Perhana olen koittanut katella netistä että mikä moottoriöljy käy Honda CR-V
CR-V 2,2 i-DTEC manuaaliin.
Minun lyhyellä matikalla ei löydy tietoa, kiitän etukäteen asiallisista vastauksista
Honda CRV 2,2 diesel vm 2014 Mikä moottori öljy?
17
5259
Vastaukset 17
- Anonyymi
Siitäpä sopiva Dieseliin, matalatuhkainen ACEA C2/C3 öljy ja juurikin 0W30 mikä on Hondan suositus.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-C2C3-0W-30-4l-VAG - Anonyymi
En tiedä täytyykö se välttämättä olla tuhkaamaton öljy, mutta itse olen aina käyttänyt Mobilin ESP:tä. Jospa se hiukkasloukku kestäisi tukkeutumatta hiukan pidempään.
Tuo on 5W-30, joten hiukan siinä antaa tasoitusta talviaikaan 0W öljyihin verrattuna.- Anonyymi
Ehkä dieselissä merkitystä mikä öljy mutta ihmettelin kun kysyin varaosaliikkeestä mikä sopivaa 2.0 bensiinikoneeseen , niin myyjä näytti että esimerkiksi tuo oli 5litraa ja 27,50e Ei kovin nuukia japsit mitä laittaa niinkuin esim Long Life öljyä V:A:G autot eikä nekään pysy sisällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä dieselissä merkitystä mikä öljy mutta ihmettelin kun kysyin varaosaliikkeestä mikä sopivaa 2.0 bensiinikoneeseen , niin myyjä näytti että esimerkiksi tuo oli 5litraa ja 27,50e Ei kovin nuukia japsit mitä laittaa niinkuin esim Long Life öljyä V:A:G autot eikä nekään pysy sisällä?
Bensakoneessa voi varmaan hyvin laittaa mitä tahansa laadukasta öljyä sillä viskositeetilla, mitä haluaa. Itse tykkään Mobil 1 New Life 0W-40, vaikka nykyautoihin suositellaankin yleensä kuumana notkeampia -30 öljyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensakoneessa voi varmaan hyvin laittaa mitä tahansa laadukasta öljyä sillä viskositeetilla, mitä haluaa. Itse tykkään Mobil 1 New Life 0W-40, vaikka nykyautoihin suositellaankin yleensä kuumana notkeampia -30 öljyjä.
0W-20 on ollut Hondan suositus bensakoneisiin viimeiset 15-vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0W-20 on ollut Hondan suositus bensakoneisiin viimeiset 15-vuotta.
Mulla ollut 3 Hondaa. Ei koskaan tollasta öljyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ollut 3 Hondaa. Ei koskaan tollasta öljyä.
Kaikissa R-sarjan bensa koneissa. Ko. Kone tuli 2007 CR-V:hen ja Accordiin 2008. Civicissä myös R-sarjaa. Hondan turbo koneissa myös 0w-20. Ihan luettavissa käyttöohjekirjasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa R-sarjan bensa koneissa. Ko. Kone tuli 2007 CR-V:hen ja Accordiin 2008. Civicissä myös R-sarjaa. Hondan turbo koneissa myös 0w-20. Ihan luettavissa käyttöohjekirjasta.
Eivätpä ole merkkihuollossa moista laittanut koskaan.
- Anonyymi
Suositellusta moottoriöljystä omassa vm. 2017-Hondani käsikirjassa:
Euroopan mallit
Honda ENG Oil #1.0
Honda Green Oil
ACEA A3/B3
ACEA A5/B5
Honda ENG Oil #1.0 on kehitetty parantamaan polttoainetaloutta.
Jos Honda ENG #1.0 -öljyä, Honda Green Oil -öljyä tai 0W-20-öljyä ei ole saatavilla, käytä 0W-30- tai 5W-30-öljyä.
----------------------------------------------------------------------------------
Nesteen sivuilta löytyy noille koodeille selityksensä:
Eurooppalainen ACEA-luokitus moottoriöljyille
Luokka A/B = Henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoriöljyt
A3/B3:
Huippulaatuiset yleiskäyttöön sopivat öljyt tehokkaisiin moottoreihin, pidennetyille vaihtoväleille ja vaativiin olosuhteisiin.
A5/B5:
Huippulaatuiset pienikitkaiset ohuet erikoisöljyt pidennetyille vaihtoväleille. Varoitus: eivät sovi kaikkiin autoihin. Tarkista sopivuus auton ohjekirjasta- Anonyymi
...ja kyseessä bensa-Honda.
- Anonyymi
Noita 5-30,tai 5-40 laitaneet Hondaani.
- Anonyymi
40 jo turhan paksua nykymoottoreihin. Merkkihuoltokin sais jo perustella moisen käyttöä Hondan bensakoneissa, jos sellaista on käytetty.
- Anonyymi
Tuo 0w-20 kuulostaa kyllä aika notkealta. Mutta jos se johonkin käy niin Hondaan sitten.
- Anonyymi
Käytin aikoinaan turbovehkeissä 5- 50. Onkohan enää myynnissä. Joku mobiilin huippuöljy.
- Anonyymi
5-30 mobil ..
- Anonyymi
Tässä Nesteen suositus
https://neste.lubricantadvisor.com/fi/recommendation/115838- Anonyymi
Hyvä linkki, tuo siis 2.2 DTEC dieselille.
Tässä R20 bensiinimoottorille.
https://neste.lubricantadvisor.com/fi/recommendation/49625
Toyotan hybridit myös 0W-20 ollut jo pitkään. Rally Formula 5w-50 ei kannata kyllä käyttää missään kunnossaolevassa normaaliautossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl486751Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12721- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494