Honda CRV 2,2 diesel vm 2014 Mikä moottori öljy?

Anonyymi

Perhana olen koittanut katella netistä että mikä moottoriöljy käy Honda CR-V
CR-V 2,2 i-DTEC manuaaliin.
Minun lyhyellä matikalla ei löydy tietoa, kiitän etukäteen asiallisista vastauksista

17

2611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En tiedä täytyykö se välttämättä olla tuhkaamaton öljy, mutta itse olen aina käyttänyt Mobilin ESP:tä. Jospa se hiukkasloukku kestäisi tukkeutumatta hiukan pidempään.

      Tuo on 5W-30, joten hiukan siinä antaa tasoitusta talviaikaan 0W öljyihin verrattuna.

      • Anonyymi

        Ehkä dieselissä merkitystä mikä öljy mutta ihmettelin kun kysyin varaosaliikkeestä mikä sopivaa 2.0 bensiinikoneeseen , niin myyjä näytti että esimerkiksi tuo oli 5litraa ja 27,50e Ei kovin nuukia japsit mitä laittaa niinkuin esim Long Life öljyä V:A:G autot eikä nekään pysy sisällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä dieselissä merkitystä mikä öljy mutta ihmettelin kun kysyin varaosaliikkeestä mikä sopivaa 2.0 bensiinikoneeseen , niin myyjä näytti että esimerkiksi tuo oli 5litraa ja 27,50e Ei kovin nuukia japsit mitä laittaa niinkuin esim Long Life öljyä V:A:G autot eikä nekään pysy sisällä?

        Bensakoneessa voi varmaan hyvin laittaa mitä tahansa laadukasta öljyä sillä viskositeetilla, mitä haluaa. Itse tykkään Mobil 1 New Life 0W-40, vaikka nykyautoihin suositellaankin yleensä kuumana notkeampia -30 öljyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensakoneessa voi varmaan hyvin laittaa mitä tahansa laadukasta öljyä sillä viskositeetilla, mitä haluaa. Itse tykkään Mobil 1 New Life 0W-40, vaikka nykyautoihin suositellaankin yleensä kuumana notkeampia -30 öljyjä.

        0W-20 on ollut Hondan suositus bensakoneisiin viimeiset 15-vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0W-20 on ollut Hondan suositus bensakoneisiin viimeiset 15-vuotta.

        Mulla ollut 3 Hondaa. Ei koskaan tollasta öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut 3 Hondaa. Ei koskaan tollasta öljyä.

        Kaikissa R-sarjan bensa koneissa. Ko. Kone tuli 2007 CR-V:hen ja Accordiin 2008. Civicissä myös R-sarjaa. Hondan turbo koneissa myös 0w-20. Ihan luettavissa käyttöohjekirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa R-sarjan bensa koneissa. Ko. Kone tuli 2007 CR-V:hen ja Accordiin 2008. Civicissä myös R-sarjaa. Hondan turbo koneissa myös 0w-20. Ihan luettavissa käyttöohjekirjasta.

        Eivätpä ole merkkihuollossa moista laittanut koskaan.


    • Anonyymi

      Suositellusta moottoriöljystä omassa vm. 2017-Hondani käsikirjassa:

      Euroopan mallit

      Honda ENG Oil #1.0
      Honda Green Oil
      ACEA A3/B3
      ACEA A5/B5

      Honda ENG Oil #1.0 on kehitetty parantamaan polttoainetaloutta.

      Jos Honda ENG #1.0 -öljyä, Honda Green Oil -öljyä tai 0W-20-öljyä ei ole saatavilla, käytä 0W-30- tai 5W-30-öljyä.

      ----------------------------------------------------------------------------------
      Nesteen sivuilta löytyy noille koodeille selityksensä:
      Eurooppalainen ACEA-luokitus moottoriöljyille
      Luokka A/B = Henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoriöljyt

      A3/B3:
      Huippulaatuiset yleiskäyttöön sopivat öljyt tehokkaisiin moottoreihin, pidennetyille vaihtoväleille ja vaativiin olosuhteisiin.

      A5/B5:
      Huippulaatuiset pienikitkaiset ohuet erikoisöljyt pidennetyille vaihtoväleille. Varoitus: eivät sovi kaikkiin autoihin. Tarkista sopivuus auton ohjekirjasta

      • Anonyymi

        ...ja kyseessä bensa-Honda.


    • Anonyymi

      Noita 5-30,tai 5-40 laitaneet Hondaani.

      • Anonyymi

        40 jo turhan paksua nykymoottoreihin. Merkkihuoltokin sais jo perustella moisen käyttöä Hondan bensakoneissa, jos sellaista on käytetty.


    • Anonyymi

      Tuo 0w-20 kuulostaa kyllä aika notkealta. Mutta jos se johonkin käy niin Hondaan sitten.

    • Anonyymi

      Käytin aikoinaan turbovehkeissä 5- 50. Onkohan enää myynnissä. Joku mobiilin huippuöljy.

    • Anonyymi

      5-30 mobil ..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe