Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ducatien huolto- ja varaosahinnat

Vifferi

Sattui silmään eräässä mp-lehdessä hiljattain ollut
vertailu jossa oli myös varaosa- ja huoltohinnat.
Ducatí voitti ylivoimaisesti, oli noin 2 kertaa kalliimpi lähes joka asiassa, muut 3 olivat aika
tasaväkisiä. Onko kyseessä rahan lapiointi Italiaan
exotiikan varjolla vai suomalaisen maahantuojan
yltiöpäinen rahanhimo?

12

13639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 916

      Ducatin huolto- ja varaosahinnat ovat kylläkin kalliimpia kuin muiden pyörien vastaavat. Etenkin Suomen virallinen maahantuoja pitää hintoja korkeana, itse tilaan suurimman osan varaosista ulkomailta, esim. Ruotsista tai Saksasta, missä varaosa hinnat ovat paljon halvemmat. Esim. Ducatin (alkuperäinen) öljynsuodatin maksaa jotain 20 - 25 euron väliltä maahantuojalla kun taas samanlainen maksaa noin kympin ulkomailla!! Öljynsuodatin saa toki all rightista kympillä (ei alkuperäinen).

      Myös palvelu toimii paremmin ulkomailla!

      • 748

        Jonkun tutun japanilaisessa kelpo kulkineessa oli huoltoväli 6 000 km. Onkohan tämä yleistä? Se antaisi osaltaan vähän tasoitusta Ducatille, jossa huoltoväli on 10 000 km. Jotkut kyllä vaihtavat öljyt jo viidentonnin kohdalla. Ducatin varaosatoimitukset ovat kuulemma myös melko nopeita. Mutta alkuperäinen väite pitää kyllä paikkansa - huolto ei ole halpa.


      • tieto lisää tuskaa
        748 kirjoitti:

        Jonkun tutun japanilaisessa kelpo kulkineessa oli huoltoväli 6 000 km. Onkohan tämä yleistä? Se antaisi osaltaan vähän tasoitusta Ducatille, jossa huoltoväli on 10 000 km. Jotkut kyllä vaihtavat öljyt jo viidentonnin kohdalla. Ducatin varaosatoimitukset ovat kuulemma myös melko nopeita. Mutta alkuperäinen väite pitää kyllä paikkansa - huolto ei ole halpa.

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000


      • ducatisti
        tieto lisää tuskaa kirjoitti:

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000

        elämä on...perus ducatisti huoltaa oman pyöränsä.ainakin 2-venttiilimoottorin huolto on simppeliä.huoltoväli 10thkm=suurinpiirtein kesän ajot,talvella on aikaa huoltaa.ja huoltoosat eivät ole edes ylihintaisia,ainakaan italiasta tilattuna.jos pitää itkeä jostain huoltohinnoista ajelkaa polkupyörällä...:-)


      • Sampy

        Olisko antaa vinkkiä mistä kyselisi Ruotsin puolelta varaosan hintaa? Esim. Tukholmasta.
        Kytkinkoppa murtunut ilmausruuvin kohdalta, ilmauksen yhteydessä?


      • 916
        Sampy kirjoitti:

        Olisko antaa vinkkiä mistä kyselisi Ruotsin puolelta varaosan hintaa? Esim. Tukholmasta.
        Kytkinkoppa murtunut ilmausruuvin kohdalta, ilmauksen yhteydessä?

        itse olen pääosin tilannut Biscayalta (www.biscaya.com), joka valitettavasti ei ole Tukholman seudulla vaan Göteborgin lähettyvillä
        ("Biscaya Motor Racing AB ligger längs E-20, 10 km norr om Alingsås, ca 60 km från Göteborg")


      • Sampy
        916 kirjoitti:

        itse olen pääosin tilannut Biscayalta (www.biscaya.com), joka valitettavasti ei ole Tukholman seudulla vaan Göteborgin lähettyvillä
        ("Biscaya Motor Racing AB ligger längs E-20, 10 km norr om Alingsås, ca 60 km från Göteborg")

        Onko varaosat paljonkin edullisempia tilata Ruotsista?
        Kytkin tarvis uuden kytkinlevysarja ja Suomessa maksaisi 170€.
        Tarviiko tilatessa olla luottokortti?


      • 916
        Sampy kirjoitti:

        Onko varaosat paljonkin edullisempia tilata Ruotsista?
        Kytkin tarvis uuden kytkinlevysarja ja Suomessa maksaisi 170€.
        Tarviiko tilatessa olla luottokortti?

        Itse tilasin seuraavat osat kytkimeen ruotsista keväällä (huomasin että saksasta saa vieläkin halvemalla, esim: www.desmorados.de):

        "Lamellkit: (huom sekä) friktionsplattor stålskivor 1606 sek (noin 180 €) kopplingskorg 1438 sek, (noin 160 €)"

        Voi myös tilata postiennakolla.


      • tilannut
        916 kirjoitti:

        Itse tilasin seuraavat osat kytkimeen ruotsista keväällä (huomasin että saksasta saa vieläkin halvemalla, esim: www.desmorados.de):

        "Lamellkit: (huom sekä) friktionsplattor stålskivor 1606 sek (noin 180 €) kopplingskorg 1438 sek, (noin 160 €)"

        Voi myös tilata postiennakolla.

        tuolta desmoradoksesta jotain joskus tilannut. Ihan lähettivät mitä pyysin ja e-maileihin tuli vastausta englanniksikin suht nopeasti, mutta muistaakseni Visaa eivät kelpuuttaneet vaan tilille piti maksaa ennen toimitusta. Ei ole oikein tätä päivää sellainen...


      • CMP
        tieto lisää tuskaa kirjoitti:

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000

        Ensinnäkin Ducatin huoltoväli on 10000 km. Normihuoltoon ei kuulu ventiilien säätö, vaan välysten tarkistus. Minulla on säätö osunut molemmille Ducateille 50 tkm huoltoon. Nyt 60 tkm huolto maksoi 340 €. Sisälsi tulpat, hihnat ja suodattimen.

        Ducati ilmoittaa aina kiinteän hinnan huolloille ja se on kieltämättä kova hinta. Onneksi se on laskettu pahimman mahdollisimman tapauksen mukaan. Esim. 60 tkm huollolle on varattu aikaa 6.5 tuntia (venttiilien säätö) ja hinnaksi laskettu 780 €. No , venttiilejä ei tarvinnut säätää, joten rahaakin meni vain 340 €.


      • jukka_moto
        CMP kirjoitti:

        Ensinnäkin Ducatin huoltoväli on 10000 km. Normihuoltoon ei kuulu ventiilien säätö, vaan välysten tarkistus. Minulla on säätö osunut molemmille Ducateille 50 tkm huoltoon. Nyt 60 tkm huolto maksoi 340 €. Sisälsi tulpat, hihnat ja suodattimen.

        Ducati ilmoittaa aina kiinteän hinnan huolloille ja se on kieltämättä kova hinta. Onneksi se on laskettu pahimman mahdollisimman tapauksen mukaan. Esim. 60 tkm huollolle on varattu aikaa 6.5 tuntia (venttiilien säätö) ja hinnaksi laskettu 780 €. No , venttiilejä ei tarvinnut säätää, joten rahaakin meni vain 340 €.

        Tuo kuulostaa kohtuulliselta. -Missä huolsit?
        Itse sain juuri hinnan 10t-km-huollolle 734e kiinteä hinta, 749:lle, ja se tuntuu hieman kalliilta....


      • CMP
        jukka_moto kirjoitti:

        Tuo kuulostaa kohtuulliselta. -Missä huolsit?
        Itse sain juuri hinnan 10t-km-huollolle 734e kiinteä hinta, 749:lle, ja se tuntuu hieman kalliilta....

        Jyväskylässä, Moto Forumissa - tekivät kaiken mitä pitikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe