Alkoholisti?

Anonyymi

Puoliso juo joka viikonloppu itsensä humalaan. Viikolla menee muutama saunakalja mutta joka viikonloppu sama homma, ei pysty oleen selvinpäin. Käy viikolla töissä eikä viikolla viinan käyttö ole ongelma. Viikonloppu kun tulee niin ainaki toisena päivänä pitää juoda itsensä humalaan. Viime yönä lähdin kattoon missä on, kun menin aiemmin nukkuun niin grillimökissä nukku. Olen yrittänyt tästä mainita mutta ei koe ongelmaksi. Maksa-arvoissa näkyy jo alkoholin käyttö. En tiiä mitä tässä tekis kun puhuminen ei auta, suuttuu vain jos mainitsee... Kohtalotovereita?

273

12547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on vielä hallinnassa. Siitä se pahenee hiljalleen. Yksilöllistä miten nopeasti pahenee. Oikea keino miehelle on lopettaa kokonaan kuten minä 6kk sitten. Raitistelu tulee nopeasti tavaksi. Ei minua enää alkoholi kiinnosta vaikka ryypiskelin 20 vuotta. Yleensä viikonloppuisin. Sitten vähän viikolla ja sitten niin kauan, että tili on tyhjä jne.

      • Anonyymi

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu


      • Anonyymi

        Alkoholisti ei voi koskaan sanoa että se oli siinä vaatii melkoista itsehillintää olla tarttumatta pulloon ensimmäisen vastoinkäymisen osuessa kohdalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        Hmm.Tuotapa on hyvä pohtia 35v pullottoman vuoden jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti ei voi koskaan sanoa että se oli siinä vaatii melkoista itsehillintää olla tarttumatta pulloon ensimmäisen vastoinkäymisen osuessa kohdalle

        En minä kyllä ryyppää vastoinkäymisten takia, vaan siksi että siitä tulee mukava olo.


      • Anonyymi

        olisi kaikille paras jos perheessä ei käytetä alkoholia tai huumeita.Säästyy rahat ja terveys joka alkaa sitten vasta myöhemmin reistailemaan ja se jos mikä on kallista kun eläkkeellä pitää olla kaikki lääkkeet.


      • Anonyymi

        Kyllä viinasta ja tupakasta pääsee jokainen eroon on kun ottaa itseään niskasta kiinni.En ole ottanut viina neljäänkymmeneen vuoteen.
        Lopetin kylmästi kerta laakista,ilman terapioida ja turhia hölinöitä.Vaikka sitä ennen meni joka ilta,Votkaa,konjakkia ja tupakkaa pari askia päivä,olin Venäjällä töissä
        Lopetin viimeisenä iltana siellä,enkä ole sen jälkeen kaivanut,tällä hetkelläkin on laatikoissa viinoja,jotka olen tuonut lentokentiltä.Huomasin tässä,että Irakista tuomani kallis konjakki on vuotanut,oli puukorkki mahinut.Sekin oli yli neljäkymmentä vuotta laatikossa.en juo,edes olutta.Hyvin on pärjätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viinasta ja tupakasta pääsee jokainen eroon on kun ottaa itseään niskasta kiinni.En ole ottanut viina neljäänkymmeneen vuoteen.
        Lopetin kylmästi kerta laakista,ilman terapioida ja turhia hölinöitä.Vaikka sitä ennen meni joka ilta,Votkaa,konjakkia ja tupakkaa pari askia päivä,olin Venäjällä töissä
        Lopetin viimeisenä iltana siellä,enkä ole sen jälkeen kaivanut,tällä hetkelläkin on laatikoissa viinoja,jotka olen tuonut lentokentiltä.Huomasin tässä,että Irakista tuomani kallis konjakki on vuotanut,oli puukorkki mahinut.Sekin oli yli neljäkymmentä vuotta laatikossa.en juo,edes olutta.Hyvin on pärjätty.

        Mitä niitä viinoja siellä laatikossa makuutat, anna ne jollekkin joka juo ne pois kuleksimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm.Tuotapa on hyvä pohtia 35v pullottoman vuoden jälkeen.

        35v ilotonta elämää, ei kavereiden kanssa ryyppäystä.
        Ei naisia, ei laulua. Hukkaan meni elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        Se on hyvä alku ja asenne on oikein hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä niitä viinoja siellä laatikossa makuutat, anna ne jollekkin joka juo ne pois kuleksimasta.

        Ostakoon jokainen omat viinansa.En todellakaan pitää viinan juontia sairautena.Nekin rahat mitä laitetaan katkaisuun,täytyy käyttää oikeiden sairaiden hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35v ilotonta elämää, ei kavereiden kanssa ryyppäystä.
        Ei naisia, ei laulua. Hukkaan meni elämä.

        Kemiallisesti aikaansaatu keinoilo valheellisin kuvitelmin kavereista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä kyllä ryyppää vastoinkäymisten takia, vaan siksi että siitä tulee mukava olo.

        Jos ei sitä mukavaa oloa saa ilman juomista niin vika on suurempi kun juoja luulekaan
        Heikot luonteen pönkittävät oloonsa tulemalla juovuksiin
        En koskaan haluaisi olla ihmisen kanssa jonka on pakko juoda että olo tulee mukavaksi
        Sillä tämä ihminen ei käsitä että maksa ja haima ei ole ollenkaan mukavassa tilanteessa kun viina aiheuttaa niiden tehtävää ihmiskehossa ekstra työtä . Siis elimistö kärsii kun sinulla on mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostakoon jokainen omat viinansa.En todellakaan pitää viinan juontia sairautena.Nekin rahat mitä laitetaan katkaisuun,täytyy käyttää oikeiden sairaiden hoitoon.

        niin sinä et pidä viinan juontia sairautena , minä taas olen nähnyt ihmisiä kuolevan alkoholi myrkytyksen , joten voin sanoa että ei ollenkaan mukava näky.
        Kyllä siinä jotain vikaa on ihmisessä jos haetaan hyvää ola viinan kanssa,
        Lueppas miten ihmisen sisällyksetön reagoivat viinan juontiin että näet että kyllä se on sairaus ja paha sellainen .
        Sitten jos ottaa viiniä lasillisen ruuan kanssa on ihan toinen asia, mutta kun saavutuksena on olla juovuksissa niin josssain on vika pahasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35v ilotonta elämää, ei kavereiden kanssa ryyppäystä.
        Ei naisia, ei laulua. Hukkaan meni elämä.

        Yli 30 vuoteen en ole ollut humalassa. Sen sijaan olen nauttinut elämästä ja selvän elämän iloista. Lähipiiriini ei juoppoja kuulu. Tällaisena jatkuu elämä, elämäni paras aika.

        Hataria ovat muistot alkoholin ja humalan iloista. Enemmän tuli huolia, epävarmuutta, talousvaikeuksia ja vaikka mitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viinasta ja tupakasta pääsee jokainen eroon on kun ottaa itseään niskasta kiinni.En ole ottanut viina neljäänkymmeneen vuoteen.
        Lopetin kylmästi kerta laakista,ilman terapioida ja turhia hölinöitä.Vaikka sitä ennen meni joka ilta,Votkaa,konjakkia ja tupakkaa pari askia päivä,olin Venäjällä töissä
        Lopetin viimeisenä iltana siellä,enkä ole sen jälkeen kaivanut,tällä hetkelläkin on laatikoissa viinoja,jotka olen tuonut lentokentiltä.Huomasin tässä,että Irakista tuomani kallis konjakki on vuotanut,oli puukorkki mahinut.Sekin oli yli neljäkymmentä vuotta laatikossa.en juo,edes olutta.Hyvin on pärjätty.

        Onneksi olkoon. Esimerkki rautaisesta tahdosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        No onhan! Onnittelut 6 kuukaudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti ei voi koskaan sanoa että se oli siinä vaatii melkoista itsehillintää olla tarttumatta pulloon ensimmäisen vastoinkäymisen osuessa kohdalle

        Niin että vastoinkäymisetkin korjaantuu viinan otolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostakoon jokainen omat viinansa.En todellakaan pitää viinan juontia sairautena.Nekin rahat mitä laitetaan katkaisuun,täytyy käyttää oikeiden sairaiden hoitoon.

        Sairaus on siinä että turmelee toisenkin elämän omien halujensa mukaan .
        Kuka oikeastaan haluaisi olla ihmisen kanssa joka on juoppo Senhän nyt käsittää lapsikin ettei se ole terve suhde missä ponien vetää päänsä täyteen yhä useammin.
        Kyllä oikea mies ottaa vastuun elämästään eikä aiheuta perheellesi tuskaa juomisellaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi olkoon. Esimerkki rautaisesta tahdosta.

        Miten niin rautaisesta tahdosta. Kysymys on niin että näkee ettei juoppo ole terve ihminen, ja kuka sitä sairaiden kanssa alkaa asumaan , kun niitä on ihmisiäkin jotka ymmärtävät ettei juominen ole muuta kun itsetuhoa. Siiis rautainen tahto sanojesi mukaan vaikuttaa että kamppailuaan viinaa vastaan.
        Eikä niin välttämättä ole sillä ihminen joka valitsee pois viinan elämästään ei kamppaile halua vastaan vaan sitä halua ei kertakaikkiaan ole edes . Siis ei kysymys rautaisesta tahdosta ainoastaan näkemys asiaan oikealla tavalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä kyllä ryyppää vastoinkäymisten takia, vaan siksi että siitä tulee mukava olo.

        Ihanko totta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olisi kaikille paras jos perheessä ei käytetä alkoholia tai huumeita.Säästyy rahat ja terveys joka alkaa sitten vasta myöhemmin reistailemaan ja se jos mikä on kallista kun eläkkeellä pitää olla kaikki lääkkeet.

        Niin olisi. Kukaan lapsi ei lasista elämää ei ansaitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viinasta ja tupakasta pääsee jokainen eroon on kun ottaa itseään niskasta kiinni.En ole ottanut viina neljäänkymmeneen vuoteen.
        Lopetin kylmästi kerta laakista,ilman terapioida ja turhia hölinöitä.Vaikka sitä ennen meni joka ilta,Votkaa,konjakkia ja tupakkaa pari askia päivä,olin Venäjällä töissä
        Lopetin viimeisenä iltana siellä,enkä ole sen jälkeen kaivanut,tällä hetkelläkin on laatikoissa viinoja,jotka olen tuonut lentokentiltä.Huomasin tässä,että Irakista tuomani kallis konjakki on vuotanut,oli puukorkki mahinut.Sekin oli yli neljäkymmentä vuotta laatikossa.en juo,edes olutta.Hyvin on pärjätty.

        Ok
        Lapse kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että vastoinkäymisetkin korjaantuu viinan otolla

        Milloinkaan ei vastaankäymset poistu viinalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaus on siinä että turmelee toisenkin elämän omien halujensa mukaan .
        Kuka oikeastaan haluaisi olla ihmisen kanssa joka on juoppo Senhän nyt käsittää lapsikin ettei se ole terve suhde missä ponien vetää päänsä täyteen yhä useammin.
        Kyllä oikea mies ottaa vastuun elämästään eikä aiheuta perheellesi tuskaa juomisellaan

        Näi on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        Mut hyvä alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostakoon jokainen omat viinansa.En todellakaan pitää viinan juontia sairautena.Nekin rahat mitä laitetaan katkaisuun,täytyy käyttää oikeiden sairaiden hoitoon.

        Et tiedä ,etkä varmaan pysty edes ymmärtämään mikä on sielulliseti terveen juomisen ja alkoholimin välinen ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut hyvä alku.

        Semppiä raittiudeen 6 kuukautta on jo aika.Silloin alkaa koko ajan vahvistumaan omassa mielessä,kuinka tyhmää on hakea hallusinaatioita viinasta.Tilalle tulee huomaamatta jotain järkevämpää tekemistä.Terveisin yli 40 vuotta ilman viinaa.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä ,etkä varmaan pysty edes ymmärtämään mikä on sielulliseti terveen juomisen ja alkoholimin välinen ero.

        Mikä on tervettä juomista.onko se kun tissuttelee .pullollisen joka ilta viimeisen parin vuoden ajan ennen lopettamista.Käy kuitenkin joka päivä fyysisessä työssä,kuutena päivänä 10-12 tuntia päivä.Sellaisia oli 70-80 luvulla ulkomaan komennus hommat.Siitä huolimatta pystyi lopettamaan.Joten en näe lopettamista ylipääsemättömänä suorituksena,ei se ainakaan ole sairaus.mihin pitäisi muiden veronmaksajien osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiallisesti aikaansaatu keinoilo valheellisin kuvitelmin kavereista.

        Hyvin muotoiltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35v ilotonta elämää, ei kavereiden kanssa ryyppäystä.
        Ei naisia, ei laulua. Hukkaan meni elämä.

        Miten niin? Jos on 35 vuotta humalassa tehnyt kaiken kivan elämässään, niin se vasta hukattua aikaa on ollut, kun ei muista niistä mitään!

        Laulaa voi selvin päin ja naisena voin paljastaa, että petipuuhat on taatusti aina parempaa selvin päin! Humalassa tuherrus ja räpellys kuuluu teini-ikään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm.Tuotapa on hyvä pohtia 35v pullottoman vuoden jälkeen.

        Sellainen, joka tietää kauanko on ollut juomatta, ei ole päässyt vielä yli viinasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm.Tuotapa on hyvä pohtia 35v pullottoman vuoden jälkeen.

        ai tölkeistä juot sitte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 30 vuoteen en ole ollut humalassa. Sen sijaan olen nauttinut elämästä ja selvän elämän iloista. Lähipiiriini ei juoppoja kuulu. Tällaisena jatkuu elämä, elämäni paras aika.

        Hataria ovat muistot alkoholin ja humalan iloista. Enemmän tuli huolia, epävarmuutta, talousvaikeuksia ja vaikka mitä...

        Et hallitse itseäsi, jos ravintolareissujen lopputulos on talousvaikeudet. Olet pakkosaumassa lakkosi kanssa. Todisteet itsellesi hyvää oloa. Uskot siihen aikasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        Onhan se, jotkut ei pysty elvistelemään kuukauttakaan. Nuo säälittävät alkoholin orjat🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok
        Lapse kiittää.

        Ja suku, puolisi, työkaverit jne.

        Kännääjällä on alkuviikosta morkkis, ja loppuviikosta alkonkaipuu. Ei hyvä työkaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä ,etkä varmaan pysty edes ymmärtämään mikä on sielulliseti terveen juomisen ja alkoholimin välinen ero.

        Sen huomaa, kunon lopettanut ja ollut yli vuoden ilman.
        Tajuaa, että kännissä elämä valuu hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        Ei se mitä elvistelyä ole,jos on noinkin kauan jo pystynyt olemaan selvin päin.Hyvä alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        Tosi on. Itsekin olin kahden vuoden jälkeen jo 99%:n varma, mutta 7kk myöhemmin tapahtui ei mikään kuolema tms., mutta vaikea asia ja siitä masennus, niin taas alkoi. Vaikka olin täysin tosissani.
        En ole koskaan päivittäin juonut enkä putkia.
        Taas ollaan raittiina, mutta pvä kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiallisesti aikaansaatu keinoilo valheellisin kuvitelmin kavereista.

        Kaikki ilo kuin muutkin tunteet ovat kemiallisia.
        Alkoholismi on vähintään 90% geeneistä kiinni. Tutkimukset ovat edenneet pitkälle, mutta niistä ei hirveästi huudella.
        Alkoholismi on myös aina fyysinen sairaus - ei psyykkinen. Sen on WHO:kin huomioinut jo pidemmän aikaaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sitä mukavaa oloa saa ilman juomista niin vika on suurempi kun juoja luulekaan
        Heikot luonteen pönkittävät oloonsa tulemalla juovuksiin
        En koskaan haluaisi olla ihmisen kanssa jonka on pakko juoda että olo tulee mukavaksi
        Sillä tämä ihminen ei käsitä että maksa ja haima ei ole ollenkaan mukavassa tilanteessa kun viina aiheuttaa niiden tehtävää ihmiskehossa ekstra työtä . Siis elimistö kärsii kun sinulla on mukavaa.

        No, oivoi, anteeksi maksa ja haima.
        Miksi et muuten luotellut kaikkea mitä ihmisessä on, ihan kaikki siitä kärsii - silmäripsikin.
        Niin kärsii kyllä elämästä ylipäätään.

        Voit luulla olevasi tuolla onnettomalla "perustelulla" muita parempi, mutta et todellakaan ole. Naiivi ja yksinkertainen olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan! Onnittelut 6 kuukaudesta!

        Et ymmärrä alkoholismia. Tai kyseistä kommenttia. Hän kirjoittaa, että se, juominen, on lopullisesti ohi, kun on ollut 6kk raitis.
        Se voi tulla takaisin vaikka 50 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkaan ei vastaankäymset poistu viinalla.

        On poistunut 1000 kertaa. Älä tule pätemään mun elämääni. Olisin vienyt itseltäni hengen ehkä jo 30v sitten ilman alkoholia. Nykyään en enää juo, koska voin paremmin.
        Vointi vain parani. Mikään lääke eikä terapia auttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35v ilotonta elämää, ei kavereiden kanssa ryyppäystä.
        Ei naisia, ei laulua. Hukkaan meni elämä.

        Lopetin juomisen kokonaan ja keskityin naisiin. Näin on paljon kivempaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viinasta ja tupakasta pääsee jokainen eroon on kun ottaa itseään niskasta kiinni.En ole ottanut viina neljäänkymmeneen vuoteen.
        Lopetin kylmästi kerta laakista,ilman terapioida ja turhia hölinöitä.Vaikka sitä ennen meni joka ilta,Votkaa,konjakkia ja tupakkaa pari askia päivä,olin Venäjällä töissä
        Lopetin viimeisenä iltana siellä,enkä ole sen jälkeen kaivanut,tällä hetkelläkin on laatikoissa viinoja,jotka olen tuonut lentokentiltä.Huomasin tässä,että Irakista tuomani kallis konjakki on vuotanut,oli puukorkki mahinut.Sekin oli yli neljäkymmentä vuotta laatikossa.en juo,edes olutta.Hyvin on pärjätty.

        Tuon kun sanot Minnesotasankareille niin olet melkein vainaa. Mutta tunnen kyllä muitakin jotka ovat päässeet eroon viinasta, tupakasta ym kun vain ovat kunnolla päättäneet ja yrittäneet. Nikotiini on kuulemma vielä koukuttavampaa kuin alkoholi ja monet on päässeet siitä eroon tosta vaan. Tarvii vaan alkaa tekeen jotain muuta. Mutta voimia kärsiville puolisoille ja sanokaa suoraan että ketuttaa ainainen juominen ja jos ei lopu muutatte kuukaudeksi pois tms.. Ymmärrän jos on lapsia niin ei tietty onnistu, mutta keksikää jotain muuta merkittävä että tyhmempi tajuaa lopettaa ennen kuin on myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä alku ja asenne on oikein hyvä.

        Kartat mua vieläkin
        Vaikka tiedät etten ole se sika jota esitin
        Möin prätkänkin ja haitarin
        Talven turvaksi tuohen talletin
        Tahtoosi taivuin vietin viikon kuivin suin
        Tahtoosi taivuin vietin viikon kuivin suin

        On totta minkä kuulit
        En enää töissä käy
        Laiskuudeksi ehkä luulit
        Muttei siellä enää pomojakaan näy
        Musta tuli tarpeeton tarpeeton
        Koko lafka kiinni on
        Musta tuli tarpeeton

        Sä kartat mua
        Vaikka tiedät kuinka vierelleni kaipaan sua
        Sä kartat mua kartat mua
        Etkö tahdo vai etkö tohdi rakastua
        Sä kartat mua

        Turhaa kaikki turhaa vaivaa
        Turhaa paitani vaihdoin ja tukkani kampasin
        Kuinka monta unetonta
        Yötä vuoksesi vietin ja huoltani huokailin
        Tahtoosi taivuin vietin viikon kuivin suin
        Tahtoosi taivuin vietin viikon kuivin suin

        Sä kartat mua kartat mua
        Vaikka tiedät kuinka vierelleni kaipaan sua
        Sä kartat mua kartat mua
        Etkö tahdo vai etkö tohdi rakastua

        Sä kartat mua kartat mua
        Vaikka tiedät kuinka vierelleni kaipaan sua
        Sä kartat mua kartat mua
        Etkö tahdo vai etkö tohdi rakastua
        Sä kartat mua


      • Anonyymi

        Ai sinustako tuo on vielä "normaalia"? Oikeassa olet siinä, että myös pahenee, nimittäin psyyke muuttuu ja sitten onkin uudet jutut edessä. Annan kaikille neuvon, mikäli se puoliso ei suostu hoitoon/keskustelemaan kenenkään kanssa, erotkaa. Tilanne ei muutu ja loppujen lopuksi siiyä kärsii puoliso, lapset ja kaikki läheiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko totta ?

        Juoko hän itsensä mukavaksi ihan päivittäin. Mahtaa olla ratevaa seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei sitä mukavaa oloa saa ilman juomista niin vika on suurempi kun juoja luulekaan
        Heikot luonteen pönkittävät oloonsa tulemalla juovuksiin
        En koskaan haluaisi olla ihmisen kanssa jonka on pakko juoda että olo tulee mukavaksi
        Sillä tämä ihminen ei käsitä että maksa ja haima ei ole ollenkaan mukavassa tilanteessa kun viina aiheuttaa niiden tehtävää ihmiskehossa ekstra työtä . Siis elimistö kärsii kun sinulla on mukavaa.

        Kyllä ne liuottimia on. 15v. Kokemuksesta voin sanoa, että aivoihin ja motoriikkaan vaikutti selvästi kun join 15v joka viikonloppu. Joulut. Uudet vuodet jne... Nyt selvänä 5v. Harmittaa tuo putki


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä kyllä ryyppää vastoinkäymisten takia, vaan siksi että siitä tulee mukava olo.

        Samoin. Jos vituttaa, silloin ei kannata kallistaa pulloa ollenkaan. Se ei auta mihinkään ongelmaan, ei ikinä. En tosin ole kokeillut, mutta seurannut muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä niitä viinoja siellä laatikossa makuutat, anna ne jollekkin joka juo ne pois kuleksimasta.

        Samaa mieltä. Ei tuossa säilömisessä ole mitään järkeä, kun meitä kiitollisia ottajia olisi vaikka kuinka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yli 30 vuoteen en ole ollut humalassa. Sen sijaan olen nauttinut elämästä ja selvän elämän iloista. Lähipiiriini ei juoppoja kuulu. Tällaisena jatkuu elämä, elämäni paras aika.

        Hataria ovat muistot alkoholin ja humalan iloista. Enemmän tuli huolia, epävarmuutta, talousvaikeuksia ja vaikka mitä...

        >Hataria ovat muistot alkoholin ja humalan iloista. Enemmän tuli huolia, epävarmuutta, talousvaikeuksia ja vaikka mitä...

        Koska alkoholistina joit valtavasti liikaa. Viina oli isäntäsi eikä renkisi, kuten sen kuuluisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viinasta ja tupakasta pääsee jokainen eroon on kun ottaa itseään niskasta kiinni.En ole ottanut viina neljäänkymmeneen vuoteen.
        Lopetin kylmästi kerta laakista,ilman terapioida ja turhia hölinöitä.Vaikka sitä ennen meni joka ilta,Votkaa,konjakkia ja tupakkaa pari askia päivä,olin Venäjällä töissä
        Lopetin viimeisenä iltana siellä,enkä ole sen jälkeen kaivanut,tällä hetkelläkin on laatikoissa viinoja,jotka olen tuonut lentokentiltä.Huomasin tässä,että Irakista tuomani kallis konjakki on vuotanut,oli puukorkki mahinut.Sekin oli yli neljäkymmentä vuotta laatikossa.en juo,edes olutta.Hyvin on pärjätty.

        Ota nyt ihan rauhassa. Kirjoituksen perusteella sä kyllä otat vieläkin. Mutta alkoholistihan valehtelee itselleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        No se on kyllä hyvä alku ja hatunnoston paikka👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        Tuo 6 kuukautta on hyvä alku.
        Itse lopetin 3 vuotta sitten. Juominen paheni ja paheni. 30 vuotta enemmän ja pikkuisen vähemmän. Mutta ennen kun lopetin, oli vauhti hurjaa.
        Nyt tilillä rahaa, ja pöhötys tiessään. Mielikin on ihan muuta kuin pöhnäpäissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35v ilotonta elämää, ei kavereiden kanssa ryyppäystä.
        Ei naisia, ei laulua. Hukkaan meni elämä.

        Tämän tyypin elämän katsantosektorin leveys ei ole monen sentin levyinen.
        Ajatelkaa. Jos kaikkien mielestä elämä olisi hukassa ilman jatkuvaa ryyppäämistä. Ajatelkaa. Jos elämä olisi hukassa ilman laulua ja naisten kanssa peuhaamista. Ajatelkaa. Tuo kommentoija polo ei uskalla tavata naisia ilman ryyppäämistä. Ei pysty laulamaan ilman ryyppäämistä. Ajatelkaa. Ei pysty iloitsemaan ilman ryyppäämistä. Ajatelkaa. Kyllä on hukkaan mennyt elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen, joka tietää kauanko on ollut juomatta, ei ole päässyt vielä yli viinasta.

        Höpö höpö. Tiedän, että olen ollut juomatta 17,5 vuotta ja olen päässyt viinasta. Yleensä alkoholista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On poistunut 1000 kertaa. Älä tule pätemään mun elämääni. Olisin vienyt itseltäni hengen ehkä jo 30v sitten ilman alkoholia. Nykyään en enää juo, koska voin paremmin.
        Vointi vain parani. Mikään lääke eikä terapia auttanut.

        Valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35v ilotonta elämää, ei kavereiden kanssa ryyppäystä.
        Ei naisia, ei laulua. Hukkaan meni elämä.

        Vammainen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tervettä juomista.onko se kun tissuttelee .pullollisen joka ilta viimeisen parin vuoden ajan ennen lopettamista.Käy kuitenkin joka päivä fyysisessä työssä,kuutena päivänä 10-12 tuntia päivä.Sellaisia oli 70-80 luvulla ulkomaan komennus hommat.Siitä huolimatta pystyi lopettamaan.Joten en näe lopettamista ylipääsemättömänä suorituksena,ei se ainakaan ole sairaus.mihin pitäisi muiden veronmaksajien osallistua.

        Sinulla on joku muu sairaus. Päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On poistunut 1000 kertaa. Älä tule pätemään mun elämääni. Olisin vienyt itseltäni hengen ehkä jo 30v sitten ilman alkoholia. Nykyään en enää juo, koska voin paremmin.
        Vointi vain parani. Mikään lääke eikä terapia auttanut.

        Viina on yksi huonoimmista masennuslääkkeistä. Ihme että olet hengissä.


      • Anonyymi

        Hallinassa ?
        Tällä ihmisellä on hallinto jo menetettynä, yleensä on jo myöhäistä siinä vaiheessa kun puoliso herää huomaamaan missä tilanteessa he ovat toisen juomisesta tähden.
        Kuka aitä oikeastaan haluaa olla juopon kanssa , niin että ota ero aillä paranemisella ei ole suuria mahdollisuuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 kk ei ole vielä mikään elvistelyn aika
        iu

        voivoi ite oon ollut nyt 2 kk ilman ennen vedin 1-2ploa kirkasta vrk nyt mahtava olo en meinaa enää ikinä juuva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemiallisesti aikaansaatu keinoilo valheellisin kuvitelmin kavereista.

        Parempi kostea kaveruus kuin kuiva yksinolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkaan ei vastaankäymset poistu viinalla.

        Niin pahoja vastoinkäymisiä ei olekaan etteikö niitä viinalla saisi vielä pahemmiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin juomisen kokonaan ja keskityin naisiin. Näin on paljon kivempaa

        Addiktista toiseen


    • Anonyymi

      3 viikkoa lomalla ja vähemmän raittiita päiviä kuin kännipäiviä. Voi tsiisus

    • Anonyymi

      Joku vuosi vielä niin on viikollakin kännissä.
      Potkut töistä. Joka päivä viinaa. Normi kuvio.

      • Anonyymi

        Ei ole kiva sun juopottelua maksaa.


    • Anonyymi

      Luulen, että tulee pahenemaan hiljalleen, jolloin hän juo myös arkena. Ikävä kyllä :(

    • Anonyymi

      Minulla on ollut sama ongelma miehen kanssa. Juonut perjantait ja lauantait. Joskus keskiviikkoinakin loman aikana. Ei auta puhuminen , ei mikään. Suutuu jos asiasta mainitsee. Muutama vuosi sitten puhkesi diabetes. Ajattelin, että nytkö järkiintyy. Muutaman viikonlopun oli juomatta, sitten taas sama peli. Sappirakko leikattu pois. Kahtena kesänä keuhkoveritulppa, mutta ei auta. Juominen jatkuu.

      • Anonyymi

        Parasta vähentää sokeri juomia ja limsat mehut liköörit vaihtuu vesi tuoremehu Vichy ja sokeriton. Jälkiruoat pois tilalle päärynä omena paloja ja pähkinää Porkkanaraaste.Oluessa on vähiten sokeria.Pullovettä välillä vaikuttaa terveyteen.On viikonloppu juoppo sillä on omat vastuut murheet sukulaiset antaa sen surra surujaan.Kun ei nalkuta antaa olla.Huolehtii että on puhtaat vaatteet ja saippuat.


      • Anonyymi

        Oikein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta vähentää sokeri juomia ja limsat mehut liköörit vaihtuu vesi tuoremehu Vichy ja sokeriton. Jälkiruoat pois tilalle päärynä omena paloja ja pähkinää Porkkanaraaste.Oluessa on vähiten sokeria.Pullovettä välillä vaikuttaa terveyteen.On viikonloppu juoppo sillä on omat vastuut murheet sukulaiset antaa sen surra surujaan.Kun ei nalkuta antaa olla.Huolehtii että on puhtaat vaatteet ja saippuat.

        Syökö joku vielä 2020-luvulla jälkiruokia? 🤔


      • Anonyymi

        Jätä hänet, ei ne lopeta juomistaan vaan tappavat sillä itsensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökö joku vielä 2020-luvulla jälkiruokia? 🤔

        juu Kyllä syö, jos tarjoaa illallisen ystäville niin tottakai jälkiruoka kuuluu siihen myös. Näin kotioloissa kyllä kuitataan kupilla kahvia ja pieni suklaan pala
        Joten makea jälkiruoka on aina kiva tasapaino suolaiseen illalliseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökö joku vielä 2020-luvulla jälkiruokia? 🤔

        Kyllä syö ja hyvää on! Mutta ei jälkiruoan sen kummempaa tarvitse olla kuin purkki jogurttia tai pari desiä marjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökö joku vielä 2020-luvulla jälkiruokia? 🤔

        Melkein joka päivä on jälkiruokaa tarjolla.


      • Anonyymi

        Jätä retku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syökö joku vielä 2020-luvulla jälkiruokia? 🤔

        Voi kyllä! Jälkkärilistan perusteella valitsen lounaspaikan. Jos ei muu maistu ,niin ostan pelkän jälkkärin. Silti nautin aina herkuista vain yhden annoksen. Sama koskee nestemäisiä herkkuja joiden suhteen olen myös nirso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä retku

        Jos käy töissä ja viikonloppuna juo = retku , niin mikä se on jos
        on työtön ja tissuttelee kaljaa kaiken viikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä hänet, ei ne lopeta juomistaan vaan tappavat sillä itsensä

        Naapurin vajakki lopetti juomisen kun tyhjensi sitä ennen Glykoli kanisterin. Loppu vapinat ja alituinen krapula.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta vähentää sokeri juomia ja limsat mehut liköörit vaihtuu vesi tuoremehu Vichy ja sokeriton. Jälkiruoat pois tilalle päärynä omena paloja ja pähkinää Porkkanaraaste.Oluessa on vähiten sokeria.Pullovettä välillä vaikuttaa terveyteen.On viikonloppu juoppo sillä on omat vastuut murheet sukulaiset antaa sen surra surujaan.Kun ei nalkuta antaa olla.Huolehtii että on puhtaat vaatteet ja saippuat.

        vitut kalja se paha on sokeritautiselle, vodka paras! vodka ei tee kankkustakaan ja ei haise yhtä pahasti hengestä kuin kossu tai muu, ja siis vodka lantrattuna pepsi maxilla tai vissyllä, tai pommac light


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitut kalja se paha on sokeritautiselle, vodka paras! vodka ei tee kankkustakaan ja ei haise yhtä pahasti hengestä kuin kossu tai muu, ja siis vodka lantrattuna pepsi maxilla tai vissyllä, tai pommac light

        Ei tee kankkustakaan🤣amatöörien höpinää.


      • Anonyymi

        Mies saattaa juoda viikollakin jos on vapaalla seuraavan päivän. Loma meni tissutellessa enemmän tai vähemmän. Terveystarkastuksessa lääkäri oli sanonut, että ei kestä juoda pulloa viinaa joka viikonloppu (maksa-arvot koholla). Tämä pysäytti alkon käytön muutamaksi viikoksi, mutta sama taas jatkuu. Ei ole mitenkään väkivaltainen tai yleensäkkään huonolla päällä kun viinaa juo. Päinvastoin tavallista iloisempi. Mutta puhe ei auta. Olen sanonut asiasta lukemattomia kertoja. Kerran sanoi, että ei hän juo jos sitä ei ole kaapissa. No itsehän sitä ostaa. Tämä jo mielestäni viittaa riippuvuuteen. T. Ketjun aloittaja


    • Anonyymi

      Tuskin. Ihan normi meno, noin useat miehet tässä maassa on tehneet ja tekee nykyäänkin. PE känni ja piste. Mut joo voishan sitä jonkun viikonlopun joskus jättää väliin..

    • Anonyymi

      vaikee paikka, ei juoppo tunnusta sellainen olevansa, vaan suuttuu. Nuorempana maistui mulle myös, pe-la, sunnuntaina korjaussarjoja, olutta siis.. hommaa kesti vähintään 25v. Sitten sain krapula-aamuista tarpeekseni, oli uskomatonta herätä, kun ei ole kenonen, ei vähääkään. Tätä on nyt jatkunut 15v, en lasiin sylje, otan paukun, ehkä 2, mutta siihen jää, eikä todellakaan joka viikko, kuukausia menee väliä yleensä. Kaljaa en ollenkaan, pirun pahaakin, en ole ostanut mallasjuomaa enkä sidukoita koko 15v aikana yhtään. Tupakki jäi 13v sitten, poltin korsteenin lailla..n 60 savuketta vrk..
      Laita ukolle haaste, että PYSTYYKÖ olemaan selvänä, voi olla että onnistut.

      • Anonyymi

        ei toista ihmistä voi väkisin raitistaa, - joskus ainoastaan LÄÄKÄRIN sana voi herättää todellisuuteen.


      • Anonyymi

        oma kehu haisee


      • Anonyymi

        Näisä on monesti kuinka rehellisesti kyseinen kirjoittaja on tarinansa kirjoittanu alkoholisti kun ei useinkaan voi ottaa tippaakaan ratkeamatta juomaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei toista ihmistä voi väkisin raitistaa, - joskus ainoastaan LÄÄKÄRIN sana voi herättää todellisuuteen.

        Neuvo ei ole käsky.Kaikki on lähdettävä omasta halusta eikä aina omakaan halu riitä vaikka kuinka yrittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei toista ihmistä voi väkisin raitistaa, - joskus ainoastaan LÄÄKÄRIN sana voi herättää todellisuuteen.

        Ei näille juopoille aina auta edes lääkärin sanat , piilottelevat pulloja eivätkä ymmärrä että he piilottelevat niitä ainosstaan omalta itseltään, sillä ympäristö näkee että juovuksissa ollaan , piilottelusta huolimatta .
        Joten jos arvostaa omaa itseään niin ei jää tälläisen ihmisen kanssa asuskelemaan
        Siinä pilaa ainoastaan oman elämänsä jos jää juopon kanssa asumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näisä on monesti kuinka rehellisesti kyseinen kirjoittaja on tarinansa kirjoittanu alkoholisti kun ei useinkaan voi ottaa tippaakaan ratkeamatta juomaan

        On niitä sellaisiakin entisiä juomareita, että voivat halutessaan ottaa lasillisen tai saunakaljan joskus. Kun juomisen lopettaa, niin pää pitää samalla laittaa kuntoon!

        Eli viina ei enää voi olla tapa juhlistaa onnistumisia, nollata päätä, hukuttaa suruja, lievittää yksinäisyyttä, hakea lohtua tai ottaa kun ketuttaa. Mitään tunteita ei voi juomisella eikä syömisellä käsitellä, muuten lähtee lapasesta.


    • Anonyymi

      Näitä on paljon, valitettavasti.

    • Anonyymi

      Tilanne ei ole vielä niin paha, ettei se tuosta pahenisi. Se pahenee varmasti. Ei mene kauan, kun mies on työtön ja siitä alamäki jatkuu.

      Minun mieheni veisteli humalapäissään, että hän on kännissä ja minä olen ruma. Huomenna hän on selvä mutta minä olen edelleen ruma. Niin kävi, että minä olen edelleen mikä olen mutta hän on haudassa. Tosin eron otin jo vuosia ennen hänen kuolemaansa. Puolet elämästään hän oli humalassa ja toisen puolen krapulassa. Että sellaista juhlaa.

      • Anonyymi

        Pahoittelut.

        Veistely sinänsä oli uudelleenkierrätetty Winston Churchill-lainaus.


      • Anonyymi

        Hyvä sinulle!


      • Anonyymi

        Mikset ottanut eroa.


      • Anonyymi

        Ihan niin samoin tein minäkin , jätin juomarin juomaan ihan omassa rauhassaan ja aloitin oman elämän.
        Juomari myös kuoli ja syy kuolemaan oli viina.
        Että EU-kannattajia omaa elämäänsä pilata jäämällä kärsimään alentavia sanoja ja raivon purkauksia juopolta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset ottanut eroa.

        Otin kyllä! Sanoin ottaneeni eron vuosia ennen miehen kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelut.

        Veistely sinänsä oli uudelleenkierrätetty Winston Churchill-lainaus.

        Ei se Winstonissa ryyppäämässä käynyt, kotona se ryyppäs.


      • Anonyymi

        Hyvä kun pääsit eroon lopultakin.


      • Anonyymi

        Hienoa että otit eron👍


    • Anonyymi

      Keksi sille jotain parempaa tekemistä! Viikonloppuja ei kannata tuhlata siihen että pakenee nykyistä elämäänsä. Kannattaa käyttää ne siihen että parantaa elämänlaatuaan.

      • Anonyymi

        Aikuiselle ihmisille ei keksitä tekemisiä, sillä aikuisuus on sitä että ottaa vastuun itse omasta elämästään
        Jos juo niin sekin on oma päätös ja silloin on suuri vika jossain


    • Anonyymi

      Jos on tarve juoda itsensä kovaan humalaan joka viikonloppu, niin kertoo alkoholiriippuvuudesta.

      Et kertonut miehesi ikää, onko hän nuori vai keski-ikäinen, eli onko tilanne jatkunut pitkään? Juotteko yhdessä, vai juoko miehesi yksin? Käyttäytyykö hän huonosti juomisen aikana, esim. täysin eri tavalla kuin selvinpäin?

      • Anonyymi

        vitut ennen vanhaan mies osti perjantaipullon tai lauantaipullo kirkasta ja veti sen, hoiti akkansa, lapsensa ja työnsä. nyt joka iikka leikkii nirppanokkaa ja valittaa moisesta. vittu se mies (tai nainen) saa ottaa viinaa jos haluaa, kunhan hoitaa arkimestansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitut ennen vanhaan mies osti perjantaipullon tai lauantaipullo kirkasta ja veti sen, hoiti akkansa, lapsensa ja työnsä. nyt joka iikka leikkii nirppanokkaa ja valittaa moisesta. vittu se mies (tai nainen) saa ottaa viinaa jos haluaa, kunhan hoitaa arkimestansa.

        Mielenterveysongelmaasi on saatavilla hoitoa.


    • Anonyymi

      Alkoholisti on.

      • Anonyymi

        On selkeästi. Valitettavasti.


    • Anonyymi

      Eli vähintään neljä kertaa kuussa perseet, 100 varma että pahenee vaan, jos ei lopeta kokonaan, alkoholismin näkyvä ensi piirre on säänöllinen humalajuominen aivot vaatii lisää, tulee keskiviikkojurrit ja lopulta lähtee lapasesta. Tuolla neljällä kännillä kuussa ollaan jo tilanteessa jotta ollaan juomaan menossa tai juomasta tulossa, alkoholi on vahva hermomyrkky eli 5-6 päivän välein toistuva känni tuhoaa hermostot ja annosmäärä kasvaa ja kasvaa..Tämä on minun kokemukseni join noin 30 vuotta josta viimeiset 15 vuotta noin 250 pv jurrissa, luonollisesti kaikki meni perhe työ (yritys) lopulta asunnot jne. nyt kymmmenen vuotta koittanut paikkailla jälkiä, hermot edelleen aikas huonot ja masennusta yms. Toista on vaikea ohjata raitistumaan varsinkaan tuossa vaiheessa, AA tuskin tulee kysymykseen vielä, täytyy rikkoa paljon ensin elämää.

      • Anonyymi

        Mitkä aivot vaatii. Ei ihmiset juo minkään aivojen takia vaan kännissä on rento olo ja hauskaa.Tosin menee vähän sikailun puolelle jos pari päivää juo putkeen.Estot lähtee.No moni on ihan mukava kännissä eikä riehu.Toiset taas tissuttelee pikkuhiljaa ei häiritse ketään.Huumeet on paljon pahempaa. Ja toi huumorin tajuttomuus on kyllä ikävää Yhtään ei osata heittää huumoria vitsiä nauraa kujeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä aivot vaatii. Ei ihmiset juo minkään aivojen takia vaan kännissä on rento olo ja hauskaa.Tosin menee vähän sikailun puolelle jos pari päivää juo putkeen.Estot lähtee.No moni on ihan mukava kännissä eikä riehu.Toiset taas tissuttelee pikkuhiljaa ei häiritse ketään.Huumeet on paljon pahempaa. Ja toi huumorin tajuttomuus on kyllä ikävää Yhtään ei osata heittää huumoria vitsiä nauraa kujeilla.

        Sinä se et tiedä addikteista mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä aivot vaatii. Ei ihmiset juo minkään aivojen takia vaan kännissä on rento olo ja hauskaa.Tosin menee vähän sikailun puolelle jos pari päivää juo putkeen.Estot lähtee.No moni on ihan mukava kännissä eikä riehu.Toiset taas tissuttelee pikkuhiljaa ei häiritse ketään.Huumeet on paljon pahempaa. Ja toi huumorin tajuttomuus on kyllä ikävää Yhtään ei osata heittää huumoria vitsiä nauraa kujeilla.

        Jep. Monet täällä ahdasmielisiä huumorintajuttomia raittiusvahteja. Antakaa toisten tissutella ja ottaa kuppia. Kovat huumeet ne perseestä on, ei alko eikä edes joku pami jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Monet täällä ahdasmielisiä huumorintajuttomia raittiusvahteja. Antakaa toisten tissutella ja ottaa kuppia. Kovat huumeet ne perseestä on, ei alko eikä edes joku pami jne.

        Kyllä te kakarat ette ymmärrä mistään mitään.


    • Anonyymi

      Niin on, joka viikonloppu ja joskus viikolla pitää tissutella siis juoda kun eläkkeellä olevalla ei ole aikatauluja. Puheeksi ottamalla suututaan ja mökötetään monia päiviä. Koskaan asiaa en ole osannut ottaa puheeksi oikealla tavalla. Aika raskasta kun näkee, että toinen on solmussa itsensä ja tunteidensa kanssa. Aika raskasta kun itse tekee ihmissuhdetyötä ja kotona tunneilmapiiri on mitä on, silloin kun Alko on tullut puheeksi. Pitkä elämäntaival yhdessä joukossa myös hyvää yhteistä elämää, mutta mikä on yhteinen tulevaisuus. Mökötystä ja omaan itseen käpertymistä kun puhuminen on vaikeaa, ei minulle, mutta hänelle. Sitä kaipaisi jo tässä elämänvaiheessa elämäänsä seesteisyyttä ja harmonista yhdessä olemista, mutta eihän siitä mitään tule kun toinen oireilee ja lääkitsee olemassa olemistaan Alkolla. Yksin ei kenkään ole hyvä olla, mutta mikä on ratkaisu. Sitä odotellessa, voimia ja jaksamista meille. On vain tämä yksi elämä, mistä pitää iloita ja nauttia, ei mökötellä vaikka kuka sanoisi mitä. Parempia aikoja odotellessa.

      • Anonyymi

        No onneksi lapset ei enää kotona


    • Anonyymi

      Kyllä meidän isä on hoitanu työnsä aina viikolla. Ei jää koskaan ns putki päälle vaikka pe ja la koko ajan kännissä, su heräsi usein aamuyöllä juomaan loiventavia. Huonot hermot oli aiemmin kännissä, nykyään ei fysiikka kestä niin paljon viinaa niin meno vähän rauhoittunut. Viikolla joi töiden jälkeen aina yhden tai kaksi. Ei menny talo, autot eikä perhe. Mutta olisiko ollut järkevää hankkia elämään muutakin sisältöä vapaa-ajalle kuin kännit?

      • Anonyymi

        Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        Meidän isä ?
        Oletko lapsi hänelle kun isäksi kutsut


    • Anonyymi

      Jos puolisosi on mies, niin alkoholistin raja on 11 annosta viikosta, naisella 7 annosta. Yksi annos on 12 cl viiniä, 4 cl viinaa tain 33 cl olutta. Aseta hänelle kiintiö, jota ei saa ylittää ja ala harrastaa kamppailulajeja?

      • Anonyymi

        Siis 4 Cl on pieni annos ravintolassa esim.kirjasta vodkaa mihin laitetaan erikseen limsaa mehua jäitä. Sellainen annos maksaa Alkossa 3€ pieni minipullo.Siis 4 senttiä lasin pohjalla.Miettikää nyt vähän.Tavallisessa limsassa saa jo sokeri humalan.Kofeiinista saa piristeen.Joku hedelmä mehu hedelmä voi aiheuttaa veren sokerin nousun huippu lukemiin.Leivokset.Alkoholi on sokeria viljaa hedelmää.Esimerkiksi viini vaikuttaa sitten että se lämmittää lisää veren kiertoa siksi se on terveys juoma ja rommi.Sitten kun haluaa juoda pään täyteen eli sekaisin niin siihen kyllä tarvitaan aika paljon enemmän kuin noi vähimmäis määrät.Pullollinen viiniä on vasta alkuhumala.Sanotaan hiprakka tai muutama olut.Ne on niin mietoja. Väkevät on erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis 4 Cl on pieni annos ravintolassa esim.kirjasta vodkaa mihin laitetaan erikseen limsaa mehua jäitä. Sellainen annos maksaa Alkossa 3€ pieni minipullo.Siis 4 senttiä lasin pohjalla.Miettikää nyt vähän.Tavallisessa limsassa saa jo sokeri humalan.Kofeiinista saa piristeen.Joku hedelmä mehu hedelmä voi aiheuttaa veren sokerin nousun huippu lukemiin.Leivokset.Alkoholi on sokeria viljaa hedelmää.Esimerkiksi viini vaikuttaa sitten että se lämmittää lisää veren kiertoa siksi se on terveys juoma ja rommi.Sitten kun haluaa juoda pään täyteen eli sekaisin niin siihen kyllä tarvitaan aika paljon enemmän kuin noi vähimmäis määrät.Pullollinen viiniä on vasta alkuhumala.Sanotaan hiprakka tai muutama olut.Ne on niin mietoja. Väkevät on erikseen.

        Iso annos on paras


      • Anonyymi

        Tuo nyt on ihan täyttä puppua. Tuollaista rajaa ei ole olemassa. Yleisesti puhutaan, että miehillä 24 annoksen viikkomäärä on riskiraja, joka voi johtaa alkoholismiin. Mutta itse alkoholismi ei riipu siitä montako annosta on juotu, vaan siitä onko riippuvuus juomiseen.
        Aika usein kyseessä ei ole alkoholismi, vaan katkeroituneen exän tilitys ja syyllistämisyritys. Mustamaalataan exää leimaamalla hänet alkoholistiksi ja usein myös narsistiksi. Mahdollisesti myös väkivaltaiseksi tai ainakin uhkaavasti käyttäytyväksi.


    • Anonyymi

      Todennäköisemmin on jo suuri ongelma jos pitää paikkansa mitä kirjoitit juo luultavammin viikollakin mu mahdollisesti niin ettet huomaa tai edes tajua

    • Anonyymi

      Alkoholisti kieltää aina kaikki ja syyttää muita ja keksii aina verukkeen teoilleen toivottavasti tajuaa. Seuraava pysäkki on hauta. Kokemusta on!

      • Anonyymi

        Kyllä todella meillä nuorena oli jonkun talossa kotibileet niin siellä oli pontikkaa me ei tiedetty sitä vaan juotiin tavalliseen tapaan kuin olisi juonut pari drinkkiä kossua mehulla tai siideriä mutta oli niin voimakasta että vasta kotimatkalla hurahti päähän ja jalkoihin.Oli kyllä aikamoista kävelyä ja hauskaa.


      • Anonyymi

        Ihan niin, aina löytyy syitä alkoholistin juomiseen , ja kun niitä syitä haetaan niin siinä vaiheessa jo pitäisi sen selvän puolison tajuta ettei tilanne tule koskaan paranemaan vaan pahenee ajan kanssa .
        Miksi jäädä suhteeseen joka ei anna muuta kun pahan mielen ja ainaisen tuskallisen olon sille selvälle puolisolle me eletään vaan kerran ja kenenkään ei tarvitsisi elää alkoholistin sääntöjen mukaisesti, joten myötä eläjän pitäisi kunnioittaa itseään siinä määrin että jättää juojan juomaan ja aloittaa uuden elämän omien arvojensa mukaisesti, mihin ei viina kuulu


      • Anonyymi

        Näinon
        Ja sinne menköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin, aina löytyy syitä alkoholistin juomiseen , ja kun niitä syitä haetaan niin siinä vaiheessa jo pitäisi sen selvän puolison tajuta ettei tilanne tule koskaan paranemaan vaan pahenee ajan kanssa .
        Miksi jäädä suhteeseen joka ei anna muuta kun pahan mielen ja ainaisen tuskallisen olon sille selvälle puolisolle me eletään vaan kerran ja kenenkään ei tarvitsisi elää alkoholistin sääntöjen mukaisesti, joten myötä eläjän pitäisi kunnioittaa itseään siinä määrin että jättää juojan juomaan ja aloittaa uuden elämän omien arvojensa mukaisesti, mihin ei viina kuulu

        Yksi kavereistani sanoo.Kun otan ryypyn olen kuin toinen mies ja se toinen mies vasta juokin paljon.


    • Anonyymi

      Tyypillinen suomalainen änkyrä juntti joka ajaa töihin Toyotalla ja pukeutuu reisitaskuhousuihin ja ruutupaitaan.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa alkoholisti voi olla kuka tahansa.


      • Anonyymi

        Alkkiksia on pukumiehissä, virkanaisissa, näyttelijoissä jne. Onhan noita mediassakin tullut ulos baarikaapista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa alkoholisti voi olla kuka tahansa.

        Meillä oltiin kylässä naisryhmä istui siellä pöydän ääressä ja nauroi hihitteli kokoajan ja poltteli tupakkaa no ne oli vetänyt pilveä hienot ihmiset eikä ne muuta kuin nauraa hekotteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä oltiin kylässä naisryhmä istui siellä pöydän ääressä ja nauroi hihitteli kokoajan ja poltteli tupakkaa no ne oli vetänyt pilveä hienot ihmiset eikä ne muuta kuin nauraa hekotteli.

        Oikein


    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      Muutama sananen sinulle, ketjun aloittaja, omasta kokemuksestani (isäni oli alkoholisti, joka joi noin 35 vuotta elämästään ennen kuin lopulta menehtyi alkoholin aiheuttamiin sairauksiin) :

      - alkoholisti ei juuri koskaan myönnä itsellään olevan ongelmaa, juominen johtuu esim. työstä, puolisosta, stressistä, marsin vihreistä miehistä ja kaikesta muusta paitsi alkoholistista itsestään.

      - alkoholistin sanaan ei voi juurikaan luottaa, tämä kannattaa pitää mielessä. Lupauksia tehdään ja rikotaan saman tien, tämä kuuluu kyseisen sairauden tai sairauden kaltaisen tilan ominaispiirteisiin.

      - sinuna tekisin selväksi miehellesi että et hyväksy hänen käytöstään, ja jos hän ei hae ammattiapua (lääkäri, paihdeterapia, jne) tai lopeta omaehtoisesti juomistaan, sinä jätät hänet.

      Suomessa on lukemattomia avipuolisoja, vanhempia ja lapsia jotka sortuvat liialliseen pehmeilyyn perheeseensö kuuluvan alkoholistin kanssa. Tällöin alholistin oman ja läheisten hyvinvoinnin rapauttava juominen voi jatkua ja usein jatkuu vuosikymmenet. Neuvoni on että teet rajasi selväsi miehellesi, ja alat henkisesti valmistautua siihen että parisuhteenne voi päättyä. Alkoholistin kanssa lepsuilu ei auta, ainoa keino on asettaa omat rajansa ja pitää niistä kiinni.

      • Anonyymi

        Alkoholisti on tosi itsekäs, näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti on tosi itsekäs, näin se on.

        Aika moni mies käy vieraissa ihan työmatkoilla selvin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti on tosi itsekäs, näin se on.

        Alkoholistit on varustettu huonolla itsetunnolla heikkoja ihmisiä jotka turvautuvat viinaan kun elä koettele ja syitä löytyy miksi juovat.
        Kunhan jokainen myötä eläjä tajuaisi että ei niille puheet , haukut, rukoukset, itkut auta joten ainoa tapa on pakata tavaransa ja jättää sellaisen juopon, iski uhrata omaa elämäänsä jäämällä suhteeseen joka ei anna myötäeläjälle muuta kun ainaisen tuskaisen olon
        Mikä saa naiset jäämään oikeastaan tälläisen suhteeseen, sillä rakkautta sellaisessa suhteessa ei voi olla , joten miksi jäädä odottelemaan että juoppo muuttaisi tapansa , sillä se ei tule tapahtumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistit on varustettu huonolla itsetunnolla heikkoja ihmisiä jotka turvautuvat viinaan kun elä koettele ja syitä löytyy miksi juovat.
        Kunhan jokainen myötä eläjä tajuaisi että ei niille puheet , haukut, rukoukset, itkut auta joten ainoa tapa on pakata tavaransa ja jättää sellaisen juopon, iski uhrata omaa elämäänsä jäämällä suhteeseen joka ei anna myötäeläjälle muuta kun ainaisen tuskaisen olon
        Mikä saa naiset jäämään oikeastaan tälläisen suhteeseen, sillä rakkautta sellaisessa suhteessa ei voi olla , joten miksi jäädä odottelemaan että juoppo muuttaisi tapansa , sillä se ei tule tapahtumaan

        Juopolla voi olla myös hyvä itsetunto ja usein onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juopolla voi olla myös hyvä itsetunto ja usein onkin.

        Hyvän itsetunnon omaavalla ei ole päihdeongelmia


      • Anonyymi

        Näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni mies käy vieraissa ihan työmatkoilla selvin päin.

        Vaiteeavasti. Kun ei voi vaimolle puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän itsetunnon omaavalla ei ole päihdeongelmia

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän itsetunnon omaavalla ei ole päihdeongelmia

        Näin on 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisti on tosi itsekäs, näin se on.

        Ei ole, vaan sairas.


    • Anonyymi

      Juu juoppo on. Anna juoda ja käy minun luona kerran viikossa hellyyttä hakemassa (ulkonäkövaraus) . Ota elatuksesi juopolta ukoltasi.

      • Anonyymi

        Huhhuh.


    • Anonyymi

      Et voi asialle mitään. Joko kestä sen tai mietit mitä itse haluat ja toimit sen mukaan.

    • Anonyymi

      Kuvottavia moraalisäteilijöitä taas palstat täynnä. "Hyi, juoppo!"

      Itse ensin koulukiusaatte ihmiset hermoheikoiksi ja sitten tallaatte heitä myös jatko-oppilaitoksissa ja työpaikoilla. Sitten kun uhrinne lopulta tarttuu pulloon, niin pääsette loistamaan ylemmyyttäänne ja kunniallista keskiluokkaisuuttanne verrattuna tähän rappioeläjään, jolla on "synnynnäinen vika" tai ainakin "impulssikontrollin puute".

      Onhan siitä epäonnistuneesta yksilöstä niin moraalista ja holhoavaa sitten juoruilla punaviinikutsuilla ja työpaikkojen kahvituvissa, vaikka TE ITSE olette sen kaiken takana.

      Joskus joku teidän uhreistanne saa sitten tarpeekseen, ja tarttuu pullon sijaan aseeseen. Ymmärrän aivan hyvin, miksi esimerkiksi Auvinen tai Saari lähtivät vähän kouluttamaan porukkaa. Katsokaa peiliin, saastat!

      • Anonyymi

        Siinä se tuli! Uhreja alkoholistit ovat. Kaikki kurjuus muiden syytä.


      • Anonyymi

        Ei ole toisten syy jos tartutaan pulloon vaan ihan oma syynsä , siinä taas syyllistetään muuta ihmiset , jopa kouluajoista asti. Niin että ihmisen on itse älyttävä että vain ainoastaan hän voi korjata elämänsä , eikä vaatia kiusaus verukkeella myötätuntoa .
        Siis jokainen tarttuu pulloon ihan itse, kukaan ei pakota .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se tuli! Uhreja alkoholistit ovat. Kaikki kurjuus muiden syytä.

        Aina tuollasilla retkuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se tuli! Uhreja alkoholistit ovat. Kaikki kurjuus muiden syytä.

        Pitäisikö heille perustaa oman lääni missä saisivat mellastaa,ettei toiset häiriintyisi.


      • Anonyymi

        Tämä oli hyvä pointti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö heille perustaa oman lääni missä saisivat mellastaa,ettei toiset häiriintyisi.

        Poroporvarillisille koulukiusaajille voisi perustaan oman läänin, jossa he voisivat grillikesteillään "kohtuukäyttää" ja juoruille niistä kiusaamistaan huonommista juopoista. Ainiin, unohdin että sellainen paikka on jo olemassa... sitä kutsutaan nimellä... Espoo!


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä, minun ukolta lähteny totaalisesti lapasesta, ensin muutama saunakalja, sitten viikonloppuna, taas muutama saunakalja viikolla, viikonloppuna jo kontti ja molempina päivinä, nyt ottaa joka päivä jos on rahaa, minä en osta hänrlle pisaraakaan kaljaa koska ei ymmärrä hyvällä eikä pahalla, kotona ei tee mitään, istuu ja kiskoo röökiä ja kaljaa, että näin.

      • Anonyymi

        Ihanaa että miehet on olemassa niillä on oma elämä ei se teidän olekaan.


      • Anonyymi

        Oa ero. Minä en jaksaisi juoppo ukkoa. Tänä päivänä et jää yksin lasten kanssa kadulle


    • Anonyymi

      Kannattaa lähtee vetämään sinun rohkeasti

    • Anonyymi

      Mene jonnekin tuttavan luokse sano puolisolle että ottaa itseään niskasta kiinni

      • Anonyymi

        tuttavani suuttui kun sanoin sitä alkoholistiksi ei auttanut
        t. Avaaja


    • Anonyymi

      Itse en koe olevani alkoholisti kun otan kerran viikossa yhden pullon viiniä. Yleensä lauantaisin. Pulloa ei hujauteta heti huiviin vaan päivän mittaan ruuanlaiton yhteydessä ja illasta nauttien. Vielä 23. aikoihin nautin viiniä kun katselen esim.netflixiä tai luen kirjaa. n.6-8h menee viinipullon nauttimiseen. Seuraavana päivänä ei krapulaa ja hoidan askareet niinkuin normaalisti. Olen 31v.nainen ja urheilen paljon. Arkena en juo.

      • Anonyymi

        Moni tekee kuten sinä , siis yksi pullo viikossa.
        Joillekin se aiheuttaa alkoholismia ajan kanssa toiset lopettaa kun eivät näe siinä muuta kun Keinotekoisen hyvänolontunnetta tunteen .
        Joten itse ei aina tiedä mihin ryhmään kuuluu, että tuleeko riippuvaisuus vai ei.


      • Anonyymi

        Mikähän tuo sinut tälle palstalle?

        Onko juomisesi aina ollut kuvaamasi laista? Jotenkin vanhan juopon mieleen nousee epäilys.


    • Anonyymi

      40 - 50 tölkkiä viikossa ja nollat viikolla töissä. Son minun juttu. Piilojuominen vaan on sitä mitä löytyy erinäisistä syistä. Minulla viikko alkaa nopeammin. Lomat pahimpia

      • Anonyymi

        Ota terävät


    • Onko alkoholisti? Ei vielä.

    • Anonyymi

      Miehen alkoholismi loppuu siihen kun nainen antaa hänen naida aina kun hän haluaa.

    • Anonyymi

      Olen kohtalon toverisi miehellesi. Kun ei kiinnosta,niin ei kiinosta oikein mikään.
      Rahaa saisin tehtyä ja teen mutta toinen puolisko,ei ole enään kiinnotava,on jotenkin mutta elämän virta on katkennut.
      Hyvin vähän on yhteistä,joten juon itsekkin muuteen viinaan..
      Ei toki kaikki johdu toisesta osapuolesta vaan elämän tyhjyydestä,ei,en oikein osaa saada kiinni mitä elämä voi antaa enään.
      En nuku missään grilli katoksessa,vaan ihan sängyssä,on vain niin vähän Rakkautta enää jäljellä mitä oli ?
      Itse en oikein osaa sanoa,edes itselleni miten jättäisin muutaman oluen pois ?
      Kun ei ole oikein mitään tärkeää..
      Ennen olin pitkän aikaa ( vuosi) edes maistelematta,koska aina oli tärkeää ja nyt pitää mennä..
      Juon kuitenkin olutta,mutta aamulla 07,taas pitää mennä.
      Eikä ole promilleja mutta väsynyt olen elämään vain..!

      Kuulun Suomalaisuuteen ja maailman onnellisten ihmisten joukkoon :)

      • Anonyymi

        Miksi et lopeta suhdetta jossa ei enää ole rakkautta ja toinen ei kiinnosta , ei kai pitäisi olla mitään syytä jatkaa jos pitää juoda itsensä juovuksiin sen asian tähden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et lopeta suhdetta jossa ei enää ole rakkautta ja toinen ei kiinnosta , ei kai pitäisi olla mitään syytä jatkaa jos pitää juoda itsensä juovuksiin sen asian tähden

        Syy ei ole suhde,vaan oli sotilas ulkomailla missä adrenaali virtasi ja olin/olimme kokoajan pommisuojassa tai aeiden kanssa menossa.Kun teet tuota useamman vuoden,niin kehossa ei ole sitä määrää adrenaalia,mitä tarvitsen.
        Pelkäsin,että kuolen tykistötulessa,en kuollut,taistelukaasua harjoituksia oli kokojan.
        Asellisia käymistä oli usein,mutta silloin en juonut yhtään,en !
        Koko ne ajat olin,kuin kumisotilas,täynnä adrenaalia..
        Nyt tyhjä niistä, rauhassa elän ja on outoa.
        Kun monta vuotta mietit joka päivä,milloin se tulee kohdalle mutta ei tänään..
        En silti muuttaisi elämääni..
        Sain kokea enemmän,kuin normaalisti..
        Kuitenkin, eletty jättää jälkensä uniin ja mieleen.

        Slava Ukraini !
        (en ole ollut siellä,voittakaa paha)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy ei ole suhde,vaan oli sotilas ulkomailla missä adrenaali virtasi ja olin/olimme kokoajan pommisuojassa tai aeiden kanssa menossa.Kun teet tuota useamman vuoden,niin kehossa ei ole sitä määrää adrenaalia,mitä tarvitsen.
        Pelkäsin,että kuolen tykistötulessa,en kuollut,taistelukaasua harjoituksia oli kokojan.
        Asellisia käymistä oli usein,mutta silloin en juonut yhtään,en !
        Koko ne ajat olin,kuin kumisotilas,täynnä adrenaalia..
        Nyt tyhjä niistä, rauhassa elän ja on outoa.
        Kun monta vuotta mietit joka päivä,milloin se tulee kohdalle mutta ei tänään..
        En silti muuttaisi elämääni..
        Sain kokea enemmän,kuin normaalisti..
        Kuitenkin, eletty jättää jälkensä uniin ja mieleen.

        Slava Ukraini !
        (en ole ollut siellä,voittakaa paha)

        Eli olit adrenaliinikoukussa. Sitten himokoukussa. Sitten alkoholikoukussa. Rakkauden puute elämässä on kova juttu, siitä syystä lähdit ensimmäiseen legioonaan, luulisin.
        Mitäpä jos alkaisit etsiä rakkautta? Silleen oikeesti. Eihän se helppoa oo, mutta mikäpä olisi täällä sitä muutenkaan? Good luck. Ja ei, en tarkoittanut ihmissuhteista.


    • Anonyymi

      niin jos se pää pitää saada sekaisin hinnalla millä hyvänsä, se on addiktio...
      Jos pystyy oleen selvänä, ei ole addiktio....

    • Anonyymi

      Ei hän varmaankaan alkoholisti ole mutta kuluttaa runsaasti alkoholia. Mites jos sinä keksisit itsellesi omia harrastuksia, menoja yms.? Hänkin voisi innostua joskus lähtemään mukaan. Saisit myös muuta tekemistä kuin hänen valvominen. Aikuinen saa varmaan tehdä mitä itse haluaa. En puolustele häntä mutta kyselysi saattavat saada huonompaa aikaan. Kannattaa tehdä itse jotain kivaa ja muuta ajateltavaa. Olen työskennellyt alkoholistien parissa ja jotain tietoa asiasta on.

      • Anonyymi

        Alkoholismi on sitä että ei jaksa elää ilman viinaa vaan hukuttaa ongelmat juomiseen . Ei siinä tarvitse toista pitää kärsimässä mitättömästä elämästä ja keksiä sille tekemisiäsi. Että ottaisi mukaan harrastuksiin.
        Aikuisen ihmisen pitäisi tietää oma vastuunsa parisuhteessa Ei sen terveen tehtävä ole olla minään terapeuttina . Ainoa tapa on jättää jos aikoo itse elää ja nauttia elämästään mikä pitäisi olla kaikkien oikeus


      • Anonyymi

        Näin on. Hän haluaa juomisellaan sinun huomiosi. Kun et enää huomioi häntä tai juomistaan ollenkaan vaan elät omaa elämää niin saattaa havahtua ja alkaa kiinnostua sinusta ja sinun ja teidän yhteisestä elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Hän haluaa juomisellaan sinun huomiosi. Kun et enää huomioi häntä tai juomistaan ollenkaan vaan elät omaa elämää niin saattaa havahtua ja alkaa kiinnostua sinusta ja sinun ja teidän yhteisestä elämästä.

        Ja jos et enää itse kiinnostu hänestä niin etsi oma asunto ja keksi itsellesi muuta tekemistä mistä pidät.


    • Anonyymi

      Oliko grillattu?

    • Anonyymi

      ukollas on huono olla ei tunne elämää hyväksi tuttu tunne saman kokenu sinuna puhu ukolles ja sory et näin sanon saattaa johtua sinustakin että tarkastele itseäsi myös sillä voit todellakin olla syy. mutta tsemppiä.

      • Anonyymi

        Niinpä niin, taas selitys että juominen voi johtua toista osapuolesta, ei ole toisen vastuulla jos heikko ihminen juo.


    • Anonyymi

      Ei se välttämättä holisti ole, mutta on tottunut rentoutumaan viikon lopulla henkisistä paineistaan viinalla, Itsellä sama ongelma ( perjantai ilta kaljottelua) myös, kun tressaava työ oli. Maksa arvot huonot. Se ja iän myötä (eläkeläinen nyt) käyttö jäänyt yhteen sauna kaljaan viikossa, sekin pilsneriä.

      • Anonyymi

        Juominen ei ole rentoutumista vaan maksa ja haima joutuvat rasitukselle joka kerran kun viinaa juodaan , joten että kutsua viinan ottoa että muka rentoudutaan ei pidä paikkaansa m siinä turruttavan ainoastaan aivot. Jos sitä nyt voi sanoa joissakin ryhmissä rentoututtamiseksi niin pitäisi tutustua kirjoihin missä selvitetään asia lääketieteellisesti


    • Anonyymi

      Riippuvaisen elämässä parhaat ystävät ovat niitä aiheuttavat aineet. Niitten vuoksi valehdellaan, petetään ja väheksytään läheisiä. Niitä suojellaan ja itselle keksitään tekosyitä , miksi ei viitsitä tai voida lähteä puolison kanssa jonekin vaikkapa kesäteatteriin, jos on pullo piilossa odottamassa parasta kamuaan.

      Eipä siinä auta muu kuin oma itse ja peiliin katsominen. Ja sitten nöyrtyminen apua hakemaan. Joka on kova paikka!

      • Anonyymi

        Minä en ymmärtänyt kirjoituksestasi yhtään mitään. Suomenkielen taito on hakusessa. Esim . ’ ja sitten nöyrtyminen apuahakemaan ’ mitä vittua tuokin lause tarkoittaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärtänyt kirjoituksestasi yhtään mitään. Suomenkielen taito on hakusessa. Esim . ’ ja sitten nöyrtyminen apuahakemaan ’ mitä vittua tuokin lause tarkoittaa ?

        Sinä olet siis typerä.


    • Anonyymi

      Tosi ikävä tapaus. Eikö valtio voisi lopettaa näiden Hasen terävien myynnin kokonaan, myrkkyjähän ovat.
      Uskaltaisin väittää, että 90 prosenttia suomalaisista on alkoholisteja ja juoppohulluja.
      Saavutettu etuisuus, asialle ei voida tehdä mitään.

      • Anonyymi

        On mentävä taas historian puolelle.Suomessa on ollut aina holhouva käyttös alkoholin suhteen,on kaikenlaisia keino kieltoja ollut kyttäämistä.Oli 50 Luvulla kiihkomielisiä Raittiuspuhujia pitivät tupailtoja,ainakin Körtti alueilla.Käyttivät vertauksia.Tiputtivat matoja täyteen kossupulloon,hölskyttivät ja näyttivät miten mato lähes heti kuoli.Mahtipontisesti saarnasivat viinan myrkyllisyydestä,kuinka Matokin kuoli.Tarina kertoo,että tupaillan jälkeen koko korpikylän väestö rupesi juomaan.Opimme tästä ,että liika kiihko puhuminen voi johtaa väärään tulkintaan ja on päinvastainen lopputulos.Itse olen absoluuttisen raitis.


    • Anonyymi

      Meillä on vähän samoin, mutta meillä ei mies juo viikolla yhtäkään saunakaljaa. En muista, että olis koskaan juonut. Perjantaina hän juo väkeviä ja kaljaa ja nukahtaa tuoliin. Tätä on tapahtunut jo yli 25 vuotta. Uskoisin, että se nukahtaminen on kuitenkin suurimmilta osin väsymystä raskaan työviikon jälkeen. Lauataina hän sitten juo muutaman kaljan pari väkevää paukkua ja nukkuu sitten 3-4 tunnin päikkärit ja sen jälkeen ei juo enää alkoholia, kun vasta seuraavana perjantaina.

      Jotenkin uskoisin, että ei tuo ole alkoholismia, vaan enimmältä osin väsymystä. Alkoholi jotenkin laukasee sen väsymyksen. Mä en itse käytä alkoholia, niin mua korpee välillä se kauhee haju. Etenkin nukkumaan mentäessä en voi edes nukkua siihen päin, kun sen henki haisee pahalle.

      • Anonyymi

        Alkoholi turruttaa aivotoiminnan joten se on syy .


    • Anonyymi

      Mies juo koska ei kestä arkea. Epätyydyttävä parisuhde ehkä.

    • Anonyymi

      Jos ei voi olla selvinpäin sinun seurassasi niin jätä ajoissa, sillä tämä syndrooma pahenee ajan kanssa.
      Itsekkin ollut tilanteessa kun toinen joi ja vaikka miten yritti auttaa niin ei auttanut.
      Lopulta otin päätöksen ja jätin hänet, no tietysti juominen jatkui aina vaan rankemmalla tavalla ja soitteli perään juovuksissa että on muka ollut ilman viinaa monta viikkoa . Joten muutaman vuoden päästä joi hän itsensä kuoliaaksi kun oli myynyt puolet omaisuudestaan saadakseen viinaa.
      Niin että jos ei puoliso itse halua ottaa apua eikä näe omaa tilannettaan sellaisena kun se on, niin miksi jäädä suhteeseen joka ei anna mitään kummallekkaan .
      Eihän alkoholistit koskaan tunnusta ongelmaansa. Ei ole helppoa sekään kun jättää toisen mutta oman itsesi vuoksi jätä jos ei hae apua ja ymmärrä omaa tilannettaan

    • Anonyymi

      No kyllä on kohtalontovereita. Meillä kun ei ole alkoholiongelmaa, juodaan 4-5x viikossa ja varmasti viikonloput. Minun asiasta puhuminen on nalkuttamista. Jää kohta tuo miesparka yksin ja saa juoda itsensä hengiltä kuten veljensä.

    • Anonyymi

      Meillä oli vähän sama juttu. Yksi kerta sain kyllikseni, sanoin että nyt valitset avioliittomme tai viinan. Valitsi avioliiton. Muutaman kerran vuodessa juo pari saunaolutta kaverin kanssa, se on ihan ok.

    • Anonyymi

      lopettaa nalkuttamisen, niin kyllä se juominenkin siitä vähenee.

      • Anonyymi

        Tuskin vähenee


    • Anonyymi

      Miten olisi jos laihduttaisit, laittautusi, antasit oraali että vagina penetraation aina juomisen sijasta.

    • Anonyymi

      Itse juon joka vkloppu 2 päivää. Sunnuntaina muutama krapulaan. Tilastojen mukaan olen holisti. Se vaan on niin kivaa kun ekat perjantaina käy kihelmöimään. Selvinpäin olen aika masentunut.

      • Anonyymi

        Hae apua.


      • Anonyymi

        Itsellä sama juttu, kun ottaa alkoholia, niin ahdistus helpottaa jonkin verran. Enkä halua aiheuttaa perheelleni mitään pahaa, en tiedä miten tästä pahasta tavasta pääsisi eroon, tätä on jatkunut nyt liian kauan ja vaimo on kärsinyt tästä, hän sanoi, ettei
        olisi mennyt kanssani naimisiin, jos olisi tiennyt että
        käytän alkoholia niin paljon, ja haluan todellakin lopettaa tällaisen huonon tavan, vaimo ei käytä lainkaan alkoholia ja kunnioitan sitä suuresti.


    • Anonyymi

      Kuulostaa suomalaisen miehen normielämältä. Itsekin aika usein vetäsen viikonloppuna yhtenä päivänä kännit. Jos on pakko juoda melkeen joka viikonloppu, niin sittenhän se ei kyllä ole enää hallinnassa. Sekin on valitettavan yleistä.

      • Anonyymi

        Joo, mut töis en ilkinä kännissä. Juoppo voi olla vaikka työt priimaa.


    • Anonyymi

      No niitä varmasti on!Mun miehellä oli tosi paha alkoholiongelma,ajattelin monta kertaa a-klinkan työntekijän lausetta että toinen meistä lähtee laudoissa,toinen raudoissa..oli kauheita riitoja viina takia.Sitten viikon juotuaan mies säikähti todella kun alkoi paskoa verta..lupasi että jos hän siitä selviää ettei ooo mitään vakavaa,lopettaa juomisen..en uskonut...mutta jo 8 vuotta on mennyt eikä ole tippaakaan ottanut!Varsinainen ihme!Jos joku olisi silloin ennustanut moista en olisi uskonut,mies joi korttinsa,työoaikkansa,etuhampaatkin meni kun kaatui päissään...

    • Anonyymi

      Ehkäpä seksuaalisesti parisuhteenne on ohi. Puoliso etsii lohtua pullosta. Toki viikonloppuisin tilanne pahempi koska joutuu olee yhdessä. Juokaa yhdessä niin suhteenne vahvistuu.

      • Anonyymi

        Ei ole hyvä neuvo, että joisivat yhdessä.


    • Anonyymi

      Sinäkö maksa-arvot tutkit?
      Oletko tullut ajatelleeksi, että ongelma johtuu sinusta? Työt hoituu jne. mutta kun koittaa aika sinun kanssa, niin "viina virtaa".
      Olisiko aika erota? Siten hänelläkin olisi mahdollisuus terveeseen elämään.

    • Anonyymi

      Addiktio saa laitettua omantunnon romukoppaan. Addikti ei tunne tekevänsä väärin, vaikka tekee monellakin lailla. Siinä mielessä ikävä tauti. Eikä riipu addiktion lajista, joka tapauksessa sama juttu. Pitäisi tervehtyä, jotta tunteetkin tervehtyisi. Raskasta muille olla addiktin seurassa, koska samalla menettää sen ihmisen tunnetasolla. :(

    • Anonyymi

      4 vuotta kokonaan raittiina.
      Alkoholisti voi olla vaikka ottaisi kerran viikossa tai kahdessa tai tissuttelisi muutamaa pitkin viikkoa. Kuinka vahva on riippuvuus siitä on kyse ja minkä kaiken edelle se menee. Hallinnassa ei ole asia silloin kun on pakko juoda itsensä humalaan vähän väliä. Ihmisellä ei ole normaalisti minkäänlaista tarvetta humalalle mutta sitä pidetään niin normaalina suomessa ettei kukaan sitä näytä ymmärtävän. Humala juominen ei nollaa yhtään mitään eikä ole millään tavalla hyväksi humalan juominen on ainoastaan epäterveellistä mitään muuta se ei ole. Alkoholi on tarkoitettu nautittavaksi tunnelman kohottamiseksi pienillä määrillä jos oksentelee jossain saunamökissä ja valitsee alkoholin kumppaninsa sijaan se ei ole normaalia vaikka suomessa niin moni tekeekin ja pitää sitä normaalina. Tuosta seuraavat vaiheet on helposti että alkoholin käyttö laajenee muihinkin päiviin. Se käy yllättävän nopeasti ja helposti vaikka lähes kaikki käyttäjät luulee että heillä on jotenkin hallinnassa ja ne on ne jotkut toiset keltä se homma karkaa käsistä. Jokaisesta 100% ihmisistä tulee alkoholisteja toisilla siihen menee vaan kauemmin kuin toisilla.

    • Anonyymi

      Samma här.

    • Anonyymi

      Alkoholisti ei pysty lopettamaan työn takia. Ne pummii töistä ja saa ennen pitkää potkut. Puolisosi on enemmän tapa juoppo. Kyllä se maksa silläkin pamahtaa.

    • Anonyymi

      Hän ei jaksa kuunnella puolison määkimistä.

    • Anonyymi

      mies joi kymmeniä vuosia kunnes lopetti eläkeiässä
      sama vaimo koko elämän oli rinnalla
      elintapojen iso muutos ehkä sai lopettamaan tupakoinnin ja juomisen
      perhe muutti toisaalle

    • Anonyymi

      Alottaja, pese pinppas!

    • Anonyymi

      Miksi pitää liuotinaineita juoda, alkoholi on liuotin.

      Parhaimman olon ja onnellisuuden saa sillä, kun tekee joka päivä hyviä tekoja.

      Testaahan vaikka.

      Apuakin saa ja voi hakea, ei tarvitse kenenkään hävetä.

      Masennuksesta oli isot keskustelut, masennus johtuu pääosin menetyksistä ja pettymyksistä ja hyvien ihmiskontaktien puutteesta, sekä kaikenlaisesta kaltoinkohtelusta, johon ei tarvihe lääkityksiä, näin luki jossakin.

    • Anonyymi

      Sinäkö ne maksa-arvot mittasit? Oletko ajatellut, että hän ei viihdy kotona? Viikonloppu kuluu nopeammin (ja mukavammin) kännätessä. Odottaa, että pääsisi taas töihin.
      Tarkkaile omaa toimintaasi, ratkaisu voi löytyä siitä.

      • Anonyymi

        No kun naiset ja heidän tunteensa ovat nykyään erehtymättömiä ja puolueettomia mittareita, joita vastaan kaikki parisuhteiden onnistumiset ja epäonnistumiset mitataan.


    • Anonyymi

      Alkoholiriippuvuus on sairaus.

      Pyydä sukua/ tuttuja kylään. Kehtaako juoda silloinkin, vai kiukkuaako vaan😆

    • Anonyymi

      Parasta kun ei joudu olemaan alkoholiriippuvaisten kanssa tekemisissä.
      Ihana elämä.
      Ilman kännisekoiluja, kännipuheluja .

    • Anonyymi

      Humalassa aivotoiminnastas tippuu 70% pois😂
      Miettisit miltä näytät, säälittävä juoppo😆

      • Anonyymi

        Siksi juonkin. Olen silloin muiden kanssa samalla tasolla.


    • Anonyymi

      Ootko jutellu sille, ettei oo hyvää seuraa eikä kivaa katteltavaa humalassa?
      Jos ei ymmrtä. Sopikaa yhdessä tietysti, että kuvaatte viikonlopun tähtihetket.
      Kattotte sitte yhessä ku on selvinny hänkin. Voi ite miettiä millasta on juoppoa paimentaa.

    • Anonyymi

      Alkoholismista ei voi parantua, ellei sitä asianomainen vakavasti itse halua. Muiden jankutukset vain pahentavat asiaa. Minun miesystäväni ei ole selvää vuorokautta nähnyt yli kymmeneen vuoteen, eikä hän silti näe asiassa mitään ongelmaa. Terveys on rapistunut mieskunnon myötä, mutta viinit ja konjakit vaan maistuu.

    • Anonyymi

      Erosin 2015 kihlatustani joka salasi alusta asti että oli alkoholisti. Oli nousua ja laskua. Mut viina oli tärkeämpää kun parisuhde, Ehdittiin olee 3 vuotta yhdessä. Tällä miehellä on kiire aina kihloihin ja jatkaa samaa rataa uusien naisten kanssa, Ohje sulle eroa!

    • Anonyymi

      Alkoholismi on sairaus joka vaatii hoitoa..etenevä sairaus. Minun äiti eli vuosia läheisriippuvaisessa suhteessa alkoholisti kanssa eikä juonut paljon itse. Nykyään hän on itse alkoholisti ja läheisriippuvuus on vaihtanut kohdetta.

    • Anonyymi

      Lähtisin lätkimään. Silloin joko tajuaa tilanteensa tai sitten ei. Toisen juomista ei pidä jäädä katselemaan. Muuten ei ikinä opi ottamaan vastuuta omasta elämästään.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä! En jäisi odottamaan tilanteen pahenemista. Aivan satavarmasti alkoholisoituu pahemmin, sanoipa itse mitä tahansa. Alkoholistit sanoo aina että "kyllä minä voin olla juomatta helpostikin".
        Itse nimittäin olin alkoholisti. En lopettanut ennen kuin tuli ero. Se avasi silmäni ja löysin yksin ollessani harrastuksia. Nyt entinen vaimoni tullut takaisin.
        Olen kuin eri ihminen. Harrastan liikuntaa yhdessä vaimoni kanssa ja yksin myös pyöräilen koska haluan välillä tehdä kunnon hikilenkin.
        Muitakin yhteisiä harrastuksia on. Harrastuksetkin pysyy aisoissa ja osaan myös rentoutua ja olla vaan.
        Oma mielipide on että alkoholistia ei saa juomista lopettamaan muu kuin joku intohimoharrastus tai rakastuminen ja näiden lisäksi tarvitaan päättäväisyyttä. Myös oman itsensä ja terveytensä arvostus pitää löytyä.
        *muuttunut mies*


    • Anonyymi

      Aina lätkimään?
      Onko se tie seuravaan ?

    • Anonyymi

      Mitä alkoholismia tuossa nyt on, kun isäntä vetää kännit työviikon jälkeen viikonloppuna. Normaali maan tapa. Akoilla nyt vaan on nykyään taipumus alkaa heti vääntää kyökkipsykologisia "diagnooseja" milloin mistäkin. Mies on juoppo kun nollaaa työviikon, sitten jos miehellä on jotain omaa tahtoa jäljellä ja noudattaa joskus omia päätöksiään, niin hän voi olla muodikkaasti myös "narsisti" tässä uudessa naisten maailmassa.

      • Anonyymi

        Tähän samaan alkoholistin mantraan kuuluu myös lauseet voin lopettaa koska vaan juon rankan työn vaimon ilon surun ym takia. Suomalaiset on juoppoja jotka vierittää syyn muualle ja esittää muuta.


    • Anonyymi

      Viimeinen asia mitä juova ihminen haluaa menettää on työpaikka, koska sillä rahoitetaan tämä harrastus. Kyllä hänellä ongelma on ja ainut hoito on alkoholin juomisen lopettaminen kokonaan. Alkoholismin takia koko perhe sairastuu. Valehdellaan jos ei viikonloppuna päästäkkään vaikka sovitulle vierailulle, vain sen takia että toisella on krapula tai juominen vielä jatkuu. Ainut keino on hoitoon meno. Pitää sanoa että joko lähtee hoitoon tai saa muuttaa muualle. Ei kannata ruveta paapomaan vaan asettaa selvät rajat. Joko perhe tai alkoholi. Esim. Minnesota hoito on hyvä. Kannattaa ottaa läheisen yhteyttä sinne ja saa kyllä neuvoja miten toimia. Rohkeasti vain apua hakemaan.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu


    • Anonyymi

      Päihteet, edelleen herättävät paljon ja suuria tunteita. Aiheesta myös lienee kirjoitettu satoja kirjoja, tehty tutkimusta ja lukemattomia dokumentteja vuosikymmenten aikana. Tietoa on saatavilla runsaasti. Jättäisin mielipiteet ja spekulaatiot aiheesta vähemmälle. Alkoholinkäyttö on aikuiselle henkilökohtainen asia, joka usein koskettaa muitakin - mutta ei meitä sivullisia. Jos läheisen alkoholinkäyttö huolettaa tai haittaa omaa elämää, voi kääntyä ammattilaisen puoleen. Näitä ovat mm. päihderiippuvuuksiin erikoistuneet terapeutit, erilaisten järjestöjen ja organisaatioiden tukihenkilöt. He auttavat ymmärtämään miten päihteidenkäyttöön voi henkilökohtaisesti suhtautua, ja millaista apua ja tukea päihderiippuvaisen läheiset saattavat tarvita.

    • Anonyymi

      On se

    • Anonyymi

      Katkolle siitä nopeasti mutta sen pitää itse haluta sitä ja sit on netissä AA palaverejä siinä sama juttu.
      Ei ketään pakottamalla saa raitistumaan se voi vaan pahentaa ongelmaa jos joku haukkuu ja niin pois päin.

    • Anonyymi

      On ihan selvästi alkoholisti. Kun alkoholi on jollekin perheenjäsenelle ongelma, on juopottelija silloin alkoholisti. Sano hänelle, että hän voi juoda niin paljon kuin haluaa, mutta sinä teet oman ratkaisusi ja sinun ei tarvitse katsella tuollaista. Hän saa valita joko juomisen tai sinut.

    • Anonyymi

      Tämäkin keskustelu tuntuu oikein vilisevän niitä "kaikkien alojen asiantuntijoita".

    • Anonyymi

      Kysy itseltäsi seuraava kysymys: onko puolisosi pakko saada alkoholiannoksensa säännöllisesti? Pystyykö lopettamaan esim yhden olut pullon jälkeen? Jos vastaat kyllä niin tiedät että hän on alkoholisti. Alkoholismi ei sairautena ole samanlainen kaikilla. Se on kuitenkin paheneva aivosairaus ellei apu ehdi ajoissa tai riippuvuuteen sairastunut ei herää huomaamaan avuntarvettaan. Alkoholismi on vain yksi riippuvuussairauden ilmenemismuoto. Yhteistä näille kaikille on se "kyllävastaus" em kysymyksiin; vaihtaa vain alkoholin siihen johonkin muuhun. Riippuvuussairaus voi olla toiminnallinen tai kemiallinen ja joskus molempia.

    • Anonyymi

      Anna pimppaa naapurille

    • Anonyymi

      Selvä alkoholisti. Vaihtoehtoina täysi raittius tai jatkaa samaa rataa hautaan asti.

    • Anonyymi

      Mielestäni jo tuo huomauttamisesta suuttuminen kertoo ongelmasta. Omalla äidillä alkoholismin puhjettua alkoi juurikin tuo, että suututaan ja puolustellaan juomista ja väheksytään sitä.

      Kuten joku kommentoikin, tuosta se pahenee hiljalleen. Alkoholisti ei parane, ellei itse näe ongelmaansa, tai vaikka menettäisi kaikki läheisensä. Miehesi tosin ilmeisesti tietää ongelmansa, koska suuttuu asiasta mainitsemisesta.

      Koita saada mies tajuamaan ongelmansa ja tilanne paranemaan. Jos se ei siitä lähde paranemaan, et voi tehdä asialle itse mitään. Jos teillä on lapsia, mieti, onko heille hyväksi nähdä lapsuudessaan tuollaista. Itse sain traumat äitini välinpitämättömyydestä ja siitä, että alkoholi meni etusijalle. Siitä jää syvät arvet.

    • Anonyymi

      On se nyt stnan kumma että kun mies työnsä hoitaa ja perheensä elättää, niin ei ole lupa vapaa-aikana rentoutua. Aina pitäisi hyppiä akan pillin mukaan, ilman mitään omaa minuutta. Ei pitäisi olla valittamista kun talous on kunnossa ja lapsilla menee hyvin. Voisi naisetkin joskus miettiä että onko se äijän perjantaipullo niin vaarallinen kuin he antavat ymmärtää. Itse kun lähtevät viihteelle niin kylläpä viini maistuu eikä laseja lasketa, etenkin kun joku perheeltään karannut turhautunut mies tarjoaa...

      • Anonyymi

        Kaikki jotka ryyppää yökerhoissa ja baareissa on holisteja.Normaalisti ihmisten pitää nukkua yöllä ,eikä ryypätä.


    • Anonyymi

      Kyllä taitaa ainakin olla pahalla tiellä . kannattaa puhua asiasta ja yrittää selvittää miksi. Ja jos jos vastaus on kuten esim meillä ,että haluan juoda niin sitten sinun pitää miettiä, haluatko jäädä suhteeseen. Ainakin jos sinulle itsellesi maistuu myös niin vaara, että sinä alkoholisoidut, on myös iso. Ei ole helppoa, mut tsemppiä kovavasti .

    • Anonyymi

      Eilen olin jo päivän juomatta ja vielä on rahaakin pari kymppiä tilillä. Nyt ollaan sitten jokunen viikko ilman hapanta.

      Juomiseen on joku syy. Minulle tulee hyvä olo humalatilasta, sellainen rento ja melkeinpä iloinen. Yleensä olen kuulemma penseä. En ala humalassa riehumaan enkä huutamaan. Perjantai-iltana vähän virittelin lauluja, jotain petripetterssonia siinä vääntelin. Vaimo ei varsinaisesti tykännyt. Hän ei ole lainkaan penseä.

      Sen olen huomannut, että viime aikoina en osaa lopettaa vaan nautin sitä hyvää oloa pullosta niin kauan kuin sitä riittää. Sitten vaimo katselee elokuvan loppuun ja minä nukun nojatuolissa. Yleensä eivät ole kovin kummoisia elokuvia. Semmoisia penseyttäjiä.

    • Anonyymi

      Kyllä tuossa vaiheessa alkoholismi on jo vahvana. Hallinta on tipotiessään, jos joka viikonloppu pitää ryypätä vaikka maksa-arvot on koholla. Työssäkäynnin onnistumista ei voi pitää hallinnan mittarina. Miehesi käy töissä krapulassa. Lievä darra ei päälle näy. Kun viikonloppuisin kuvaamallasi tavalla juopotellaan, kestää krapula alkuviikosta 2 - 4 päivää. Miehesi tapauksessa hänen maksa toipuisi reilu 2 kk:n raittiudella. Usein jatkuva ja välinpitämätön viikonloppuisin ryyppääminen päättyy terveyden menetykseen vuosien saatossa. Asunnon ja normielämän menetykseen, tai tapaturmaisesti. Parasta olisi lopettaa kokonaan, jos ei kohtuudessa kestä.

      • Anonyymi

        kiva lukee noita dokaamisen lopettaneita tekopyhiä jotka niin vakuuttelee kuinka hieno elämä niillä on nyt ilman pisaraakaan,ilman murheita,tuskaa ja kipua..voi vittu. ei se kerran viikossa juominen tee normaalista töissä käyvästä ihmisestä täyttä hylkiötä? tai absolutistista jeesusta joka rakastaa vilpittömästi kaikkia ympärillänsä ja vielä työtänsä suomen kovasta verotuksesta huolimatta...vai olenko väärässä? olen tietysti kun otan silloin tällöin lasin konjakkia tai saunakaljan olen siis juonut pääni pilalle enkä kykene pitkiin ajatus sarjoihin...hmmm. pitäis jäädä sairaseläkkeelle


    • Anonyymi

      Viiikonloppuisin juovalle kesäloma on usein paikka tissutella koko kuukausi päivittäin. Siinä marinoituu nopeasti ja laatikollinen olutta menee kuin huomaamatta.

    • Anonyymi

      Voi ollla tylsistynyt.....oletko miettinyt että alkaisit juomaan hänelle seuraksi? Pariskunnalla on hyvä olla yhteinen harrastus

    • Anonyymi

      Ei ole. Tän kylän eli oikeat juopot ryyppävät ryyliin päivittäin puiston penkeillä.

    • Anonyymi

      Sehän on kova jätkä. Noin se pitää homma hoitaa. Vähintään kerran viikossa känni päälle.

      • Anonyymi

        Köyhää....kyllä joka toinen päivä pitää kaatokännit vetää.


    • Anonyymi

      Viinahan on maukas ja itse asiassa aika ravitseva juoma. Siitä ei ole mitään haittaa jos ottaa viinaa humalaan saakka. Ne ovat tekaistuja tutkimuksia, joissa haitoista höpistään. Anna miehesi ottaa viinaa. Viina on hyvää.

    • Hei! Tuttu asia tuo kaiken tuhoava alkoholi. Itse elin viisi vuotta suhteessa jossa miehen elämään joka päivä kuului alkoholituotteet. Joka ikinen perjantai ja lauantai piti olla kännissä koska kaikki muutkin niin hänen mielestään tekivät, erityisesti hänen työkaverinsa. Joka viikonloppu hän sammui sohvalle ja kaatelin avonaisia kaljatölkkejä viemäristä alas kun hän ei enää muistanut että oli tölkkejä avannut eri huoneisiin. Mutta eipä muistanut aamullakaan herätessäänkään niitä. Joka kerta kun lähti puita hakemaan vajasta piti juoda matkalla kaljaa näin myös ruohoa leikatessa vartin välein vessaan ja kaljatölkki. Huoneisiin piilotteli kossupulloja josta salaa kävi ryyppäämässä myös arkena ja aina väitti että ei ole juonut vaikka kävely oli kuin ankalla ja puhuminen sössötti. Hänessä ei ollut mitään vikaa vaan minä olin mielenterveyshäiriöinen nunna ja apina.

      • Anonyymi

        No tämä se vasta on alkoholin väärinkäyttöä! Itse juon paljon mutta mitään ei päädy lavuaariin


    • Anonyymi

      Jos miehesi juo aamusta iltaan ja istuu puistossa sen 1000:n m**kun Tiinan kanssa niin silloin hän lienee alkoholisti.
      Kuten Aslakki aikoinaan sanoi, sitä saattaa viijennen kossupullon jälkhen äkkinäinen sortua ryyppäämhän...

    • Anonyymi

      Martti Syrjä suositteli oman kokemuksensa perusteella tuohon tilanteeseen että pitää vain juoda entistä rankemmin niin pääsee nopeammin pohjalle. Siellä vasta älyää että on muutettava suuntaa.

      • Anonyymi

        Joko se täytti 90? Ainakin naama näyttää siltä...


    • Anonyymi

      Minäkin juon,samalla tavalla ja enemmänkin. Syy:Turhautuminen, kaikki on pas..aa, elämä, vaimo, työ..olen vain turhautunyt. Minua ei pelasta mikään, yritä auttaa miestäsi, miehestähän kait oli kysymys? No, minä tapan itseni koska en viinalla ole saanut itseäni hengiltä.

      • Anonyymi

        Osta narua kaupasta ja säästä rahaa ja pääset tavoitteeseen nopeammin!


    • Anonyymi

      Miehen pitää juoda viinaa ja kunnolla. Ei kai sitä muuten jaksa tylsää arkea. Viina miehen tiellä pitää!!! Kaiken lisäksi viina on oikein maukkaan makuinen ja raikas juoma!!

    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa kokonaan juonti. Itse join 40 vuotta ja lopetin 16.5.2020 . On hyvä olla.

    • Anonyymi

      Aloittajana ostaisin puolisolle lisää viinaa niin että olisi kännissä arkenakin . Puoliso tykkää siitä varmasti.

    • Anonyymi

      No ei muuta kun liity juomaseuraksi. Yhdessä veätte kossua.

    • Anonyymi

      Missä kaupungissa asut aloittaja ja käykö miehesi missä töissä ja autolla? Tiedän vain ilmoittaa poliisille että aamulla pitävät ratsioita jotta juoppo jää kiinni ratista.

    • Anonyymi

      Viina on ihana juoma. Nautin viinaa harva se päivä ja olen iloinen poika. Kyllä ilman viinaa elämä on synkkää. Mutta ah, viinan raikas maku saa elämän iloiseksi. Juo sinäkin viinaa!!

    • Anonyymi

      Täysi alkoholisti. Kyse on vain ajasta milloin karkaa täysin hallinnasta. Kieltää ja ei halua lopettaa. Jätä juoppo omilleen. Se on tarttuvaa.

      • Anonyymi

        Älä höpötä. Viinaa on hyvä juoda, eikä siitä ole mitään haittoja. Viina on ihana ja raikas juoma.


    • Anonyymi

      Mä juon joka päivä itseni humalaan eikä se ole mielestäni ongelma.
      Taitaapi olla niin että itse olet raivo raitis etkä ymmärrä alkoholin tuomia nautintoja ja sitä ihanaa päihtymistä. Olet kateellinen miehellesi joka nauttii elämästään ja sinä et nauti. Kärsit vain.

      Kun miehesi on työssä käyvä ja se työ mitä hän tekee voi olla hieman tylsää.

      Siksi hän viikollakin vähän maistelee ja viikonloppuna vetää kunnolla alkoholia.

      Pää pitää viikon raadannan jälkeen nollata.

      Tämän takia joka kaupasta saa sitä olutta, kun ihmiset käyttävät sitä.
      Täysin laillinen päihde.

      Tälläinen alkoholin käyttäjä kuten miehesikin on, ei välitä maksa-arvoista.
      Sinä välität hänen maksa-arvoista.

      Hei, nyt mä keksin! Hommatkaa kunnon fillarit ja tehkää yhdessä pitkiä pyörä lenkkejä. Sit teillä olisi yhteinen harrastus ja ukon kalja maha pienenee.

      Jos saat körilääsi harrastamaan liikuntaa, niin hän voi hyvinkin vähentää paheitaan.

      Tai edes yhteisiä kävelylenkkejä vaikka metsässä ja sienien marjojen poimintaa.

      Tai mitä tahansa muuta yhteistä toimintaa jottei hänelle jää sitä tylsää luppoaikaa jota hän korjailee alkoholilla.

      Älä moiti vaan kehu sitä retaletta, niin tulee sitä hyvää mieltä luonnostaan.

      Kun olet tarpeeksi kehunut sitä, niin ehdota yhteistä tekemistä, johon alkoholi ei liity.

      • Anonyymi

        Jep. Joku mieleinen tekeminen ryyppäämisen tilalle. Ja oikeasti mieluinen, eikä joku ”käydään yhdessä Ikeassa” shopittelu. Ikea-ravin jälkeen voi selvällekin miehelle ryyppy maistua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Joku mieleinen tekeminen ryyppäämisen tilalle. Ja oikeasti mieluinen, eikä joku ”käydään yhdessä Ikeassa” shopittelu. Ikea-ravin jälkeen voi selvällekin miehelle ryyppy maistua.

        Ei se mieleinen tekeminen sellaista pelasta jolle alkoholi on sairaus. Vaikka yrittäisit saada holistin kiinnostumaan kävelystä tai yleensä urheilusta niin aina on vaan kiire kotiin ryyppäämään. Se on alle 10 minuuttia kotiin pääsystä niin tölkki jo aukeaa. Kaikki kotityöt ovat aina rempallaan ja perässäsi saat ihmistä vetää jotta asiat saadaan hoidettua.


      • Anonyymi
        Haisuli461 kirjoitti:

        Ei se mieleinen tekeminen sellaista pelasta jolle alkoholi on sairaus. Vaikka yrittäisit saada holistin kiinnostumaan kävelystä tai yleensä urheilusta niin aina on vaan kiire kotiin ryyppäämään. Se on alle 10 minuuttia kotiin pääsystä niin tölkki jo aukeaa. Kaikki kotityöt ovat aina rempallaan ja perässäsi saat ihmistä vetää jotta asiat saadaan hoidettua.

        Aloittajan kannattaa alkaa järkkäämään mieltänsä ja asioita, suunnitelmia siihen että ottaa eron.
        Vaarana myös se että jos jatkaa suhdetta alkoholistin kansa niin on kohta itsekin alkoholisti jos vähänkin taipumusta.
        Mitä pikemmin lähtee sitä parempi, ei kannata jäädä odottamaan ja toivoa että juominen loppuu.
        Kaksi vaihtoehtoa joko puhua naamatusten että jos juominen ei lopu niin lähden tai tehdä lähtö yllättäen eli hankkia oma asunto salassa.


    • Anonyymi

      Neljäkymmentä vuotta on ottanut illalla joka ilta lasillisen konjakkia, hätävaraksi pöytäviinaa. Ei ole tullut tavaksi.

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe