Ducatien huolto- ja varaosahinnat

Vifferi

Sattui silmään eräässä mp-lehdessä hiljattain ollut
vertailu jossa oli myös varaosa- ja huoltohinnat.
Ducatí voitti ylivoimaisesti, oli noin 2 kertaa kalliimpi lähes joka asiassa, muut 3 olivat aika
tasaväkisiä. Onko kyseessä rahan lapiointi Italiaan
exotiikan varjolla vai suomalaisen maahantuojan
yltiöpäinen rahanhimo?

12

13773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 916

      Ducatin huolto- ja varaosahinnat ovat kylläkin kalliimpia kuin muiden pyörien vastaavat. Etenkin Suomen virallinen maahantuoja pitää hintoja korkeana, itse tilaan suurimman osan varaosista ulkomailta, esim. Ruotsista tai Saksasta, missä varaosa hinnat ovat paljon halvemmat. Esim. Ducatin (alkuperäinen) öljynsuodatin maksaa jotain 20 - 25 euron väliltä maahantuojalla kun taas samanlainen maksaa noin kympin ulkomailla!! Öljynsuodatin saa toki all rightista kympillä (ei alkuperäinen).

      Myös palvelu toimii paremmin ulkomailla!

      • 748

        Jonkun tutun japanilaisessa kelpo kulkineessa oli huoltoväli 6 000 km. Onkohan tämä yleistä? Se antaisi osaltaan vähän tasoitusta Ducatille, jossa huoltoväli on 10 000 km. Jotkut kyllä vaihtavat öljyt jo viidentonnin kohdalla. Ducatin varaosatoimitukset ovat kuulemma myös melko nopeita. Mutta alkuperäinen väite pitää kyllä paikkansa - huolto ei ole halpa.


      • tieto lisää tuskaa
        748 kirjoitti:

        Jonkun tutun japanilaisessa kelpo kulkineessa oli huoltoväli 6 000 km. Onkohan tämä yleistä? Se antaisi osaltaan vähän tasoitusta Ducatille, jossa huoltoväli on 10 000 km. Jotkut kyllä vaihtavat öljyt jo viidentonnin kohdalla. Ducatin varaosatoimitukset ovat kuulemma myös melko nopeita. Mutta alkuperäinen väite pitää kyllä paikkansa - huolto ei ole halpa.

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000


      • ducatisti
        tieto lisää tuskaa kirjoitti:

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000

        elämä on...perus ducatisti huoltaa oman pyöränsä.ainakin 2-venttiilimoottorin huolto on simppeliä.huoltoväli 10thkm=suurinpiirtein kesän ajot,talvella on aikaa huoltaa.ja huoltoosat eivät ole edes ylihintaisia,ainakaan italiasta tilattuna.jos pitää itkeä jostain huoltohinnoista ajelkaa polkupyörällä...:-)


      • Sampy

        Olisko antaa vinkkiä mistä kyselisi Ruotsin puolelta varaosan hintaa? Esim. Tukholmasta.
        Kytkinkoppa murtunut ilmausruuvin kohdalta, ilmauksen yhteydessä?


      • 916
        Sampy kirjoitti:

        Olisko antaa vinkkiä mistä kyselisi Ruotsin puolelta varaosan hintaa? Esim. Tukholmasta.
        Kytkinkoppa murtunut ilmausruuvin kohdalta, ilmauksen yhteydessä?

        itse olen pääosin tilannut Biscayalta (www.biscaya.com), joka valitettavasti ei ole Tukholman seudulla vaan Göteborgin lähettyvillä
        ("Biscaya Motor Racing AB ligger längs E-20, 10 km norr om Alingsås, ca 60 km från Göteborg")


      • Sampy
        916 kirjoitti:

        itse olen pääosin tilannut Biscayalta (www.biscaya.com), joka valitettavasti ei ole Tukholman seudulla vaan Göteborgin lähettyvillä
        ("Biscaya Motor Racing AB ligger längs E-20, 10 km norr om Alingsås, ca 60 km från Göteborg")

        Onko varaosat paljonkin edullisempia tilata Ruotsista?
        Kytkin tarvis uuden kytkinlevysarja ja Suomessa maksaisi 170€.
        Tarviiko tilatessa olla luottokortti?


      • 916
        Sampy kirjoitti:

        Onko varaosat paljonkin edullisempia tilata Ruotsista?
        Kytkin tarvis uuden kytkinlevysarja ja Suomessa maksaisi 170€.
        Tarviiko tilatessa olla luottokortti?

        Itse tilasin seuraavat osat kytkimeen ruotsista keväällä (huomasin että saksasta saa vieläkin halvemalla, esim: www.desmorados.de):

        "Lamellkit: (huom sekä) friktionsplattor stålskivor 1606 sek (noin 180 €) kopplingskorg 1438 sek, (noin 160 €)"

        Voi myös tilata postiennakolla.


      • tilannut
        916 kirjoitti:

        Itse tilasin seuraavat osat kytkimeen ruotsista keväällä (huomasin että saksasta saa vieläkin halvemalla, esim: www.desmorados.de):

        "Lamellkit: (huom sekä) friktionsplattor stålskivor 1606 sek (noin 180 €) kopplingskorg 1438 sek, (noin 160 €)"

        Voi myös tilata postiennakolla.

        tuolta desmoradoksesta jotain joskus tilannut. Ihan lähettivät mitä pyysin ja e-maileihin tuli vastausta englanniksikin suht nopeasti, mutta muistaakseni Visaa eivät kelpuuttaneet vaan tilille piti maksaa ennen toimitusta. Ei ole oikein tätä päivää sellainen...


      • CMP
        tieto lisää tuskaa kirjoitti:

        yleistämään jos ruvetaan niin japsien huoltoväli on todellakin pitempi kuin ducatin ja varsinkin kalliissa huolloissa se ero korostuu.

        ehkä kalleimpiin normihuoltoihin liittyy venttiilinsäätö (4-8 h a 55 eur)

        taisi ducatissa olla säätöväli 6000 - 12 000

        kun taas japseissa vastaava on 24 000- 48 000

        Ensinnäkin Ducatin huoltoväli on 10000 km. Normihuoltoon ei kuulu ventiilien säätö, vaan välysten tarkistus. Minulla on säätö osunut molemmille Ducateille 50 tkm huoltoon. Nyt 60 tkm huolto maksoi 340 €. Sisälsi tulpat, hihnat ja suodattimen.

        Ducati ilmoittaa aina kiinteän hinnan huolloille ja se on kieltämättä kova hinta. Onneksi se on laskettu pahimman mahdollisimman tapauksen mukaan. Esim. 60 tkm huollolle on varattu aikaa 6.5 tuntia (venttiilien säätö) ja hinnaksi laskettu 780 €. No , venttiilejä ei tarvinnut säätää, joten rahaakin meni vain 340 €.


      • jukka_moto
        CMP kirjoitti:

        Ensinnäkin Ducatin huoltoväli on 10000 km. Normihuoltoon ei kuulu ventiilien säätö, vaan välysten tarkistus. Minulla on säätö osunut molemmille Ducateille 50 tkm huoltoon. Nyt 60 tkm huolto maksoi 340 €. Sisälsi tulpat, hihnat ja suodattimen.

        Ducati ilmoittaa aina kiinteän hinnan huolloille ja se on kieltämättä kova hinta. Onneksi se on laskettu pahimman mahdollisimman tapauksen mukaan. Esim. 60 tkm huollolle on varattu aikaa 6.5 tuntia (venttiilien säätö) ja hinnaksi laskettu 780 €. No , venttiilejä ei tarvinnut säätää, joten rahaakin meni vain 340 €.

        Tuo kuulostaa kohtuulliselta. -Missä huolsit?
        Itse sain juuri hinnan 10t-km-huollolle 734e kiinteä hinta, 749:lle, ja se tuntuu hieman kalliilta....


      • CMP
        jukka_moto kirjoitti:

        Tuo kuulostaa kohtuulliselta. -Missä huolsit?
        Itse sain juuri hinnan 10t-km-huollolle 734e kiinteä hinta, 749:lle, ja se tuntuu hieman kalliilta....

        Jyväskylässä, Moto Forumissa - tekivät kaiken mitä pitikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe