi koko ajan rajoitus 10. Vaikka et osaa ilman tiennäyttäjää. Eteen ilmaantuva auto on helpotus ja sellainen pitää ajaa kiinni, koska tiennäyttäjän avulla tiedät, mihin suuntaan ja milla nopeudella kuuluu ajaa. Tiennnäyttäjän johdattaman kykenet ajamaan vakionopeudella. Tiennäyttäjän kääntyessä sivutielle nopeus hiipuu ja pumppaus alkaa.

        Silti on välttämätöntä puida nyrkkiä ja vilkutella pitkiä ohittajille. Tosin sen ohituksen jälkeen kannattaa liimautua ohittajan takapuskuriin. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla: protestointi "tarpeettomasta" ohituksesta ja pääset taas nauttimaan paremman kuskin tarjomasta ajoavusta.

        Sinun kannattaa kehittää osaamistasi sekä auton hallinnassa että liikenteen lukemisessa. Molemmissa on todella pahoja puutteita. Hyvä puoli on se, että niitä todellakin voi kehittää. Oppiessasi paremmaksi ei liikenne tunnu enää ihan niin vaikealta paikalta.


    • Anonyymi

      Se oli siis persemies. Niitä jyvässeudulla paljon. Jarruvalot silmille.

      • Anonyymi

        Mä oon pitkään jo miettinyt näitä ”tunnistajia” ketkä osaavat sanoa mikä mies tai nainen ajaa toista autoa…
        Ettei nyt vaan olisi oma tunnistin ns ”pelissä”
        😂😂


    • Anonyymi

      Minä tuunasin omaan vanhaan autoon oman nestesäiliön ja suuttimet näitä puskurissa roikkuvia varten. On toiminut tosi hyvin,
      vaikka suuttimet suunnattu yli katon.
      Matkan päätteeksi kusen säiliön aina täyteen.

      • Anonyymi

        Et sä mitään osaa tuunata etkä sä osaa tehdä mitään itse. Ai kun sä oot sulonen kun pissaat pissapoikaan.


    • Anonyymi

      No mieti. Tämä oli kevennys jollet tajunnut.
      Vaikka tuo voisi kyllä jollain tasolla toimiakin.

      • Anonyymi

        Hyvin todentuntuisia ajatuksia kun tuolla seurailee teidän menoa


      • Anonyymi

        Kevennys on pakko olla. Kuka muka kuskaa mukanaan "pesuvettä". Pissapohjan vesi on sen sijaan melko usein puhdasta vettä, ei pesuvettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevennys on pakko olla. Kuka muka kuskaa mukanaan "pesuvettä". Pissapohjan vesi on sen sijaan melko usein puhdasta vettä, ei pesuvettä.

        Onko se kuitenkin silloin pesuvettä, kun se kimpoaa käytettynä tuulilasista ja etulampuista oman auton yli? Aika hyvin tuollaisessa moottoritien vauhdeissa näkyy kimpoavan ja takana roikkuva saa osansa niin, että jos tuulilasinpyyhkimet ovat automaatilla, niin ne käynnistyvät.


    • Anonyymi

      Turvavälin voi pitää ohitushetkeen saakka vaikka edellä ajettaisiinkiin rajoitusta hitaammin.
      Heittämällä ohittaminen tapahtuu nopeammin ja turvallisemmin kuin ohitettavan puskurin takaa kiihdyttämällä.

    • Anonyymi

      Jos joku ajelee puskurissa kiinni. nostan nopeutta reilusti, painan kytkimen pohjaan, laitan pienen vaihteen ja nostan kytkimen.... kyllä tulee herätys puskurissa olialle. :D

      • Anonyymi

        Höpö höpö sulla lähtee kotteros lapasesta tuolla mallilla ja vetoakselinnivelet hajoo. Lisäksi vaidelaatikko hajoo, vähintään synkrot menee rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö sulla lähtee kotteros lapasesta tuolla mallilla ja vetoakselinnivelet hajoo. Lisäksi vaidelaatikko hajoo, vähintään synkrot menee rikki.

        Netin keskustelupalstoilla on helppo uhota. Näkee usein kirjoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö sulla lähtee kotteros lapasesta tuolla mallilla ja vetoakselinnivelet hajoo. Lisäksi vaidelaatikko hajoo, vähintään synkrot menee rikki.

        laitan vain paripykälää pienemän vaihteen, (en suoraan ykköstä :D..) ei siinä mikään hajoa.. sitä sanotaan moottorijarrutukseksi. se hyvä puoli on että auto hidastaa sutkot nopeaan ja jarruvalot ei syty.


    • Anonyymi

      Siinäpähän roikkuvat, tollot. Takakamera varmistaa senkin että kun jotain sattuu niin perässäroikkuja maksaa.

      • Anonyymi

        Penispippeli tissiperse


      • Anonyymi

        Kamerat ei varmista mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Penispippeli tissiperse

        Tuntuuko nyt hyvältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuuko nyt hyvältä

        Kyllä vaan. Aijjaijjai!


      • Anonyymi

        Tää on kyl parasta ärsytystä 😂😂
        Saadaan kuvaa joka suunnasta kun toista niin perässä roikkuja hermostuttaa.
        Muksut mukana niin ollaan aina sellaista peliä kuka näkee mitä edessä olevassa autossa kuunnellaan tai kuka näkee peileistä kuskin silmien värin.
        Lapsia naurattaa kun edessä menevä nykii oudosti 😂😂😂


    • Anonyymi

      Näitä persehomoja eniten motareilla loma-aikaan ja viikonloppuisin!

    • Anonyymi

      Kovin on kiire kulkijoilla. Eivät ymmärrä ettei ohituksilla ja 10-20 kilometrin lisänopeudella säästä matkan ajassa yhtään mitään. Ei ainakaan
      Suomen välimatkoilla.
      T. Kuorma-autoilija 85 km/h.

      • Anonyymi

        Noh olen eri mieltä.
        Kokeileva itse ajaa 60-65 sillä kopillas ja katsotaan sitten parin reissun jälkeen.
        Meidän firmassa ainakin aika on rahaa, naftaa saa mittarista ja bisnes pyörii.


    • Anonyymi

      Olet eksynyt pöljäntielle. Pöljäntieläiset tykkää roikkua takapuskurissa kiinni vaikka edessä olisi kilometri tyhjää ja vasemmalla sama. Pöljäntiellä on niin vähän autoja. Että ainoa aamun jännitysmomentti on se, että joky yrittää rampista tunkea teidän kahden väliin, siinä onnistumatta, koska kolmion takaa ei saa tulla tielle vetoketjulla. Koska meidän kahden pöljäntieläiseen väliin ei mahdu. Joten kiihdytä autosi vauhti, liittyäksesi ennen meitä. Mutta silti mielellään meidän taakse. Koska kolmion takaa ei saa tulla eteen ja jos tulet. Meille tulee paha mieli ja kirjoitamme heti oulun puksaratioon. Yks syy roikkua motarilla toisen takapuskurissa on some, jota pitää päivittää tai se. Edessä on ruuhkaramppi ja mun eteen ei kolmion takaa tulla. Voit jarruttaa ja oottaa tunnin, niinku ite teen joka aamu tos kontikankaan liittymässä. Josta toki ite tulen alas kattomatta yhtään motarille..........Kyl ne väistää tai jarruttaa, kun tietää. Miten tyhmii ihmisii pöljäntiellä mennään.....

    • Anonyymi

      Minä ajelin eilen 4-tiellä vasenta kaistaa 130 mittarinopeutta. Toyota Yaris tuli ihan puskuriin. Nostin nopeuden 140 ja vähän ajan päästä Yaris tuli puskuriin. Nostin nopeuden 160 mutta Yarista ei sen jälkeen enää näkynyt.

      • Anonyymi

        Tuli hybridin huiput vastaan. Näitä nyt pyöri teillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli hybridin huiput vastaan. Näitä nyt pyöri teillä.

        Näistä tullut tänä kesänä uusia perskärpäsiä Ylriksista. Roikkuu lähellä alhaisissa nopeusrajoituksista. Vaikka kiihtyvyys kympin pintaan ja huiput matalia.. Helppoja tiputtaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä tullut tänä kesänä uusia perskärpäsiä Ylriksista. Roikkuu lähellä alhaisissa nopeusrajoituksista. Vaikka kiihtyvyys kympin pintaan ja huiput matalia.. Helppoja tiputtaa..

        Muutama kuolannut takapuskuria matalissa nopeuksissa. Hybririhurmassa,vaikka ajan pientä ylinopeutta.


    • Anonyymi

      Et vaan huomannu, se meni ohi 😂

      • Anonyymi

        Mistä Yörishypridi menis ohi??


    • Anonyymi

      Minulla oli äsken moottoritiellä noin 100 metrin välimatka edellä ajavaan, joka pesi autonsa tuulilasin kunnolla. Hyvin näkyi vettä menevän sen auton yli, mutta siitä ei riittänyt yhtään pisaraa autoni tuulilasille. Ainoastaan haistoin pesuveden hajun. Pidin 3-4 sekunnin turvaväliä. Taisi olla riittävä. :-)

      https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/turvavali/
      "Useimmat autoilijat pitävät toisiinsa noin sekunnin mittaista väliä. 100 km/h nopeudella se on noin 30 metriä. Käytännössä näin lyhyt turvaväli ei riitä, koska kaikki ihmiset eivät reagoi ärsykkeisiin yhtä nopeasti.
      Liian lyhyt välimatka voi johtaa peräänajoon ja pahimmillaan ketjukolariin, siksi etäisyydestä on tärkeä pitää huolta. Maantienopeuksilla välin tulee olla noin 4 sekuntia ja metreinä sama kuin nopeuslukema – 80 km/h vauhdilla siis 80 metriä.
      Jos ajat liian lähellä edellä ajavaa
      - joudut ajamaan hänen ehdoillaan
      - joudut koko ajan miettimään, mitä hän tekee"

    • Anonyymi

      Turvaväli on se mihin aina joku takaa tulija änkee..

    • Anonyymi

      On myös käänteisiä roikkujia.
      Eli ajat motarilla sallittua 120 nopeutta ja saavutat edessäajavaa hyvää vauhtia. yht äkkiä nopeus alkaa edessäajavalla nousta lähelle 120.
      Ei mitään mutta kun edessäajava sovittaa nopeuden site että on n 1sekunnin edellä.
      Jos itse hiljennät nopeutta niin edessä ajava hiljentää myös.
      Jos nostat nopeutta yli nopeusrajoituksen niin edessäajava nostaa myös.

      Ohi pääsee vain ja ainostaan äkkirynnäköllä ja reilulla ylinopeudella.
      Yleensä paras tapa päästä ohi on ajaa lähes piennarviivan päällä siten ettei kuski näe sinua kuskin peilistä ja siitä sitten yllätyshyökkäykseen että pääsee ohi.
      Yleensä nämä yrittävät kiihdyttää vielä rinnalla ja yrittävät ajaa takanakin lähellä mutta lopulta luovuttavat.
      Ilmeisesti jäävät saalistamaan uutta uhria.

      • Anonyymi

        Haiataperse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haiataperse!

        Miksi väärin kirjoittamalla turhaan haistattelet? Onhan kommentoimasi kirjoittaja varsi oikeassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe