Milloin Nordea korjaa tilanteen?

Anonyymi

Yritin maksaa tilaukseni nettipankissa eräälle yritykselle EU-maahan euroina, mutta eipä se onnistunutkaan. Kaikki oli kunnossa siihen asti, kunnes maksu piti vahvistaa. Sitten tulikin ilmoitus, että minun pitäisi vahvistaa maksuni ID-sovellu(tu)ksella. Minulla on tunnuslukulaite ja sen pitäisi kyllä riittää. Mutta eipä riitäkään! Miten hemmetissä minä vahvistan maksuni ID-sovellutuksella, kun minulla ei ole älypuhelinta enkä koskaan sellaista tule hankkimaan! Minusta tavallinen kännykkäkin on helvetinkone...

Yritin selvittää asiaa, mutta ainoa asia, mikä selvisi, oli: TÄLLÄ HETKELLÄ tunnuslukulaitteella vahvistaminen ei onnistu! Olen kuitenkin jo tehnyt tilauksen. Mitähän tämä yritys nyt mahtaa miettiä, kun maksua ei tulekaan? Nordea saa selittää asian heille ja korjata tilanteen, sehän on sitä palvelua!

Olen jo parin vuoden ajan maksanut laskuja Eurooppaan, euroina. Eikä ongelmia ole ollut. Nyt on Nordean aika hoitaa asiansa kuntoon. Kyllä melkein 10 euron "palvelumaksulla" pitäisi saada jotain palveluakin, vaikka itsehän minä palvelen itseäni ja itse maksan laskuni JA maksan vielä siitä ilosta.

Ja nyt haluan tietää, milloin pystyn taas maksamaan laskuni ulkomaille nettipankissani ja tunnuslukulaitteellani?

Onhan se hienoa nähdä, miten pankki palkitsee asiakkaidensa uskollisuuden. Olen ollut Pohjoismaiden yhdyspankista Nordeaan pankin asiakas yli 60 vuotta, mutta voinhan minä vaihtaa pankkiakin, jos tämä tällaiseksi menee.

6

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voihan sen älypuhelimen hommata ihan vain pankkikäyttöä varten, ei kukaan pakota käyttämään sitä mihinkään muuhun.

• Anonyymi

Pankin touhu on törkeää !

1. Ei pitäisi kenelläkään olla pakkoa hankkia älypuhelinta.

ja

2. Vaikka olisikin älypuhelin, niin ketään ei voida velvoittaa asettamaan puhelimeen Applen (iPhone) tai Googlen (Android) -tiliä.

Viranomaisten pitäisi velvoittaa pankit (ja muutkin yritykset) siihen, että heidän sovellukset (kuten tässä Nordean mobiilisovellus) pitää olla ladattavissa ko. yrityksen nettipalvelimelta suoraan, ILMAN Google / Apple -tiliä, siis esim:

https://apps.nordea.fi/nordeamobiilisovellus.apk

Tämä huolehtisi yksilön oikeudesta tietosuojaan.
        Itse en halua luovuttaa mitään tietojani Googlelle, koska minun ja Googlen välillä ei ole minkäänlaista olemassaolevaa asiakassuhdetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankin touhu on törkeää !

1. Ei pitäisi kenelläkään olla pakkoa hankkia älypuhelinta.

ja

2. Vaikka olisikin älypuhelin, niin ketään ei voida velvoittaa asettamaan puhelimeen Applen (iPhone) tai Googlen (Android) -tiliä.

Viranomaisten pitäisi velvoittaa pankit (ja muutkin yritykset) siihen, että heidän sovellukset (kuten tässä Nordean mobiilisovellus) pitää olla ladattavissa ko. yrityksen nettipalvelimelta suoraan, ILMAN Google / Apple -tiliä, siis esim:

https://apps.nordea.fi/nordeamobiilisovellus.apk

Tämä huolehtisi yksilön oikeudesta tietosuojaan.
        Itse en halua luovuttaa mitään tietojani Googlelle, koska minun ja Googlen välillä ei ole minkäänlaista olemassaolevaa asiakassuhdetta.

Mitä tietosuojavaltuutettu sanoo, eikö mitään?

• Anonyymi

Vaihda pankkia. Nordea on syvältä!

• Anonyymi

Minkälaista oli kun kaikki oli vielä mustavalkoista?
      Itse olen syntynyt -80 luvulla, joten olen elänyt vain värien aikaa. Oliko suuri mullistus, kun ulos tuli värit? Koivun lehdet muuttuivat vihreäksi jne?
      Tuliko värit vähän kerrallaan vai kertarysäyksellä?

• Anonyymi

Vikahan ei ole pankissa. En ole enkä tule koskaan tuon aloittajan pankin asiakkaaksi, mutta tämä turvavaade on yleinen.

Siis voit hankkia mobiilivarmenteen matkapuhelinliittymään vaikka käytät ns vanhanajan matkapuhelinta.

Turvavaatimusten vuoksi kaksoisvarmennus on luotu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1361
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1094
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      849
    Aihe