Milloin Nordea korjaa tilanteen?

Anonyymi

Yritin maksaa tilaukseni nettipankissa eräälle yritykselle EU-maahan euroina, mutta eipä se onnistunutkaan. Kaikki oli kunnossa siihen asti, kunnes maksu piti vahvistaa. Sitten tulikin ilmoitus, että minun pitäisi vahvistaa maksuni ID-sovellu(tu)ksella. Minulla on tunnuslukulaite ja sen pitäisi kyllä riittää. Mutta eipä riitäkään! Miten hemmetissä minä vahvistan maksuni ID-sovellutuksella, kun minulla ei ole älypuhelinta enkä koskaan sellaista tule hankkimaan! Minusta tavallinen kännykkäkin on helvetinkone...

Yritin selvittää asiaa, mutta ainoa asia, mikä selvisi, oli: TÄLLÄ HETKELLÄ tunnuslukulaitteella vahvistaminen ei onnistu! Olen kuitenkin jo tehnyt tilauksen. Mitähän tämä yritys nyt mahtaa miettiä, kun maksua ei tulekaan? Nordea saa selittää asian heille ja korjata tilanteen, sehän on sitä palvelua!

Olen jo parin vuoden ajan maksanut laskuja Eurooppaan, euroina. Eikä ongelmia ole ollut. Nyt on Nordean aika hoitaa asiansa kuntoon. Kyllä melkein 10 euron "palvelumaksulla" pitäisi saada jotain palveluakin, vaikka itsehän minä palvelen itseäni ja itse maksan laskuni JA maksan vielä siitä ilosta.

Ja nyt haluan tietää, milloin pystyn taas maksamaan laskuni ulkomaille nettipankissani ja tunnuslukulaitteellani?

Onhan se hienoa nähdä, miten pankki palkitsee asiakkaidensa uskollisuuden. Olen ollut Pohjoismaiden yhdyspankista Nordeaan pankin asiakas yli 60 vuotta, mutta voinhan minä vaihtaa pankkiakin, jos tämä tällaiseksi menee.

6

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voihan sen älypuhelimen hommata ihan vain pankkikäyttöä varten, ei kukaan pakota käyttämään sitä mihinkään muuhun.

• Anonyymi

Pankin touhu on törkeää !

1. Ei pitäisi kenelläkään olla pakkoa hankkia älypuhelinta.

ja

2. Vaikka olisikin älypuhelin, niin ketään ei voida velvoittaa asettamaan puhelimeen Applen (iPhone) tai Googlen (Android) -tiliä.

Viranomaisten pitäisi velvoittaa pankit (ja muutkin yritykset) siihen, että heidän sovellukset (kuten tässä Nordean mobiilisovellus) pitää olla ladattavissa ko. yrityksen nettipalvelimelta suoraan, ILMAN Google / Apple -tiliä, siis esim:

https://apps.nordea.fi/nordeamobiilisovellus.apk

Tämä huolehtisi yksilön oikeudesta tietosuojaan.
        Itse en halua luovuttaa mitään tietojani Googlelle, koska minun ja Googlen välillä ei ole minkäänlaista olemassaolevaa asiakassuhdetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pankin touhu on törkeää !

1. Ei pitäisi kenelläkään olla pakkoa hankkia älypuhelinta.

ja

2. Vaikka olisikin älypuhelin, niin ketään ei voida velvoittaa asettamaan puhelimeen Applen (iPhone) tai Googlen (Android) -tiliä.

Viranomaisten pitäisi velvoittaa pankit (ja muutkin yritykset) siihen, että heidän sovellukset (kuten tässä Nordean mobiilisovellus) pitää olla ladattavissa ko. yrityksen nettipalvelimelta suoraan, ILMAN Google / Apple -tiliä, siis esim:

https://apps.nordea.fi/nordeamobiilisovellus.apk

Tämä huolehtisi yksilön oikeudesta tietosuojaan.
        Itse en halua luovuttaa mitään tietojani Googlelle, koska minun ja Googlen välillä ei ole minkäänlaista olemassaolevaa asiakassuhdetta.

Mitä tietosuojavaltuutettu sanoo, eikö mitään?

• Anonyymi

Vaihda pankkia. Nordea on syvältä!

• Anonyymi

Minkälaista oli kun kaikki oli vielä mustavalkoista?
      Itse olen syntynyt -80 luvulla, joten olen elänyt vain värien aikaa. Oliko suuri mullistus, kun ulos tuli värit? Koivun lehdet muuttuivat vihreäksi jne?
      Tuliko värit vähän kerrallaan vai kertarysäyksellä?

• Anonyymi

Vikahan ei ole pankissa. En ole enkä tule koskaan tuon aloittajan pankin asiakkaaksi, mutta tämä turvavaade on yleinen.

Siis voit hankkia mobiilivarmenteen matkapuhelinliittymään vaikka käytät ns vanhanajan matkapuhelinta.

Turvavaatimusten vuoksi kaksoisvarmennus on luotu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe