Älä pelkää

Anonyymi

”Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.”
Luuk 12:32

17

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turhia lupauksia tuohon kirjoitelmaan kyllä mahtuu.

    • Tämä jae ymmärretään usein, että se tarkoittaa kaikkia Jeesukseen uskovia, joita on maailman ihmiskunnasta hyvin pieni osa. Kuitenkin Ilmestyskirjassa kuvataan joukkoa:

      Ilm. 7:9
      "Tämän jälkeen minä näin, ja katso,
      oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea,
      kaikista kansanheimoista ja sukukunnista
      ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat
      valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä
      puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin,
      ja heillä oli palmut käsissään"

      Niin suuri joukko, ettei voida laskea, ja tämäkin on vain osa pelastuvista.

      Piskuinen lauma? Yksinkertaisesti vain pitää lukea asiayhteys. Se tarkoittaa siinä tilanteessa Jeesuksen kahtatoista opetuslasta.

      Jakeen alaviite vie vähän eteenpäin:

      Luuk 22:28-30
      "Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa."

      Jeesus rohkaisi piskuista laumaansa olemaan sanalle kuuliaisia loppuun asti, olkoon se millainen tahansa.

      Ei kai ole hirveän väärin pakanana ajatella kuuluvansa pieneen laumaan nytkin, mutta se ei liity Luuk.12:32 jakeeseen.

      • Anonyymi

        Noin ajatellen voi Saatana tehdä tyhjäksi kaiken nykyajan uskovan uskon, sillä ovathan kaikki Raamatun lupaukset ja kirjoitukset osoitettu alunperin muille kuin meille nykyisille Jeesuksen omille.
        Esim. kaikki Paavalin kirjeet ovat alunperin tarkoitettu tietylle spesifille kohderyhmälle, joten kaikki muut ovat poissuljettuja.
        On saatanallinen ansa langeta moiseen eksytykseen ja ansaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin ajatellen voi Saatana tehdä tyhjäksi kaiken nykyajan uskovan uskon, sillä ovathan kaikki Raamatun lupaukset ja kirjoitukset osoitettu alunperin muille kuin meille nykyisille Jeesuksen omille.
        Esim. kaikki Paavalin kirjeet ovat alunperin tarkoitettu tietylle spesifille kohderyhmälle, joten kaikki muut ovat poissuljettuja.
        On saatanallinen ansa langeta moiseen eksytykseen ja ansaan!

        Taidat ymmärtää tahallasi väärin. Jeesus tuli omiaan pelastamaan, mutta tiesi, että hänen tulonsa maailmaan koituu KAIKILLE ihmisille pelastukseksi. Kaikille roduille ja kansoille.

        Tämän ymmärsi Paavali ihan täysin. Lue Roomalaskirjettä.

        Edellisessä on kyse vain tuosta yhdestä tilanteesta.


      • Anonyymi
        YrttitarhanMorsian kirjoitti:

        Taidat ymmärtää tahallasi väärin. Jeesus tuli omiaan pelastamaan, mutta tiesi, että hänen tulonsa maailmaan koituu KAIKILLE ihmisille pelastukseksi. Kaikille roduille ja kansoille.

        Tämän ymmärsi Paavali ihan täysin. Lue Roomalaskirjettä.

        Edellisessä on kyse vain tuosta yhdestä tilanteesta.

        Liberaaliteologia on suuri valhe.

        ”Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
        Matt 22:14

        Kaikki eivät todellakaan pelastu.


      • Anonyymi
        YrttitarhanMorsian kirjoitti:

        Taidat ymmärtää tahallasi väärin. Jeesus tuli omiaan pelastamaan, mutta tiesi, että hänen tulonsa maailmaan koituu KAIKILLE ihmisille pelastukseksi. Kaikille roduille ja kansoille.

        Tämän ymmärsi Paavali ihan täysin. Lue Roomalaskirjettä.

        Edellisessä on kyse vain tuosta yhdestä tilanteesta.

        Tosissasiko väität kaikkien pelastuvan iankaikkiseen elämään? Ilman uskoa Jeesukseen?


    • Anonyymi

      Matt.19:27-30 Silloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: Katso, me olemme luopuneet kaikista ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme? Niin Jeesus sanoi heille: Toisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tsi sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja perivä iankaikkisen elämän. Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja monet viimeiset ensimmäisiksi. Ilm.3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

    • Anonyymi

      Mark.10:28-31 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua. Jeesus sanoi: Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista, ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää. Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäiseksi.

    • Anonyymi

      Luuk.18:28-30 Silloin Pietari sanoi: Katso, me olemme luopuneet siitä, mitä meillä oli, ja seuranneet siunua. Niin hän sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista, ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

    • Anonyymi

      Nyt uppos. Pyydän anteeksi!

      Kävin eilen kuuntelemassa Jumalan sanaa. Yhden puheen kävin paikan päällä ja kaksi kuuntelin netistä. Jonkun vuoden itsekin asioihin perehtyneenä, mutta päivän kristittynä, minulle oli yllätys, että jouduin parannuksen tekijän paikalle. Uskovainenkin voi helposti innostua likaa, varsinkin jos kokee jotkut asiat liian kipeiksi ja henkilökohtaisesti. Havaitsin tehneeni uskon näkökulmasta useita virheitä kirjoituksissani täällä. Pyydän lukijoilltakin anteeksi ja vetäydyn mietiskelemään ja opettelemaan ”Niitä ensimmäisiä tekoja” (Bibliassa)

      Pakko myötää, että pahuus ja vääryys raivostuttaa ja ahdistaa. Olipa syyllinen itse tai joku muu. Ja omat virheet ja synnit kaduttaa ja ahdistaa. Tunnekuohussa tulee helposti kirjoitetuksi liian suoraan ja käytetyksi termejä, jotka eivät uskovaisen suuhun ja kirjoitukseen ole sopivia. Niin kävi minulle. Jeesuksen, hyvän paimenen äänikin oli joskus kova, mm. Jerusalemin temppelin rahanvaihtajien … tapauksessa. Että ei se sinällään ollut silittelyä ja myötäkarvaan aina puhumista. En tietenkään voi rinnastaa itseäni rakkaaseen vapahtajaan, joka eli synnittömän elämän ja uhrikaritsana sovitti meidän syntimme.
      Kirjoituksissani ei ollut oikea Kristuksen lempeä, armollinen katse läsnä.

      Mutta paikan päällä kun kävin eilen sunnuntaina, 19. keskuuta 2022, kuuntelemassa yhden puheen, puhuja toi esille ns. kahden regimin kysymyksestä sen, että Jeesus ei suostunut maallisen perinnönjaon perinnönjakajan rooliin ja muutenkin vältti kahden regimin, maallisen ja taivaallisen (hengellisen) yhdistämistä puheissaan. Hän sanoikin, kun ihmiset alkoivat pyytää häntä maalliseksi kiuninkaaksi ns. viiden leivän ja kahden kalan ruokkimisihmeen jälkeen, että hänen kuningkuutensa ei ole tästä maailmasta. Jeesus pysyi hengellisessä regiimissä. Itse sekoitin hengellistä ja maallista regiimiä. Jotta pysyisin uskon kysymyksissä hyvän paimenen jalanjäljissä, Ihmiset tarvitsevat lempeyttä ja armoa taivaasta. Pyhän hengen ääntä, josta hyvän paimenen äänestä ei kuulu ”astian maku”. Armoa armon Jumalalata ja rauhaa Rauhan ruhtinaalta.

      Kirjoituksistani tuli ehkä myös kuva siitä, etten ole koskaan kokenut langenneeni syntiin. Raamattu todistaa: ”Ei ole yhtään joka hyvää tekee. Ei yhtäkään. Vaan kaikki ovat pois poikenneet ja kelvottomiksi tulleet.” (Katso tarkemmin Bibliasta) Se, että kiistää tyystin syyllistyneensä väitettyyn tekoon, ei tarkoita totaalista synnittömyyttä yleensä. Kukaan ihminen ei voi tässä ajassa elää synnitöntä elämää. Raamatun mukaan synti aina tarttuu ja tekee matkan hitaaksi. (Katso tarkemmin Raamatusta / Bibliasta.) ”Joka sanoo, ettei minussa ole syntiä, tekee Jumalan valehtelijaksi, eikä totuus ole hänessä. Mutta joka tunnustaa syntinsä..) (Biblia) ”Mutta joka syntiä tekee, se on synnin orja.” (Biblia) Ainoastaan Kristus on ollut synnitön ja hänen sovitustyönsä kautta meillä on osallisuus hänen kanssaan ja tie, totuus ja elämä Jumalan luokse ja luona Taivaassa. Ja usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta, Kristuksen evankeliumissa, synnin päästön sanassa. (Biblia)

      Havaitsin tehneeni monia virheitä. Mm. en erottanut kirjoituksissani niitä, jotka ovat tahtoneet kilvoitella hyvän uskon kilvoituksen. Sellaiset naiset ja miehet tahtovat olla puolisoilleen ja lapsilleen rohkaisevia ja kannustavia ja turvana taivaan tiellä ja matkalla. Virheitäkin tulee kun turmelus, joka meitä kaikkia tässä ajassa kulkijoita vaivaa joskus, nousee pintaan. ”Mutta taivaassa parhaiten kiitän, kun on turmelus riisuttu…”

      Jumala, jolta kaikki hyvät lahjat tulevat, ohjatkoot niin minua kuin kaikkia teitä rakkaita suomalaisia kaikessa hyvässä ja pois virheiden, kovuuden ja kylmyyden synnin maailmasta löytämään Hyvän paimenen, Jeesuksen armollisen sanoman ja rukoilen myös niiden naisten puolesta, joihin sielujen vihollinen on saanut istutetuksi pahan siemeniä. Syntisairas nukkuu helposti tietämättömyyden unessa. Niin Jeesus kuin esimerkiksi Stefanus rukoilivat, että anna Jumala anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. Pahuuden palkka on iankaikkisen kadotuksen vaiva. Siksi on aina hyvä etsiä hyvyyttä ja Jumalan valtakuntaa ja pyrkiä armollisen Jumalan luokse.

      Voikaa hyvin ja iloitkaa kesästä. Jumalalta on myöskin kesän lahja meille. Jumala antaa auringon paistaa kaikille. (Omin sanoin Raamatusta) Myös minun puolestani kaikille Suomen, niin miehille, naisille kuin lapsillekin Jumalan siunausta ja hyvää johdatusta. Katsahtakaamme toinen toistamme laupeuden ja hyvän tahdon silmillä! Ja jos Jumala meille on antanut lahjan olla vaikuttamassa yhteiskunnassa, olkaamme toinen toisillemme armollisia ja kohdelkaamme toinen toistamme hyvän tahdon lähettiläinä ja hyvän elämän edistäjinä. Myös langenneiden elämän ja osallisuuden suhteen. Antakoot Jumala viisautta ja voimia rakentaa hyvää ja välttää kaikenlaista pahaa!
      Ja kantakaamme toinen toistemme kuormia!

    • Anonyymi

      Saarn. 5: 9 🥏 Matteuksenevankeliumi 6:24

    • Anonyymi

      Uskovat ovat prosentuaalisesti pieni joukko ihmiskunnasta, mutta silti heitä on lukematon määrä, koottuina kaikista kansoista historian saatossa.

      • Anonyymi

        Koostuu suurimmakasi osaksi lapsena kuolleista.Niitä on valtavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koostuu suurimmakasi osaksi lapsena kuolleista.Niitä on valtavasti.

        Niinpä. Muistaakseni Suomessa abortoidaan sikiöitä vuosittain noin 10 000. Miten valtavasti koko maailmassa heitä onkaan tapettu!


    • Anonyymi

      Aamen! Jeesuksen sanoissa on aina profeetallisuus ja ns. moniulotteisuus ja kerroksellisuus.

      • Anonyymi

        Siitä on hyvä esimerkki mm. kun hän itki Jerusalemin kohtaloa.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe