Itsetunto-ongelmainen aina myös narsisti?

Anonyymi

Itsetunto perheenäidillä nollassa, ei pysty arvostamaan itseään eikä sen vertaa lapsiaan tai aviomiestään. Välillä itsetunto nousee nopeasti tyhjästä ja aiheetta ja koska se ei ole aitoa yhtä nopeasti se myös romahtaa. Hän ihailee kaikkea ulkopuolista, siskonsa on hänelle ihailun kohde ja idoli joka tietää, taitaa ja siskolla on valtaa omassa perhepiirissään, hän käskee ja muut juoksee. Kotielämä on siis heillä sellaista. Perheenäiti haluaisi olla samanlainen oman perheensä sisällä, mutta hän ei kuitenkaan kykene siihen.

Hän yrittää matkia siskoaan mutta ei onnistu, hänen perheensä, lapset eikä aviomies eivät hypi hänen tahtiinsa. Siitä seuraa ongelmia perheelle koska perheenäiti alkaa passiivisen häirinnän, on haluton mihinkään oman perheensä kanssa tapahtuvaan asiaan, koska hän haluaisi että hän on johtaja, jonka ympärillä oma perhe mielistelisi, mutta kun näin ei tapahdu hän masentuu ja on negatiivinen kaikkeen oman perheen asioiden suhteen. Tästä seuraa riitaa muun perheen kanssa joka taas tekee perheenäidistä entistäkin passiivisemman. Lopulta perheenäidin perheessä ei tapahdu enää mitään hän on saanut perheensä pysähtymään. Jäljelle jää vain riitely.

4

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä yleistä.Itse en ole narsisti vaikka on huono itsetunto.

    • Anonyymi

      Narsisti yleensä haukkuu muita minkä kerkiää. Se on ainoa tapa miten hän tuntee olevansa voitolla tunteistaan. Se on addiktio jota joutuu jatkamaan, kaikkia pitää haukkua ja mitätöidä, kaikki muut alas ja vain hän ylös. Jos on vielä psykopaatti niin toisten kuolemakin on yhtä lailla voittoa kotiin.

      Passiivinen joka ei hauku muita ei todennäköisesti ole narsisti, mutta voi tietysti olla ärsyttävä yhtä lailla muista syistä. Narsisti leimaa ei pidä käyttää leväperäisesti.

    • Anonyymi

      Narsismi liittyy huonoon itsetuntoon mutta huono itsetunto ei ole narsismia.

      Narsistin itsetunto on niin olematon ja häpeän pelko niin kuolettava, että kaikki tuo kääritään piiloon täydellisyyden viittaan. Kun ei ole tervettä, tai oikein minkäänlaista, itsetuntoa joka mahdollistaisi omien heikkouksien ja "heikkouksien" käsittelyä ja hyväksyntää, ne pitää pyyhkiä maailmankartalta pois. On vain muiden heikkouksia ja virheitä ja epätäydellisyyttä, ei narsistin.

      Narsistin koko elämä pyöriin oman valheellisen minäkuvan rakentamisen ja tukemisen ympärillä. Se on narsistin suojapanssari kuolemaa eli häpeää vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe