Miksei viattomuus pelastanut Sodoman lapsia?

Anonyymi

Helluntailaisten hokeman viattomuusopin mukaan lapset olisi kuulunut jättää tuhoamatta Sodoman syntien takia?

Mites siinä näin pääsi tapahtumaan?

Vain Loot perheineen oli pelastuvien listalla, koska Loot oli Aabrahin veljenpoika.

Kymmentä vaadittua synnitöntä ja siksi vanhurskasta ihmistä ei löytynyt koko Sodoman ja Gomorran kaupungeista, jotka olivat sen ajan suurkaupunkeja.
Pieniä lapsia sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

Helluntailaiset vetoavat opeillaan kovasti ihmisten tunteisiin ja järjenpäätelmiin, mutta eivät lue oikeata Raamattua, Jumalan sanaa, koska siellä on totuus.

191

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksei helluntailaiset tunnusta koskaan isiensä syntivelkaa?

      3. Moos. 26:40

      Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,

      • Anonyymi

        Eli pakanaopin sunnuntaivelkaa? Siinäpä se, koska te tunnustatte Rooman keisari Konstantinus palvoman aurinkojumalan sunnuntaijuhlanne, puhutaan senjälkeen asiaa.
        https://www.tv7.fi/arkki/korvausteologia-ja-antisemitismi_p45984/

        Sinä päivänä minä kättä kohottaen lupasin heille, että vien heidät pois Egyptin maasta siihen maahan, jonka olin heille katsonut ja joka vuotaa maitoa ja mettä - se on kaunistus kaikkien maitten joukossa. - Ja minä sanoin heille: 'Heittäkää, itsekukin, pois silmienne iljetykset älkääkä saastuttako itseänne Egyptin kivijumalilla: minä olen Herra, teidän Jumalanne'. Mutta he niskoittelivat minua vastaan eivätkä tahtoneet minua kuulla; eivät heittäneet pois itsekukin silmiensä iljetyksiä eivätkä hyljänneet Egyptin kivijumalia. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani täytäntöön heissä keskellä Egyptin maata. (Hes 20:6-8)

        Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä he olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni heille tunnetuksi viemällä heidät pois Egyptin maasta. Ja kun olin vienyt heidät pois Egyptin maasta ja tuonut heidät erämaahan, niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät.
        (Hes 20:9-13)

        Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois. Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, etten heitä tuo siihen maahan, jonka olin antanut heille, joka vuotaa maitoa ja mettä - se on kaunistus kaikkien maitten joukossa - koska he pitivät minun oikeuteni halpoina, eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, vaan rikkoivat minun sapattini; sillä heidän sydämensä vaelsi heidän kivijumalainsa jäljessä.
        (Hes 20:14-16)


        Mutta minä säälin heitä, niin etten heitä hävittänyt enkä tehnyt heistä loppua erämaassa. Sitten minä sanoin heidän lapsillensa erämaassa: Älkää vaeltako isäinne käskyjen mukaan, heidän oikeuksiansa älkää noudattako älkääkä saastuttako itseänne heidän kivijumalillansa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne; minun käskyjeni mukaan vaeltakaa, minun oikeuksiani noudattakaa, ne pitäkää ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        (Hes 20:17-20)

        Mutta >>>lapset niskoittelivat>> minua vastaan: >>>he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, <<->> jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi - ja rikkoivat minun sapattini. <<< [lapset?] Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa. Mutta minä pidätin käteni ja tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois. Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, että minä hajotan heidät pakanain sekaan ja sirotan heidät muihin maihin, koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.
        (Hes 20:21-24)

        Ettekö ole saastuttaneet itseänne kaikilla kivijumalillanne aina tähän päivään asti, kun tuotte lahjojanne ja panette lapsenne käymään tulen läpi? Ja minäkö antaisin teidän kysyä minulta neuvoa, te Israelin heimo? Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, en anna minä teidän kysyä minulta neuvoa. Se, mikä on tullut teidän mieleenne, ei totisesti ole tapahtuva - se, mitä sanotte: 'Me tahdomme olla pakanain kaltaisia, muitten maitten sukukuntain kaltaisia, niin että palvelemme puuta ja kiveä'. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: totisesti minä olen hallitseva teitä väkevällä kädellä, ojennetulla käsivarrella ja vuodatetulla vihalla.
        (Hes 20:31-33)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pakanaopin sunnuntaivelkaa? Siinäpä se, koska te tunnustatte Rooman keisari Konstantinus palvoman aurinkojumalan sunnuntaijuhlanne, puhutaan senjälkeen asiaa.
        https://www.tv7.fi/arkki/korvausteologia-ja-antisemitismi_p45984/

        Sinä päivänä minä kättä kohottaen lupasin heille, että vien heidät pois Egyptin maasta siihen maahan, jonka olin heille katsonut ja joka vuotaa maitoa ja mettä - se on kaunistus kaikkien maitten joukossa. - Ja minä sanoin heille: 'Heittäkää, itsekukin, pois silmienne iljetykset älkääkä saastuttako itseänne Egyptin kivijumalilla: minä olen Herra, teidän Jumalanne'. Mutta he niskoittelivat minua vastaan eivätkä tahtoneet minua kuulla; eivät heittäneet pois itsekukin silmiensä iljetyksiä eivätkä hyljänneet Egyptin kivijumalia. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani täytäntöön heissä keskellä Egyptin maata. (Hes 20:6-8)

        Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä he olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni heille tunnetuksi viemällä heidät pois Egyptin maasta. Ja kun olin vienyt heidät pois Egyptin maasta ja tuonut heidät erämaahan, niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät.
        (Hes 20:9-13)

        Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois. Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, etten heitä tuo siihen maahan, jonka olin antanut heille, joka vuotaa maitoa ja mettä - se on kaunistus kaikkien maitten joukossa - koska he pitivät minun oikeuteni halpoina, eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, vaan rikkoivat minun sapattini; sillä heidän sydämensä vaelsi heidän kivijumalainsa jäljessä.
        (Hes 20:14-16)


        Mutta minä säälin heitä, niin etten heitä hävittänyt enkä tehnyt heistä loppua erämaassa. Sitten minä sanoin heidän lapsillensa erämaassa: Älkää vaeltako isäinne käskyjen mukaan, heidän oikeuksiansa älkää noudattako älkääkä saastuttako itseänne heidän kivijumalillansa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne; minun käskyjeni mukaan vaeltakaa, minun oikeuksiani noudattakaa, ne pitäkää ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        (Hes 20:17-20)

        Mutta >>>lapset niskoittelivat>> minua vastaan: >>>he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, <<->> jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi - ja rikkoivat minun sapattini. <<< [lapset?] Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa. Mutta minä pidätin käteni ja tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois. Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, että minä hajotan heidät pakanain sekaan ja sirotan heidät muihin maihin, koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.
        (Hes 20:21-24)

        Ettekö ole saastuttaneet itseänne kaikilla kivijumalillanne aina tähän päivään asti, kun tuotte lahjojanne ja panette lapsenne käymään tulen läpi? Ja minäkö antaisin teidän kysyä minulta neuvoa, te Israelin heimo? Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, en anna minä teidän kysyä minulta neuvoa. Se, mikä on tullut teidän mieleenne, ei totisesti ole tapahtuva - se, mitä sanotte: 'Me tahdomme olla pakanain kaltaisia, muitten maitten sukukuntain kaltaisia, niin että palvelemme puuta ja kiveä'. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: totisesti minä olen hallitseva teitä väkevällä kädellä, ojennetulla käsivarrella ja vuodatetulla vihalla.
        (Hes 20:31-33)

        Ja minulle tuli tämä Herran sana: "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. (Hes 18:1-4)

        Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden: ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei ryhdy naiseen, joka on kuukautistilassa, ei sorra toista, vaan antaa takaisin velanpantin, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta, ei anna rahaansa korolle, ei ota voittoa, vaan pidättää kätensä vääryydestä, tekee oikean tuomion miesten välillä, vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on - hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra, Herra.
        (Hes 18:5-9)

        Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä, mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon, sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia, antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa - saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
        (Hes 18:10-13)

        Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt - näkee ne eikä tee sellaisia: ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta, pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
        (Hes 18:14-17)

        Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden. Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        (Hes 18:18-20)


        Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava. Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
        (Hes 18:21-23)

        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee - saisiko hän tehdä niin ja elää?

        Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

        Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea?

        Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat! Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.

        Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa. Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.

        Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!

        Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.

        Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo? Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
        (Hes 18:24-32)


      • Anonyymi

        Mooses 3 on juutalaisille .....


      • Anonyymi

        No eihän juutalaiset koskaan tunnusta omia syntejään vain muiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pakanaopin sunnuntaivelkaa? Siinäpä se, koska te tunnustatte Rooman keisari Konstantinus palvoman aurinkojumalan sunnuntaijuhlanne, puhutaan senjälkeen asiaa.
        https://www.tv7.fi/arkki/korvausteologia-ja-antisemitismi_p45984/

        Sinä päivänä minä kättä kohottaen lupasin heille, että vien heidät pois Egyptin maasta siihen maahan, jonka olin heille katsonut ja joka vuotaa maitoa ja mettä - se on kaunistus kaikkien maitten joukossa. - Ja minä sanoin heille: 'Heittäkää, itsekukin, pois silmienne iljetykset älkääkä saastuttako itseänne Egyptin kivijumalilla: minä olen Herra, teidän Jumalanne'. Mutta he niskoittelivat minua vastaan eivätkä tahtoneet minua kuulla; eivät heittäneet pois itsekukin silmiensä iljetyksiä eivätkä hyljänneet Egyptin kivijumalia. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani täytäntöön heissä keskellä Egyptin maata. (Hes 20:6-8)

        Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä he olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni heille tunnetuksi viemällä heidät pois Egyptin maasta. Ja kun olin vienyt heidät pois Egyptin maasta ja tuonut heidät erämaahan, niin minä annoin heille käskyni ja tein heille tiettäviksi oikeuteni: se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät.
        (Hes 20:9-13)

        Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois. Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, etten heitä tuo siihen maahan, jonka olin antanut heille, joka vuotaa maitoa ja mettä - se on kaunistus kaikkien maitten joukossa - koska he pitivät minun oikeuteni halpoina, eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, vaan rikkoivat minun sapattini; sillä heidän sydämensä vaelsi heidän kivijumalainsa jäljessä.
        (Hes 20:14-16)


        Mutta minä säälin heitä, niin etten heitä hävittänyt enkä tehnyt heistä loppua erämaassa. Sitten minä sanoin heidän lapsillensa erämaassa: Älkää vaeltako isäinne käskyjen mukaan, heidän oikeuksiansa älkää noudattako älkääkä saastuttako itseänne heidän kivijumalillansa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne; minun käskyjeni mukaan vaeltakaa, minun oikeuksiani noudattakaa, ne pitäkää ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        (Hes 20:17-20)

        Mutta >>>lapset niskoittelivat>> minua vastaan: >>>he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, <<->> jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi - ja rikkoivat minun sapattini. <<< [lapset?] Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa. Mutta minä pidätin käteni ja tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten silmäin edessä minä olin vienyt heidät pois. Kuitenkin minä kättä kohottaen vannoin heille erämaassa, että minä hajotan heidät pakanain sekaan ja sirotan heidät muihin maihin, koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.
        (Hes 20:21-24)

        Ettekö ole saastuttaneet itseänne kaikilla kivijumalillanne aina tähän päivään asti, kun tuotte lahjojanne ja panette lapsenne käymään tulen läpi? Ja minäkö antaisin teidän kysyä minulta neuvoa, te Israelin heimo? Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, en anna minä teidän kysyä minulta neuvoa. Se, mikä on tullut teidän mieleenne, ei totisesti ole tapahtuva - se, mitä sanotte: 'Me tahdomme olla pakanain kaltaisia, muitten maitten sukukuntain kaltaisia, niin että palvelemme puuta ja kiveä'. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: totisesti minä olen hallitseva teitä väkevällä kädellä, ojennetulla käsivarrella ja vuodatetulla vihalla.
        (Hes 20:31-33)

        Mitä tekemistä Sodoman egyptillä ja mulkuilla on pelastuksen kanssa?


    • Anonyymi

      Aloittaja puhuu lämpimikseen omiaan

      • Anonyymi

        Aloittaja ei tunnusta Jeesusta vain peniksen jotka on ympärileikattu ja Jeesus nyt ei kyllä katsele sun mulkkuasi vaan syntejäsi.


    • Jumala oli luvannut Abrahamille, että jos Sodomassa olisi vähintään kymmenen synnitöntä, hän ei tuhoaisi kaupunkia vaan antaisi anteeksi koko paikalle.

      Tarkemmin katsottuna edellinen ei ollut lupaus, vaan kohtuuton vaatimus. Jumala siis vaati, että piti löytyä kymmenen synnitöntä, vaikka tiesi tasan tarkkaan, ettei sellaisia löydy.

      Jumalan toiminta oli kuin jostain mustasta komediasta, joka kertoo kylmäverisestä mafiososta, jonka vaatimukset ovat tasoa: jos haluat elää tee jotain, mikä ei ole mahdollista.

      Jokainen voi itse pohtia, miksi Jumala kylvää turhaa toivoa, joka ei tule koskaan toteutumaan.

      • Anonyymi

        Loot sitä vaati, eikä Jumala.

        Ihmisen Pojan Päivää verrataan Sodoman ja Comorran tapahtumiin ja Nooan ajan tapahtumiin. Toine korjataan talteen ja toinen jätetään.

        Helluntailaiset hurmoshenkineen ja kastamattominen pakanlapsineen ovat niitä tyhmiä neitykäisiä.

        Kasteessa ihmiselle anteetaan Kristuksen veren sively sydämeen oven pihtipieleen, ja tuhon enkeli kulkee Kristukseen kastetun ohi Ihmisen Pojan Päivänä. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Kristusken omaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loot sitä vaati, eikä Jumala.

        Ihmisen Pojan Päivää verrataan Sodoman ja Comorran tapahtumiin ja Nooan ajan tapahtumiin. Toine korjataan talteen ja toinen jätetään.

        Helluntailaiset hurmoshenkineen ja kastamattominen pakanlapsineen ovat niitä tyhmiä neitykäisiä.

        Kasteessa ihmiselle anteetaan Kristuksen veren sively sydämeen oven pihtipieleen, ja tuhon enkeli kulkee Kristukseen kastetun ohi Ihmisen Pojan Päivänä. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Kristusken omaksi.

        Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Kristuksen sovintoveri ja verensuoja saadaan Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa.

        Ei hurmoslahkojen monissa erilaisissa kasteissa ja villitsevien henkien voiteluissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loot sitä vaati, eikä Jumala.

        Ihmisen Pojan Päivää verrataan Sodoman ja Comorran tapahtumiin ja Nooan ajan tapahtumiin. Toine korjataan talteen ja toinen jätetään.

        Helluntailaiset hurmoshenkineen ja kastamattominen pakanlapsineen ovat niitä tyhmiä neitykäisiä.

        Kasteessa ihmiselle anteetaan Kristuksen veren sively sydämeen oven pihtipieleen, ja tuhon enkeli kulkee Kristukseen kastetun ohi Ihmisen Pojan Päivänä. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Kristusken omaksi.

        Jos aivan tarkkoja ollaan, niin se oli Abraham, joka jutteli Jumalalle (1. Moos 18:22-33) :

        Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen...

        Edelleen, Jumala leikki toivolla, kun hieroi kauppaa Abrahamin kanssa. Hän tiesi ehtojen olevan kaikista näkökulmista katsottuna mahdottomia toteuttaa. Mikä tarve Jumalalla on leikkiä julmaa peliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loot sitä vaati, eikä Jumala.

        Ihmisen Pojan Päivää verrataan Sodoman ja Comorran tapahtumiin ja Nooan ajan tapahtumiin. Toine korjataan talteen ja toinen jätetään.

        Helluntailaiset hurmoshenkineen ja kastamattominen pakanlapsineen ovat niitä tyhmiä neitykäisiä.

        Kasteessa ihmiselle anteetaan Kristuksen veren sively sydämeen oven pihtipieleen, ja tuhon enkeli kulkee Kristukseen kastetun ohi Ihmisen Pojan Päivänä. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Kristusken omaksi.

        Ihmisen Pojan päivä tulee täysin yllättäen eikä siellä kysellä kenenkään uskosta yhtään mitään, vaan vihan enkeli näkee onko Kristittyjen yhden kasteen lahja Pyhä Henki ja siinä tapahtuva verensively ihmisen sydämen ovipielessä.

        Kristittyjen vanhojen kirkkojen yksi kaste on tälläinen. Syntisten kaste.

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos aivan tarkkoja ollaan, niin se oli Abraham, joka jutteli Jumalalle (1. Moos 18:22-33) :

        Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen...

        Edelleen, Jumala leikki toivolla, kun hieroi kauppaa Abrahamin kanssa. Hän tiesi ehtojen olevan kaikista näkökulmista katsottuna mahdottomia toteuttaa. Mikä tarve Jumalalla on leikkiä julmaa peliä?

        Olet oikeassa. Aabraham oli vanhurskas Jumalan edessä ja siksi pääsi Jumalan enkelin kanssa keksutelemaan ja turhaan kyselemään josko, niin ja niin, mutta ei edes kymmentä synnitöntä eikä vanhruskasta löytynyt sodoman saastuttamista kaupungeista.

        Ajatella. Helluntailaisuuden perustaja harjoitti samoja syntejä. On iso riski liittyä siihen porukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loot sitä vaati, eikä Jumala.

        Ihmisen Pojan Päivää verrataan Sodoman ja Comorran tapahtumiin ja Nooan ajan tapahtumiin. Toine korjataan talteen ja toinen jätetään.

        Helluntailaiset hurmoshenkineen ja kastamattominen pakanlapsineen ovat niitä tyhmiä neitykäisiä.

        Kasteessa ihmiselle anteetaan Kristuksen veren sively sydämeen oven pihtipieleen, ja tuhon enkeli kulkee Kristukseen kastetun ohi Ihmisen Pojan Päivänä. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Kristusken omaksi.

        Tuhon enkeli koskee juutalaisia et voi tosiaan sekoittaa juutalaisia ja kristittyjä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos aivan tarkkoja ollaan, niin se oli Abraham, joka jutteli Jumalalle (1. Moos 18:22-33) :

        Ja miehet kääntyivät sieltä ja kulkivat Sodomaan päin, mutta Aabraham jäi vielä seisomaan Herran eteen...

        Edelleen, Jumala leikki toivolla, kun hieroi kauppaa Abrahamin kanssa. Hän tiesi ehtojen olevan kaikista näkökulmista katsottuna mahdottomia toteuttaa. Mikä tarve Jumalalla on leikkiä julmaa peliä?

        Abrahamista on aikaa Jeesukseen vuosia......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen Pojan päivä tulee täysin yllättäen eikä siellä kysellä kenenkään uskosta yhtään mitään, vaan vihan enkeli näkee onko Kristittyjen yhden kasteen lahja Pyhä Henki ja siinä tapahtuva verensively ihmisen sydämen ovipielessä.

        Kristittyjen vanhojen kirkkojen yksi kaste on tälläinen. Syntisten kaste.

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        On se peite estää näkemästä. Vaikka miten vääntää kirjaimen vanhassa ei valmista tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Aabraham oli vanhurskas Jumalan edessä ja siksi pääsi Jumalan enkelin kanssa keksutelemaan ja turhaan kyselemään josko, niin ja niin, mutta ei edes kymmentä synnitöntä eikä vanhruskasta löytynyt sodoman saastuttamista kaupungeista.

        Ajatella. Helluntailaisuuden perustaja harjoitti samoja syntejä. On iso riski liittyä siihen porukkaan.

        Jerusalem on Sodoma Egypti orjuudessa ....jäänyt ilmestykirja lukematta


    • Anonyymi

      Jumala on sadisti?

      Oikeasti meteorin iskeytyminen kirjattiin raamattuun uskonnollisilla lisäyksillä paremman aineiston puutteessa.

      • Anonyymi

        Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat perisynnin takia syntisiä ja erossa Jumalasta. Kuoleman ja kadotuksen omia, sanoo sana.

        Vasta kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden pesemällä kaiken syntisyyden ja syntirasitteen pois ihmisen päältä ja liittää ihmisen ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen jäseneksi. Vasta Kristukseen kastettu on maksettu ja sovitettu sielu ja on Krituksen veren suojassa. Uuden liiton sinetti Pyhä uskon Henki sydämessä.

        1. Kor. 12:13

        Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa synnit pestään pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto. Kaste on uusi liitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat perisynnin takia syntisiä ja erossa Jumalasta. Kuoleman ja kadotuksen omia, sanoo sana.

        Vasta kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden pesemällä kaiken syntisyyden ja syntirasitteen pois ihmisen päältä ja liittää ihmisen ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen jäseneksi. Vasta Kristukseen kastettu on maksettu ja sovitettu sielu ja on Krituksen veren suojassa. Uuden liiton sinetti Pyhä uskon Henki sydämessä.

        1. Kor. 12:13

        Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa synnit pestään pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto. Kaste on uusi liitto.

        Veressäkö luterilaisen kirkon kakarat pestään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat perisynnin takia syntisiä ja erossa Jumalasta. Kuoleman ja kadotuksen omia, sanoo sana.

        Vasta kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden pesemällä kaiken syntisyyden ja syntirasitteen pois ihmisen päältä ja liittää ihmisen ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen jäseneksi. Vasta Kristukseen kastettu on maksettu ja sovitettu sielu ja on Krituksen veren suojassa. Uuden liiton sinetti Pyhä uskon Henki sydämessä.

        1. Kor. 12:13

        Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa synnit pestään pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto. Kaste on uusi liitto.

        Helluntailaisten "viattomuusoppi" ei korvaa Jeesuksen sanoja, etä kaikkien on synnyttävä kasteen vedestä ja Jumalan Hengestä uudeksi luomukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat perisynnin takia syntisiä ja erossa Jumalasta. Kuoleman ja kadotuksen omia, sanoo sana.

        Vasta kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden pesemällä kaiken syntisyyden ja syntirasitteen pois ihmisen päältä ja liittää ihmisen ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen jäseneksi. Vasta Kristukseen kastettu on maksettu ja sovitettu sielu ja on Krituksen veren suojassa. Uuden liiton sinetti Pyhä uskon Henki sydämessä.

        1. Kor. 12:13

        Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa synnit pestään pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto. Kaste on uusi liitto.

        Ei tuota turhaan kutsuta uskomiseksi.
        Tosipohjaa kun ei ole hitustakaan.


      • Anonyymi

        Perisynnin seurauksena tuleva kuolema eli kadotustuomio ei tarkoita mitään helvettiin joutumista, jonka hellarit yritttävät yhdistää Kristilliseen kasteeseen lapselle.
        Helluntalaisuus on Amerikasta tänne tuotu paha eksytys, eivät ole oikeita kristittyjä vaikka niin ihmiselle antavat ymmärtää.

        Perisynnin takia tuleva kadotustuomio tarkoittaa ihmisen luonnollista kuolemaa.
        Koska Jumala kirosi ihmiset Adamin synnin takia.
        Maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.(Perisynninkirous)

        Ihmisen kuollessa henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanut ja tomu palajaa maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuota turhaan kutsuta uskomiseksi.
        Tosipohjaa kun ei ole hitustakaan.

        Ei Perisynti ole pelkän uskomisen varassa oleva asia, vaan täyttä konkretiaa. Perisynnin kirouksen takia kun kaikki ihmiset ja kaiken ikäiset ihmiset kuolevat. Kukaan ei ole vielä tänne jäänyt. Perisynti koskee kaikkia ihmisiä ja kaikenikäisiä ihmisiä.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat perisynnin takia syntisiä ja erossa Jumalasta. Kuoleman ja kadotuksen omia, sanoo sana.

        Vasta kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden pesemällä kaiken syntisyyden ja syntirasitteen pois ihmisen päältä ja liittää ihmisen ikuisesti elävän Kristuksen ruumiiseen jäseneksi. Vasta Kristukseen kastettu on maksettu ja sovitettu sielu ja on Krituksen veren suojassa. Uuden liiton sinetti Pyhä uskon Henki sydämessä.

        1. Kor. 12:13

        Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kristittyjen kirkkojen yhdessä kasteessa synnit pestään pois ja siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto. Kaste on uusi liitto.

        Toi saastainen sana ei kuulu siihen syntisestä kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veressäkö luterilaisen kirkon kakarat pestään?

        Kylvettää lampaan veressä oinaan🎃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veressäkö luterilaisen kirkon kakarat pestään?

        Kaikki synnit mitä teet ympärileikatulla mulkullasi nähdään taivaasta. Voitko tunnustaa syntisi ? Menetkö kasteelle .


    • Anonyymi

      Saarn. 12:7

      Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

      Helluntailaiset ovat ihan väärien valheen henkien vallassa. Yrittävät pelotella kastamattoman lapsen joutumisella helvettiin.

      Koska heillä on taka-ajatus jättää lapset kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan.

      Hellareiden sisaruskonto Mormonismi kirjoittaa Mormonin kirja; Moroni, luku-8

      "Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi Kristityiksi."

    • Anonyymi

      Jumala ei katso henkilöön.

      "isoine ja pienine lapsineen" tuli tuomio, maa nielaisi heidät koko perhekunnan, siksi kaste tehtiin "perhekunnittain" alun alkaen.

      4. Moos. 16:27

      Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.

      31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
      32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
      33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.

      Helluntailaisten kannattaisi lukea sieltä Raamatusta muutakin kuin sitä Korinttolaiskirjeen Paavalin hurmoskielien vaihtelevata selitysoppia.

      • Anonyymi

        "Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä" Omaa asumustako tarkoitit?


      • Anonyymi

        Milloin ajattelitte siirtyä vanhasta hapatuksesta uuteen armoon? Budha henki kaataa.


    • Anonyymi

      Jeesus oli viaton ja synnitön. Kuitenkin hänen piti kuolla....

      • Anonyymi

        Saatana apureineen tappoi Jeesuksen ja iloitsee siitä vieläkin.


      • Anonyymi

        Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin synnitön perisynnisä vapaa lapsi syntiuhriksi, niin eihän Jeesuksen olisi tarvinnut tänne tulla ollenkaan, koska se viaton ja puhdas syntiuhri olisi löytynyt täältä maan päältä.

        Helluntailaisten Raamatun tuntemus on traktaattien ja Vartiotorni lehtien tasolla.


      • Anonyymi

        Siis kuolema tuli syntiin lankeemuksen seurauksena ja Jeesus ei koskaan langennut.
        Jeesuksen kuolema on täytynyt olla lavastus.


      • Anonyymi

        Kyllä myös MOOSES KUOLI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana apureineen tappoi Jeesuksen ja iloitsee siitä vieläkin.

        ✡️✡️🔱🔱🌈nää uhraa elukoita ....


    • Anonyymi

      uther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt. Väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
      Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
      Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
      Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän. Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.

      • Anonyymi

        Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä hyvin kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan pääsee Jeesuksen syliin opetuslapseksi. Kuten sanassa luvataan. Jeesus on taivaassa ja ihmislapsi syntyy tähän maailmaan. Kaste on se portti, jonka kautta kaikkien on sinne sisälle Jumalan valtakunnan puolelle mentävä. Jeesuksen mukaan lapsi siinä onnistuu kaikista parhaiten.


      • Anonyymi

        katolilaisuus on ollut jo ennen Lutheriakin, eihän Luther kristinuskoa muuttanut !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        katolilaisuus on ollut jo ennen Lutheriakin, eihän Luther kristinuskoa muuttanut !!!

        Jeesus perusti Kasteessa ruumiiseensa liitettyjen yhden katolisen eli yleisen seurakunnan , jonka hyä paimen hän yksin on . Jeesus tarkoitti itseään sanomalla: 'tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani. Jeesus käski ensin kastamaan itseensä ja sitten vasta opettamaan käskyt kun sen aika on.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Portti on ahdas, mutta pieni lapsi siitä hyvin kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan pääsee Jeesuksen syliin opetuslapseksi. Kuten sanassa luvataan. Jeesus on taivaassa ja ihmislapsi syntyy tähän maailmaan. Kaste on se portti, jonka kautta kaikkien on sinne sisälle Jumalan valtakunnan puolelle mentävä. Jeesuksen mukaan lapsi siinä onnistuu kaikista parhaiten.

        Älä My täällä antikristuksen kieltää Jeesuksen.


    • Anonyymi

      1Moos.19:4-38

      • Anonyymi

        Kiellä Jeesus ääliö pilkkaa ja kiellä tee tosiaan palvelus kaikille kiellä Jeesus ja risti. Kiellä kiellä.


    • Anonyymi

      Luuk.10:10-12 Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kadulle ja sanokaa: Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me puhdistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin.

      • Anonyymi

        Sodoman kaupunki ja ihmiset ja lapset oli silloin jo polvettu tulella ja tulikivellä,, eikä ollut muuta kuin rauniot jälellä. Se oli kuitenkin kivuton kuolema, kun sitä verrataan kidutukseen helvetin liekeissä.
        Parempi kastaa Jeesuksen opetuslapseksi kuin luottaa Parhamin oppeihin ja jättää kastamattomaksi pakanaksi ja luottaa pelkkiin hurmoshenkiin ja kaatohenkiin ja muihin molotuksiin, ei ne ketään pelasta yhtään mistään.
        Vain Kristukseen kasteessa litetty on ikuisen elämän perillinen Kristuksen ruumiin jäsenenä.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi

        Jerusalem on SODOMA SYNNIN ORJUUDESSA se on pelkkää arabian Egyptiä. Vääriä jeesuksia. Antikristuksia.


    • Anonyymi

      Onko Parhamin ja Gerhardin homouden henki yksi hurmoshengen muoto?

      Hypnos, Hurmos, Pervos on kaikki epäjumalia, joilla on omat henkensä ja temppunsa.

      • Anonyymi

        Agressiivinen käännytys lahkolaiseksi perustuu suggestioon eli hypnoosiin. Hypnoosi on "Unen Jumala", joka vaivuttaa ihmisen tiedottomaan tilaan ottamaan käskyjä vastaan vain Hypnotisoijalta eli helluntaialisuuden hengen evankelistalta. Hypnoosin seurauksena tulevan hurmostilan aikana ihminen avaa sielunsa ja sydämensä täysin auki minkä tahansa hengen tulla sisälle molisemaan ja pulisemaan.

        Musiikki, tanssi, laulu, huudot, toisto, hokeminen, karjaisut, käsien läimäytykset yhteen, hypyt ilmaan,maahan kaatumiset, tuijotus, käsillä ja sormilla osoittele jne.

        Hes. 13:17

        Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agressiivinen käännytys lahkolaiseksi perustuu suggestioon eli hypnoosiin. Hypnoosi on "Unen Jumala", joka vaivuttaa ihmisen tiedottomaan tilaan ottamaan käskyjä vastaan vain Hypnotisoijalta eli helluntaialisuuden hengen evankelistalta. Hypnoosin seurauksena tulevan hurmostilan aikana ihminen avaa sielunsa ja sydämensä täysin auki minkä tahansa hengen tulla sisälle molisemaan ja pulisemaan.

        Musiikki, tanssi, laulu, huudot, toisto, hokeminen, karjaisut, käsien läimäytykset yhteen, hypyt ilmaan,maahan kaatumiset, tuijotus, käsillä ja sormilla osoittele jne.

        Hes. 13:17

        Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

        Kaikki nuoremmat lahkosaarnaajat nykyään aloittavat kävelemällä edestakaisin ihmisjoukon edessä ja sivelemällä käsillään Raamatun lehtiä.

        Sama tarkoitus, kun hypnologi leiluttaa edestakaisn jotain heiluria, vaikka jotain riipusta ihmisen silmien edessä hypnos/hurmostilan aikaansaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agressiivinen käännytys lahkolaiseksi perustuu suggestioon eli hypnoosiin. Hypnoosi on "Unen Jumala", joka vaivuttaa ihmisen tiedottomaan tilaan ottamaan käskyjä vastaan vain Hypnotisoijalta eli helluntaialisuuden hengen evankelistalta. Hypnoosin seurauksena tulevan hurmostilan aikana ihminen avaa sielunsa ja sydämensä täysin auki minkä tahansa hengen tulla sisälle molisemaan ja pulisemaan.

        Musiikki, tanssi, laulu, huudot, toisto, hokeminen, karjaisut, käsien läimäytykset yhteen, hypyt ilmaan,maahan kaatumiset, tuijotus, käsillä ja sormilla osoittele jne.

        Hes. 13:17

        Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

        Pilkkaa kiellä kiellä Jeesus ole niin ihana kiellä Jeesus .....🎃😈


    • Anonyymi

      Hes.16:49 Katso, tämä oli sisareni Sodoman synti; ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. Valitus.4:6 Tyttären, minun kansani, syntivelka on Sodoman tyntiä suurenpi; Sodoma hävitettiin yhtäkkiä kätten siellä riehumatta.

      • Anonyymi

        Jerusalem on Sodoma se on Sodoma Ilmestyskirjan Sodoma Jerusalem.


    • Anonyymi

      Edesmenneen nimimerkki "Mohikaani27":n seuraajat pilkaavat eri palstoilla työkseen: Isää, Poika ja Pyhää Henkeä, jonka nimeen Kristityt ja heidän lapsensa on kastettu Jeesuksen opetuslapsiksi.

      Uudestikaste helluntailaisten lahkoon on Pyhän Hengen pilkka.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      • Anonyymi

        Villitseviä riivaajia


    • Anonyymi

      Helluntailaiset joutuvat keksimään tusinoittain valheita, koska eivät kasta lapsiaan kristityiksi, kuten Kristityt kirkot tekevät.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuuden lahko on väärihenkinen uskonlahko.


      • Anonyymi

        Kiellä Jeesus 🎃🎃😈😈


    • Anonyymi

      Sodomassa oli Parhamin opit ja henki vallassa.

      Sodoman henki vaikutti, että poikalapsia ei ympärileikattu eikä tytöistä uhrattu kyyhkysenpoikasia syntiuhriksi, siksi he joutuivat somian hengen takia hävitetyksi, koska heitä ei oltu liitetty Jumalan kansaan.

      • Anonyymi

        Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa.

        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi kasteessa.

        Helluntailaisissa on sodoman henki, eivät kasta lapsiaan Jumalan omiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa.

        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi kasteessa.

        Helluntailaisissa on sodoman henki, eivät kasta lapsiaan Jumalan omiksi.

        Jos Sodoman lapsista olisi löytynyt ne kymmenen ympärileikattua poikaa tai jos tytöistä olisi uhrattu syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikaa, niin koko kaupunki olisi säästynyt tuholta.

        Ne kymmenen vaadittua vanhurskasta eli Jumalalle kelvollista ihmistä olisi silloin sieltä löytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Sodoman lapsista olisi löytynyt ne kymmenen ympärileikattua poikaa tai jos tytöistä olisi uhrattu syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikaa, niin koko kaupunki olisi säästynyt tuholta.

        Ne kymmenen vaadittua vanhurskasta eli Jumalalle kelvollista ihmistä olisi silloin sieltä löytynyt.

        Älä höpise enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa.

        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi kasteessa.

        Helluntailaisissa on sodoman henki, eivät kasta lapsiaan Jumalan omiksi.

        Mailmassa ei ole ainuttkaan missään kasteesSa jumalan lmiksi tullut.
        Kirkkoveron omaksi tuloa ei pidä sekottaa juman omiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mailmassa ei ole ainuttkaan missään kasteesSa jumalan lmiksi tullut.
        Kirkkoveron omaksi tuloa ei pidä sekottaa juman omiin.

        Kasteessa päästään Kristuksen valtakunnan jäseneksi, aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mailmassa ei ole ainuttkaan missään kasteesSa jumalan lmiksi tullut.
        Kirkkoveron omaksi tuloa ei pidä sekottaa juman omiin.

        kymmenyksiin sitä ei pidä sekottaa jooo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Sodoman lapsista olisi löytynyt ne kymmenen ympärileikattua poikaa tai jos tytöistä olisi uhrattu syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikaa, niin koko kaupunki olisi säästynyt tuholta.

        Ne kymmenen vaadittua vanhurskasta eli Jumalalle kelvollista ihmistä olisi silloin sieltä löytynyt.

        Et kai oikeasti kuvittele että uhraamalla elukoita pelastut ?? Nehän vain muistuttaa synnistä. Ei pelasta.


    • Anonyymi

      Jumala toteutti van sanaansa Sodomassa.

      Jos lapsen ympärileikkaus oli laiminlyöty, niin sellainen ympärileikkaamaton ei kuulunut Jumalan kansaan, vaan oli määrätty hävitettäväksi.

      1. Moos. 17:14

      Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

      • Anonyymi

        Jaa kukas lootin oli yleikannut häh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa kukas lootin oli yleikannut häh!

        Abrahan teki ympärileikkauksia. Loot oli ympärileikattu ja hänen tyttäristään oli uhrattu syntiuhrina kyyhkynen tai kaksi kyyhkysen poikasta. Kuten Jumalan laki vaati tekemään.

        9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
        10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abrahan teki ympärileikkauksia. Loot oli ympärileikattu ja hänen tyttäristään oli uhrattu syntiuhrina kyyhkynen tai kaksi kyyhkysen poikasta. Kuten Jumalan laki vaati tekemään.

        9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
        10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

        Ympärileikkaus tehtiin perhekunnittain kuten kastekin myöhemmin.

        Ympärileikkaus tehtiin perhekuntaan kuuluville muillekin kuin Juutalaispojille.

        Jumala otti lapsen Vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa. Tytöistä syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

        Uuden liiton sinetti ja merkki on Kristillisen yksi kaste sekä pojille että tyttölapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikkaus tehtiin perhekunnittain kuten kastekin myöhemmin.

        Ympärileikkaus tehtiin perhekuntaan kuuluville muillekin kuin Juutalaispojille.

        Jumala otti lapsen Vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa. Tytöistä syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

        Uuden liiton sinetti ja merkki on Kristillisen yksi kaste sekä pojille että tyttölapsille.

        Ympärileikkaus on Jumalan Määräys kaikille Abrahamin jälkeläisille eikä sitä Jeesus kumonnut, vaan Jeesukselle tehtiin ihan sama ympärileikkaus, koska hänkin oli Abrahamin sukulainen äitinsä puolelta.

        Paavali yritti epätoivoisesti käännyttää Juutalaisia luopumaan ikuiseksi tarkoitetusta ympärileikkkauksen tekemisestä, siinä kuitenkaan onnistumatta.

        Jeesus oli loppuun asti uskonnoltaa Juutalainen, ei mikään lahkoissa kaatuileva helluntailainen, minkä uskonlahkon perusti vasta 100 v. sitten eräs Amerikkalainen miehimys.


      • Anonyymi

        Sorru mutta ne oli ympärileikattu kaikki ismailit orjat Hagar koko helvetti oli ja on edelleen. Ympärileikkaus aiheuttaa joukkoraisiaukset väkivallat ja homoudet.Sodoman Jerusalem homomarssit on ympärileikattujen. Olet saatana Juudas valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abrahan teki ympärileikkauksia. Loot oli ympärileikattu ja hänen tyttäristään oli uhrattu syntiuhrina kyyhkynen tai kaksi kyyhkysen poikasta. Kuten Jumalan laki vaati tekemään.

        9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
        10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        12 Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.
        13 Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.
        14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

        Kaikki orjat ympärileikattu sodomassa väkivallan tähden tuhottiin 🌋.Väkivallan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikkaus tehtiin perhekunnittain kuten kastekin myöhemmin.

        Ympärileikkaus tehtiin perhekuntaan kuuluville muillekin kuin Juutalaispojille.

        Jumala otti lapsen Vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa. Tytöistä syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

        Uuden liiton sinetti ja merkki on Kristillisen yksi kaste sekä pojille että tyttölapsille.

        Arabit tuhosi temppelin ryösti sen ja rakensi moskeijat KAIKKI YMPÄRILEIKATTU JA JOTKA TAPPAA TOISIAAN ARABIASSA SODOMASSA.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Entäs kun johannekselta kaula katkesi jeesuksdn kastaja ja suurin vaimoista syntynyt.
      Jeesus oli lähellä eikä tehnyt mitään joh hyväksi.

      Selittäkääöäs tämä.

      • Anonyymi

        vaari kirjoittaa taas sekavia, antakaa hänelle anteeksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaari kirjoittaa taas sekavia, antakaa hänelle anteeksi !

        sillä on juhannus venehtänyt, heh


      • Anonyymi

        Johannes oli pelastanut, koska hänellä oli Pyhä uskon Henki saatuna jo äitinsä kohdussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes oli pelastanut, koska hänellä oli Pyhä uskon Henki saatuna jo äitinsä kohdussa.

        Puhut taas tapasi mukaan pötyä.
        Raamattu ei puhu mitään Johanneksen uskon hengestä, vaan Jumalan suunnitelmasta.
        Tuollainen ei toistunut kenenkään muun kohdalla, paitsi että Jeesus oli siinnyt Pyhästä hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes oli pelastanut, koska hänellä oli Pyhä uskon Henki saatuna jo äitinsä kohdussa.

        Luuk. 1:15 Johannes Kastaja oli Jumalan valittu pappi eli nasiiri.

        Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 1:15 Johannes Kastaja oli Jumalan valittu pappi eli nasiiri.

        Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta

        Helluntailaiset yrittävät apinan raivolla estää, että lapsi ei saisi kasteessa luvattua Pyhän uskon Hengen lahjaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes oli pelastanut, koska hänellä oli Pyhä uskon Henki saatuna jo äitinsä kohdussa.

        Oli täytetty hengellä syntymästä asti juutalainen ympärileikattu Johannes jonka arabi ympärileikattu Ismail Herodes tappoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset yrittävät apinan raivolla estää, että lapsi ei saisi kasteessa luvattua Pyhän uskon Hengen lahjaa!

        Hyvä he vaatii uskon ensin ja parannuksen koska ovat vasta Johanneksen kasteissa. Ympärileikatut kastettiin parannukseen kun ne katui tunnusti syntinsä ja Johannes kastoi niitä jordanilla. Parannukseen.


    • Lapset ovat syntyneet synnin alaisiksi, ei tuo pelatusta itsessään.

      • Anonyymi

        käsittämätön ajatus, että Jeesus olisi "siinnyt Pyhästä Hengestä, syntynyt Neitsyt Mariasta", VAIN ja AINOASTAAN jonkin ulkonaisten "tekojen > synnin vuoksi", hoh, hoijaa, mutta näillä tällaisilla on niinkuin raamattu sanoo "peite silmillä",

        "ota peite pois silmiltäsi, jotta näkisit"


      • Anonyymi

        Vain uskovaisissa perheissä, ei terveissä.
        On uskomattoman hyvä vaeltaa.


    • Anonyymi

      Harha oppeja opettajia on aina ollut ja vääriä profeettoja.

      • Peitto on silmien edessä niin kavan kun Jeesus sen sallii, oma järkeily ei avaa Raamatun sanomaa lainkaan.


    • Anonyymi

      Huom.!
      Ympärileikkauksen kautta Jumalan kansaan ja seurakunnan jäseneksi pääsi muukin kuin Juutalainen poika. Raamatussa kastetta kutsutaan Kristuksen ympärileikkaukseksi, mikä tehtiin Jeesuslapselle 8 pv. ikäisenä vauvana.

      Joel 2:16

      Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

    • Anonyymi

      Typerys, kenenkään viattomuus ei pelasta ketään!!!!

      • Anonyymi

        Ei kai Jumala ole sadisti, joka olisi jättänyt pienet lapset kuolemaan nälkään maan päälle, vaan Hän korjasi heidät taivaaseen. Vanhemmat menivät eri paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai Jumala ole sadisti, joka olisi jättänyt pienet lapset kuolemaan nälkään maan päälle, vaan Hän korjasi heidät taivaaseen. Vanhemmat menivät eri paikkaan.

        Sodomassa ja Gomorrassa kaikki ihmiset kuoli kun taivaasta satoi tulta ja tulikiveä ja kaikki elollinen eläimet, ihmiset, luonto paloi Parhamin syntien vuoksi.


    • Anonyymi

      Henki, joka sinussa on vaikuttaa valhetta ja vihaa ja pahan puhumista! Turhaan höriset kasteessa saadusta Pyhästä Hengestä.

      • Anonyymi

        Jeesus on oikeassa

        Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu harhaoppi. He löytävät niitä aukkoja Jeesuksen puheisiin. Jeesus sanoo, että kaikkien ihmisten pitää uudestisyntyä vedestä ja Hengestä päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan. Mitään poikkeusta Jeesus ei sano, hellareilla niitä poikkeuksia riittää vaikka kuinka paljon.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."


      • Anonyymi

        Pyhä Henki voi tulla syntisten ihmisten päälle tekemään jotain erityistehtävää, mutta
        Pyhä Henki tulee ihmisen sydämeen asuvaiseksi vasta sen jäkeen kun Kristillisessä kasteessa Jumala on ensin puhdistanut sydämen kaikesta syntisyydestä ja rasitteista Kristuksen veren vuoksi vedellä pesten sanan kautta.

        " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki voi tulla syntisten ihmisten päälle tekemään jotain erityistehtävää, mutta
        Pyhä Henki tulee ihmisen sydämeen asuvaiseksi vasta sen jäkeen kun Kristillisessä kasteessa Jumala on ensin puhdistanut sydämen kaikesta syntisyydestä ja rasitteista Kristuksen veren vuoksi vedellä pesten sanan kautta.

        " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Kasteen Pyhän Hengen lahja on usko, kreikaksi "pistos", faith, usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Kasteen Pyhän Hengen lahja on usko, kreikaksi "pistos", faith, usko

        Kristittyjen yhdessä kasteessa saadaan lahjaksi USKON HENKI.

        2. Kor. 4:13 Sydämen tason pelastava Usko on Henki ja Hengen yhteys taivaassa olevan Jeesuksen kanssa.

        "Mutta että meillä on yksi USKON HENKI"

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Kasteen Pyhän Hengen lahja on usko, kreikaksi "pistos", faith, usko

        Totta: "Gal. 5:22
        "Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus."

        Miksihän sinussa ilmenee vain rienaus, panettelu ja kateus? Ovatko ne sen vauvakasteen hedelmiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki voi tulla syntisten ihmisten päälle tekemään jotain erityistehtävää, mutta
        Pyhä Henki tulee ihmisen sydämeen asuvaiseksi vasta sen jäkeen kun Kristillisessä kasteessa Jumala on ensin puhdistanut sydämen kaikesta syntisyydestä ja rasitteista Kristuksen veren vuoksi vedellä pesten sanan kautta.

        " Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        voi noita kirkollisia satuja kuka ihme ne on keksinyt, raamatusta ne ei ainakaan ole hehe !!

        kerro nyt viimeinkin miten se vaunuissa makaava kääntyy muuten kuin mahalleen tai johonkin suuntaan!!?

        siitäkö se pietari puhuu vauvan pyörimisestä vaunuissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Gal. 5:22
        "Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus."

        Miksihän sinussa ilmenee vain rienaus, panettelu ja kateus? Ovatko ne sen vauvakasteen hedelmiä?

        Miksi sinussa näkyy vain rienaus? Onko uudestiaksteen hedelmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi noita kirkollisia satuja kuka ihme ne on keksinyt, raamatusta ne ei ainakaan ole hehe !!

        kerro nyt viimeinkin miten se vaunuissa makaava kääntyy muuten kuin mahalleen tai johonkin suuntaan!!?

        siitäkö se pietari puhuu vauvan pyörimisestä vaunuissa?

        onko Pyhä Henki noilla pedoille satua? Eikö ne osaa musuta puhua kuin vauvoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko Pyhä Henki noilla pedoille satua? Eikö ne osaa musuta puhua kuin vauvoista?

        Ei näköjään


    • Anonyymi

      Ympärileikkaus ei ole mitään pelastus sitten. Eikä naisen klitoris ole verrattavissa miehen penikseen kuten jotkut vertaa sillä ei naisen klitoriksesta lennä muu kuin kusi vain miehen peniksestä lentää siemen nesteet.Koittakaa tulla aikuiseksi ja opiskella.

      • Anonyymi

        Tosiuskovainen ottaa Moralla juurimultineen!


    • Anonyymi

      Agressiivisella ja suggestiivisella käännyttämisellä aikaansaatu lahkousko on sitä tyhjänpäiväistä kuulosta ja aistien perusteella ihmisen mielen rakentamaa päänuskoa.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

      Helluntailaisten usko on sitä kuollutta lahkouskoa, joka vie ihmisen niiden pelastustekojen tielle ansaitsemaan sitä pelastusta omilla teoilla.

      • Anonyymi

        "Jaak. 2:20
        "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön"

        Siksihän vauvan pakollinen kastaminen on hyödytöntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaak. 2:20
        "Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön"

        Siksihän vauvan pakollinen kastaminen on hyödytöntä!

        Kastaminen ei ole Jeesuksen mukaan hyödytöntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastaminen ei ole Jeesuksen mukaan hyödytöntä

        niin Jeeshan kastoi kaikki vauvat mitä eteen tuli, eikös niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin Jeeshan kastoi kaikki vauvat mitä eteen tuli, eikös niin!

        j a piti rippikoulua sitten niille samall akun nytkytti vaunuja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin Jeeshan kastoi kaikki vauvat mitä eteen tuli, eikös niin!

        vaavit vaavit vaavut, on kääkällä taas jtutut

        Jeesushan ei siunanut yhtään vaavia, eikös niin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaavit vaavit vaavut, on kääkällä taas jtutut

        Jeesushan ei siunanut yhtään vaavia, eikös niin !

        en tiedä en ollut paikalla.

        mutta Apostolit antavat ohjeita että siunatkaa jopa vainoojiakin. ehkä siten saisi siunata jopa pikkulapsia jopa syntymättömiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tiedä en ollut paikalla.

        mutta Apostolit antavat ohjeita että siunatkaa jopa vainoojiakin. ehkä siten saisi siunata jopa pikkulapsia jopa syntymättömiä !

        Eihän teille Jeesusken ohjeet kelpaa kun pitää katsoa apostolien esimerkkiä

        eik niitä vauvoja siunattu, haha


    • Anonyymi

      No niin vaikuttaa etä rippilapset on taas saanet ties minkä hengen ja armolahjan, kun sama veivaus jatkuu hamaan ylösottoon, tosin kirkosta ei montaa oteta, ehkä joku mummu nousee niin että ainot jää pyörimään lattialle !

      raskas messinkiristi painaa niin että piispat ei nousen kuin metrin verran ja jää siihen killumaan seuraavana tiliin asti !

      mitään henkeä ei mailman ainutkaan vauva ole kasteessaan saanut eikä saa vaikka tuhannen vuotta vieläkastetaan ja kosteutetaan, siitä voitt eolla varmat.

      kirkkoisien leikeillä ei taivaan ovet aukene yhtään paremmin kuin pohjan akan sammon tempauksella.

      • Anonyymi

        "ei montaa oteta"

        ja helluntailainenko PÄÄTTÄÄ , "ketä otetaan",

        "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE on annettu KAIKKI VALTA
        taivaassa ja maan päällä" Mt: 28: 18

        helluntailaiset tekee itsenä "Jumalan verosiksi", > "ei taivaat ovet aukene" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei montaa oteta"

        ja helluntailainenko PÄÄTTÄÄ , "ketä otetaan",

        "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE on annettu KAIKKI VALTA
        taivaassa ja maan päällä" Mt: 28: 18

        helluntailaiset tekee itsenä "Jumalan verosiksi", > "ei taivaat ovet aukene" . . .

        Ei kukaan ole näkevä Herraa ilman omakohtaista uudestisyntymistä, noin lupaa Raamattu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei montaa oteta"

        ja helluntailainenko PÄÄTTÄÄ , "ketä otetaan",

        "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE on annettu KAIKKI VALTA
        taivaassa ja maan päällä" Mt: 28: 18

        helluntailaiset tekee itsenä "Jumalan verosiksi", > "ei taivaat ovet aukene" . . .

        Niin valta on annettu, mutta se ei taida tarkoittaa sitä että tempaa vastahakosen luterilaisen kirkon penkistä joka viisveisannut koko ikänsä uskon asioista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole näkevä Herraa ilman omakohtaista uudestisyntymistä, noin lupaa Raamattu!

        Siksi sinä et sitä näekään., mokomma kirkkoisäsitä ja piispoista jankuttava pelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin valta on annettu, mutta se ei taida tarkoittaa sitä että tempaa vastahakosen luterilaisen kirkon penkistä joka viisveisannut koko ikänsä uskon asioista!

        Taikka jeesustelijoille naureskelevaa ripitettyä ja kummilusikkaa kiillottavaa melkein j o kirkkoveron maksajaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taikka jeesustelijoille naureskelevaa ripitettyä ja kummilusikkaa kiillottavaa melkein j o kirkkoveron maksajaa!

        No nyt siltä tuli lusikat...


    • Anonyymi

      Sinulla ne lapset on jatkuvasti kiikarissa?

      • Anonyymi

        ei ole ainoastaan luen lehdistä mitä siellä kerrotaan asioista.

        vai kuviiteleko sitä okeasti että ne ripille päässeet on nyt uskovaisia ja Jeesuksen seuraajia häh!!?


      • Anonyymi

        On ja tuo sama vaari on täällä hekuskellut seksistä rippilasten kanssa

        Sairas tapaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ja tuo sama vaari on täällä hekuskellut seksistä rippilasten kanssa

        Sairas tapaus

        älä valehtele sellaista ei olkiukkonne ol ekoskaan hekustellut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä valehtele sellaista ei olkiukkonne ol ekoskaan hekustellut !

        Sellaista se koko ajan tänne rustaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista se koko ajan tänne rustaa

        hekustele vaan lisää, omaan piikkiisi menee !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hekustele vaan lisää, omaan piikkiisi menee !

        Ei kun omat sairaat tekstisi menee ihan omaan piikkiin !


    • Anonyymi

      Palstat tyhmimmät viestit:

      Helluntailainen: vauva, vauva, vauva ei vauva sitä ei vauva tätä, ei vauva käänny, ei vauva nouse ylös, ei vauva todista uskoontulostaan,
      eunukin kaste: ei mainittu vauvojen kastetta!

      Adventisti: sapatti, sapatti, sapatti, jos ei vietä sapattia, ei pääse taivaaseen

      • Anonyymi

        no kerroppa nyt siitä kun vauva kääntyy ja tekee parannusta ok, se on mielenkiintoinen asia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kerroppa nyt siitä kun vauva kääntyy ja tekee parannusta ok, se on mielenkiintoinen asia!

        Miten voi olla noin sairas tuo käkätys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla noin sairas tuo käkätys?

        ei ole sairas se joka kysyy selvää asiaa, jospa snulla on pipon all ajokin klöntti, kokeile vaikka !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole sairas se joka kysyy selvää asiaa, jospa snulla on pipon all ajokin klöntti, kokeile vaikka !

        On se sairsa kun se koko jan kyselee samaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se sairsa kun se koko jan kyselee samaa

        koko jan kyselee samaa ok, jokin uusi voimallinen opintynkä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koko jan kyselee samaa ok, jokin uusi voimallinen opintynkä vai?

        Ei kun typerä jankkaaja


      • Anonyymi

        Hyvä kooste kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kooste kyllä

        erittäin hyvä


      • Anonyymi

        helluntailaiset "uskoo" ihmisen mittapuulla", vaan
        raamatussa:

        "Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne minun teitäni, sanoo
        Herra" Jes: 55: 8


    • Anonyymi

      Parhamin kautta vuodatettiin antikristillinen sodomian henki. Se on valheen ja Jumalan pilkan henki. Se vuodatetaan ihmiseen kun hänet kastetaan helluntailaiseksi.

      • Anonyymi

        ai eli nyt keksit tuolalisen iltasadun ok !


      • Anonyymi

        Huuu, sodomian henki on kääkässä vahva


    • Anonyymi

      ahaa nyt puhutaan jo kielilläkin !

      vauvakaste vaatii paljon työkaluja baskerin lisäksi.

      • Anonyymi

        Uudestikaste vaatii paljon tylkauja mekokojen lisäksi

        onhan transukääkällä aina meko yllä, eheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikaste vaatii paljon tylkauja mekokojen lisäksi

        onhan transukääkällä aina meko yllä, eheh

        transuhan vaari on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikaste vaatii paljon tylkauja mekokojen lisäksi

        onhan transukääkällä aina meko yllä, eheh

        vähän on heikoksi jäänyt tuo kirjallinen asu, taisit jäädä autokoulussakin luokalle, mites rippikoulu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikaste vaatii paljon tylkauja mekokojen lisäksi

        onhan transukääkällä aina meko yllä, eheh

        Läpinäkyvä pitkä mekko ilman alusvaatteita on paras malli. Liimaantuu märkänä ihoa vasten.

        -----

        2. Moos. 20:26

        "Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vähän on heikoksi jäänyt tuo kirjallinen asu, taisit jäädä autokoulussakin luokalle, mites rippikoulu?

        eikö fifteenleiri menbyt läpi? Piditkö sielläki mekkoa koko ajan, eheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpinäkyvä pitkä mekko ilman alusvaatteita on paras malli. Liimaantuu märkänä ihoa vasten.

        -----

        2. Moos. 20:26

        "Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

        Tuollainen pukumalli näyttää olevan lutterin kansalla ihan melkein pakollinen, koitappa hiukan tiirata medioita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen pukumalli näyttää olevan lutterin kansalla ihan melkein pakollinen, koitappa hiukan tiirata medioita!

        Parhamin kansa pukeuttuu mekkoihib, koska sen saa kätevästi ylös

        mekosuta ne aina puhuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin kansa pukeuttuu mekkoihib, koska sen saa kätevästi ylös

        mekosuta ne aina puhuu

        Eikö se olekkin hienoa että jokainen valhe j a panettelu kasaantuu omalle tilillenne joka kerran avataan j a katsotaan mitäs tänne on kertynyt !

        hienoa ja oikeudenmukaista. siinä ei auta minkäänlainen kaste sen pinon tasaamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se olekkin hienoa että jokainen valhe j a panettelu kasaantuu omalle tilillenne joka kerran avataan j a katsotaan mitäs tänne on kertynyt !

        hienoa ja oikeudenmukaista. siinä ei auta minkäänlainen kaste sen pinon tasaamisessa.

        On hienoa että sinäkin joudut tilille noista sanomisistasi ja rippilapsiin kohdistuista uhkailusista ja taivaassa nähdään miten käy hehe


    • Anonyymi

      noin kymmenen tuhatta näkyy ottaneen lopputilin kirkkoveron maksamisesta vuoden aikana !

      • Anonyymi

        Kerro sitten kun väkimäävä vajoaa uudestikastajien tasolle, hehe


      • Anonyymi

        aika pieni prosentti, kyllä harmittaa kun oma porukka on niin pieni.

        hehhaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika pieni prosentti, kyllä harmittaa kun oma porukka on niin pieni.

        hehhaha

        Apostolit ei sitä kovasti harmitelleet, joskus vähän kyselivät Jeesukselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten kun väkimäävä vajoaa uudestikastajien tasolle, hehe

        Helluntailaisia on maailmassa n 300 miljoonaa ja luterilaisia vaivaiset 70 miljoonaa, joten toivomasi tilanne ei koskaan toteudu, kun vielä otetaan huomioon baptistit, joita on saman verran.
        Harmittaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisia on maailmassa n 300 miljoonaa ja luterilaisia vaivaiset 70 miljoonaa, joten toivomasi tilanne ei koskaan toteudu, kun vielä otetaan huomioon baptistit, joita on saman verran.
        Harmittaako?

        Maassamme luteirlaisia valtaosa ja helluntailaisia pieni porukka
        Harmittaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maassamme luteirlaisia valtaosa ja helluntailaisia pieni porukka
        Harmittaako?

        No harmittaa kai, siksi ne kirkon erotilaistoka täällä tuovat esiin kun haluavat oman pienen porukkansa näyttämään isommalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisia on maailmassa n 300 miljoonaa ja luterilaisia vaivaiset 70 miljoonaa, joten toivomasi tilanne ei koskaan toteudu, kun vielä otetaan huomioon baptistit, joita on saman verran.
        Harmittaako?

        Ja katolsiai maailmassa eniten.
        Joitakin sekin harmittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisia on maailmassa n 300 miljoonaa ja luterilaisia vaivaiset 70 miljoonaa, joten toivomasi tilanne ei koskaan toteudu, kun vielä otetaan huomioon baptistit, joita on saman verran.
        Harmittaako?

        Nämä elää omassa pikku kuplassaan ja mantraavat kirkkoisien päätelmiä, suomi on hengellinen takapajula jossa sallitaan vain yski valtion rahoittama totuus olkoot se vaikk akuinka hassu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä elää omassa pikku kuplassaan ja mantraavat kirkkoisien päätelmiä, suomi on hengellinen takapajula jossa sallitaan vain yski valtion rahoittama totuus olkoot se vaikk akuinka hassu.

        Niin helluntailaiset ei muusta puhu kuin kirkkosistä

        Mutta onenksi eivät ole valtion rahoittamia, hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin helluntailaiset ei muusta puhu kuin kirkkosistä

        Mutta onenksi eivät ole valtion rahoittamia, hehe

        ei niin ,ovat senverran uskovaisia tekojen osaltakin että maksavat kirkkonsa ihan itse ihan ilman pakkoa!

        hienoa eikö vain!


    • Anonyymi

      Juutalaisilla on käytössä ns.. kahluuallas, jossa naiset pitivät lapsia sylissään ja koko perhe käveli sen päästä päähän.

      Se oli kopio Koko perheen kasteesta Punaisen meren ylityksen aikana, jossa koko perhe sai saman kasteen ja kasteessa lahjaksi Pyhän Hengen Jeesukselta lahjaksi eli uskon Hengen lahjan matkalle kohti luvattua maata.

      1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

      Koska matka kesti 40 vuotta ja olosuhteet oli kovia, vain 2 alkuperäisistä erämaavaellukselle lähteneistä Hebrealaisista pääse perille luvattuun maahan (Joosua ja Kaaleb). Mooseskaan ei päässy perille, jäi rajalle.

      • Anonyymi

        Eli mitä meinasit tuolla sepustuksella todistaa suomalaislle luterilaisille pakanoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mitä meinasit tuolla sepustuksella todistaa suomalaislle luterilaisille pakanoille?

        tai helluntailaisille pakanoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai helluntailaisille pakanoille?

        helluntai ei muuta suomalaista pakanaa mihinkään suuntaan, kaikki ovat pakanoita elleivät ole juutalaista kansaa.

        mikään kastaminen ei muuta tätä asetelmaa.


      • Anonyymi

        Mooseksen kohtaloksi tuli vanginvartijan murha, jonka takia Saatana vaati Mooseksen ruumin itselleen. Näin käy kaikille muillekin murhamiehille.

        Toinen moka oli kun Mooses löy Kristuskalliota kaksi kertaa vettä saadakseen.

        Kaste Kristukseen kun tehdään vain yhden kerran, ei kahdesti. Tuplakasteet ja muut lahkojen vaatimat erikoiskasteet lahkolaiseksi on paha synti ja laittomuus.


    • Anonyymi

      Juutalaisille erilaiset kasteet oli täysin tuttuja asioita entuudestaan.

      Moni ei edes tiedä, että Juutalaisilla on käytössä lapsikaste paljon ennen Kristillisen kasteen alkamista.

      Sotaorvoiksi jääneet muun maalaiset tyttölapset nimittäin kastettiin Jumalan kansan joukkoon vesikasteella. Sekin on peräisin Juutalaisten Punaisen meren kasteen ihmeestä päästä vihollista pakoon Jumalan tekemän vesi/kasteihmeen kautta.

      • Anonyymi

        Eli miten se säveltyy uuteen liittoon pakanoitten keskuuteen?

        jos olet juutalainen, sitten ymmärrän jonkin verran asiaasi, mutta muuten en.

        tiesitkö mitä kaikki rituaalej a oli kaikilla mailman pakanaheimoilla tuhansissa sademetsissä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli miten se säveltyy uuteen liittoon pakanoitten keskuuteen?

        jos olet juutalainen, sitten ymmärrän jonkin verran asiaasi, mutta muuten en.

        tiesitkö mitä kaikki rituaalej a oli kaikilla mailman pakanaheimoilla tuhansissa sademetsissä !

        Juutalaiset on Jumalan valittu kansa.

        Kaikki muut ovat niitä pakanoita. Älä vertaa Jumalan valittua kansaa pakanoihin ja heidän rituaaleihinsa.

        Helluntailaisuudessa on samat tunnusmerkit kuin woodoo-uskonnoissa hurmoskielet ja hurmostelu yleensä uskonnollisena rituaalina ja Hindujen upotuskasteen Gagnes-virtaan. Otsasta kaataminen eli "shaktipat" helluntailaiset ovat kopioineen Hindujen uskonnollisista menoista. Ja paljon muuta. Parhami kopioi Sodoman menoja itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli miten se säveltyy uuteen liittoon pakanoitten keskuuteen?

        jos olet juutalainen, sitten ymmärrän jonkin verran asiaasi, mutta muuten en.

        tiesitkö mitä kaikki rituaalej a oli kaikilla mailman pakanaheimoilla tuhansissa sademetsissä !

        Raamatun mukaan Kaste on Jumalan tekemä uusi liitto syntisen ihmisen pelastamiseksi.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa pesemällä kaiken syntirasitteen pois ja lahjoittaa puhtaaseen ja tyhjään sydämeen omaa uskon Henkeään sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

        Koska kasteessa pestään synnit pois, se tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa.


    • Anonyymi

      Juutalainen vanha kirjallisuus on lähde eli midras,talmut, targumit,mishna, gemarra–kertomukset ja Mooses 4, jossa Mooses käskee puhdistaa vedellä synnistä kuukauden ikäisen lapsen. Juutalaiset nytkin kastaa pakanan vauvat ja lapset vedessä.

      • Anonyymi

        Kaste syntyi jo Mooseksen aikana pirskottamisesta ja pesuista ja vihmonnasta. Kaste on kuten kirkkoisä Tertullianus sanoo, vedellä pesua.Juutalainen seurakunta kastaa pakanan ja myös pakanan vauvat ja lapset, koko perheen, kaikki.Juutalaiset ovat ainakin kastaneet pakanoita jo toisen temppelin kaudesta, kun tulivat pakkosiirrosta.

        Näin tällä tavalla juutalaiset tekee kasteen käytännössä ja kastavat vedessä myös pakanan vauvat ja lapset ja tämmösen kasteen tavan kristityt peri juutalaisilta.Lähde:Juutalainen proselyyttikaste(kertomuksessa alussa muita asioita ja lopussa juutalainen proselyyttikaste). Toinen lähde:Ph.D Ron Moseley:Salainen mikve upotuskaste(engl.Mystical Mikveh Immersion)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste syntyi jo Mooseksen aikana pirskottamisesta ja pesuista ja vihmonnasta. Kaste on kuten kirkkoisä Tertullianus sanoo, vedellä pesua.Juutalainen seurakunta kastaa pakanan ja myös pakanan vauvat ja lapset, koko perheen, kaikki.Juutalaiset ovat ainakin kastaneet pakanoita jo toisen temppelin kaudesta, kun tulivat pakkosiirrosta.

        Näin tällä tavalla juutalaiset tekee kasteen käytännössä ja kastavat vedessä myös pakanan vauvat ja lapset ja tämmösen kasteen tavan kristityt peri juutalaisilta.Lähde:Juutalainen proselyyttikaste(kertomuksessa alussa muita asioita ja lopussa juutalainen proselyyttikaste). Toinen lähde:Ph.D Ron Moseley:Salainen mikve upotuskaste(engl.Mystical Mikveh Immersion)

        "Tertullianus sanoo", vaikka itse itse saatanan nimen laittaisit valheesi vakuudeksi, en usko!!!


    • Anonyymi

      Monesta parrusta helluntaikirkot onkaan rakennettu?

      • Anonyymi

        Helluntailaiset luottavat omaan uskonratkaisuunsa ja vaellukseensa.

        Se on sitä hiekalle rakentamista. Se rakennus sortuu kerran kuin Baabelin torni.


    • Anonyymi

      Ensin käännyttäminen Parhamilaiseen uskoon ja liittäminen lahkoon lahkon omalla rituaalikasteella, mikä ei pese syntejä pois ollenkaan.

      • Anonyymi

        Ompas tuo yksi tollo ihastunut parhamiin, kun päivittäin postaa hänen terveisiään.
        Hän tuntuu olevan parham-friikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas tuo yksi tollo ihastunut parhamiin, kun päivittäin postaa hänen terveisiään.
        Hän tuntuu olevan parham-friikki.

        ihmetyttäähän se monia, miksi helluntailaisuus ja helluntailaisuuden kaste ei vapauttanut helluntailais-PERUSTAJAA sodomian harjoittamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmetyttäähän se monia, miksi helluntailaisuus ja helluntailaisuuden kaste ei vapauttanut helluntailais-PERUSTAJAA sodomian harjoittamisesta.

        Sinä harjoitat palstalla samaa kuin luterilaisuuden perustus, krsitittyjen vainooja ja kansanmurhaaja Luther.
        Jo vuonna 1530 Luther otti kovan kannan psalmin 82 kommentaarissaan. Kastajat ansaitsivat hänen mukaansa ankarimman rangaistuksen kapinallisuuden ja Jumalanpilkan takia.
        Vuonna 1531 kun vaaliruhtinas Johan pyysi neuvoa siihen, että kuinka kohdella vangittuja anabaptisteja, niin Melanchton esitti kuolemantuomiota. Kuitenkin niille, jotka kääntyisivät takaisin, voitaisiin osoittaa armoa. Luther allekirjoitti lausuman.
        Muissa Melanchtonin ja Lutherin vastauksissa kyseliville ruhtinaille Melanchton oli selvästi tiukempi. Luther edellytti kuolemantuomiolle kapinallisuutta, Melanchtonille vähempikin riitti. Kapinallisuutta Luther ei määritellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä harjoitat palstalla samaa kuin luterilaisuuden perustus, krsitittyjen vainooja ja kansanmurhaaja Luther.
        Jo vuonna 1530 Luther otti kovan kannan psalmin 82 kommentaarissaan. Kastajat ansaitsivat hänen mukaansa ankarimman rangaistuksen kapinallisuuden ja Jumalanpilkan takia.
        Vuonna 1531 kun vaaliruhtinas Johan pyysi neuvoa siihen, että kuinka kohdella vangittuja anabaptisteja, niin Melanchton esitti kuolemantuomiota. Kuitenkin niille, jotka kääntyisivät takaisin, voitaisiin osoittaa armoa. Luther allekirjoitti lausuman.
        Muissa Melanchtonin ja Lutherin vastauksissa kyseliville ruhtinaille Melanchton oli selvästi tiukempi. Luther edellytti kuolemantuomiolle kapinallisuutta, Melanchtonille vähempikin riitti. Kapinallisuutta Luther ei määritellyt.

        helluntailaisethan täällä on suuna ja päänä ivaamassa lapsena kasteen saaneita,
        "on sellainen ja sellainen", kuitenkin helluntailaisuuden PERUSTAJA, SAA olla ihan mitä tahansa, se ei merkitse mitään . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisethan täällä on suuna ja päänä ivaamassa lapsena kasteen saaneita,
        "on sellainen ja sellainen", kuitenkin helluntailaisuuden PERUSTAJA, SAA olla ihan mitä tahansa, se ei merkitse mitään . . .

        Massatrolli luterilainen myheritage-pakanamessiaaninen parham-fani, tämäöä on helalripalsta, kirjoitit: helluntailaisethan täällä on suuna ja päänä ivaamassa lapsena kasteen saaneita,
        MENE OMALLE LUTERILAISELLE PALSTALLE, HÄIVY!!!!


    • Anonyymi

      Ps.82:6-8 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni Korkeimman poikia; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa. Nouse, Jumala, tuomitse maa, sillä sinä perit kaikki pakanakansat. Ps.7:7-14

    • Anonyymi

      ” Helluntailaisten hokeman viattomuusopin mukaan lapset olisi kuulunut jättää tuhoamatta Sodoman syntien takia?”

      Oikeastaan tuhoamisen ei pitäisi olla ratkaisu ollenkaan, mutta tämä jumaka ei vaikuta tietävän mitään parempaa kuin kollektiivinen rangaistus.

      • Anonyymi

        Aloitus on massatrollin luterilaisen myheritage-pakanamessiaanisen parham-fanin solkotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on massatrollin luterilaisen myheritage-pakanamessiaanisen parham-fanin solkotusta.

        On hassua, että kristityt vastustavat kyseistä videota. Kyse on kuitenkin heidän uskonnostaan. Miksi he häpeävät uskontoaan? Vai eivätkö he halua, että totuus heistä paljastuu?

        https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo

        Vauva.fi -sivustoilta on poistettu paljon erilaisia palstoja, joissa on kyseenalaistettu kristinuskon pätevyys.


    • Anonyymi

      > Miksei viattomuus pelastanut Sodoman lapsia?

      Millä perusteella?

      Voi olla, jos paikalla oli viattomia lapsia, Jumala pelasti heidät ikuiseen elämään.

      • Anonyymi

        Totuus on Jumalan sanassa. Ei ihmismielen tunteissa eikä tulkinnoissa.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Ei se lapsikaan voi enää mennä äitinsä kohtuun syntymään uudeksi. Kastaa pitää.


      • Anonyymi

        Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä vanhurskasta ihmistä eli Jumalalle kelpaavaa ihmistä. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät ole oikeita kritittyjä.

      Hellareiden kastamattomat pakanalapset on maailmassa, ihan samassa asemassa kuin Ambomaan pakanalapset. Ei ne mitään kristittyjä ole. Eihä kastamattomilla mitään Pyhää Henkeä voi olla.

      Vain vanhojen kirkkojen toimittama Pyhä Kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen on Kristillinen kaste, jossa Jumala pesee kaiken syntirasitteen pois ja liittää puhtaan sielun Kristuksen ruumiin jäseneksi ja antaa siitä sinetiksi uskon Hengen lahjan.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      • Anonyymi

        Usko on Hengen lahja, ei mikään lahkolaisten mielenmuutos. Raamattu puhuu lahkoista "meluava joukko"

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe