Ducatien huolto- ja varaosahinnat

Vifferi

Sattui silmään eräässä mp-lehdessä hiljattain ollut
vertailu jossa oli myös varaosa- ja huoltohinnat.
Ducatí voitti ylivoimaisesti, oli noin 2 kertaa kalliimpi lähes joka asiassa, muut 3 olivat aika
tasaväkisiä. Onko kyseessä rahan lapiointi Italiaan
exotiikan varjolla vai suomalaisen maahantuojan
yltiöpäinen rahanhimo?

12

14422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 916

      Ducatin huolto- ja varaosahinnat ovat kylläkin kalliimpia kuin muiden pyörien vastaavat. Etenkin Suomen virallinen maahantuoja pitää hintoja korkeana, itse tilaan suurimman osan varaosista ulkomailta, esim. Ruotsista tai Saksasta, missä varaosa hinnat ovat paljon halvemmat. Esim. Ducatin (alkuperäinen) öljynsuodatin maksaa jotain 20 - 25 euron väliltä maahantuojalla kun taas samanlainen maksaa noin kympin ulkomailla!! Öljynsuodatin saa toki all rightista kympillä (ei alkuperäinen).

      Myös palvelu toimii paremmin ulkomailla!

      • 748

        Jonkun tutun japanilaisessa kelpo kulkineessa oli huoltoväli 6 000 km. Onkohan tämä yleistä? Se antaisi osaltaan vähän tasoitusta Ducatille, jossa huoltoväli on 10 000 km. Jotkut kyllä vaihtavat öljyt jo viidentonnin kohdalla. Ducatin varaosatoimitukset ovat kuulemma myös melko nopeita. Mutta alkuperäinen väite pitää kyllä paikkansa - huolto ei ole halpa.


      • tieto lisää tuskaa
        748 kirjoitti:

        Jonkun tutun japanilaisessa kelpo kulkineessa oli huoltoväli 6 000 km. Onkohan tämä yleistä? Se antaisi osaltaan vähän tasoitusta Ducatille, jossa huoltoväli on 10 000 km. Jotkut kyllä vaihtavat öljyt jo viidentonnin kohdalla. Ducatin varaosatoimitukset ovat kuulemma myös melko nopeita. Mutta alkuperäinen väite pitää kyllä paikkansa - huolto ei ole halpa.

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000


      • ducatisti
        tieto lisää tuskaa kirjoitti:

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000

        elämä on...perus ducatisti huoltaa oman pyöränsä.ainakin 2-venttiilimoottorin huolto on simppeliä.huoltoväli 10thkm=suurinpiirtein kesän ajot,talvella on aikaa huoltaa.ja huoltoosat eivät ole edes ylihintaisia,ainakaan italiasta tilattuna.jos pitää itkeä jostain huoltohinnoista ajelkaa polkupyörällä...:-)


      • Sampy

        Olisko antaa vinkkiä mistä kyselisi Ruotsin puolelta varaosan hintaa? Esim. Tukholmasta.
        Kytkinkoppa murtunut ilmausruuvin kohdalta, ilmauksen yhteydessä?


      • 916
        Sampy kirjoitti:

        Olisko antaa vinkkiä mistä kyselisi Ruotsin puolelta varaosan hintaa? Esim. Tukholmasta.
        Kytkinkoppa murtunut ilmausruuvin kohdalta, ilmauksen yhteydessä?

        itse olen pääosin tilannut Biscayalta (www.biscaya.com), joka valitettavasti ei ole Tukholman seudulla vaan Göteborgin lähettyvillä
        ("Biscaya Motor Racing AB ligger längs E-20, 10 km norr om Alingsås, ca 60 km från Göteborg")


      • Sampy
        916 kirjoitti:

        itse olen pääosin tilannut Biscayalta (www.biscaya.com), joka valitettavasti ei ole Tukholman seudulla vaan Göteborgin lähettyvillä
        ("Biscaya Motor Racing AB ligger längs E-20, 10 km norr om Alingsås, ca 60 km från Göteborg")

        Onko varaosat paljonkin edullisempia tilata Ruotsista?
        Kytkin tarvis uuden kytkinlevysarja ja Suomessa maksaisi 170€.
        Tarviiko tilatessa olla luottokortti?


      • 916
        Sampy kirjoitti:

        Onko varaosat paljonkin edullisempia tilata Ruotsista?
        Kytkin tarvis uuden kytkinlevysarja ja Suomessa maksaisi 170€.
        Tarviiko tilatessa olla luottokortti?

        Itse tilasin seuraavat osat kytkimeen ruotsista keväällä (huomasin että saksasta saa vieläkin halvemalla, esim: www.desmorados.de):

        "Lamellkit: (huom sekä) friktionsplattor stålskivor 1606 sek (noin 180 €) kopplingskorg 1438 sek, (noin 160 €)"

        Voi myös tilata postiennakolla.


      • tilannut
        916 kirjoitti:

        Itse tilasin seuraavat osat kytkimeen ruotsista keväällä (huomasin että saksasta saa vieläkin halvemalla, esim: www.desmorados.de):

        "Lamellkit: (huom sekä) friktionsplattor stålskivor 1606 sek (noin 180 €) kopplingskorg 1438 sek, (noin 160 €)"

        Voi myös tilata postiennakolla.

        tuolta desmoradoksesta jotain joskus tilannut. Ihan lähettivät mitä pyysin ja e-maileihin tuli vastausta englanniksikin suht nopeasti, mutta muistaakseni Visaa eivät kelpuuttaneet vaan tilille piti maksaa ennen toimitusta. Ei ole oikein tätä päivää sellainen...


      • CMP
        tieto lisää tuskaa kirjoitti:

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000

        Ensinnäkin Ducatin huoltoväli on 10000 km. Normihuoltoon ei kuulu ventiilien säätö, vaan välysten tarkistus. Minulla on säätö osunut molemmille Ducateille 50 tkm huoltoon. Nyt 60 tkm huolto maksoi 340 €. Sisälsi tulpat, hihnat ja suodattimen.

        Ducati ilmoittaa aina kiinteän hinnan huolloille ja se on kieltämättä kova hinta. Onneksi se on laskettu pahimman mahdollisimman tapauksen mukaan. Esim. 60 tkm huollolle on varattu aikaa 6.5 tuntia (venttiilien säätö) ja hinnaksi laskettu 780 €. No , venttiilejä ei tarvinnut säätää, joten rahaakin meni vain 340 €.


      • jukka_moto
        CMP kirjoitti:

        Ensinnäkin Ducatin huoltoväli on 10000 km. Normihuoltoon ei kuulu ventiilien säätö, vaan välysten tarkistus. Minulla on säätö osunut molemmille Ducateille 50 tkm huoltoon. Nyt 60 tkm huolto maksoi 340 €. Sisälsi tulpat, hihnat ja suodattimen.

        Ducati ilmoittaa aina kiinteän hinnan huolloille ja se on kieltämättä kova hinta. Onneksi se on laskettu pahimman mahdollisimman tapauksen mukaan. Esim. 60 tkm huollolle on varattu aikaa 6.5 tuntia (venttiilien säätö) ja hinnaksi laskettu 780 €. No , venttiilejä ei tarvinnut säätää, joten rahaakin meni vain 340 €.

        Tuo kuulostaa kohtuulliselta. -Missä huolsit?
        Itse sain juuri hinnan 10t-km-huollolle 734e kiinteä hinta, 749:lle, ja se tuntuu hieman kalliilta....


      • CMP
        jukka_moto kirjoitti:

        Tuo kuulostaa kohtuulliselta. -Missä huolsit?
        Itse sain juuri hinnan 10t-km-huollolle 734e kiinteä hinta, 749:lle, ja se tuntuu hieman kalliilta....

        Jyväskylässä, Moto Forumissa - tekivät kaiken mitä pitikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2024
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1835
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1629
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1484
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1172
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    7. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      76
      1077
    8. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1073
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1056
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1003
    Aihe