Verenpainelääkkeet ja yskä

Anonyymi

Yskittää.
Luin kerran Kiminkisen vastauksista, että joku tietty verenpainelääkken aine voi aiheuttaa yskää.
Onko joku muu huomannut samantapaista?

48

1976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleinen haittavaikutus. Vaihda toiseen!

    • Anonyymi

      Ihmettelin yskää monta kuukautta, lääkäri haihdämme toiseen verenpainelääkkeeseen, tietämätön ei osaa yhdistää.

      • Anonyymi

        Satutko tietämään mikä ainesosa siinä verenpainelääkkeessä pistää yskittämään?

        Verenpainelääkkeen lisäksi lääkäri kirjoitti verenrasvapitoisuuteen vaikuttavan lääkkeen.
        Voisiko sillä olla asiayhteyttä?
        Ennen tätä uutta lääkettä ei yskittänyt.


    • Anonyymi

      minua yskittää haponsalpaajat eli sivuoireita lääkkeistä voi tulla

    • Anonyymi

      ACE:n estäjille ominainen haittavaikutus on kuiva, itsepintainen yskä, joka poistuu lääkitystä vaihdettaessa.

      • Anonyymi

        Jätän pois heti sen uuden verenrasvapitoisuuteen vaikuttavan lääkkeen.
        On yskittänyt ihan mahdottomasti.
        Saa ainakin limat pois.

        Hunajavettä litkin.
        Mitä tuo ACE tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän pois heti sen uuden verenrasvapitoisuuteen vaikuttavan lääkkeen.
        On yskittänyt ihan mahdottomasti.
        Saa ainakin limat pois.

        Hunajavettä litkin.
        Mitä tuo ACE tarkoittaa?

        Jos olet saanut kolesterolilääkkeen ei sitä saisi pois jättää keskustelematta
        lääkärin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet saanut kolesterolilääkkeen ei sitä saisi pois jättää keskustelematta
        lääkärin kanssa.

        Jätin pois, kun yskittää niin mahdottomasti.
        Jo tuntuu helpottavan vähän.
        Juttelen lääkärin kanssa ensi kerralla.
        Pitää googlailla ja siirtyä sellaiseen ruokaan, missä ei oo niin paljon kolestroolia, sillähän siitä selviää.

        Mitä se ACE oikein on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet saanut kolesterolilääkkeen ei sitä saisi pois jättää keskustelematta
        lääkärin kanssa.

        Simvastatiini kolestrolilääke vie pitkään käytettynä pysyvösti jalat alta, eli aiheuttaa liikuntakyvyn menetyksen. Kaikille se ei tee sitä, mutta hyvin monille, joilla on DNA:ssa tietty alttius kyseiseen lääkkeeseen. Tämä selviää vain DNA testeillä.


    • Anonyymi

      On huomattu. Verenpainelääkkeen vaihto auttoi. Apteekissa meinaavat aina vaihtaa halvempaan ja siksi pitää lääkärin merkitä vaihtokielto reseptiin. Ne ovat juuri ne halvat verenpainelääkkeet, jotka tuon yskimisen saavat aikaan. Kalliimpi ei aiheuta ongelmia, mutta hintaero on yli kymmenkertainen.

      • Anonyymi

        Vaikuttava aine sen yskän saa aikaan. Esim ace-estäjä, hinnalla ei merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttava aine sen yskän saa aikaan. Esim ace-estäjä, hinnalla ei merkitystä.

        Hyviä tietoja!


        Mutta mikä se ace-estäjä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä tietoja!


        Mutta mikä se ace-estäjä on?

        Googleta entsyymi nimeltä angiotensiinikonvertaasi.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googleta entsyymi nimeltä angiotensiinikonvertaasi.
        Siili

        Kiitti!

        Voi lukea lääkkeen ohjeista, jos sitä on.
        Ja kertoa lääkärille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti!

        Voi lukea lääkkeen ohjeista, jos sitä on.
        Ja kertoa lääkärille.

        Sydänliiton sivuilta esimerkiksi voit lukea miten ace-lääkitys alentaa verenpainetta. Mutta voit jutella lääkärin kanssa yskästäsi. Luulisi lääkärin tietävän lääkkeen vaikutusmekanismit.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti!

        Voi lukea lääkkeen ohjeista, jos sitä on.
        Ja kertoa lääkärille.

        Lääkepakkauksissa on kyllä yleensä ja Suomessa myytävissä jopa suomennetut tiedot ja ohjeet lääkkeestä. Samoin netistä alkaa löytyä samat tiedot ihan lääkkeen nimellä etsimällä.


    • Anonyymi

      Kaikilla lääkkeillä on sivu- ja haittavaikutuksia, siksi en käytä niitä lainkaan enkä ollenkaan. - Nm. Pillerivapaa tapaus

      • Anonyymi

        Pitää punnita ja verrata hyödyt ja haitat.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää punnita ja verrata hyödyt ja haitat.
        Siili

        Yö on edessä ja köhä.
        Kaksi tyynyä pään aluseksi ja kolme termospulloa kuumaa vettä, muki ja hunajaa lusikka viereen.


      • Anonyymi

        verenpaine on kyllä sellainen, että siihen on "pakko" olla lääkkeet, jos syytä ei löydy, mistä verenpaineen nousu johtuu.
        itselläni ollut joskus n. 3 kk, onneksi vain tilapäisesti, koska syy löytyi, eikä ollut tavallaan edes itse aiheutettu, vaan se tilapäinenkin lääkitys oli yhtä helvettiä haittavaikutuksineen.

        nyt pelkään, jos josku myöhemmin ikää myöden verenpaine nousee, niin se on vähän niinkuin pakko sitten lääkitä, verenpainehan nousee ikääntyessä, ja sitä ikääntymistä kun ei voi poistaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        verenpaine on kyllä sellainen, että siihen on "pakko" olla lääkkeet, jos syytä ei löydy, mistä verenpaineen nousu johtuu.
        itselläni ollut joskus n. 3 kk, onneksi vain tilapäisesti, koska syy löytyi, eikä ollut tavallaan edes itse aiheutettu, vaan se tilapäinenkin lääkitys oli yhtä helvettiä haittavaikutuksineen.

        nyt pelkään, jos josku myöhemmin ikää myöden verenpaine nousee, niin se on vähän niinkuin pakko sitten lääkitä, verenpainehan nousee ikääntyessä, ja sitä ikääntymistä kun ei voi poistaa !

        Mutta kaikki terveysriskit voi poistaa; tupakki, liiallinen alkoholi, vääränlaiset rasvat, sokeri, valkoinen vehnäjauho ... Siis roskaruuan sijasta oikeaa, hyvää ravintoa ja lisäksi säännöllistä liikuntaa ja riittävästi unta. - Nm. Näillä pääsee jo pitkälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yö on edessä ja köhä.
        Kaksi tyynyä pään aluseksi ja kolme termospulloa kuumaa vettä, muki ja hunajaa lusikka viereen.

        Yskä voi olla muustakin syystä kuin ainoastaan lääkkeiden sivuvaikutus. Jos noin voimakkaat oireet pistäytyosin lääkärin pakeilla.
        Siili


    • Anonyymi

      Pieni kuiva yskä on pientä, kun verenpaineen saa pidettyä kunnossa ja voi elää suhtkoht normaalia elämää.

      • Anonyymi

        Miksi syödä yskää aiheuttavaa verenpainelääkettä kun muitakin vaihtoehtoja on.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syödä yskää aiheuttavaa verenpainelääkettä kun muitakin vaihtoehtoja on.
        Siili

        kaikissa lääkkeuissä on haittavaikutuksia, "yhdessä yhdet, ja toisessa toisenlaiset, ja LÄÄKÄRIT, ei niitä haittoja helposti myönnä !
        senverran joutunut lääkehaitasta vastaanotoll, vaikka myöntäisivätkin suullisesti, niin ; OMA KANTAAN, ei merkitä MITÄÄN lääkehaitasta.


      • Anonyymi

        Miksi syödä lääkettä verenpaineeseen, kun sen saa hoidettua pois päiväjärjestyksestä muutenkin. - Nm. Kevennä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syödä lääkettä verenpaineeseen, kun sen saa hoidettua pois päiväjärjestyksestä muutenkin. - Nm. Kevennä

        Harva jaksaa yrittää elämäntapamuutoksilla hoitaa verenpainetta.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva jaksaa yrittää elämäntapamuutoksilla hoitaa verenpainetta.
        Siili

        Yeap, ja mitä se kertoo ihmisistä. - Nm. Mukavuudenhaluisia blösöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, ja mitä se kertoo ihmisistä. - Nm. Mukavuudenhaluisia blösöjä

        Mulla loppui yskä, nimenomaan yöyskä, kun siivousliike kävi tekemässä perusteellisen siivouksen makuuhuoneeseen.

        Siivoja kertoi ongelmakohdasta, joka oli sälekaihdin ja ikkuseinä. Kaidin oli kuulemma niin pölyinen kun vaan voi olla ja häneltä meni 35 min että sai sen puhdistettua kunnolla.

        Yksi huone kuntoon, petivaatteiden vaihtoineen, puhtaat matot lattialle ymym 75€.
        Seinien pesu myös.

        Koskaan ennen en ole ulkopuolista siivoojaa käyttänyt. Tämänkin sain tyttäreltäni yllätyslahjaksi.


      • Anonyymi

        Verenpainelääkkeen aiheuttama yskä ei välttämättä ole lainkaan pieni haitta jos öisin ei pysty nukkumaan ja kylkiluut, vatsalihakset sekä selkä kipeytyvät yskimisestä, saattaa vielä kovassa yskänpuuskassa lirahtaa muutama tippa housuunkin. Esimerkiksi Ramipril (ACE:n estäjä) aiheutti minulle kovan ärsytysyskän, yskä parani muutamassa päivässä kun lääke vaihdettiin Telmisartaaniin (ATR:nsalpaaja). Halpoja lääkkeitä molemmat.

        Verenpaine ei aina johdu huonoista elämäntavoista tai ylipainosta. Perinnölliselle paineelle ei välttämättä riitä terveellinen liikunnallinen elämä, vaan tueksi tarvitaan myös lääkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verenpainelääkkeen aiheuttama yskä ei välttämättä ole lainkaan pieni haitta jos öisin ei pysty nukkumaan ja kylkiluut, vatsalihakset sekä selkä kipeytyvät yskimisestä, saattaa vielä kovassa yskänpuuskassa lirahtaa muutama tippa housuunkin. Esimerkiksi Ramipril (ACE:n estäjä) aiheutti minulle kovan ärsytysyskän, yskä parani muutamassa päivässä kun lääke vaihdettiin Telmisartaaniin (ATR:nsalpaaja). Halpoja lääkkeitä molemmat.

        Verenpaine ei aina johdu huonoista elämäntavoista tai ylipainosta. Perinnölliselle paineelle ei välttämättä riitä terveellinen liikunnallinen elämä, vaan tueksi tarvitaan myös lääkitys.

        Kiitti vinkeistä!

        Voi ihan hyvin olla sälekaihtimien pölytkin selitys, lisänä.
        Ja tarkistan nuo ACE ja ATR:ät.

        Jo yhden kerran otin pölynimurilla sälekaihtimet, vielä veden kanssa putsaan.
        Uudet tyynyt myös hankin, heti juhannuksen jälkeen.

        Voi olla että höyhentyynyt eivät ookaan hyvät?

        Viime yö oli jo vähän helpompi, saa nähdä miten ensi yö, kun olen jättänyt pois yhden lääkkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla loppui yskä, nimenomaan yöyskä, kun siivousliike kävi tekemässä perusteellisen siivouksen makuuhuoneeseen.

        Siivoja kertoi ongelmakohdasta, joka oli sälekaihdin ja ikkuseinä. Kaidin oli kuulemma niin pölyinen kun vaan voi olla ja häneltä meni 35 min että sai sen puhdistettua kunnolla.

        Yksi huone kuntoon, petivaatteiden vaihtoineen, puhtaat matot lattialle ymym 75€.
        Seinien pesu myös.

        Koskaan ennen en ole ulkopuolista siivoojaa käyttänyt. Tämänkin sain tyttäreltäni yllätyslahjaksi.

        Melko rohkea teko tunnustaa, ettei osaa tai jostain muusta syystä siivoa kotiaan. - Nm. Meidän 87-vuotias muorikin siivoaa itse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko rohkea teko tunnustaa, ettei osaa tai jostain muusta syystä siivoa kotiaan. - Nm. Meidän 87-vuotias muorikin siivoaa itse

        Ei oo mitään häpeämistä.
        Jos sinun muori 87 vee itse siivoo, niin hyvä!
        Ei silti tartte morkata jos joku toinen ei.

        Tytär antoi lahjaksi. Fiksu tytär!
        Ja Fiksu joka kertoi. Sain itse ideaa, enpä olisi muuten tullut ajatelleeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo mitään häpeämistä.
        Jos sinun muori 87 vee itse siivoo, niin hyvä!
        Ei silti tartte morkata jos joku toinen ei.

        Tytär antoi lahjaksi. Fiksu tytär!
        Ja Fiksu joka kertoi. Sain itse ideaa, enpä olisi muuten tullut ajatelleeksi.

        Jos itse ei "tullut ajatelleeksi", niiin mitä se kertoo siivous- ja hygieniatiedoista, -taidoista ja -tasosta? - Nm. Selviö ajattelemattakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos itse ei "tullut ajatelleeksi", niiin mitä se kertoo siivous- ja hygieniatiedoista, -taidoista ja -tasosta? - Nm. Selviö ajattelemattakin

        No voi kertoa paljoakin.
        Että muut asiat kokee tärkeämmäksi.
        Esim että on kirjoittamassa väitöskirjaa, osallistuu maailmanlaajuiseen hankkeeseen, tai jotain muuta.
        Ei vain ole "tullut ajatelleeksi" kun on ollut muuta tärkeämpää/kiireellisempää ajattelemista.

        Ei oo silloin ollenkaan selviö sellaiselle vanhukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi kertoa paljoakin.
        Että muut asiat kokee tärkeämmäksi.
        Esim että on kirjoittamassa väitöskirjaa, osallistuu maailmanlaajuiseen hankkeeseen, tai jotain muuta.
        Ei vain ole "tullut ajatelleeksi" kun on ollut muuta tärkeämpää/kiireellisempää ajattelemista.

        Ei oo silloin ollenkaan selviö sellaiselle vanhukselle.

        Vanhus "kirjoittamassa väitöskirjaa" yms.? Mikään muu ei ole tärkeämpää kuin pitää huolta omasta terveydestään. - Nm. Puhtaus on puoli ruokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhus "kirjoittamassa väitöskirjaa" yms.? Mikään muu ei ole tärkeämpää kuin pitää huolta omasta terveydestään. - Nm. Puhtaus on puoli ruokaa

        Se oli esimerkki.
        Todellisuudessa olen just perustanut opiston.
        En kerro minkälajin, että ei tule turhaa.
        Aloitan syksyllä koulutuksen muille eräällä alalla.
        Olen myös kirjoittamassa historiallista, en kerro siitäkään paremmin.

        Myönnän kyllä että pitäisi hoitaa enemmän omaa terveyttä ja liikkua.
        Käynkin kaksi kertaa viikossa kuntoutuksessa.
        Tuloksia näkyy jo.
        Pakko onkin saada ihteni kuntoon, että jaksan hoitaa kaiken.

        Seuraan tarkasti maailman tapahtumia ja olen jäsenenä monessa järjestössä,
        otan kantaa.

        Voi olla tietty "sukurasite", 97 vuotias tätini ei tartte kotiapua vieläkään.
        Itelläni on iso talo, fiksaan kaiken itse, maalasinkin. "Keikkaa" heitän ympäri maata.
        Nyt hyvä kun heinäkuussa pidän lomaa.

        Me ollaan niin erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli esimerkki.
        Todellisuudessa olen just perustanut opiston.
        En kerro minkälajin, että ei tule turhaa.
        Aloitan syksyllä koulutuksen muille eräällä alalla.
        Olen myös kirjoittamassa historiallista, en kerro siitäkään paremmin.

        Myönnän kyllä että pitäisi hoitaa enemmän omaa terveyttä ja liikkua.
        Käynkin kaksi kertaa viikossa kuntoutuksessa.
        Tuloksia näkyy jo.
        Pakko onkin saada ihteni kuntoon, että jaksan hoitaa kaiken.

        Seuraan tarkasti maailman tapahtumia ja olen jäsenenä monessa järjestössä,
        otan kantaa.

        Voi olla tietty "sukurasite", 97 vuotias tätini ei tartte kotiapua vieläkään.
        Itelläni on iso talo, fiksaan kaiken itse, maalasinkin. "Keikkaa" heitän ympäri maata.
        Nyt hyvä kun heinäkuussa pidän lomaa.

        Me ollaan niin erilaisia.

        " ... kaksi kertaa viikossa ... " ei riitä, jos tuloksia tahtoo. Miltei joka päivä, kuntoutuksessa saat 'vain' ohjeet ja oikeat tavat tehdä. - Nm. Hoida myös huushollisi "kuntoon"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli esimerkki.
        Todellisuudessa olen just perustanut opiston.
        En kerro minkälajin, että ei tule turhaa.
        Aloitan syksyllä koulutuksen muille eräällä alalla.
        Olen myös kirjoittamassa historiallista, en kerro siitäkään paremmin.

        Myönnän kyllä että pitäisi hoitaa enemmän omaa terveyttä ja liikkua.
        Käynkin kaksi kertaa viikossa kuntoutuksessa.
        Tuloksia näkyy jo.
        Pakko onkin saada ihteni kuntoon, että jaksan hoitaa kaiken.

        Seuraan tarkasti maailman tapahtumia ja olen jäsenenä monessa järjestössä,
        otan kantaa.

        Voi olla tietty "sukurasite", 97 vuotias tätini ei tartte kotiapua vieläkään.
        Itelläni on iso talo, fiksaan kaiken itse, maalasinkin. "Keikkaa" heitän ympäri maata.
        Nyt hyvä kun heinäkuussa pidän lomaa.

        Me ollaan niin erilaisia.

        "Opiston" HAHHAH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Opiston" HAHHAH.

        Ei kannata kadehtia.
        Perusta sinäkin!

        Joku toinen onnittelisi, että oletpas sinä reipas.

        Sinä et.
        Se kertoo luonteestasi paljon...
        Kuuleppas sinä.

        Opettele ystävällisyyttä ja hyväsydämellisyyttä.
        Kunnioita toisia ihmisiä ja kannusta lähimmäisiäsi.

        Sen neuvon annan sinulle.
        Sinulla on vielä paljon oppimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko rohkea teko tunnustaa, ettei osaa tai jostain muusta syystä siivoa kotiaan. - Nm. Meidän 87-vuotias muorikin siivoaa itse

        Voin sanoa, että jokaisen kannattaisi vaikka kerran vuodessa ottaa siivousliikeen naiset tekemään perusteellinen kotisiivous.

        katot, seinät, keittiönkaapit, vessa, sauna lattia(mahdollinen vahaus) verhojen vaihto, puhtaat matot lattioille, sälekaihtimien puhdistus , hella, mikro , peti kuntoon.

        Kaksi siivoojaa 5 tuntia, voi hyvänen aika miten puhdasta, sanoinkuvaamatonta.

        Tämä tapahtui ennen joulua vuonnna 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata kadehtia.
        Perusta sinäkin!

        Joku toinen onnittelisi, että oletpas sinä reipas.

        Sinä et.
        Se kertoo luonteestasi paljon...
        Kuuleppas sinä.

        Opettele ystävällisyyttä ja hyväsydämellisyyttä.
        Kunnioita toisia ihmisiä ja kannusta lähimmäisiäsi.

        Sen neuvon annan sinulle.
        Sinulla on vielä paljon oppimista.

        Kuka menee oppiin seitsenkymppiselle ? Ei kukaan järkevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka menee oppiin seitsenkymppiselle ? Ei kukaan järkevä.

        Sinä et olekaan järkevä, mutta ne jotka menevät entiselle alansan huipulle ovat todella järkeviä, eivätkä he pode ikärasismia.

        Ja elä sure, en minä sinua huolisi edes oppilaakseni, pysy sinä vaan huusholli-hommissa.
        Siivoojille riittää aina hommia, - vaikka olisivat vanhoja.
        Vanhassa vara parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin sanoa, että jokaisen kannattaisi vaikka kerran vuodessa ottaa siivousliikeen naiset tekemään perusteellinen kotisiivous.

        katot, seinät, keittiönkaapit, vessa, sauna lattia(mahdollinen vahaus) verhojen vaihto, puhtaat matot lattioille, sälekaihtimien puhdistus , hella, mikro , peti kuntoon.

        Kaksi siivoojaa 5 tuntia, voi hyvänen aika miten puhdasta, sanoinkuvaamatonta.

        Tämä tapahtui ennen joulua vuonnna 2021.

        teen siivoukset itse, siinä saa myös liikuntaa, - "ei turha homma" : D


      • Anonyymi

        Turhaa moisesta kärsiä kun vaihto toiseen auttaa, kokemusta on.


    • Anonyymi

      Eläkeikäisiä ei verrata toisiinsa jaksamisen kannalta. Terveydentilat voivat olla
      hyvin erilaiset. Ikä ei välttämättä kerro mitään jaksamisesta.

      • Anonyymi

        On muuten parempi, kun en oo ottanut sitä lääkettä.
        Ei yskitä enää niin paljoa.

        Voi olla kesäflunssaakin.


    • Anonyymi

      Naapurin rouva sai kummallisen röhän. Löytyi aamulla kuolleena.
      Sydänkohtaus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe