Perhana olen koittanut katella netistä että mikä moottoriöljy käy Honda CR-V
CR-V 2,2 i-DTEC manuaaliin.
Minun lyhyellä matikalla ei löydy tietoa, kiitän etukäteen asiallisista vastauksista
Honda CRV 2,2 diesel vm 2014 Mikä moottori öljy?
17
3566
Vastaukset
- Anonyymi
Siitäpä sopiva Dieseliin, matalatuhkainen ACEA C2/C3 öljy ja juurikin 0W30 mikä on Hondan suositus.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-C2C3-0W-30-4l-VAG - Anonyymi
En tiedä täytyykö se välttämättä olla tuhkaamaton öljy, mutta itse olen aina käyttänyt Mobilin ESP:tä. Jospa se hiukkasloukku kestäisi tukkeutumatta hiukan pidempään.
Tuo on 5W-30, joten hiukan siinä antaa tasoitusta talviaikaan 0W öljyihin verrattuna.- Anonyymi
Ehkä dieselissä merkitystä mikä öljy mutta ihmettelin kun kysyin varaosaliikkeestä mikä sopivaa 2.0 bensiinikoneeseen , niin myyjä näytti että esimerkiksi tuo oli 5litraa ja 27,50e Ei kovin nuukia japsit mitä laittaa niinkuin esim Long Life öljyä V:A:G autot eikä nekään pysy sisällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä dieselissä merkitystä mikä öljy mutta ihmettelin kun kysyin varaosaliikkeestä mikä sopivaa 2.0 bensiinikoneeseen , niin myyjä näytti että esimerkiksi tuo oli 5litraa ja 27,50e Ei kovin nuukia japsit mitä laittaa niinkuin esim Long Life öljyä V:A:G autot eikä nekään pysy sisällä?
Bensakoneessa voi varmaan hyvin laittaa mitä tahansa laadukasta öljyä sillä viskositeetilla, mitä haluaa. Itse tykkään Mobil 1 New Life 0W-40, vaikka nykyautoihin suositellaankin yleensä kuumana notkeampia -30 öljyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensakoneessa voi varmaan hyvin laittaa mitä tahansa laadukasta öljyä sillä viskositeetilla, mitä haluaa. Itse tykkään Mobil 1 New Life 0W-40, vaikka nykyautoihin suositellaankin yleensä kuumana notkeampia -30 öljyjä.
0W-20 on ollut Hondan suositus bensakoneisiin viimeiset 15-vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0W-20 on ollut Hondan suositus bensakoneisiin viimeiset 15-vuotta.
Mulla ollut 3 Hondaa. Ei koskaan tollasta öljyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ollut 3 Hondaa. Ei koskaan tollasta öljyä.
Kaikissa R-sarjan bensa koneissa. Ko. Kone tuli 2007 CR-V:hen ja Accordiin 2008. Civicissä myös R-sarjaa. Hondan turbo koneissa myös 0w-20. Ihan luettavissa käyttöohjekirjasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa R-sarjan bensa koneissa. Ko. Kone tuli 2007 CR-V:hen ja Accordiin 2008. Civicissä myös R-sarjaa. Hondan turbo koneissa myös 0w-20. Ihan luettavissa käyttöohjekirjasta.
Eivätpä ole merkkihuollossa moista laittanut koskaan.
- Anonyymi
Suositellusta moottoriöljystä omassa vm. 2017-Hondani käsikirjassa:
Euroopan mallit
Honda ENG Oil #1.0
Honda Green Oil
ACEA A3/B3
ACEA A5/B5
Honda ENG Oil #1.0 on kehitetty parantamaan polttoainetaloutta.
Jos Honda ENG #1.0 -öljyä, Honda Green Oil -öljyä tai 0W-20-öljyä ei ole saatavilla, käytä 0W-30- tai 5W-30-öljyä.
----------------------------------------------------------------------------------
Nesteen sivuilta löytyy noille koodeille selityksensä:
Eurooppalainen ACEA-luokitus moottoriöljyille
Luokka A/B = Henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoriöljyt
A3/B3:
Huippulaatuiset yleiskäyttöön sopivat öljyt tehokkaisiin moottoreihin, pidennetyille vaihtoväleille ja vaativiin olosuhteisiin.
A5/B5:
Huippulaatuiset pienikitkaiset ohuet erikoisöljyt pidennetyille vaihtoväleille. Varoitus: eivät sovi kaikkiin autoihin. Tarkista sopivuus auton ohjekirjasta- Anonyymi
...ja kyseessä bensa-Honda.
- Anonyymi
Noita 5-30,tai 5-40 laitaneet Hondaani.
- Anonyymi
40 jo turhan paksua nykymoottoreihin. Merkkihuoltokin sais jo perustella moisen käyttöä Hondan bensakoneissa, jos sellaista on käytetty.
- Anonyymi
Tuo 0w-20 kuulostaa kyllä aika notkealta. Mutta jos se johonkin käy niin Hondaan sitten.
- Anonyymi
Käytin aikoinaan turbovehkeissä 5- 50. Onkohan enää myynnissä. Joku mobiilin huippuöljy.
- Anonyymi
5-30 mobil ..
- Anonyymi
Tässä Nesteen suositus
https://neste.lubricantadvisor.com/fi/recommendation/115838- Anonyymi
Hyvä linkki, tuo siis 2.2 DTEC dieselille.
Tässä R20 bensiinimoottorille.
https://neste.lubricantadvisor.com/fi/recommendation/49625
Toyotan hybridit myös 0W-20 ollut jo pitkään. Rally Formula 5w-50 ei kannata kyllä käyttää missään kunnossaolevassa normaaliautossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851